Slovenija

'Naša telesa so za gibanje!' Zakaj je torej zjutraj pred šolami skoraj več avtomobilov kot otrok?

Ljubljana, 21. 09. 2016 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Danijela Levpušček
Komentarji
179

Počitnice so čas razposajene razigranosti, začetek pouka pa šolarjem prinese veliko več sedenja in manj gibanja. Čeprav bi morali biti otroci in mladostniki vsak dan aktivni vsaj 60 minut, številni niso. To je mogoče spremeniti kar na poti v šolo.

Ljubljana, ena od osnovnih šol malo pred osmo uro zjutraj. Vsepovsod avtomobili. Nekaj jih je parkiranih na za to namenjenih prostorih, nekaj jih stoji kar na pločniku, celo na cesti. Saj bom hitro, si najbrž misli voznik – ponavadi oče ali mama – ko prižge vse štiri smerokaze in potnika – otroka – pospremi do vhoda v šolo. A za tistega, ki bi pot nadaljeval ali pa sam ustavil in pospremil svojega potnika, hitro ni nikoli dovolj hitro, v kaosu na cesti je potrpljenja vse manj, sekunde in minute monotonega časa v avtomobilu tečejo in že zjutraj se zdi, da se dan ne odvija v najboljšo smer. "Vsako jutro je pred osnovno šolo parkiranih ogromno avtomobilov, pravi prometni zastoji, in to, seveda, vpliva tako na onesnaženost zraka kot tudi na prometno ne-varnost v bližini šole," je razmere pred omenjeno šolo opisal direktor Inštituta za politike prostora (IPoP) Marko Peterlin.

To se ne dogaja le v Ljubljani, dogaja se še pred marsikatero šolo marsikje v Sloveniji. A lahko bi bilo drugače. Pešbus in bicivlak, projekta, ki so ju po zgledu iz tujine razvili na Inštitutu za politike prostora, sta dober začetek. "To sta poskusa, kako z aktivnim transportom ohranjati zdravje osnovnošolcev," je dejal Peterlin. In pojasnil: "To je organizirano spremstvo otrok po stalnih poteh in po rednih urnikih. Podobno kot javni transport, ki se ustavlja na postajah in se točno ve, kdaj odhaja. To je pomembno zato, ker so slovenski otroci tudi v evropskem merilu med tistimi, ki so prekomerno težki in tudi gibalno čedalje manj sposobni, zato je vsakodnevna jutranja dejavnost zelo pomembna pri ohranjanju tako zdravja kot tudi gibalne sposobnosti."

Številni slovenski šolarji so nagnjeni k debelosti, slabši samopodobi in nesamostojnosti

Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje je vse dni v tednu vsaj eno uro telesno dejavna že manj kot petina mladostnikov, starih od 11 do 15 let. Ker telesna dejavnost otrok z leti upada, je z vpeljevanjem zdravega življenjskega sloga treba začeti že v prvih šolskih letih.
Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje je vse dni v tednu vsaj eno uro telesno dejavna že manj kot petina mladostnikov, starih od 11 do 15 let. Ker telesna dejavnost otrok z leti upada, je z vpeljevanjem zdravega življenjskega sloga treba začeti že v prvih šolskih letih. FOTO: Thinkstock
Podatki o zdravju naših šolarjev žal niso najbolj spodbudni, poleg tega začetek šolskega leta pomeni več sedenja in manj gibanja, opozarjajo organizatorji. "Kljub temu da bi morali biti po smernicah Svetovne zdravstvene organizacije otroci in mladostniki zmerno do intenzivno telesno aktivni vsak dan najmanj 60 minut, pa starši poti v šolo še vedno ne prepoznavajo kot možnost za vsakodnevno telesno aktivnost, ampak jih večina svoje otroke v šolo in iz nje vozi z avtom. Tudi zaradi tovrstnih nezdravih življenjskih navad se otroci težje učijo, so bolj nagnjeni k debelosti, slabši samopodobi in nesamostojnosti," poudarjajo.

Zakaj torej ne bi v šolo šli peš ali s kolesom v družbi vrstnikov? Pozitivnih učinkov je veliko, pravi Peterlin. "Šolarji so bolj zdravi; če se zjutraj nadihajo in malo razgibajo, so pri pouku bolj zbrani, imajo red pri vstajanju, so bolj samostojni," je našteval. Poleg tega je pred šolo manj avtomobilov, znižajo se stroški prevoza, projekta pa prispevata tudi k večji povezanosti otrok, staršev, sosedov.

"Učenci so bili navdušeni. Dejstvo, da so si vzeli čas za prihod v šolo, jih je ogrelo za pouk," je povedala Ana Kuhar Režek, ravnateljica ljubljanske OŠ Koseze, ki je že sodelovala pri projektu. "Vemo, da so otroci z veseljem vstali, ker so vedeli, da bodo prišli skupaj s sošolci v šolo," je še razkrila. Zadovoljni so torej bili tako učitelji kot učenci, pa tudi starši, ker so imeli zjutraj več časa. Sami plusi, torej.

Vsi, seveda, ne živijo dovolj blizu, da bi se v šolo odpravili peš ali s kolesom. Nasvet zanje ima nacionalna koordinatorka Evropskega tedna mobilnosti Polona Demšar Mitrovič: preverite, kje v bližini so parkirišča, in zadnjih 500 ali 1000 metrov naredite peš.

Spremeniti moramo mišljenje

Preprosta resnica, na katero prevečkrat pozabljamo: Naša telesa so za gibanje!
Preprosta resnica, na katero prevečkrat pozabljamo: Naša telesa so za gibanje! FOTO: Thinkstock
"Naša telesa so za gibanje," je na vse prevečkrat pozabljeno dejstvo opozorila generalna direktorica Direktorata za javno zdravje Mojca Gobec. V tem, da se ne pripeljemo do vrat vrtca, ampak naredimo par sto metrov peš, bi morali videti nekaj dobrega, ne pa oviro, je prepričana. "Naši otroci skoraj nimajo več priložnosti za spontano gibanje," je še dodala.

"Kar naenkrat je postalo moderno pripeljati se do vrat, še po stopnicah bi bilo najbolje iti z avtomobilom. Odnos do tega bo treba spremeniti," pa opaža Marjeta Ferkolj Smolič, ki se na novomeški osnovni šoli Grm ukvarja prav z varnostjo prometa.

Podobnega mnenja je tudi direktor Agencije za varnost prometa Igor Velov. "V Sloveniji je registriranih 1.400.000 motornih vozil. Glede na naše ozemlje, število prebivalcev in infrastrukturo, se praktično dušimo v prometu. In tudi to je eden od razlogov, poleg zdravja in ekologije, da bo treba iskati alternativne načine gibanja, prevoza," je dejal.

"Če otroke spodbujamo, jih naučimo, da se varno udeležujejo v prometu kot pešci in kolesarji in spremenijo svoje navade, da bo samoumevno, da ko bo šel na trening, bo šel tisti kilometer peš, ne pa: Ati, a boš peljal?, bomo veliko na dolgi rok naredili za prometno varnost," je tudi prepričan Velov. Zaveda pa se, da varnejše kot bodo šolske poti, z lažjim srcem bodo starši otroke same puščali v šolo.

"Vemo, da so otroci z veseljem vstali, ker so vedeli, da bodo prišli skupaj s sošolci v šolo," je povedala ravnateljica OŠ Koseze.
"Vemo, da so otroci z veseljem vstali, ker so vedeli, da bodo prišli skupaj s sošolci v šolo," je povedala ravnateljica OŠ Koseze. FOTO: Thinkstock

"Dobro je, da je mreža varnih poti v šolo čim širša, čim bolje organizirana. S tem postane mesto privlačnejše tudi za druge uporabnike," pa meni Peterlin. Omenil je preizkušen primer iz tujine, kjer omejujejo parkiranje v bližini šol. "Zelo neugodno je, če se parkira neposredno pred šolo, ker to spodbuja vožnjo v šolo in s tem povzroča nevarnost," je dodal. Na območju šol je sicer priporočljivo uvesti območje nizke hitrosti ali celo umirjenega prometa ter omejiti tranzitni promet.

Za konec: kot kaže, se vendarle premika na bolje. "Sem zelo vesela, ko grem v službo in vidim veliko otrok na kolesih, peš. Pred petimi leti ni bilo nobenih," pravi Mojca Gobec.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (179)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

resslovenka
22. 09. 2016 08.20
Sem svoje tri vozila v tri različne vrtce . Cel krogotok . Vstajali smo ob 5 h zjutraj. Do 7 h sem jih razpeljala. Nato pa na čisto drug konec Ljubljane v službo. In seveda obratno . Čista norišnica vsak dan. Ne rečem ....par metrov se da prepešačiti, ampak starši so glede na naše delovne razmere, prav gotovo v časovni stiski, dokler morajo otroke spremljati v šolo in nazaj. Npr.če delajo v Ljubljani , stanujejo pa nekje v Logatcu, na Vrhniki ali kje drugje. Ne da se vsega kar tako poenostaviti.
periot22
21. 09. 2016 22.01
Mene zanima kaj bo s temi otroki ki jim starši ne pustijo dihati in jih vozijo tudi v par metrov odaljeno šolo?
flojdi
21. 09. 2016 18.29
+1
.hecno. ko se ( ker še se) spominjam . ob 4.10 auf. 15minut peš do busa ob 5.05. 5minutk vožnje, 10 minut peš do vrtca, pol dirka nazaj (peš) do drugega busa. ob 6ih na šihtu. pol pa obratno nazaj. / Vsi preživeli .
sramotko
21. 09. 2016 15.48
+1
5km v v vsako stran ne bodo hodili (štirje) -na večini poti ni pločnika! Če gremo vsi z LPP je 7,2€ in nazaj 14,2€ (ok, mesečne pa mal cenej pride - 160€/mesec). Z avtom pa je skupaj cca 14km (2€ in parking 4€ in 21 dni = 126€). Čas - skupno prihranimo kakih 5 ur/dan = 105ur. Torej AVTO! Pač kot povsod velja tudi tu: ni za vse enako.
FoglofffTunekkk
21. 09. 2016 15.11
+3
Naša telesa so za gibanje!' Zakaj je torej zjutraj pred šolami skoraj več avtomobilov kot otrok? ... Zato ker so britanski znanstveniki iznašli tableto, ki omogoča popolno postavo – brez diet in telesne aktivnosti! ...A ne POP TV-jevci?
johanca123
21. 09. 2016 19.17
+1
tO JE ŽE RES, AMPAK POTEM JE STRANSKI EFEKT KRČENJA MOŽGANOV - SE JI PROBAL A NE?
Ramzess
21. 09. 2016 13.13
+5
Nimajo vsi starši take službe, da bi si lahko privoščili peškanje ali kolesarjenje z otrokom do šole.
Ramzess
21. 09. 2016 14.55
+0
In nazaj domov, da sedejo v avto in nato v službo.
periot22
21. 09. 2016 22.03
In nimajo vsi takšne službe ,da lahko otroke vozijo v šolo ,ker vsi ne začnejo ob 8h ali 9h!!!!!!!
Maddox
21. 09. 2016 11.36
+12
Eni očitne ne uvidite, da nas SISTEM dela butaste!!!! Včasih smo lahko hodli peš v šolo in nazaj in to je bilo nekaj najboljšega! 1 korak naprej in 2 nazaj, debate itd..... Zdaj pa telefon, slušalke nabijejo v ušesa in na bus, ki pripelje od vrat do vrat.... Normalno, da smo ljudje na komot in zakaj bi peš hodil če se lahko pelješ! Ampak kriv je SISTEM, ki omogoča poneumljanje ljudi!!!
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.41
+2
Še vedno se da ampak je treba imeti razvito samokontrolo, samodisciplino,.... in da pač na padeš na vsako neumnost novodobnega sveta.
Maddox
21. 09. 2016 11.49
+2
Ja 1x1, se strinjam!! Ampak veš kako je, tumasti starši nardijo tumaste otroke! In lene, ker sistem to dopušča!
mina1980
21. 09. 2016 11.50
+1
Nikakor ni kriv sistem, ampak vsak posameznik zase. Starši so odrasli, polnoletni ljudje, s svojo glavo. Kako bodo ravnali v domačem okolju in kakšne vrednote bodo privzgojili svojim otrokom, je čist njihova stvar. Ne glede na sistem....letnico...še vedno lahko posameznik uporablja svojo glavo, ali?
Maddox
21. 09. 2016 11.55
+2
Sistem kot tak, da so kombiji v vsako ulico, sistem, da moraš otroke pripeljat do vrat, sistem, ki poneumlja narod!
Maddox
21. 09. 2016 11.57
+2
Nobena vlada se pa ne odloči, da bi nardila cel sistem drugačen, govorim v kompletu. Vsi samo neke določbe itd filajo vn, drek na drek in pol je zmešnjava!!! Na novo bi bilo potrebno definirat sistem in ga nardit takega, da bi vzgajali zdrave, delavne in samostojne otroke-ljudi!
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.08
+1
mina1980
21. 09. 2016 12.19
+1
Meni se zdi, da sistem zahteva spremstvo otrok do vrat in ne dostavo z avtomobilom. V kolikor ni tehtnega razloga (oddaljenost, tempiran čas, morebitna bolezen) ne vidim razloga, da bi sistem bil kriv za starševsko odločitev, da otroka dostavi z avtom. Nekateri med nami celo pešačimo ali pa se peljemo s kolesom - če le vreme dopušča. Sigurno pa se večina staršev hoče oprat krivde in posledično okrivi prvega soseda, ki je slučajno pogledal skozi okno, ko je njihov (morebiti nevzgojeni, nesposoben, razvajen,) mulc šel mimo...
Maddox
21. 09. 2016 12.23
+0
Torej z avtom do parkplaca in potem 50m peš do vhoda, da se komu kaj ne zgodi!.... Očitno si pač ena redkih, ki skrbiš zase, ampak vsi vemo kako je po večini. Zadnje povedi pa ne razumem...kaj ma vezo z vsem skupi...
mina1980
21. 09. 2016 12.26
+1
Zadnja poved - vedno je krivec drug, le starš ne....
Maddox
21. 09. 2016 12.36
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.56
OK samo če je sistem tak. Če se vsi vozijo z busom, zakaj bi potem (moj, tvoj....) pešačil. KOt si napisal zgoraj smo nekoč pečašili vsi in se pri tem zabavali, pogovarjali, igrali...., danes pa bi bil sam.
santamaura
21. 09. 2016 11.23
-1
Če pogledam Ljubljano je odgovor jasen. Zoki in njegovi yugo-vazali so peš cone tako namontirali, da morajo starši otroke naokrog v šole in vrtce voziti
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.29
+5
Sej so ravno zato peš cone, da gredo lahko peš.
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.31
+4
In to brez nevarnosti, da bi jih zjutraj kak mobitelni zaspani preklinjajoči dirkač, ki so mu mudi na šiht, zbil.
vladaricaumov
21. 09. 2016 11.05
+1
Fora je v tem, da so starsi nepamentni, se bom izrazla. Sej opazujem folk, najraj mam tiste, k hodjo z otrokom na levi strani pa se mal po kolesarski. Adijos pamet.
User572880
21. 09. 2016 10.56
+5
Ste se vprašali, kako so težke torbe osnovnošolcev ???????? A ne vzdignete kdaj torbo? Nosijo žakl cementa na hrbtu! Po eni strani gibanje, zdrava prehrana......po drugi pa sami šprici v hrani,popoldne učenje...... Solit se naj gre ta sistem. Ne vejo več kaj govorijo! Pa še bi lahk našteval, rešitve so, vendar nesposobni pišejo bedarije kaj je prav in kaj ne. Resničnost je tu kjer jo otroc občutijo in ne v kabinetih kjer se izgubi stik z realnostjo
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.59
+2
Tudi naše so bile še kako težke in imeli smo samo torbe. Danes jih vlačijo na vozičkih za sabo. Res pa je tudi, da smo včasih kasneje imeli omarice, kjer smo večino vsega puščali v šoli. Domov si vzel kar si rabil.
User572880
21. 09. 2016 11.06
+4
Jst sm mel torbo lahko, ajd 5 kg. Danes moram pa krepko zagrabit otrokovo torbo, pa nism švoh. Tak da ga danes bolj našpukajo....... Ne nam solit pamet, vsak ve , da je ta šolski sistem gnil. Posebej v oš.
dajno
21. 09. 2016 11.11
+0
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.44
+4
Napišem še na tej temi: Poslušam danes na Radio1, nekaj o prehrani otrok v šolah, vrtcih. Nekdo je lepo povedal, da smo mi zrasli gor na kosu kruha, medu ali marmeladi, malo putra in čaju. Danes bi pa najraje po 5 menijev. In danes mularijo vozijo do vrat šol. Tudi včasih je bil promet in ni bilo pločnikov. Danes so vsaj pločniki ( vsaj tam kjer smo mi hodili) . Ampak mularijo vozijo z avtobusi pred vrata šole in enako starši. Zakaj ne hodijo peš??? Potem se pa čudimo, da so leni, razvajeni in ko odrastejo se morajo tudi pred vrata shoping centra pripeljati z avtom. Kakšen bi se najraje še med police.
Zentrum
21. 09. 2016 10.51
-2
Ja, včasih so tudi obstajale sode in lihe številke za vozila, pa boni za osnovne življenjske potrebščine, aja pa otroci so morali delati na njivah od jutra do večera, medtem ko je gazda hodil okrog in ga pil po gostilnah. Zakaj bi se človeštvo sploh še razvijalo, ko je pa v starih časih bilo tako fino super fajn.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.54
+7
Ja res se razvija v slabše. Mularija je lena, samo na računalnikih visi in jedo samo pizze in ocvrt krompirček.
Zentrum
21. 09. 2016 10.59
+1
nemski_ovcar
21. 09. 2016 11.06
+2
Ni treba . Je vsega vsak dan dosti v vseh informacijah. Ne delaj se blesavega.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 11.12
+8
zentrum, a veš da so bili ponavadi tisti otroci, ki so delali na njivah in so imeli kmetije v šoli in nasploh najuspešnejši. Tudi kasneje so prišli v karieri in življenju daleč. Ker so imeli delovne navade.
dajno
21. 09. 2016 11.12
+3
bondjanez
21. 09. 2016 11.57
+0
Sem ze spodaj napisl. Preberi pa komentiraj. Ne sodi vsega po sebi.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.14
ti BLOND daj napiši kateri zakon, katerega omenjaš spodaj???
bondjanez
21. 09. 2016 12.27
Zakon o varnosti v cestnem prometu. Opravicilo sprejmem.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.30
.......nakladaš. 91. člen 2. alijeja piše nekaj o spremstvu. Nikjer pa da jih MORAŠ PRIPELJATI z avtom.
bondjanez
21. 09. 2016 12.39
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.41
-1
Zentrum
21. 09. 2016 12.48
HorstWiesel
21. 09. 2016 12.53
Kaj pa je to 40 min pešačit? To je mal za rekreacijo, za tvoje zdravje
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.58
ja ima avto ampak cel kup težav kje bo pakriral. Sploh pa kaj bo naredil, če ne bo mogel parkirati pred vrati in bo moral 50m peš??? aaaaaa, panika.....
bondjanez
21. 09. 2016 13.05
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.08
Za kaj? Saj ne piše, da jih moraš PRIPELJATI z avtom. Piše samo o spremstvu. Če bi pisalo tako kot si trdil bi se vsekakor opravičil.
bondjanez
21. 09. 2016 13.13
Vsa cast. BTW nikjer nisem napisal, da jih moras pripeljati z avtom. Po tvoje bi moral napisati dostaviti. Zdaj pa res nimam vec casa. Od tukaj naprej se strinjam z vsem kar pravis ti in patriot.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.19
Janez napisal si pripeljati in da ni parkirišč? A rabiš parkirišče za pešake ali za kolo??? Ne vem . Sklepal sem da ga pripelješ z avtom?
dr.dare
21. 09. 2016 10.41
+3
zase se brigajte in za svoje otroke moje pa pri miru pustite!
Artechh
21. 09. 2016 10.47
+0
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.48
+3
dr.dare
21. 09. 2016 10.52
+3
ne moji otroci so normalne teže, nadpovprečno inteligentni... ni mi pa jasno zakaj bi kdo drug meni govoril kaj bom jaz s svojimi otroki delal? e vi ne znate ali ne morete za svoje skrbet jih dajte v rejništvo za moje se pa ne brigajte....
bondjanez
21. 09. 2016 11.59
+2
Zentrum
21. 09. 2016 10.36
+11
Mišljenje tipičnega meščana (po navadi Ljubljančana), ki je sveto prepričan, da imamo vsi šole/vrtce/službe dobesedno čez cesto. Jim ne zamerim, ignoranca je včasih res lepa stvar.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.45
+2
bla, bla, bla... moja žena je od prvega do 8. razreda v eno smer hodila peš 1,9km. Pa tam ni bilo pločnikov. Danes so pločniki in mularija ne hodi peš. Podpiranje lenobe.
Zentrum
21. 09. 2016 10.49
+2
In zato, ker je tvoja žena od 1. do 8. razreda hodila 2 km peš v eno smer, moramo drugi, ki imamo do pisarne tudi do 40 km iti peš ali kaj? Daj ne seri.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.49
+1
kaj ima veze tvoja pisarna. govora je o mulariji in šolah
Zentrum
21. 09. 2016 10.53
-4
Aja, oprosti, pozabljam, da nekateri ne znate povezat 1+1. Šola mojega otroka je v istem mestu, kjer delam. Torej mu naj zabičam, da naj gre peš?
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.56
+3
če je srednja šola OK, ne vem pa ali OŠ nimate v svojem okolišu? ALi pa je zate preveč kmečka in ga voziš v fensi šolo?
abeceda987
21. 09. 2016 10.57
+3
A nobene druge šole ni bližje, da mora hodit v tisto, oddaljeno 40 km?
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.03
+2
OŠ se obiskuje v domačem kraju, najbližjo, vsaj tako naj bi bilo.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 11.08
+2
To so elita. Saj vidim vsak dan v Šentvidu. Kolone avtomobilov vozi mularijo v neko cerkveno OŠ.
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.19
+0
Aha in tej "eliti" bi se moral vsi prilagajat in umikat, jim dajat prednost......
Zentrum
21. 09. 2016 11.37
-1
Pa saj vam je jasno, da lahko družina kadarkoli migrira v drug kraj iz bilokaterega razloga, ne? Mislim, saj premorete toliko pameti, ali? Poleg tega vi te "elite" ne poznate, ne veste, od kod se vozijo, ne veste, kaj jih še čaka po šoli in zakaj so se raje odločili za avto. Saj vem, da je slovencu težko dopovedati, da naj se ne vtika v življenje drugih, pa vendar, poskusiti ni greh, ne?
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.45
+2
V bistvu presneto dobro poznamo to "elito", ki egoistično misli, da se mora cel svet vrteti okoli nje, da se ji moramo vsi umikat in se ji prilagajat,.....
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.10
+1
zentrum in kaj če migrira? Se ga vpiše pa v tam najbližjo šolo. Če boš migriral iz tvojega Zabačenega v Paris, a boš še vedno vozil pamža v Zabačeno???
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.24
+1
Ja, potem sem jaz omejen, če lokalna OŠ ni dovolj dobra za tvoje mulce
Zentrum
21. 09. 2016 12.28
+1
Ne, ti si omejen, ker, tako kot tipičen slovenček, vse vidi črno-belo. Omejen si zato, ker nisi sposoben doumeti, da se naša življenja razlikujejo, da nismo vsi enaki in da sprejemamo drugačne odločitve glede na situacijo, v kateri smo. Omejen si, ker is sveto prepričan, da vedno obstaja samo ena in edina rešitev, po kateri se moramo vsi ravnati, ker drugače smo "leni, nesposobni, elita". Pravim, tukaj ti jaz ne morem pomagati, to ali boš še naprej omejen ali ne, je popolnoma tvoja odločitev.
HorstWiesel
21. 09. 2016 12.56
+1
Zentrum vse lepo in prav, dokler zaradi vaših, elitnih odločitev ne trpi naš življenski, bivalni prostor. To tvojo odločitev, rešitev moram jaz vsak dan poslušati, vohati,... trpeti degradacijo prostora in slabšo kvaliteto bivalnega okolja.
Zentrum
21. 09. 2016 13.12
+2
Pa se preseli izven mesta, tako kot sem to storil jaz. Noben te ne sili živeti v centru mesta ali zraven glavne prometne ceste, če tako zelo trpiš.
Zentrum
21. 09. 2016 13.31
+0
Da bi se pa celotno prebivalstvo moralo prilagajati peščici ljudi, ki jih moti promet, je pa milo rečeno bizarno. Če vi niste sposobni razumeti, da je avto na daljših razdaljah v današnjem (kapitalističnem) času skorajda nuja, vam lahko samo zavidam. Včasih je ignoranca pravi balzam za dušo in telo.
HorstWiesel
21. 09. 2016 13.39
+1
A zaradi tega, ker ti svojih navad in razvad nočeš spremenit naj jaz svoje bivalno okolje menjam? haloo! Pa saj ti meni degradiraš bivalno okolje ne jaz tebi. Ti prihajaš v moje bivalno okolje in lepo bi bilo, če bi vsaj malo spoštoval mene in mi ne zanalašč uničeval bivanski prostor. A si zamisliš kako bi tebi bilo, ko bi ti jaz hodil pred bajto vsak dan nažigat z avtom pa smrdet, gužvo delat,....
HorstWiesel
21. 09. 2016 13.41
+0
Ja, na daljših ja ampak tukaj v mestu ni nobenih takih hudo dolgih razdalj.
Zentrum
21. 09. 2016 13.51
Ljubi moj, glede na to, da te tako zelo moti promet v tvojem bivalnem okolju, je to zate edina možnost. Ker spremenil ne boš nič, bližina javnih ustanov terja določen davek, tudi povečan promet v tem okolišu, pa če ti to paše ali ne. Zdaj, ali se preseliš v manj onesnaženo okolje izven mesta, ali pa pač trpiš še naprej, miselnosti in navad ljudi ne boš spremenil.
HorstWiesel
21. 09. 2016 14.04
Še naprej bom lobiral in podpiral projekte in akcije za čim manj prometa v mestu, za sistem P+R, za uporabo javnega potniškega prometa, koles, peš,.... Se pa v prihodnosti obeta nekaj podobnega kot vinjeta za vstop v mesto....... bo še zanimivo.
HorstWiesel
21. 09. 2016 14.06
Moti me promet ruralnežev, vozačev. Naj vsak ostane v svojem domačem okolu, tam dela,... pa bomo vsi zadovoljni. Tako pa LJ vsak dan dobi 100.000 vozil s cca 150.000 ljudi.
Zentrum
21. 09. 2016 14.23
In kdo je kriv za centralizacijo v državi? A Janez Novak, ki se vsak dan mora voziti iz svojega domačega kraja v Ljubljano v službo, ker so mu preselili delovno mesto? Ljubljančani pač te problematike ne razumete, kaj vam naj. Da bi pa celo mesto zaprli za promet, pa je izvajanje samomora za Ljubljano.
HorstWiesel
21. 09. 2016 14.42
Z vstop v mesto bodo vinjeto potrebovali tisti, ki nimajo stalnega prebivališča v LJ in to za vstop v mesto znotraj obvoznice, ac obroča, Za slednje se še vedno favorizira sistem P+R. Problem v centraliziranju vidimo vsi, tudi mi, saj tudi iz tega izhaja degradacija bivalnega okolja.
Zentrum
21. 09. 2016 15.10
Tudi to se da z dobrim odvetnikom izpodbijat, ker gre za šolsko obliko diskriminacije delavcev glede na lokacijo stalnega prebivališča. Če želiš, da bi P+R sistem bil učinkovit, bi ga moral postaviti na vse konce Ljubljane, trole pa bi morale voziti na vsakih 5 minut, ker drugače nikakor niso konkurenca avtomobilu. Kar se pa čistega okolja tiče, je pa edino, kar lahko pomaga pri zmanjševanju izpustov iz avtomobilov iniciativa, da velika večina delovnih migrantov preklopi na električna vozila. S takimi restriktivnimi ukrepi (vinjete za delavce migrante, zaprtje določenih predelov mesta, ipd) ne zmanjšuješ posledic izpustov, temveč jih le prenašaš na drugo stran mesta.
User1150155
21. 09. 2016 10.29
+7
mislim...a ste pomislili, da je šola na pol poti do moje službe, ki je oddaljena 60 km in ni druge variante?
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.04
saj je veliko izjem, samo današnja praksa je, da se otroke vozi na relacijah tudi 1km.
kemuri
21. 09. 2016 10.25
+10
Pa kaj vi Ljubljančani mislite da imajo vsi šole pred nosom kot vi ? Pa Trole na pol ure, da se potem od avtobusne lepo sprehodiš do šole v 5 - ih minutah..nekateri so vozijo 30 km in več v šole in vi bi te dali na kolo ? Ne razmišljate dalje od svojega nosu, zato vas večina SLovenije ne mara.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.48
+0
Ne nakladaj. Ko sem hodil v srednjo šolo iz cca 17km oddaljenega kraja v LJ sem imel en avtobus zgodaj zjutraj in potem enega popoldne. Če sem jih zamudil sem lahko čakal na naslednji 2 uri ali pa sem šel peš cca 1h od najbližje postaje avtobusa kateri je vozil na relaciji LJ - KR. Vse se da če se mora.
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.05
+3
kemuri, kje v Sloveniji je treba jet 30 km do OŠ? OŠ je v vsaki malo večji vasi.
HeroinHero
21. 09. 2016 10.22
+9
ne razumem zakaj je treba froce sred mesta vozit v šolo,k da so invalidi prve klase....mi smo vsi hodili v šolo peš brez spremstva in smo vsi preživel...druga stvar k mi pa tut ni jasna je, zakaj starši vpisujejo froce v šolo k ni v njihovem okolišu, čeprav so prosta mesta v bližnji šoli? to bi blo treba absolutno prepovedat.
XenoSlo
21. 09. 2016 11.03
+1
No ja, potrebno je tudi razmisliti koliko kriminala se dogaja zdaj in prej. Staršem ni vseeno za otroke, posebej s stališča kakih ugrabitev. Samo razmišljjam.
HeroinHero
21. 09. 2016 11.47
+2
pa sej nismo Mexico city...še nism slišu da bi kakšnga otroka ugrabil v Sloveniji.
ssecnik
21. 09. 2016 12.11
+1
Tud če ga bi ugrabili,bi ga zarad tastarih.
brddd
21. 09. 2016 10.15
+10
Zakaj mora moj otrok vleči 7 kg.teško torbo vsak dan v šolo.Za vsak predmet menjajo učilnico,če bi imeli stalni razred bi lahko polovico teže pustili v šoli. Je pa res da bi morali učitelji narediti kak korak več
icetel
21. 09. 2016 10.33
+5
... ker morajo potem ucitelji nositi pripomocke v ucilnice ... in to res ne gre, se kave ne morejo spiti v miru, pojesti zastonj malice, kosila
Maddox
21. 09. 2016 11.30
kaka inteligenca....kaj majo učitelji tukej veze??? Spravte se na birokrate v LJUBLJANI!!!! Oni predpisujejo itd....
icetel
21. 09. 2016 11.58
... seveda, seveda ... uciteljev nihce ne poslusa, uboga ... se najmanj pa Kucanov zet
icetel
21. 09. 2016 10.07
+30
... Zakaj??? Neumno vprasanje .... zato ker je sedaj zivljenje delovnega ljudsta tako nasponano, da ne dohajamo .... in potem nas se hebajo s temi neumnimi dnevi, ki prinesejo samo se bolj napete zivce ...
anastaasija
21. 09. 2016 10.13
+4
bondjanez
21. 09. 2016 09.58
+9
Nismo vsi doma 5 min. od sole. Pred naso solo so se vse razpolozljive parkinge ogradili s stebricki. Ti si pa po zakonu dolzan otroka pripeljat v solo. A naj parkiram na PR al kaj ??? Malo vec parkirisc pred solo pa mogoce uciteljem prepovedat parkirat na dvoriscu. Naj grejo oni na PR pa bo. PS moj otrok je se celo malo presuh po standardih.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 10.52
+0
??? po katerem zakonu si ga dolžan PELJATI v šolo???
HorstWiesel
21. 09. 2016 11.06
+0
Maddox
21. 09. 2016 11.31
bondjanez
21. 09. 2016 12.04
+1
Mal se pozanimi. Tamale je treba osebno pripeljat.
bondjanez
21. 09. 2016 12.07
Drugace se lahko tud opravicite, ce vam bonton dopusca :-))
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.12
bondjanez
21. 09. 2016 12.13
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.14
kar potrudi se ti. In če ga navedeš in da to res piše, se ti tudi opravičim
bondjanez
21. 09. 2016 12.15
Mi noce prlepit linka. Nic osebnega ampak je res. Enostavno bi morale sole omogociti kratkotrajno parkiranje za tiste ki otroke ne po svoji zelji dostavljamo v solo. Ce je prostor za ucitelje naj bo pa se za nas.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.16
+1
napiši samo kateri zakon, bomo potem že našli na googlu
bondjanez
21. 09. 2016 12.16
+0
A si ti moja mama pd da mi diktiras ? Ce hoces bit informiran pogooglaj, drugace pa zivi v svoji nevednosti. Over and out.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.18
-1
ha, ha, ha, sem vedel da nakladaš in se zgovarjaš na link ki se ne da pripet. A naziv zakona je pa težko napisat.
bondjanez
21. 09. 2016 12.24
+0
Zakon o varnosti v cestnem prometu. Otri do strosti 7 let morajo imti spremstvo pri prihodu in odhodu iz sole. Opravicila sprejemam !!
HorstWiesel
21. 09. 2016 12.26
+0
Ampak kje v tem zakonu piše, da jih je treba PRIPELJAT in ODPELJAT?
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.30
+0
nakladaš. 91. člen piše nekaj o spremstvu. Nikjer pa da jih MORAŠ PRIPELJATI z avtom.
bondjanez
21. 09. 2016 12.35
Opravicilo ??? Pa to o cemer se kregamo sploh ni point. Point je da bi moralo biti pred vsko solo par kratkotrajnih parkirisc namesto redarjev z listki. Drugace sem pa tudi sam pesacil v solo ampak sem bil pac blizu doma in starsi v sluzbi od 6. Ne vem kdo bi me danes spremil v solo.
bondjanez
21. 09. 2016 12.36
Aja sorry. Teb res ni pomoci. Zivim na obrobju Ljubljane. Pes do sole ene 40 minut. Jo bom kar mahnu da ne zamudim.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 12.40
Pa kaj je danes tako drugače, da otroci ne znajo sami v šolo???? A so res tako nesposobni ??? Kdo je pa nekdaj spremljal otroke v šolo?? Prve dni mogoče potem pa ne več.
bondjanez
21. 09. 2016 12.44
+1
Tukaj ti dam pa prav. Ampak vedno so izjeme. To sem hotel povedati. Imam enega otroka 20 let in enega 12. Oba pametna , lepa in suha. Ampak ko sem tamalga spremil v solo sem imel vedno probleme. Parking pa poln uciteljev. Zdaj mu odprem vrata na plocnik pa sva v 3 sekundah opravila.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.02
janez, OK. Moj sin ima 28 let. Zato pa je gužva okoli šol, ker hočejo vsi pripeljati otroke do vrat. Malo gredo pa lahko vseeno peš. Saj se morajo navaditi prometa. Tudi popoldne verjetno skačejo okoli cest in blokov, hiš.... Ravno včeraj sem v našem naselju gledal deklico staro cca 7 let kako je lepo stala na zebri in petkrat pogledala levo desno in hitro stekla čez. Pa poglej mladince. Se vlečejo čez cesto kot da spijo, v ušesih slušalke, buljijo v telefon...
bondjanez
21. 09. 2016 13.07
Imas prav. Ampk se ni potrebno spuscat na nizek nivo, da to dokazes.
bondjanez
21. 09. 2016 13.09
Sedaj odlozim otroka na avtobusni postaji v blizini in gre sam cez semafor in v solo. Prej pa nisem mogel. To je moj point. Pa ne mislim zalit nobenega.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.10
Janez v prvem postu pišeš o učiteljih, ki parkirajo ob, pri šoli. Kaj pa če je en tak učitelj spoštovani Zentrum, keteri se vozi 40km. Kje bo pa on parkiral?
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.11
Janez, moti me ko nekdo nonšalantno nekaj trdi in se na nekaj sklicuje, kar se pa ponavadi pokaže, da ni ravno tako.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.16
janez brez zamere, praviš, da je star 12 let. Pa da ga voziš skoraj do šole? V teh letih smo nekoč ( morda ti tudi) na poti v šolo osvajali dekleta. Bolj se je vleklo domov bolje je bilo. Uh to so bili časi, čeprav so bili kasneje , dosti kasneje tudi boni, pa par nepar. Pa kaj . Odnosi so bili 100x boljši in sploh ni bilo toiliko depresiranih ljudi.
bondjanez
21. 09. 2016 13.17
E to je moj point. Samo par mest za tiste ki jih res potrebujejo. Pri nas posljejo pa redarje. Vzoren primer O.S. Rodica v Domzalah. Pa tako malo je potrebno.
bondjanez
21. 09. 2016 13.18
Imas prav. Domov pride ko sam poklice. Je se casa tud za te stvari ;-)) zdej pa res dost. Hvala za debato. Srecno.
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.24
bondjanez
21. 09. 2016 13.28
nemski_ovcar
21. 09. 2016 13.32
Super tudi lepo. Ja Toško čelo je pa malo od rok :)
*sweet*
21. 09. 2016 09.55
+4
Zakaj je toliko avtomobilov?Zato ker moraš imeti avto in kredit za stanovanje ali hišo da si potem pravi Slovencelj. Da nisi drugačen od ostalih.Vse kar je drugačno se Slovencelj boji bolj kot hudič križa.Sem prav zadovoljen da sem Slovenec ker nimam problemov z pogledi izven škatle.
*sweet*
21. 09. 2016 10.01
+1
Že prispevek na Pop TV o stanovanjih na Dunaju pokaže kaki bureki smo mi.Tam ni pomembno da imaš stanovanje v lasti ker brez problema laufa sistem najemništva.Pri nas si pa apriori manj vreden če nimaš v lasti stanovanja in tako obnašanje je tudi v bloku ti najemnik si manj vreden čeprev jaz plačujem za najemnino in bo v nekaj deset letih to stanovanje dejansko preplačal če bom v tem stanovanju do konc živlenja. Pa ne gre se zato ampak da najemništvo ni slabo ampak zelo dobro ko se želiš preseliti nimaš problemov z prodajo. Naša država bi morala graditi bloke in vzpodbujati najemništvo.
mrhovinar
21. 09. 2016 10.12
+5
boš ti najemu, ko boš mel 400eur pokojnine...
provokatorr
21. 09. 2016 10.53
+1
jaz sem imel v najemu hišo, staro 30 let, 450 evrov na mesec. ko sem šel ven, ni bilo mojega nič. če si vzamem kredit, jo v 20 letih odplačam in je moja. in da ne bo problemov s prodajo, ko se bom selil, se pač ne bom selil.