Slovenija

Napredek po Janševem opozorilu

Zagreb, 06. 03. 2008 12.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Mešana komisija Slovenije in Hrvaške se bo sestala v najkrajšem možnem času. SNS še naprej vztraja pri izredni seji.

Predsednica opozicijske LDS Katarina Kresal pa je danes podprla odziv premiera Janše na zadnje dogodke v slovensko-hrvaških odnosih. Kot je dejala, je oster odziv premiera na hrvaško ravnanje na mestu in da so ga pričakovali že prej.

Potem ko je slovenski premier Janez Janša v sredo v telefonskem pogovoru opozoril hrvaškega kolega Iva Sanaderja, da gre v zvezi s prodajo zemljišč ob reki Dragonji tako za kršenje brionske deklaracije iz leta 2005 o izogibanju incidentov kot tudi blejskega dogovora lani, sta se politika dogovorila za sestanek mešane slovensko-hrvaške skupine, ki naj bi določila sporne točke ob meji med državama in pravni okvir za iskanje rešitve pred Meddržavnim sodiščem v Haagu.

Janša in Sanader sta se dogovorila za čimprejšnje srečanje mešane skupine.
Janša in Sanader sta se dogovorila za čimprejšnje srečanje mešane skupine. FOTO: Dare Čekeliš

Tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak točnega datuma sestanka ni navedel, je pa dejal, da naj bi se komisija sestala v najkrajšem možnem času. "Premiera sta se dogovorila, da pride do sestanka takoj, se pravi v najkrajšem možnem času, in pričakujem, da se bo to tudi zgodilo," je dejal.

SNS vztraja pri sklicu izredne seje

Slovenija bi morala odreagirati na zelo zelo odločen način. V SNS smo že večkrat predlagali zaprtje vseh maloobmejnih prehodov s Hrvaško. Na tak način bi Hrvaški pokazali, da se ne želimo več pogajat o tem, kar je naše. Srečko Prijatelj

Medtem se je SNS še enkrat zavzela za sklic izredne seje državnega zbora o Hrvaški. Kot je pojasnil poslanec SNS Srečko Prijatelj, se zavzemajo tudi za napotitev Slovenske vojske na mejo s Hrvaško. Sklic izredne seje bi bil po mnenju Prijatelja potreben, “da se uredijo vsa odprta vprašanja o meji in predvsem problematika odtekanja zemljišč v roke tujcev". Od izredne seje sam pričakuje, da "bo Slovenija ravnala državotvorno" in da se bodo na njej vsi poslanci "opredelili do sklepov, ki jih mora pripraviti vlada", da bi tako dali jasno vedeti Evropi in Hrvaški, da Zagreb ne more več nadaljevati s takšno politiko.

Prijatelj sicer ne pričakuje, da bo stranka zbrala potrebno število podpisov poslancev za sklic izredne seje. "Glede na dvoličnost parlamentarne demokracije v Sloveniji seveda pričakujemo, da podpisov ne bomo zbrali," je dejal. Napovedal pa je, da se bo stranka obrnila na predsednika republike Danila Türka, ki ima to ustavno možnost. S predsednikom naj bi se o tem Prijatelj pogovarjal že v petek, ko bo pogovor vodij poslanski skupin s predsednikom republike o odprtih imenovanjih ustavnih sodnikov.

Za SNS je po besedah Prijatelja tudi nesprejemljivo, da Sklad kmetijskih zemljišč "nedopustno, nezakonito in na netransparenten način dovoljuje nakup kmetijskih zemljišč, ki so v lasti republike Slovenije". "To seveda kupujejo predvsem italijanski državljani," opozarja Prijatelj. Pri obeh primerih, tako hrvaškem kot italijanskem, je sklad po mnenju Prijatelja "soodgovoren". "Mislim, da bi bilo potrebno, da vlada razreši direktorja SKZG" Sergija Daolia in "prisluhne svetu občin" ter na "nek način zakonsko uredi podlago in prenese zemljišče, ki je sicer v lasti sklada, na občine in s tem tudi občinam omogoči skladen regionalni razvoj".

Na poziv SNS, naj vlada razreši direktorja SKZG se je že odzval Daolio, ki poziv ocenjuje kot neutemeljen. Daolio je prepričan, da je sklad kmetijskih zemljišč kot upravljalec zemljišč v lasti države na levem bregu reke Dragonje v danih razmerah izvršil vsa možna pravna dejanja, seveda v okviru svoje pristojnosti. Sklad bo kot do zdaj še naprej aktivno spremljal dogajanje na teh zemljiščih in bo v stiku s svojim zakupnikom in pristojnimi državnimi institucijami. Sklad se bo na dogajanje odzival sproti in ukrepal v skladu s svojimi pristojnostmi, v okviru slovenskega pravnega reda.

"Glede očitkov o prodaji kmetijskih zemljišč Italijanom pa lahko zatrdim, da sklad na območju Vipavske in Goriške v obdobju mojega vodstva italijanskim državljanom ni prodal niti enega kvadratnega metra kmetijskih zemljišč. Ta trditev je dokazljiva in podatke o tem lahko tudi vsakdo preveri," je še zapisal Daolio v sporočilu za javnost.

Se je Sanader omehčal?

Prejšnji in sedanji hrvaški premier Ivo Sanader je pred volitvami zatrjeval, da ne bo popustil glede zaščitne ekološko-ribolovne cone (ERC) v Jadranu. Sedaj pa se je, kot kaže, omehčal in začel pripravljati teren za to, da bo Zagreb zaradi približevanja Evropski uniji vendarle moral odstopiti od ERC.

Če je hrvaški premier Sanader še prejšnji teden trdil, da raje odstopi od EU kot od ERC, je v ponedeljek svojo izjavo krepko omilil.
Če je hrvaški premier Sanader še prejšnji teden trdil, da raje odstopi od EU kot od ERC, je v ponedeljek svojo izjavo krepko omilil. FOTO: Reuters

Po pisanju nekaterih hrvaških časnikov je razveljavitev določil ERC ena od zahtev, ki jo je Evropska unija postavila Hrvaški, če želi vstopiti v povezavo. O tem se je s Sanaderjem pogovarjal tudi evropski komisar za širitev Olli Rehn, ki je vnovič opozoril, da mora Zagreb bez odlašanja rešiti problem. "Evropska komisija je pripravljena pomagati v pogovorih s članicami EU. Na potezi je Hrvaška", je še dodal Rehn.

Da brez popuščanja ne bo šlo, je poudaril tudi evropski poročevalec za Hrvaško Hannes Swoboda. Iz njegovih besed je možno razbrati, da bi Hrvaška lahko zamudila priložnost za vstop v EU 1. januarja 2011. Kdo ve, kdaj bi lahko dobili nov datum. Približevanje povezavi se lahko zavleče tudi za pet ali sedem let, je bil jasen Swoboda.

Predsednik hrvaškega sabora Luka Bebić je danes napovedal, da bo razprava o hrvaških pogajanjih z EU in o ERC prva točka dnevnega reda na zasedanju sabora v sredo. Poslanske skupine opozicijskih strank so sicer danes od premiera Iva Sanaderja zahtevale, da pride v sabor in pojasni potek pogajanj z EU, ki bi se lahko ustavila zaradi sporne cone. Kot so poudarili, točka o EU na dnevnem redu sedanje seje sabora čaka od 27. februarja.

Premier Sanader je ocenil, da zaradi bližajočih se volitev v Italiji verjetno ne bo prišlo do štiristranskega srečanja, ki ga je predlagal januarja zaradi uveljavitve ERC za članice EU, čemur nasprotujeta Rim in Ljubljana. Pojasnil je, da premier Romano Prodi v italijanski tehnični vladi ne želi prevzeti odgovornosti za omenjene pogovore. "Če ne bo prišlo do tega srečanja, bomo v zelo resnih težavah in se bomo lahko soočili tudi z ustavitvijo pogajanj. Počakali bomo še kakšen dan. Če do srečanja vseh vpletenih ne bo prišlo, se bomo morali odločiti za nekaj drugega", je izjavil Sanader.

Še prejšnji teden je Sanader dejal: "Ali ERC ali EU!" S temi besedami je Bruslju dal vedeti, da bo Hrvaška, če EU ne bo popustila, enostavno prekinila pogajanja in ne bo vstopila v evropsko družino.

V ponedeljek je hrvaški premier omilil svojo izjavo. Kot je dejal, je cilj Hrvaške, da zaščiti svoje interese in da vstopi v EU. "EU ali ERC je napačen pristop. Hrvaška pa mora izpolniti obveze, če želi vstopiti v evropsko družino." Ena od obvez je tudi razveljavitev ERC. Zato hrvaški komentatorji ugibajo, kaj je Sanader s tem želel povedati.

  • BRICKS 1
  • BRICKS 2
  • BRICKS 3
  • BRICKS 4
  • BRICKS 5
  • BRICKS 6
  • BRICKS 7

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
07. 03. 2008 21.12
bnam2707 nisem zahtevala da se z mano strinjaš, bog ne daj,kam pridemo če bi vsi enako mislili,preprosto,razjezi me ko se natikajo tej vladi stvari ki so daleč nazaj trdno zakoreninjene,imaš prav da so dobro plačani-ali pa ne-mene jezijo plačila lenuhom,vse ostale plače zame niso sporne.Ta vlada je naredila veeeliko dobrih stvari,-tudi slabih najdemo-vse je res,res pa je da hrvatom zlepa ne bo nihče kos,sploh pa če igraš po njihovo.Ravno zato,ker sem z meje,smo velika familija-imela sem 20 tet in stricev ,za bratrance-sestrične,če sem iskrena nevem ,imamo vsi odrasle otroke in vnuke, SLOVENIJA NAS JE TAKOREČI POLNA,USODE SO NAS NAJVEČ POTISNILE ŽIVET V BLIŽINO MEJ,ALI CELO NA SAMO MEJO,V DOBOVI ŽIVI SESTRA.NA MEJI-ZATO PREVEČ TEGA VEM,ZATO SEM TUDI GLASNA,NIKOLI NIHČE SE NI POBRIGAL ZA LJUDI OB MEJI,PODAJALO SE JIH JE SEM TER TJA,KAKOR NA POLICAH KRUH, sedaj pa naj bo vse urejeno v trenutku-negre Veš, kako bi privoščila Jorasu nemoteno življenje(ne zato ker ga poznam osebno)zato,ker od Lazareta naprej ob italijanski meji,živijo ljudje vendar živijo in se ne bojijo za svoje imetje. ZATO SEM GLASNA-IN ZATO KER SE NA SILO NE NAREDI NIČ----kako pravijo kmetje?ko dozori......
Gigue
07. 03. 2008 13.13
domzale18 pozabljaš da je Slovenija v EU in trenutno tudi predseduje EU tako da če hrvaška ukine ERC zaradi EU, ga ukine tudi zaradi Janše haha
domzale18@yahoo.com
07. 03. 2008 12.47
haha kaksno janševo opozorilo, oni erc ipd. bodo ukinl sam da pridejo v EU ne pa za to k se bojijo Janše(lol).
ivan.vindis@gmail.com
07. 03. 2008 08.48
igri JJ in Sanaderja spet nasedajo naivni državljani :)
trout80
07. 03. 2008 07.47
@Gigue Pa ne pozabit, da je družina Kostelič dolga leta živela v Celju, tamala dva Kosteliča sta se pa na hribčku za Golvcom pr Celju učila smučat. hehe
manjakranjc@hotmail.com
07. 03. 2008 07.18
Jutro, Dokler bomo ocenjevali na informacijah trobil ne bomo nikamor prišli. Mnenje o problematiki sem že izrazila, strinjam pa se tudi trinity.126; hlapci smo že iz tega pogleda, da so tu najbolj glasni tisti, ki že napol čakajo v vrstah za hrvaško! Lp M.K
bnam 2707
07. 03. 2008 02.30
rot46:Tisto morje sploh ni vaše,saj vas tam pred drugo sv.vojno sploh ni bilo.Ni bilo v vsej zgodovini od šestega stoletja naprej izuzevši neko kratko obdobje,ko ste bili pod celjsko krono.Vaš pregovor pravi:kako dodoše tako odoše! In prav bi bilo tako,Tudi verjamem,da se bo nekoč to zgodilo,ker ste preveč pohlepni in hlastate po tuji zemlji.Ni vam dovolj,da ste dobili nagrado za hlapčevanje tretjemu reichu,grabite še tisto,kar tudi pod razno nikoli ne more biti vaše.Pohlepa in sprevrženosti vam res ne zmanjka.Kar se tiče pa Srbov pa itak vemo,kaj se jim je zgodilo.Tudi verjamem,da se oni nebi nikoli nič delili z vami,ker vas dobro poznajo,že od šestega stoletja naprej!!Tako je pač in tista varianta odpade.Moral bi razmisliti o italijanski opciji.Ta pa ma interes,da si vzame,kar je imela pred drugo sv.vojno Imeli boste dovolj časa,da se jim boste posvečali kar dolgo obdobje,ki mu ne bo videti konca!Če bi bili oni vaši sosedje,bi se vi verjetno povsem ponižno obnašali in takih izjav kot jih dajete tu,nebi imeli niti v mislih,kaj šele,da bi se šli prestavljat mejnike in prodajat tujo zemljo!! Mi smo bili pa tako nori,da smo peti koloni južne balkanske sosede omogočili državljanstvo.Verjamem,da si ti eden redkih primerkov,da pa je večina tistih,ki to državljanstvo ima lojalnih do države,ki jim daje kruh in streho.Tako je tudi prav.Do takih velja imeti spoštovanje,ostali si tega ne zaslužite!
bnam 2707
07. 03. 2008 02.09
pajtler blanka:ne morem se strinjati s teboj v tistem delu,kjer iščeš odgovornost tako daleč nazaj.Po današnji objavi dokumentov na kanalu A,sem spremenil mišljenje,do sedanje vlade,pa še do koga.Ne iščem ribe,ki je odplavala ampak ribiče,ki jih bodo ujeli!Nam pa se itak vsaka riba izmuzne! Take vlade,ki tolerira to.kar je bilo objavleno žal ne morem več podpirati.Jaz nebi iskal krivcev v prejšnjem stoletju.Zanima me samo kako bo vlada ravnala zdaj!Zato jo imamo.tisti post si napisala zelo nerazumljivo,zato sem posegel.Vem in verjamem,da je tako kot pišeš,vendar imamo vlado,ki mora te stvari kvalitetno urejat,ne pa da ves čas govori o nekih prijateljih,ki jih ni.Če bereš samo poste od "rot46"ti je menda vse jasno,kakšni so ti Ruplovi prijatelji ali pa balkanski sosedje,kakorkoli pač želiš.Ne želim pa poslušati,da ne moremo narediti nič.Lahko,samo so slovenski politiki preveč omahljivi in neodločni ! Mislim,da so še predobro plačani,za stvari,ki jih počnejo. V kakšni luči jih gledajo zunaj vem,ni pa to nenkakšna briljantnost.Marsikaj vem,pa tega tu ne napišem,ker je nesmiselno.....Vem pa,da je Cankar imel prav...narod hlapcev.Tako se tudi obnašamo in zato je stanje z južno balkansko sosedo takšno kakršno je! Za take ugotovitve ne rabiš bit papiga,samo post mora biti bolj razumljivo napisan. Imaš pa tu gor "rota46",ki pa sigurno ni vreden,da ima slovensko državljanstvo,ki ga je dobil za 600 takratnih mark in sedaj misli,da lahko piše take bolne stvari.Napiši mu haj v poduk,saj je iz države,ki je onstran Sotle!
kriss714@amis.net
06. 03. 2008 23.15
Po Jelinčičevem opozorilu bi bil napredek še opaznejši. ;-)
Tonček Balonček
06. 03. 2008 22.47
Tudi v šahu, taroku, pikadu, frnikolah in ristancu smo boiljši, da ne govorim o podvodnem ribolovu, muharjenju in polharjenju. O gobarstvu sploh en bom izgubljal besed, skratka, v primerjavi s Slovenci so slabši an vseh področjih, razen v zunanji politiki, kjer nas nadmudrivajo že od kar so nas priznali. So bili pa res prvi!!
Gigue
06. 03. 2008 22.41
rot46 Glede smučanja ste imeli le družino kostelič....slovenci pa imamo dolgo zgodovino v smučanju (Križaj, Svet, Pretnar, Košir, Hrovat, Petrovič, Maze, Jerman,.... ) Tako da se nemorete primerjati z nami. Niti do kolen nam ne sežete tudi v biatlonu, smučarskih tekih, smučarskih skokih, hokeju na ledu, deskanju, veslanju.... Uspešnejši smo tudi v atletiki in gimnastiki ter tudi košarki, v rokuometu ste le malo pred nami, poleg tega pa vas je več kot dvakrat več zato smo relativno upešnejši v športu
Buena Vita
06. 03. 2008 21.52
bnam====če je treba biti papiga bom pa papiga,sem doma s sotle,zemljo imamo na Mestinju,na Ponikvah,v Šentjurju,v Veprci,v Žetalah.okoli R.slatne,in seveda na drugi strani sotle,kje je tudi gospodarstvo,hiša,farma štale in kar spada zraven.Za avstroogrske in stare jugoslavije niso imeli nikoli problemov z mejami,ne z ničemmer ,po drugi svetovni vojni pa so si hrvati začeli prilaščati vse,in glej absurd,ko so šli v tvoje meje če si vzel odvetnika kje z juga si tožbo dobil,če si vzel kakega iz relacija celjje-zagreb,si končal tudi v zaporu,ker bi naj diral mejnike ti,-tebi so pa zemljo jamali,in v tvoje imetje posegali,in to se je dogajalo izključno slovencem.- 1992.leta v Pregradi na sodišču na zapuščinski raspravi po očetovi smrti,nam je bilo rečene da je tamo lepa njihova in da slovenci nimamo kaj tam početi.19 let po očetovi smrti še vedno se brat tožari za nesporno zemljo, ki je bila last familije več kot 200 let,nismo pa sami na tej kalvariji,.Hromec,Dobovec za Sotlo do Šempetra,mi je znanih kar precej tožb,in leta ljudje ne pridejo do pravde,zato ker so Slovenci,in večina se jih je preselila bolj v notranjost tja do Celja,te ljudi nihče ne vpraša,so anonimni,SO SLOVENCI IN SE BORIJO ZA SVOJE IMETJE KAJ TI HOČEM POVEDAT? Moti me ko se napada zdajšnjo vlado,ker sedanji nimajo nič stemi lumparijami,sedanji imajo popolnoma zvezane roke,to pa so naredili komunisti ,,,,njim so bile pomembne knjižice,in kumrovški dekreti, človek pa najmanj,iz lastnih izkušenj vem, da drek bolj mešaš bolj smrdi, zato se z določenimi stvarmi strinjam kako se odvijajo, učili so me da ima palica dva konca,zato palico ne iščem, počakajmo na mater MODROST...PA VEŠ ,,,,BNAM,,,,SLOVENCI VEDNO VKUP STOPIMO KO JE TO POTREBNO,IN KAJ JE NaŠA RAK-RANA ?če foušarija bi gorela, bi Slovenija bila v ognju cela,in še nekaj ,,malo pobrskajte po tujih časopisih, vlada ni ravno v slabi luči
Tonček Balonček
06. 03. 2008 21.36
Herbion, tako je, zato pa tako lepo sodelujemo z Avstrijo, sploh glede naše manjšine in 7. člena državne pogodbe, po evripsko, smo tiho! Zelo evropsko je tudi na Sev. Irski, zakaj nimajo referenduma kot Šiptarjai, pa naj bodo pod EU nadzorom, dokler ne razglasijo neodvisnosti! Če imajo Šiptarji dve državci, naj jih imajo pa še Irci, Angleži naj pa nosijo transparente z napisi, da je to Britanija!
mrhe2003
06. 03. 2008 21.20
Veliko sem že pisal o tej temi. Verjetno bom še nekajkrat. Tako je in tako mora biti. Med sosednjima državama so vedno trenja. Nekje večja, drugje manjša. Ne bom govoril o rešitvah, ne bom pisal o interesih. Čas je, da arbiter reši tisto, česar državi nista mogli. Bojim pa se, da težave tudi po razsodbi arbitra ne bodo rešene. Težave so v glavah, to pa so bariere, ki jih je težko premakniti. Upam, da se bosta obe državi kmalu zavedli, da je arbitraža edina možna rešitev. Nekaj je bilo že urejenega v tej smeri, vendar oboji še upajo, da bo koristen in konstruktiven dialog rešil vse te težave - meja, JEK, NLB ... Morda je iluzorno pričakovati takšno zjasnitev, vendar upanje obstaja. (Kritiko Hrvaški politiki in slovenskim odzviom sem objavil v včerajšnji nitki.)
Herbion
06. 03. 2008 21.19
Stvar je enostavna. Če želiš v EU se boš moral obnašati in delat po evropskih principih in standardih, če pa si na Balkanu principov ni, obnašaš pa se lahko kot si vsak želi, lahko tudi kot govedo. Torej kdor se počuti da je Evropejec naj ostane v SLO, ostali pa izvolte na Balkan. Pot tja ni dolga, samo čez Kolpo in že si na cilju. Pa lepo potovanje, povratne karte ni.
Bravo SREČKO PRIJATELJ ti še imaš edini prav se bomo vsaj malo razgibali.hahaha
Tonček Balonček
06. 03. 2008 21.04
Saj sem vedel, bo Janša vse zrihtal kot je treba. Vedno mora on potem za drzgimi postoriti, kar je treba. Še dobro da ga imamo! Tako se dela, bravo!
Kaj koristijo tile posnetki tukaj zgoraj saj to že tako vsi vemo.Udarit je treba po ustaših prej pa ne bo miru.Še v unijo bi jih spušćali.Kje so pa oni za v unijo s tako zaostalostjo.Balkan je balkan in bo tudi ostal v njem pa tudi hrvati.Meje in vse drugo na morju pa jim bomo določevali mi Slovenci,če jim pa kaj ne odgovarja pa bodo dobili še po pički zraven.
manjakranjc@hotmail.com
06. 03. 2008 20.44
kathy_tro, Imaš vso pravico do svojega komentarja in mnenja; torej dovoli da tudi sama izrazim svojega. Lp M.K
inexslo@hotmail.com
06. 03. 2008 20.35
rot46 ja ta pravi se oglaša,, vi ki imate narodno glasbo na osnovi srbske glasbe, ter neke *dalmatinske* ki so srbske, ter vse kopirate od srbskega turbofolka,, ti mi boš govoril..vedi, če nebi bilo slovencev tudi vaši mišo kovači terezije kesovije nebi imeli od čega živeti.. tole ti povem; laibcah sidarta umek avseniki pankrti niet dan d vaša muziki nam še do kolen ne seže, imate samo neke dalmatinske ki jih poslušajo samo v jugi ter turbofolk...musko kot jo ima sidarta vi sploh razumete ne....