Slovenija

Nadstrankarski? Skromen? Z več pooblastili? Kakšen naj bo predsednik?

Ljubljana, 28. 06. 2012 17.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Predsedniška funkcija je podobna kraljevi v kraljevinah, meni Spomenka Hribar. Anita Ogulin z Zveze prijateljev mladine predsednika vidi predvsem kot moralno avtoriteto. Medtem pa si Rado Pezdir želi skromnega predsednika, ki bi državljanom vedno povedal resnico. Tudi, če boli.

Na spletni strani 24ur.com tokrat vse bralce vabimo k debati o tem, kaj pričakujete od predsednika države in kdo od kandidatov bi lahko bil kandidat ljudi in ne političnih strank. Za začetek smo soočili mnenji pravnika Rajka Pirnata in mednarodnega podjetniškega svetovalca Petra Kraljiča.

Debate
Debate FOTO: POP TV
Kraljič pravi, da si želi predsednika države z več moralne avtoritete – na vseh področjih, tudi v gospodarstvu. Pravi, da ima glede na ustavo predsednik dejansko premalo pooblastil, to pa zato, ker nismo dovolj zrela demokracija. Pirnat pa se s Kraljičem glede pooblastil predsednika ne strinja in zagovarja simbolno vlogo predsednika. Pravi, da to preprosto niso področja, ki spadajo v pristojnosti predsednika republike. Denimo, da bi se vpletal v to, ali bo vlada odločala, kdo bo kje na primer član nadzornega sveta ali predsednik uprave. Meni, da mora ravnanje predsednika ostati omejeno in zadržano na ravni, ko opozarja na potrebno družbeno povezovanje.

V debato se je že vključil tudi ekonomist Rado Pezdir, ki pravi, da si bolj želi kot pa pričakuje, da bi dobili predsednika države, ki bi državljanom vedno povedal resnico, ne glede na to, kako boleča bi bila in ne glede na to, komu bi s tem dejanjem uničil rento. "Želim si tudi predsednika države, ki bi bil skromen in asketski, ne pa našopirjeni "hohštapler" ali povampirjeni dogmatik. To si želim predvsem zaradi dveh stvari: prvič, ker je dobro, če politiki razumejo, da oni v našem imenu samo upravljajo z državo, ne pa, da so država, zato naj se jim državljani klanjamo. In drugič, ker je politikom treba poslati signal, da jim razen plače za opravljeno delo ne pripada prav nič drugega oziroma da vse, kar imajo, pride iz žepa davkoplačevalcev," pravi Pezdir.

Spomenka Hribar je medtem prepričana, da je naloga predsednika, da opozarja na nesprejemljivo politiko ali posamezne politične poteze levice ali desnice – še posebej v primeru kršenja človekovih pravic in državljanskih svoboščin – in tako vzpostavlja notranje politično ravnotežje in suverenost duha. ''Predsedniška funkcija je podobna kraljevi v kraljevinah. Predsednik je suveren, simbolično predstavlja so-pripadnost posameznih državljanov in državljank naciji, se pravi njeno eno(vi)tnost, predstavlja nacijo navzven in skrbi za mir in umirjenost navznoter. Pri nas ima sicer malo političnih kompetenc in moči, zato pa je (ker je izvoljen na neposrednih svobodnih volitvah) moralna avtoriteta. Kot tak pa mora biti osebno človek etičnih norm in osebne morale," je prepričana Hribarjeva.

Tudi Anita Ogulin z Zveze prijateljev mladine se strinja, da je predsednik države moralna avtoriteta, hkrati pa dodaja, da bi moral imeti predsednik več pooblastil. "Predvsem, ko gre za očitno kršenje človekovih pravic, torej pravic otrokom, družinam, drugim posameznikom," izpostavlja Anita Ogulin.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Majda Božnar
29. 06. 2012 12.21
-1
Ne pozna m Pezdirja in tudi če bi ga, pa bi bil tak, kot ga predstavljajo komentatorji, ki pljuvajo po njem - no, potem se pač ne bi družila z njim. Lahko pa rečem: povedal je čisto prav in se povsem strinjam z njim - se pridružujem njegovemu mišljenju!! Pljuvajte levo ali desno, gre se samo za to, da izberemo najboljše - tega pa na pladnju ni!!!
godhead
29. 06. 2012 08.14
+4
in oglasil se je pezdirček, poln poštenja in samega sebe, ki želi,. da bi predsednik govoril resnico, saj je sam nekako ne zmore izustit. kje so zdaj tista imena, strici iz ozadja in podobni liki, ki jih tako rad poudarja? kako kaj žena z nepotizmom "prisluženo" službo? kje so tista imena zdaj? bogi bogi pezdir
godhead
29. 06. 2012 08.14
+5
kvazi ekonomist za mešanje dreka in megle
KissMyAss-
29. 06. 2012 08.16
+5
Le kje so pezdecevi dokazi o podkupovanju?
godhead
29. 06. 2012 08.25
+5
ali so se nekje skupaj zlepili, ali pa jih nikoli ni bilo
sherum
29. 06. 2012 07.52
+4
od prijavljenih kandidatih za predsednika Slovenije , je edini primiren sedanji , vsi ostali mu ne sežejo niti do kolana
Tonček Balonček
29. 06. 2012 08.01
+6
Zver je najprimernejši! NAdstrankarski, skromen, boerc za vrednote družine ter zakona, iskren in ni hohštaplerski. On naj bo predsednik...... recimo Šahovske zveze Slovenije.
sherum
29. 06. 2012 08.29
+1
Andreottii
29. 06. 2012 21.14
+1
Bolj pokvarjenga tipa kot je sedanji težko najdeš!
nefretete
28. 06. 2012 21.29
+3
Medtem pa si Rado Pezdir želi skromnega predsednika, ki bi državljanom vedno povedal resnico. Tudi, če boli. ...imaš koga v mislih Rado?
srebrnibreg
28. 06. 2012 21.41
+2
sherum
29. 06. 2012 07.49
+2
Rado Pezdir se je skril , strici so ga popolnoma izćrpali ,
WikiX
28. 06. 2012 21.07
-1
Napočil je čas, ko bi lahko tvorci 57.številke Nove revije, ki je bila nekoč temelj našeosamosvojitve, revidirali lastne besede, očitno so s tisto neumno propagando zapeljali svoj narod na kriva pota. Zgodovinski dokumenti, v katerih teze ne držijo, kot smo se lahko prepričali, pač nimajo smisla.
WikiX
28. 06. 2012 21.41
+0
Vi očitno ne razumete temeljev naše Evropske zgodovine, na naših koncih je ob nastanku Evrope živelo najmanjše barbarsko pleme od vseh, Lombardi, ki so premagali edino manjšeplemeod sebe Gepide, šele ti so osvojili celo Italijo in bi razsuli še papeža ter najbrž s tem ukinili ali vsaj radikalno spremenili tudi krščanstvo, če jih ne bi ta najprej skregal med sabo, potem pa jih še prodal prvim Evropskim kraljem Frankom. Šele zmaga Kralja Charlameina nad našimi predniki Lombardi je omogočila, da je nastalo prvo Evropsko cesarstvo, po vzoru moderne Evrope. Saj vam pravim, da smo od Boga izbran narod, nekoč smo ukrojili podobo sveta, danes pa nas pričkajo med sabo ostanki geplnov, ki si fanatično želijo vsaj svojo neodvisno banovino. Mimogrede, Lombardi so si izmislili tudi prve kneževine in kneze, kakršna je bila tudi Karantanija in še vedno obstajajo, papež jih je zaščitil, ker je bil tako impresioniran z njihovim pogumom, pa tudi redom in kulturo in je Francoze naprosil, naj jim pustijo današnjo Lombardijo.
WikiX
28. 06. 2012 20.32
-2
Strinjam se z zapisanim, vendar takih moralnih avtoritet pri nas ne spuščamo v politiko, le tajkune, mafijo in tajne policiste, ki pa si moralo poljubno razlagajo. Skratka, tajkšen predsednik države bi moral nastopiti naravnost proti njim ter razveljavljati krivične odločitve in obsoditi samosovljna postopanja fašistov in žandarjev, ja kdo ga bo pa poslušal? Ne rabimo surogata, rabili bi čisto pravega Kralja, ki odgovarja le Bogu, ampak potem nam bo spet zavladal Vatikan oziroma nekaj takega že imamo.
WikiX
28. 06. 2012 21.31
+3
Vi očitno še vedno nočete verjeti lastnim očem, da je praktično cel vrh naše politike na seznamu agentov tajne policije, skočite na stran OPS in se prepričajte, oni menda še hranijo zapiske iz Udba.neta. Saj je v Rusiji isto, ampak tam so narodu to že na začetku povedali.
lepota in zdravje
28. 06. 2012 19.42
-4
čeprav desničar sem za Pahorja.Ni veliko poštenih ostalo
WikiX
28. 06. 2012 20.33
+3
Nima časa, ukvarja se z brutalnimi reformami in posluša mamo, kako naj pomaga ubogim Hrvatom, še posebej pri nas.
VolilecSI
28. 06. 2012 21.18
-4
Tuerk = Kučan, Pahor = Kučan, ostali kandidati pa služijo drobljenju glasov edinega normalnega kandidata za predsednika Slovenije - Milana Zvera.
nefretete
28. 06. 2012 21.30
+1
Kako desničarji naenkrat obožujejo še lani ozmerjanega s pavom, Pahorja...
MsPikapiki
29. 06. 2012 10.35
+2
Seveda ga obožujejo, saj je njihov postal.
cirus
29. 06. 2012 13.02
Saj tudi nikoli ni bil levičar. Za Pahorja ne obstaja ne levica ne desnica, le "Pahor" mu je pomemben.
Tonček Balonček
30. 06. 2012 00.48
bossss, ja pasaj desničarji so za PAhorja, levaki so za Turka! Zver je itak samo za hec zraven.
Martian
28. 06. 2012 19.26
-3
funkcijo predsednika države bi pri nas kamot opravljal predsednik parlamenta....država bi prišparala cel kup dnara..
srebrnibreg
28. 06. 2012 21.48
+4
Lahko bi tudi kakšen poveljnik vaškega gasilskega društva. Bil bi vsaj enak predseniku vlade.
papa2333
28. 06. 2012 19.17
+7
Edin, ki je bil še vredu je bil Janez Drnovšek. Mislim, da prvi in zadnji predsednik, ki je kadil pipo miru z indijanci.
WikiX
28. 06. 2012 20.25
-3
Drnovšek je bil predhodnik tega, kar danes simbolizirajo Pahor, Janša ali Jelinčič, le da je bil on vse naenkrat, ti pa so njegovi politični otroci.
BB92620
28. 06. 2012 19.17
-12
Do sedaj je bil nas najboljsi Milan Kucan, skoda da ne kandidira
WikiX
28. 06. 2012 20.28
-1
Kučan bo znova kadidiral le, če bo komu uspelo ustanoviti še eno Jugoslavijo, da jo bo lahko spet uničil.
Krimsky
28. 06. 2012 19.00
+17
Kennedy in Kramberger nakazujeta kakšen bi moral biti predsednik ... žal pa ... ah, saj že vse veste ...
godhead
29. 06. 2012 08.11
+2
ne moreš tadva omenit v istem stavku skupaj