Slovenija

Nad politiki razočarani, zato niso vabljeni

Ljubljana, 25. 05. 2011 12.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Prihodnjo soboto bo v Ljubljani potekala vsakoletna parada ponosa. V skupnosti LGBT pa so zaradi še vedno neuresničenih pravic tako razočarani nad politiki, da slednji niso vabljeni.

Še vedno čakamo! je geslo letošnje slovenske parade ponosa, ki jo organizatorji pripravljajo prihodnjo soboto, 4. junija, v Ljubljani. Predsednica Društva Parada ponosa Petra Salaj je na današnji novinarski konferenci izpostavila razočaranje nad zadnjo različico družinskega zakonika. Poudarja, da bodo vztrajali z opozarjanjem na neenakopravnost.

Po ljubljanskih ulicah bodo znova plapolale mavrične zastave.
Po ljubljanskih ulicah bodo znova plapolale mavrične zastave. FOTO: Aljoša Kravanja

"Lansko geslo je bilo naše geslo Dovolj čakanja!, saj je kazalo, da bo družinski zakonik uveljavil enake pravice za vse. Letos kaže, da tudi kompromisna različica zakonika ne bo sprejeta. Mi 'Še vedno čakamo'. Aktivno in glasno!," je geslo letošnje parade pojasnila Salajeva.

"Družinski zakonik je služil in še vedno služi kot poligon za nestrpen diskurz do istospolno usmerjenih. Nestrpnost, sovraštvo in sovražni govor pa so pogosto zaviti v celofan svobode govora," pravi Salajeva.

Nad politiko so v LGBT skupnosti razočarani, saj je bilo veliko besed v zadnjih letih, veliko načelne podpore, ki pa se v praksi ni pokazala. "Pred 10 leti smo s pohodom proti homofobiji zahtevali 'Obvoznico mimo nestrpnosti'," je zgodovino njihovega delovanja za pravice istospolno usmerjenih in tudi gesel same Parade ponosa skozi politično sporočilo letošnje parade povzela Salajeva.

Na Paradi ponosa 2004 se je zdelo, da 'Poroka bo!', saj je bil v vladni postopek vložen predlog zakona o istospolni partnerski skupnosti, ki je vključeval enake pravice in dolžnosti, kot jih imajo raznospolni partnerji, razen posvojitve otrok, je izpostavila. A ga je tedanja desnosredinska vlada zavrgla, parlament pa je leto kasneje potrdil zakon o registraciji istospolne partnerske skupnosti, ki je uzakonil diskriminatorno registracijo partnerske skupnosti, še izpostavljajo v Društvu Parada ponosa.

Nad politiki so tako razočarani, da jih tokrat niso povabili.
Nad politiki so tako razočarani, da jih tokrat niso povabili. FOTO: Aljoša Kravanja

Letošnja parada, katere častni pokrovitelj je spet ljubljanski župan Zoran Janković, bo – s spremstvom policije in varnostnikov – krenila izpred Metelkove. Organizatorji pričakujejo okoli 300 udeležencev, ki se bodo v povorki sprehodili do lokala Cafe Open. Vendar pa politiki na parado ponosa niso vabljeni.

Salajeva pravi, da je Cafe Open skozi leta in ob napadih nanj pridobil poseben simbolni pomen za LGBT skupnost pri nas. "Letos skušamo predvsem poudariti to, da čeprav nas politiki obravnavajo kot drugorazredne državljane, so še vedno prostori, kamor lahko LGBT posamezniki pridejo in bodo obravnavani prvorazredno, eden od teh prostorov je tudi Cafe Open," je pojasnila Salajeva.

Na paradi pričakujejo tudi podpornike iz Italije in Hrvaške. Nastopil bo še italijanski aktivist, ki sta ga pred dvema tednoma v Ljubljani napadla neznanca. Da do incidentov ne bi prišlo tudi na paradi, bodo na dan parade prisotni policisti in varnostniki, je še pojasnila Salajeva.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

QueerAsYou
26. 05. 2011 14.09
JurijGrmMlajsi Lahko da so zate parade neokusne, za nekoga pa niso! To je čisto stvar okusa. Mene ne motijo množične zabave, kjer se ljudje tudi našemijo in zabavajo.Temu se reče svoboda. Po mestu vsaki dan vidim kup hetro ljudi, za katere bi lahko rekel da so našemljeni. Če jim paše, naj!
QueerAsYou
26. 05. 2011 14.06
freexgirl Lepo da je v tvojem okolju takšna strpnost, ampak povsod ni tako! Misliš da so statistike o nasilju in diskriminaciji nad istospolno usmerjenimi izmišljene? Seveda se stanje izboljšuje, ampak predvsem na račun mlajših generacij.
freexgirl.
26. 05. 2011 13.00
JurijGrmMlajsi Saj sem napisala, da je bilo divje in vsiljivo... in tudi to, da bi se zgražali tudi, če bi sama to počela z svojim fantom. Kar je prav... spalnic ni treba nosit na ulice. Držanje za roke me ne moti. Imam prijateljici, ki sta zaljubljeni in to normalno sprejemam jaz in naša okolica.
JurijGrmMlajsi
26. 05. 2011 12.17
freexgirl Deloma se strinjam, a tisto o "mečkanju" po mojih izkušnjah ne drži, saj so za heterosekualne pare dosti bolj liberlana "pravila" kkakor za istospolne. Neokusno je da se katerikoli par ne vem kako "obdeulje" v javnosti, a smešno bi bilo zahtevati, da se fant in dekle ne smeta objemat ali poljubljati, in ker je temu tako, tudi dva geja imata pravico do poljubljanja v javnosti. Tista meja zdrvagea okusa, ki je ne smeta prestopiti pa bi morala biti enaka kot pri hetero parih. A je po tvoje res tako??
JurijGrmMlajsi
26. 05. 2011 12.13
QueerAsYou Star, ne vem kaj prebiraš, a če je to moj komentar, pol i je nakj ušlo! Mar nisem v predzadnjem napisal ravno TO- da bi morali imeti svobodo hoditi kamorkoli, brez skrivanja in brez strahu, da boste pretepeni, verbalno zaničevani itn. A nisem tako zapisal? Parade na zahodu so višek neokusa, to da so popularne, je zato ker je folku vsaka neumnost všeč, a v bsitvu sam škodujejo homoseksualcem, saj pošiljajo napačno sporočilo, da so vsi geji taki klovni Upam, da boste , ko pri dosežete enakopravmnost BOLJ razumni od teh na zahodu!
freexgirl.
26. 05. 2011 08.35
QueerAsYou samo se spet ne morem strinjat s tabo... živim v majhnem kraju in poznam kar nakaj homoseksualcev (nekaj od teh živi v našem kraju), pa se povsem prosto (neomejeno zaradi opazk ali strahu) gibljejo med nami (tudi z svojimi partnerji) in se normalno družimo. Ni se še mi zdelo, da jih kdo zatira... zato mislim, da bo vaše opozarjanje na drugaačnost počasi nepotrebno, če že ni... večina pravic se vam že priznava. Pri nas v službi se z homoseksualci dela kot z ljudmi- torej enkovredno, tako je že bilo, ko sem v šolo hodila... se sicer najde kdaj kak skrajnež... ampak ti bodo vedno ne glede na število vaših parad. Spravljajo se tudi na nas. Mislim, da je večina diskriminacije še v vaših občutkih... razen seveda posvojitev... tega še nismo pripravljeni sprejet, je pa logično zakaj. Hočem pač rečt, da nas velikokrat obtožijo homofobije, pa ni temu tako. Sem že naletela na zgražanje ljudi, ko sta se dva moška sred ulice navaljevala in mečkala... samo to je dejansko vsiljevanje intimnosti drugim in bi bilo enako, če bi to počela jaz s svojim fantom.
QueerAsYou
26. 05. 2011 07.24
JurijGrmMlajsi Sploh te nisem napadel! Samo hotel sem ti povedati kako je v tej državi, če si drugačen. Niso vse pravice samoumevne kakor pri vas, ne moremo svobodno z roko v roki po Sloveniji kakor vi..... Jaz se sicer ne oziram na druge in si svobodo uzamem. Marsikdo v Sloveniji pa živi v strahu pred samim sabo in okolico. Predvsem ljudje iz manjših krajev,. Tu v Ljubljani smo že kar vajeni da je toleranca kar na nivoju. Mogoče bi res parada bolje zvenela protest, ampak tudi takrat bi se nekateri spotikali ob to. Parade v zahodnem svetu so postale masovne zabave, v stilu Parade ljubezni. Ampak tam so tudi prebivalci zainteresirani za parade, saj je to postala dobičkonosna prireditev. Če je na paradi 500 000 do mijona ljudi si sigurno maejo roke gostinci, trgovine....
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 21.31
QueerAsYou Ne zganjaš hrupa, tudi jaz ne, a če ti npr določen ekces, ki je slučajno prisoten pri heteroskesualcih ni všeč, se takim ljudem izogibaš, a ne? KAKO bi se počutil, če bi TEBI rekli, da sovržiš vse strejt ljudi, samo zato, ker ti 1% ni všeč in to priznaš? Namreč, če se jaz kakemu "just Jack" izogibam v širokem loku, bodo vsi rekli da sem homofob, dejstvo da me homoseksualci nasploh ne motijo bo takoj sporedno.
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 21.28
QueerAsYou Torej, mko boste enkrat lahko šli kamorkoli z roko v roki,brez strahu od žaljivk ali celo nasilja, več ne bo potrebe po paradi! V bistvu si to SAM rekel, a ne? In tu vas podpiram, jaz si tudi želim, da bomo res enaki, potem ne bo niti potrebe po pretiranem izpostavljanju. To je posledica stoletij skrivanja, potem pride do pretiravanja v drugo smer, na koncu vse pride v zdravo ravnovesje. Žal tega ne bo dokler večina hetero folka ne dozori! Zato razumem potrebo po paradi, v Sloveniji, na zzahodu so povsem odveč in so nesmiselne.
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 21.24
Kako za vraga si dobil občutek, da zganjam hrup samo okrog nadležnih tipov pri vas? Mar nisem omenil ljudi brez manir? Pijance? Fičfiriče, ki so v vsem podbni medijskemu geju, razen v tem da so HETERO! Vsi našteti so bili primer iritantih osebkov, ki so STREJT, torej zakaj bi naj zavračanje stika z neko manjšino, ki ima druge moteče lastnosti bila homofobija?? Spet, ker so določeni elementi, ki vztrajajo, da je to neločljivo od homoseksualnosti, torej vsi geji so taki! Podbno kot s črnci, če ti podoba dilerja, ki pretepa ženo in ji reče b*tch ter je rasisttičen do belcev ni všeč si TI rasist, pa čeprav so taki črnci MANJŠINA, saj ne predstavljajo te rase, pač pa neko ozko DRUŽBENO skupino (SAMO ameriške črnce dolečenih četrti nekaterih velemst- in iz tega nastane da je to "black"??)
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 21.20
QueerAsYou Ja, razliko med toleranco in sprejemanjem sem razložil s tem da je meni stereotpini gej ravno tako nadležen kot glasen, nekulturen pijanec. "Toleriram" tako da se izogibam enim in drugim, pa tudi raznim la Toyam in ostalim bedakom, ki si jih naštel. Dejstvo, ki ga navajam je tole- večina gejev/lezbijk ni takih kot stereotip v medijih, sorry, ampak to je dejstvo. Ravno tako je dejstvo, če je verjeti raznim anketam in celo nekaterim sociološkim eksperimentom (vem, da je njihova znanstvena zanesljivost največ 70% a z eksaktnimi znanostmi že ne moremo temu pristopiti ) da večino ljudi moti "medijski" tip geja, ne pa dejstvo, da ga privlačijo moški, razen če niso res neozdravljivi homofobi, preveč indoktrinirani z vero in tako naprej. In to je to....seveda, so odstopanja, ampak KDO je ustvaril stereotip, da so vsi heteroskesualci La Tayoe in podobne kure? Kako ne razumeš, so elemnti v vaši skupnosti, ki neke značilnosti MANJŠINE znotraj vaše skupnosti vztrajno vsiljujejo kot tipično za CELO skupino.
QueerAsYou
25. 05. 2011 21.11
nesramnež Ti lahko vsak dan paradiraš z svojo bejbo. Verjetno se ti ne bo nič zgodilo! Kaj pa če jaz to naredim? Bom brez opazk prišel skozi mesto? Bom nepoškodovan? Verjetno imaš več šans za miren sprehod.
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 21.09
nesramnež če ne bomo paradirali pod imenom "normalni" v odgovor gej paradi, sem čist za!
QueerAsYou
25. 05. 2011 21.08
JurijGrmMlajs Kar je za nekoga sprejemljivo za druge ni! Misiš da so meni vsi ljudje ok!? Ne, pa vseeno ne zganjah hrupa! Sedanje generacije so lahko kar želijo biti in to je prav! Tudi pri vas so velika odstopanja pa mi ne zganjamo hrup. Od Čepinke do La Toy in Arturja. Vsi ekscentrični pa preživimo.Pač toleriraš, ker ti itak ne škodujejo.
nesramnež
25. 05. 2011 20.57
zahtevamo od našega župana jankovića,da se v Ljubljani organizira vsakoletna parada za vse normalne ljudi in ne samo za isto spolno usmerjene !!!
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 20.38
Normalna, naravna spolnost, za nadaljevanje vrste, kar je bistvo spolnosti, je spolnost med žensko in moškim, za nadaljevanje vrste! V življenju me ni spolno privlačil moški, a ravno zaradi takega razmišljanja bom vedno držal s homoseksualci kot verjel v take finte! Kaj pa tisti, ki seksajo a nočejo otrok? Takih je vrliko! Bi jim prepovedal seksat? Sp "sprevrženi"? Nazaj k naravi....a veš kaj to pomeni? Odrecimo se vsem pridobitvam, zavržimo svobodo in bodimo kot živali! Spati, jest, razmnoževat se! "Lažnih" hehe....saj je nekaj takih, ampak če gledaš zgodovino, vidiš da je tudi nekoč bilo ogromno homoseksualcev, pa nikakor ne zato ker bi hoteli "izstopati", preprosto so to bili. iz te iste logike je izšlo tudi nasprotovanje samozadovoljevanju, nepenetrativnbi spolnosti in vs ostalo. Narav je izgovor dokler nam ustreza, ko pa npr STROJ drži pri življenju človeka ki bi brez tega umrl, pobožni (ti ki se sklicujejo na naravo) PROTESTIRAJO češ "ubili ste ga" hahaha
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 20.32
Ah, daj , daj.....kapšne dokaze pa ti imaš za to? Homoseksualci so bili med mogočneži, to je tudi vse! Včasih se je uporabljalo kot (resnčna ali lažna obtožba), to je edino kar vem! "Homoseksuačlnih združenj" v kakršnemkoli smislu razen kake skupine, ki se je držala zase do nedavnega ni bilo. Če govoriva o tem, da plitiki zlorabljajo homoseksulace in njihove zahteve za neke lastne cilje.....tu se strinjam,a to je druga tema! Glede reprodukcije....ne morem govoriti iz tega stališča, ker sem mnenja da je ljubezen sama sebi namen, in da če nekogar rs imaš rad (nevsiljeno, brez samoprepričevanja ker imaš neko korist) jboljše biti s to osebo, tudi če ti ne more roditi otroka - npr če imaš možnost izbrati med žensko katero ne ljubiš a je plodna in neplodno ki pa jo imaš neznansko rad. Ljudi je itk preveč, geji ali taki kot jaz, ki si ne želijo otrok ne bodo škodovali človeštvu.Nagrada je že to, da se imata rada, redkokdo je srečen v ljubezni, če se komu izzide sem vesel, ne glede na to a je istiospolna ali hetero zveza. Nrava zame ni noben argumnt, ker mi preprosto NI MAR, danes šteje bolj ČLOVEŠKA narava. Jaz bi storil vse za to da vrnem pokojnega očeta, tzudi če bi pri tem kršil vse naravne zakone, tudi sam sem protinaraven. Jaz na to gledam tako, noben se ne odloči, da je gej, in ker to izhaja iz njegove osebnosti, potem je tako spolno življenje (zanj) naravna izbira. Podsbno kot vseh ostalih, ki si ne moremo izbrati katerikoli cilj v življenju, sam na osnovi tega kar je trenutno na voljo, moramo se vprašati kaj si v resnici želimo, šele potem imamo dovolj volje, da to dosžemo. Glede ljudi, ki niso sposbni za debato, vsi poznamo te "liberalce"- če nisi za multikulturalizem in priseljevanje si rasist, če si za strogo kaznovanje najhujših zločincev si fašist, če nasprotuješ samo eni od tridexsetih zahtev združenj za pravice gejev, si homofob- to nmi je še predobro znano, žal!
JurijGrmMlajsi
25. 05. 2011 20.15
QueerAsYou Ne gre se za to, ampak ko nekdo kriči, piska, paradira v cirkuških kostumih, to lahko samo odbija! Kot sem že rekel, če bi se dva navadna geja izkazovala pozornost za soesednjo mizo, se ne bi presedel, a če bi ena taka šema (kot so sicer REDKI geji) ki je 100% hetero vsedla za sosednjo mizo bi hitro spil in spokal! Ne vem, kaj ti tu ni jasno? No, če bo višek "barvitosti" mavrična zastava in baloni, to je drugo. Že, da smo si različni, jaz nisem gej pa sem pri 70% zadev drugačen od povprečja, a vseeno s tem ne posiljujem, da zdaj na silo izstopam. Moje mnenje je pač takšno- bolj ko se trudiš da izstopaš, manj si samozavesten v zvezi s svojo drugačnostjo. So pač družbene norme, tudi drugačni- vi in mi ki smo kako "drugače drzgačni" jih moramo sprejemati v javnosti
Mladen Despotovic
25. 05. 2011 19.43
JurijGrmMlajsi 25.05.2011, 17:17 Očitno se mi beseda bluzenje vrača :)) TOrej, da razjasnim, kar se tiče skupnega življenja, dedovanja in ostalih iz tega izhajajočih pravic sem absolutno za to, da se v teh postulatih zveza izenači z heteroseksualno. Ne pa v biološkem ali kateremokoli smislu, ki se naslaja na normalno reprodukcijo. Homoseksualci zelo radi obtožujejo vsakogar, ki jim karkoli oporeka njihovo mnenje za homofobe in radi djejo za vzgled naravo, kjer se najdejo pojavi homoseksualnosti. Jaz se absolutno strinjam z njihovo primerjavo, saj v naravi homoseksualnost ni preganjana, torej ni kriminalizirana. Seveda pa tudi ni nagrajena, torej ne more reproducirati. In seveda se pojavi vedno, ko gre za določene socialne razmere in omejitve znotraj živalske skupnosti. Torej, ne obtožuj me, da bluzim. Če to počneš brez argumentov, potem bluziš sam. Homoseksualnost v politiki je vodilno neformalno združenje že iz časov srednjega veka in je kot tako služilo za odstranjevanje političnih nasprotnikov. Malo premalo prostora za primere... Torej, boš v dolgem tekstu dal tudi kak argument?
QueerAsYou
25. 05. 2011 19.40
JurijGrmMlajsi Mavrične zastave in baloni te ne asocira na nič dobrega? Tako kot smo mi med seboj drugačni, ste tudi vi! Eni so takšni, drugi drugačni. Brez drugačnih bi bilo pa vseeno malo dolgočasno.