Slovenija

Pijan povzročil nesrečo in pristal na vozičku: Imel sem srečo, da sem poškodoval le sebe

Ljubljana, 18. 04. 2019 20.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tanja Volmut/N.P.
Komentarji
40

Vladimir Peterlin je pri svojih 36 letih sedel za volan po nekaj popitih pivih. Do doma ni imel daleč, zato se mu to ni zdelo problematično. Dva ovinka pred domom pa je zapeljal s ceste in domov prišel šele po osmih mesecih, ki jih je preživel v kliničnem centru ter na rehabilitaciji. Zdaj svojo zgodbo deli z drugimi, da ljudje ne bi ponovili njegove napake.

Pred dobrimi petimi leti je imel prometno nesrečo, h kateri je prispeval alkohol, utrujenost, prehitra vožnja, prav tako pa ni bil pripet z varnostnim pasom. "Imel sem srečo, da sem bil sam v avtomobilu in sem poškodoval samo sebe. Pristal sem na invalidskem vozičku kot tetraplegik," svojo zgodbo začne Vladimir Peterlin.

Trenutno je hvaležen, da je preživel, da lahko vidi otroka, kako odrašča. Pravi, da če bi lahko zavrtel čas nazaj, bi si želel, da bi bil pri svojih 36 letih malo bolj ozaveščen, da bi malo več imel v glavi in tako ne bi pil, morda bi se usedel s kom drugim v avto ali pa vzel taksi.

Pravi, da če bi lahko zavrtel čas nazaj, bi si želel, da bi bil pri svojih 36 letih malo bolj ozaveščen, da bi malo več imel v glavi in tako ne bi pil.
Pravi, da če bi lahko zavrtel čas nazaj, bi si želel, da bi bil pri svojih 36 letih malo bolj ozaveščen, da bi malo več imel v glavi in tako ne bi pil. FOTO: POP TV

"Bil sem v službi, po celem dnevu smo popili dva ali tri piva ... Bili smo v gostilni blizu doma, prometne nesreče pa se največkrat zgodijo ravno v okolici hiše," pravi Peterlin, ki zdaj z deljenjem svoje zgodbe poskuša opozarjati druge, da ne bi ponovili njegove napake. "Tudi moja nesreča se je zgodila dva ovinka pred domom," pove. Zaradi prehitre vožnje ga je vrglo iz ovinka, med trte, pri čemer je padel iz avtomobila, saj ni bil pripet z varnostnim pasom. 

Trenutno v Sloveniji sicer poteka razprava o spremembi zakonodaje – infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek predlaga znižanje meje na 0,2 promila.

Drugim sporoča, da če že morajo popiti kakšno kapljico alkohola, to ni problem, pravi – vsi vemo, da je v slovenski kulturi, da se popije kakšen kozarec vina. A poziva: "Takrat se ne usesti za volan, vožnjo raje prepustite komu drugemu, ki ni užival alkohola." 

Posledice so hude, razlaga Peterlin, ki zdaj potrebuje 24-urno pomoč, da lahko funkcionira. Nekaj popiješ in se usedeš v avto ter si misliš, da teh 500 metrov do doma boš pa že prišel, opisuje slovensko miselnost, in pravi, da je to po njegovem mnenju naš najhujši problem.

In kaj meni o novem predlogu zakona – omejitvi na 0,2 promila? "0,2 je spet nekaj, kar dovoljuje, s tem spet nekaj dopuščamo. Če pa postavimo mejo 0,0, damo s tem jasno vedeti, da ne prenašamo alkohola za volanom," je jasen Peterlin. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

oježeš
23. 05. 2019 15.11
-1
Vsa žalost je v tem, da se človek zaveda šele potem svojih dejanj, ko je že prepozno. Nekateri se jih niti zavedajo ne, kar je še bolj žalostno. Pa ogromno dogodkov je že objavljenih iz katerih se marsikdo ne želi ničesar naučiti. Šele ko doživi sam nepopravljive napake, se zaveda, da je delal nekaj narobe. Ampak, tako funkcionira svet in ljudje v njem.
kaktusar1
19. 04. 2019 10.39
+4
mi govorimo o 0,5 promile, ta pa sam pove, da je spil kr neki piv..5, 10.....verjetno je mel tud krepko čez 1 promile...in pri teh voznikih se pojavlja problem, ne pa pri tistih, ki spijejo pivo, dve, al pa kak glaž vina.....
SAF1
19. 04. 2019 10.22
+1
In še kar enih ne izuči, še kar ga žrejo in sedejo za volan.
fairplayy
19. 04. 2019 10.21
+1
Mocno obdavcit alko invlagat v boljsi in cenejsi javni prevoz
Zentrum
19. 04. 2019 10.19
+2
Mnenja, ki nasprotujejo pobudi 0,0, se briše po tekočem traku. Živela demokracija.
Kliko7
19. 04. 2019 10.06
+0
aristotel
19. 04. 2019 09.59
+9
No pa si nalijmo čistega vina ta predlog zakona 0,2 ni nič drugega kot polnjenje proračuna in še en korak k 0,0,ki je cilj tega po takem ne boš mogel popiti niti kozarec vina po kosilu...takšni ne povzročajo nesreč tudi statistika kaže,da vozniki z 0,0, povzročijo statistično isto število nesreč kot tisti do 0,5. Problem so tisti ki se opijajo do onemoglosti,uživajo opojne substance se ponavljajo,menjujejo avte za par sto €,nimajo premoženja,divjajo,povzročajo hude nesreče odgovarjajo pa bolj malo ali nič…ob tem se zanemarja telefoniranje in pisanje sporočil v avtu veliko nesreč je povzročilo prav to a to je tabu tema le zakaj eno pivo ali kozarec vina ne zmanjša voznikove pozornosti in zmožnosti vožnje avta zmanjša pa in to močno telefoniranje da o pisanju sporočil in celo igranje igric ne govorimo ! Po tem takem razmišljanju odgovornih predlagam da sprejmejo zakon (prvi na svetu) da moraš imeti v krvi -0,2 promila alkohola v krvi pa še to za nekatere ne bo dovolj kaj pa neustrezne ceste,slabo vzdrževane,ne splužene, neustrezna signalizacija,pomanjkljive oznake…STRINJAM SE DA TREBA VINJENE – PIJANE….TISTE NA TELEFONU,KRŠITELJE ,HITROSTI PREDPISOV SPRAVITI S CESTE,KAZNOVATI ŠE POSEBEJ TISTE KI V TAKEM STANJU TO POVZROČIJO…A MALO LOGIKE PROSIM IN POŠTENOSTI NE PA DA SE VSE MEČE V EN KOŠ IN SE OKRIVI SAMO ALKOHOL KOT GLAVNI PRAKTIČNO EDINI KRIVEC ZA STANJE! DAJMO SI MALO VZETI ZA VZOR VB PA NE MISLIM S TEM NJIHOVO MEJO 0,8 AMPAK SANKCIJE KI DOLETIJO VOZNIKE POD UPLIVOM ALKOHOLA KI SO POVZROČILI NESREČO.
oježeš
23. 05. 2019 15.17
Če pričakuješ od politikov ali piscev zakonov, da bi upoštevali neke življenjske izkušnje in bodočo življenjsko pot, ki ima smisel in razbremenjuje ljudi, boš čakal v nedogled. Trenutno so na vseh položajih ljudje, ki strokovno zakomplicirajo neko normalno življenje ljudi, sami pa si dopuščajo vedno dovolj lukenj, da se izmažejo iz vseh za njih neugodnih situacij.
KrTakoNeki
19. 04. 2019 09.57
+4
...menim, da je nov predlog 0,2 samo nadaljna potuha za vse, ki se po enem malem pivu, kot ga nekateri tukaj zagovarjajo, ne znajo kontrolirat in enemu pivu sledi še drugo, pa tretje...nihče ni sposoben ocenit, ali je že dosegel danes mejo 0,5 ali pa po novem 0,2...če pa veš, da je potrebno biti 0,0, potem o tem ni več dvoma...v vseh gostilnah imajo za ponudit tudi to...sam imam ravno sedaj 40 dni brez...se človek nauči, da je brezalkoholno pivo ravno tako kot alkoholno...le da se po tem lahko brez razpledanja in strahu, če ni bilo preveč, odpelješ kamorkoli...pa tudi dobro za vse ostale okoli tebe...
Zentrum
19. 04. 2019 10.24
+4
Zato je ta predlog popolnoma nesmiseln. Tisti, ki bo ruknil 2 pira ali več, bo tako ali tako prekoračil mejo 0,5. Tisti, ki bo pa spil mogoče kakšno 0,33 piksno Laškega/Uniona, pa bo tretiran enako kot nekdo, ki je zvrnil liter ali več. Bedarija.
KrTakoNeki
19. 04. 2019 10.30
+4
Zentrum...++++....sem enakega mnenja, če že sprememba, naj bo 0,0 in dvomi odpadejo...
Zentrum
19. 04. 2019 10.35
+4
Tudi 0,0 je nesmisel. To lahko prekoračih že po zaužitju treh rumovih kroglic. Naj ostane 0,5, zaradi mene se lahko povečajo tudi kazni za kršitelje, zmanjševanje te meje pa je nesmiselno.
Nobody75
19. 04. 2019 10.50
+0
Si siguren da po dveh pirih prekoračiš mejo?
grumf
19. 04. 2019 09.55
+6
ma vsi, ki spodaj komentirate... Jaz po treh pivih nisem več za volan, to sam vem. Pa imam dobrih 100kg. Bodimo realni..
Kliko7
19. 04. 2019 10.07
-3
ja, ker nisi navajen, ce bi bil bi jih lahko vsaj sedem popil, pa bi se nekak slo!
Zentrum
19. 04. 2019 10.22
-3
Po enem pivu ali pol piva pa verjetno še nisi na smrt pijan, ali?
grumf
19. 04. 2019 11.05
+2
res je, nisem. Zato zagovarjam 0,5. Samo pravim, dve pivi sta zame še ok, tretje je že čez rob. Pa ne mislim 0,5 mejo ampak splošno počutje. Po treh pivih sem sigurno že neprimeren za vožnjo.
DeBill
19. 04. 2019 09.09
+14
Rad v družbi ob koncu tedna popijem kakšno pivo, če traja pa tud več. Sem spil v gostilni, ko smo žurali 12 piv, pa hajd v avto-bus pa domov pa naslednji dan po avto. Če je pa nujno vozit pa pač ne bom pil. Če nimaš tega v glavi, pol ti zakon 0,0 pomaga 0,0.
Kliko7
19. 04. 2019 10.08
-1
Zentrum
19. 04. 2019 09.08
+8
Lepo, da je prišel do pameti, ampak 0,0 bo naredilo več slabega kot dobrega. Zakaj? Koliko je bilo nesreč, ki so jo povzročili vozniki z manj kot 0,5 promila v krvi in koliko jih je bilo, ki so jih povzročili z več? Tukaj ni logike. Poleg tega me bo policaj lahko zajebaval že, če bom imel 0,01 promila v krvi, kar je absurd. Ja, ni nujno, da me bo, ampak bo pa imel pooblastila za to. Naj zgornja meja ostane 0,5, vse prekoračitelje pa ostro sankcionirati. To gibanje za 0,0 je pa tako ali tako jasno, da je politično obarvano.
Kolani
19. 04. 2019 08.41
+21
Sramota, da izkoriščate takšne invalide za propagando za namen večjega polnjenja državne blagajne. Vsi vemo, da v tej zgodbi ne gre za 0.5 promila v krvi ampak verjetno za 1.5. Takih voznikov pa ta zakon ne bo ustavil. Šarcu pa sporočam, da s kaznimi ne more rešiti Slo proračuna.
Enmajstr
19. 04. 2019 08.34
+10
Dva ali tri? Očitno ni znal več štet in to je bilo 12 ali 13. Po sveh ali treh pivih, bi se čisto lepi domov pripeljal.
antirepresija
19. 04. 2019 08.33
+10
Admin, zdaj si ze 2x zbrisal moj post... verjetno ga bos se tretjic. Zakaj ze? A ne smemo imeti svojega mnenja? Nikogar nisem zalil, le mnenje je. Sledim pravilom, tako da ne razumem na podlagi cesa se odlocate za cenzuro? Svojega osebnega mnenja ali pa morda navodil nadrejenih, odvisno od agende?
Kristof19
19. 04. 2019 09.58
Očitno jim res ni všeč glede na to da ti brišejo všečke
antirepresija
19. 04. 2019 08.32
+34
Vidim, da so mediji sprozili pravo gonjo. Sami taksni clanki, da bi javno mnenje spremenili do te mere, da bi taksna zakonodaja sla gladko skozi. Poglejmo, ta clovek zgoraj je zdaj revez, prav zalostno kaj se mu je zgodilo, na zalost pa je bil dobesedno zlorabljen za "prikrito" agendo. Prvo kot prvo, ce je spil 2 ali 3 piva po sluzbi, ni bil pijan! Kot je povedal, NI SE PRIPEL. Verjetno se nikdar ni pripel, vsaj takrat ne, ko je bil blizu doma. Zakaj je vozil prehitro? Sigurno ne zato, ker je spil 2 ali 3 piva, ampak zato, ker je bil pac eden izmed tistih "hitrih" ali celo "objestnih" voznikov in tako je verjetno vozil vse zivljenje, pa ce je spil prej kaksno pivo ali pa ne. Tej nesreci NI botroval alkohol, tako kot se proba tukaj prikazati. Se enkrat pa poudarjam, da so taksni vozniki najnevarnejsi, ki vozijo prehitro, se ne pripnejo in spijejo 1.0+. Takoj sem zato, da se kaznuje voznike, ki spijejo 0.5 in HKRATI vozijo prehitro. To so tisti "pogumni" vozniki, zelo nevarni. Ce ze spijes 2 ali 3 piva, tako kot je dejal, bi moral 5x bolj previdno voziti, ne pa gasa do daske, pa se nepripet. Zalostno je pac to, da se celo s taksno zgodbo kot je ta zeli doseci zeli doseci neka agenda. Ta zgodba je zgodba o objestni in prehitri voznji, ne pa o tem, da bi tega cloveka resila zakonodaja iz 0.5 na 0.2. Saj je sam povedal, da je bil blizu doma. Tudi ce bi moral 0.0 napihati, bi on se vedno spil 2 piva, kajti od doma je bil le par ovinkov. In se VEDNO se ne bi pripel in se VEDNO bi divjal po tistih parih ovinkih do doma.
Zentrum
19. 04. 2019 09.10
+7
Tako je. Žal je v Sloveniji preveč ljudi z volilno pravico, s katerimi se da tako preprosto manipulirati.
antirepresija
19. 04. 2019 08.30
+21
Ta clovek je zdaj revez, prav zalostno kaj se mu je zgodilo, na zalost pa je bil dobesedno zlorabljen za "prikrito" agendo. Prvo kot prvo, ce je spil 2 ali 3 piva po sluzbi, ni bil pijan! Kot je povedal, NI SE PRIPEL. Verjetno se nikdar ni pripel, vsaj takrat ne, ko je bil blizu doma. Zakaj je vozil prehitro? Sigurno ne zato, ker je spil 2 ali 3 piva, ampak zato, ker je bil pac eden izmed tistih "hitrih" ali celo "objestnih" voznikov in tako je verjetno vozil vse zivljenje, pa ce je spil prej kaksno pivo ali pa ne. Tej nesreci NI botroval alkohol, tako kot se proba tukaj prikazati. Se enkrat pa poudarjam, da so taksni vozniki najnevarnejsi, ki vozijo prehitro, se ne pripnejo in spijejo 1.0+. Takoj sem zato, da se kaznuje voznike, ki spijejo 0.5 in HKRATI vozijo prehitro. To so tisti "pogumni" vozniki, zelo nevarni. Ce ze spijes 2 ali 3 piva, tako kot je dejal, bi moral 5x bolj previdno voziti, ne pa gasa do daske, pa se nepripet. Zalostno je pac to, da se celo s taksno zgodbo kot je ta zeli doseci zeli doseci neka agenda. Ta zgodba je zgodba o objestni in prehitri voznji, ne pa o tem, da bi tega cloveka resila zakonodaja iz 0.5 na 0.2. Saj je sam povedal, da je bil blizu doma. Tudi ce bi moral 0.0 napihati, bi on se vedno spil 2 piva, kajti od doma je bil le par ovinkov. In se VEDNO se ne bi pripel in se VEDNO bi divjal po tistih parih ovinkih do doma.
antirepresija
19. 04. 2019 08.27
+10
Vidim, da so mediji sprozili pravo gonjo. Sami taksni clanki, da bi javno mnenje spremenili do te mere, da bi taksna zakonodaja sla gladko skozi. Poglejmo, ta clovek zgoraj je zdaj revez, prav zalostno kaj se mu je zgodilo, na zalost pa je bil dobesedno zlorabljen za "prikrito" agendo. Prvo kot prvo, ce je spil 2 ali 3 piva po sluzbi, ni bil pijan! Kot je povedal, NI SE PRIPEL. Verjetno se nikdar ni pripel, vsaj takrat ne, ko je bil blizu doma. Zakaj je vozil prehitro? Sigurno ne zato, ker je spil 2 ali 3 piva, ampak zato, ker je bil pac eden izmed tistih "hitrih" ali celo "objestnih" voznikov in tako je verjetno vozil vse zivljenje, pa ce je spil prej kaksno pivo ali pa ne. Tej nesreci NI botroval alkohol, tako kot se proba tukaj prikazati. Se enkrat pa poudarjam, da so taksni vozniki najnevarnejsi, ki vozijo prehitro, se ne pripnejo in spijejo 1.0+. Takoj sem zato, da se kaznuje voznike, ki spijejo 0.5 in HKRATI vozijo prehitro. To so tisti "pogumni" vozniki, zelo nevarni. Ce ze spijes 2 ali 3 piva, tako kot je dejal, bi moral 5x bolj previdno voziti, ne pa gasa do daske, pa se nepripet. Zalostno je pac to, da se celo s taksno zgodbo kot je ta zeli doseci zeli doseci neka agenda. Ta zgodba je zgodba o objestni in prehitri voznji, ne pa o tem, da bi tega cloveka resila zakonodaja iz 0.5 na 0.2. Saj je sam povedal, da je bil blizu doma. Tudi ce bi moral 0.0 napihati, bi on se vedno spil 2 piva, kajti od doma je bil le par ovinkov. In se VEDNO se ne bi pripel in se VEDNO bi divjal po tistih parih ovinkih do doma.
Hulk Zalepi
19. 04. 2019 08.23
+7
res je, sreco imas, da nisi se koga zraven ferderbu
Skankhunt42
19. 04. 2019 08.10
+23
mislm da je mel on krepko čez 0,5 promila ko je povzročil nesrečo..
Krematorij666
19. 04. 2019 07.45
+35
Nesreča se je zgodila zaradi prehitre in objestne vožnje. Večina smrti je povezana z hitrostjo...zakaj pa si divjal pa je vprašanje. Nekateri zaradi alkohola, drugi stresa v službi, tretje je ob živce spravil partner ali pa meckač pred teboj, lahko pa le preizkušaš svojo zverino. Hitrost ubija in ne alkohol. Odzivni čas pa je prav tako slab če nisi z glavo pri vožnji kot če si pijan...da ne bo pomote govorim o alkoholu pod 0.5...moj prijatelj je žal pokojni zaradi padca z motorjem. Prehitra vožnja in pesek na ovinku, kriv pa on ker ni prilagodil hitrosti. Prepovejte še vožnjo z motorji, dokler ceste niso očiščene...jaz sem se polomil prav tako na ovinku, kjer je frezan asfalt zaradi spolzkosti. Spet jaz kriv in ne kvaliteta vozišča ki je klub frezanju spolzko in brez vsake oznake o nevarnosti...milijon stvari bi lahko prej uredili za varnost v prometu.