Slovenija

Točno pred 50 leti sta Tito in Jonas odprla radgonski most čez Muro

Gornja Radgona, 12. 10. 2019 13.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
V.Š. / STA
Komentarji
58

Mineva 50 let, odkar sta predsednika Jugoslavije in Avstrije, Josip Broz - Tito in Franz Jonas, odprla radgonski most čez Muro, imenovan most prijateljstva. Na slovesnosti ob jubileju sta bila slavnostna govornika zunanji minister Miro Cerar in deželni glavar avstrijske Štajerske Hermann Schützenhöfer, ki sta zelo dobro sodelovanje med državama potrdila tudi na neformalnem srečanju.

Srečanje je bilo eden prvih dogodkov v sklopu leta sosedskega dialoga med Slovenijo in Avstrijo, ki se je začel 9. oktobra in je poleg predstavitve kulturnih projektov iz obeh držav namenjen boljšemu spoznavanju in ozaveščanju o dobrih praksah sodelovanja ter spodbujanju novih partnerstev.

Cerar pozval, da storimo vse, da 'se bo duh schengena ohranil'

Most prijateljstva, kot so ga poimenovali, je bil izjemno pomembna pridobitev tako za sodelovanje med državama kot mestoma. Imel je ne le gospodarski in družbeni pomen, ampak tudi simbolnega.

Tudi v nagovoru na mostu je zunanji minister Miro Cerar poudaril, da Slovenijo in Avstrijo povezujejo skupne vrednote in cilji, poslovne, kulturne, znanstvene in človeške vezi ter da ima Slovenija na gospodarskem področju največ blagovne menjave prav z deželo Štajersko. Leta 2018 se je ta povečala na 1,3 milijarde evrov.

"Državi sta danes članici EU in schengenskega območja, zato je zelo pomembno, da med nami ni več fizične meje, da se vsi potrudimo, da bo tako tudi ostalo, storimo vse, da se bo duh schengena ohranil, da tudi kontrole na meji ne bodo potrebne, ter da bodo lahko ljudje res prosto prehajali čez mejo in se družili," je med drugim poudaril zunanji minister.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Posebej je omenil tudi slovensko narodno skupnost v Avstriji, katere del živi tudi na avstrijskem Štajerskem. "Prepričan sem, da večkulturnost in večjezičnost bogatita prostor in ustvarjata dobre in konkretne vezi med prebivalci na obeh straneh meje," je med drugim povedal Cerar.

Schützenhöfer: Mir in svoboda nista nekaj samoumevnega

Radgona je bila namreč v zgodovini eno mesto v isti državi, po prvi svetovni vojni pa so ga razdelili med dve in pretrgali povezave med ljudmi. Pred pol stoletja zgrajeni most je prebivalce ob meji začel znova povezovati.

Tudi glavar avstrijske Štajerske Hermann Schützenhöfer je v nagovoru pozval h krepitvi sodelovanja in poudaril, "da je naša naloga mladim generacijam povedati, da mir in svoboda nista nekaj samoumevnega, da se je treba zanju dnevno truditi, da bodo lahko tudi mladi nekoč živeli skupaj, drug z drugim, zato se moramo vsi truditi za ohranitev svobode, miru in blaginje".

Po besedah gornjeradgonskega župana Stanka Rojka na obeh straneh Mure živijo samo ljudje, ki želijo živeti skupaj, radgonski župan Heinrich Schmidlechner pa je dodal, da je bil most prijateljstva ob odprtju povezan s skupno nalogo graditi mostove do sosedov. In to je po njegovem prepričanju odlično uspelo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V programu so nastopili glasbeniki in otroci z osnovnih šol iz obeh držav, z mostu pa so spustili 50 balonov.

111 metrov dolg in 13 metrov širok betonski most med mestoma sta 12. oktobra 1969 odprla jugoslovanski predsednik Josip Broz - Tito in avstrijski predsednik Franz Jonas.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

METKA102
14. 10. 2019 15.06
+2
Res, neverjetno čudno, da so v tistih svinčenih časih naredili kaj takega. Saj smo bili ja ograjeni železno zaveso in stražarji so čakali s strojnicami, da ne bi kdo prečkal meje. Pa je v tistih časih turizem lepo cvetel in prav tako so se vile kolone avtomobilov čez mejne prehode kot zdaj. Ljudje so lahko hodili delat v zahodne države, le dokumente so morali imeti. Ilegalcev pa res niso sprejemali, tako kot sedaj. Kako ste res naivni nekateri, nasedate tistim, ki lažejo, da še sebi verjamejo. Disidenti pa so bili res kaznovani, kje pa to niso? Tudi zdaj. Malo si poglejte Katalonijo ali kaj podobnega in boste videli koliko več svobode smo deležni zdaj.
Roxy79
13. 10. 2019 12.46
-2
Ekologi brez meja............................so pa kje? ...onesnažili ste okolje z 50-mi baloni.... kjer bodo padli na zemljo....bodo TRAJNO onesnažili okolje z nerazgradljivo plastiko.....
RUGIEVIT
13. 10. 2019 12.17
+5
Cerar pozval, da storimo vse, da 'se bo duh schengena ohranil' Žal neve da je treba shengen BRANIT IN NE PODARJAT OB BESEDI AZIL!!!!!!!
piu
13. 10. 2019 10.29
+0
Komunisti so vedno obremenjeni z zgodovino.....
ina5785
13. 10. 2019 10.52
-1
piu - TOČNO!!!! Samo poglej si jj in vse ti je jasno! Najudarnejše komunistične prijeme ima, pa tudi njegova diplomska je v tem stilu - zelo huda. Ne more iz svoje kože, hoče biti absolutni vladar preko vseh trupel - kar je že večkrat dokazal z izsiljevanjem in izdajo nekoč njegovih tovarišev!!!!
piu
13. 10. 2019 19.10
-1
v tem primeru ni nihče umrl zaradi tega......
Al83
13. 10. 2019 09.49
+4
Spet propaganda kom unističnih diktatorjev. O tem koliko so jih pobili pa tišina. Koliko celih vasi slovenskih so partizani odšetali na travnik od starcev pa do otrok in postavili v vrsto in postrelili, ker je en rdečkar nekje posumil, da se morda skriva kak belogardist, tega ne boste pisali. Za pobite nedolžćne slovenske otroke vam ni mar, sam za črnce in meksikance. Dejte no vzamte svojo rdečo morilsko propagando in si jo nekam utaknite. Liberalizem je nacijonalizem za tujce.
METKA102
13. 10. 2019 13.49
+0
poneumljanje
14. 10. 2019 13.01
+1
šnajderca
13. 10. 2019 08.52
+3
"Prepričan sem, da večkulturnost in večjezičnost bogatita prostor....Cerar spet tolče oslarije.Kje je našel večkulturnost mi ni jasno.Slovenci,vsaj Štajerci smo zeli dolgo živeli s sosedi in imeli isto kulturo,vse dokler nas niso na silo odrezali od njih in nepredušno zaprli meje,da nebi kak "socialist"slučajno pobegnil v gnili kapitalizem.
METKA102
13. 10. 2019 13.57
+4
Cerar bo moral kakšno zgodovinsko knjigo prebrat. Saj smo bili do 1918 v isti državi, isti ljudje, isti jezik (oba), isto šolstvo. Pa ne more, kar nekaj lapati brez veze.
šnajderca
13. 10. 2019 08.46
+1
Zanimivo ,da so most prijateljstva odprli komiji,zdaj so pa ravno oni krivi,da je meja pod ostrim nadzorom.
Petur
12. 10. 2019 20.38
+7
Mnogo zares mnogo se je zgradilo pod vodstvom tovarisa tita,mnogo,pravzaprav vse je ze pokradeno od neokuzenih tridesetletnih direktorjev,oz .gospodarjev ki pa seveda ne tako diktatorsko ravnajo z delavci,saj niso vec v partiji.
šnajderca
13. 10. 2019 08.48
+6
Ja res,zgradili so avtoban od Zagreba do Beograda.
proofreader
12. 10. 2019 20.24
+3
Janša ni odprl nobenega mostu.
TheEarthIsFlat
12. 10. 2019 18.05
+9
Neverjetno pa je to, da so Avstrici tako gospodarsko uspešni, čeprav niso imeli Titota, to je res čudež., lol
ValterUdovernik
12. 10. 2019 18.47
+5
Tako gospodarsko uspesni so pa zato, ker imajo le malo Slovencev.
Chavez2
12. 10. 2019 17.04
-6
Ta most so Avstrijci zgradili ane?
ccirisimo
12. 10. 2019 16.37
+17
Takrat se je odpiralo ne glede kaj podjetja, mostovi, ceste danes pa zapiramo podjetja uničujemo okolje ,ljudi . Nismo sposobni vzdrzevati tistega kar imamo cest,šol,bolnisnic.Kapitalizem samo da se proda kaj potem bog ve kdo vzdrzuje bog ve kdo placuje bog ve ne mi placujemo!
antikomi
12. 10. 2019 16.44
-12
Prav dobro nam gre, odkar smo se znebili večino nerentabilnih yugo firm, v katere smo nesmiselno metali na stotine miljonov, tako smo naredili plac za privat firmr neokužene s korupcijo in gospodarska rast je temu primerna.
son?ece5
12. 10. 2019 21.09
+7
Govoriš o kapitalizmu, ki ga vodi rdeča partija že 25 let, a ne!
TolstojV
12. 10. 2019 16.18
+5
Zdaj pa je Miro Cerar nadomestil Tita!
McDriver
12. 10. 2019 15.50
+4
Mura gor mura dol... Zlata v muri več ni... Kje je pol?
wolfterier
12. 10. 2019 15.47
+8
Sem mislu,da je šu Jonas Žnidaršič most odperat !
Chavez2
12. 10. 2019 15.46
-8
Ključavničar (broz) je bil znan tudi po temu, da je ukazal gradit rove, podzemne bunkerje, kamor bi se skril, če bi zagustilo. Značilno za samodržce..
McDriver
12. 10. 2019 15.52
+19
HorstWiesel
12. 10. 2019 16.10
+2
A ti misliš da v zda nimajo podzemnih rovov in bunkerjev za elite, vodstvo?
Chavez2
12. 10. 2019 16.30
-9
Ne, v ZDA jih nimajo. Imajo pa jih v Venecueli, Kubi in Severni Koreji. Tudi v Rusiji oz. Kitajski jih je še nekaj..😁
Dado74
12. 10. 2019 16.44
+12
Chavez, ta ključavničar je bil ranjen na Sutjeski, medtem ko so se tvoje cerkvene miši skrivale pod kiklo župnika v varnem zavetju nacistov seveda.Čas je da si spremeniš ime v Pučnik, ker nisi vreden imena Huga Chaveza.
Chavez2
12. 10. 2019 17.02
-7
Daj ne bluzi...Kdo bo verjel tvojim natolcevanjam..pravljicam..
Pan1
14. 10. 2019 07.07
Balki30
12. 10. 2019 15.33
+5
Ja....skupne vrednote....nas povezujejo...mel smo konje skp....oni so jih jezdli....mi smo bli konjusarji....pa to
tim38
12. 10. 2019 15.32
+27
Še dobro, da je most fiksen, ker naši vrli politiki bi ga že zdavnaj prodali, če bi bil premičen.
detect
12. 10. 2019 15.22
+36
trikrat hura za tita.tedaj so se gradile tovarne,ki jih sedaj podira kapitalizem.
TheEarthIsFlat
12. 10. 2019 15.33
-5
Saj v Avstriji nimajo Titota, kaj hočeš povedati???
Balki30
12. 10. 2019 15.34
-1
Takrat so se barvale tovarne....ki so ji zaplenli....nemskim lastnikom med in po vojni....pa to
detect
12. 10. 2019 15.41
+3
wolfterier
12. 10. 2019 15.48
+3
detect
12. 10. 2019 16.03
+5
HorstWiesel
12. 10. 2019 16.12
-1
Nobenmu tistmu, ki je bil antišist, podpiral partizane, odpor proti okupaorju,...
JApajaDAja
12. 10. 2019 14.53
+11
mirek, koliko glasov podpore si dobil od slo naroda za to funkcijo....isto vprašanje za alenko in korla !?
piljan
12. 10. 2019 14.59
+13
Jap,tudi v vladi dohtar januške so bili ministri,ki niso bili izvoljeni,kar umiri se.
JApajaDAja
12. 10. 2019 15.04
+3
ko pride kaplar na vrsto bom o njemu...trenutno o tem lahko samo moli in sanja!
piljan
12. 10. 2019 15.09
+6
Kaplar nit ni pomemben,ostaja samo dejstvo,da niso prvi ministri,ki niso bili izvoljeni.
JApajaDAja
12. 10. 2019 15.16
+6
so pa škodljivi za slo narod, zelo škodljivi...tu je problem!
wolfterier
12. 10. 2019 15.49
+2
Tako maloumnih še ni bilo od časa Franza Josefha !!!