Slovenija

Na klopeh matičnega odbora predlog sprememb Družinskega zakonika

Ljubljana, 14. 09. 2022 06.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Odbor DZ za delo bo obravnaval vladni predlog Zakona o spremembah Družinskega zakonika. Ta sledi odločitvi Ustavnega sodišča, s katero je to istospolnim partnerjem omogočilo sklenitev zakonske zveze in posvojitev otrok. Ustavno sodišče je DZ ob tem naložilo, da neustavnosti odpravi v pol leta.

Posvojitev otrok s strani istospolnih partnerjev.
Posvojitev otrok s strani istospolnih partnerjev. FOTO: Shutterstock

Zakon, ki bo na poslanskih klopeh članov odbora DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide, bo tako tudi formalno uzakonil, kar zaradi ustavne odločbe že velja. Torej, da je zakonska zveza življenjska skupnost dveh oseb ne glede na spol in da lahko istospolna partnerja, ki živita v partnerski zvezi, skupaj posvojita otroka pod enakimi pogoji kot zakonca.

S spremenjeno definicijo zakonske zveze ter ureditvijo zunajzakonske skupnosti za raznospolne in istospolne partnerje bodo partnerji v teh zvezah izenačeni v vseh pravnih posledicah, ki jih določa Družinski zakonik, ter tudi na drugih pravnih področjih.

Odločitev Ustavnega sodišča so že takrat pozdravile koalicijske stranke Gibanje Svoboda, SD in Levica in obljubile, da si bodo prizadevale v najkrajšem možnem času pripraviti zakonodajne spremembe in s tem odpraviti neskladje z ustavo. Tako je pričakovati, da bodo predlaganim spremembam poslanci koalicije že na današnjem odboru prižgali zeleno luč.

Medtem pa so nasprotovanje izrazili v opozicijski NSi ter napovedali, da bodo uporabili vsa pravna sredstva, ki so jim v pravni družbi na voljo, in da bodo nasprotovali vsem novelam Družinskega zakonika, ki bi temeljile na omenjeni odločbi Ustavnega sodišča.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pekoči paradižnik
14. 09. 2022 17.08
-2
Krščanarji spet v svojem elementu dokazovanja normalnosti,.... pedofilija v cerkvi pa je normalna?
dannyer
14. 09. 2022 13.00
-1
ustava tega ne dovoljuje gre za ideološko debato te pravice sodišče nima. še več so kršili k oso poteptali voljo ljudi. sedja pa cel v zda k ovidijo kaj delaj ote organizacije katere so lagale. ja domino padajo.
KaiC
14. 09. 2022 14.35
+1
Moralo bi se iti za sociološko in psihološko debato, ne pa ideološko. Ker tukaj so proti samo tisti, ki so močno proti homoseksualnosti, nimajo pa nobene konkretne podlage, ki bi dokazovala, da bi otrok v takšnem okolju lahko utrpel kakršnekoli posledice zaradi spola staršev. Seveda noben ne pravi da je to naravno (čeprav se v naravi tudi najdejo družine živali, ki kljub temu, da so homoseksualne, vzamejo medse mladiča), a če ima otrok dve opciji - sirotišnica ali nekonvencionalna družina, bi moralo biti jasno, da je druga opcija, kljub osebnemu prepričanju o homoseksualnosti, še zmeraj boljša od prve. Če se gre za otroke, naj se gre za otroke, ne pa za lastne predsodke.
dannyer
14. 09. 2022 19.31
+1
Gre za ideologijo in ne nekaj kar je znanstveno al idokazano. vidno iz zda. tak oda svoje nevednosti nisi ravno navdušil. trenutno prav ti zlorablajo otroke v svojih kampanjah do striptisa za 11 letne do pretirane seksualizacije. itd in žrtve so deklice k ipravijo ti ljudje so evel
bonkintos
14. 09. 2022 19.48
+1
kje je bil lgbt v času komunizma...ppsttst ko ritke..
KaiC
14. 09. 2022 20.41
-1
Ne, ne gre za nobeno ideologijo in ja, pravzaprav se lahko dokaže znanstveno :) Ampak pustimo zdaj vaše zablode o tem. Pojma nimaš o psihosocialnemu razvijanju. Se vidi že po tem, ko enačiš povprečne ljudi z nekimi izkoriščevalci, katere prav tako najdeš tudi pri heteronormativnih parih.
dannyer
14. 09. 2022 20.46
+2
Ideologija in ne stvarnost. praktično nimajo argumente kot da zavajajo lažejo.
hahaq123
14. 09. 2022 09.05
+3
a nismo na referendumu glasovali proti?
vito
14. 09. 2022 09.58
-4
SDS_je_poden
14. 09. 2022 11.12
+0
Fredi34
14. 09. 2022 16.53
+1
To ke vlrašanje družbe v kateri živimo. In referendum za take stvari je nuja.
KaiC
14. 09. 2022 19.06
-3
Ne, še zdaleč ni to stvar celotne družbe, saj par ne bi posvojil le te, temveč otroka, ki kot prvo: - ni last družbe, - je primeren za posvojitev (nima staršev, ali pa ta ta zaradi raznih pogojev neprimerna). Če že kogarkoli, je treba tukaj uprašat tiste, ki se ukvarjajo z osebnostnim, psihološkim oz. nasploh psihosocialnim razvojem otrok, ne pa celotne družbe, ki zaradi nizke stopnje razgledanosti, ter nasploh pomanjkanja dejanskega znanja (ne, imeti mnenje ni isto kot imeni znanje in imeti mnenje ni isto kot imeti prav) na tem področju, se res nima kaj vpletat v to. Mislim da je precej logično, glede na to, da lahko tako mati samohranilka kot tudi oče samohranilec normalno vzgojita otroka, ter da istočasno, prihaja lahko do problemov pri odraščanju otroka v družini, četudi je ta heteronormativna (od slabih okoliščin, do nasilja v družini), da spol starša/ev ni bil nikoli ključen faktor pri definiranju varnega in primernega okolja za otrokovo rast. Sploh pa.. noben tak par ne bo ukradel vašega otroka. Če že karkoli, bi tak par poskrbel za siroto, ki pa bi brez te možnosti ostala ne samo brez staršev, ampak tudi brez kakršnekoli različice otroštva.
dannyer
14. 09. 2022 19.32
+2
to je stvar celotne družbe in ne ideologije.
KaiC
14. 09. 2022 20.42
-4
Na tvojo žalost ne, ni stvar celotne družbe, ampak ti kar sanjaj naprej.
dannyer
14. 09. 2022 20.47
+2
pa je družbeni konsenz in ne ideologije ki zavaja laže
Julijann
14. 09. 2022 08.46
+1
Samo tole povem, najvišja oblika demokracije je poteptana, izničena. In ustavni sodniki bi mogli bit branitelji najvišje oblike demokracije! Žalostno!
vito
14. 09. 2022 09.59
+2
žalostno je predvem, da nimate pojma o demokraciji in ustavi.
Julijann
14. 09. 2022 10.37
+3
Referendum je najvišja oblika demokracije. Ustava pa pravi, da smo pred njo vsi enaki. Zakaj smo moški potem že vsa leta na slabšem pri izračunu pokojnine.? Zato ker ne razumemo ustave.
SDS_je_poden
14. 09. 2022 11.13
+4
Julijann: Referendum o človekovih pravicah je neustaven. Vsi smo pred zakonom enaki, ne moreš imet referenduma o tem, da bi neka skupina imela manj pravic kot ostali.
Julijann
14. 09. 2022 12.36
-3
In moški jih imajo, manj pravic. Soseda se upokojila po 63% izračunu, sosed pa po 57% in še nekaj. Oba v istem letu. A to pa ni neustavno?
pekoči paradižnik
14. 09. 2022 17.07
+2
Julijann,... članek je o družinskem zakoniku, ne o pokojninskem zakonu,... tipično janševsko preusmerjanje v neko drugo navidezno krivico.
Dethroned
14. 09. 2022 08.44
+3
Če bi bil ti otrok v sirotišnici, nikoli poznal staršev, bi bil še kako vesel ljudi ki te sprejmejo za svojega, neglede na spol
KaiC
14. 09. 2022 09.24
+4
Povej to homofobom, ki skrivajo svoje sovraštvo za izjavo "za otroke se gre"...
Delboy Trotter
14. 09. 2022 08.17
+2
Zakaj smo potem imeli referendum? Večina slovenskega prebivalstva je bila proti. To da živimo v demokraciji je samo iluzija. Iz Bruslja je prišel ukaz, naši hlapci pa ga bodo na vsak način uzakonili.
Razsuti Tovor
14. 09. 2022 08.15
-2
Tu gre verjetno za posvojitev otroka partnerja, tako da pridobi iste pravice, kot vsi ostali.
Naiven_od_rojstva
14. 09. 2022 08.10
+8
Zopet želi človek spreminjati naravo. Predlagateljem se je že maščevala, saj vsi vidimo, da nimajo vseh sivih celic na mestu.
Fredi34
14. 09. 2022 08.02
+8
Otrok potrebuje očeta in mamo.
Fredi34
14. 09. 2022 08.03
+4
Vse ostale variacije so umetne, plod ne bim rekel koga, ker bom brisan.
kr nekdo
14. 09. 2022 08.17
+2
hmm a po naravni poti jim ne gre? mogoče rabijo samo pomoč pri neplodnosti. :)
KaiC
14. 09. 2022 08.20
+0
Torej praviš, da je treba mamam in očetom samohranilcem otroka vzeti, podpirati pa družine, kjer prihaja do nasilja v njih, zato ker "otrok potrebuje očeta in mamo". Kaj smo spet leta 0, da ste ljudje tako omejeni s percepcijo tega, kaj otrok res rabi?
Fredi34
14. 09. 2022 16.54
+1
Otrok matere samohranilke še vedno ima očeta. Zakonsko mora oče imeti stik z otrokom vsake 14 dni!
KaiC
14. 09. 2022 19.16
+0
Fredi34, zakonsko, dokler tudi otrok to želi :) če pa se dokaže, da stik z očetom otroku škodi, ter da še otrok sam potrdi, da z očetom noče imeti stika, pa vaša trditev ne bo držala. Sicer pa, kdo pravi, da sem sploh govoril o ločitvi? Obstaja veliko veliko razlogov, zakaj je en izmed staršev samohranilec. Ločitev je le en izmed njih.
Abica
14. 09. 2022 08.00
+5
Samo Tonin, ne potem ob drugi priloznosti razlagati, da je treba odlocbe US spostovati.