Slovenija

'Ministrstvo zavaja s podatki'

Ljubljana, 06. 05. 2008 14.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Če so zaporniki dva ali tri dni na svobodi, to vpliva na ljudi - po Sloveniji se razširja strah, je povedal poslanec LDS Gulič.

Pravosodno ministrstvo je odgovorno za dogodke v preteklih dneh, meni Gulič.
Pravosodno ministrstvo je odgovorno za dogodke v preteklih dneh, meni Gulič. FOTO: POP TV

Če so zaporniki dva ali tri dni na svobodi, to vpliva na ljudi – po Sloveniji se razširja strah, je na današnji novinarski konferenci poudaril poslanec LDS Aleš Gulič. Skupaj s predsednikom odbora LDS za pravosodje Alešem Zalarjem predlagata sklic nujne seje odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje.

Gulič je prepričan, da minister za pravosodje Lovro Šturm opušča nekatere pomembne dolžnosti, kar se je pokazalo v nedavnih pobegih zapornikov. Kot je pojasnil, želijo na zahtevani nujni seji parlamentarnega odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje doseči samorefleksijo ministrstva. Slednje je namreč po Guličevih besedah za dogodke v preteklih dneh tudi odgovorno.

Ministrstvo je poslanec tudi pozval, naj naredi analizo dogajanja v slovenskih zaporih – da raziščejo, zakaj so pobegi sploh mogoči in da ugotovijo morebitne posledice takšnih dogodkov.

Predsednik odbora LDS za pravosodje Zalar pa je opozoril, da se je pri pobegih zapornikov v zadnjih dneh premalo poudarjalo to, da ima izvršna oblast v boju proti kriminaliteti dve funkciji. Prva je po Zalarjevo ta, da kriminaliteto s pomočjo primerne socialne politike znižuje, druga pa je skrb, da v družbi ni "percepcije, da imamo visoko stopnjo kriminala".

Po njegovem mnenju smo se pri teh pobegih soočili z upravičenim strahom. "Če upoštevamo, da se v Sloveniji odkrije samo 40 odstotkov storilcev vseh kaznivih dejanj, če temu dodamo še relativno dolgotrajne sodne postopke v kazenskih zadevah in še pobege obsojencev, pridemo do precej slabih rezultatov," meni Zalar. Zato je prepričan, da je čas za resno razpravo v zvezi s to tematiko – tudi zaradi novele zakona o izvrševanju kazenskih sankcij, ki je ta čas v parlamentarni proceduri.

Zalar je opozoril tudi na to, da se ne dogajajo le pobegi zapornikov, pač pa tudi pobegi pripornikov s sodišč. Slednjih je po njegovih besedah precej več, zato meni, da ministrstvo za pravosodje zavaja s podatki o majhnem številu pobegov obsojencev.

Po mnenju predsednika strankinega pravosodnega odbora bi bilo med drugim potrebno ugotoviti, do kakšnih sklepov je ministrstvo prišlo pri teh pobegih in ali so naredili oceno varnostnih tveganj v zaporih in na sodiščih. Tudi javnost pričakuje podrobno analizo teh dogodkov, je še dodal Zalar.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ariazus .
10. 05. 2008 09.28
To je preseglo vse meje varnosti državljanov.Nihče ne odgovarja,kriminala je vse več.Pravosodni ministzer je obljubil,da bo izselil zapore Povšetova,Lj.-Center iz Ljubljane.Imamo župana,prebivalci,ki živimo blizu zapora v neprofitnih stanovanjih,ne bi smeli plačevati visokih neprofitnih najemnin in astronomskih stroškov SPL Ljubljana ter stroškov zemljišča,saj je predel kjer živimo zelo nevaren z več vidikov.Če nekdo kasira,si zaslužimo varno,spodobno življenje.
Buena Vita
08. 05. 2008 23.28
DARTHREVAN ZAUPANJE ;;;;;Ali ga imaš,ali ga nimaš že Bleiveis je nekako tako omenil ZAPORE PA NAJ DELAJO ZAPOROM PRIMERNE,NE PA HOTELE VEČ DENARJA SE NAJ NAMENI ZA TAKE KI NISO SPOSOBNI SAMI ZASE SKRBET,TAK KI JE PRIŠEL V ZAPOR JE ŽE PREJ VEDEL,PREDNO JE SPLOH STORIL KAR JE STORIL,DA BO ENKRAT MORAL PLAČAT RAČUN.pLAČAT RAČUN PA POMENI VEČ V ŽIVLJENJU KOT PLAČATI ENO AL DVE POLOŽNICI Ker se ne strinjam z barabijami nobene sorte,prosim boga da se spreobrne čim več takih ki žegnajo barabinstvo in tisti ki žegnajo barabije,za njih se je treba vprašat na velik vprašaj;KDO SO
DarthRevan
07. 05. 2008 06.07
Pajtlerblanka, največji lopovi so tisti ki kradejo zaupanje.
Buena Vita
07. 05. 2008 06.00
kolesarka le eno željo imam vsem ki imate lopove radi želim da vas obiščejo in vam spraznijo hišo-stanovanje-trgovino-kar pač imate,potem pa z LDS naredite piknik,in proslavljajte zmage lopovov,arestantarje pa si peljite domov,samo da niso na cesti in nas drugih ne ogrožajo LDS NA DELA ZLATE KLETKE LOPOVOM,IN KRIMINALCEM,DENARJA IMAJO DOVOLJ,TOLIKO LET SO JA DOVOLJ POHAPSALI
Kolesarka
07. 05. 2008 02.29
Tovrstne aktivnosti LDS kažejo na odločnost in pripravljenost za napredek naše pravne države. Naloga opozicije je, da konstruktivno nasprotuje koaliciji. In točno to Gulič in Zalar počneta. Opozarjata na napake in s tem jasno prikazujeta alternativo vlade J.J. Tu ne gre toliko za sporočilo ali dejansko bojazen pred pobeglim zapornikom, temveč za prikaz stanja nemogočih razmer, v katerih so se znašli jetniki in tudi zaporniški pazniki. Minister Mate in minister Šturm si zaslužita vsak po še eno zvezdico... Eh Slovenija, kdo bo tebe ljubil...
ohrovt
06. 05. 2008 21.22
Razmere v naših zaporih res niso v redu, saj se pritožujejo tako uslužbenci kot tudi zaporniki. J e pa jasno kdo se mora tu potruditi, da te stvari uredi - Ministrstvo za pravosodje. Da LDS opazi napake, na njih opozarja in zahteva odgovore pa kaže na to da jim pač ni vseeno!
ivicasarfezi
06. 05. 2008 16.03
Očitno je nekaterim prav vseeno, kaj je vsebina teh zahtev in jim je bolj pomemben izgled poslanca Guliča. Žalostno. Edino normalno je, da se od pristojnega ministrstva zahteva določene odgovore glede teh pobegov in na splošno za stanje v zaporih, ali je treba biti spet tiho in se delati neumne tako kot v primeru Rupla in Podobnika...Janševi ministri so očitno po mnenju nekaterih nedotakljivi.
DarthRevan
06. 05. 2008 15.42
Alduri, baltazar...če bi identično stvar povedal kakšen Grims bi bilo pa seveda vse lepo in prav, ane?
verzun
06. 05. 2008 15.41
mislim,da so za našo družbo najbol nevarni tajkuni, za katere so poskrbeli Zalar in LDS ovi sodniki. Verjetno je spoznal, da so njegovi tovariši tajkuni na drugi strani rešetk. Lep pozdrav Janez Veržun
alduri
06. 05. 2008 15.38
g.Gulič, ne kvasite neumnosti. Nismo narod, ki se bojimo pobeglih kaznjencev, bojimo se revščine. Vi pa očitno nimate pravega dela za bajno plačo, ki jo dobite od ljudi.
per
06. 05. 2008 15.15
Res bi se pobegli kaznjenec verjetno bol ustrašil njega, kot obratno.
vladimir_gajsek@yahoo.com
06. 05. 2008 15.05
Za zapahi je zapah Na en mah motorista Guliča je strah, ker bi plah dobil zaporniški zadah pobeglih kaznjencev - za parlament in almanah. Vladimir Gajšek
snowgal
06. 05. 2008 15.01
verjemi, da te ne bi. je čisto prijazen možakar, ki pač fura svoj stil že desetletja. sicer tiste cokle... :))
baltbaltazar@email.si
06. 05. 2008 14.37
Gospod Gulič, največji strah bi me spreletel, če bi vas srečal kje ponoči.