Slovenija

Medvrstniško nasilje: Prevečkrat od staršev slišimo, 'naj se zmenijo sami'

Ljubljana, 25. 11. 2024 19.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Špela Bezjak
Komentarji
30

Po razkritju novega primera medvrstniškega nasilja na eni od jeseniških osnovnih šol, ko je mlajši učenec v skupini na Vibru vrstnike spraševal, kdo si želi smrti enega od sošolcev, je dogajanje na šoli pod drobnogled vzel šolski inšpektorat. Prvi inšpektor sicer poudarja, da njihova naloga ni preiskovanje posameznih primerov, pač pa nadziranje, ali se šole v primeru nasilja ustrezno odzivajo. Klinični psiholog Tristan Rigler pa ob tem opozarja, da se pristojni na medvrstniško nasilje pogosto še vedno odzivajo preveč medlo. Ravnateljica osnovne šole pa sporoča, da morajo zaščititi vse vpletene otroke, stare komaj 10 let, ki se prvič soočajo s težo dejanj, ki jih niso znali predvideti.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Pogovor z glavnim šolskim inšpektorjem
    04:39
    Iz 24UR ZVEČER: Pogovor z glavnim šolskim inšpektorjem
  • Iz 24UR ZVEČER: Sporočilo v aplikaciji Viber povzročilo vihar
    03:40
    Iz 24UR ZVEČER: Sporočilo v aplikaciji Viber povzročilo vihar
  • Iz 24UR: Primer nasilja proučuje šolski inšpektorat
    04:15
    Iz 24UR: Primer nasilja proučuje šolski inšpektorat

 

"Prejšnji ponedeljek je bilo sporočilo učenca, starega 10 let, v skupini na Vibru ostalim sošolcem, ali si moj otrok zasluži smrt. Spodaj pa je bilo na voljo 'da ali ne' in dva sta celo glasovala za da," je povedal oče napadenega otroka, ki je o tem obvestil ravnateljico, policiste in inšpektorat. 

Nad postopanjem šole je razočaran, pravi, da se počuti nemočno, da bi pristojni morali grožnje jemati bolj resno in več pozornosti nameniti otroku, ki je bil napaden, pa tudi napadalcu. "Ker v šolo ne hodi samo moj otrok, ampak veliko drugih otrok in zaposlenih," je povedal. 

Šolski inšpektorat, ki je precej povečal število preventivnih nadzorov, je medtem na šoli sprožil postopek. Prvi inšpektor sicer pravi, da imajo ljudje pogosto napačne predstave, kaj inšpektorat pravzaprav počne. "Mi dejansko ne nadziramo posameznega dogodka, ampak iz analiz tveganja, iz naših pooblastil ves čas ugotavljamo in nadziramo, kako šole v takšnih in podobnih primerih, tudi drugih oblikah nasilja ali pa vsakodnevno delujejo na polju vzgojnega delovanja," je povedal dr. Simon Slokan, glavni inšpektor za šolstvo. 

Učenec, ki je anketo sestavil, po besedah ravnateljice ni nasilen ali agresiven otrok. Pisno je sporočila, da so na šoli k reševanju problematike pristopili odgovorno."Čeprav se je dogodek zgodil popoldne zunaj šolske posesti. Želimo zaščiti vse vpletene učence, ki so še mlajši in se prvič soočajo s težo dejanj, ki jih niso znali predvideti," je sporočila pisno.

Župan Jesenic Peter Bohinec je zagotovil, da bo organiziran roditeljski sestanek z namenom, da bodo vsi starši ustrezno obveščeni, tudi ravnateljica naj bi mu zagotovila, da bodo v sklopu tega delovali preventivno. Je pa jeseniški župan sicer kritičen do vodstva šole, ker je bila lokalna skupnost o incidentu obveščena šele nekaj dni po dogodku.  

"Vsak ti pravi, pa saj to ni tako hudo, meni se pa to zdi zelo resna stvar," je povedal oče napadenega mladoletnika. In tudi klinični psiholog Tristan Rigler opozarja, da pristojni večkrat še vedno postopajo preveč medlo. "Mislim, da še vedno prevečkrat vidimo ta star način razmišljanja, 'naj se sami zmenijo', starši se tako po želji malo angažirajo. Ampak mislim, da predvsem manjka to, da se otrokom razloži, da ima to posledice, da je to nekoga prizadelo in predvsem, da si verjetno ne želijo, da bi se to njim zgodilo," je poudaril. 

Raziskave kažejo, da je danes manj fizičnega nasilja, veliko več pa je tistega na družbenih omrežjih, je še dodal Rigler. "Že te aplikacije same po sebi imajo starostne omejitve, kot vidimo v praksi, to ni brez smisla, večinoma lahko to uporabljajo otroci, ki teh stvari ne znajo uporabljati oziroma jih uporabljajo na napačen način, zato tudi vidimo take stvari. Glede na starost otrok pa obstaja verjetnost, da je šlo za neslano šalo," je povedal. 

"Otroci so v nekem svojem varnem prostoru, v svoji sobi, pa so lahko zelo nasilni in ravnajo nesprejemljivo," je še povedal dr. Slokan. In zato je pomembno, kot poudarja stroka, da starši spremljajo otrokove aktivnosti na družbenih omrežjih. Opozarjajo pa tudi na problem, da so otroci na spletu pogosto že zelo zgodaj bolj spretni od odraslih oseb. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zdravkob
26. 11. 2024 09.12
+2
Ah, še premalo to govorimo. Ko sem bil otrok ni bilo nobenih problemov. Policije nikoli ni bilo v šoli, nikdar! Nobenih inšpekcij. Ne mi rečt, da smo bili bolj pridni kot tile danes?! Vmesna pravila, razpuiščenost na šolah, "strokovna" vzgoja, vse to je povzročilo, da imamo danes tako štalo.
a res je
26. 11. 2024 17.15
Takrat so učiteljice povedale tistemu, ki je opozoril na nasilje nad sabo in o škodi na stvareh za šolo, da se ne sme špecat in se je zadeva zaključila. Tako je bil ta učenec ali učenka potem tiho v nadalje.
asdfghjklč
25. 11. 2024 21.55
+3
Mulca srečaš, mu rečeš, da če se še enkrat dotakne tvojega sina, mu bo odtrgal obe roki pri ramenih (pa ne dobesedno) ... potem bo zagotovo mir.
NeXadileC
25. 11. 2024 21.51
+1
Napad četverice na župana Zorka je nesprejemljiv in kaznivo dejanje, ne glede na to, kakšno razlago ponujajo. Če imajo karkoli zoper župana, lahko ga prijavijo na Policijo, ter priložijo dokazno gradivo, če obstaja.
txoxnxy
25. 11. 2024 21.48
+3
Tudi mi smo se šli Indijance in kavbojce pa se čez celo vas drli ubi bledoličnika pa se nihče ni zmeno za to , zvečer pa skupaj za mizo mazali palačinke . Ma res ste stari velikokrat bolj nori kot otroci .
zdravkob
26. 11. 2024 09.13
NLKP
25. 11. 2024 21.35
+5
Če nimajo starši pameti je tudi otroci nimajo... Tako je.
bojer
25. 11. 2024 21.28
+4
Vprašanje je dokaj enoznačno. Odgovor pa verjetno ne. Obe strani bi morali vzeti pod drobnogled.
Iqos
25. 11. 2024 21.25
+5
To sestankovanje in reševanje zbezlane mladine ne morejo imet v odgovornosti razni ravnatelji in župani. Za to imamo Policijo,ki je zgleda čisto disfunkcionalna. Starše in mularijo bi mogli obiskat na domu. Potem pa v šoli naredit eno skupno seanso brez staršev in odvetnikov. Kazenske ovadbe bi mogle past,tudi za starše ki ta muleraj zagovarjajo,pa bi bil hitro red. Ko se bo zgodil en Kosta bo prepozno za jok.
Huki
25. 11. 2024 21.24
+7
Šola lahko naredi samo to, da se pogovarja in pogovarja, ker drugih zakonskih orodij nima. Zadeve se lahko spet ponovijo in šola samo lahko ponovi vajo pogovarja. Ni sankcij, kazni, ki jih lahko otroci občutijo psihično ali fizično, zato pa ti otroci to delajo vsepovsod so nekaznovani že od otroštva.
Kuku456
25. 11. 2024 21.17
+2
Suzi66
25. 11. 2024 21.14
+7
Otroci znajo biti zelooo kruti, pri nas primer 10 letna punca, cel razred proti enemu otroku obrnila, ker pač tako zdravi rane ločitve staršev in kaj je še bolj zaskrbljujoče, da ji cel razred sledi pri njenih krutih dejanjih in učitelj...zmenite se sami
Iqos
25. 11. 2024 21.32
In od vas staršev ne pozna nobenga policaja,da bi jih prišel v šolo malo razsvetlit glede tega.
Žuža88
25. 11. 2024 21.42
Jah to je pa na starsih, da svoje otroke naucijo kako v taksnih situacijah. Tudi tega enega se da opolnomocit, ne pa iz njega delat zrtev, ker mu s tem ne naredis nobene usluge. Ce ne drugega ga vpises v ksn fajt klub, da dobi samozavest, energija cloveka se spremeni in potem tudi ostali spremenijo odnos do te osebe.
jazpatipažidanamarela
25. 11. 2024 21.09
+2
Ta psiholog Rigler drugim odraslim očita, da imajo medel pristop, sam pa govori, da je šlo za šalo med otroci. Tudi otroci so lahko nasilni. Če si upa tepsti odraslo osebo, zakaj bi se bal kaj hudega narediti sovrstniku. Mogoče je v tem problem, da je odrasla oseba pustila, da jo tepe otrok?
jazpatipažidanamarela
25. 11. 2024 21.18
+3
V tem primeru gre za vprašanje kdo je bil prva žrtev. Ali je tisti, ki je bil tarča ankete nasilnež in je tisti, ki je sestavil anketo, hotel prekiniti nasilje. Ali pa je sestavljavec ankete nasilnež, ki mu je bil drugi tarča? Bistvo je, da nihče ne mara, da se drugi izživlja nad njim.
zoom24
25. 11. 2024 21.03
+3
Tu ni janez kriv niti rusi. Krivi so starši, ki jim kopujejo telefone itd...
Vučo in Dodi
25. 11. 2024 21.01
+4
Po tistem dogodku, ko je starejši brat z opeko razbil zobe sošolcu mlajšega brata zaradi nenehnega maltretiranja, so se starši odločili, naj se mularija sama zmeni med sabo, brez posredovanja? 🤣🤣🤣
NotMe
25. 11. 2024 20.56
+4
Tudi Kosta je veljal za mirnega in nenasilnega
mojcd
25. 11. 2024 20.39
+2
Pa pazite se SDS politikov, še posebej županov
txoxnxy
25. 11. 2024 21.44
To ni farmacevtska ki je vse dokaze pogoltnila .
ReAnDa
25. 11. 2024 20.37
+4
Ja, miren glede na fasado, kaj se pa pod njo skriva, je pa izkazal. Ga. ravnateljica, bolj se potrudite.
ssecnik
25. 11. 2024 20.25
+7
Ja včas smo se zmenili sami,seveda ni bilo vedno pravično,se je pa vedelo,kdo kaj ve ,kdo kaj zna,in! ,kdo zadeve vzame v roke in to spelje!Tud če je bla barabija,je vedel,čigava rit bo dobila batine za vse!! Danes...dej ugasnite se,pa luč naj en na koncu izkjluči..aja ne znate niti tega.
Žuža88
25. 11. 2024 21.01
+3
Hja pa verjetno niste imeli polno odvetnikov in medijev okoli sebe, kot je to danes. Folk je bil pa roko na srce v tistih casih se 5x hujsi kot danes. Je pa danes veliko nasilja v glavah ljudi, in to se nabira skozi leta 1x pa poci.
ssecnik
25. 11. 2024 21.21
+2
Ne,nismo mel ovetnikov,mel smo pa zdravo pamet,pa delat je blo treba.Ja folk je bil 10x hujši,ko si jezikal,se upiral delu si jih fasal.ORENK.Č si pa nasilje zganjal,so te pa razbil,taprvo razredničarka,pol pa še un za telovadbo..doma bi dobu pa še 5x tolk,če bi si upal povedat..Jebali te odvetniki.. Pa ni blo nč hudga,bolelo je,in še vedno boli,ko si jih dobu po krivici.Sam to je blo 1"%,kolkat nas pa niso dobil..
RATO
25. 11. 2024 20.20
+7
Zapis; "Glede na starost otrok pa obstaja verjetnost, da je šlo za neslano šalo" nas pa lahko skrbi kakšne vzgoje so deležni otroci v tej starosti, predvsem kje je meja dopustnega in koliko je še daleč do morebitne tragedije.🤔
Anion6anion
25. 11. 2024 19.51
+4
A SDS politikov se pa ne sme komentirat
Natorinkica
25. 11. 2024 19.43
+9
Poznamo v vseh primerih so vpleteni ALBANCI ))