Slovenija

Kriminalisti naj bi razširili preiskavo: je bilo primerov skrajšanja življenja več?

Ljubljana, 16. 01. 2015 15.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije v luči suma evtanazije poudarjajo, da morajo medicinske sestre imeti možnost avtonomno, odkrito in brez strahu opozoriti na strokovne dileme ter odklone pri zdravljenju bolnikov. Na UKC bodo ustanovili nov paliativni oddelek.

Medicinska sestra
Medicinska sestra FOTO: Thinkstock

V Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije ob nedavnem primeru, ko je zdravnik v UKC Ljubljana domnevno povzročil smrt sicer neozdravljivo bolnemu bolniku z odmerkom kalija, poudarjajo, da medicinske sestre morajo imeti možnost avtonomno, odkrito in brez strahu opozoriti na strokovne dileme ter odklone pri zdravljenju bolnikov.

Zdaj že odpuščeni zdravnik z nevrološke klinike Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana Ivan Radan je konec prejšnjega leta medicinski sestri naročil, naj pripravi kalijev klorid za infuzijo. Bolnik je pet minut pozneje umrl.

Primer zdravnika, ki ga sumijo, da je skrajšal življenje paliativnemu bolniku, je ne glede na to, ali mu gre verjeti, da je s tem želel opozoriti na razmere, le prinesel določene premike na UKC Ljubljana. V kliničnem centru so ugotovili, da je paliativna nega na nezadovoljivi ravni, zato bodo šli v ustanovitev novega takšnega oddelka. Paliativna oskrba se po besedah zdravnice z UKC Majde Benedik Dolniča začne, ko zdravniki prepoznajo, da je bolnik neozdravljivo bolan, in jo izvajajo pred smrtjo, pa tudi potem, ko se nudi podpora svojcem pri žalovanju. Predvsem pa se paliativna oskrba prilagaja potrebam, željam bolnika in svojcev, je na četrtkovi novinarski konferenci UKC pojasnila Benedik Dolničarjeva.

Zdravnik je potem, ko je proti njemu stekla kriminalistična preiskava ter notranji strokovni nadzor, zanikal, da bi infuzija s kalijem dejansko stekla v bolnika in povzročila zastoj srca. Ker so na predlog Radana odstopili od obdukcije, komisija, ki je opravila notranji nadzor, ne more z gotovostjo trditi, ali je 83-letni bolnik res prejel kalij in zaradi tega umrl. Bolnika so namreč po smrti upepelili.

Medicinske sestre bi morale imeti več možnosti, da opozorijo na dileme

V Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zvezi strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije ob tem izpostavljajo vlogo zaposlenih v zdravstveni negi na intenzivnih oddelkih.

Medicinski sestri, ki je bila navzoča dogodku, so sicer po zagotovili vodstva UKC Ljubljana na četrtkovi novinarski konferenci ponudili oporo in pomoč.

V zbornici zdravstvene nege ob tem poudarjajo, da bolniška postelja zagotovo ni prostor za razreševanja medosebnih odnosov in pogojev dela. Takojšnje ukrepanje vodstva UKC Ljubljana pozdravljajo, ob tem pa vse zdravstvene ustanove pozivajo k ustvarjanju delovnega okolja, kjer bodo lahko sodelavci v timu, ne glede na svoj položaj, spregovorili avtonomno, odkrito in brez strahu.

Po poročanju oddaj Svet in 24UR, naj bi kriminalisti razširili preiskavo. Pod drobnogledom naj bi tako bili poleg decembrskega tudi drugi primeri smrti pacientov, ki jih je na tem oddelku zdravil Ivan Radan. Preiskovali pa naj bi tudi druge zaposlene na nevrološki kliniki.

"Medicinske sestre morajo imeti možnost opozoriti na strokovne dileme ter odklone. Upoštevajoč načela kulture varnosti, spoštovanja življenja, lajšanja bolečin in trpljenja bolnika morajo imeti možnost odkloniti poseg, ki bi bil po njihovem strokovnem prepričanju lahko škodljiv za bolnika in ni v skladu z načeli poklicne etike," so zapisali v sporočilu za javnost.

V delovnih okoljih, kjer je zaposlenih v zdravstveni negi izrazito premalo in so posledično izjemno obremenjeni, je možnost za odkrito komunikacijo toliko manjša, ugotavljajo v zbornici.

"Za zagotavljanje kakovostne, varne in humane zdravstvene obravnave je v intenzivnih enotah in drugih zahtevnih deloviščih še posebej pomembno zadostno število strokovno usposobljenih zdravstvenih delavcev, prav tako pa je pomembno tudi njihovo vseživljenjsko izobraževanje in usposabljanje ter strokovni nadzor nad njihovim delom," so še prepričani.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zgubaslovenska
18. 01. 2015 10.49
+2
UKC bo nudil vso pomoč medicinski sestri?! Zakaj? Zato , ker je nekaj narobe na oddelku? Ker je treba "napako" sneti z ramen zdravnikov, vodstva?! Še dobro, da posredno ne obtožijo vratarja in dežurnega gasilca. Pa snežilke, ki se ji je vedro z vodo prevnilo na hodniku.
JosipBrozDrugi
17. 01. 2015 19.31
+1
Ne odobravam dejanja zdravnika Radana. Sicer pa je zaskrbljujoče to, da so medčloveški odnosi na relaciji zdravnik/zdravnik in zdravnik/medicinska sestra zelo slabi. Še več, slabšajo se še naprej.
zgubaslovenska
18. 01. 2015 10.50
+1
borzojoj
17. 01. 2015 07.07
+4
Tokrat pa so na UKC Ljubljana (vsaj tako trenutno izgleda) prav zares napravili iz muhe - ne - manj iz mušice - ( še manj ) SLONA in zdaj tale NIČ polni časopise in sploh vse dnevne novice tudi na vseh TV. ..... Enako oz. podobno napako sta napravila tudi učitelj in učiteljica, ki sta imela "zmenek", kar v šolskem kabinetu, kar je imelo za posledico celo smrt ravnatelja....... Ali bi mediji radi ponovno napravili še nekaj podobnega ? ....POUK iz tega pa naj bo, da se za "vsako figo" takoj ne kliće policije, če v resničnost zadeve nisi vsaj 95 % prepričan. .... in še "STRAH JE NA SREDINI VOTEL,. OKOLI PA GA NI NIČ."
borzojoj
17. 01. 2015 07.15
+5
In za nameček, so bili celo svojci pokojnega o tej burleski obveščeni........
ADOLF_FEEDO
17. 01. 2015 00.14
+20
Nedolgo tega smo se kot družina morali soočiti z izgubo nam drage osebe. Po več možganskih operacijah, onkološkem zdravljenju, hudi možganski krvavitvi, stanju večmesečne kome, smo vsak pri sebi vedeli, da je prišel čas, ko je misel: "Še na mnoga skupna leta" zamenjalo upanje, da se lahko tolažimo z mislijo: "Še na mnoge trenutke, skupaj z našo....". Pa čeprav je stara šele nekaj več kot 40 let in mati dveh nepreskrbljenih otrok. Čas, ko zdravljenje ni bilo več možno, vsekakor pa potrebna strokovna paliativna oskrba. Po 2,5 meseca bivanja v bolnici, predvidevanju zdravnikov, da je pred ženo le še največ nekaj tednov življenja, kruta realnost. Pogovor pri socialni delavki bolnice in seznanitev, da žena ne more biti več pri njih, ker da zavarovalnica bolnici takšne zdravstvene nege ne bo odobrila. Naj razmislimo o domu za ostarele ali drugi ustanovi, da bodo pri tem pomagali. Da pa domovi v našem mestu tako hudih bolnikov in glede na starost,praviloma ne sprejmejo, pa tudi negovalna bolnica ne. Čeprav smo pred tem za ženo kar nekaj časa, kljub paraliziranosti polovice telesa, skrbeli doma, ji zaradi njenega zdravstvenega stanja nismo mogli več nuditi potrebne pomoči doma. Bila so nihanja, ko je bilo potrebno takojšnje medicinsko ukrepanje... Iz preteklih izkušenj sem vedel, da doma lahko pričakuješ zdravstveno pomoč oziroma pomoč pri negi le nekaj ur dnevno. Kaj pa potem, dan ima 24 ur ? Ko za takšnega bolnika po telefonu prosiš za zdravstveno pomoč, pogosto dobiš odgovor, da kaj pa lahko pričakuješ, saj da vendar veš zakaj gre...Kaj storiti? Ponižanje, kot da ni že bolezen sama dovolj uničujoča. Kljub vsemu smo žena in tudi mi, njeni domači, imeli srečo, da so zanjo in za nas, domače, potem poskrbeli v Hiši hospica. Pa čeprav ji država žal ne zagotavlja ne podpore in ne sredstev za takšno nego. V Hiši so nam omogočili, da smo se v času, ki nam je še ostal, posvetili naši poslavljajoči se družinski članici, ji lahko izkazali vso pozornost, jo vsakodnevno, ob kateri koli uri, obiskali oziroma lahko z njo prenočili. Moj zapis ni kritika zdravstvenega osebja v bolnici, kjer so za ženo v času njenega bivanja res lepo poskrbeli. Je kritika obstoječega zdravstvenega sistema in brezbrižnosti države. Ste se že vprašali kje bodo za vašega nemočnega in pomoči potrebnega svojca, prijatelja,... poskrbeli v zadnjih dnevih življenja, če je star med 20 in 65 let? Do 20 leta zanj obstajajo inštitucije, od 65 leta so na voljo domovi za ostarele. Ali je humano, da vam v bolnici povedo, da žal oni niso več ustanova, ki naj bi poskrbela za osebo, ki jo imate radi, pa čeprav je pred njo le še nekaj dni življenja? Nehumano je dejstvo, da se moraš s temi vprašanji srečati, namesto da bi vedel, da je za umirajočega humano poskrbljeno ne glede na starost, socialno stanje... Nehumano je, da se moraš bolezni bati ne le zaradi bolezni same, ampak tudi zaradi socialnega vidika. Ko ne veš ali se boste ti in domači začeli spraševati kako naprej, ali bost zmogli, ali....., namesto, da bi se posvetili umirajočemu. Skrajno nehumano je tudi, če se umirajoči človek in posredno njegovi domači izkoristijo za reševanje neurejenih razmer v bolnici in zdravstvu nasploh. Ali se odgovorni v zdravstvu oz. država zavedajo kako pomembno in humano je zagotoviti civiliziran odhod umirajočega in svojcem zagotoviti čim bolj umirjeno dojemanje slovesa od bližnjega??? To je namen kvalitetne paliativne oskrbe oziroma pomoči tako umirajočemu kot svojcem. Tega pa žal država oz. zdravstveni sistem vsaj glede na moje izkušnje ne zagotavlja. Kakor sem bil poučen namesto tega določene izobraževalne ustanove, ki izobražujejo zdravstveno osebje, raje ukinjajo predmet paliativne oskrbe kot samostojni predmet. Upam, da bo v UKC res uveden paliativni oddelek, ki bo bolniku nudil nego, domačim pa oporo v zadnjem obdobju življenja, kateri ne glede na starost vedno pride prehitro.
borzojoj
17. 01. 2015 01.42
+12
Zelo lepo prikazana žalostna slika našega sistema. problem je v tem, ker država nima dovolj denarja niti za potrebe otrok v vrtcih, šolarje, študente..... Mislim, da zdravstveno osebje - ne glede, ali so to zdravniki, ali sestre ( posamezne osebke, ki izstopajo najdemo povsod) dokaj dobro opravljajo svoje delo in svojci prevečkrat od njih prilakujemo preveč. Tudi zaposleni v zdravstvu so samo ljudje z družinami in njihova služba še zdaleč, ni lahka.
Karantanija
17. 01. 2015 15.28
+6
Sprašujem se, kakšen mora biti človek, ki da gornjemu komentatorju in težki življenjski zgodbi - minus!?
BELOBOOOG
16. 01. 2015 23.29
+3
Nazadnje bo sestra kriva, tudi vodstvena zdravnika sta enako kriva, ker nista takoj ukrepala, ko se je za to zvedelo, baje že isti dan se je omenjeni zdravnik hvalil, zahtevati bi morala obdukcijo.
vrtnar01
16. 01. 2015 22.37
+5
Ne razumem,v v čem je bila fora,da je kalij kao tekel mimo in če,kam vraga je potem tekel? To bi rad vprašal dohtarja
borzojoj
17. 01. 2015 00.16
+6
Karantanija
17. 01. 2015 15.33
-1
Če je bilo res tako, da je kalij tekel mimo, je to nedopustno in delanje norca iz bolnišnice in pacienta. Tako naj bi se zadeve reševale? Če bi vsi tako delali, ko se v podjetjih s kom ne strinjamo, bi jih bilo že preveč na onem svetu ...
odici
16. 01. 2015 22.31
+6
Ali se šteje zdravnikovo neznanje in posledično slabši izzid zdravljenja oz smrt bolnika tudi evtanazija. Drugače pa kr naeenkrat so tukaj še sestre (lahko bi ga opozorila, pa lahko bi to, pa to). Zbornica zdravstvene nege tudi full pametna. In že smo se oddaljili od zdravnika. Kako močan je zdravniški ceh... Pri nas si dobesedno lahko dovolijo vse, nihče jim nič ne upa reči. Zakaj? Ker jih je premalo, vsaj tako pravijo. Pri nas, tam kjer jaz delam še nihče ni žugal zdravniku, da če mu kaj ne paše naj pa knjigo vzame, sestram pa redno in to vsi od direktorja navzdol. Najslabše je pa to da sestram žugajo nadrejene sestre ki pa so pod vplivom koga drgega kot zdravnika-ov, samo zato da se držijo svojih stolčkov. Če pošteno povem, tudi sam se poslužujem takšne tehnike, npr. če v službi kaj ne dosežem, pojamram zdravnikom in če se strinjajo je takoj naslednji dan urejeno, tudi če je prej bilo po besedah mojih nadrejenih neizvedljivo. Ni čudno da smo v pi_di! Ampak tako funkcioniramo, pa ne samo v zdravstvu, cela Slovenija. No rules,...
borzojoj
17. 01. 2015 00.21
+3
ne nakladaj. če je temu res kje tako, potem povej na glas in z imenom in priimkom in ne vse zdravnike metat v isti koš....... koliko smrti pa so že povzročile krivične obsodbe sodnikov ????? O tem pa nič ne rečete nikoli. Zakaj je v Sloveniji toliko samoumorov ????? itd..
nevica
17. 01. 2015 06.49
+6
odici - imaš čisto prav. Zdravniki pogosto sprejmejo napačne odločitve, oziroma odločitve, ki niso vedno v najboljše dobro bolnika. Marsikaj je krivo za to, ne vedno pomanjkanje znanja, tudi denar - za starejše ljudi je manj zdravljenja na voljo kot za mlajše. Na nek način je logično, a ko si star bi tudi rad še malo živel, če bi se dalo s čim manj bolezni in drugih tegob. Če si pa zelo bolan in nisi ravno vernik, ki čaka na čudež, bi najbrž rad dostojanstveno umrl. To pomeni, da dokler ima smisel, naj bi človek imel vso potrebno oskrbo, protibolečinsko terapijo in duševno podporo, ker ni lahko živeti z zavestijo smrti. Res ne. To je paleativna oskrba. V Sloveniji je vedno več samskih ljudi, otrok tudi nimamo prav veliko in veliko ljudi umre popolnoma samih. Tudi jaz bom in me je tega strah že sedaj.
odici
17. 01. 2015 09.45
-1
1234543 Javno izpostaviti zdravnika je enako knjigi, in nisem vrgel vse zdravnike v isti koš. So tudi izjeme. Ampak kaj me je izučilo iz preteklosti. Zdravnik je zdravnik, z močnim ozadjem, z močno zbornico, z močnim sijem nad glavo. Kdo jih je pripeljal do takšnega razmišljana oz. obnašanja mi ni jasno. Po toliko letih dela v zdravstvu, kamor v začetku delovne poti prideš neobremenjen, željan znanja, kmalu ugotoviš kakšna mafija je zdravstvo. Privilegiji bogatih, vplivnih (preko reda čakalnih vrst, preko rednih vrst, samoplačništvo v popoldanskem času v rednem delovnem času, pogodbe s farmacijo, dogovarjanja z dobavitelji, nagrade dobaviteljev, potovanja na račun farmacije,.....in še in še). Saj tisti ki delamo v zdravstvu dobro vemo kako to gre, vemo kako se izigra sistem, in tudi vemo kaj pomeni dregniti v osje gnezdo. Samo dregniti v pravo osje gnezdo je manj boleče.
borzojoj
17. 01. 2015 16.56
+3
Ti si zelo daleč od zdravstva, ali pa mogoče neki vratar, ali čistilka, ki dejanskih problemov zdravstva sploh ne poznaš zato ne se tukaj duvat, ker je iz tvojega komentarja to zelo očitno razpoznati, da dejanskih problemov sploh ne poznaš.
odici
18. 01. 2015 22.07
Ja imaš prav, doma sem res vratar in čistilka in še kaj... V službi sem pa služabnik zdravnikov. Me pa zanima kako je drugje po Sloveniji. Ali res samo pri nas ne znajo skuhati kave in pospraviti za seboj po malici. Ali imajo tudi doma čistilke ki jim problačjo posteljo, ker pri nas pred nastopom dežurstva je prav huda ura če jim čistilka pozabi nategniti rjuho preko jogija.. Pa lep dan še naprej.
Mb128
16. 01. 2015 20.21
+7
Ne vem. Imel sem znanko, ki je delala v bolnišnici. Rekla mi je. Veš včasih je bilo tako. Interna lekarna je bila kot nekakšna samopostrežna trgovina. Lahko si si vzel skoraj vse kar si hotel. Sicer ne na veliko a tu in tam je šlo. Razen morifja ipd., to je bilo pod ključem in o takšnih zadevah so se že takrat vodile natančne evidence. Pa so se stvari spremenile. In to korenito. Natančne evidence so se začele voditi za vse kar se je nahajalo v interni apoteki. Torej? Zakaj se potem ne bi moglo ugotoviti ali je bil tisti dan dvignjen kalij iz apoteke in komu je bil dan, kdo mu ga je dal, kdo je to naročil?! Kako to, da tega že sedaj ni ugotovila interna STROKOVNA kontrola?!
Kajetan
16. 01. 2015 21.44
+6
Malo si spegledal, kalij je bil pripravljen in je potrjeno da se je uporabil. Vendar je zdravnik dejal da ni stekel po žolah, bil je zraven ko je umrl. Zapisali so še da je sestra dejala da je vzel stekleničko in jo vrgel v koš pri sosednjem bolniku.
nevica
17. 01. 2015 06.52
+3
Zato, ker se kalij najbrž daje večim pacientom, saj je zdravilo in ne morilsko sredstvo. Zloraba kalija ubije vsakogar, ker ustavi srce. Vendar še vseeno zagovarjam evtanazijo in samo upam, da se bom o tem lahko sama odločila, ko pride čas. Ne bi rada gnila pri živem telesu.
1xy
16. 01. 2015 19.52
+18
kaj sta omenjeni zdravnik in včerajšni domnevni bombaš slučajno kaj v sorodu.......oba sta se hecala s krutimi dejstvi.......prvi pravi, da je kalij stekel mimo in je bila zgolj provokacija, drugi pravi, da se je pošalil, torej tudi zgolj provokacija........a se že vsem obrača????
odkimasin
16. 01. 2015 19.21
-10
Že od nekdaj me zanimaaaaa, al so medicinske sestre, spodaj res brez, la,la,la,la.......
vrtnar01
16. 01. 2015 22.38
+3
Predina vprašaj...ampak pazi,da te ne bo na g kot tistega sodnika
lepe o?ke
16. 01. 2015 18.35
+27
Zelo malo zdravnikov je takih, ki posluša kak sestrin nasvet, večinoma delijo samo navodila, kaj je treba nardit, ker oni so namreč bogovi.Sicer pa pri taki plačni razliki se ne mislim izpostavljat, čeprav je veliko zdravnikov totalno nesposobnih in ne znajo zdravit niti navadne viroze
vrtnar01
16. 01. 2015 22.39
-4
borzojoj
17. 01. 2015 00.25
+0
vidva sta res iba kompetentna, da kvantata takele bedarije..... na medicino pa se spoznata, kot "zajec na boben".
tej?i30
16. 01. 2015 18.14
+35
sestra opozori zdravnika na nepravilnost in naslednji dan je premeščena na drug oddelek ali pa šikanirana do amena!! dohtarji so nezmotljivi čeprav jih lahko na nepravilnost opozarja pacient ali pa sestra!!!
aviktora
16. 01. 2015 17.56
+19
Za takšno plačo naj še zdravnike učijo!
ana1972
16. 01. 2015 17.26
+29
Medicinska sestra je zdravnika dvakrat opozorila ali je prepričan o aplikaciji zdravila. Verjetno se potem ni upala več izpostaviti in je sledila njegovim navodilom. Zato ni mogoče reči, da medicinske sestre ne poznajo zdravil, saj jih v tujini ponekod celo predpisujejo.
borzojoj
17. 01. 2015 00.27
+4
ja, res ...... sestra bolničarka v tujini predpisuje zdravila...... mah ste pametni, da kar puhti iz vas.
113113
16. 01. 2015 17.16
+21
V Črnomlju je ena zdravnica, ki brez sestre nebi naredila NIČ. Lahko bi si poiskala službo čistilke, nič drugega.
roor
16. 01. 2015 17.29
-3
113113
16. 01. 2015 21.17
+4
borzojoj
17. 01. 2015 00.29
-1
česa pa misliš, da si ti sposoben, ko takole opravljaš zdravnike ? Navaden opravljač in obrekovalec si.
marker1
16. 01. 2015 17.13
+18
Zbornica od sester zahteva nemogoče. Za take zadeve naj odgovarja vodja.
ana1972
16. 01. 2015 17.28
+18
Verjetno se strinjate, da bi morala imeti medicinska sestra možnost, da opozori, če zdravnik želi pacientu vbrizgati smrtonosno mešanica. Pomembno in pravilno je, da se na to opozarja.
travajezelena00
16. 01. 2015 17.02
-2
TOT I DR MUZINA IMA POLNE GATE HAHAHAHAHA
Karantanija
16. 01. 2015 16.41
+24
Saj imajo že sedaj možnost, ampak vem, da si tega ne upajo storiti,in da imajo rešpekt pred zdravniki. Bodite pogumne!¨Zdravnik ni bog v belem, temveč samo človek.
zgubaslovenska
16. 01. 2015 16.49
+10
In ko bomo pacienti spustili "bogove" z oltarja na realna tla, bo za vse veliko bolje. Bo pa to mučno opravilo. Za vse.
travajezelena00
16. 01. 2015 17.04
+2
borzojoj
17. 01. 2015 00.31
-2
ljudje se zavedate, kaj pišete tu gori ?????? Ko boste bolni pojdite h kovaču, ali pa šlogarci,..... matr, kakšen primitiven narod postajamo.
BoboPoštenjak
16. 01. 2015 16.34
-37
Kaj pa medicinska sestra ve,kaj je po naročilu DR zmešala skupaj.One znajo samo noge narazen držat.Pa vem da bom bom dobil same---
zgubaslovenska
16. 01. 2015 16.33
+27
Se dohtar takoj u rit ugrizne! Njemu bo ena sestra govorila kaj sme in kaj ne!? So ja od boga dani! ... P.S. Ne vsi. Večina !
tantadruj1
16. 01. 2015 16.36
-22
med zdravnikom in medicinsko sestro je univerzum v izobrazbi. samo v vednost.
tantadruj1
16. 01. 2015 16.37
-4
pa ne pozabit na tiste s kupljeno srednjo v Bački Palanki.
Karantanija
16. 01. 2015 16.44
+23
tantadruj1,in včasih univerzum v srčnosti, seveda, v prid sester. Samo v vednost!
zgubaslovenska
16. 01. 2015 16.44
+35
Ne vem, če je to čisto res. Sestre se, skozi prakso, veliko naučijo, tako da tiste z več delovne dobe obvladajo tudi dobršen del zdravnikovega dela. Vsekakor pa vedo, kaj pacientu lahko škoduje. Pa tudi univerzitetno izobražene imajo veliko znanja.