Slovenija

Ministrstvo o predlogu za izenačitev vpisnih pogojev: Zaradi odklonilnega mnenja ne bomo vztrajali

Ljubljana, 11. 11. 2020 09.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Urša Vrečar, Urša Zupan
Komentarji
317

Skupnosti splošnih ter strokovnih gimnazij sta zahtevala umik 55. člena šestega protikoronskega zakona, ki omogoča izenačitev vpisnih pogojev med dijaki poklicne in splošne mature. Tak predlog bi po njihovem mnenju namreč v neenakopraven položaj postavil maturante splošne mature. Poleg tega gre za ukrep, ki ni povezan z epidemijo koronavirusa, imel pa bi lahko dolgotrajne in nepopravljive posledice, še opozarjajo. Z ministrstva so nato sporočili, da ne bodo vztrajali pri obravnavi tega predloga.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Izenačitev vpisnih pogojev
    02:37
    Iz 24UR: Izenačitev vpisnih pogojev
  • Iz SVETA: 'Predlog diskriminira gimnazijce'
    01:33
    Iz SVETA: 'Predlog diskriminira gimnazijce'

 

Skupnost splošnih gimnazij ter Skupnost strokovnih gimnazij od šolske ministrice Simone Kustec zahtevata umik 55. člena Zakona o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije covid-19 oziroma t. i. šestega protikoronskega zakona. Ta člen namreč omogoča izenačitev vpisnih pogojev med dijaki poklicne mature in splošne mature, pojasnjujejo v Skupnosti splošnih gimnazij. Dodajajo, da takšen predlog diskriminira gimnazijce, ki zaključijo srednjo šolo s splošno maturo, oziroma "v privilegiran položaj postavlja en del srednješolske populacije – maturante poklicne mature". 

Vsebina, na katero se nanaša omenjeni 55. člen, nima "prav nobene povezave s covid-19 situacijo, temveč poskuša legalizirati nezakonitosti visokošolskih zavodov pri vpisu na univerzitetne študijske programe", ob tem izpostavi direktorica skupnosti Mojca Lukšič

Da 55. člen in njegova vsebina še posebej diskriminirata dijake strokovnih gimnazij, ki so bile ustanovljene z namenom poglabljanja določenih strokovnih področij, njihovi dijaki pa tako poleg splošnih pridobijo še specialna znanja različnih strokovnih smeri, pa opozarjajo pri Skupnosti strokovnih gimnazij Slovenije. Dodajajo, da predlog izenačuje vpisne pogoje "brez kakršnekoli pedagoške ali epidemiološke podlage" ter gre tako za "nesorazmeren, diskriminatoren in protiustaven" ukrep. 

Na nespoštovanje oziroma kršitve Zakona o visokem šolstvu, ki naj bi omogočal vpis poklicnim maturantom le po strokovni vertikali in ne vsepovprek, že leta opozarjata obe skupnosti. 

"Ta člen je bil v preteklih letih že predmet številnih strokovnih razprav na SAZU, DKSM, Strokovnem svetu RS za splošno izobraževanje. Vsi ti organi so ugotavljali velik pomen široke splošne izobrazbe in opozarjali na škodljivost, ker se že doslej ni spoštoval člen Zakona o visokem šolstvu, ki omogoča vpis v univerzitetne študijske programe le po strokovni vertikali. Epidemija covid-19 ne spreminja teh strokovnih argumentov in ne zahteva uzakonjenja preteklih nezakonitosti," so zapisali v Skupnosti splošnih gimnazij. 

Dodajajo, da lahko vsakršna sprememba v šolskem sistemu, kot je spreminjanje prehajanja med posameznimi stopnjami izobraževanja, povzroči nepopravljive posledice. "To bi se pokazalo v zniževanju splošnega znanja v populaciji." 

Sprejetje 55. člena bo pomenilo dokončen razkroj premišljenega sistema izobraževalne vertikale, nepopravljive posledice za slovensko družbo z zniževanjem splošnega znanja v populaciji in je dolgoročno škodljivo za našo skupnost, kjer naj bi bilo znanje vrednota, pa so prepričani v Skupnosti strokovnih gimnazij. 

SD: Predlog pomeni velik korak nazaj v slovenskem izobraževalnem procesu

Da gre za absolutno nesprejemljiv predlog, ki nima ne strokovne podlage in nikakršne povezave z ukrepi za omilitev in odpravo posledic nalezljive bolezni covid-19, pomeni pa razkroj slovenskega izobraževalnega sistema, so sporočili tudi iz Poslanske skupine SD. 

Predlagana sprememba je po njihovih besedah nesorazmerna in povzroča neenakopravnost med dijaki, ki so opravili splošno in poklicno maturo. "Predlog pomeni velik korak nazaj v slovenskem izobraževalnem procesu, saj niža kvaliteto znanja, njegova uveljavitev pa bi močno škodovala izobraževalnemu procesu v prihodnosti. Gre za vprašanje, ki je bilo že v preteklosti predmet poglobljenih analiz in razprav med številnimi, predvsem strokovnimi deležniki. Zato nikakor ni sprejemljivo, da je vlada (ponovno) tako pomembno vsebino naslovila, oziroma bolje rečeno, skrila v predlog zakona, ki naj bi bil namenjen izključno blaženju posledic epidemije. Zato tudi ne moremo razumeti, da ste, spoštovana ministrica, takšen predlog dovolili. Vi ste namreč tisti, ki morate v prvi vrsti skrbeti, oziroma bdeti nad kvaliteto izobraževanja naših otrok, še posebej v teh težkih razmerah, ko so šole zaprte in so otroci deležni izobraževanja na daljavo. Nobena epidemija ne sme in ne more biti izgovor za nižanje kvalitete znanja in rokohitrsko spreminjanje temeljev izobraževalnega sistema," so zapisali.

Očitno je, da predlog ni bil usklajen s strokovnjaki, še dodajajo, in opozarjajo, da bi ta v neenakopraven položaj postavil maturante splošne mature, poleg tega pa gre za ukrep, ki ni povezan z epidemijo koronavirusa, imel pa bi lahko dolgotrajne in nepopravljive posledice za izobraževalni sistem.

Podpisani Jernej Pikalo, Samo Bevk in Marko Koprivc zato Kustečevo prav tako pozivajo, naj nemudoma umakne sporni člen. 

Ministrstvo: Glede na odklonilno mnenje do tega ukrepa, ne bomo vztrajali na obravnavi

Z ministrstva so nato sporočili, da je vlada sledila strokovni oceni Nakvis, da se v oteženih covid razmerah s tem ukrepom pomaga ciljnim skupinam in visokošolskim zavodom pri vpisu. "Ker je del omenjenih skupin izrazil odklonilno mnenje do tega ukrepa, v okviru zakonodajnega postopka ne bomo vztrajali na njegovi obravnavi," so zapisali.

Začetek spomladanskega roka mature
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (317)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iga_biba
12. 11. 2020 10.15
-2
pa to super. z opravljeno poklicno maturo avtoservisni tehnik na medicinsko fakulteto. Ista stvar . Popravljanje.
Cofeman
11. 11. 2020 19.45
+0
Ukinit maturo, npz ker sploh nima smisla. Vsak naj se izuči kar se mu ljubi, ne pa da mu nekdo nekaj vsiljuje. V OŠ je že problem, ker vsak učitelj zahteva svoje, pa pismo nismo vsi rojeni športniki, likovniki, pevci, glasbeniki, matematiki,.... in če nekdo v šoli ne zna peti ga okronajo z neopravičenimi urami, nesodelovanjem,... enako pri športni, likovni,... Vsako leto imam možnost voditi dijake na 14 dnevni praksi, jaoooo ljudje kaj vse izveš. Pridejo otroci na prakso, prvi dan se malo z njimi pogovarjaš, da izveš kaj znajo, kaj so se naučili. Nato vprašam brezvezna vprašanja ali poznajo določene programe, kako bi oni pripravili kakšen projekt,... in me vsi z bledim gledajo, vsi prestrašeni. V šoli jih niti osnov ne naučijo - pa kaj ste vi v šolstvu vsi paf tam zgoraj? Sem lani klical razrednike in jih povprašal direktno zakaj se ne naučijo kakšnih procesov, uporabo programov in dobim od vseh enak odgovor tega ni v učnem načrtu. Halooooo. Samo teorija in teorija. V OŠ vse učence pripravljajo na gimnazije, torej tisti ki ne mislijo v gimnazijo jih učitelji dajo v en kot, v SŠ pa vse pripravljajo na štuj, če ne misliš študirat, pa se sam znajdi. Se pravi, da na Šolstvu želijo samo magistre, doktore, ing-je,.... Ja kdo pa bo dejansko delal? Potem pa na Zavodu 90% mag.,dr.,ing,... ker oni pa ja ne bodo delali. Skratka celoten šolski sistem zelooo napačen in tudi matura nima nobenega pomena. To je moje mišljenje, pa tudi če bodo sami minusi, ga ne bom spremenil ;-)
User1908573
11. 11. 2020 19.00
-2
Evo, še moje neizobraženo mnenje. Jaz sem za vas en podpovprečen kmet, ki je hodil na poklicno računalniško šolo in jo zaključil enih 6 let nazaj s poklicno maturo. V razredu od 22, se jih je 7 odločilo, da gre namesto poklicne mature pisat splošno oz. poklicno s petim predmetom. Ko smo imeli priprave na maturo, so s celotne šole združili take dijake, in so imeli priprave ločeno. Mi smo imeli to zelo preprosto, oni so pa imeli 6 ur na dan, mesec in pol pouka. Na koncu so naredili vsi, sicer eden v 2. roku. O faksu sploh ne mislim govorit, ker se bo spet naredil tabor obiskovalcev univerze, ki so neprimerljivo pametnejši od visoke šole, smo pa imeli v našem letniku ogromno gimnazijcev, ki niso bili sprejeti na univerzo. Namesto tam, so omagali na našem visokošolskem programu, ker niso imeli pojma o osnovah računalništva. Če vas od nas, neintelektualnih opic, loči samo 2 meseca dela, se mogoče ne obnašat tako vzvišeno, kot da ste naredili doktorat, mi se pa učimo drva sekat. Močno se oklepajte te splošne mature, ker je to očitno zadnja stvar, ki ste jo zdelali.
Abica
11. 11. 2020 19.13
+5
Ne bit uzaljen. Jaz sem celo delala splosno maturo in se sprejemne... Ne vem tocno, kdaj so to ukinili. Ce je vse isto in vseeno, vsem isto maturo in ne bo tezav.
fNovak
11. 11. 2020 18.46
+2
Simona Kustec je poden ministrica. Brez hrbtenice. Predava človekove pravice na politologiji v praksi se pa obnaša kot Goebbels, popolnoma podrejena Janši in njegovi korupcijski vladi.
anjerd
11. 11. 2020 18.37
-8
Koncno malo konkurence za gimnazijske piflarje
Magenta07
11. 11. 2020 18.41
+5
Ne vem, ce bi temu rekl konkurenca. A je bla lahka poklicna matura?
Abica
11. 11. 2020 19.15
+1
Konkurenco lahko pridejo delat na maturo, ne pa izpodrivat gimnazijcev s poklicno maturo.
JApajaDAja
11. 11. 2020 17.57
+7
kje je sploh problem? vpišeš se na privat šole, plačaš šolnino ( tudi borza plačuje)...maturiraš, diplomiraš, magistriraš, doktoriraš z levo roko....mag.nitka je eksemplaričen primerek :-)
Vsepremislim13x
11. 11. 2020 17.46
+4
To da hoce vlada sprejeti nek zakon po hitrem postopku in nima nobene veze s korono paketom ni prvic. Res so pokvarjeni. g.Kustec pa ni nic kriva, ker samo izpolnjuje kar ji je naroceno. Skratka, ze zdavnaj bi morala Odstopiti.
mina1980
11. 11. 2020 18.30
-2
kriva je popolnoma vse. Nima hrbtenice. lahko bi rekla: Jaz se tako ne grem....odkorakala .... in razkrila prokleto bando. Pa tega ne naredi.... Isto velja za vse zdravnike, ki sodelujejo pri tem cirkusu.....gol.az en od ljudi....
RamzesII
11. 11. 2020 19.01
+1
Vsepremislim13x to je nekako tako, ko neka vlada skuša nek zakon (običajno drakonski zakon, kot jim rečemo) uvesti tako, pa ne gre, potem pa ga skuša pod krinko nekega drugega zakona znova uvesti. Cilj upravičuje sredstva, hkrati pa misli, da ljudje ne bodo opazili, kaj se gre.
Cati74
11. 11. 2020 17.39
-3
Dobro, a tu ste zbrani vsi, ki nimate zaključene niti OŠ? Poklicne šole so triletne in končajo se z zaključnim izpitom. Srednje, štiriletne pa z maturo: to so tehniki in gimnazijski maturantje. Prvi končajo s poklicno maturo, drugi s splošno. Ne razumem pa, zakaj se ne bi mogli maturantje s poklicno maturo vpisati na študij iste smeri. Na primer kmetijski tehnik na agronomijo, strojni tehnik na strojno ali sorodno smer, ekonomski tehnik na ekonomsko??? Jaz sem šla po tej poti in prav nobenega znanja mi ni manjkalo, pri stroki pa sem imela veliko prednost. Kaj je tu narobe? Marsikateremu, se mogoče “odpre” kasneje in vzcveti. Bi mu zapirali pot? A mislite da je na fakultete tak naval? Pa naj uvedejo sprejemne izpite! Samo da se delimo, gimnazijski maturantje so kar za deset stopenj sposobnejši od srednje strokovnih! Ah, dejte no! Eden je zadnjič rekel, da se mu ne zdi prav, da se je on v gimnaziji bol maltral od tistega na srednji strokovni, oba sta šla na fax, na faksu , ta drug, da jekomaj ril, sedaj pa ma ta drug uspešno podjetje, on pa, da dela v javni upravi... To pove vse o nas!!!
Magenta07
11. 11. 2020 18.31
+5
Tole pa ne bo drzalo. Dijaki, ki hodijo na strokovno solo, kljub temu, da le-ta traja 4 letna, ne koncajo s splosno maturo.
mina1980
11. 11. 2020 18.32
+4
Ker poklicna matura ni enaka splošni. zakaj pa misliš,da sta ločeni, če sta enaki?
Abica
11. 11. 2020 18.32
+9
Ker nisi delala splosne mature, seveda lahko pametujes, da ni veliko tezja. Na gimnazije grejo sami gimnazijci, na ostale sole pa vsi ostali. Na obeh se naredi gaussova krivulja in odlicnjaki so kar naenkrat zadostni, kaksni bolj povprecni pa odlicni na negimbaziji. Isto se raztegne se cez maturo. Ce je vse tako rekoc isto, naj pac vsi pisejo isto maturo, pa bomo videli?
Abica
11. 11. 2020 18.33
+3
Na gimnazije grejo samo odlicnjaki... Popravljam...
JApajaDAja
11. 11. 2020 18.39
-6
na faksih jih pa velik % "omaga"...sploh,če gredo v drugo mesto na študij!
Cati74
11. 11. 2020 19.21
-1
Poznam tako splošno kot poklicno maturo, verjemi. Poučujem. Ampak, hotela sem povedat, pomembno je, kaj se naučiš, kako znaš povezovat zadeve, koliko si opravilno sposoben, pomembna je tudi čustvena inteligenca... pri tem ali si prej zaključil gim ali drugo ss ne igra nobene vloge. Saj je vseeno, kako si zakljušil ss, koka to briga, če ima pred sabo strokovnjaka!
Cati74
11. 11. 2020 19.22
+1
Sicer pa to nima prav nobene veze s korono!
c00kies
11. 11. 2020 19.55
+0
@Maggie001... ne, na gimnazijo lahko gre kdorkoli, če ni omejitev, prav tako na faks. Z omejitvami pa tudi pravdobri znajo priti na gimnazijo in ne samo odličnjaki. Tako je bilo vsaj v mojih časih šolanja. Poklicne mature in splošne mature niso iste, niti ni pogojev da so iste, ker na poklicni/strokovni šoli pripravljaš dijaka na poklic, na gimnaziji pa na študij. Bistvena razlika. Jaz sem hodil 4 leta na strokovno poklicno in potem še leto na gimnazijo. Na splošni maturi pač nisi pisala maturitetne pole npr. iz prve pomoči ali si pač ti en nezemeljski fenomen. Na splošni maturi sem jaz npr. pisal splošne predmete, slov., mat., angl. in dva izbirna predmeta, ki sta seveda bila prav tako splošna. Ne mešaj hrušk in jabolk, lepo te prosim.
Abica
11. 11. 2020 20.34
-1
Lahko gre, ampak ne gre, ali ne? Na vse "ta boljše" gimnazije je omejitev vpisa.
c00kies
11. 11. 2020 21.00
Ja, za letos žal res ne vem kakšne so bile omejitve vpisa, nisem spremljal. Sem nehal spremljati že veliko veliko let nazaj. Sem pa tu in tam zasledil, da kdaj pa kdaj ni bilo nekih večjih omejitev vpisa.
polnostabla
11. 11. 2020 17.29
+16
A mi kdo lahko razloži zakaj izenačitev matur, kakšno vezo ima to s korono???
Abica
11. 11. 2020 17.37
+15
Et54678
11. 11. 2020 17.00
-1
ja in? naj "zmagajo" najboljši.
JApajaDAja
11. 11. 2020 18.02
+4
mag.nitka je maturiral pri 28-ih...in glej do kod je pririnil :-)
prašek
11. 11. 2020 16.26
+16
Kaj si mislim o tej izenačitvi niti ni važno, mene zanima zakaj to v protikoronski zakon ??????
c00kies
11. 11. 2020 16.40
+3
Očitno čutijo resno pomankanje kadra v medicini zaradi korone in si nekako čisto po butalsko prizadevajo ukiniti maturo, da se bodo lahko na med. faks vpisovali tudi drugi srednješolci. Kompetence je treba preverjati jaz pravim, matura mogoče res ni najboljša izbira že v osnovi ampak neko sito pa ja more biti. Študij medicine ni ravno poceni, sploh pa ne da si bo nekdo premislil v drugem ali tretjem letniku, da pa to ni za njega. No pa še to, študij je dolg 6 let. Kaj mislijo imeti državo zaprto še najmanj 6 let preden jim pridejo prvi zelenci na pomoč? Skratka neumnost.
Bojan-F
11. 11. 2020 17.01
+3
Prašnati ... ima, ima, a še kako ima ... debatiramo o maturi (?) v protikoronskem paketu ... a kar piše v drobnem tekstu, kjer je skrito bistvo t.j. kupovanje velikih elektorjev, tega pa nismo prečitali .
murinar
11. 11. 2020 16.25
+4
Vse obrnejo na glavo in po 20 letih ugotovijo ,da to ni najboljše ! Če stvar deluje jo pusti !
prašek
11. 11. 2020 16.24
+11
Kaj ima matura z korono ?????????????????????????????
Jigga
11. 11. 2020 16.19
+4
Že samo, da to gre v predlog je sramota brez premere. Neka srednješolska matura je proti gimnazijski kaplja v morje. Da sploh ne omenjam kako se ocene v večini srednjih šol podeljujejo...in potem naj bo to enakovredno? Brez besed
c00kies
11. 11. 2020 16.32
+8
"Neka srednješolska matura..." wow, umiri konje. Tista "neka" srednješolska matura je mimogrede tudi gimnazijska matura, ker je tudi gimnazija le srednja šola. 5. stopnja izobrazbe tako po eni ali drugi strani. Tista "neka" srednješolska izobrazba je prav tako prilagojena posebej za zaključek tiste "neke" strokovne smeri, ki je iskreno povedano noben klasični gimnazijec ne bi opravil. Tista gimnazijska matura pa je zaključek neke povsem splošne srednješolske izobrazbe, ki bi jo verjetno tudi vsak poklicni srednješolec padel, brez ustrezne nadgradnje znanj. Podeljevanje ocen v srednji šoli je zadeva, ki se jo prijavi inšpektoratu, če seveda imaš dokaze za to. Enakovredno pa vsekakor ni. Po poklicni srednješolski izobrazbi ima posameznik poklic, gimnazijec pa še nič. Pa lep pozdrav :)
Haralmaan
11. 11. 2020 17.16
+8
Lahko si greš primerjat splošno pa poklicno na spletni strani ric-a
polnostabla
11. 11. 2020 17.31
+8
Pustimo vrednotenje mature...vprašajmo se KAKŠNO VEZO IMA MATURA S CORONO???Pa so v tej državi res vsi zblazneli???
Abica
11. 11. 2020 17.35
+2
Abica
11. 11. 2020 17.36
+1
Seveda bi vsak s poklicne padel splosno maturo, razen ce vlozi eno leto vanjo mogoce!
User1908573
11. 11. 2020 17.51
-3
Vsak ki zdela eno bogo splošno maturo, je prepričan da je prijel boga za *. Jaz sem hodil na poklicno šolo, pa se jih je na koncu 7 od 22 odločil, da bodo šli delat splošno maturo, ker so jih rabili za vpis univerze. Vsi so naredili z mesecem in pol priprav. Ne se obnašat vzvišeno, ker si spacala skupaj en učni list.
c00kies
11. 11. 2020 18.32
+0
@Maggie001... Aroganca pa takšna. Kot da je splošna matura nek višek kariere. Napaka, niti začetek ni, kar pa poklicna lahko je. Poklicna lahko vodi direkt v službo. Pozabila si tudi na del, da noben gimnazijec ne bi naredil poklicne strokovne mature. Resnica ni plenica, pa vendar... veš kako gre dalje? Seveda veš. Drugače pa ja, maturitetni tečaj traja 1 leto in prav vsak s končano poklicno srednjo šolo se lahko vpiše nanj in ga tudi opravi, če mu je volja, želja, cilj. Tako sem jaz opravil poklicno in še splošno maturo, eno za drugo, brez nekih težav.
Abica
11. 11. 2020 18.35
+2
Aroganca? Dajmo vsem iste pole, pa bomo videli. Zakaj bi gimnazijec delal poklicno maturo, saj je noce, zato pa gre na gimnazijo in potem na faks?
c00kies
11. 11. 2020 19.39
-1
@Maggie001... Ne štekaš, res ne. Zdaj ne vem, ali se samo šališ ali misliš resno. Kako boš dala vsem iste pole ženšče božje, če imajo samo gimnazijci poenoteno maturo, ker je splošna. Vse poklicne srednje šole pa imajo vsaka svoje pole glede na stroko. Za primer, srednja medicinska sestra in ekonomski tehnik imata povsem drugačne strokovne pole poklicne mature, ta prvi pokrije strokovne predmete iz zdravstva, ta drugi pa strokovne predmete iz ekonomije. Ne moreta pa oba pisati vsega. Mi lahko damo tebi pisati vse pole vseh poklicov in verjemi, da ne boš ene strokovne opravila, če si obiskovala samo splošno gimnazijo, ker preprosto ne veš stvari iz stroke in jih ne moreš vedeti. Pole iz poklicne mature in splošne mature niso niti približno iste in niti ne morejo biti. Skratka, to kar praviš je že samo po sebi neizvedljivo. Gimnazijec seveda ne potrebuje poklicne mature in je tudi v nobenem primeru ne bi mogel opraviti, ker ni učen za kakršenkoli poklic. A razumeš? Jaz sem naredil najprej poklicno maturo in si zagotovil prvi poklic, nato splošno maturo, ki nič dosti ne spremeni razen tega dam izpolnil pogoje, da sem lahko šel še na faks. Po splošni maturi sem jaz še zmeraj imel prvotni poklic, pri čemer ga običajni gimnazijci nimajo. No po faksu pa sem pridobil še dva poklica, nerelevantno.
Abica
11. 11. 2020 20.35
+2
Saj si sam odgovoriš, kaj me sprašuješ? Ne moreš, ne? Potem pač to NI ENAKO in ne more biti TRETIRANO enako.
Abica
11. 11. 2020 20.36
+1
Moj odgovor torej: da, se šalim. Oziroma sem sarkastična.
Abica
11. 11. 2020 20.39
+1
To sem pa tudi že napisala, da če bi želela biti medicinska sestra, vzgojiteljica, tehnik računalništva, bi pač šla na tako poklicno šolo. Ker sem imela cilj iti na en dober faks, sem šla na gimnazijo. Naredila maturo, sprejemne, diplomirala, delam, kar sem hotela. Zato se ne sekiram, da po gimnaziji nisem imela poklica. To ni bila moja prioriteta. Eni pa gledajo bolj praktično in voila, grejo na poklicno. Ne pa metat vseh v isti koš. Itak je pa ta predlog že umaknjen, ker je bil do konca trapast, če si opazil.
c00kies
12. 11. 2020 08.19
@Maggie001... Me veseli, da ti je uspelo v življenju. Niso pa vsi gimnazijci tako uspešni, kar je po mojem tudi težava "filtra", že pred vpisom na gimnazijo. Nikakor pa ne mečem ljudi v isti koš, bog ne daj. Izpostavljam tudi, da so nekatere srednje strokovne smeri morebiti primerne za študij, ker ne gre podcenjevati ne-gimnazijskih dijakov in njihovih sposobnosti. Filter pa prav tako mora biti tudi zanje, če že. Moje prvotno in končno mnenje na to temo je, da je ukrep vsekakor neumen, ker se ne da metati hrušk in jabolk v isti koš brez nekega ustreznega filtra in hvala zdravemu razumu, da so ukrep ovrgli. O tem kako matura ni pravi način oz. ni pravo sito pa debata očitno ne vodi nikamor. Več kdaj drugič.
Arabella111
11. 11. 2020 16.01
+18
Kaj vse vtikajo v te protikoronske pakete. Nima nobene veze s korono. Banda ušiva!
roxana17
11. 11. 2020 15.49
+8
Dejansko je za študije, ki npr. že v prvem semestru zahtevajo neka strokovna znanja npr. programiranje priporočljivo, da se vpišejo tisti iz srednjih šol. Sama sem študirala zgodovino, pri takem študiju nima otrok s strokovne šole kaj delat. Dejansko je v komunizmu to bilo lepo razdeljeno, ker dijaki iz strokovnih šol niso šli študirat. Tekstilci, strojniki lepo v fabrike...
c00kies
11. 11. 2020 15.58
-5
Ker slovenci še imamo fabrike? Šaljivka ti, šaljivka :)
roxana17
11. 11. 2020 16.20
+9
ja absolutno fantič da imamo, 35% BDP-ja da industrijski sektor, v njem pa je zaposlena 1/3 ali 33% delovno aktivnega prebivalstva.
Nemormveckorone
11. 11. 2020 15.43
+19
Zdej bo se frizer lahko upisal medicino al kaj? Ker na tej soli ce si ja pri zdravi pameti moras biti odlicnjak! Kaj sem po tem jaz na gimnazijo hodila in se ucila za maturo :)
Firnk
11. 11. 2020 15.42
+14
sej ne moreš verjet .
Abica
11. 11. 2020 15.32
+11
Ministrica? Ti res nimas pojma!
Curie
11. 11. 2020 15.16
+22
Upam,da se hecate s temi maturami. Poklicne in splosne mature pa res ne moremo enacit pa kaj je z vami??
c00kies
11. 11. 2020 15.42
-2
Enačit se jih ne da, se absolutno strinjam. Čista brca v temo. So pa že v osnovni izpiti iz mature nepremišljeno sito in bi bilo ta sistem preverjanja potrebno zamenjati z nečim kar vrne bolj realno sliko o kandidatih za študij naprej. Kaj točno bi to lahko bilo? Jaz bi rekel, da v prvi vrsti bolj individualiziran pristop od stroke do stroke. Če se nekdo vpiše na študij prava mora biti "matura" zanje prilagojena za vpis na študij prava, rečimo temu sprejemni izpit. Podobno je npr. pri iskanju službe. Če hoče nekdo službo strojnega tehnika, menda pa ja ne potrbuje perfektnega znanja iz slovenščine in drugih jezikov, da bo delal s težkimi stroji. Verjetno bo v tem primeru bistveno boplj smiselno preveriti kandidata na tehničnih komeptencah in obratno, če nekdo hoče študij prava, bo preverjen na jezikih itn.
RamzesII
11. 11. 2020 16.21
-1
"Poklicne in splosne mature pa res ne moremo enacit pa kaj je z vami??" Res je, mladi imajo po poklicni maturi poklic, gimnazijci pa po splošni maturi ... nič, potem pa jih najdeš na delovnih mestih, ki pripadajo poklicnemu kadru. Ne vem kako se lahko imajo za nekaj več.
User1908573
11. 11. 2020 17.46
+2
50% vseh kelnarjev ima zmer 1 letnik filofaksa pa splošno maturo