Slovenija

Marjan Šarec: Vodstvo policije mora slišati tudi kakšno kritiko

Ljubljana, 10. 12. 2022 12.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Od komika do predsednika vlade in izpada iz parlamenta, pa vseeno v funkciji obrambnega ministra. V politiki je prehodil pot od župana do predsedniškega kandidata, predsednika stranke do premierja, ki je odstopil in bil zato deležen očitkov, da je Janezu Janši omogočil, da je dve leti vladal Sloveniji. Tudi ko je bil komik, je veljal za discipliniranega. O tem, koliko satire je v slovenski politiki, bo v oddaji Ena na ena govoril Marjan Šarec.

Volivci so Marjana Šarca na parlamentarnih volitvah poslali iz parlamenta: od kod mu torej legitimnost, da opravlja delo obrambnega ministra, je prvo vprašanje, ki je zanimalo Uroša Slaka. Šarec je odvrnil, da ministre izbira predsednik vlade in da nobena vlada ni bila sestavljena samo iz tistih, ki so bili izvoljeni v parlament.

"Po dveh letih vladavine, ki smo jo imeli, so ljudje glasovali taktično, volili so tistega, ki lahko dejansko premaga Janeza Janšo, in zagotovo je ta rezultat tudi odraz tega," je dejal Šarec.

Vlado pretresa prva kriza, imenovana politični pritiski na policijo, o katerih je javno spregovorila Tatjana Bobnar. Šarec v sporu med Bobnarjevo in Robertom Golobom meni, da ni najboljše, če človek pride iz uniforme direktno na ministrstvo. "Vodstvo policije mora slišati tudi kakšno kritiko in kakšno stvar izboljšati. Do policistov imam izredno spoštovanje, ampak njihovi nadrejeni bolj delajo tako, da se težko kaj naredi."

 "Tukaj ne vidim političnih pritiskov, gre samo za strokovnost," je pojasnil. Ljudje od policije pričakujejo, da bo lovila lopove, kriminalce, da bo učinkovita. "Če pa zdaj v javnosti poslušamo neko jamranje o nekih pritiskih, če je bilo že 31. maja tako, bi lahko v. d. direktorja in ministrica rekla, da ne sprejemata teh funkcij, da v taki vladi, kjer se politično pritiska, ne bosta sodelovala," je navedel.

"Tudi meni ne gre čez vsaka kadrovska odločitev, ne gre pa zdaj postavljati vsega na kocko in govoriti, da je zdaj to politični pritisk." Slaka je zanimalo, ali bi morala Bobnarjeva in Boštjan Lindav iti pri čiščenju Janševih kadrov tako daleč, da bi kršila delovnopravno zakonodajo, opozoril je tudi, da je vlada zmagala zato, ker je obljubljala, da bo delala bolje in drugače kot prejšnja.

"Nobena vojska, ki je šla z molitvijo nad mitraljez, ni zmagala. Nihče ne govori, da mora kdo delati nezakonito. Premier je šef in nosi največjo odgovornost, zato ne more biti vsaka stvar, ki jo premier nekomu reče, kar politični pritisk," je odvrnil Šarec. "Če bi bilo tako hudo, da bi človek čutil tak pritisk, potem pač v tako vlado ne greš, zakaj so se odločili šele zdaj?"

 Bobnarjeva pa je bila dosledna, opozarjala je na politične pritiske v Janševi vladi, tako pa dela tudi zdaj v Golobovi, ga je opomnil Slak. "V demokraciji je tako, da ministri za notranje zadeve ali za obrambo prihajajo iz civilne sfere, zdaj pa se je pokazalo, da morda tudi to ni bilo najboljše," je še dodal. "Če predsednik vlade reče, da ti ne zaupa, pač greš."

 "Razveljavitev pogodbe o nakupu oklepnikov"

Pogovor je nanesel na Damirja Črnčeca. Šarec je prepričan, da je to "zguslana" tema, ko nimajo več kaj dodati. "To je priročno, ko ne vedo, kaj bi, rečejo, da je Črnčec." Šarec je pojasnil, da mu popolnoma zaupa, če pa bi karkoli takega naredil, da bi sam podvomil vanj, ga ne bi vabil na ministrstvo za obrambo. Sam ima pri vodenju to načelo, da želi imeti rezultat, da se do tega rezultata pride po zakoniti poti, kako bo pa tisti, ki je dobil to nalogo, to izvedel, pa je njegova stvar.

Šarec je povedal, da Črnčec ni imel glavne vloge pri razveljavitvi pogodbe o nakupu oklepnikov, ampak jo je imela vlada, ki je to naročila in sprejela sklepe, da je to treba narediti. To je bila tudi predvolilna obljuba, je pojasnil. "Glavno vlogo pri tem ima vlada, ki je to sklenila, in jaz kot minister."

 "Če bi v programu nadaljevali, bi prišli na milijardo stroškov. Zato je vlada sprejela sklep, da mora biti pri alternativni rešitvi vsaj 400 milijonov prihranka, glede na celoto, ki bi jo mi plačevali," je dejal Šarec.

Na vprašanje, ali je razveljavil pogodbo zato, da bi se maščeval Mateju Toninu, je Šarec odvrnil, da se ga podcenjuje, posel je namreč po njegovem mnenju neekonomičen. 

Biti zunaj vlade in jo podpirati je enako kot biti kavč strokovnjak za nogomet, je dejal Šarec. Ni mu bilo vseeno, da ga Luka Mesec ni podprl v njegovem predsedovanju vladi, Levica ga je takrat obtoževala, da se usmerja v desno stran, in zdaj ko se dogaja to z ministrico Bobnarjevo, bodo spet padle obtožbe, da je Golobova vlada enaka kot prejšnja; niso marali Cerarja, niso marali Šarca, pa tudi Goloba ne.

Marjan Šarec
Marjan Šarec FOTO: Aljoša Kravanja

Šarec je mnenja, da je še dobro, da je Golob takšen, kot je, da se zaveda, kaj bi rad dosegel, denimo reforme, da bi bila Slovenija po koncu mandata drugačna, kot je zdaj, da bi prišli do zelenega preboja, da se uredi pokojninska shema in da bi se v zdravstvu kaj premaknilo. "Vlada ima cilj in predsednika vlade, ki ve, kaj želi, in to je bistvo."

Šarec je dejal, da ga boli, ko primerjajo sedanjo vlado s prejšnjo, kajti v prejšnji vladi ko so bili protesti, so funkcionarji hodili v operativne centre in naloge diktirali policistom.

Afera "Lepa Nataša"

Očitki so leteli, da je Šarec zlorabil svojo funkcijo, ko so v slovenski tajni službi zaposlili njegovo znanko Natašo. Šarec pravi, da to, da je zlorabil svojo funkcijo, trdijo prav tisti, ki pravijo, da je Črnčec kriv za situacijo z ministrico Bobnarjevo. Lepi so bili časi, ko je bil to glavni problem Republike Slovenije, meni Šarec.

Še enkrat se je obregnil ob trenutno stanje na političnem parketu in pojasnil, da so politični pritiski včasih samo izgovor za to, da česa ni treba narediti. Vedno so ga tlačili dol, je povedal, ampak ker ni vrgel puške v koruzo, je zdaj obrambni minister, za kar se zahvaljuje predsedniku vlade.

Komik, imitator Serpentinšek, kasneje pa premier države

Večinoma pove, s čim se ne strinja, zato pa imajo ljudje z njim težave, je pojasnil. Ni vedno komik, kakšna tema ni bila primerna niti, ko je deloval na Radiu Gaga. Kako pa komik, priznan imitator pride do predsednika vlade?

"Ni samo Amerika dežela priložnosti," je dejal Šarec. Ko je končal AGRFT in se zaposlil na RTV Slovenija, je spremljal tudi politiko. Igralci niso butasti, kot si ljudje mislijo, je pojasnil. Ko pa se je usmeril v politiko, se je bilo z vsemi tistimi, ki jih je imitiral treba bilo soočiti. Vsi so ga sprejeli z nelagodjem, je dejal Šarec.

Veliko ljudi mu je očitalo, da je neprimeren kandidat za obrambnega ministra, ljudje so polni predsodkov in vnaprejšnjih vrednostnih sodb, je povedal. "Vsakemu je treba dati priložnost, če ima voljo kaj narediti." Dodal je, da mu danes bistveno manj ploskajo kot so mu, ko je bil še komik. "Gre za težke odločitve, menjati kariero čez noč." 

"Moja doktrina je bila, da želim biti neodvisen, da želim sam odločati o določenih stvareh," je poudaril. Po njegovem mnenju je čas, da gremo naprej in da nehamo s tem, kdo za kom stoji.

Poznamo veliko njegovih likov, a najbolj nam je v spominu verjetno ostal lik Serpentinška. Šarec ne deli tega mnenja.

"Serpentinšek ni moj najboljši lik, to sta bila doktor Franjo Tuđman in Janez Drnovšek," je pojasnil. 

Šarec kot družinski človek

Šarec goji ljubezen tudi do kmetijstva, to ga namreč veseli. Prepričan je, da moški mora opravljati tudi gospodinjska dela, sam si lika srajce, skuha, otroke je previjal, prebiral pravljice. Deloval je tudi kot redar na veselicah, bil je pa tudi aktivni član gasilcev.

Zaradi pomanjkanja časa nima visokega čina v gasilstvu, mu pa gasilstvo pomeni veliko z vidikov, kot so tovarištvo, zavezanost, domoljubje in kolegialnost.

Ena na ena
Ena na ena FOTO: POP TV
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (758)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lenart Čaubi
14. 12. 2022 17.37
Sentperšarec naj se odloči a je politik,komedijant ali parlamentarni norček,da je dober gasilec pa vemo to mu štejemo v čast.
2mt8
13. 12. 2022 21.57
Levaki ste prodane duše. Brez korita še dihat ne morete. Pa tud vse korupcijske afere v EU parlamentu doslej imajo skupni imenovalec: socialiste.
Slabnick
13. 12. 2022 21.45
+1
Šarec, Šarec...meni se ta ded smili. Nobenih izkušenj nima pa je minister. Pa drugače ni štarter ampak zaganjač...Marjan za naslednjič, ko bo žičko precvikalo.
Teofil
11. 12. 2022 21.57
+1
Večlistna krožna žaga je v bistvu krožna žaga,robilnk ali žajmar pa je tudi krožna žaga,Serpentinšek to ve,tehnologijo obdelave je imel 2
jodr
11. 12. 2022 18.58
+1
Komedijant je navadna prodana duša; svojo stranko je prodal Golobu za ministrski stolček.
JohannDoe
11. 12. 2022 11.41
+1
@sonček Če ti to narišem: Golob in njegovi poslanci so bili izvoljeni (!) v parlament. Pahor je po svoji presoji predlagal kandidata, tokrat Goloba, za predsednika vlade. In, ponovno, izvoljen (!) parlament ga je nato potrdil, lahko ga pa tudi ne bi.
JohannDoe
11. 12. 2022 11.41
-2
In, da boš imel še analogijo z ministrom. Predsednik vlade, tako kot minister, po zakonu ni nujno, da je tudi sam izvoljen v parlament kot poslanec. Morajo pa ga podpreti izvoljeni poslanci v parlamentu. Suma sumarum: popolnoma legalno bi bilo, če bi volivci na volitvah poslali SDS in Janšo v pokoj, večino pa bi pobrala NSi, Pahor bi nato ponovno predlagal Janšo za predsednika vlade, NSi s svojo večino v parlamentu pa ga podprla in bi dobili Janšo nazaj za nadaljna štiri leta.
JohannDoe
11. 12. 2022 11.41
+0
Ni vse, kar je sicer legalno, tudi legitimno. Še manj pa je vse etično. In v navedenem primeru, ki je IDENTIČEN, primeru s Šarcem, bi se s tem neposredno povozila nedvoumno izražena volja ljudi na volitvah. To zagovarjati in gledati skozi prizmo "cilj posvečuje sredstva" je pa čisti janšizem.
son?ek11
11. 12. 2022 11.25
+4
Savrin, po tem si ti le osnovnošolsko izobrazbo, kar se vidi!!! Ali si mogoče po osnovni šoli se kaj naredi???. Ravno tako Šarec, prvo osnovno šolo, pa lesarsko in nato igralsko in je zato diplomirani igralec!!!
Stoenka
11. 12. 2022 11.23
+2
Marjan in Alenka plus Kociper ljudstvo vas je izvolilo .
son?ek11
11. 12. 2022 11.21
-3
Kaj te briga, johan, koga je Golob vzel k sebi v vlado!!!! A je janez spraševal volivce, kaj naj dela in koga ima v vladi?,??? Ni !!! Saj se mu niste upali zoperstaviti, pa sploh ni bil izvoljen na ta položaj, Pahor ga je postavil!!!!
Naiven_od_rojstva
11. 12. 2022 11.17
+1
Igralci so zgolj igralci. Počnejo tisto, kar jim napiše režiser. Šarko nekaterih vlog ne obvlada. Pa, kaj , če zmanjkuje "novih obrzov".
son?ek11
11. 12. 2022 12.36
+2
Ja, tako, kot so janezovi politikanti zgolj politikanti in delajo tisto, kar jim reče janez
2mt8
13. 12. 2022 21.45
Levi politiki pa delajo tisto, kar jim reče Milan
JohannDoe
11. 12. 2022 11.16
-2
@12apostol Skratka... zaradi vas, brezobzirnih navijaških janšistov, ki vidite v volitvah spet zgolj neke regelce, ki jih "ta pameten" in iznajdljiv obvozi, da doseže cilj, bomo pri nas še dolgo navaden Balkan in vzhodnoevropski post-socialistični divji zahod.
JohannDoe
11. 12. 2022 10.59
-3
@japaja Človek tudi de facto ne more biti profesor, če si izbira za politike kalibre, ki se s takimi kako so bili v šoli glupi ko... javno hvalijo po TV ali pa pred kamerami na najvišjem mednarodnem vrhu NATA na tiskovki razlagajo kako so slovenski gasilci sicer pijanci, ampak vse pogasijo... Ampak Slovenci nismo prvič dokazali, da nismo ravno "profesorji" in, da razmišljamo tako kot, da niti osnovne šole iz omike kako jesti za mizo nimamo.
kolibri370
11. 12. 2022 10.58
+5
Če so ti najboljši, ki vidijo državo, kakšni so šele najslabši…?
son?ek11
11. 12. 2022 10.58
-2
Janez je na oblast prišel brez volitev, ker ga je pahor nastavil!!! Nihče ga ni izvolili!!! Pa smo ga morali gledati še dve leti!!! Ministrov pa ne volimo !!! On Šarec je 1000x boljši od nekega kvazi komedianta tonina, ki se metal po blatu,pa se igral z bombicami!!!!
DEPE
11. 12. 2022 11.09
+2
JohannDoe
11. 12. 2022 11.21
-3
Janšistična koprivca, pojdi v klet. Če ne veš kako se v slovenski ureditvi formira vlada, ne tupi gluposti. Ker doslej so bili popolnoma vsi naši premieji in vlade popolnoma enako izvoljeni, predlagani in še enkrat potrjeni. Popolnoma nobene razlike. Kdaj so volide vlado stranke, ki so na državnozborskih zbrale največ glasov, kdaj pa tudi ne. Tako da koprivca, pojdi v klet in nesi s sabo svoje nogometno navijaštvo. Zdaj je ravno svetovno, očitno vam tudi v kleti nese internet.
JohannDoe
11. 12. 2022 10.49
+0
@12apostol Mi volivci Svobode.... zakaj pa misliš, da si samo ti volil Svobodo? In zakaj bi ravno volivci Svobode edini odločali o tem, kaj naj se zgodi s Šarcem? Vi ste odločali in odločili na dan volitev, ko ste ga poslali domov. In to je de facto edino, kar ste odločali in edino, v čemer ste si bili enotni. Tako kot vsi drugi, ki niso glasovali zanj. In preberi si še enkrat moj hipotetični primer z vlečenjem poražencev volitev iz naftalina spodaj, nekateri zgleda nikakor ne razumete poante volitev, demokracije in politične kulture in etike, ki mora bit podlaga vsemu in je pri nas (tudi zaradi vas navijaških janšistov!) ni in še dolgo ne bo.
SREBRNIBREG.
11. 12. 2022 10.56
+0
Enotni smo si bili, da vsi kateri so se borili proti janšizmu naj bodo v vladi. To pa so Svoboda, SD, Levica, SAB in LMŠ. Skupaj so se žrtvovali in skupaj naj ubirajo svoje sadove. Janšarija pa v tem trenutku nima pristojnosti o gobcanju kdo je lahko v vladi. Zdravite svoje frustracije na svoji noratv ne cele dneve na tem portalu katerega imate za rdečega.
JohannDoe
11. 12. 2022 11.09
-2
Pred volitvami ni bilo sklenjene popolnoma nobene koalicije Svobode s Šarcem, ki bi skupaj nastopala na volitvah in se skupaj potegovala za naše glasove. Izbirali smo med Janšo, Golobom, Šarcem in še marsikom in vsi so tekmovali med sabo za naše glasove, če si pozabil. Janšisti, kot si očitno ti, pa lahko sanjate, da imate na volitvah po dva glasova in dva kandidata - za tistega, ki zmaga in ga taktično volite in za tistega, ki vam je všeč in ga hočete mimo volitev.
JApajaDAja
11. 12. 2022 10.28
+3
človek ne rabi biti profesor, da lahko z gotovostjo potrdi tisto profesorjevo trditev!
nelika123
11. 12. 2022 10.20
+1
Ko komik pride na mesto politicne funkcije ni cudno,samo ce ima uniformo je malo čudno...Komik bo ostal za vedno
son?ek11
11. 12. 2022 11.11
+2
Se strinjams tabo, nelika 123,,tonin je bil res najslabše veste komik. Bil za zjokat!!! To njegovo metanje po blatu je bilo žalostno in ne komično!!
šavrin
11. 12. 2022 11.18
+2
Tišler pa obrambni minister, narobe svet. A je puško iz koruze iz bukve naredil.
mak0521
11. 12. 2022 10.15
+11
Ja, Šarec, ampak v vsaki vladi, če že to zagovarjate. S kolesarji ste protestirali zaradi manjših stvari, kot jih zdaj počne vaš ljubljeni vodja.
misterbin
11. 12. 2022 10.15
+8
Ena žička je bila zacvikana nič hudega smo popravili
son?ek11
11. 12. 2022 11.01
+1
Šarec je to razložil tako, da ga je vsak razumel, ki je pa razumel kvazi komedijanta tonina, ko se metal po blatu??? Kaj je mulc hotel povedati, razen da je nedorasel!!!
acromega
11. 12. 2022 10.13
-5
Občudujem fanatično privrženost janševcev! Res ni enostavno proti takemu fanatiku. Sprašujem se samo, zakaj taka politika? S to politiko drvimo v propad. Poglejte Madžare? Se vam zdi, da lepo živijo?
SREBRNIBREG.
11. 12. 2022 10.49
+2
To jim je vse kar jim je le še ostalo. Narod jih je nabrcal sedaj pa svoje frustracije zdravijo na tem portalu na vsem kar ne smrdi po pokvarjenem janšizmu.