Slovenija

Manj smrtnih žrtev na cestah?

Ljubljana, 25. 07. 2007 07.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Novi zakon o varnosti cestnega prometa predvideva višje kazni za prekrške, ki so povezani s prometnimi nesrečami.

Lahko pričakujemo izboljšanje varnosti cestnega prometa?
Lahko pričakujemo izboljšanje varnosti cestnega prometa? FOTO: POP TV

Generalni direktor direktorata za promet na ministrstvu za promet Ljubo Zajc je povedal, da na ministrstvu pripravljajo spremembe zakona o varnosti cestnega prometa, ki naj bi jih še ta mesec poslali v vladni postopek, v parlamentarnem postopku pa naj bi bile jeseni. Kazni za prekrške, ki so povezani s prometnimi nesrečami, bodo višje, je povedal.

Z novelo naj bi se znižale kazni za prometne prekrške, ki nimajo tesne povezave s prometnimi nesrečami. Gre npr. za primere, ko doma pozabite vozniško dovoljenje ali če ste za kakšen dan pozabili podaljšati prometno dovoljenje, je navedel Zajc. Te naj bi se znižale za 25 do 50 odstotkov.

Po podatkih Generalne policijske uprave so ceste v letu 1997 zahtevale 358 življenj, v letih, ki so sledila, pa je bila ta številka manjša. Leta 1998 je umrlo 310 ljudi, leta 1999 335, leta 2000 314, leta 2001 278, leta 2002 269, leta 2003 242, leta 2004 274, leta 2005 257 in leta 2006 261. V letošnjem letu je do minulega konca tedna umrlo 163 oseb, v enakem obdobju lani pa 133.

Predlagane pa so višje kazni za tiste prekrške, ki so tesno povezani s prometnimi nesrečami, torej za vožnjo pod vplivom alkohola in za preveliko hitrost v naselju. Po Zajčevih besedah naj bi bil voznik, ki bo v naselju prekorači hitrost za več kot 30 kilometrov na uro, po predlogu poleg s kazenskimi točkami kaznovan z globo v višini 1000 evrov.

'Revolucionarnih sprememb ni pričakovati'

Vendar pa po njegovem opozorilu revolucionarnih sprememb, torej da se bo varnost cestnega prometa takoj izboljšala samo s pomočjo zakona, ni pričakovati. Pri tem je poudaril, da ima kazen učinek le pod tremi pogoji: da je dovolj visoka, da je nadzor policije ustrezen in da je kazen čim hitreje izterjana.

Različne akcije

Sicer pa skozi vse leto potekajo različne akcije, s katerimi želijo opozoriti na pereče probleme. Takšne so bile ciljno usmerjene akcije o uporabi varnostnega pasu, o varnosti motoristov in grožnji prevelike hitrosti. Vendar pa te po Zajčevih besedah zaenkrat ne kažejo, da bi imele kratkoročne učinke. Ko so se razmere že stabilizirale v aprilu, maju in juniju, pa mesec julij spet odstopa od stanja v lanskem juliju, je dejal.

Izrazito slabo stanje je v severovzhodnem delu Slovenije - od Ljubljane proti Štajerski in v Prekmurju, poleg tega pa tudi na območju Novega mesta in Krškega. Na območjih Ljubljane, Postojne, Kopra in Nove Gorice pa je prometna varnost še sprejemljiva, je povedal generalni direktor direktorata za promet.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nstojakovic@siol.net
25. 10. 2007 19.08
Višanje kazni v zgodovini nikoli ni bilo učinkovito. To je le potuha neučinkoviti oblasti, kot češ: pa nekaj že delamo na tem. Naj se vprašajo po kakšnih lokalnih cestah se peljemo. Učinkovita bo le kazen, ki bo odmerjena od plačane dohodnine prekršitelja v tekočem letu v obliki procentov. Tako bomo vsi udarjeni po žepu enako boleče. Voznik, ki ni dohodnoinski zavezanec, pa naj plača odstotek od nakupne vrednosti novega avtomobila ali prevoznega sredstva s katerim je povzročil nesrečo.
silvana.zgonc@triera.net
27. 07. 2007 12.04
ni res da vozimo slabše,kot pred leti,bolj pijano in bolj hitro..smo boljši vozniki,v boljših avtomobilih,statistike ki nam jih podajajo so polovične, koliko mrtvih je bilo npr.v letu 1979 glede na število prometa,glede na število registriranih vozil,koliko prometa pa je danes l.2007 in koliko število mrtvih je danes.,kje se je promet povečal,na kakšnih cestah... vsi ti podatki manjkajo za pravilno oceno stanja, z višjimi kaznimi NE BOMO ZMANJŠALI ŠTEVILA MRTVIH , BOMO PA POMAGALI KREPKO ZAPOLNITI DRŽAVNI PRORAČUN... na cesti pazite na sebe,druge in na policaja da vas ne kaznuje ..
polo19sdi
27. 07. 2007 07.28
Prvo Borec, edino kar si napisal v tem članku je, da bodimo vljudni drug do drugega. Ostalo pa je samo šinfanje vlade, policajev in še kaj drugega. In če je to zate rešitev smo pa res na dobri poti. Ampak najbolj zanimivo pa je, ko se nekdo ubije na cesti, vsi kako pa to? Kaj je folk nor? Kje pa so policaji? Spet kofetkajo al pa spijo. Ko pa pride povišanje kazni zaradi nevarnih prekrškov, ki so lahko posledica smrt ali težka poškodba v primeru prometne nezgode, pa pridejo na dan komentarji, spet sam denar hočejo, NAS bodo ustavlal ki vozim 10 preveč...odločite se že enkrat.
kritika@email.si
26. 07. 2007 15.20
Prvoborec, ne piši neumnosti, ker je vedno kriv tisti, ki si nekomu zabije v rit in ne obratno! Ti si očitno sodišča videl samo od daleč, ker nimaš blage veze.
Prvo Bore
26. 07. 2007 15.14
polo19sdi ne ga s*** !!!!!!!!! Prečitaj vse moje poste, kar sem jih dal za ta komentar in PIŠE po Slovensko. Pomagajmo si na cesti in bodimo vljudni eno do drugega. Imam že kar nekaj izkušenj, pa mi verjamite, da Vsem udeležencem v prometu želim vse dobro. Drugače se bomo Slovenci pobili na cesti, že itak imamo najmanjšo nataliteto.
polo19sdi
26. 07. 2007 15.01
A nisi plačan za to? Ne ga srat. A si plačan za pisanje komentarjev? Povej raje, da pojma nimaš, ker kakeršen koli predlog nebi imel učinka. Pa tud 2000 eur al pa 20 dni zapora. Na komu drugemu pa bo krivda, če pride do česa kot pa na nas samih? Kdo vozi tvoj avto? Zakonodajalec? Ti ga voziš! In če kaj za j.... si si pač sam kriv. In seveda, ko nas policaj ustavi, ker se nam zdi neumno vozit po omejitvah je on največja baraba na tem svetu. Ko letimo s ceste je kriva država. Ko se nekomu v rit zaletimo je kriv seveda tisti ki je spredaj. Ko pijemo alkohol je kriv gostinec, ker je alkohol cenejši kot sok.
Prvo Bore
26. 07. 2007 14.21
polo19sdi nisem plačan za to, ampak tisti ki so plačani za to, niso naredili svojega dela. Če misliš dajati takšna vprašanja, potem prečitaj vse moje poste !!!
polo19sdi
26. 07. 2007 13.10
Prvo Borec...in kak zakon bi ti rad? Kaka je tvoja rešitev, da bi zmanjšali št. nezgod z smrtnimi in težkimi posledicami? Me prav zanima tvoja teorija!
Prvo Bore
26. 07. 2007 12.40
reno911 vse lepo in prav, ampak zakone pišejo TISTI, ki jih naokoli vozi šofer. Si me razumel ? Vse kar je napisano, je zato, da se vse krivde, ki se dogodijo na cestah, prevali na zporabnika ceste, to smo mi. Bolje se je izogibati nesreč, kot izzivati ali jih povzročati. Fantje in dekleta nič drugega Vam ne želim kot SREČNO VOŽNJO.
reno911
26. 07. 2007 12.24
Pomemben je predvsem 2. odstavek 2. člena ZVCP-1-UPB4, ki pravi, da sme udeleženec cestnega prometa pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa in predpisi o javnih cestah. To pomeni, da jaz upravičeno pričakujem, da po avtocesti vsi vozijo max. 130km/h in da ne bom nikogar oviral, če bom s to hitrostjo prehiteval, pa čeprav 20 šleparjev, če bo potrebno in pri tem ne rabim met občutka, da nekoga oviram.
reno911
26. 07. 2007 12.20
ZVCP-1-UPB4 Načela cestnega prometa 2. člen (1) Udeleženec oziroma udeleženka (v nadaljnjem besedilu: udeleženec) cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno. (2) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa in predpisi o javnih cestah. (3) Kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, starejši ljudje, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso v celoti sposobne za samostojno udeležbo v cestnem prometu, so drugi udeleženci dolžni nanje posebno paziti in jim, če zakon tako določa, tudi pomagati.
BrianGriffin
26. 07. 2007 12.02
1) Prvo Borec/Gen.T: Če greš prehitevat na prehitevalni pas s 130 km/h in nekdo (ki ga nisi videl, ker je bil predaleč) pridirka z 200 km/h, je kriv zadnji, saj je imel neprimerno hitrost, ogrožal druge in premajhno varnostno razdaljo. Če ti blenda in preganja, te zraven še sili v prekšek, samo zato, ker je prepotenten, hrati pa imajo taki vozniki le nekaj metrov varnostne razdalje, zato razumem tiste, ki počasi in previdno zmanjšujejo hitrost (spredaj), saj je 5 m pri 130 in 5 m pri 30 velika razlika, ker s tem (teoretično) le zmanjšujejo možnost za nesrečo (naj ponovim, če to storijo, počasi, varno, previdno). Se pa strinjam, da je lahko tako početje zelo nevarno. Je pa res, da ne bo nihče šel na prehitevalni pas s 130kmh/h, če vidi, da se mu približuje kdo z 200, ampak ne zato, ker ne bi smel, ampak izključno ker je toliko pameten, da ne bo zaradi živčnih idiotov izpostavljal svojega življenja. 2) LJ Obvoznica je 3/4 AC (zahod, jug, vzhod) in 1/4 HC (sever), ne pa mestna cesta in ne moreš voziti, kjer ti paše. 3) Hitrost je treba prilagoditi glede na: a) administrativno omejitev b) vozniške sposobnosti c) stanje vozila d) stanje ceste e) vreme in če kateri koli (!) pogoj onemogoča vožnjo npr. 60 pri omejitvi 90 (izven naselja), je treba pač voziti 60, ne pa za vsako ceno 90 (ali več!) in potem beremo na 24ur.com: Zletel iz blagega ovinka...
lup1
26. 07. 2007 11.14
Prvo Borec Težava je v tvojih "od daleč". Kako daleč? 1 km? 2 km? 5 m? 100 m? Če pravilno razumem, predpostavljaš, da se zadnji ne drži omejitev (češ da je idiot) in se zgodi nesreča v kateri se le ta zaleti sprednjemu v "ritko". Tudi če je idiot, ga to ne opere krivde, ne sme voziti hitreje od omejitve (povzročil je nesrečo, če se je sprednji vključil dovolj daleč). Ali bo zadnji dobil _civilno_ tožbo, ki bi lahko sledila, to ne vem. Verjamem, da je to bolj odvisno od odvetnikov, kot od situacije same. Se pa strinjam s tabo, če hočeš povedati, da bo zaradi tega sprednji imel težave in se lahko zgodi, da tožbo izgubi (posebej, če ugotovijo, da je provociral). Ampak to tveganje mora sprejeti tudi zadnji. Ni pa sprednji _povzročitelj_ nesreče.
b.r.e.m.b.o
26. 07. 2007 09.14
železnco v vsako slovensko vas ;)..pa bo mnj avtov na cesti motorjev in kamjonov
Prvo Bore
25. 07. 2007 23.59
Na cesti nisi sam, ampak so tudi idioti. Vse to sem Ti napisal "Gen.T " da te brezplačno podučim, ker tudi če pravilno voziš in po pravilih, se Ti lahko zgodi nesreča, ker so IDIOTI na cesti. Pomagajmo si na cesti in bodimo vljudni eno do drugega. Nisi mi odgovoril, kaj je to ZADRGA v prometu. Lup, prosim te da pametno prečitaš moj post. Ko imaš namen prehitevati vozilo pred seboj, ga moraš VARNO prehiteti, nič drugega nisem mislil. Če pa Ti misliš, da boš prehitel vozilo z 130 po predpisih in boš videl od daleč, da se Ti po levi približuje avto, ki gre 170 na uro in boš vseeno šel na levo, ker Ti voziš po predpisih, boš izgubil tožbo na sodišču, kos e Ti bo človek zapičil v avto. Imam že kar nekaj izkušenj, pa mi verjamite, da Vsem udeležencem v prometu želim vse dobro. Drugače se bomo Slovenci pobili na cesti, že itak imamo najmanjšo nataliteto.
matekolovrate
25. 07. 2007 21.57
Če mene vprašate z višanjem kazni ne bo manj nesreč NIKOLI. Čeprav bi rad videl.
DarthRevan
25. 07. 2007 21.55
Če lepo prehitevam kamion s 130, tudi ne delam napake, saj se nisem nikomur vsilil na prehitevalnega, ampak je oni za mano pridirkal čeprav je bil v trenutku, ko sem začel prehitevati, še 500 metrov za mano. Zakaj bi moral torej jaz v prekršek?
lup1
25. 07. 2007 21.42
Prvo Borec Kaj pravzaprav hočeš povedati? Da tisti za teboj varno prehiteva, kadar pelje več kot po omejitvi?? Če se je sprednji popolnoma varno vključil na prehitevalni pas in nato nekdo pripelje od zadaj 170 km/h ali več ni dvomov. Ne poskušaj zagovarjati, da se sprednji ni mogel varno vključiti (če je vozil 130 km/h in se ni vrinil v varnostno razdaljo zadnjega _pri hitrosti 130 km/h_) češ saj mu je zadnji lahko pripeljal za ritko. Ni se držal omejitve in tako ni mogoče *oceniti*, kakšna je varnostna razdalja zadnjega. Omejitev je pri predvidevanju predpostavka. Več _ne sme_ nihče voziti!
xiam
25. 07. 2007 20.45
dokler se bodo spravljali obnavljati ceste na vrhuncu sezone bo žrtev še več
Prvo Bore
25. 07. 2007 19.41
Gen.T v bodoče povleči ročno !! Boš videl, kakšne oči bo imel šofer za teboj. Ampak nikar ne pomisli na posledice, ker cesta je igrišče za bedake. Zakon predpisuje : Pri prehitevanju moraš poskrbeti za varno prehitevanje. ""Če mi kdo nasproti po enosmerni pripelje ko sem jaz v pravi smeri, tudi ne smem jaz rikverc v prekršek.""" Zakaj bi šel Ti v "rikverc", če ne delaš napake, ampak poskusiš rešiti zadevo. ""ČE mi kdo blenda ko prehitevam kamion in jaz vozim na omejitvi, je ne smem prekoračiti. """ Varno prehitevanje in ne izsiljevanje pri prehitevanju. Ali Ti veš kaj pomeni zadrga v prometu ?