Slovenija

Balažic: Za razvoj Slovenije sta najboljši močna desna in leva sredina

Ljubljana, 16. 03. 2021 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
71

Premier in prvak SDS Janez Janša je prejšnji konec tedna v pismu članom stranke zapisal, da SDS ne bo več dopuščala rušenja usklajenih koalicijskih odločitev. Da gre za discipliniranje ali pa poziv koalicijskim partnerjem k trdni podpori vseh predlogov, je ocenil politolog Alem Maksuti. Politični analitik Marko Balažic medtem pravi, da ima opozicija vso legitimnost, da vladno barko maje s konstruktivnimi nezaupnicami in interpelacijami, a je močno prepričan, da za razvoj Slovenije potrebujemo močno desno in levo sredino.

Janša je pismo namenil koalicijskima partnericama, predvsem SMC-ju, pa tudi članom SDS. V njem članom stranke tudi zagotavlja, da nihče ne bo kršil njihovih ustavnih pravic. Janša je navedel, da mehanizem usklajevanja ne dopušča soliranja ter da je koalicija lahko le ena – tako v vladi kot v DZ. "Ko je odločitev sprejeta, njeno rušenje ali krhanje s pomočjo opozicijskih glasov v DZ ni sprejemljivo. SDS tega ne bo več dopuščala."

"Gre za discipliniranje ali pa poziv koalicijskim partnerjem"

"Gre za discipliniranje ali pa poziv koalicijskim partnerjem k trdni podpori vseh predlogov," je pismo komentiral politolog Alem Maksuti in dodal, da se glede na razrahljane poslanske skupine in popolnoma uničene stranke na neki točki spodobi, da predsednik vlade tako pozove in si zagotovi podporo vsaj v tem letu. "Kako uspešen bo pri tem, pa je vprašanje," je dodal. 

Marko Balažic
Marko Balažic FOTO: POP TV

Da pismo vidi predvsem kot pragmatično dejanje, je medtem dejal politični analitik Marko Balažic in spomnil, da bosta v tem tednu potekali dve interpelaciji ter da je treba poenotiti vrste, da ne bi prišlo "do kakšnega presenečenja oziroma izpada glasov, ki bi posledično lahko zamajal tudi Janševo vlado". 

"To pismo je bilo naslovljeno na koalicijske partnerje. Vendar mi imamo še eno nekoalicijsko stranko, ki še vedno podpira koalicijo, v kateri je nekoč bila, in večno opozicijsko stranko, ki je zdaj nadkoalicijska stranka, mislim na Zmaga Jelinčiča in njegov prejšnji SNS. In na vse poslance državnega zbora, ki so nevtralni ali pa podpirajo koalicijo, ker SDS kot največja stranka lahko izstopi, ostali pa ostanejo brez enega leta mandata," je menil Maksuti in dodal, da gre za politični manever, saj da "Janša samega sebe ne bi nikoli zrušil in šel na volitve, ker se zaveda, da v naslednjem sklicu ne bo ne Počivalška in ne ostalih klientov".

Odziv Počivalška je ohranjanje političnega obraza

V ponedeljek se je na pismo odzval tudi predsednik SMC Zdravko Počivalšek, ki je dejal, da od koalicijskih partnerjev pričakuje, da sprejmejo in razumejo njihovo liberalno držo. Dodal je, da je po demokratičnemu sprejemu odločitve to treba izvesti. "Strinjam se, da je po demokratično doseženi odločitvi čas za njeno učinkovito izvedbo in ne za nadaljevanje diskusije," je poudaril.

"Gre za ohranjanje političnega obraza in PR-sporočilo, ki ga je moral dati. Logično je, da sta se morali stranki odzvati, da se ne postavita v vlogo težavnih, ampak neke konstruktivne zaveze za naprej," je dejal Balažic. Pismo vidi kot politično sporočilo v smislu "smo na isti barki, če želimo mandat speljati do konca, moramo držati skupaj". "Če gremo jutri na volitve, verjetno dve stranki preživita, ostale pa ne, in to je tudi močen motivacijski moment, zakaj na tej barki ostati," je dejal. 

Komentirala sta tudi dejstvo, da se pojavljajo nalepke "SDS vstop prepovedan". Da je to neprimerno v kakršnem koli smislu za katerokoli stranko, je prepričan Maksuti. "To ne sodi v politični prostor," je še dejal, s čimer se je strinjal tudi Balažic. "Izključevati nekoga zaradi političnega, etničnega ali verskega prepričanja je, milo rečeno, zavrženo, kaj šele kaj drugega," je pripomnil. 

Močna desna in leva sredina sta najboljša zagotovitev razvoja Slovenije

Alem Maksuti
Alem Maksuti FOTO: POP TV

Janša je za opozicijo, predvsem za Koalicijo ustavnega loka (KUL), ocenil, da deluje razdiralno in sovražno do domovine in naroda. "Karkoli povem, bo izpadlo, kot da branim opozicijo," je dejal Maksuti in nadaljeval, da gre za resen koncept političnega pristopa k vladanju, ki ga Janez Janša goji že od začetka svoje politične kariere v neodvisni državi. 

"Splošno negiranje vsega okoli sebe in predstavitev zgolj lastne resnice ima zelo pomembno nalogo, da mobilizira njegovo volilno telo. Pri čemer se na trenutke zdi, da je tako prepričan, da dejansko verjame v to, kar govori," je dejal Maksuti in pojasnil, da je to del političnega boja. "Kako daleč bo to šlo in kako bo zvenelo tudi zunaj okvirov Slovenije, bo pokazal čas. A mislim, da se tako zlahka ne bo mogel braniti pred tem, da so ga končno začele dohitevati posledice njegovih dejanj," je še dejal Maksuti. 

Tudi Balažic meni, da gre za politični boj. "Opozicija ima vso legitimnost, da to barko maje s konstruktivnimi nezaupnicami in interpelacijami. Kakor opazujem politični prostor in strogo polarizacijo ter rinjenje na skrajnosti, bi si vseeno želel, da se tako imenovana leva opozicija določenim skrajnostim odpove in se premakne bolj proti sredini. Močno verjamem, da je, če imamo močno desno sredino in močno levo sredino, to najboljša zagotovitev razvoja Slovenije in zavračanje vseh ekstremov, ki se lahko pojavijo," je sklenil. 

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (71)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

wolfterier
16. 03. 2021 15.55
+1
Ja,sestavila jo bosta Ljudmila Pucko in Joža P Damjan. Neuradno.
Emtisunce
16. 03. 2021 14.54
+2
Eh Markec, si le še en špekulatorček na novinarski listi.
provni
16. 03. 2021 14.04
+12
Če bi bila v Sloveniji močna desna sredina bi bilo v redu, vendar te ni. Desna sredina bi mogoče še bila NSi, če ne bi bila močno pod vplivom esdeesa, ki pa je skrajno desna. SNS ni ne tič ne miš in se obrača kot piha veter. Levica bi morala biti bolj elastična in s toliko volivci potegniti bolj k sredini, Desusovi poslanci in poslanci SMC igrajo porazno igro, za katero niso bili izbrani, ostale stranke pa so leva sredina. Skratka porazno stanje, od kar se je čudežno ustanovila ta koalicija.
wolfterier
16. 03. 2021 15.56
-1
Čudežno se je ustanovil Kul,ki kurentuježe nekaj mesecev,pa porazno deluje.
semtvojavest
16. 03. 2021 16.06
+0
kako bi po tvojem levica lahko bila bolj elasticna in potegnila proti sredini? saj pa ze ime pove da so levicarji... predstavljaj si stranko v Sloveniji, ki bi se imenovala desnica... uf, to bi sele bil rom pom pom na politicnem parketu
HumanNOTsheep
16. 03. 2021 12.20
-2
Za slovenijo in njen razvoj je najboljše da se levi desni in sredina spokajo v 3PM
slovenc59
16. 03. 2021 12.07
+3
Balažic, ne vem sicer kje ti živiš, ampak sredina je bila vedno samo ena sredina in jih ne more biti več ! To so si izmislili politiki, ki mislijo, če jim postran nese ko lulajo, da so pa leva sredina.....!!! Ali pa desna sredina !! Tepci !
JohannDoe
16. 03. 2021 13.52
+2
Pri nas je zgleda sredina ena sama, in to leva. In dejansko 30 let poslušamo, da je to edina sredina, kar je levo od nje pa skrajno desno. Tako kot nas morajo ameriški diplomati krcat, da je večina naših medijev izrazito levo opredeljena in niti slučajno "zmerna" ali "sredinska".
JohannDoe
16. 03. 2021 13.53
+1
wolfterier
16. 03. 2021 15.57
+1
Imaš levo nogo in desno nogo.No,vmes je pa sredina !
Lutra Lutra 1
16. 03. 2021 11.33
+5
Politična sredina ne obstaja, oziroma obstaja samo v glavah politikov, ki sami sebe prepričujejo, da niso to v kar jih silijo njihovi liderji. Sredina je samo folk, ki si želi normalno živeti.
XYZO
16. 03. 2021 11.06
+5
Za nas je najboljša tehnična vlada... vse stranke pa poslat v smetišče pa naj tam brskajo
Fejst pob?
16. 03. 2021 11.01
+8
Kdo pa je močna leva in desna sredina ? Sds odpade , ker je skrajen, sns prav tako, levica verjetno tudi. Potem imamo dve nenačelni stranki, smc, desus, ki sta zavedli volilce in nista ne tič ne miš. In ostanejo nsi, bratušek, šarc, ki skupaj meberejo 10% volilnega teleda. In to naj bo močna sredina?
Fejst pob?
16. 03. 2021 11.02
-3
resslovenka
16. 03. 2021 10.24
+15
Dokler Slovenijo krojijo stare face, ki jih gledamo, poslušamo in nasedamo na njihove populizme že 30 let sprememb ne bo. Kolk časa rabi ena država, da spleza na zeleno vejo, se reši zgodovinskih zamer? Dejte si za zgled vzet Nemčijo. Iz totalnega razsula je zgradila svoj imperij v Evropi. Naša "zašankarska" politika pa tera v svojem stilu naprej. Oprostite, imamo "državne sovražnike", ki nas dušijo prav na vsakem koraku. Sploh v zadnjem letu vladavine. Smo hlapci al kaj? 😎
SlobodaNE
16. 03. 2021 10.18
+11
30 let že imamo sredino od katere nimamo nič. Treba bo prijeti za delo, tako kot komunisti po vojni.
SlobodaNE
16. 03. 2021 10.19
+11
V 30 letih ustvarili ogromno, neki janša nam je pa spacal dva ultra parazitska zakona to je vse.
zibertmi
16. 03. 2021 10.16
+4
po tvoje sds privrženec
madras
16. 03. 2021 09.47
+13
Zato pa smo z razvojem v greznici,na oblasti imamo nesposobnega komunista brez delovne dobe on njegove partijske ubogljive pajdaše.
resslovenka
16. 03. 2021 10.25
+9
ni_mi_vse_eno
16. 03. 2021 09.39
+2
Se ne strinjam. Za razvoj Slovenije sta najboljši šibka desnica in šibka levica in najmočnejša sredina, ki povezuje levo in desno. Živela demokracija in živela svoboda.
Maki3322
16. 03. 2021 09.38
+9
Dragi poslanci pa kaj še čakate ali nimate svoje glave. Ta vlada nima kaj iskati še dve leti boste dobili poslanko plačo potem pa na politični pokopališče. ????
japk
16. 03. 2021 09.33
+8
... država je talka parih poslanskih plač izdajalskega smcja ...
resslovenka
16. 03. 2021 10.28
+9
Sem mislila, da bom bruhala, ko sem poslušala SMC "branilke in branilce" njihove ministrice. Se vprašam, kako imamo lahko take poslance za tak velik denar, ki ga prejemajo. Kaj vse plačujemo. Nekateri še minimalca ne zaslužijo. 😎
Castrum
16. 03. 2021 09.31
-4
V tem kontekstu zelo priporočam, da si ogledate nedeljski intervju na TVSLO s Sebastjanom Jeretičem. Vredno ogleda!!!
resslovenka
16. 03. 2021 10.29
+7
Jeretic? Kdo??? Ma dej no! Škoda časa. 😎
zibertmi
16. 03. 2021 10.45
+3
kako na rtv .mediji so po besedah sds veljakov neuravnoteženi.tudi hojs je izjavil,da se je nora tv ustanovila zaradi tega ,da se sliši tudi desna politika in ne samo normalna
Castrum
16. 03. 2021 11.05
-1
Sebastjan Jeretič je levičar. Bivši dolgoletni član SD, svetovalec predsednika Pahorja, glavni graditelj stranke SMC, svetovalec Cerarju......
malaraja
16. 03. 2021 13.15
-1
Haha kopriva castrum, ne bluzi no! Jeretič je od tistega, ki ga plačuje. Barva ni pomembna. Trenutno navija za trenutne plačnike. Prodana duša brez lastnega mnenja, ki pravi, da nima lažnih tviter profilov in da tvitanje koprive s 50 nicki ni problem.
ina5785
16. 03. 2021 14.04
CASTRIĆI - NE jeretič je PRODANA DUŠA, kjer bolje, tam dalje!! Nekoč je bil Pahorjev svetovalec, a ker ga ta ni hotel v vsem poslušati, ga je nagnal, ker je pravi KAMELEON!!! Sem ga 2 min.poslušala in prešaltala, ker je brez osnovne omike, pravi narcis in norec!
kiropraktik
16. 03. 2021 09.12
+6
SDS_je_poden
16. 03. 2021 09.12
+1
zurbrigen
16. 03. 2021 09.39
-2
Ja on namreč gostuje v Celovških dvorih, tko malo pro bono free of charge, ko ga dolžnost pokliče ga pač pokliče, ni on krio da ga dnevno nucaju. Je treba delat pravi Smolar
SDS_je_poden
16. 03. 2021 09.11
-4
Glede pisma: Več kot očitno je, da tudi Jajo nima prav trdne vlade, da mu koalicijski partnerji mešajo pštrene, tako kot so jih Šarcu. Sicer pa je bistvo ureditve, kot jo imamo ta, da stranke med seboj sodelujejo. Žal imamo naš DZ močno polariziran, notri je skrajna desnica SDS in skrajna levica s stranko Levica. Ekstremi pa nikoli niso ne dobri, ne zaželjeni.
SlobodaNE
16. 03. 2021 09.47
+3
Levica rešuje malega človeka sds nakazuje podjetniški bandi. Mislim da je razlika očitna.
tavbix
16. 03. 2021 09.04
+4
Se strinjam, ampak v tej močni desnici in levi sredini morajo biti sposobni in pošteni ljudje, ne pa lopovska elitna mafija na čelu z vodjo, ki ima vse znake antisocialne osebnostne motnje.
nitiniti
16. 03. 2021 09.19
+3
JohannDoe
16. 03. 2021 08.57
-6
@big foot: "Mi nimamo močne desne in leve SREDINE" ---- No, imamo pa Ljudmilo Novak, ki je za JJ tabor sedaj "ekstremna levičarka", za levi tabor pa prevelika "ekstremna desničarka", da bi z njo sodelovali. Če izpustimo pridevnik "esktremna", ker pri nas je pač vsaka stvar in vsakdo "ekstremni", potem je glede na povedano ravno Ljudmila neka sredina. "Ekstremna sredina", če hočete v našem političnem vokabularju. Problem je pa to, da je preveč "esktremno desno".
nitiniti
16. 03. 2021 09.20
+4