Slovenija

Čufer kriznega davka naj ne bi predlagal

Ljubljana, 16. 09. 2013 11.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Glede ukrepov in proračuna za prihodnje leto je še vse odprto. Izključena nista ne krizni davek ne odvzem regresa upokojencem. Lukšič in upokojenci naj bi bili bolj naklonjeni kriznemu davku, a po neuradnih informacijah tega naj ne bi bilo na mizi.

Uroš Čufer
Uroš Čufer FOTO: Damjan Žibert

Vlada se je sestala na delovnem posvetu, da bi nadaljevala z usklajevanji in pripravo proračuna za prihodnje leto. V javnosti že nekaj časa krožijo ugibanja o možnih ukrepih, konkretno pa jih bo danes vladni ekipi predstavil minister za finance Uroš Čufer, ki ob prihodu ni dajal izjav.

Vlada je predstavitev novega paketa ukrepov za konsolidacijo javnih financ obljubila najpozneje do 25. septembra, 1. oktobra pa se izteka rok, do katerega mora v DZ poslati predlog proračuna za prihodnji dve leti. Čas za dosego soglasja se ji tako izteka.

Vlada naj bi med drugim spet razmišljala o uvedbi kriznega davka, a po neuradnih informacijah oddaje 24UR ZVEČER tega Čufer naj ne bi položil na mizo. Prihranke naj bi vlada iskala tudi z odpravo letnega dodatka za vse upokojence, potem ko ga je varčevalni zakon že ukinil za pokojnine v višini nad 622 evrov.

Po neuradnih informacijah naj bi Čufer na današnjem sestanku ponudil kompromisni predlog, po katerem bi letni dodatek ukinili le upokojencem s pokojninami v višini nad 450 evrov.

DeSUS proti ukinitvi regresa

Po besedah predsednice Zveze društev upokojencev Slovenije (Zdus) Mateje Kožuh Novak se predsednica vlade Alenka Bratušek zaveda, da regres prejemajo najrevnejši upokojenci. Kožuh Novakova se je sestala s predsednikom stranke DeSUS Karlom Erjavcem. Oba sta proti ukinitvi regresa za upokojence. Pri regresu zato DeSUS ne bo popustil, saj bi ga izgubili tisti, ki ga najbolj potrebujejo.

Če bo vlada vseeno predlagala proračun, ki ukinja regres, za zdaj Erjavec ne more povedati, kako bo njegova stranka ravnala, je pa spomnil, da je zavezan sklepom organov stranke, da pri tem vprašanju ne popušča. Na vprašanje, ali se lahko zamaje tudi koalicija, če bodo vztrajali pri svojem, je Erjavec dejal, da si v DeSUS tega ne želijo in da do tega po njegovem mnenju ne bo prišlo, saj Slovenija potrebuje politično stabilnost.

Igor Lukšič
Igor Lukšič FOTO: N.D.

Predsednik SD Igor Lukšič je pojasnil, da je SD že lani predlagal uvedbo kriznega davka, a soglasja za to ni. Ta ukrep bi bil po Lukšičevem mnenju pravičnejši kot na primer odvzem regresa upokojencem. A glede na to, da "živimo v neoliberalni klimi, nam vsi tudi preko medijev sporočajo, da je to slabo", je dejal. Dodal je, da so proti davkom, zlasti proti kriznemu, vsi tisti, ki so za prerazporejanje družbenega bogastva v korist bogatih.

Če bi se lotili ukrepov na odhodkovni strani, bi si morali po njegovem mnenju prizadevati za to, da ne bodo selektivno prizadeli posameznih poklicev ali slojev. A je po njegovih ocenah od ministrstva za finance, ki je najbolj obremenjeno ministrstvo, težko pričakovati, da bo v kratkem našlo rešitev, zlasti zato ker je doslej niso, je pristavil.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (817)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

24vohomurckov
17. 09. 2013 16.30
-1
...ohoho...nova radirka ??...no tud prov....adios!!
24vohomurckov
17. 09. 2013 16.28
+1
...gospa premierka je na pismo pobudnika peticije,za poslansko plačo na minimalca,odgovorila,da varčevanje res ni rešitev!!!...kaj pa je pol ??....varčevanje na najrevnejših??
24vohomurckov
17. 09. 2013 16.29
-1
24vohomurckov
17. 09. 2013 16.26
-1
....džoging naš,slovenski.......stiskanje v želodcu!!
Bacek Jon a.k.a. STONES
17. 09. 2013 12.45
+3
...nabijanje davkov in kvazi varčevanje ne reši čisto nič...nč druga kot podaljševanje in povečevanje revščine...to kar dela naša vlada je zločin nad lastnim narodom...dvomim da je komu to jasno...
dule100
17. 09. 2013 11.58
+1
Še eno leto te vlada, pa spet bencin na bone in sistem par nepar !
skembo
17. 09. 2013 12.05
-1
a to ti je majer prišepnil?ali pa je samo copy.paste?
uja25
17. 09. 2013 14.16
+0
skembil----kazalci tako kažejo.---ni treba ni razmišljati,,,še kaj slabšega bo pri teh bedakih nesposobnih...-!!!
dule100
17. 09. 2013 11.54
+4
Raja socialna vlada vas pozdravlja !
I G N O R A N T
17. 09. 2013 11.40
+1
Kaj pa ce bi mi kot narod uvedli penale?
24vohomurckov
17. 09. 2013 11.14
+0
.....zakaj pa ne bi predlagal kriznega davka??.....naj pojasni.....verodostojno!!.....pa davčne blagajne??....zakaj jih nimamo??...
I G N O R A N T
17. 09. 2013 11.08
+1
ZAKAJ SO PRI NAS PLACILNI RAZREDI PROSIM ZA POJASNILO
sinhron
17. 09. 2013 09.56
+7
Glede pokojnin je treba izvesti reformo v kateri bo točno in precizno opredeljeno po predalčkih v katero kategorijo upokojencev kdo spada in zakaj , da se ne dela uravnilovka med tistimi , ki so delali 40 let in so stari ob upokojitvi 60 ali več let , torej izpolnjujejo vse zakonsko določene pogoje in tistimi ki to ne dosegajo iz različnih vzrokov , največ pa je krivde na zdravstvenih komisijah , ker je veliko takih , ki so bili kot simulanti priznani kot nesposobni za delo , ko pa pridejo enkrat v pokoj pa pozabijo na svojo izmišljeno bolezen in veselo delajo tudi najtežja fizična dela in takih ni malo ! Drugo so kmetske pokojnine , ki jih vplačujejo v večini primerov deset let pred upokojitvijo in potem hočejo visoke pokojnine , isto velja za obrtnike , ki si vplačujejo minimalno , deset let pred upokojitvijo pa povečajo svoj fond ! tu bi morala pokojninska zakonodaja ali reforma narediti red in ne vse metati v en koš in tistim , ki niso prispevali dovolj potem kot nagrado dajejo procente in regrese , tistim pa , ki so vse življenje pošteno oddvajali pa kratijo pravico do regresa in usklajevanja pokojnin !
Brabus
17. 09. 2013 10.29
+4
Se popolnoma strinjam, dodal bi edino še, da tistim 3000 umetnikom, ki so dobili pokojnine na lepe oči, tudi 2000€ na mesec, da se jim zmanjša na 500€, odvzeti jim ne morejo, ker se gremo " socialno družbo ", pa četudi Svetlana ne bo mirno stala ob igranju himne, kot je nekočdejala. Tako bi pa radi naredili uravnilovko med upokojenci, vsi enako pokojnino, delal ali ne delal. Bljak, bljak.
Samo.Jst
17. 09. 2013 09.27
+6
Zakaj ni enega samega, z Erjavcem na čelu, ki bi se vprašal, kam so šli vsi miljoni, kateri so bili odtrgani od plač sedanjih upokojencev?! Danes gre direktno z naših plač v maso za trenutne pokojnine... kaj pa bo jutri, ko bomo mi prišli na vrsto... aja, takrat tega ne bo... pa ne govorim o regresu in dodatkih, osnovne pokojnine ne bo.
Gaja Bobek
17. 09. 2013 09.49
+3
res je, kje je denar od prispevkov, država ga jemlje in tudi zapravlja, tako kot denr za ceste, vsepovsod moramo plačevati ceste, oni ga pa zapravijo za vse drugo. Oj slovenčki pohlevni
24vohomurckov
17. 09. 2013 09.11
+5
Ne sprenevedajmo se: natančno se ve, kje je moč, kolikšna je in kdo v resnici vlada temu svetu. Vse drugo je zgolj leporečje. _______________________________________________________________________________________ Ali drugače rečeno: navadni ljudje imajo lahko le toliko demokracije, da je biznis za silo zadovoljen. V času krize je zadeva povsem preprosta: reševati je treba banke in biznis in investitorje, prijazno jih je treba nagovarjati, da se ne bodo razjezili, navadnim ljudem pa je treba jemati in jih potiskati v depresijo in samomore, treba je uničevati javni sektor in socialno državo, treba je razsuti občestva in oblikovati svet, v katerem živijo zgolj egoistični posamezniki, ki imajo pred seboj en sam smisel življenja in en sam cilj: kopičenje profitov in koristi zase. Še noben bankir zato ni kazensko odgovarjal za propad te ali one banke. V Sloveniji bodo davkoplačevalci plačali težke milijarde za njihovo reševanje, medtem ko se pripadniki elit celo javno hvalijo, da banke tako ali tako vselej rešujejo navadni ljudje z denarjem iz svojega žepa. Nekateri ljudje pač niso s tega sveta./d.rutar/ ________________________________________________________________________________________ ......da se nam ne bo treba sprenevedati....kene......??
jagermeister1
17. 09. 2013 08.57
+5
ta kriza bi bila lahko rešljiva v nekaj mesecih , ampak ker ni interesa za to , je pač tako kot je...............dokler bodo lahko kupčkali z denarjem in ta denar prenakazovali v svoje žepe , se ne bo nič spremenilo...............oni lahko trgajo od plač , oni lahko uvajajo nove davke , pa to ne bo rešilo krize , vse dokler ne bo novih delovnih mest............dokler ne bo konkretnih olajšav za novo ustanovljena podjetja in za vlagatelje , ne bomo zanimivi za tuj kapital..........ampak ti be@ci tega ne bodo storili , ker dobro vedo , da v tujo lastnino ne bodo mogli vtikati svojih dolgih prstov.............gre mi na bruhanje ko slišim Lukšiča , kako govori , da nebi bilo fer posegati v plače v javnem sektorju , ko pa je govora o pokojninah pa praktično nima nič proti.........in to je predsednik stranke SD , katera ima v imenu " socialni "...............me zanima kakšno bi bilo njegovo govorjenje , če bi bil on na minimalni plači " pa ne samo on , ampak vsi politiki "..........da ne govorim o Čuferju , saj bi tak minister za finance bil lahko vsak , ki ima končane 4 razrede OŠ............ta človek nikoli v življenju ni trdo delal za majhen denar oz. za boro preživetje , sedaj pa nam bo on govoril kako naj preživimo še z manj.............komaj čakam na prihod trojke , čeprav to ne bo rožnato , bo pa vseeno veliko boljše kot pa imamo sedaj..........vsaj red bo ! ! !
Nadka12
17. 09. 2013 08.19
+15
Kdo se boji kriznega davka?????? Tisti, ki veliko zaslužijo za NIČ DELA...
skembo
17. 09. 2013 08.29
+9
Še eno vprašanje : Kdo se boji davčnih blagajn ?? Tisti , ki uradno 'nimajo' nič prometa v svojih lokalih, raznih firmicah...itd...
cirenij
17. 09. 2013 08.45
+4
skembo................nimaš pojma, kot ne veliki sindikalist in njemu podobni. Vidiš samo tisto od zunaj. Kje delaš in koliko davka plačuješ? Sigurno nimaš privat firme ali s.p., ker bi vedel, davečina komaj vozi.
SDS_je_poden
17. 09. 2013 09.11
-1
cirenij: se strinjam s skembo-m, davčne blagajne so nujne, glede na to, kakšen odnos imamo do države, predvsem to leti na gostince in male privatnike. Prav tako je treba tudi uredit plačilno nedisciplino, ki je rak rana našega malega gospodarstva
cirenij
17. 09. 2013 09.39
+2
Admin----s temi blagajnami ne bodo rešili nič, kot niso s temi novimi programi. Samo dodaten strošek.Če pa že dajo blagajne, naj jih financira država, ker niso poceni.Zagovarjam pavšale, kot jih imajo Avstrijci. Kako bodo pa rešili problem visokih utaj pri zobozdravnikih, odvetnikih, pravnih svetovalcih, koncesionarjih itd? Dokler bo kradla država in njihovi privrženci, tajkuni itd. in dokler se ne bo vrnilo iz pokradenih tovarn, se tudi v glavah ostalih ne bo nič spremenilo. Zakaj bi zategovali samo tiste, ki še konkretno delajo?
skembo
17. 09. 2013 09.44
+1
cirenij...izgleda si ti tudi eden od teh privatnikov - 'revežev'
cirenij
17. 09. 2013 09.50
+1
Ne, sem penzionist. Na žalost ali na srečo.
skembo
17. 09. 2013 09.55
cirenij...če si penzionist, ti ni čudno, da razni lokalčki po mestu prijavijo,da v celem dnevu prodajo 3 kavice???? Koliko davka plača tak privatnik in koliko ga mi ostali?
cirenij
17. 09. 2013 09.58
+2
Pa misliš, da jih bodo z blagajnami več? Pri nas ne, ker je mentaliteta zakoreninjena v naših glavah. In dokler bo kradel vrh, se ne bo nič spremenilo.Se vidi, da ne poznaš zadev.
cirenij
17. 09. 2013 10.00
+1
Ti pa lahko povem, da na kavico v lokale grem le nekajkrat letno. Ampak zadeve so mi poznane, od kod pa ti ne bom razlagal. Živi bili pa videli.
kameltrajbar
17. 09. 2013 10.08
+1
..:)))..davčna blagajna ali novi programi je v bistvu isti šmoren...:))).... ..problem je tam,kjer denar negre skozi blagajno..tu ni evidenc...:))).....nbena blagajna ali program tega ne rešuje...:))))
skembo
17. 09. 2013 10.09
-2
cirenij....sam ne poznaš stvari....ko bo račun izdan(katerega kot zaveden kupec boš zahteval) ni več poti nazaj , za razno brisanje računov in ostalo motoviljenje.....poglej si primer hrvaške...sedaj pa jokcajo razni privatniki, ko jim je davčna zaprla firmo
SDS_je_poden
17. 09. 2013 10.33
+0
cirenij: Veš, imam sorodnika, ki dela v gostinstvu. Šokiran sem bil, ko mi je povedal, da se med 50 in 70% vseh računov briše, da se ponareja dobavnice itd... sej ko pride inšpektor vse štima, ker namutijo tako, dejansko pa država ne dobi od njih nič. Upam da pride kdaj dan, ko se bomo zavedli, da če plačujemo davke, da imamo od tega nekaj vsi. Tisti ki ne plača davka ima od tega le on, ampak je nepošteno tudi to, da potem zahteva brezplačne storitve JU .
skembo
17. 09. 2013 10.40
24vohomurckov
17. 09. 2013 08.13
+3
.....cankarjeva francka pa teče za vozom.......in posluša....tupiglupitupiglupitupiglupitupiglupi
cirenij
17. 09. 2013 08.12
+15
Maksimalno plačo vladajočim, ministrstvom, Javnim zavodom itd. .. kjer ima država prste vmes, določit maksimalno plačo 2.500 EU in nato linearno navzdol. Da vidimo, koliko jim je do naroda. S tem bodo revčki še vedno krasno preživeli. Se zavedajo, da ljudje še s 700 EU pri današnji draginji komaj preživijo, kje šele 300 ali 400 EU. Vsi, eni in drugi živijo v oblakih, z navadnimi ljudmi nimajo kontakta.
24vohomurckov
17. 09. 2013 08.12
+6
.....pahi pa nastopa in miri strasti..kajti!!!!....če bi vlada padla zdaj???...a mislite,da imamo čas za take fore??!!!
24vohomurckov
17. 09. 2013 08.11
+4
...što se mora,lako je......kriminalne rabote...narod časti...kene??
njofra47
17. 09. 2013 08.07
+7
Vsi ti "delovni posveti za vsklajevanje proračuna" so dejansko posveti kako ljudem pobrati denar in poplačati dolgove, ki so jih ustvarili tajkuni in njihovi pomagači. Nobenega "delovnega posveta" ni o tem kako sprejeti po najhiitrejšem postopku ustrezno zakonodajo po kateri bi se identificirali tisti ki so so nagrabili denar, ga poskarili po davčnih oazah in kako ta denar po najkrajši poti vrniti v gospodarstvo. Nobena vlada do sedaj ni pokazala niti najmanše volje za to in popolnoma jasno zakaj je tako. Ali je v tej državi še sploh mogoče najti politika, ki bi mu lahko popolnoma verjel in zaupal, da nima nič pri nečednih poslih ? Očitno ne, ker če bi bilo tako bi vsaj ta izjemni primerek ZAHTEVAL da se to uredi in začne državni proračun vsklajevati na hrbtih krivcev za krizo, ne pa z odiranjem državljanov.
24vohomurckov
17. 09. 2013 07.49
+5
...što se mora...mora se....nije teško......ko vas šmirgla.....do volitev...,ki jih itak ne bo,če ne bo drugače diligirano....no,v glavnem...a ni vseeno..a težko živiš s 450 ali pa s 430 evri??....sam,da danilči,kučani,zokuni,tamarinči suhcana...ne stradajo!¨!