Slovenija

LPP ne sme brigati, kam se potnik vozi

Ljubljana, 20. 05. 2010 09.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

LPP po prepovedi informacijskega pooblaščenca ne sme več zbirati lokacijskih podatkov uporabnikov neprenosljivih Urban. To pomeni, da ne smejo hraniti podatkov o času, kraju in liniji vstopa za vse potnike.

Podjetje Ljubljanski potniški promet (LPP) je po ugotovitvah informacijskega pooblaščenca zbiralo in hranilo lokacijske podatke neselektivno, to je za vse potnike, ki so prevoz plačali s kartico Urbana, čeprav za obdelavo teh podatkov potnikov, ki prevoz plačajo z neprenosljimi terminskimi vozovnicami, nimajo pravne podlage.

Kot razlagajo v uradu pooblaščenca, do tovrstne obdelave podatkov prihaja le pri zeleni Urbani, na kateri je zapisano ime, kartica pa je neprenosljiva. Rumeno Urbano lahko posameznik uporablja povsem anonimno, ne da bi pri tem prišlo do obdelave njegovih osebnih podatkov.

Urbana
Urbana FOTO: Blaž Garbajs

Podjetje nima podlage za obdelavo lokacijskih podatkov niti v zakonu niti v osebni privolitvi teh uporabnikov, niti ni obdelava teh podatkov potrebna za izpolnjevanje pogodbe med potnikom in prevoznikom, razlaga informacijski pooblaščenec.

Po odločbi pooblaščenca, mora LPP prenehati zbirati in iz vseh svojih zbirk osebnih podatkov izbrisati lokacijske podatke vseh tistih potnikov, ki za prevoz uporabijo oziroma prevoz plačajo z mesečno splošno vozovnico, mesečno šolsko vozovnico, mesečno upokojensko vozovnico, mesečno splošno vozovnico s 50-odstotnim popustom in brezplačno terminsko vozovnico z ali brez časovne omejitve (neprenosljive terminske vozovnice).

Urbana-9
Urbana-9 FOTO: Blaž Garbajs

Ko nekdo vstopi na avtobus za posameznikom, ne sme videti njegovih podatkov

Pooblaščenec je podjetju LPP v odločbi naložil tudi, da mora prilagoditi delovanje validacijske naprave, preko katere potniki ob vstopu na mestni avtobus validirajo svojo kartico Urbana, tako da se ob validaciji na monitorju te naprave ne bo več izpisoval podatek o vrsti uporabljene terminske vozovnice (npr. upokojenska). To mora potekati tako, da potnik, ki vstopi v avtobus za uporabnikom take vozovnice ne vidi podatkov uporabnika. V postopku je bilo namreč ugotovljeno, da je podatek o vrsti uporabljene terminske vozovnice osebni podatek, ki se nahaja v zbirki osebnih podatkov podjetja LPP in da razkrivanje tega podatka potnikom, ki vstopajo skupaj z oziroma za uporabnikom, predstavlja neustrezno zavarovanje tega podatka.

Pooblaščenec je LPP sicer naložil tudi dopolnitev kataloga zbirke osebnih podatkov o uporabnikih ljubljanske enotne mestne kartice Urbana. Ta mora vsebovati navedbo pravilne pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov, navedbo vseh vrst osebnih podatkov, ki jih obdeluje v zbirki in predvsem določno navedbo roka hrambe osebnih podatkov v tej zbirki. Ustrezno mora dopolniti tudi pogodbo o pogodbeni obdelavi osebnih podatkov med podjetjem LPP in podjetjem Ultra.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ruckus
26. 01. 2011 14.55
se strinjam, da bi še vedno lahko plačali z gotovino. Primer,trem različnim prijateljem iz daljnih dežel smo že 3 x odstopili stanovanje 12 km iz centra Ljubljane. Do tja so prišli s taxijem z železniške postaje. Ko so šli na bus, ki je 400 m od stanovanja, je šofer hotel urbano. Seveda jo niso imeli, tako so se brezplačno peljali do centra in jo tam nabavili . Če bi vmes vstopil kontrolor, bi plačali kazen!
Dejan Zajebancije
15. 07. 2010 12.00
+1
Nelegalno je to, da se ne da neposredno na avtobusu plačati TUDI v gotovini (pa čeprav recimo 30% dražje od Urbane)! To, da moram za 5x na leto, ko imam opravek v mestu, KUPITI spet neko novo kartico in VNAPREJ NALOŽITI (BREZOBRESTNO KREDITIRATI) MOL, je pravi zločin!!! In ko bodo po možnosti čez 2 meseca podražili vozovnico, meni sigurno na tej Urbani ne bodo revalorizirali vrednosti tako, da bi še vedno imel plačanih toliko voženj, kot sem za njih vnaprej plačal ob naložitvi na kartico!! Zakaj ne more kdo tega sankcionirati???
kokoro
20. 05. 2010 15.12
Urbana je čisto fajn. V Londonu imajo podoben sistem z Oyster card, s katero lahko plačuješ tako podzemno kot double deckerje pa mogoče še kaj, kar niti ne vem. Se pa strinjam, da se podatkov, ki jih zgoraj omenjajo, ne bi smelo shranjevati. Koga pa briga, kam se ti pelješ in kdaj. Če prej niso rabili teh podatkov, jih tudi zdaj ne rabijo.
pl3
20. 05. 2010 14.48
a je komu jasno ,zakaj sedaj, ko je možno plačevati samo z urbano še vedno ni dovoljeno vstopati pri zadnjih vratih??? Kje je logika, če bi bilo to dovoljeno, bi bil čas postanka avtobusa na večjih postajališčih bistveno manjši.
jack669
20. 05. 2010 14.01
jurjur: Madona, kako ste eni leni... Saj hoja je zdrava! Hodi še naprej, pa daj mir!
m0dridirkac
20. 05. 2010 13.23
>>jurjur >>...Če kontrolor kontrolira Urbano in identificira lastnika kartice,... Kontrolor nima kaj identificirati lastnika. Lahko edino policijo pokliče in (mogoče) zadrži osebo do prihoda policije.
Izbrisani2
20. 05. 2010 12.46
Kje je spet komentar v katerem vas pozivam, da objavite tudi zgodbo kako se komunalne storitve v Zokigradu nenehno dražijo. Pa še novico, kako Zorangutan obvladuje iz Cipra že pol Zokigrada, kako izsiljuje lastnike lokalov, kioskov, zemljišč, da mu dajajo provizijo, drugače jim bo odvzel dovoljenje za obratovanke oz. kako Electa poceni kupuje zemljišča, Janković jim spremeni namembnost in proda za visoko ceno MOL.
Izbrisani2
20. 05. 2010 12.46
Kje je spet komentar v katerem vas pozivam, da objavite tudi zgodbo kako se komunalne storitve v Zokigradu nenehno dražijo. Pa še novico, kako Zorangutan obvladuje iz Cipra že pol Zokigrada, kako izsiljuje lastnike lokalov, kioskov, zemljišč, da mu dajajo provizijo, drugače jim bo odvzel dovoljenje za obratovanke oz. kako Electa poceni kupuje zemljišča, Janković jim spremeni namembnost in proda za visoko ceno MOL.
proofreader
20. 05. 2010 12.38
Nekaterim predčasno upokojenim očitno ni všeč, da ostali vidijo, da se vozijo z upokojensko Urbano.
jez_jezen
20. 05. 2010 12.16
In zakaj je to samo v ljubljani? Zakaj ni po celi sloveniji enako? Za lj veljajo drugačni zakoni kot za ostalo slo?
jurjur
20. 05. 2010 12.15
Še to: Sem že trikrat peš hodil, ker nisem imel s seboj kartice. Nove nisem mogel kupiti, ker ni bilo urbanomata ali trafike v bližini. En argument za kartico je tudi v tem, da je bilo na LPP precej stroškov z ljudmi, ki so bili zaposleni z štetjem in drugimi manuipulacijami z denarjem in žetoni. Ali so te ljudi sedaj odpustili, tako da so stroški zares kaj nižji?
Dipster
20. 05. 2010 12.11
@Mauquin - a denar na urbano pa naložiš v kunah al kako?
Parabellum
20. 05. 2010 12.11
mestna občina z vsillitvijo totalitarnega načina plačevanja krši temeljne človekove pravice in svoboščine...
jurjur
20. 05. 2010 12.09
"Rumeno Urbano lahko posameznik uporablja povsem anonimno" To ne drži. Vsaka kartica ima številko. Če kontrolor kontrolira Urbano in identificira lastnika kartice, lahko pogledajo za nazaj, kje vse se je oseba vozila. To pomeni, da tudi za rumene kartice ne bi smeli hraniti podatkov za nazaj. Podatke bi lahko imeli le kakšni dve uri, da bi bilo omogočeno prestopanje. Koliko denarja pa je MOL pobral od kartic, za katero računajo dva evra in kam gre ta denar? Take kartice se dobi (z količinskim popustom za 1000 kosov) pod 28 centov na kos (vključno z tiskanjem). Ker so jih verjetno kupili precej več kot 1000, so morale biti dejansko še cenejše.
Dipster
20. 05. 2010 12.06
@zigc06 - popolnoma se strinjam!
Himself
20. 05. 2010 11.59
Sploh ne vem kako so to sprejel. Valuta € je edina valuta s katero lahko plačaš karkoli v Sloveniji. Če greš na avtobus ti mora šofer vzet € če ne je to po zakonu kaznivo.
dubliner
20. 05. 2010 11.51
Ponavljam se: nismo edini s takim sistemom plačevanja javnega prevoza. In tam, kjer je bil viden, mi je zgledalo kot da vse OK poteka. Res je velika prednost Urbane možnost prestopanja v določenem časovnem okvirju. Ampak ob temle - "To mora potekati tako, da potnik, ki vstopi v avtobus za uporabnikom take vozovnice ne vidi podatkov uporabnika." - mi je prišlo na mise: ali to pomeni, da tudi uporabnik sam ne bo videl tega podatka (je pač dobro vedet koliko je še ostalo gor, vsega si pa tudi ne moremo zapomniti ali pa venomer iskati "Urabnomate" (al kako se jim reče)) ali bo pač vstopanje potekalo toliko počasneje (upam, da ne)?
nx01
20. 05. 2010 11.45
Ukinitev evra v Ljubljani je treba prijaviti Evropskim instancam, saj gre za nedopustno kratenje človekovih pravic in kršenje evropske ustave. A Lj. županu in predsedniku Zaresa to ni dovolj. Zdaj bi se še rada šla Big Brotherja. Katastrofa na kvadrat!
zigc06
20. 05. 2010 11.33
tomi.passion Tomi kaj bi porekle na to da ti je župan MOL (najbrž sploh nisi občan Ljubljane) z Urbano omogočil plačevanje vseh storitev, ki jih sedaj plačuješ z bančno ali kreditno kartico, le z razliko da bi bilo nekaj % ceneje, ker denar nebi šel čez banke in te nebi mogle pobrati provizije? Urbana je že sedaj odlična zadeva, saj omogoča prestopanje. Prav zato sem sam začel precej več uporabljati avtobus in vem da nisem edini. Problem je le to da če jo pozabš doma je pa kriza...
JozaFric
20. 05. 2010 11.27
Jankovičev in Goloibičev nadzor nad ljudmi nove dobe. UDBE ni več, pa so si morali nekaj izmislit.