Slovenija

'Ljudje, ki kopičijo zaloge, niso norci ali blazneži, pač pa tako uravnavajo stopnjo tesnobe'

Ljubljana, 14. 03. 2020 13.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Musek Lešnik poudarja, da v trenutni situaciji zagotovila oblasti 'ne bodite anksiozni' niso dovolj. Pojasnil je, da je eden od ključnih virov tesnobe povezan z občutkom izgube nadzora nad situacijo. Virusa namreč ne vidimo, je pa očitno vsepovsod naokrog. Ne vemo, kje se mu lahko skrijemo in kje nismo varni pred njim. Delanje zalog hrane in zanikanje resnosti situacije pa sta dva načina, kako ljudje uravnavajo stopnjo tesnobe ob trenutni situaciji. Tretji pa po njegovih besedah tesnobo kompenzirajo "z zaupanjem v oblasti".

Predstojnik Centra za pozitivno psihologijo Univerze na Primorskem Kristijan Musek Lešnik je v zapisu na svojem blogu opozoril, da širjenje novega koronavirusa spremlja, včasih pa gre korak pred njo epidemija anksioznosti. Po njegovem mnenju Sloveniji v tem trenutku manjka vzporedno spopadanje z obema epidemijama, saj ena krepi drugo, in obratno. 

"Dokler se vrh države ukvarja le z epidemijo virusa, bo druga brez nadzora rasla; brez resnega obvladovanja tudi do primerov izločanja, nasilja in panike," je poudaril. Ključna napaka, ki jo vidi pri ministrstvu za zdravje in Nacionalnem inštitutu za javno zdravje, ni povezana z njunim odzivanjem na širjenje novega koronavirusa, saj verjame, da delata po svojih najboljših močeh in si zaslužita podporo. 

"Če bo prvih preveč, bodo praznili trgovine, sprožili resno paniko in širili virus. Če bo drugih preveč, bodo brez zadržkov hodili naokrog, ignorirali priporočila stroke in širili virus. Ključna reč je torej ohraniti čim večji delež populacije v tretji skupini, ali še bolje - ga večati.''
"Če bo prvih preveč, bodo praznili trgovine, sprožili resno paniko in širili virus. Če bo drugih preveč, bodo brez zadržkov hodili naokrog, ignorirali priporočila stroke in širili virus. Ključna reč je torej ohraniti čim večji delež populacije v tretji skupini, ali še bolje - ga večati.'' FOTO: 24ur.com

Zagotovila 'ne bodite anksiozni' ne pomagajo
"Težavo vidim, ker očitno ne razumejo, da širjenje virusa spremlja, včasih pa gre korak pred njo, epidemija anksioznosti. Pri njej zagotovila 'ne bodite anksiozni' ne pomagajo," je opozoril. Pojasnil je, da je eden od ključnih virov tesnobe povezan z občutkom izgube nadzora nad situacijo. Virusa namreč ne vidimo, je pa očitno vsepovsod naokrog. Ne vemo, kje se mu lahko skrijemo in kje nismo varni pred njim.
"Ena od nujnih stvari, da skupnost ostane kohezivna in ne razpade na krdelo plemen in posameznikov, ki se bodo prej ali slej začeli sovražno vesti do vsakogar, v katerem bi lahko prepoznali vir nevarnosti, je kompenzacija izgube osebnega nadzora nad situacijo in življenjem z zunanjim nadzorom. Tesnobo ljudi v tem trenutku lahko najbolj učinkovito blaži občutek zaupanja, da imajo tisti, ki vodijo zadeve, stvari pod nadzorom," je zapisal.

''Sovražnosti do drugačnih in okuženih bomo vsak dan videli vse več - razen če se bodo tisti, ki v tem trenutku vodijo igro, začeli enako resno kot s koronavirusom ukvarjati tudi z epidemijo tesnobe.''
''Sovražnosti do drugačnih in okuženih bomo vsak dan videli vse več - razen če se bodo tisti, ki v tem trenutku vodijo igro, začeli enako resno kot s koronavirusom ukvarjati tudi z epidemijo tesnobe.'' FOTO: AP

Ljudje s kopičenjem zalog uravnavajo stopnjo tesnobe, nekateri z zanikanjem

Kot ugotavlja psiholog Musek Lešnik, del ljudi izgubo nadzora nad sedanjostjo kompenzira s prizadevanjem za nadzorovanje prihodnosti, češ 'treba se je pripraviti'. Ljudje, ki kopičijo zaloge, po njegovih besedah "niso norci ali blazneži, pač pa tisti med nami, ki na ta način uravnavajo stopnjo notranje tesnobe na obvladljivo raven".
Del ljudi izgubo nadzora in anksioznost kompenzira z obrambnim sprožanjem zanikanja, češ 'vse skupaj je manj kot navadna gripa', 'mlajši niso ogroženi'. Tretji pa po njegovih besedah tesnobo kompenzirajo "z zaupanjem v zunanji nadzor, oziroma z zaupanjem v to, da tisti, ki vodijo boj proti virusu, vedo, kaj počnejo, so v svojem boju uspešni in bodo zmogli preprečiti najhujše".
Kako zdravo bo katerakoli skupnost šla čez trenutno preizkušnjo, bo po njegovem mnenju v veliki meri odvisno od ravnovesja med temi skupinami. "Če bo prvih preveč, bodo praznili trgovine, sprožili resno paniko in širili virus. Če bo drugih preveč, bodo brez zadržkov hodili naokrog, ignorirali priporočila stroke in širili virus. Ključna reč je torej ohraniti čim večji delež populacije v tretji skupini ali še bolje - ga večati," je dodal.
To pa lahko oblast po njegovem mnenju doseže samo na en način: "Populacija jo mora prepoznati kot kompetentno, strokovno, občutljivo do te mere, da tem ljudem zaupa. Ljudje preprosto potrebujejo občutek, da je del nadzora, ki so ga izgubili, prevzel nekdo drug, ki mu lahko zaupajo. Ključ do zaupanja je pa kompetentnost, odločenost, preudarnost, iskrenost, odkritost. En od najbolj osnovnih pogojev so odkrite informacije."
Potrebujemo tudi psihologe
Prepričan je, da bilo treba skupino, ki odloča o ukrepih in načinih komuniciranja z javnostjo, okrepiti z ljudmi, ki razumejo psihologijo in mehanizme širjenja ter obvladovanja tesnobe v populaciji. Kot je poudaril, bi bilo veliko boljše, če bi to storili že pred časom, in to ne samo za preprečevanje anksioznosti, širjenja predsodkov, sovražnosti, temveč tudi za boljše obvladovanje epidemije koronavirusa.

Ključ do zaupanja so kompetentnost, odločenost, preudarnost, iskrenost, odkritost. En od najbolj osnovnih pogojev so odkrite informacije."
Ključ do zaupanja so kompetentnost, odločenost, preudarnost, iskrenost, odkritost. En od najbolj osnovnih pogojev so odkrite informacije." FOTO: AP


''Sovražnosti do drugačnih in okuženih bomo vsak dan videli vse več - razen če se bodo tisti, ki v tem trenutku vodijo igro, začeli enako resno kot s koronavirusom ukvarjati tudi z epidemijo tesnobe. In pri tej so v tem trenutku izgubili veliko več časa," je še opozoril.

Musek Lešnik sicer od leta 2010 predava predmete s področja obče psihologije na Fakulteti za matematiko, naravoslovje in tehnologijo Univerze na Primorskem, kjer od leta 2018 tudi vodi Center za pozitivno psihologijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (418)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nik500
12. 04. 2020 09.53
Tisti ki kupujete veliko kolicino zivil uporabljate spletne trgovine. S tem boste prispevali k zmanjsanju gnece v trgovini.
brezvode
10. 04. 2020 13.54
+1
Zahtevajo maske kupit jih ni mogoče cz jih ne deli občine vsaka po svoje, ena sama zmešnjava, ljudje pa zmedeni od odlokov in prepovedi, nakupijejo in kopičijo hrano ker pri nas pač ne moreš nikomur verjet
sapipinofera
23. 03. 2020 17.39
+12
Jasno je, da se tisti, ki so se pravočasno oskrbeli še pred prihodom virusa npr. zaloge za en mesec in ne več, pač ne bodo delali drena po trgovinah zdaj in s tem, ko so lahko šli prej v samoizolacijo bodo samo prispevali k zmanjšanju vrst v trgovinah in zmanjšanju širjenja okužbe zdaj. Zdaj pa naj hodijo v trgovino tisti, ki se iz kakršnih koli razlogov niso mogli oskrbet prej.
mackon08
05. 04. 2020 19.54
+4
sapipinofera Za 1 mesec zaloge moraš imeti dovolj prostora, konkretno jaz ga nimam glih, enosobno stanovanje zamrzovalnik trije predali. žena pa hodi 1x na 10 dni v trgovino, če bi vsi tako hodili ne bi bilo nobeen gužve pa blaga bi bilo vedno dovolj. Če bi si vsi delali zaloge za 1 mesec , biprišlo do pomanjkanja gromno artiklov.
setisfekšn
18. 03. 2020 09.25
-2
štrekeljc
15. 03. 2020 09.51
-4
Ker mislijo, da bodo umrli, kopičijo zaloge hrane! Kje tu logika? Ne bi bilo bolje, da napišejo oporoko in pripravijo nekaj denarja za pogreb, da ne bodo še po smrti svojcem v breme?
jankomat
14. 03. 2020 21.36
+19
prepoved prodaje zaščitnih sredstev --zakaj ,ker je tega premalo. kaj pa so čakali ,saj vedo ,da v sloveniji ni dovolj proizvajalcev.sedaj pa prepoved prodaje zaščitnih sredstev in jih dajat samo določenim,kaj pa navadni državljani---bit doma brez hrane,se umivat z navadnim milom,ker gele,dezinfekcijska sredstva,četudi jih nekdo lahko pipelje iz tujine,se ne sme prodajat !! take,ki pripeljjeo sedaj zaščitna sredstva mimo izbrancev iz razpisov,je samo za pohvalit!a starejši naj ostanejo sedaj brez vsega ,samo z žajfo??
jankomat
14. 03. 2020 21.28
+41
a so glupi??Hvala bogu ,da so si nabavili hrano.saj bodo šli zaradi tega lahko v samoizolacijo. a naj bodo doma brez hrane?? ti ki so nabavili hrano bodo sigurno ta teden ali 14 dni doma ,ne pa da si hrano kopičijo za kasneje.celo propagirat bi moral---ljudje nabavte si hrano za 14 dni in bodite doma,trgovine pa zapret in imet samo dežurstva!!!!
Darko32
14. 03. 2020 21.21
+7
Pozivam, da nemudoma se odstrani naveden članek, ker gre za neposredno ogrožanje ljudi in sočasno povzroča nepsoredno življensko ogroženost, saj je prišlo v spor med SAMOIZOLACIJO in spor kako nabavljati živila za prehrano.
lluckyss
14. 03. 2020 21.05
+15
Ljudje, ki pišejo takšne članke kot je ta zgoraj niso norci ali blazneži, ampak ubogi hlapci elit, ki so pripomorani širiti njihovo debilno propagando...
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 21.08
+21
V vednost: od uredništva 24 ur sem zahteval umik članka, ki ga je novinar napisal brez kakršnega koli pogovora z mano. Uporabil je dele mojega drugega besedila in jih zlepil v članek, ki vas je razburil. Verjemite, da je mene še bolj.
Darko32
14. 03. 2020 21.18
+17
Kristijan Musek L Zelo sem vesel, da ste se pridružili debati in povedali resnico. Verjamem, da so vaše izjave potvorili in povzročili, da ste vi hujskali ljudi, da naj ne nabavljajo hrane, klub temu, da se lahko zgodi samoizolacija. Zato tudi sam ostro protestiram in vam verjaem, saj nekateri res ne znajo pisati člankov. Ker a smo danes imeli povsem drugačno globalno debato pa se ne čudim, če se je to zgodilo. ZATO SE TUDI SAM PRIDRUŽUJEM VAŠEMU ZAHTEVKU ZA UMIK ČLANKA V CELOTI IN UKREPANJE ZOPER PISCA TEGA ČLANKA. Zato se vam zahvaljujem, da ste povedali nam sogovrnikom, kateri smo prebrali z pozornostjo članek in je res padel neupravičen madež na vaše ime. Prav tako ostro protestiram, da nekdo lepi izjave nekoga in povzroči zavajanje ljudstva.
lluckyss
14. 03. 2020 21.30
+7
No, ja, avtor..me zanima kako bodo v uredništvu uredili ta "nesporazum"...Pri nas običajnih komentatorjih te preprosto izbrišejo, saj jim to dovoljuje zakon, ker so pač zaseben medij in jim baje ni treba upoštevati člena ustave o svobodi govora, itd....In vse je odvisno od tega katere ovce ste pripravljeni "obdelovati" glede na njihovo barvo...Iz preteklih izkušenj sodeč je očitno, da lahko polpismen "strokovnjak" ki je narobe razumel Freuda postane strankarski psiholog...še posebej, če pove da je baba "za šporhet in za v postlo" dokler je še za pogledat..;)
Oknaj 4
14. 03. 2020 20.50
+29
Vse kar so ljudje nakupili za rezervo se meni ne zdi nič narobe. Obsojati nekoga se mi ne zdi fer saj se ne poznamo med sabo.Tak človek drugega ne bo okužil saj bo sedaj lepo doma navarnem , in še to nič niso delili zastonj
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 21.09
+10
V vednost tudi vam: od uredništva 24 ur sem zahteval umik članka, ki ga je novinar napisal brez kakršnega koli pogovora z mano. Uporabil je dele mojega drugega besedila in jih zlepil v članek, ki vas je razburil. Verjemite, da je mene še bolj.
periot22
14. 03. 2020 20.42
-5
Musek skrijete se v luknjo s svojim bolanim prispevkom ste verjetno eden izmed tistih ki vam drugi strežejo!!
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 21.03
+5
V vednost: od uredništva 24 ur sem zahteval umik članka, ki ga je novinar napisal brez kakršnega koli pogovora z mano. Uporabil je dele mojega drugega besedila in jih zlepil v članek, ki vas je razburil. Verjemite, da je mene še bolj.
Uporabnik1909854
15. 03. 2020 12.13
+3
lluckyss
14. 03. 2020 20.41
+8
Takšni članki so debilni in zavajajoči....Vse misli preusmerjate na to, kako reagira ljudstvo na nesposobnost državnih organov, ki so totalno pogoreli na celi črti...Ne le, da niso ustrezno ukrepali...s svojim zavajanjem v stilu "saj je le gripa, vse imamo pod nadzorom" so uspavali naravni samozaščitniški instinkt in zdravo človeško pamet pri državljanih in sedaj ponižujejo ljudi, ki reagirajo po zdravi logiki in se jih upajo celo žaliti...Banda pokvarjena nesposobna...
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 21.11
+4
Strinjam se z vami, da so takšni članki zavajajoči. Prav tako se strinjam z vašo oceno prvih odzivov državnih organov, tudi pisal sem o tem. V vednost: od uredništva 24 ur sem zahteval umik članka, ki ga je novinar napisal brez kakršnega koli pogovora z mano. Uporabil je dele mojega drugega besedila in jih zlepil v članek, ki vas je razburil. Verjemite, da je mene še bolj.
Uporabnik458403
14. 03. 2020 20.34
+19
Sam se ukvarjam z prevoznistvom..... Kupovanje hrane na zalogo je nekaj cloveskega. Jaz si ne predstavljam, kako bi sel sofer npr v Anglijo in nebi imel pri sebi hrane in pijace na zalogi vsaj za 7 dni....... Ce sofer tega ne naredi je lacen ali pa kupuje na crpalki, kjer vse preplaca............
lluckyss
14. 03. 2020 20.31
+7
Tole poniževanje in zmerjanje tistih, ki razmišljajo logično in racionalno je preseglo že vse meje !!! ...Država bi morala biti tista, ki bi morala vzpodbujati državljane, da si nabavijo osnovna živila za par tednov in potem ostanejo doma !! In država je sedaj s svojimi "ukrepi" naredila le škodo...Naj spomnim na vsa "opozorila" "stroke".........strah je odveč.....ni potrebe po nošenju mask....vsi ukrepi so pretirani...to je le manjša gripa....itd...Državljani se na dobro plačane pristojne službe ne morejo zanesti in če jih te ne bi zavajale in mirile, bi bila samozaščita večja in manj mrtvih...Tako pa je žal veliko naivnih državljanov nasedlo nestrokovni "stroki" in posledično bo število nepotrebnih smrtnih žrtev ogromno...Odgovarjal pa ne bo nihče...
Zev0
14. 03. 2020 20.35
+4
Povej to nesposobnemu Šarcu in njegovi falangi parazitov. Tej kliki bi morali soditi po hitrem postopku, saj je svoje državljane spravila v velikansko nevarnost. En mesec nazaj bi morali sprejeti vse potrebno, da bi zajezili krizo. Ta bivši predsednik sedmih popravcev pa se nam je smejal v ksiht.
periot22
14. 03. 2020 20.46
+3
In na oblast je prišel še bolj nesposobni zato ker bodo zdaj zdravili samo tiste ki so že v bolnišnici a ostali bomo pa lahko doma umirali!!!!! Bravo samo da boste pozdravili zdravnika ki je okuži vso Metliko in zdaj zaradi njega umirajo!
lluckyss
14. 03. 2020 20.48
+7
Res je, sedaj pa smo dobili naslednike, ki se bodo na račun te tragedije še finančno okoristili ( "nagrajevanje obremenjenih in zaslužnih" ali kakšna je že bila formulacija) in se še bolj brezbrižno režali narodu v ksiht...Ta nočna seja kjer so maske padle čeprav so jih imeli na "godalih" je dosti očitna tudi največjim ovcam.... Ukrepi pa so v istem tempu kot Šarčevi, torej zaostajajo..
ggargamell
14. 03. 2020 20.18
+11
folk kupuje toliko kot medije delate paniko
Karantanija
14. 03. 2020 20.13
+16
Seveda kupujemo v teh razmerah malo več, saj nam dopovedujejo, da moramo ostati doma, kar je pravilno. Predvsem številčne družine to morajo narediti, saj več ust tudi več poje in hrane hitro zmanjka. In družine, kjer jih je veliko, nimajo denarja, da bi imele že od prej ne vem kakšne zaloge na razpolago. Bi bilo pa predvsem smiselno za starejše in onemogle ljudi, da ne bi hodili sami v trgovine, če bi Civilna zaščita organizirala tako, da bi jim najnujnejše pripeljali domov.
Uporabnik1909854
15. 03. 2020 12.12
+6
Se strinjam, takšnim bi morala država pomagati!!
Mr.
14. 03. 2020 20.11
+5
No ja tudi komiki so med nami! Nikoli ne bom pozabil gospe, ki je mislim, da je bilo 11.3.2020 nakupovala v Hoferju v Šiški (zraven nekoč Kompasove zgradbe). Ko sem vstopil, sem mislil, da polni police iz prenatrpanega vozička. Izkazalo se je, da ima zunaj vozilo z oznako PO že prenatrpano s pijačami . No vse se ni dalo zložiti na trak pri blagajni... potem veste vse...
hotchilipoper
14. 03. 2020 20.00
+12
Je pa pol ljudi že znorelo od vseh teh silnih informacij
VAREN
14. 03. 2020 20.00
+15
LEŠNIK v obraz ti povem, da govoriš neumnosti. Pojma nimaš o psihi ljudi. Očitno imaš ti težave s tesnobo. Pa ne paničari po nepotrebnem. Nabava hrane na zalogo je previdnostni ukrep. Pa ne zato, da bi bil kdo lačen, temveč zato, da v kriznih razmerah, ki še pridejo, nima stikov z ljudmi in predmetov v trgovinah. Ker verjetno še nisi toliko star, da govoriš take neumnosti, ti povem, da smo temu včasih reklu NNP- nič nas ne sme presenetiti. Kaj bo pa še prišlo, boš pa videl in občutil kmalu.
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 20.09
+10
V vednost - to sem napisal avtorju tega članka: A.K. ki je napisal ta zmazek naprošam, da nikdar več ne manipulira z mojimi besedami. Iz mojega zapisa na blogu ste sestavili kvazipovzetek povzetka. Iz besedila, v katerem sem napisal, da je treba ljudi informirati in razumeti njihovo tesnobo, je nastala lepljenka, ki z mojim besedilom nima nikakršne zveze; za bombastičen naslov in clickbait ste pa uporabili besede, ki nimajo zveze z bistvom mojega bloga. Nizkotno, manipulativno, sramotno. Ni besed za nizkotneže, ki v tem trenutku zlorabljajo mene ali kogar koli drugega za ceneno zbiranje klikov. V prihodnosti vam in vaši medijski hiši izrecno prepovedujem kakršno koli mrcvarjenje in manipuliranje z mojimi teksti. PS: Če bi me, kdorkoli se že skriva za kratico A.K. blagovolili kar koli vprašati, preden ste šli mrcvariti moje besede, bi vam med drugim zlahka povedal, da sem v preteklih dneh tudi sam založil lastno shrambo z zadostno zalogo za primer karantene in z njo povezanih omejitev. Za tiste, ki bi jih morda vseeno zanimalo, kaj sem v resnici zapisal, pa poguglajte "Tesnoba v času pandemije - kaj jo pospešuje in kaj jo pomirja" - ker tu ne morem prilepiti povezave.
VAREN
14. 03. 2020 20.14
+0
Povezavo res ne, lahko pa svoj tekst. Obstaja pa tudi možnost odreditve brisanja njihovega prispevka če ni v skladu z dogovorjenim. To bi pa lahko že storil zdavnaj.
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 20.26
+4
Nič dogovorjenega ni bilo. Avtor članka, ki ga ne poznam, me ni nikoli kontaktiral. Pobral je nekaj stvari iz mojega bloga in jih zlepil v svoj zmazek, ki ga je oblikoval kot intervju. To je vsa zgodba. Zaradi njega se že nekaj ur "zabavam" s prebiranjem pljunkov in žalitev - tudi z vaše strani.
VAREN
14. 03. 2020 20.54
+0
Objava članka brez privolitve avtorja ni dovoljena. Ne vem, če bi si novinar upal igrat s svojo službo.
Darko32
14. 03. 2020 19.22
+17
To res smešno, da se sedaj meša vseživo. Namreč gremo lepo po vrsti. Pravijo, da je potrebno se izgobibati javnim zbiranjem, druženju in tudi sprehajanju okrog. Potem pravijo, da če pride do suma okužbe je potrebno iti v samoizolacijo. SEdaj pa gremo na prehranjevanje v teh primerih. V samiozolaciji je kulturno od tistega, ki sumi, da je okužen, da ne hodi okrog med ljudi. Posledično pomeni, da mora imeti zagotovljena sredstva in material za izdelavo hrane za uživanje. Torej če nima zaloge hrane je obsojen na najhujše. Pozor prav ta članek usmerja ljudi k napačnim odločitvam in še dodatnem ogrožanju zaradi straanja. Zato vsak, ki skrbi za jedilnik vsvojem gospodinstvu bo naredil zalogo artiklov z katerimi si bo pripravil hrano. Zato predlagam, da ne zavajati in natolcevati. Jaz pravim, da vsako gospodinstvo mora imeti nekaj hrane, katera ima daljši rok uporabe za hude čase. Kot vidim je kar nekaj sogovornikov stališča, da je potrebno imeti neko zalogo hrane, da ne pride ob najmnjši krizi do problemov. Tisti, k ihodijo v trgovino po en senvič in v nedeljo ob 10 uri dopoldne po sestavine za kuhanje kosila ob 12 pa se naj vprašajo kako bodo reševali, če pride do karantene in težav z oskrbo in se določenega artikla ne dobi.
Kristijan Musek L
14. 03. 2020 19.50
+7
Strinjam se z vami. Na žalost je avtor članka zlorabil dele mojega teksta. V besedilu, ki ga je zlorabil, nisem pisal o nakupovanju. Pisal sem o tem, da se ljudje na negotovost lahko odzovejo s tesnobo in da se ta tesnoba izraža na različne načine. Nisem niti prvi niti zadnji, ki ga je kak medij zlorabil. Se mi zdi pa takšna manipulacija v sedanji situaciji toliko bolj nedostojna in zavržena.
VAREN
14. 03. 2020 20.06
-7
Nehaj se zdaj izgovarjati in olepševati stvari. Pa tudi sedaj si isto ponovil, kot je napisano v tekstu. Pojdi stat pred trgovine in delaj ankete, pa da vidim pri katerem boš ugotovil tesnobo. Govoričenje na pamet in po nekih teorijah je pa najlažje.