Slovenija

Ljudi, ki potrebujejo pomoč prostovoljcev, vse več: 'Sodobna družba pač ceni kapital in moč'

Ljubljana, 15. 05. 2017 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Anja Intihar
Komentarji
58

V Sloveniji raste število ljudi, ki potrebujejo pomoč, in pri tem so pomemben člen številne prostovoljske organizacije, ki nudijo različne oblike podpore. Ljudi, ki se odločijo svoj prosti čas posvetiti drugim, ženejo različni motivi, vsi povezani z empatijo in čutom za sočloveka, ob nacionalnem tednu prostovoljstva pravijo posamezniki, močan steber socialne družbe.

17-letnica se je pred letom dni razšla s fantom. Po razhodu je občutila velike občutke krivde, zavrnitve in osamljenosti. Najhuje je bilo zvečer, ko je bila sama in razmišljala o svojih težavah. Uteho je kmalu pričela iskati v hrani, epizode prenajedanja so se začele zvečer, ko je najprej izpraznila vrečko keksov, sledili so sladoled, čokoladno mleko, kruh in čokolino, dokler večerno hranjenje ni postalo navada. S količino zaužite hrane ni prišla le pomiritev, pač pa tudi kilogrami, kar je povzročilo silno nezadovoljstvo in občutek sramu, neuspeha, zato je zaužito hrano izbruhala. Tako se je začela zgodba o bulimiji.

V Ljubljani bo osrednji dogodek ob tednu prostovoljstva v torek med 11. in 17. uro, ko bodo na Prešernovem trgu postavljene stojnice različnih organizacij.

Podobnih zgodb je veliko, ob pričetku nacionalnega tedna prostovoljstva pravi Anja Murovec, prostovoljka društva Svetovalni svet, kjer se ukvarjajo z osebami z motnjami hranjenja. Svoj čas in energijo sogovornica že leta posveča ljudem, ki potrebujejo njeno pomoč.

"Večino prostovoljcev motivirajo širši motivi, kot so pomoč in doprinos k lokalni skupnosti in družbi," odgovori na vprašanje, zakaj se je odločila za tako obliko "preživljanja prostega časa". "Ne gre samo za opravljanje konkretnega prostovoljnega dela, ampak za širšo filozofijo, v kateri je neplačano delo prav tako vredno in cenjeno. Prostovoljec na tak način realizira svojo potrebo in željo po pomoči drugemu, obenem pa pridobi dragocene osebne izkušnje ter se veliko nauči."

Ljudi, ki potrebujejo pomoč, je vse več.
Ljudi, ki potrebujejo pomoč, je vse več. FOTO: iStock

Mreža prostovoljnih organizacij v Sloveniji je dobro organizirana, pravi sogovornica. "Formalno gledano lahko vsak postane prostovoljec, pomembna je želja pomagati drugemu, pa tudi motivacija in predanost delu. Tako kot velja pri izbiri poklica, so tudi tu za različne veje pomembne določene osebnostne lastnosti in veščine, ki so odvisne od posameznika. Osebne izkušnje niso nujne, predstavljajo pa veliko prednost. Pri nas je tako potrebna sposobnost empatije, poslušanja in razumevanja težav. Oseba, ki je prebole motnjo hranjenja, lahko takšno motnjo razume in svetuje lažje kot nekdo, ki se je tega priučil."

Težko bi posploševali, da prostovoljci opravljajo delo, ki bi ga morala (socialna) država, odgovori na vprašanje, ki si ga zadnje čase vse pogosteje zastavljamo. "Bolj kot na državo, bi bilo smiselno odgovornost prenesti na celotno družbo. Socialno izključenost vidim kot sistemski problem, predvsem pa kot problem kulturnih tokov sodobne zahodne družbe, temelječe na kapitalističnem sistemu. Sodobna družba namreč ceni vrednote, kot so kapital in moč, dosežki." Pri prostovoljstvu gre predvsem za širjenje vrednot, na katere je sodobna družba pozabila, razlaga in še: "Z gospodarsko krizo je prišlo do ogromnih socialnih razlik, zato si mnogi pomoči ne morejo več privoščiti." Prostovoljstvo zapolnjuje tiste družbene vrzeli, ki jih je povzročil sodobni način življenja.

Kakšno je torej mesto prostovoljca v današnji družbi? Večplastno in raznoliko, je jedrnata Murovčeva. "Sama to delo vidim predvsem kot obliko pomoči in način izražanja sebe preko dela. Na ta način se izboljšajo in krepijo družbene vezi ter stiki med posamezniki in organizacijami, izboljšuje se kakovost življenja, povezana z vrednotami pomoči in solidarnosti. Prav tako je pomen prostovoljstva zaščita ogroženih, marginaliziranih in stigmatiziranih skupin, na primer oseb z določeno duševno motnjo, ki je žal pri nas še vedno tabu."

Mreža prostovoljnih organizacij v Sloveniji je dobro organizirana.
Mreža prostovoljnih organizacij v Sloveniji je dobro organizirana. FOTO: iStock

Od vsakega posameznika je odvisno, ali svoje delo nosi domov ali pa ga pušča za vrati pisarn. "Običajno si izberemo takšno obliko dela, ki sovpada z našimi interesi, izkušnjami, načinom življenja, zato je težko potegniti mejo med delom in prostim časom. V našem društvi prostovoljci zgodbe resnično nosimo domov, saj se ukvarjamo z ljudmi, ki doživljajo hude stiske. Motnje hranjenja so namreč štiriindvajseturna okupacija osebe, ki trpi, zato nas za pomoč prosijo ob vseh urah."

Vse zgodbe se najbrž ne končajo s pozitivnim koncem, ali pač? "Mnogi po pomoč pridejo prepozno, še posebno pri anoreksiji lahko pride do takšne izgube teže, da je potrebna hospitalizacija," pravi Anja Murovec in vsem polaga na srce, da se lahko nanje kadar koli obrnejo po pomoč.

Tudi (in predvsem) osveščanju je namenjen teden prostovoljstva, ki letos poteka pod geslom "Prostovoljstvo kot prostor vključevanja". V tem tednu bodo po vsej državi potekali številni dogodki, na katerih se bodo predstavljale različne prostovoljske organizacije. Vsi, ki jih zanimajo tovrstne aktivnosti, si lahko na spletni strani Slovenske filantropije pridobijo številne informacije in odgovore na morebitna vprašanja.

Za vse informacije so v društvu Svetovalni svet dosegljivi na telefonski številki 068 648 695 ali na naslovu info@svetovalni-svet.si.

Kako se je končala zgodba 17-letnice?

Zgodba 17-letnice se je na srečo končala dobro. Ko je namreč spoznala, da ne zmore  več sama izplavati iz brezna motenj hranjenja, se je zaupala staršem in skupaj so poiskali pomoč. "S strokovnjaki so se dotaknili vzrokov, ki so pripeljali do motnje, predelali občutke, ki jih je dekle doživljalo globoko v sebi. Punca se je s pomočjo svetovanja naučila, da je potrebno imeti zdrav in ljubeč odnos do sebe, saj na tem temelji kakovost življenja," pravi Anja in dodaja: "Naučila se je sprejemati sebe takšno, kot je in reševati težave konstruktivno, ne s prenajedanjem in bruhanjem. Kasneje so se težave v blažji obliki še ponovile, ker je redno sodelovala in hodila na svetovanja, do hujšega nihanja ni prišlo."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

johanca123
15. 05. 2017 18.47
+4
Prostovoljci delajo zastonj, tistim ki pa pomagajo pa jim tudi do dela ni!
BUONcaffee
15. 05. 2017 15.54
+9
Bogataši se še bolj bogatijo, revežev pa je vedno več. To uničuje družbo in EU.
Kollerik
16. 05. 2017 11.52
Transformerji
15. 05. 2017 14.04
+5
Kako pa to novico komentirajo milenijci??
Naiskreni
16. 05. 2017 11.24
+1
:) tako, da svetujemo, naj čimveč ljudi (in organizacij) v takih in drugačnih primerih, tudi iz "firbca", stopi v stik z WWOOF in zapusti Slovenijo, da spoznajo kaj pomeni beseda "svet".
tron3
15. 05. 2017 12.56
+3
Kjer je regulativa v zakonodaji, kjer je jasno določena sankcija če kršijo delodajalci delovno pravne pogodbe, pač je takšnih anomalij v družbi manj, pri nas je pa to drugače, delodajalec je nagrajen namesto sankcioniran za svoje nečedno početje, Zakonodaj pa je bila sprejeta s soglasjem političnih strank, sedaj veste kaj ste volili vseskozi od osamosvojitve naprej.
relos
15. 05. 2017 12.53
+3
Brezobzirnost je mati kapitalizma.
dostojevski II
15. 05. 2017 12.33
+7
V Sloveniji raste število ljudi, ki potrebujejo pomoč... TO JE DRUGA ŠVICA.... Leta 1995 je BDP znašal 8.280 eur na prebivalca. Leta 2016 je BDP 19.262 eur na prebivalca. Ob praktično enakem številu prebivalcev je BDP 2 x višji, prav tako pa je število ljudi, ki potrebujejo pomoč 2 x višje. Kako je to mogoče ?! Preprosto. Vse več je namreč tudi ljudi, ki jim grozi odvzem premoženja nezakonitega izvora. To je druga Švica, kjer ima kriminal domicil.
ROMELS
15. 05. 2017 12.44
+7
Res je. Vse več je sesalcev iz proračuna, posledično pa vse bolj siromašni socialni transferji. Npr. Predavatelji (učitelji) z mastnimi plačami in raznimi dodatki, otroci pa zato brez malic in kosil.
lemur
15. 05. 2017 12.55
+1
8.280€ revalorizirano iz leta 1995 je okrog 19000€. Torej se BDP realno ni spremenil. Place v JS smo enkrat malo preracunavali in so se realno znizale. Glede na to, da ne vidim nekih povacanih odhodkov v JS in da je BDP podoben lahko sklepamo, da so sredstva samo manj enakomerno porazdeljena.
dostojevski II
15. 05. 2017 13.11
+8
lemur....Leta 1995 je javni dolg znašal 1,9 milijard evrov. Leta 2016 je javni dolg znašal 31,6 milijard evrov. Upam samo, da ne boš ugotovil, da je 1,9 milijard evrov iz leta 1995 enako 31,6 milijard evrov iz leta 2016.
vladaricaumov
15. 05. 2017 12.08
-1
Kapitalisti so fasisti.
BUONcaffee
15. 05. 2017 15.51
-1
Fašisti so za svoj narod dali enako kot komunisti. Fašisti in kapitalisti nimajo nič skupnega.
pizzamargerita
15. 05. 2017 17.49
-1
kapitalisti ti dajejo delo, ce slucajno (ni zelo varjetno) delas.....
Las Vegas
15. 05. 2017 11.20
+13
Od leta 2004 imam preko 600 ur opravljenega dela na intervencijah. Vaj in sestankov pa tekmovanj ne štejem v to. Ni veliko, ampak, ker nimam denarja, pa na tak način pomagam pomoči potrebnim. Naj vsak zase napravi izraču ln
Al83
15. 05. 2017 10.37
-3
Ja za vse so krivi zlobni sebični kapitalisti. Kapitalisti, ki gredo in potegnejo rude iz zemlje in energijo iz sonca in fosilov, in z surovinami, ki jih zberejo naredijo nekaj, kar ima vrednost za družbo in civilizacijo, zraven pa zaposlijo ogromno ljudi in jih potegnejo iz revščine, ter poskrbijo, da imajo njihove familije kaj za jest. Kaj nardijo socijalisti? Zlorabijo moč inštitucije države, da vsem ki delajo na silo poberejo polovico zaslužka v imenu socijalne pravičnosti. Potem pa nekaj tega denarja porabijo za podkupnine(socijalne, otroški dodatki...) ostalo pa za rast nepotrebnih zatiralskih birokratskih inštitucij in v lastne žepe in žepe svojih kolegov večinoma monopolistov. Kar se pa pomoči tiče. Nihče ti ni dolžen pomagat. Bodi prijazen in dober do družinskih članov, sosedov in prijateljev in ti bodo v krizi pomagali. Namesto, da se izoliraš in živiš življenje sam zase za štirimi stenami, pred televizorjem in računalnikom se raje vklopi v okolico in ti bodo ti ljudje v krizi pomagali. Ne moreš pa pričakovati pomoči od totalnih tujcev.
lemur
15. 05. 2017 10.47
+9
Kapitalisti vse stisnejo do minimuma, ce lahko. Drzava je edino, kar jih omejuje skozi razne regulative. Drzava v koncni fazi nudi tudi zelo drag servis, ki zajema infrastrukturo, zdravstvo in socialo. Podkupnine so povsod, kar pa nudi drzava pa potrebuje tudi gospodarstvo. Edini Problem je, da se nekako pricakuje, da bo drzava servisirala samo se gospodarstvo. Ce bi se le dalo bi kapital, da drzava ozdravi ljudi toliko, da lahko delajo in jim naredi fino infrastrukturo, ter jih varuje ko narodu pokne, ker ima nekaj ljudi na svetu veliko vecino bogastva. Stvari kot so pokojnine ali sociala pa bi raje kar ukinili ali pa kakor je jasno v clanku prepustili reveze revezem. Meni se zdi bolj problem, da 60 ljudi poseduje polovico svetovnega bogastva kot nekaj izi pijavk v JS.
SDS_je_poden
15. 05. 2017 10.52
+4
Citiram: "Kapitalisti, ki gredo in potegnejo rude iz zemlje in energijo iz sonca in fosilov, in z surovinami, ki jih zberejo naredijo nekaj, kar ima vrednost za družbo in civilizacijo, zraven pa zaposlijo ogromno ljudi in jih potegnejo iz revščine, ter poskrbijo, da imajo njihove familije kaj za jest." Večje laži še nisem slišal. Kapitalistu je v interesu le kapital, kako z čim manj vložka ustvariti čim večji dobiček, neglede na dobrobit narave ali človeka. Take vrste kapitalizma se gremo pri nas in v svetu.
Al83
15. 05. 2017 11.08
+1
Kolikor mam jaz izkušnje s kapitalisti sem bil po navadi kar pošteno plačan. Imam boljše izkušnje z manjšimi podjetji, kot z velikimi fabrikami, ker imaš pri manjših boljši dostop do šefa in si lažje več izpogajaš. Sicer pa če si dober, te bodo opazili tudi v fabriki z 2000 folka in se ti bodo ponudile možnosti za naprej. Kapitalist bo saj v mojih izkušnjah bil pripravljen plačati več za dobrega delavca. Sem pa že mogel tudi groziti z odpovedjo, da sem dosegel kar sem hotel, in v večini primerov mi je ratalo, občasno naletiš tudi na kakega, ki se ga ne da premakniti niti za milimeter.
lemur
15. 05. 2017 11.12
+7
"ZA PRAVIČNO DRUŽBO" Kar citiras bi bilo se najbolj podobno temu kar lahko vidimo na Kitajskem. Tocno bi bilo "Komunisticni kapitalisti, ki gredo in potegnejo rude iz zemlje in energijo iz sonca in nafte, in z surovinami, ki jih zberejo naredijo nekaj, kar ima financno vrednost za družbo in civilizacijo, zraven pa zaposlijo ogromno ljudi in jih potegnejo iz revščine, ter poskrbijo, da imajo njihove familije kaj za jest. Ce pa niso vec delovno sposobni ali niso zadovoljni samo s hrano pa jih vrzejo v revscino bolane, kar je dobro, ker jim se gratis skrajsajo trpljenje. P.s. Okolje kaj je ze to okolje?" "
lemur
15. 05. 2017 11.13
+7
Al83. Kako lahko predvidevas, da so vsi isti kot ti in da lahko tvojo izkusnjo apliciras na vse? Ali hoces samo aplavz kako kul ti je uspelo? Verjemi, da te kapitalist ne bi placal ce bi nasel ustrezno zamenjavo ceneje. Sploh pa ni problem pri dobro situiranih, ki znajo poskrbeti zase. Problem je nemocna vecina, ki pa zaradi taksnih kot si ti mora sprejeti svojo usodo, ker se zaradi teh ali drugih razlogov niso sposobno tako gurati naprej kakor se je uspelo tebi. In seveda ce je uspelo tebi lahko vsem, ce ne pa lahko umrejo na plocniku. Sej so si sami krivi a ne? Sej si dokazal s svojim super reprezantivnim univerzalno aplikabilnim primerom. Vsi na 2000€+ z lahkoto?
Kollerik
15. 05. 2017 11.22
+3
AI83, ne kje pa ..niso vsega krivi "sodobni kapitalisti", pač pa v veliki večini. Zadovoljen?
Al83
15. 05. 2017 11.27
+1
Z citatom ˇKapitalisti, ki gredo in potegnejo rude iz zemlje in energijo iz sonca in fosilov, in z surovinami, ki jih zberejo naredijo nekaj, kar ima vrednost za družbo in civilizacijo, zraven pa zaposlijo ogromno ljudi in jih potegnejo iz revščine, ter poskrbijo, da imajo njihove familije kaj za jestˇ sem hotel povedati, da kapitalist naredi izdelke iz surovin, ki jih dobi v naravi. Pri izdelovanju gre za na novo ustvarjeno vrednost(izdelke). To ni neka pita, kjer bi s tem da se nekdo obogati morali drugi nekaj izgubiti. Vsi, ki sodelujejo pri procesu(od delavca do šefa) dobijo na novo ustvarjen kapital, narejen iz surovin v naravi. Socijalisti hočete pokazat kapitalista, kot nekoga, ki jemlje drugim, da sebe bogati, kar pa ni res, saj surovine pridejo iz narave in ne iz žepov revežev. Edini, ki jemljejo, da bogatijo sebe so državni birokrati.
Kollerik
15. 05. 2017 11.27
+3
... so pa tvoje izkušnje v vezi z izpogajanji zelo zanimive in z objektivno vredostjo.
lemur
15. 05. 2017 11.34
+0
Al83 kar pripisujes kapitalistom je prisotno v vseh industrializiranih drzavah. Problek kapitalistov je, da jim ni mar za nic dugega in imajo vsi ostali zanje vrednost samo ko jim delajo profit. Ce bi bilo res, da jemljejo samo drzavni birokrati ne bi imelo nekaj vec kot 60 ljudi polovico svetovnega bogastva. Sej ti je jasno? Polovico! JS pa morda pokrade 10% od tistih recimo 30% sredstev, ki gre skozenj.
pizzamargerita
15. 05. 2017 11.41
+7
DEJSTVO JE, DA JE EDINI DELUJOČI USPEŠNI GOSPODARSKI MODEL PAČ KAPITALISTIČNI!!! Kdor tega ni pripravljen priznati, živi v utopičnih sanjah, da je možno "delati po svojih možnostih in ob tem zaslužiti po svojih potrebah". DEJSTVO JE, da človek dela zase in za PROFIT, ki ga bo ON od tega imel. TO JE DEJSTVO! Je pa seveda praksa uspešnih demokratičnih držav, da preko sistema davkov iz zaslužka kapitala financirajo tudi družbene dejavnosti,šolstvo, penzije, zdravstvo, kulturo..., aparat, ki je potreben za delovanje socialne države in družbe kot celote. Ampak vse to ne spremeni dejstva, da je GIBALO NAPREDKA PAČ KAPITAL! Tako je in vedno bo, dokler bo živel človek.
pizzamargerita
15. 05. 2017 11.45
+3
kar pa se prostovoljstva tiče, prav je, da se pomaga starim, izoliranim, prizadetim. Da pa danes mehkužne množice potrebujejo pomoč že zaradi mozoljev, celulitisa...ali pa če se skregajo s fantom/punco, pa kaže na premalo resničnih življenjskih skrbi.
lemur
15. 05. 2017 11.52
+0
@pizzamargerita Ni res. Je samo trenutni sistem. V casih ko je bil nas planet skupek monarhij bi pravtako lahko dejali, da monarhije delujejo najboljse in ker so bile takrat tudi trenutni sistem so bile tu najbolj razvite. Problem kapitalizma v tej obliki je, da se pregreva. Vecina bogastva gre v roke pescicam in ravno tu mora reagirati drzava in sredstva prerazporediti. Ni problem valuta ali nacin trgovanja. Problem je, da je kapitalizem v tej obliki popolnoma razvrednostil kar mu ne korist in sredsva porazdelil nesorazmerno. Na nek nacin na je vrnili v obdobje monarhij, le da so monarhi ljudje z denarjem. S tem propadla demokracija, ki pa resnicno je stabilen sistem ravno zaradi disprerzije moci in sredstev.
lemur
15. 05. 2017 11.58
+0
@pizzamargerita to, da sodis ljudi s problemi in jih ozigosas z mehkuzci in pavsalno predvidevas od kot njihovi problemi izhajajo pa je morda tvoj najvecji problem in nikakor ni pokazatelj neke intelektualne sirine. Nerealna stigmatizacija in za vse dati sebe kot vzor je kar se meine pravtako problem, ki potrebuje strokovno pomoc.
lemur
15. 05. 2017 10.21
+11
Znacilno za drzave, kjer je kapital nad socialno filozofijo. Tega bo vedno vec, tako da navadite se. Kombinacija novih proizvodnih tehnologij, ki radirajo delovna mesta, ki jih poznamo lahko ima samo dva zakljucka. Ali da se te ljudi odreze iz sistema po desnicarski filozofiji ali pa, da se jim omogoci nek minimum ce delajo v neprofitnih ali negospodarnih panogah po levi filozofiji. Nek kompromis bo v druzbi potreben. Ali zavedno posredno pobijemo ljudi, ki jih ne potrebujemo ali pa jih stipendiramo. Jaz sem bolj socialno usmerjen in sem pripravljen placevati tudi za njih. Ce vas vecina brez problema pusti ljudi v mukah in na cesti, ker ne pricakujejo njihovih standardov potem bo pac treba narediti ograje in ignorirati pekel na zemlji dokler ne eksplodira.
Kollerik
15. 05. 2017 11.25
+8
++++++ Sodobna prizvodnja in tehnika, skombinirani s selitvijo proizvodnje (t.i. globalizacija) v svetu (po EU, po Ameriki) ustvarjata "odvečne" milijone ljudi brez možnosti najti si primerno delo za preživetje. Te mase so vnetljiva snov za kakšno veliko revolucijo in ko bo enkrat presežena ta kritična masa, bo pošteno počilo.
NotMe
15. 05. 2017 10.07
+17
Dragi moji, pri prostovoljstvu gre natančno zato, za kar se sprašujete: za zatajeno socialno državo! Oziroma država, inštitucije zopet prelagajo odgovornost in izkoriščajo "socialni čut" dobrih ljudi. Brez zveze. Še malo, pa nam bodo rekli, da moramo "prostovoljno" v fabriki oddelat še pet dodatnih ur, da bo šef imel za tretji vikend. Totalno razvrednotenje dela, sposobnosti, kompetenc. Đaba vam neke kao izkušnje, če pa bodo zaradi teh izkušenj hoteli le še več prostovoljnega dela.
lemur
15. 05. 2017 10.31
+9
To je pac ena od prvih posledic filozofije, ki je orientirana na kapital. Vse urade, ki ne prinesejo € je treba ukiniti, seveda sociala ni izjema in je temu primerno oslabljena. Ujeli smo se v zanko, kjer se vse gleda skozi neko prizmo denarja, ki pa jo oblikuje nekdo tretji.
komarec
15. 05. 2017 09.39
+17
Kmalu bomo vsi potrebovali pomoč.
Kollerik
16. 05. 2017 11.59
+1
toda eni jo bodo dobili, večina pa ne.... vsaj tako kaže...
tron3
15. 05. 2017 09.28
+13
2 milijona nas je pa toliko problemov, veste kje pa so nastali problemi s katerimi se soočajo ljudje, v parlamentu, se je sprejemalo takšno zakonodajo, jasnooooo, seveda na pobudo vseh dosedanjih Vlad, brez izjeme, jasnoooo!!!
Kollerik
16. 05. 2017 12.00
srecnii
15. 05. 2017 09.08
+23
Krivi so ljudje sami, da se pustijo je*at v glavo....v tujini bi pele pesti pri takem odnosu, pri nas vsak požre besede, žalitve, je*anje v glavo in dela naprej kot suženj. Ko je človek psihično uničen se mora sam sebe spravit v red, noben ti ne more pomagat. Ma jaz enostavno čez eno uho not in čez druzga ven
Kollerik
16. 05. 2017 12.01
dokler si mlajši, nekak še gre pozneje pa.... ko že imaš kakih 30 let arbajta za sabo, je to že težje požirati, veš....
korintos23
15. 05. 2017 08.56
+15
Socialci so že v luftu, oni najbolj trpijo.
FesterAdams
15. 05. 2017 08.58
+11
Je pa med njimi največ prostovoljcev. Še nisem slišal za kapitalista, ki bi s penisom mrdnil za uboge...
MATEJ5321
15. 05. 2017 09.23
+4
FesterAdams na Švedskem kapitalisti vzdržujejo socialno stanje. Vsi vemo, da je dobro. Ne širi laži
ROMELS
15. 05. 2017 09.33
+0
Nič ne bi skrbeli kapitalisti, če jih država ne bi pokradla.
ROMELS
15. 05. 2017 08.55
+0
Imamo že vrsto let na oblasti levake, ki vse sproti požrejo. So prave gosenice.
korintos23
15. 05. 2017 08.56
+2
ROMELS
15. 05. 2017 09.09
+2
Ja. jaz že 30 let živim na račun davkoplačevalcev. Imam plačo iz proračuna.
Kollerik
16. 05. 2017 12.03
hm... morse, to so ti kaviar levičarji in ne prava levica. Sicer pa so na oblasti bili tudi oni drugi, pa vsi skupaj niso nič naredili, še bolj so nas potunkali....
hotchilipoper
15. 05. 2017 08.52
+25
Ljudi, ki potrebujejo pomoč je vse več ,vendar se država podela na to
korintos23
15. 05. 2017 08.55
+7
V kapitalizmu državo najbolj briga kako ti živiš! Si mogoče pomešal s socializmom?
Mich Diam
15. 05. 2017 08.10
+19
kapital je hujši kot huda bolezen rak ali podobno!
puspan
15. 05. 2017 08.47
+1
Imaš prav, še posebej, če se ne nahaja v tvojem žepu.
FesterAdams
15. 05. 2017 08.59
+4
puspan
15. 05. 2017 09.03
+5
Tudi s teboj se globoko strinjam. Meni vsako leto penzijo povprečno za 40 € povišajo in to brez, da bi me vprašali, če s tem sploh soglašam. Res nesramnost brez primere.
hotchilipoper
15. 05. 2017 08.05
+22
Ta država ni za šibke ljudi
tantadruj1
15. 05. 2017 08.13
+19
Las Vegas
15. 05. 2017 08.00
+31
Prostovoljno podarjen čas drugemu (brez pričakovanja česarkoli v zameno) je nekaj najlepšega. Ampak... ko na račun prostovoljstva država ne opravi svojega dela.... je pa drugo!!
vstajnik1941
15. 05. 2017 08.26
+28
problem so tudi prostovoljci ki imajo politično ozadje in za motiv zaslužkarstvo.
vstajnik1941
15. 05. 2017 08.26
+16