Slovenija

Lipa ostaja zaprta

Ljubljana, 07. 08. 2013 15.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Upravna enota Ljubljana je ustavila postopek za izdajo dovoljenja gostinskemu lokalu Lipa, kjer je množica leta 2005 do smrti poteptala tri najstnice, za prireditev predvideno 9. in 10. avgusta.

Iz Upravne enote Ljubljana so sporočili, da so danes izdali sklep o ustavitvi postopka izdaje dovoljenja gostinskemu lokalu Lipa za javno prireditev Lipa clubbing, ki je bila predvidena za 9. in 10. avgust. Organizator prireditve je namreč v torek umaknil vlogo za izdajo dovoljenja obratovanja za ta konec tedna.

diskoteka Lipa v Spodnjih Pirničah - 6
diskoteka Lipa v Spodnjih Pirničah - 6 FOTO: Damjan Žibert

Napovedane javne prireditve na prostem, ki jo je prijavila lastnica Lipe Milena Zavašnik, v petek zvečer med 20. in 4. uro naslednjega dne tako ne bo. Zavašnikova je na Upravno enoto Ljubljana podala vlogo za začetek obratovanja 9. avgusta in potem vse konce tedna v avgustu.

A Zavašnikova očitno ni umaknila vloge za obratovanja tudi za preostale konce tedna v avgustu. Na Upravni enoti Ljubljana so namreč pojasnili, da vlogo za izdajo dovoljenja za preostale dni v avgustu še obravnavajo.

Dovoljenje bo izdano le, če bo organizator v postopku izkazal zadostne ukrepe za zagotovitev reda, varnosti življenja in zdravja udeležencev in drugih oseb, varnosti premoženja ter da prireditev ne bo ogrožala javnega prometa in predstavljala nedopustne obremenitve okolja, so pojasnili.

Prireditvi so močno nasprotovali krajani Spodnjih Pirnič, kjer je lokal Lipa. Tam se je namreč 23. decembra 2005 zvečer zgodila tragedija, ko je v prerivanju pred gostiščem množica poteptala tri najstnice.

diskoteka Lipa v Spodnjih Pirničah - 7
diskoteka Lipa v Spodnjih Pirničah - 7 FOTO: Damjan Žibert

Dve 17-letnici sta poškodbam podlegli na kraju nesreče, medtem ko je 15-letnica umrla nekaj dni pozneje v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana. Lastnik diskoteke Robert Zavašnik, ki mu je sodišče zaradi povzročitve splošne nevarnosti dosodilo pet let zapora, ker kot organizator zabave ni poskrbel za varnost, se že štiri leta skriva pred roko pravice.

Predsednica krajevne skupnosti Pirniče Nada Prešeren je z razpletom zadovoljna. "Prav je, da je bil postopek ustavljen, kar je bilo tudi za pričakovati," je povedala. Zdaj je očitno, da je poskušal organizator prireditve, ki ni dobil dovoljenja občine za opravljanje gostinske dejavnosti v nočnem času, zaobiti to prepoved in zadevo izpeljati preko sistema prijave prireditev, je prepričana.

Ocenjuje, da je delno za to kriva tudi naša zakonodaja, ki omogoča prireditve, za katere je očitno zelo lahko dobiti dovoljenje. Na to karto je po njenih besedah igral tudi organizator, ki je poskušal pripraviti dve vzporedni prireditvi, za kateri je potrebna privolitev oz. soglasje dveh uradnih organov. "Za notranjo prireditev naj bi dovoljenje izdala policija, za tisto na prostem pa upravna enota. Tako bi se zgodilo, da en organ za drugega ne bi vedel," je še dejala Prešernova.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gospakatja
08. 08. 2013 07.16
+1
ja, v sedanjih časih je res nemogoče, da bi en organ za drugega ne vedel- saj ni orodja, s katerim bi se dalo to izvedeti!! očitno bo treba še malce odpuščati učinkovite birokrate!!
tyulny
08. 08. 2013 06.31
Vse skupaj porušt da bo mir.
M_teorija
07. 08. 2013 20.37
+4
Odprtje ali ne bi moralo biti neodvisno od nesrečnega dogodka, skrivanjem Zavašnika. Kriteriji bi morali biti takšni kot veljajo predpisi za vse ostale objekte oziroma prireditve. Zavašnika pa je treba privesti, da odgovarja po črki zakona. Torej ne smemo mešat jabolka in hruške. Eno je kazenski postopek, drugo pa pridobitev dovoljenja zaradi odprtja!?
cirenij
07. 08. 2013 19.36
+10
Žalostno je, kar se je zgodilo. Ampak po moje je Zavašnik najmanj kriv. Če bi imel 20 redarjev ne bi mogl ustaviti teh najstnikov. Starši teh mladoletnic bi morali prevzeti levji delež odgovornosti.
Bordon Bordon?i?
07. 08. 2013 19.25
+9
meni se to zdi kr neki.... kaj ima veze diskoteka oziroma bar, klub, in predvsem lastnik, če pjani ljudje ne znajo potrpežljivo čakat in rinijo kot živali :/ oziroma še živali so pametnejše
Bordon Bordon?i?
07. 08. 2013 19.24
-1
meni se to zdi kr neki.... kaj ima veze diskoteka oziroma bar, klub, in predvsem lastnik, če pjani ljudje ne znajo potrpežljivo čakat in rinijo kot živali :/ oziroma še živali so pametnejše
MaunelNeuer
07. 08. 2013 19.26
+3
že to da je obratoval brez dovoljenja pove vse, kriva je tudi delovna inšpekcija
intel1
07. 08. 2013 19.10
+9
SLOVENCI A STE RES OMEJENCI KA BOMO SEDAJ VSAKO GOSTILNO ZAPRLI ČE BO KDO UMRU PRED NJO. PUSTITE LJUDI DELATI, VI PA SVOJE MLADOLETNE OTROKE IMEJTE NA VRVICI
mackon08
07. 08. 2013 19.20
-1
Ne piši bedarij, gre se tudi za odnos Zavašnika ki se je na sodišču lepo smehljal, ni pokazal niti malo sočutja. Zato mora Lipa biti zaprta. Tako je tudi prav.
intel1
07. 08. 2013 19.22
+3
NE BLUZI ČE JE DRŽAVA NESPOSOBNA GA DOBITI, GLEDE SMRTI DA ZATO NEBI ODPRLI GOSTILNO JE PA BEBAVO
MaunelNeuer
07. 08. 2013 19.27
+3
ja intel ma naj delajo z dovoljenjem ne pa brez
MaunelNeuer
07. 08. 2013 19.09
-8
tak je prow, zapret to reč pa porušit za vedno
MaunelNeuer
07. 08. 2013 19.25
-4
evo po minusih sodeč klapa nima ki dost v glavi samo na žur mislijo za varnost se jim pa fučka
triklar
07. 08. 2013 19.05
+0
Preslabe kuverte
Drej?i Matjaž
07. 08. 2013 18.42
+0
Bi jo odprli pa ni obiskovalcev pa ostaja zaprta haha
SkokecPokec
07. 08. 2013 18.39
+6
prav smešni so. premislimo malo. v letalskih nesrečah je pomrlo toliko in toliko ljudi, pa letenja niso prepovedali in zaprli. v ladijskih nesrečah je tudi utonilo mnogo ljudi, pa ladje še vedno plujejo. Po cestah se pobije toliko in toliko ljudi vsako leto, pa se prodajajo novi in novi avtomobili in nobene ceste niso zaprli.... V lipi pa umrejo tri dekline pa ne pustijo, da bi znova odprla svoja vrata... pr taki stvari človk ne ve, a bi se jezil, smejal, al pa jokal
Aljaž Bencik
07. 08. 2013 18.35
+11
Menim, da so tuki poleg Zavašnika krivi še varnostniki, množica ki se je prerivala in predvsem starši, ki so dekleta sploha tja pustili...spomnimo, da je do 18 leta za mladoletnike odgovoren starš..torej kdo je odgovoren!?...sej vem, da je izguba otroka zelo težka stvar, sam zakaj se starši grejo gonjo, ko so pa vendar med tistimi, ki se bi mogli posuvati s pepelom...
mraxxx
07. 08. 2013 18.48
+9
Se strinjam. Zagotovo so tudi starši krivi. Za mladoletne osebe smo odgovorni sami starši. Če pustim otroka zaprtega v avtu na soncu malo predolgo in če je z njim kaj narobe bom odgovarjal jaz. Če mladoletnik stori traparijo, se bom jaz zagovarjal na policiji. Tako da, ....... krivec ni samo Zavašnik.
mraxxx
07. 08. 2013 18.20
+8
Ali so starši 15 letnice krivi ali ne me niti ne zanima. Povem lahko samo to, da moji otroci, stari 15 let ob tej uri zagotovo tam ne bi bili. Ampak to sedaj niti ni pomembno. Da Zavašnik je deloma kriv, ni pa krivec v celoti. Kriva je samo kar se tiče organizacije. Policija bi morala, kar pa je skoraj nemogoče, najti tiste, ki so bili na robu množice in potiskali skupino ljudi. Ti so za moje pojme 80% odgovorni za dogodek. Roko na srce, četudi bi bilo vse organizirano do pike po pravilih, pa če so ljudje neolikani bi ravno tako prišlo do takšnega izida. Mar ne? Sicer sem pa proti ponovnemu odprtju Lipe. Iz samega sočutja do staršev.
malibu7
07. 08. 2013 18.25
-2
Ti še vedel ne boš kje se tvoj otrok nahaja zato malo manj opletaj z jezikom, ponavadi ravno starši tistih, ki pametujejo MOJ OTROK PA ŽE NE doživijo totalno razočaranje pri otrocih.
korintos1
07. 08. 2013 18.29
+8
Zavašnik je kriv, ni pa kriv da se je pijana horta izživljala s potiskanjem na tiste v prvih vrstah, naj se ti otroci vprašajo če mogoče niso oni krivi teh smrti!
mraxxx
07. 08. 2013 18.45
-5
malibu7, samo, da pojasnim. Imam 12 let staro hčerko in 7 let starega sina. Nekaj izkušenj že imam. Tudi nekaj žurk je šlo že skozi. Vendar jaz prakticiram tako, da zapeljem hčer do kraja, počakam, da vidim, da je vse ok, potem pa grem domov. Ko je končano me pokliče in jo grem iskat. Pa lahko tudi ob 5 zjutraj. Ne rečem, da se ne more nič zgoditi, vendar je pa zagotovo manj možnosti. Če ne drugega ni nevarnosti, če kaj popije kar skoraj ne moreš preprečiti. Nisem želel opletati z jezikom kot si opisal. Rekel sem tudi, da me ne zanima koliko so tukaj starši krivi. Jaz sem samo podal mnenje glede Zavašnika.
korintos1
07. 08. 2013 18.50
+13
12 letno hčerko odpelješ v disko, pogledaš če je vse ok in greš zjutraj ob petih po njo? Ta otrok se mi pa malo smili, ker imam vnuke in vnukinje stare 13 let in tega moji otroci ne prakticirajo! Imam več prakse kot ti. Hahahah A lahko 12 letni otroci sami ponoči okrog vandrajo?
malibu7
07. 08. 2013 18.54
+11
mraxxx če pa 12letno hči pustiš da hodi na žurke si pa fenomen, pri teh letih je pa definitvno prezgodaj da hodi okrog na žure četudi jo ti pelješ. Čez eno leto bo pa s trebuhom prišla.. pa boš ti kriv! Ali pa bo v času ko bi naj bila na žurki šla ven in se vrnila na dogovorjeno mesto ko boš prišel po njo. Lahko ti rečem da ti pa res počneš nekaj hudo narobe, 12letnica na žurkah pa še praviš če se kaj spije vsaj veš kje je, torej ti je to nekaj normalnega, ni pa zate sprejemljivo da so 15 in 17 letniki v diskoteki..Neverjeten si!
malibu7
07. 08. 2013 19.02
+5
mraxxx morda so tudi te punce pripeljali starši pred diskoteko, bila je gužva, čakalo se je zunaj, torej starši so jih pripeljali na parking..bi morali po tvojem čakati v vrsti z njimi dokler ne vstopijo v diskoteko. Nepomemben podatek kako so prišle tja, samo dajem primer ko praviš da ti svojo 12-letno hči voziš na žurke potem pa te pokliče ko želi domov četudi ob 5h zjutraj. Kaj pa se do 5h lahko zgodi z njo? Pa boš po tvoji logiki ti kriv ane? Kriv si že zdaj ker 12letnici dovoliš nemogoče stvari, čez 3 leta jo ne boš imel nič več pod kontrolo ker je že zdaj absurd kar ji dovoliš, me zanima če ji njena mati tudi toliko dovoli ali si samo ti tisti ki odloča???
D12J12
07. 08. 2013 18.19
+6
Nimam nič proti če se spet odpre, upam da so se iz te tragedije veliko naučil in da bo od zdaj naprej za varnost poskrbljeno kot se zagre. Imel je par varnostnikov in ograde a kdo je pa pričakoval podivjano mladino? Velika napaka je bila, da je bil tisti večer prost vstop...
zoran13
07. 08. 2013 18.05
+5
Po naključju sem spoznal starše ene od žrtev tragične nesreče, kaj so preživljali starši je zelo težko že zapisati. Insinuacije, zlonamerne informacije, medijska gonja in hlastanje za ekskluzivnimi informacijami, soočenja na obravnavah in podoživljanja najhujših trenutkov v njihovem življenju, Zavašnikova izginitev, poskusi rehabilitacije Lipe in zvračanje krivde na starše, medtem, ko se najodgovornejši mirno sprehaja po sosednji Hrvaški in mu nihče nič ne more, se v posmeh vsemu, poskuša na vse načine ponovno organizirati prireditve na odprtem, medtem, pa se ve, da postopki in odškodninska odgovornost še iz leta 2005, še vedno niso zaključeni.
korintos1
07. 08. 2013 18.10
+12
Tudi starši so nekaj krivi če 15. letni otrok sam okrog ponoči vandra!
Die einemaister
07. 08. 2013 18.42
+5
torej kaj čakamo za zaprtje useh cest u sloveniji, sej je u posmeh d toklo mrtvih kot je bilo na naših cestah, lahko še sploh obratujejo
Tago
07. 08. 2013 18.04
+10
Ali nebi bilo vsaj malo higijenično od matere,da bi poskrbela,da se sin vrne in odsluži državi kazen.Ne,očitno je ne briga bolečina svojcev treh deklet in njunih bližnjih. Pripravja sinu,da se ob njegovi vrnitvi lokal spet zalaufa kot nekoč.Pogoltnost za dobičkom res nima meja!
Tok..Tok..EU Trojka..pa to
07. 08. 2013 17.53
+5
Itaq da bojo odprl...mal je treba počakat...so skupi...nč bat...pa plinski terminal Žaulje bo tut...pa to ...
korintos1
07. 08. 2013 18.30
-1
pedritsegonita
07. 08. 2013 17.50
-1
Tale Lipa ne bo nikol več obratovala . IN prav je tako!
Die einemaister
07. 08. 2013 18.41
+3
se pravi tudi use ceste je treba zapret ker je preveč mr
MaunelNeuer
07. 08. 2013 19.11
-3
srpkladvo ne morš tega primerjat to je druga stvar samo ti tega ne zastopiš
Dragon_13
07. 08. 2013 17.44
+15
PA KAJ IMATE TOLIKO PROTI TEJ LIPI ??? Res da je pred leti prišlo do tragedije, ampak bila je pač nesreča... Kaj pa GLOBAL, tudi tam je umrl človek, ampak ni bila nesreča, ampak objestnost zaposlenega - varnostnika, pa je že kmalu po tem začel spet normalno delovat, sicer pod drugim imenom, zakaj njih ne vlačite po medijih ?
Tago
07. 08. 2013 18.05
+3
Da lastnika išče interpol pa tebe ne briga veliko kaj?
monster03082000
07. 08. 2013 17.24
+1