Slovenija

Leto 2010 je bilo najbolj toplo leto

Ljubljana, 13. 01. 2011 17.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Lansko leto smo pri nas imeli manj sonca in več padavin kot v dolgoletnem povprečju, a vseeno je bilo to leto nadpovprečno toplo. V svetovnem merilu lahko govorimo, da gre za najtoplejše leto.

Leto 2010 je skupaj z letom 2005 najtoplejše leto, odkar meteorologi spremljajo svetovne temperature. Po podatkih Agencije RS za okolje je bilo dolgoletno povprečje preseženo za 0,62 stopinje Celzija. "To je že 34. zaporedno leto, ki je toplejše od povprečja 20. stoletja,“ pravijo na Arso.

Tudi v Sloveniji je bilo po podatkih Arso leto 2010 nadpovprečno toplo, le na Kredarici so za dolgoletnim povprečjem zaostajali. Odkloni sicer niso bili izraziti, a povprečna temperatura zraka v zadnjih dvajsetih letih v Sloveniji kaže trend naraščanja. Najhladnejša leta smo na območju celotne države imeli pred letom 1980, najvišje pa se je letna povprečna temperatura povzpela v zadnjih desetletjih.

Vročina
Vročina FOTO: Reuters

Imeli smo manj sonca in več padavin

Zaradi nadpovprečnih julijskih temperatur se je izrazito ogrelo tudi morje in doseglo 31,1 stopinje Celzija, kar je najvišja izmerjena temperatura doslej. Po spremembi vremena so le dva dni zatem izmerili zgolj 16,9 stopinje Celzija. Arso

V letu 2010 smo sicer imeli manj sončnega vremena kot v dolgoletnem povprečju, običajne vrednosti so za spoznanje presegli le v Ljubljani in na Goriškem.

Kot ponavadi je bilo največ padavin v zahodni polovici države. Na območju Julijskih Alp in Posočja so tako zabeležili nad 2000 milimetrov padavin. Povsod je bilo padavin več, saj je bilo dolgoletno povprečje preseženo povsod po državi. Meteorologi niso zabeležili rekordnih vrednosti, je pa v Ljubljani in Portorožu po podatkih Arso padla druga največja količina padavin od sredine minulega stoletja.

Izredni dogodki zaradi padavin

Na Arso so sicer zapisali, da je po nenavadno obilnih padavinah najbolj izstopal september, ko je v obdobju od 16. do 19. septembra močan dež povzročil hude poplave. To pa ni bil edini izredni dogodek tega leta. 9. in 10. marca sta nas prizadela močna burja in obilno sneženje, ki je zajelo vso državo. V notranjosti države je veter gradil snežne zamete, na Primorskem pa je pihala močna burja. Sunki so v Vipavski dolini dosegli 200 kilometrov na uro, pišejo na Arso.

Spomnili so tudi, da se je med 14. in 18. aprilom v ozračju nad Slovenijo zadrževal vulkanski prah islandskega vulkana, ki je povzročal težave predvsem v letalskem prometu.

Znatno škodo pa je povzročilo tudi nekaj poletnih neurij. Močno neurje s točo je 17. junija najbolj pustošilo po Barju in Grosupljem ter povzročilo precej škode. V obdobju od 10. do 24. julija je bilo po državi zabeleženih precej močnih nalivov, izstopala sta predvsem naliva na Obali in v Murski Soboti, kjer je padlo izjemno veliko dežja.

Sneg je nižine pobelil že ob koncu novembra, na Kredarici pa so 30. novembra zabeležili 275 centimetrov debelo snežno odejo, kar je rekordna novembrska višina, odkar potekajo meritve. Ob koncu novembra in začetku decembra je sneženje po državi povzročilo precej težav.

Sneg
Sneg FOTO: Reuters

Kaj pa vreme po svetu?

V letu 2010 smo bili v ekvatorialnem delu Tihega oceana priča tako El Niñu kot tudi La Niñi, kar je vplivalo na svetovno porazdelitev padavin in svetovno temperaturo,” so zapisali na Arso. Svetovno gledano je bilo po podatkih meteorologov leto 2010 najbolj namočeno od začetka spremljanja svetovnih razmer leta 1880.

Večina severne poloble pa je zabeležila tudi zelo mrzlo zimo. Rekordno mrzli in obsežni snežni viharji z močnimi padavinami so zajeli večino vzhodnega dela Severne Amerike, Evrope in Azije.

V Rusiji pa so poleti zabeležili vročinski val in gozdne požare, medtem ko so Pakistan zaznamovale katastrofalne poplave.

V sezoni orkanov je bilo na Tihem oceanu sedem poimenovanih neviht in trije orkani, kar je najmanj od sredine šestdesetih let. Površina ledu Arktičnega oceana se je širila do 31. marca, kar je rekordno dolgo, vendar se je kljub kratkemu talilnemu obdobju ponovno skrčila na tretji najnižji obseg, so še zapisali na Arso.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Spajder
16. 01. 2011 18.10
Na 24ur nas strašijo s toplo gredo, nas pa zebe. C L I M A T E G A T E!!!
cirenij
14. 01. 2011 07.57
Povprečno naj se le ohlaja. Le da bi bile zime toplejše. Da bi prihranili pri kurjavi in bi naši požeruhi kasirali manj na trošarinah. Se bodo končno le prešteli?
zelen-paradajz
14. 01. 2011 07.41
lažnivci! zemlja se ohlaja in ne rabiš biti nek veleum, da to opaziš. kako se pa merijo letne povprečne temperature, pa smo že slišali. ne upošteva se postaj na skrajnem severeu, ne upošteva se postaj v azijskem delu rusije... larifari! dejstvo pa je, da temperature od leta 2003 v slo padajo.
jankoinmetka1
14. 01. 2011 07.31
Seveda, veliko padavin naj bi kar pomenilo najtoplejše leto. To pa vemo, da ni res: Veliko padavin pomeni veliko oblakov. Oblaki pa odbijajo sončne žarke, kar pomeni ohladitev. Oblake pa tvorijo predvsem nukleacijska jedra, ki nastajajo zaradi kozmičnega sevanja. Če je aktivnost sonca povečana ( Sončne pege) pomeni posledično manj kozmičnega sevanja, manj oblakov in seveda toplejše podnebje.
lila.ayla
14. 01. 2011 00.58
rozica.RJ, res je. gledati je treba daljše obdobje. ne vem kako je globalno in kako točno je s temperaturami, ampak če stara mama in prababica rečeta, da so bile včasih veliko hujše zime in bolj mila poletja, bo to že 100% držalo... kar malo povprašajte doma. tako da določeno segrevanje definitivno je, pa najkdorkoli reče karkoli. da pa kvazi znanstveniki ala Al Gore pretiravajo, je pa tako ali tako splošno znano in mi je že brezveze to pisat.
rozicaJR
14. 01. 2011 00.07
Sicer tudi sama bolj verjamem ljubiteljskim vremenoslovcem, ampak kljub temu ne razumem, kako lahko trdite, da se ozračje ne segreva. Seveda je lahko bilo leto 2009 toplejše kot 2010, ampak po moje je treba gledati daljše časovno obdobje. Pa pustimo te lobije, ki delajo slona iz muhe, zaradi določenih interesov. Kakšne so temperature zadjnih treh let proti temperaturam izpred 10,13 let? Prepričana sem, da so v zadnjih letih višje in to je jasno vsakemu, ki se skozi ta leta ukvarja s kakšnim zimskim športom. Včasih smo smučali od novembra do aprila brez problema, zdaj pa je komaj kak mesec normalne smuke. Jesen in pomlad zavzemata že skoraj 10 mesecev. Še najmanj sprememb kar se temperature tiče, opazim poleti. Res pa je, da še vedno ne moremo vedeti, če vsi ti podatki prinašajo tako katastrofalne posledice, kot nam jih predstavljajo in tudi to, koliko je to pač del nekega naravnega cikla segrevanja in ohlajanja.
Odpri.oci
13. 01. 2011 22.21
Še vedno pa mi nihče od eko-histerikov (Bogataj, Wagner, Stritih, Potočnik, Kranjc, Živčič.....) ne zna odgovoriti na naslednje vprašanje : Kaj bi bilo tako slabega za Slovenijo (in slovensko kmetijstvo), če bi imeli v povprečju eno stopinjo toplejše podnebje ??????
gx15
13. 01. 2011 22.07
Mutkota in Biebra pošlite na luno pa se bo ozračje zelo shladilo ;)
gx15
13. 01. 2011 22.05
To je že 34. zaporedno leto, ki je toplejše od povprečja 20. stoletja,“ pravijo na Arso. V tem stoletju je minilo samo 11 let -.- torej kolikor jaz vem ostala leta štejejo emd povprečje 20. stoletja... Drugače pa saj vete ozonska luknja najprej se bo nekaj časa segrevalo ko pa bo ozonska luknja še tanjša se bo nenanadoma zelo ohladilo saj nebo ničesar več kar bi zadrževalo toploto pred zeeeeeelo mrzlim vesoljem, ki se mi zdi da je blizu absolutne ničle cca. -273.16 stopinj celzija ;)
Odpri.oci
13. 01. 2011 22.02
Predlani... pred koebenhavn fijaskom sem "vodji slovenske delegacije" Kranjcu poslal izčrpen in dokumentiran članek o DOKAZANEM ohlajanju podnebja V SLOVENIJI !!!! . In kakšen je bil odgovor ? Ravno tak, kot sem ga navedel spodaj : Citiram : "strinjam se z vami, da mora biti človek kritičen in ne sme kar slepo sprejemati ugotovitev, ki mu jih drugi servirajo. Vendar pa, ali mislite, da se da soditi o povprečni globalni temperaturi in globalnem ogrevanju na osnovi podatkov ene same postaje na Zemlji?" . In takrat sem se vprašal... KOLIKO LJUDI TAKOLE UGOTAVLJA, DA SE (lokalno) PODNEBJE OHLAJA.... in prav vsi dobimo zgoraj naveden odgovor !!! . Najlažje se je skrivati za "ena postaja ni merodajna"...., saj vejo, da nisem "proračunsko financiran" in nimam 6000 EUR neto plače, da bi mu (jim) BREZ PROBLEMA DOKAZAL, da so navadni politikantski aparatčiki, ki s svojimi (zavestnimi) lažmi branijo svoje dobro plačane birokratske stolčke !
tmt
13. 01. 2011 21.58
Mislim, da bi bili dosti bolj verodostojni podatki, če bi jih objavil kak amaterski vremenar, kot pa ARSo, ki namenoma napihuje podatke v prid tezam o globalnem segrevanju. Koliko se spomnim smo lani kurili do maja meseca (tega niti starejši od mene ne pomnijo). Poleti je bilo res dobrih 14 dni tiste prave vročine, preostalo leto so pa zaznamovale nenehne padavine in pri tem tudi ni bilo nekih presežnih temperatur
mad-max
13. 01. 2011 21.57
Die_Gottesliebe Morš jit v južno dalmacijo tam je dobro jutro, dober dan skos sonce. letos smo bli v kleku blizu pelješaca skoz sonce 2 tedna niti en dan deža. ker če pa greš v istro je pa tak kot biu doma
Odpri.oci
13. 01. 2011 21.54
Sistem eko-teroristov : . Nekaj dni nazaj objavljeno v "Nature Geoscience" : Globalno segrevanje lahko povzroči dvig morja za 4 metre do leta 3000" !!!!! . Ja res... ni tipkarska napaka.... paniko zganjajo za 1000 let naprej..... davek hočejo uvesti pa JUTRI !!!!!!
mad-max
13. 01. 2011 21.54
Odpri.oci se strinjam s tabo po mojih izračunih ki jih merim že peto leto je blo najhladnejše, 2007 pa najtoplejše. mogoče je tako sam v mojem kraju newem ker se amatersko s tem okvarjam. vsak dan si zapišem najvišjo temperaturo. P.S. še enkrat objavim ker sem pisal pod bratovim uporabniškim imenom
Uroš Palhartinger
13. 01. 2011 21.53
Meni se zdi da je bilo lansko leto precej hladno... Julija je bilo sicer dva tedna pasje vroče, potem pa se je vleklo slabo vreme... Smo bili na Lošinju začetka septembra, prvi dan dež in samo 12 stopinj. V morju se je kopalo le nekaj pogumnežev, sam sem šel plavat šele četrti dan, sedmi dan pa zopet dež, zato smo spakirali in gasa via Slovenia...
Tadej Dobnik 1
13. 01. 2011 21.52
Odpri.oci se strinjam s tabo po mojih izračunih ki jih merim že peto leto je blo najhladnejše, 2007 pa najtoplejše. mogoče je tako sam v mojem kraju newem ker se amatersko s tem okvarjam. vsak dan si zapišem najvišjo temperaturo.
Odpri.oci
13. 01. 2011 21.33
@Roxy79 13.01.2011, 21:31 . Opisuješ VSEM DOBRO ZNAN PRIMER "urbanega segrevanja", ki ga poznajo povsod po svetu.... le na ARSO ne !!!!!
Roxy79
13. 01. 2011 21.31
Mislim da je potrebno gledati podatke za Kredarco... in ne Lj. Kajti pred 60-mi leti je bilo okoli merilnih mest ki jih ima ARSO na svojem vrtu.... je bilo NIČ. Ko so začeli orpavljati meritve so imeli okoli svoje zgradbe travnike... in 3 hše navskriž. Danes? Danes pa je 3km okoli ARSA zgradbe,ceste....torej ASVALT IN BETON. naj me kdo popravi.... je to potem takem točen podatek??? MIslim da je razlika kot pred 50-mi leti,kjer bili travniki.... danes pa asvalt in beton. Torej smatram da bi morali upoštevati samo PODATKE postaj ki se jim okolica NI SPREMINILA vseh 60 let.
Odpri.oci
13. 01. 2011 21.30
"Površina ledu Arktičnega oceana se je širila do 31. marca, kar je rekordno dolgo, vendar se je kljub kratkemu talilnemu obdobju ponovno skrčila na tretji najnižji obseg, so še zapisali na Arso." . In kako primerno... in NAMERNO pozabijo povedati, da sta bila omenjena minimuma leta 2007 in 2008... in da se "polarna kapa" ZOPET VEČA !!!!! . PS : * 1. Površina ledu se je širila REKORDNO DOLGO --> rekordno dolgo so bile nizke temperature !!!! 2. kratko talilno obdobje --> kratko toplo obdobje !!! . in zaključek NASA-e in ARSO-ja ---> najbolj toplo leto ?????? Spet en primer, ko "ena pisarna" ne ve, kaj piše "druga pisarna" !!!!!
Odpri.oci
13. 01. 2011 21.01
"Nasa je ugotovila, da je letošnje leto najtoplejše do sedaj." . Članek z zgornjim naslovom je bil na 24ur.com objavljen že 24.11.2010.... torej brez REKORDNO MRZLEGA DECEMBRA ???? !!!!!! . In "strokovnjaki" na ARSO itak ne znajo drugega, kot prepisovati "mainstream media" članke !!!!!