Slovenija

Kulturniki na tokratni akciji aplavdirali ministrstvu

Ljubljana, 16. 06. 2020 17.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Aktiv delavk in delavcev v kulturi je izvedel novo akcijo za kulturo z naslovom "Nasilje. Ministrstvo za kulturo. Odziv." V sklopu akcije so se posedli na cestišče pred ministrstvom in kar nekaj časa v tišini spremljali (ne)dogajanje pred seboj, nato pa gromko aplavdirali. Ob akciji so pozvali h konstruktivnemu odzivu ministrstva.

Članica aktiva, umetnostna zgodovinarka in kritičarka Petja Grafenauer je za STA dejala, da z današnjo akcijo ponovno opozarjajo na delovanje ministrstva za kulturo, v času epidemije novega koronavirusa pa vse do danes: "Najprej na njegovo neodzivnost na krizo, potem na predstavljanje tega, kar je redno delo ministrstva kot reševanje krize." Dodala je, da zaznavajo tudi popolno nezavedanje tega, kaj naj bi ministrstvo za kulturo sploh predstavljalo: "Predstavljalo naj bi odprt dialog, izkazovalo neko zrelost in razumevanje kulture in umetnosti."

A kot je dodala Petja Grafenauer, so namesto tega kulturniki deležni raznih sporočil preko Twitterja in komunikacije preko videoposnetkov. Kot so že opozorili v minulih tednih s strani ministrstva ni nobenega dialoga, razen z določenimi posamezniki, ker je po besedah sogovornice verjetno cilj, da se kultura še bolj razdeli znotraj sebe, a do tega ne bo prišlo. Zbrali smo se, ker menimo, da se dogaja nasilje nad kulturo, pa tudi zaradi fizičnega nasilja, do katerega je prišlo na petkovem protestu, je še povedala.

Kot je aktiv spomnil v sporočilu za javnost, je na petkovem protestu v Ljubljani prišlo do incidenta, "ko je manjša skupina protestnikov, med njimi tudi vrhunski slovenski umetniki Jaša Jenull, Jaša Mrevlje Pollak in Miha Blažič N'toko, na poziv policije mirno skušala pospraviti papirnate rekvizite, ki so jih protestniki metali v odziv na delovanje vlade. Policija je grobo in nasilno ter z veliko premočjo takoj napadla omenjeno skupino in spodbudila reakcije ter z drugimi protestniki aretirala tudi omenjeno trojico". Člani aktiva sprašujejo, zakaj se ministrstvo na incident ni odzvalo, tudi v luči tega, da je bil med prijetimi protestniki umetnik Jaša, ki je zastopal Slovenijo na 56. beneškem likovnem bienalu.

Verbalni napad mimoidočega in performans japonskega plesalca

Do incidenta bi kmalu prišlo tudi na današnjem protestu, saj je med aplavzom kulturnikov nanje začel kričati mimoidoči, češ, naj gredo delat in naj se vendar umaknejo s ceste. Mladeniča so s kraja akcije mirno odstranili policisti, nato pa je vzpostavil tudi miren dialog s člani aktiva. Po uradni akciji je nepričakovano performans izvedel tudi plesalec z Japonske, ki živi in dela v Sloveniji. Med svojim nastopom je v angleščini opominjal: "Krize še ni konec!"

Dogodek je popestril performans japonskega plesalca, ki živi v Sloveniji
Dogodek je popestril performans japonskega plesalca, ki živi v Sloveniji FOTO: Bobo

Ministra za kulturo Vaska Simonitija in ministrstvo za kulturo v aktivu pozivajo, da v dialogu z vsemi akterji na področju kulture naposled predstavijo, kako bodo pomagali sektorju v celoti za časa nastopajoče recesije, ki je posledica pandemije. Prav tako pričakujejo, da jim predstavi svoj pogled na bodoči razvoj kulture. "Sicer ga pozivamo k odstopu," še piše v sporočilu za javnost, ki ga je medijem posredoval kolektiv.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (174)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

endva
17. 06. 2020 20.05
+0
Naj si kulturniki sami plačujejo svojo (ne)kulturo!
Maks Novak
17. 06. 2020 13.43
+4
Od vseh teh umetnikov je še največ pokazal Jenull s svojo humoristično predstavo mami pomagaj boli aw,aw.
Maks Novak
17. 06. 2020 12.55
+2
HA,HA,HA,umetniki se valjajo po cestah,opozicija pa izvaja tajne akcije CODE NAME: ulični bojevnik aw,aw boli.
Pia235
17. 06. 2020 12.32
-1
V duhu časa - sovraštvo se seli proti kulturi. Edino kar nas v resnici identificira kot narod je kultura. In naša kultura bo po novem to - sovraštvo in ceneni skomercializirani pofl tipa Modrijani. Bravo. Naj živi nazadnjaštvo! Skurimo kakšno knjigo, potem pa še kaj drugega!
kristofus@email.si
17. 06. 2020 12.56
+4
Ja, kultura nas identificira. Ne pozivi k smrti drugače mislečih. Ljudje z dovolj veliko stopnjo osebne kulture, brez sovraštva, nikoli ne pozivajo k smrti drugače mislečih. In nikoli ne zahtevajo ničesar, kar jim ne pripada.
Malinha
17. 06. 2020 13.13
-3
Krištofka, noben ne more o tebi povedati toliko, kot ti sama. Pišeš o sami sebi.
Pia235
17. 06. 2020 13.26
+0
Ogledalce, ogledalce na steni povej, kdo najbolj sovražen v deželi je tej, a ne Krištof?
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 09.47
-11
Vi desnicarji ste smesni, zagovarjate ultra kapitalizem ampak pase vam pa ko se drzava zakreditira da zdajle socialno placuje nadomestne place, pase vam da drzava bail-outa banke in turizem. Ne moti vas da pri tem politiki kradejo miljone. Nasedete pa in bistroumno ponavljate zgodbice kot da ste jih sami namislili kako "lenuhi" in kulturniki kradejo vas davkoplacevalski denar. Da o tem kaj je kultura in umetnost nimate pojma ne govorimo. Verjetno se niti pribljizno ne zavedate kaksna kriza prihaja in se kako hvalezni boste ko boste sami doma brezposelni "leno" prejemali socialo. Ce pa resnicno stojite za temi besedami verjamem da se boste tej drzavni pomoci v prihodnje tudi sami odpovedali in se prav po kapitalisticno sami znasli. Pa nobenmu ne privoscim da se znajde v takem precepu.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 09.55
+6
1. Če nimamo pojma kaj je kultura, komu je potem sploh namenjena? 2. Če bom rabil socialno pomoč, ker bom zaradi krize ostal brez službe, bom vsaj s čisto vestjo vedel, da sem si jo po desetletjih poštenega dela in plačevanju davkov zaslužil.
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 10.00
-4
1. Namenjena je tistim ki se zanjo zanimajo in posledicno nekaj vedo o njej. Ce se nekdo ne zanima in ne spozna na delo ne vem anprimer programerja ne pomeni da je nhjegovo delo brezpotrebno. 2. Js ti jo absolutno privoscim, ampak kako pa ti ves sedaj ko z sirokim copicem dajes vse ljudi ki so na sociali v isti kos da niso sami sli skozi podobno situacijo vecletnega trdega dela..
kristofus@email.si
17. 06. 2020 10.08
+3
Tisti, ki živijo za kulturo: ali hodijo v službo in se z njo ukvarjajo v prostem času, ali pa so tako dobri, da lahko od nje živijo in ne rabijo pomoči države! Država naj poskrbi za infrastrukturo, plače pa naj si zrihtajo sami, kot vsi ostali državljani! Brez diskriminacije!
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 10.13
-1
Seveda, tako je bilo v kapitalizmu 19. stoletja ko so umetniki umirali brez ficka, ko niso mogli nahranit svoje druzine, sedaj pa elitisticna kapitalisticna druzba sluzi miljone in miljarde na racun njihovega dela s katerim se spekulira kot z delnicami. Ne recem da se ne najde kje kater ki vlece denar pa nic ne dela, ampak to ne pomeni vis ali vecina. Tudi v vsakem podjetju obstaja kak lenuh ki dela manj ali se pretvarja, pa to ne pomeni da je cela firma lopov.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 10.32
+3
Če bi razumel zgornji odgovor, bi vedel, da ne mislim na vse kulturnike ampak na te protestnike brez razloga. In razumel bi, da kulturo v bistvu podpiram, saj podpiram izgradnjo infrastrukture. Nikakor pa ne podpiram brezveznih protestnikov, ki mislijo, da jim mora preživetje zagotoviti država in mi državljani, samo zato, ker so se proglasili za kulturnike.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 10.36
+1
In še to. Za dobro predstavo, sliko, koncert, knjigo, sem pripravljen plačati tudi veliko denarja, za slačenje, vsedanje in ploskanje pač ne. ,...razen v lokalih, ki so temu namenjeni:)))
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 10.41
+1
Le od kje ti ta narativa da je to njihov namen? Zopet samo besede ki jih ponavljate od vlade ki jih je izjavla dan prej, z svojo glavo pa ne razmislajte. Ta ista vlada govori o nepotrebnosti kulture in drzavnih sredstev za kulturo in se mece vse v en kos. Tudi oni so predstavli ta lep spin zgodbe da so to le lenuhi ki se borijo za svoje place in protestirajo za brezveze. Verjetno res ni mozno da se borijo za obstoj raznolike in svobodne kulture in umetnosti v druzbi...
kristofus@email.si
17. 06. 2020 10.47
-1
Ta vlada že od osamosvojitve in še prej govori o izrednem pomenu kulture. Tiste, ki je namenjena ljudem in ne politiki. In tisti kulturi, ki nekaj doprinese narodu in državi. Politikantov pač ne bo financirala, denar pa bo prerazporedila na segmente, ki imajo smisel. Drugače pa naj se sredstva namenijo sociali, za vse pomoči potrebne in ne tiste, ki se jim pač zdi, da jim nekaj pripada.
Malinha
17. 06. 2020 10.51
+0
Krištofek, tvoje navedek "ne rabijo pomoči države" kulturo nasilno institucionalizira, tako, kakor je tvoja (ne)kultura nasilna, saj institucionalno tržno pogojuješ kulturo - vključno s tisto, za katero si pripravljen v raznih lokalih plačati, ki jo seveda podpiraš kot "izgradnjo infrastrukture".
Malinha
17. 06. 2020 10.58
-1
He he, "Država [vsekakor ne Platonova] bo pa denar prerazporedila na segmente, ki imajo smisel." Torej, država kot upraviteljica ne samo kulture, ampak smisla. Najbolj mi je pa všeč tvoj "protestnike brez razloga" in "brezveznih protestnikov". Hja, če ve u-vidiš razloga in veze, potem razgaljaš lastno brezrazložno in brezvezno kulturo. Predlagam ti unikatno in edino rešitev: klekni ped janšo.
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 11.00
+3
Mah ti se sam s sabo prepiras in iznicujes svoje argumente. Ker kulturni delavec kot naprimer gledaliski igralec ki je sedaj pomoci potreben ne vpada v tvoj idealisticen ozji krog najbolj ogrozenih tovarniskih delavcev.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 11.03
+0
Miša, dobro, da si mi razložila, kaj v bistvu mislim:). Ponavljam, če si pravi kulturnik, umetnik, potem se boš z kulturo ukvarjal ne glede na to, ali te država financira ali ne. Če si dovolj dober in imaš hkrati srečo, kot jo potrebuje vsak drugi, potem lahko od tega živiš, v nasprotnem pa ustvarjaš potem, ko opraviš delo za katerega si plačan in s tem preživiš sebe in družino. Če nisi sposoben ne eno, ne drugo, potem pač le delaš ali pa greš na socialo, kot vsak drug državljan. Brez diskriminacije!
Malinha
17. 06. 2020 11.06
+1
Predhodnik tvojega imena, nekje pred 2000 leti si zasluži enako kot ti: ROLF!
kristofus@email.si
17. 06. 2020 11.10
-2
Malinha
17. 06. 2020 11.41
-2
Tvoj je pa metanje 300 pokvarjenih jajc. Že gnoseološko, ne samo medicinsko si / ste fenomen, ker jih imaš toliko med nogami.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 12.17
+2
Noben ne more o tebi povedati toliko, kot ti sama
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 12.33
-1
Kristu ne se pretvarjat da ti je kaj do kulture, vse to izgleda samo kot slepo ponavljanje kakrsnekoli zgodbice, ki vam jo vas sveti voditelj poda, in pa uzaljenost da si drznejo ljudje nasprotovat tej sprijeni ideologiji in to celo javno izrazit skozi demokraticni protest.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 12.52
+1
Enadvatristiripet
17. 06. 2020 13.16
-2
ah ko ugotovim da se debatiram z 12 letnikom.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 15.05
+1
kristofus@email.si
17. 06. 2020 09.36
+5
Razmišljam, da bi tudi sam izvedel umetniški performans. V protestnike bi zmetal 300 pokvarjenih jajc. Umetniški vtis bi bil sigurno intenzivnejši, kot slačenje ali ploskanje pred ministrstvom. Morda pa dobim še kakšno kulturniško nagrado za to? So na voljo kakšna sredstva za izvedbo? Kje se prijavim na razpis? Letos se mi ne da delat,...
riss
17. 06. 2020 09.45
+3
Seveda dobiš Soroševa sredstva (levičarski, tudi SD-jev podpornik), dvigneš jih pa kar na bankomatu, po madžarsko serekešu.
EnKandidatDosmrtniMandat
17. 06. 2020 12.33
-2
Glede na to koliko časa visiš tu gor, se ti res ne ljubi delat. Oziroma imaš dovolj časa med tem ko prejemaš navodila iz madžarskega štaba.
EnKandidatDosmrtniMandat
17. 06. 2020 12.34
+0
Glede na to koliko časa visiš tu gor, se ti res ne ljubi delat. Oziroma imaš dovolj časa med tem ko prejemaš navodila iz Orbanovega štaba.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 12.51
+0
Napiši še tretjo različico. Morda boš potem zadovoljen:)
Maks Novak
17. 06. 2020 09.17
+7
Ali je to res najvišji nivo,ki so ga ti kvazi umetniki sposobni in to je ,ali se vsedejo ali pa uležejo.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 09.45
+3
riss
17. 06. 2020 09.48
+3
Pia235
17. 06. 2020 12.26
+1
Slovenci, ki smo naredili vsaj osnovno šolo in imamo posledično zdrav odnos do kulture, se usedemo. Ostali pa ja, se vsedete.
kristofus@email.si
17. 06. 2020 12.50
+1
medo24
16. 06. 2020 21.24
+18
Za začetek se nehajte drogirat, prihranili bosta cca. 5000 eur na mesec
medo24
16. 06. 2020 21.22
+18
Kaj Jenull je že na prostosti ? Kje so vidne poškodbe ?
kristofus@email.si
17. 06. 2020 09.37
-1
Zdaj si ga pa spomnil. Verjetno že išče način, kako bi se samopoškodoval z najmanj truda,...
tišlar11
16. 06. 2020 21.12
+14
Dobri so z lahkoto bodo preživeli na trgu.. 😂 🤪
kr--en
16. 06. 2020 20.56
+23
"vrhunski umetniki ". Vrhunsko!
Nejeverni Tomažek
16. 06. 2020 20.56
+30
1. Zanima me kdo nad vami izvaja nasilje in v kakšni obliki. Če mislite Cvilimoža... Ja, slab režiser. Vedel je vnaprej, če prestopi ograjo, da ga peljejo. Ampak izziva. 2. Zanima me, kaj točno bi radi? Delavci v gospodarstvu smo bili in še nas večina bo, do konec leta na nadomestilu, ker podjetja tezko furajo. Kaj bi radi? 1000 na mesec za en performans na mesec? Naj vam Tomićka pomaga s svojo poslansko plačo, moja plača po 11letih na gradbiščih je 4x manjša od njene. Vsaj. In vi zahtevate kaj?
najvsivedo
16. 06. 2020 20.50
+21
Policija naj vse popiše ,in nato naj za vse objavijo koliko ti lenuhi pokasirajo mesečno od države ...ČE KASIRAJO VEČ KOT TISTI KI JE DELAL 40 LET IN IMA 700EU POKOJNINE TISTEMU TAKOJ VZETI CELOTEN DOHODEK ,IN GA POSLATI NA ZAVOD ZA BREZPOSELNE....BA---RABE TO LAHKO POČNEJO SAMO LOPOVSKI LEVNUHI V LJUBLJANI.
VolkBrenin
16. 06. 2020 21.31
-7
zavod svetega Stanislava iz naslova nevladnih organizacij je posesal iz proračuna 65 .miljonov evrov...zavod antona slomška 36 miljonov....etc ...za verne duše - plačali VSI..
Nejeverni Tomažek
16. 06. 2020 20.42
+25
A ni komaj 100 dni vlade, pa vmes je bila pandemija in vsi čutimo posledice? .. Kaj je pa vlada Marjana Šarca naredila za kulturo? Mogoče bi Zlatko spregovoril par besed, je dobil kar lep kupček.... Ne morete se enačiti z delavci s pogodbo 8ur na dan in več v gospodarskem sektorju
Heineken 1A
16. 06. 2020 20.40
+33
ZAKAJ NE MORETE DELATI, ČE GOSPODARSTVENIKI LAHKO VI PA NE... STE LENI ALI TAKO BREZVEZNI, DA VAS NORMALEN FOLK NE ŠTEKA IN NE GLEDA!
Nejeverni Tomažek
16. 06. 2020 20.45
+15
In za raznorazne performanse brez smisla lepo plačani. Rajsi se spravite nad Sazas in podobne. Pa dajte ministru cajt da zadiha, 100 dni vlade je komaj, udarjate pa kod da je že 20 let minister
Merlie
16. 06. 2020 20.37
+29
Včasih so rekli bejžte barabe gredo, danes pa bežite Kulturniki gredo..
Merlie
16. 06. 2020 20.37
+16
User416781
16. 06. 2020 20.37
+25
Komedijanti...znajite se na trgu. Od teh vaših performansov nihče nima nič, metanje denarja čez okno.
Akame1979 .
16. 06. 2020 20.36
+20
Pravi "kulturniki" preteklosi so imeli delo s katerim so se preživljali in so svojo ljubezen do slovenije, slovenskega naroda izrarili z umetnostjo; slike, poezijo, zgradbe, zgodbe ..... in to je postalo temelj kulture; ne pa te arogantne prazne osebnosti, ki samo žicajo narod za denar, v zameno pa dobino svinjarijo
polikarp kalan
16. 06. 2020 20.26
+18
menim, da bodo vedno bolj aktualne preroške besede dr. geobbelsa: ko slišim besedo kultura, se primem za pištolo...
VolkBrenin
16. 06. 2020 21.42
-5
seveda ...za kvazi desničarje vsekakor......V nacistični Nemčiji je kancler Adolf Hitler imel v vladi tudi ministrstvo za propagando in za njihove potrebe ga je uspešno vodil Joseph Goebbels. Znamenita je njegova izjava: »Ko slišim besedo kultura, sežem po pištoli.« Vemo, kam je to vodilo – v požiganje knjig in poskuse izbrisa kulturnih zgodovin celih narodov in dežel. In ko se je zdelo, da je umanjkalo knjig, so začeli goreti ljudje. Taki goebbelsovski plameni so goreli tudi na Slovenskem. Ne vem, če je Hitlerjev propagandni pribočnik bral še kaj drugega kot Main Kampf, v prevodu je to fürerjev katekizem Moj boj, sumim pa ga, da je imel v rokah literaturo velikega nemškega dramatika Berhtolda Brehta, ki poziva zatirane s programskim klicem: »Knjiga je orožje, vzemi jo v roke!« Knjiga je torej nevarna, ker odpira duha in osvobaja. Zato ji je bilo v zgodovini večkrat sojeno: v protireformaciji je gorela protestantska književnost, pozneje je velik kres prižgal škof Jeglič s Cankarjevo Erotiko, slovenske knjige so gorele za časa nacifašizma, nazadnje v ljubljanskih Murglah, kjer pa požigalci niti dima niso zmogli, kaj šele plamena ali kresa. En sam razlog je za to: premalokrat so knjige v roke jemali, če sploh, da bi se podučili, kaj gori in kako se iz knjige ogenj naredi. Vsaj to, če jih je že lepota obšla.....Podobnost z današnjimi desničarskimi pogledi na kulturo in odnos do kulturnikov ni slučajna .
kl3m3n22
16. 06. 2020 20.24
+22
Sj to nemorš verjet...