Slovenija

Kresalova prepričljivo zmagala

Ljubljana, 30. 06. 2007 08.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nova predsednica LDS je vesela zmage. Očitke o kapitalskem prevzemu stranke pa zavrača.

10. kongres LDS je potekal v Žalcu
10. kongres LDS je potekal v Žalcu FOTO: Dare Čekeliš

Novoizvoljena, četrta predsednica LDS Katarina Kresal je po koncu kongresa v Žalcu izrazila veselje nad zmago, predvsem zaradi visokega odstotka podpore, saj jo je podprlo 287 od 322 delegatov. Na večkrat slišane očitke tako znotraj kot zunaj LDS, da je z njeno izvolitvijo kapital prevzel stranko, je odvrnila, da "se strank ne da prodajati in ne kupovati, največji kapital vsake stranke so namreč njeni ljudje in ljudje, ki jo volijo".

Nova predsednica LDS Katarina Kresal je prejela 287 glasov delegatov
Nova predsednica LDS Katarina Kresal je prejela 287 glasov delegatov FOTO: Dare Čekeliš


Ljudi na terenu je po svoji oceni prepričala, da ni zgolj igralka, da spada med njih ter da misli to, kar govori. Ponosna je tudi na dejstvo, da je prva predsednica parlamentarne stranke v Sloveniji ter ekipe svetovalcev, ki jo je uspela pridobiti v času pripravljanja svoje kandidature. Ob tem je izpostavila Mitjo Gasparija, Dušana Jovanoviča in Matjaža Gantarja.

Na naslednjih volitvah namerava LDS popeljati v zmago

Poudarila je, da je njen namen jasen - zmagati na prihodnjih volitvah in "zamenjati oblast, ki obstaja sedaj in nas vodi nazaj v 20. stoletje". Sedanja vlada namreč po njeni oceni dela le še napake.

Vlada se ne orientira na projekte, ne na prihodnost. Govori le o preteklosti in rešuje stare zamere, osebne spore, kar ni vlada, za katero bi želela, da mi vlada še naslednja štiri leta. Kresalova o vladi

Nova predsednica stranke je povedala, da se politiki namerava posvetiti v celoti, predsedniško funkcijo pa bo opravljala profesionalno, še poudarja in dodaja, da se o plači še sploh ni pogovarjala.


Švagan kljub porazu ostaja

Matjaž Švagan, Jelko Kacin, Katarina Kresal
Matjaž Švagan, Jelko Kacin, Katarina Kresal FOTO: Dare Čekeliš

Švagan, ki je v nagovoru ob začetku kongresa zagotovil, da bo v stranki ostal tudi v primeru poraza, je po razglasitvi izida glasovanja potrdil svojo namero. A kot pravi pod pogojem, če bo to še vedno socialno-liberalna stranka s socialno noto. V koliko pa bi šla stranka desno, kot stranka kapitala, pa "Matjaža Švagana ne bo", je poudaril. Presenečen je bil tudi nad številom glasov, ki jih je prejel, glede na "infrastrukturo", ki jo je imela na voljo Kresalova, in je ocenil, da s tega kongresa odhaja kot zmagovalec.

Ne želim, da LDS postane desna stranka, stranka kapitala, tipičnega liberalnega sistema, ki jo podpira pet, šest odstotkov volivcev, kot je to običajno v tujini, Matjaž Švagan


Švagan, ki ga program Kresalove očitno ni prepričal, saj meni, da mu primanjkuje predvsem socialnega materiala in povezovanja med kapitalom in socialo, je napovedal, da bo LDS čez nekaj mesecev doživela nov kongres. Kot pravi zato, ker je sam občutil, "kako nekateri funkcionarji v LDS delajo s tistimi, ki smo ustanavljali LDS. In če ne bo sprememb, potem lahko rečem, da bo kongres v zelo kratkem času", je še dodal Švagan.

Kacin o poti v prihodnost

Kacin je v svojem govoru pred volitvami poudaril, da ima stranka še vedno isti program, kot ko je stranko začel voditi sam in tako zavrnil očitke o obratu na desno
Kacin je v svojem govoru pred volitvami poudaril, da ima stranka še vedno isti program, kot ko je stranko začel voditi sam in tako zavrnil očitke o obratu na desno FOTO: Dare Čekeliš

Odhajajoči predsednik stranke Jelko Kacin je pred začetkom kongresa, poudaril, da se od tega trenutka dalje liberalna demokracija lahko ukvarja s prihodnostjo.

Pred predstavitvijo kandidatov je povedal, da se je odločil za odstop, da bi pred prihodnjimi državnozborskimi volitvami ponudil priložnost drugim. "Nihče nas ne bo branil, če se ne bomo branili sami. Zato se moramo prešteti in pozdraviti vse tiste, ki bodo v naslednjih dneh in tednih pristopili k nam," je dejal.

Poudaril je, da če bodo v stranki "videli le sence in strahove", bodo potrebni terapije. "Potrebujemo pa samozavest, čisto misel in spoznanje, da lahko le sodelovanje, podpora in medsebojno zaupanje omogočijo novemu vodstvu pravi začetek in uspeh," je sklenil.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Luka Kovi? 1
01. 07. 2007 20.21
Tonček Balonček | 01.07.2007 | 19:23 Tvoje ugotovitve so točne. Spominjam pa se, da so me pred mnogimi leti prisilno prepričali, da sem prebral nekakšne Smeri razvoja socialističnega samoupravljanja. In glej ga zlomka! Kardelj je imel podobne ugotovitve kot jih imaš danes ti. V boržuaznih demokracijah ni več izrazito levih ali desnih, je dren na sredini. Programi so si podobni. Kaj torej ostane volilcu. Odloča se po obrazih. Pa smo tam! Pa še malo naprej. Volilci tako nimajo pojma. Prevzemimo oblast, vodja nas bo popeljal v lepšo prihodnost. Nemci so to že preizkusili. Mi pa tako vse kopiramo po njih. Pa dajmo še mi. Ali vas tole na kaj spominja?
Tonček Balonček
01. 07. 2007 19.23
Ime stranke več ali manj ne pomeni nič, razen v izjemnih primerih, običajno si pa dajo bolj imaginarna imena, koit v ZDA, kjer so republikanci in demokrati, oboji so za reoubliko in demokracijo. SDS bi bila lmirno lako Slovenska domobranska stranka, Pagorjeva pa pakj tretjega, smešno je, da liberalci pišejo nek socialni program (Kenebr), ker je to z liberalizmom skregano itd. Imena so brez zveze, levo, desno, srednje in vmes ne pomeni nič, natočimo si čistega vina in recimo že enkrat, da pri nas ni nobene levice in se vsi drenjajo na, v klasičnem pomenu, desnici! Tudi zavzemanje za penzije in podobno je desna opcija. Kje je kaj levega ali vsaj "levo sredinskega, vas vprašam? V nasmehih?
Luka Kovi? 1
01. 07. 2007 18.53
Klasik | 01.07.2007 | 10:11navajam: in če ni bila, kakšne vrste stranka za vraga pa potem to je? Se strinjam! Imela je ime, vsebina, ki so jo v LDS zagovarjali in udejanjali, pa ni imelo prav dosti z liberalizmom. Kaže - glede na imena, ki jih je slišati, da bo sedaj teorija in praksa bolj povezana. Da ne bo pomote! To ni moja usmeritev. Zagovarjam pa to, da ime stranke dejansko odraža njeno temeljno usmeritev. Je laže za volilce, ki se potem laže odločijo, kaj je tisto, kar je njihovo. Samo pri nas so bili liberalci tako množična stranka. Drugod je to stranka gospodarske elite. Pri nas je njena popularnost izhajala iz uporniške ZSMS (Dost mam!) in iz mešanice liberalno - socialnih usmeritev, pa seveda iz Drnovškove politične modrosti. Na političnem prizorišču naj bodo zastopani interesi, ki pač presežejo določen minimum. Vsi lahko prispevajo k napredku. Res odločujoči pa so tisti, ki jim dajo mandat volilci. Saj ni tako težko. Demokracija ni nič novega. Se bomo že naučili. Še malo pa bomo polnoletni. Ko bomo stari kakšnih 50, pa bomo že skoraj znali. Od upanja se živi.
Tonček Balonček
01. 07. 2007 17.02
S takimi argumenti se lahko ona prijavlja na internetne časopisne strani ali si napravi svoj blog, lepo prosim, ne more pa se vsa stranka norčevati iz volilcev, še Oblak si ni dovolil v reprezantanco pošiljati nekih amaterjev, še manj za kapetana. A res ne razumete za kaj gre ?!
gadni@email.si
01. 07. 2007 16.32
Kako so nekateri nesproščeni ko slišijo besedo LDS. Slišali jo bodo čedalje večkrat po neumnostih, ki jih dela koalicija. - afera kabli za PK kjer je bilo okradenih 2,5 miljona EU (makro 5, Bručan), - Farsa o 1000 Eurih, - Politično kontroliranje medijev(pismo ASK), - dogovarjanje za incidente na morju, - imenovanje letališča po politiku tako kot v komunizmu, Glede na to, da imamo nesposobno vlado in pa na omenjene neumnosti ima Kresalova lepo priložnost, da popelje stranko iz krize.«
janezek123@gmail.com
01. 07. 2007 14.13
Nikjer ne pise ali ima ta zenska ze kaj otrok. Poleg tega pa je ocitno premlada za politiko. Talk is cheap. Na naslednjih volitvah ocitno ne bo nobene pametne izbire. Ti na oblasti so se pokvarili, ostane samo se izbira med Kenom in Barbiko... skratka za bruhat.
prisoten@email.si
01. 07. 2007 12.49
klasik se strinjam.
darcs
01. 07. 2007 12.44
TADAJ PA BO...HAHAHAHAHAHAHA
zico
01. 07. 2007 10.53
Tole prebiram in imam občutek, da je ene že pošteno strah, he,he,he. Jasno saj ura neusmiljeno teče TIK,TAK,TIK,TAK. Vsi za psevdonimi skriti Andrejčki s Štajerske se vam hlače tresejo? Žal vaših pet minut mineva hi,hi,hi,hi.
Uporabnik113189
01. 07. 2007 10.11
peca, poskušam razumeti to tvojo teorijo o liberalizmu, pa mi ne gre..Politika in stranka ki jo vodi vplivata na celotno družbo, ne le na gospodarstvo. Prav to me najbolj moti pri razmišljanju nekaterih naših mlajših ekonomistov, ki vidijo samo gospodarstvo, medtem pa jim CELO ŽIVLJENJE uhaja..Hkrati pa mislijo, da imajo samo oni prav, vsi ostali smo pa telebani..Res je, da je gospodarstvo pomembno, še bolj pomembno pa je, kakšno življenje živiš..Če mi je država namenila življenje sužnja, potem se mi takšno gospodarstvo gnusi..In to je politika.. Pa ne meni o tem, kako pravična je bila delitev dobička, to je jasno videti.. Nekaj deset tajkunov je vse "olastninilo", sedaj pa je takšno dogajanje kao pravično in pošteno? In če že sprejmemo dejstva takšna kakršna so, potem bi bilo zanimivo vedeti ali je bila dosedaj LDS sploh liberalna s takšnim načinom delitve dobička, in če ni bila, kakšne vrste stranka za vraga pa potem to je?
ugrica
01. 07. 2007 08.57
Rad bi videl na tej strani program LDS.Naj svoj program javno objavijo,da ga bomo brali vsi državljani.Potem bomo pa videli iz kakšnega testa je nova LDS.
zoro@siol.net
30. 06. 2007 23.38
Ja tisto o sedanji vladi, da dela le še napake, pove dosti o njej - s takim obtoževanjem (ki smo ga že vsi siti od g. Kacina, Ropa...)bo težko popeljala LDS do zmage na naslednjih volitvah
Luka Kovi? 1
30. 06. 2007 22.20
Vsem, ki vas moti, da so v LDS izvolili za predsednico go. Kresal, naj povem, da je to stvar LDS. LDS-ovci, ki menite, da predsednica ni vaša izbira, to je notranja stvar stranke in tam jo rešujte. Ostalih nas to nič ne briga. Lahko pa nas briga, kako se bo LDS obnašala na politični sceni. Kaj pomeni Kresalova na politični sceni in kako se bo to odrazilo na položaj LDS, bo pokazal čas. Pustimo njej in LDS nekaj časa, dajmo jima priliko. tomi.passion, kot sem že večkrat povedal, zdiš se mi kumrovško dete. Tudi če nisi bil v tisti šoli, pa si se navzel načina razmišljanja in metod dela, ki so jih tam učili. V SDS vas takšnih ni malo, ja saj nekje se pa morate združevati. Ampak tole v LDS mi izgleda kot razčiščevanje identitete. Liberalizem zagovarja gospodarstvo, ne govori o sociali kot posebnem pojmu, zagovarja pa pravično delitev dobička in čim boljše delovno okolje ter pogoje dela, ki povečujejo občutek pripadnosti firmi. Zadnje tri kategorije mnogi istovetijo s socialo. A to ni to. Sociala je povezana s solidarnostjo, je zagotavljanje socialnega okolja in izenačevanja subjektov v družbi. To je stvar države. Uspešno gospodarstvo državi omogoča izvajanje socialnih programov. Morda se bodo naše stranke uspele profilirati in tako tudi pridobiti pravi krog volilcev. Če se bo to zgodilo in če bomo sposobni normalnega dialoga med strankami in ljudmi, bo demokracija zaživela. Posledica pa bo in mora biti, da bo SDS takšna kot je danes izginila s političnega prizorišča!
Tonček Balonček
30. 06. 2007 22.08
Odlična stranka, ki ima za predsednico političnega analfabeta. Lahko bi bila tudi Nina Osenar ali pa kakšna solčavska ovca, tako je že vse absurdno v tej stranki. Še dobro, da se ni prejšnji mesec pozabila včlaniti in plačati članarino!
gadni@email.si
30. 06. 2007 21.30
tomi.passion nikoli nisem bil v nobeni stranki, volil pa bom tisto kar hočem. Ne tako kot ti ki si bil v KPJ zdaj si pa v SDS (Stranki Debilov Slovenije)
gadni@email.si
30. 06. 2007 21.27
primorec - Za Janšo lahko trdim, da je pokvarjen, kar je (plus) za politika , za Pahorja in Kresalovo tega ne morem reči.
Nilič
30. 06. 2007 21.09
Gadni, potrudi se malo pri pisanju. "Za Janšo lahko trdim, da je pokvarjen, kar je za politika , za Pahorja in Kresalovo tega ne morem reči." Kaj si hotel tukaj reči, da je JJ pokvarjen, kar je normalno za politika? Če je temu tako, potem trdiš, da Pahor in Kresalova nista politika?
tomi.passion@gmail.com
30. 06. 2007 21.08
gadni. Senica in gantar sta kupila Seničevi ljubici starnčico. Tvojo nekdanjo partijo. Danes si pač bolj nagnjen v razna društva ali pa k Pahorčku, kakor pač veter pihne.
drzavljan35
30. 06. 2007 20.32
@ tomazbodner Sm absolutno Apoliticen! SDS - Subjektivna diktatura Slovenije
goso
30. 06. 2007 20.15
Kresalova bo predsednica nove vlade, ne Pahor.