Slovenija

Brglez: Kovačič in SDS bosta žal morala ugotoviti, da roke določata zakon in ustava

Ljubljana, 06. 07. 2017 13.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik DZ Milan Brglez se je odzval na očitke glede datuma za referendum o drugem tiru. Pravi, da se mu zdi izsiljevanje rokov neprimerno, po drugi strani pa je lahko tudi neustavno in nezakonito.

Predsednik DZ Milan Brglez
Predsednik DZ Milan Brglez FOTO: Damjan Žibert

Glede rokov za referendum o zakonu o drugem tiru je predsednik DZ Milan Brglez izpostavil, da so upoštevali številne sodbe ustavnega sodišča. "Vili Kovačič in SDS bosta žal morala ugotoviti, da roke določata zakon in ustava. Zdi se mi popolnoma neprimerno neko izsiljevanje rokov, ki bi bilo lahko celo neustavno in nezakonito," je dodal.

Brglez je na današnji izjavi za novinarje v Ljubljani poudaril, da datuma za referendum ni razpisal sam, da ga je predlagal odbor DZ za infrastrukturo, oblikovale službe DZ, sprejel pa državni zbor. Dejal je, da je šlo vse po klasičnih načini določanja teh rokov. "Včasih mi kakšen rok ni všeč, kot na primer pri prejšnjem referendumu. Tokrat mi je mogoče bolj všeč," je dejal.

Meni, da bo imel pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Kovačič objektivno več časa za referendumsko delovanje, kot bi ga imel v klasičnem primeru, ker so vmes počitnice in kampanjo lahko vodi tudi takrat.

predsednik DZ Milan Brglez
predsednik DZ Milan Brglez FOTO: Miro Majcen

Glede rokov upoštevali številne sodbe ustavnega sodišča

Glede rokov je poudaril, da so upoštevali številne sodbe ustavnega sodišča, navedel je tri. Eno iz leta 1996, kjer je ustavno sodišče zapisalo, da zakon o referendumu ne dopušča odlaganja izvedbe referenduma brez podlage v ustavi ali zakonu in da na podlagi določb 30., 31. in 33. zakona o referendumu in ljudski iniciativi ni mogoče priti do ugotovitve, da zakon dopušča odlaganje izvedbe referenduma za nesorazmerno dolgo obdobje.

Leta 2011 je ustavno sodišče v odločbi poudarilo, da je smisel zahteve za razpis referenduma v tem, da volilci čimprej odločijo, ali se zakon, ki ga je DZ že sprejel, potrdi ali zavrne. Leta 2014 pa je v svoji odločitvi ustavno sodišče zapisalo, da ima pri določanju datuma glasovanju DZ, dokler se giblje v ustavnih okvirih, široko polje proste presoje glede tega, kdaj bo razpis. "Kar se državnega zbora tiče, bom na vsako pritožbo ugovarjal," je dodal.

Opozoril je, da bosta morala Kovačič in SDS ugotoviti, da roke določata zakon in ustava ter da se mu zdi neprimerno neko izsiljevanje rokov, ki bi bilo lahko celo nezakonito in neustavno. "Sam sem šel v politiko, da bi se upiral izsiljevanju. Funkcija mi omogoča reagirati tudi na neustavnost in nezakonitost, me pa skrbi, da Kovačič predlaga, da ustavno sodišče sprejme nov odlok ali celo samo določi datum volitev in referenduma. Smatram, da je to isto kot poziv k ukinitvi državnega zbora. Pri tem žal ni osamljen, včasih je tudi vlada takšna, da ko izgubi argumente pač pride do takih čudnih zahtevkov pred ustavnih sodiščem. Po svoji funkciji sem dolžan na to opozoriti in se proti temu boriti," je poudaril Brglez.

Glede kvoruma je dejal, da bo to odločitev državljank in državljanov. Verjame, da se bosta Kovačič in SDS izjemno močno angažirala in upa, da tudi z argumenti, ne samo zavajanji. "Sam zakon o drugem tiru in njegovo izgradnjo podpiram. Zelo slovensko je, da ko smo končno po mednarodnem pravu dobili zagotovljen dostop do odprtega morja, želimo z referendumom prometno odrezati Luko Koper od širšega zaledja, ki zagotavlja dolgoročno posel in razvojni multiplikator. Meni se zdi to geopolitično povsem nesmiselno. zmanjšuje pa tudi našo mednarodno kredibilnost."

Zbiranje podpisov za drugi tir
Zbiranje podpisov za drugi tir FOTO: Aljoša Kravanja

Glede načina financiranja je Brglez prepričan, da se nesmiselno skuša preprečiti, da bi dobili nepovratna sredstva EU. Prepričan je, da če teh ne bo, je jasno, da bomo to plačali davkoplačevalci. "Z evropskimi sredstvi pa pride tudi evropski nadzor in mislim, da je osnovna ideja tega, da se izognemo evropskemu nadzoru in naredimo zadeve po domače. V moji stranki in tudi sam sem tega prepričanja, se proti temu moramo boriti in ena od možnosti je, da si pod evropskim nadzorom in potem posle ni možno peljati po domače," je dodal.

Državni zbor je v torek sprejel odlok, s katerim je za dan zakonodajnega referenduma o drugem tiru železniške proge med Divačo in Koprom določil 24. september, za dan razpisa referenduma, s katerim začnejo teči roki za referendumska opravila, pa 6. julij. Odlok je bil v torek že objavljen v uradnem listu.

Državna volilna komisija pa je v sredo začela priprave vsega potrebnega za izvedbo referendumskega odločanja. Kovačič, ki je z datumom nezadovoljen, je sicer že napovedal, da bo datum izpodbijal na ustavnem sodišču.

Kovačič si je prizadeval, da bi bil referendum o zakonu izveden na isti dan kot predsedniške volitve.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kaslc 1
07. 07. 2017 12.16
slovenija je svic(a)
aligator14
07. 07. 2017 09.31
-1
Vsi nerazgledani desničarji: traso proti kateri se zdaj postavljate je začrtala prav SDS vlada, sedaj pa je proti. Tega res ne bom nikoli razumel.
Minovak
09. 07. 2017 09.49
+1
Podpisal si se pod svojo popolno nerazgledanost. Te trase NIKOLI niso podpisali desničarji, saj so bili na oblasti samo 4 leta in takrat se o tem ni govorilo. Sicer pa je bilo v parlamentu težko tudi takrat, ker je bilo izenačeno, ker so zvabili podgano Pucka, da se je glasovanje prevesilo na rdečo, mafijsko stran. Nekdo, dobro poznan je napisal:
Minovak
09. 07. 2017 09.55
+1
Narod, ki izvoli skorumpirance, sleparje, lopove in izdajalce, ni žrtev, temveč sokrivec.  George Orwell
Minovak
09. 07. 2017 09.55
+1
Narod, ki izvoli skorumpirance, sleparje, lopove in izdajalce, ni žrtev, temveč sokrivec.  George Orwell
iGURT
07. 07. 2017 08.30
-1
24. septembra bo vili in sds težko zbrala zahtevano število podpisov.
Minovak
09. 07. 2017 09.57
Pojdi na referendum in bodo proti drugemu tiru na takšen mafijski način
FootballMaster
07. 07. 2017 08.26
+1
Kaj ne bi bilo dosti ceneje, če bi se naredilo isti čas kot volitve? eh pa kaj bi naša bogata slovenija gledala na denar...
sodelujem
06. 07. 2017 21.56
+4
Predsednik.......Bit če kako ja kažem.....
felix58
06. 07. 2017 21.51
+6
pri sds bi delali kar tak, po domače, kak so navajeni...brez zakonov, njim v korist
Minovak
09. 07. 2017 10.01
+1
Kaj pa oni delajo sebi v korist??? Saj niso na oblasti in vsi idiotizmi, kar jih je, so bili sprejeti od levakov, seveda pa za njihove račune v eksotiki to niso, a ne...!
korintos23
06. 07. 2017 21.49
+0
Do sedaj sem bil na NORI, tak sem zmatran kak satan, grem spat, tovariši lahko noč.
mallonge
06. 07. 2017 21.14
-3
Kak de bil je ta Brglez.
johanca123
06. 07. 2017 21.18
+1
FSPN gnezdo - tko kot vsi novinarj - Kvalificirani lažnjivsi
Apostol1
06. 07. 2017 20.12
+2
Postavitev drugega tira je pravzaprav tehnična stvar in sedaj naj ljudje o tem odločajo katera varianta je boljša , to je ravno tako kot če bi dal navadnemu človeku na izbiro ali naj se odloči za bolj drag raketni motor ali za cenejšo varianto za raketo za na polet na Luno , približno tako in poleg tega SDS in Kovačič izsiljujejo kdaj bo datum referenduma in to zato da bi imeli večjo volilno udeležbo in podobno , ne strinjam se tem oziroma strinjam se z Predsednikom DZ Milanom Brglezom. In še toliko za vse ki imajo napačno predstavo o tem referendumu. To je škodljiva zadeva za Slovenijo in razvoj ter ne na vse zadnje tudi za davkoplačevalce ,kaj si pa lahko mislimo o teh organizatorjih pa žal tule ni dovoljeno napisati.
Minovak
09. 07. 2017 10.14
+1
Ne morem si misliti, da je še toliko zaplankanih ljudi pri nas in jim res ni nič jasno...ali res ne vidiš, da se gre za CENEJŠO, enostavnejšo in v vsakem pogledu, boljšo verianto DVEH tirov za DVOJNO ceno ENEGA tira, ki jo postavlja vlada. Kar se pa tiče referenduma pa ga je s tem mafijskim pristopom naredila vlada, ki trmasto vztraja pri najdražji in najslabši (preverjeno) varianti in ga desničarji NISO HOTELI, temveč jih je vlada s tem prisilila. Če bi bil referendum v času rednih volitev ne bi stal nič (0), tako pa vladi ni mar za naš denar, samo, da zmanjša število volivcev in bi referendum propadel. Sedaj se pa vprašaj, kdo koga nateguje...skrajni čas je, da to spoznaš in pomisliš na svojo denarnico!
marker1
06. 07. 2017 20.09
-2
Roke za referendum odločata zakon in ustava, vendar vse to pa na koncu prikroji Brglez po trenutnih političnih potrebah..
BaGr67
06. 07. 2017 20.02
+5
Točno tako...Bravo gospod Brglez..
Apostol1
06. 07. 2017 20.03
+5
Kollerik
06. 07. 2017 20.43
+2
johanca123
06. 07. 2017 21.14
+1
A to je tisti Brglez z dodatki na pripravljenost?
Minovak
09. 07. 2017 10.27
A se vi trije zgoraj podpisujete pod svojo neumno zaplankanost in odmaknite prst izpred nosa, da kaj vidite...!
Uporabnik113089
06. 07. 2017 19.47
+3
Še par mesecev kraj in "transparentnosti" pa bo tudi stranka SMC zastarala...
brezveze13
06. 07. 2017 19.08
+4
brglezu je vse neprimerno ko se gre za njegov stolček , sicer pa kaj ga briga denar je tako davkoplačevalski pa bo par brezposležev vsaj za dan referenduma zaposleno
flojdi
06. 07. 2017 18.25
+0
. spet nič ne razumem. dela za 2tir so že v polnem teku. O ČEM , za hud iča , bo Odločil nek re fe rendu um...( bodo delo zaustavl ...ali nadaljeval...- preHudo se spominjam štacunskega , zato takoj zdajle povem , da me na ta um , če bo, ne bo.
DonDonDan
06. 07. 2017 18.01
-1
brgla si ga drgla je pač poslušen režimski aparatčik !!!!
TOX6
06. 07. 2017 17.41
+4
Če bi to držalo kar pravi brglja, tožilka ne bi zamudila roka za ovadbo jankovicha???
heello
06. 07. 2017 17.37
+8
Sedaj pa naj začne Kovačič s pomočjo SDSa zbirati denar za plačilo referenduma !
ko-pilot
06. 07. 2017 17.54
+3
Zakon o referendumu jasno pravi, da se stroški referenduma krijejo z državnega proračuna. Sicer pa meni tudi ni všeč, da se referendum ne bo izpeljal skupaj s predsedniškimi volitvami.
brezstrahu
06. 07. 2017 16.50
-6
Brglez nekaj o EU nadzoru. Tako kot v primeru Stožic? Kje so se delii milijoni pod mizo. Je pa lepo, da ves čas omenjajo SDS. Tako se bo vedelo, kdo je proti ropanju naroda.
BaGr67
06. 07. 2017 20.06
+3
Ja p...od kje si zdej Stožice privlekeu.Alo 3x na hitr reč " Čez cesto v Stožce po rožce"!!Alo...!!!
Minovak
09. 07. 2017 10.21
Kako je enim prav vseeno za svojo denarnico...samo, da kradejo NAŠI, pa je vse v redu, a ne...!
brezstrahu
06. 07. 2017 16.41
+10
Noben problem. Bomo pač šli na referendum 24.9. 2017 Tako so tulili pri družinskem, tako tulijo danes. In kot so pogoreli takrat, bodo tudi tokrat.
BaGr67
06. 07. 2017 20.07
+2
komarec
06. 07. 2017 16.12
+9
Pa ja najboljše, da sedaj začne razlagati zakone neki Kovačič, ki še govoriti ne zna.
brezstrahu
06. 07. 2017 16.42
-4
Lepo se sliši, Kovačič. Nekdo, ki ima 7x več poguma kot ti. Ti se za lajanje moraš skrivati. Njemu se ni treba. Vidiš razliko med poštenjakom in vami, lopovi ?
oježeš
06. 07. 2017 17.52
+7
Največji problem v Sloveniji je ta, da so poznani, ki največ lajajo in kradejo, zaščiteni kot kočevski medvedi in se jim nič ne naredi. Njemu se ni treba skrivati to je res, ker je prepričan da se mu kot trobilo SDS ne more zgoditi prav nič. Janša je ubral drugo že dolgo znano taktiko. Sam se ne izpostavlja več, ampak se drugi zanj v dogovoru z njim. Ampak, veliko jih je že spregledalo in veliko jih bo še, le dajmo času čas. Ta čas pa naj delajo državotvorno, ne pa razdiraško. Treba se je pogovarjati, usklajevati, dopolnjevati, ne pa samo gledati kdo bo koga kje nasadil in spravil v blamažo. Pa kot politiki, ki zastopajo vse državljane so tega sposobni?
Kollerik
06. 07. 2017 19.23
+5
++++++, ravno danes sta odjeknili novici o zastaranjih zlodel Jankovića in pa cerkvenih ...