Slovenija

Konec enomesečnega posta: Čas za radost z družino, prijatelji, sodelavci, sosedi

Ljubljana/Rijad, 17. 07. 2015 07.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Za muslimane doma in po svetu se je končal mesec posta in začenja se tridnevno praznovanje ramazanskega bajrama. Mufti v Sloveniji Nedžad Grabus se je ob prazniku dotaknil tudi drugih ver in spoštovanja različnosti. "Če bi bog želel, bi vse ljudi ustvaril kot pripadnike iste vere, a tega ni storil," je dejal.

Ramazanski bajram je za muslimane priložnost, da pozabijo in se osvobodijo morebitnih zamer ter po mesecu dni posta in duhovnega napredovanja podelijo radost s svojo družino, prijatelji, sodelavci, sosedi.

S sinočnjim sončnim zahodom se je za muslimane končal sveti mesec ramazan, ki mu sledi tridnevno praznovanje ali ramazanski bajram. Islamska skupnost v Sloveniji je v jutranjih urah pripravila bajramske slovesnosti v 18 mestih, na osrednji v Ljubljani je molitev vodil mufti Nedžad Grabus.

Mufti Nedžad Grabus.
Mufti Nedžad Grabus. FOTO: POP TV

Mufti je dejal, da je ramazanski bajram krona meseca ramazan, v katerem "smo se postili, molili, učili iz Korana, razmišljali o vrednotah, ki dajejo poln smisel našim življenjem". Ob tem je poudaril, da božja svetloba greje in osvetljuje vse ljudi, ne glede na njihovo barvo kože ali etnično pripadnost, saj da je bog stvaritelj vseh ljudi. To velja tudi za pripadnike različnih ver, saj da bi bog vse ljudi ustvaril kot pripadnike iste vere, če bi to želel, a tega ni storil, je dejal mufti.

Naša naloga mora biti jasna - pomagati vsakomur, biti blizu ljudem, poudarjati vrednote, ki povezujejo ljudi, in strpno sprejemati različnost. mufti Nedžad Grabus

Zato se Grabusu zdi čudno, da nekateri verniki želijo druge prisiliti v menjavo vere ali jih preganjajo zaradi druge veroizpovedi. "To je gnusno in nesprejemljivo ravnanje. Muslimani, kristjani, judje in vsi ljudje ne glede na njihovo etnično ali versko pripadnost so božja stvarjenja. Samo s spoštovanjem pluralnosti, ki jo je ustvaril bog, lahko razumemo božjo modrost in sporočila islama," je povedal Grabus.

Mufti: V Koranu so jasni verzi, ki nedvoumno obsojajo nasilje

Ob tem je kritiziral samooklicane vernike, ki so egoistični, oholi, netolerantni in nasilni ter delujejo zunaj splošnega interesa verske skupnosti.

Ni opravičila za nasilje v imenu vere. To je nasilje proti veri sami. mufti Nedžad Grabus

"Čas, v katerem živimo, je poln zmedenih, nedoslednih in pogosto zlonamernih tem in pogovorov o islamski veri. Kot verniki zavračamo kakršnokoli delovanje, ki zagovarja povzročanje škode in psihične, fizične krivice kateremukoli človeku," je zagotovil mufti in dodal, da so v Koranu jasni verzi, ki nedvoumno obsojajo nasilje.

"Nasilje je v popolnem nasprotju z islamskim konceptom življenja. Ni opravičila za nasilje v imenu vere. To je nasilje proti veri sami. Tisti, ki neko nasilje imenujejo islamsko, ne razumejo osnovnih načel islama. In vsako vztrajanje pri tem imenovanju otežuje položaj velikega števila muslimanov," je dejal Grabus.

Praznovanje ramazanskega bajrama v Ljubljani. Zaenkrat še vedno v športni dvorani Kodeljevo, a kmalu le v novi džamiji.
Praznovanje ramazanskega bajrama v Ljubljani. Zaenkrat še vedno v športni dvorani Kodeljevo, a kmalu le v novi džamiji. FOTO: POP TV
Ramazan označuje čas posta, ki traja od zore do sončnega zahoda. Muslimani se v tem času odrekajo tudi dobrinam, grdim mislim in dejanjem ter si prizadevajo za obujanje pozitivnih vrednot, ki s postom postanejo izrazitejše, so zapisali v Islamski skupnosti v Sloveniji.

Mufti se je dotaknil še položaja islamske skupnosti v Sloveniji, ki da je pred velikimi izzivi in se iz nevidne spreminja v vidno skupnost. Spomnil je, da se gradi džamija v Ljubljani, zato bo prisotnost skupnosti v tem mestu večja, kar je Grabus ocenil kot izziv. "Naša naloga mora biti jasna - pomagati vsakomur, biti blizu ljudem, poudarjati vrednote, ki povezujejo ljudi, in strpno sprejemati različnost," je pozval mufti in zbranim vernikom zaželel še bajram poln radosti in družinske topline.

Ob Ljubljani slovesnosti ob začetku bajrama potekajo še v Kopru, Mariboru, na Jesenicah, v Kranju, Tržiču, Škofji Loki, Postojni, Ajdovščini, Sežani, Kočevju, Trbovljah, Novem mestu, Krškem, Celju, Velenju, Izoli in Novi Gorici.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10