Slovenija

Konec čakanja na cestninah?

Ljubljana, 06. 03. 2008 14.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na cestninskih postajah ne bo več čakanja. Čez 14 dni bo znano, kdaj bo vlada uvedla vinjete in koliko bodo stale.

Gneče pred cestninskimi postajami bodo, kot kaže, le še zgodovina.
Gneče pred cestninskimi postajami bodo, kot kaže, le še zgodovina. FOTO: POP TV

Po vročih in dolgotrajnih razpravah o cestninjenju na avtocestah je vlada potrdila predlog ministrstva za promet, da v Sloveniji za osebna vozila dobimo vinjete. Cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno. Vinjete naj bi nadomestile pobiranje enkratnih cestnin in bi veljale do uvedbe satelitskega cestninjenja. Slednje naj bi za tovornjake zaživelo do leta 2009, za ostale uporabnike avtocest pa do 2010.

V Avstriji je za letno vinjeto za osebna vozila potrebno odšteti skoraj 74 evrov, na Madžarskem 143, na Slovaškem pa skoraj 33 evrov.

Prometni minister Radovan Žerjav o konkretnih cenah vinjet ni želel govoriti. Finančni izračun ministrstva je sicer pokazal vzdržnost sistema, ki prinaša več pozitivnih kot negativnih učinkov. Je pa dodal, da želijo vinjete uvesti čim prej. Ravno zaradi tega bodo morali na ministrstvu natančen načrt o uvedbi vinjet pripraviti že do naslednje seje vlade, ki bo čez 14 dni. Šele takrat bo jasno, kdaj bomo vinjete dobili. Razvidno pa bo tudi ali bo vlada upoštevala priporočila UMAR in cene za vinjete nastavila med 11, kolikor naj bi stala dnevna, in 213 evrov, kolikor bi naj stala letna vinjeta.

Na napovedano uvedbo vinjet so se odzvali v SNS. Predsednik stranke Zmago Jelinčič temu ostro nasprotuje, saj gre, po njegovem mnenju, za slabo in politično naravnano odločitev. "Glede na to, da gre pri uvedbi vinjet za pavšalno obračunavanje cestnine, bodo predvsem na boljšem tisti, ki vsakodnevno oz. pogosto uporabljajo avtoceste, na slabšem pa bodo občasni uporabniki avtocest," še pravi Jelinčič. Po njegovem mnenju je obstojoči sistem bistveno bolj pravičen. "Zato se sprašujemo, kakšen je resničen namen uvedbe vinjet, glede na to, da cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno, kar pomeni, da cestninske postaje ostajajo, torej ostaja tudi gneča." Kot je še dodal Jelinčič, bi bila uvedba vinjet smiselna le v primeru, če bi ukinili obvezno plačilo nadomestila za uporabo cest in da celoletna vinjeta ne bo presegala cene celoletne vinjete v Avstriji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (163)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nabla
21. 03. 2008 21.54
a ni blo prvo rečeno da naj bi vinjete stale 35 oz 55 eurou?
porka.malorka
07. 03. 2008 15.39
le v kup, le v kup uboga gmajna. hej a,hej o
ByDuhec
07. 03. 2008 14.40
Prava evropska cena kaj pa plače?
banny2
07. 03. 2008 14.19
Čez par let,bo večino evropskih rdžav prešlo na elektronsko odčitavanje,zakaj ne bi tud mi? Tonček,ti pa ne bluzi,pa pejt kandidirat,pa boš lahko kej naredu.Če boš seveda dubu kak glas.
karol290@siol.net
07. 03. 2008 12.39
Sramota od ministrstva za promet, če mislijo letno vinjeto računat približno 213 eu a v Avstriji ki je precej bogatejša od nas državljanov pa samo 74 eu, mene nič ne briga če se je Dars zadovžil za avtoceste, ki so najdražje v evropi, ker si posamezniki polnijo žepe mi žrtve bi jim pa to pokrivali, ljudje uprimo se takšni katastrovi z vsemi sredstvi, dajte postavite primerne cene kot so v evropi, pa bomo vsi zadovoljni.
xes
07. 03. 2008 12.38
Osebno ne verjamem, da bo satelitsko cestninjenje za osebna vozila nared do 2010. Gre za prototip, ki ni se niti priblizno dobro stestiran. Obstojece resitve so nezanesljive in drage. No way - tudi ne vidim razloga zakaj bi morali Slovenci prvi - ne med prvimi ampak prvi - v evropi to uvest. Gantar je izkazal svojo nesposobnost ze v casu ministrstva za informacijsko druzbo oziroma z drugim imenom ministrstva za mesanje megle tako da naj bo glede te "pametne" odlocitve o satelitskem cestninjenju kar lepo tiho! Je sloveniji naredil ze dovolj slabega .... in njegovo nesposobnost smo poplacali davkoplacevalci! Vinjete so dobrodosle, vendar bi bilo glede njihove cene primerno iskati odgovornost - nase avtoceste gradimo kar nekajkrat drazje, nekajkrat pocasneje in nekajkrat slabse kot kdorkoli v evropi. Odgovarja pa ne nihce! Tu je problem. Ce bi bila celoletna vinjeta okoli 70 eur, kot pri nasih severnih sosedih (ki imajo kar nekajkrat vec km avtocest kot mi pa se boljse kvalitete...) se ne bi nihce razburjal. Ampak vinjeta ne more bit 70eur, ker smo za avtoceste konkretno zapufani, seveda ne na racun avtocest, ampak na racun pozresnih svinj pri koritu, ki jim ni nikdar dovolj.
Tonček Balonček
07. 03. 2008 11.46
Ta vlada je res že popolnoma panična, gredo se kare nekaj, brezglavo nam nudijo brezplačne vrtce, neke vinjete, kredite, zamrznitve in še kaj, vs eseveda brez kakršnihkoli ekonomskih simulacij, izračunov itd., gre skoraj, bi rekel, za revolucionarje, ki vedo, kako je treba, ne glede na kazalce in realnost!!! Mrkaić, ki mi sicer ni všeč, je že zdavnaj obupal!!! Skratka, priča smo nekim diletantsko-revolucionarnim upraviteljem te države, ki jih praktično nihče ne more več ustaviti, ljudje ploskajo na osnovi vsakršni njihovi potezi, naj bo ukunitev ali ubvajanje nalepk, višanje ali nižanje davkov, vse je genialano, praktično vodeno in poslano od samega svetega duha in Janeza Janše? Ali seboi končno pojavil kak guru, ki bo ljudem odprl oči, tisti Pahor definitivnog ni alternativa! Zakaj nam Bog ne nameni novega guruja, zdajšnji nam pač ne sede, to ni to!!! V čem je skrivnost? Bogve, zakaj je dobro, da ni dobro!!!
chekypro@gmail.com
07. 03. 2008 11.45
Ma to je kr neki, da naj bi bla dnevna vinjeta okol 11€ se prav če bom hotu po avtocesti iz Ljubljane do Logatca bom mogu plačat 11€ pa tud če grem sam v eno smer zdej pridem pa za 4€ pa še mal do morja, mislm to je čist prevelka cena za dnevno vinjeto sej skor cenej prideš če greš dons iz Maribora do morja. To je spet sam nov način kako folku pobrat denar pa da bodo nekatere firme zlo dobr zaslužle
Adolph
07. 03. 2008 11.21
cudi me, da je se toliko lahkomiselnih,ki verjamejo,da bo to potem cenejse.Do sedaj nikjer na svetu se nisem slisal,da bi vladajoci visek denarja vrnili narodu ki ga ogoljufajo....
Marija Krebs
07. 03. 2008 10.46
Kolikšna bo škoda, če ne spremenimo načina plačevanja cestnice do l. 2010, t. j. do satelitskega cestninjenja? Vinjete le za 2 leti, pravzaprav še za manj, če pomislim, kako dolgo bodo urejali vse postopke.
nemejugat
07. 03. 2008 10.38
....mislim da upeljava vinjet samo za 2 leti res nima smisla, to so nepotrebni stroški. Vsak voznik osebnega avtomobila si lahko kupi ABC, ki je še prenosljiv in moram pritrditi, da še nisem čakal v vrsti, pa se ne vozim samo 2x letno v LJ. Naši vodilni se morajo zavedati, da so avtoceste namenjene hitremu prevozu oseb ali blaga in, da si bo vsak voznik naredil ekonomski izračun če se mu po dragi AC izplača voziti. Če bodo cestnine predrage se bo promet preusmeril na lokalne ceste in spet bodo tovornjaki dušili lokalne ceste in prebivalstvo. Navadno se z nespametnimi omejitvami doseže nasprotno. Sicer pa po nevemkolikokrat še enkrat povdarjam, tranzitni tovorni promet mora obvezno na železnico!!!
Tonček Balonček
07. 03. 2008 10.19
Res niso čisti! Totalni voluntarizem, kot leta 45!!!
JFF
07. 03. 2008 10.07
janko: glede na to, da se vozis po avtocesti zgolj 2x letno - na dopust in iz dopusta bos po mojem mnenju cisto brez tezav to storil po regionalni cesti.... torej v bistvu niti nisi kaj dosti na slabsem... koliko casa zdaj cakamo na cestninskih postajah? 2-3 minute, kot si zapisal... v povprecju... na VSAKI ... torej iz MB do LJ 3x, kar pa je ze med 6 in 9 minut ... v eno smer ... torej 12 do 18 minut dnevno - v obe smeri... in 60 do 90 minut tedensko, 240 do 360 minut mesecno - 4 do do 6 ur mesecno oziroma je sploh potrebno da nadaljujem sestevek na letno raven? In zakaj vse to.... samo zato, ker se je eno BUDALO (bi napisal se kaj hujsega) spomnilo, da morajo biti med LJ in MB 3 (TRI - ja T-R-I kot ena in se ena in se ena) cestninske postaje... placujemo pa privilegij, da se vozimo pol poti 100, 80 ali 60km/h ampak to je ze za pod kaksno drugo rubriko... skratka... avtoceste so namenjene hitremu potovanju, cestinske postaje pa oviranju le tega... tisti, ki avoceste uporaljamo na dnevni ravni bomo z vinjetami pridobili veliko, dosti vec, kot boste vi, ki se peljete 1x letno na dopust z njimi izgubili.
normalno!
07. 03. 2008 09.23
:)janko - svaka čast! dober komentar! kaj pa Peče :P ?!
hefaist
07. 03. 2008 09.23
Janko, če uporabljaš ABC, potem maš temo na človekove pravice že sedaj. Sicer pa, če si pošten državljan, za tvoje gibanje ne bo vedel nihče, razen računalnških sistemov. Koga pa briga, kje si? To lahko skrbi samo velike živine in kriminalce.
markec_
07. 03. 2008 09.20
Raje počakajmo na uradne cene vinjet. Potem pa se razpišimo o cenah, dokler pa imamo cene "babaslišala baba povedala", pa se mi zdi o cenah brezveze razpravljat, kaj šele ugibat kakšne bodo. Dejstvo pa je da so vinjete vsekakor boljše od obstoječega sistema in bodo zmanjšale gužvo na naših cestninskih postajah ob praznikih, takrat ko lahko stojiš v vrsti tudi po uro. In ne boš zamudil v službo.
Janez Svetokriški
07. 03. 2008 09.17
Vinjete ne bodo ukinjene v dveh letih! To je že bivši minister Gantar priznal... Satelistsko cestninjenje...big brother is watching you....to bo še veselo...ne vem ravno, če je to v skaldu s človekovimi pravicami in svoboščinami... Ja potem se bomo pa zopet izogibali AC. Nič posebbnega! Tako pač je... Nikoli, AMPAK RES NIKOLI ne bom pristal na plačevanje cestnine po prevoženem KM! Vsi taki sistemi delujejo samo na pavšalih, pa bo tudi ta, drugače bo pa klavrno propadel! That's the way it is!
mc_burek@email.si
07. 03. 2008 08.47
se strinjam z jelincicem, sam cene so ubijalske, vsaj pov mn morjo bit
smejanko
07. 03. 2008 08.39
OK. Vinjete niso glih butasta stvar. Butasti smo mi, ki jih mislimo uvesti samo za 2 leti, pa še to za tako velike denarce, ne bi rekel da bi bilo to malo ceneje. Sej čez 2 leti (to bomo še videli) nas bodo pa itak satelitsko opazovali. Bodo imeli vse podatke kje se vozimo. In tukaj imamo temo na človekove pravice.
smejanko
07. 03. 2008 08.30
Ampak mi smo pa res največji kekci sploh na tem planetu. Je mogoče še kkšna butasta stvar ki jo mi nimamo. Ljudje, kaj je z vami. Za 2 leti bomo nekaj spreminjali in plačevali to naslednjih 10-20 let, kaj res ne vidite, da nekdo hoče spet mastno zaslužiti. Zgleda da imamo dosti denarja v blagajni (za evropske plače seveda NE - ampak za bedarije). Vinjete bi prišle v upoštev samo če bi jih uporabljali vsaj 10-20 let ne pa 2 leti - lepo vas prosim. In še to, če bi letna vinjeta stala približno 100EUR ne pa 213EUR. Kdo bo pa to kupoval? Samo tisti, ki se vozijo dnevno na relaciji Maribor-Ljubljana ali Ljubljana-Koper v glavnem tisti na daljših razdaljah. Dnevna vinjeta pa 11 EUR-hh. Jst grem 1x letno na morje za 1 teden. Se pravi 1 dan tja, čez 1 teden nazaj. Zdaj sem plačal približno 5 EURov za relacijo Ljubljana-Koper, se pravi 10EURov na dopust. Zdaj bi pa vi radi da plačam dvojno. JA, imate prav ko pravite, da se bo gneča ZMANJŠALA NA AVTOCESTAH, ker se bo POVEČALA NA REGIONALNIH. In potem se bodo spet ljudje pritoževali, kašen hud promet se vali čez njihova naselja in bomo spet plačevali meritve da se bo to ugotovilo in potem bodo ti ljudje tožili državo ali naredili cestne zapore in bomo spet tam kjer smo bili. Samo brez denarja oz. v še večjih pufih. In to naj bi bila prednost. Ne vem kolk butaste ljudi mamo v parlamentu ki talšne stvari tuhtajo oz. če sploh kej tuhtajo. Sam na malce hodjo kjer jih stane 2,90 EURa in mislijo na mesečno plačo minimalno okoli 2000EURa in si hkrati manejo roke. Zame so to navadni oderuhi. Mislim da je že čas da se ta vlada poslovi. Prodajali bi državne firme, ki nam nosijo denar in hkrati sprejemali odločitve da se tega denarja čimpreje znebimo - seveda bo pristal v njihovih ali v žepih njihovih partnerjev-znancev. V glavnem - dejmo oropat svoje ljudstvo. Dejmo jim vzet vse. Denar, zemljo, hiše,.......VSE!!! Dejmo našo zemljo mal pošenkat naokol. Zakaj bi si jo prilastili samo Hrvatje? Vlada, podarimo jim to zemljo, bo manj stroškov. Ker ko se Hrvatje spomnejo da je zemlja njihova moramo MI dokazovati da je naša in to seveda na naše stroške. Kakšni kekci. No zdej sem že malo zašel. V glavnem mi smo največji kekci na tem planetu. Sramujem se te vlade. Edini politik, ki kar koli naredi za Slovenijo je Jelinčič. Zapomnite si to ljudje. Edino on brani naše interese!!! Nazaj na našo temo :) Dejmo raj mal poširt te cestninske postaje, da se bo lahko malo več avtov mimo peljalo naenkrat, dejmo met vsi ABC oz. dejmo počakat raje še 2 leti. Tole se mi zdi, da se preveč zaletavamo nekam. Zastoji so pa večinoma samo poleti med prazniki in še to so ponavadi večji na meji. Ne pozabimo, na meji s hrvaško bodo zastoji še vedno. Koliko časa pa zdej čakate na cestninskih postajah med vožnjo v službo? 2-3 minute?