Slovenija

Končno kandidat s podporo?

Ljubljana, 30. 05. 2007 07.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik Drnovšek je kot novega kandidata za guvernerja Banke Slovenije predlagal ekonomista Marka Kranjca.

Marko Kranjec je novi kandidat za guvernerja Banke Slovenije.
Marko Kranjec je novi kandidat za guvernerja Banke Slovenije. FOTO: POP TV

Predsednik države Janez Drnovšek je vodjem poslanskih skupin SDS, NSi in SNS, s katerimi se je srečal danes, kot novega kandidata za guvernerja Banke Slovenije predlagal ekonomista Marka Kranjca. Vse stranke, tudi tiste, ki se bodo z Drnovškom na to temo sestale v četrtek in petek, so pozdravile potezo, da se o kandidatu z njimi posvetuje pred uradno objavo imena. Kranjca so označile za strokovnjaka, v večini pa bodo o podpori njegovi kandidaturi razpravljali v okviru poslanskih skupin.

Ekonomisti Drnovškov predlog o kandidatu za guvernerja BS ocenjujejo kot pozitivnega. Hkrati predlogu dajejo velike možnosti za imenovanje v državnem zboru.

Marko Kranjc je prvi, za katerega menim, da prihaja kot nevtralen kandidat. ekonomist Bogomir Kovač


Kranjec pozna delovanje centralne banke, je povedal ekonomist Bogomir Kovač ter izrazil upanje, da se bo ponavljala stara praksa, ko je nekdanji guverner France Arhar letno poročal DZ in nekako transparentno deloval z vidika Banke Slovenije.

Po Kovačevem mnenju bi moral imeti Kranjec večje možnosti za imenovanje od dosedanjih kandidatov. "V veliki meri je bil nevtralen in neopredeljen zlasti za levosredinsko politično opcijo, hkrati pa se mi zdi, da je dovolj avtonomen kot intelektualec in teoretik ter s tega vidika še posebej primeren za guvernerja," je dejal Kovač.

Marko Kranjec je od leta 2002 profesor za javne finance na ljubljanski fakulteti za upravo. Bil je prvi slovenski finančni minister, viceguverner Banke Slovenije, vodil pa je tudi skupino, ki je v letu 2005 za finančno ministrstvo pripravljala načrt sprememb davčne zakonodaje.


Vodja poslanske skupine NSi Jožef Horvat je po pogovorih z Drnovškom povedal, da sta govorila tudi o Boštjanu Jazbecu, ki se je prijavil na razpis za guvernerja, a ga Drnovšek ni predlagal na to mesto. "Drnovšek je to obrazložil z dejstvom, da je Jazbec premlad. Sam mislim, da mladost ne bi smela biti izključujoči element," je poudaril Horvat, a dodal, da so to "predsednikova legitimna razmišljanja".

''O njegovem predlogu, naj poslanska skupina razmisli o kandidatu Kranjcu, bomo odločali na seji prihodnji torek,'' je dejal Horvat. Po njegovem mnenju je Kranjec izjemen strokovnjak na finančnem področju ter ima zasluge za finančno in gospodarsko osamosvajanje Slovenije in pomembne reference. "Kranjca bomo povabili na sejo, predvsem zato, da slišimo njegovo strategijo o vodenju centralne banke," je napovedal Horvat.

Ali bo Banka Slovenije končno dobila novega guvernerja?
Ali bo Banka Slovenije končno dobila novega guvernerja? FOTO: Dare Čekeliš


Tudi v SNS si bodo prizadevali, da Kranjca povabijo na razgovor, je po pogovorih pri Drnovšku povedal podpredsednik SNS Sašo Peče. Po njegovem mišljenju Kranjčevega znanja na podlagi Drnovškove predstavitve ter Kranjčeve politične neoporečnosti na podlagi Drnovškovega zagotovila, da Kranjec ni član nobene stranke, ne morejo oporekati. "Ko bo Kranjec uradni kandidat, bomo o njegovi podpori odločali na sestanku poslanske skupine," je napovedal Peče.

Vodja poslanske skupine SDS Jože Tanko po današnjih pogovorih pri Drnovšku ni želel povedati, ali SDS Kranjca načeloma podpira oz. ali je za njih sprejemljiv kandidat. Kot je dejal, bodo Drnovškov predlog obravnavali na sestanku poslanske skupine, predvidoma prihodnji torek, nato pa bodo sporočili odločitev.

SLS, DeSUS in SD z Drnovškom v četrtek

V SLS, DeSUS in SD, ki se bodo z Drnovškom srečali v četrtek, so načeloma podprli Kranjčevo kandidaturo. Vodja poslanske skupine SLS Jakob Presečnik je povedal, da bodo v primeru, da bo Kranjec uradni kandidat, predvidoma njegovo kandidaturo podprli. Podobno je povedal vodja poslanske skupine DeSUS Franc Žnidaršič.

Drnovšek je doslej kandidaturo ponudil ekonomistu Jožetu Mencingerju, ki jo je sprejel, a ga Drnovšek po posvetovanju s premierjem Janezom Janšo na to mesto ni predlagal, ter ekonomistom Velimirju Boletu, Mojmirju Mraku in nazadnje Dušanu Mramorju. Vsi trije so jo zavrnili.


Pogovori o Kranjčevi kandidaturi so po besedah Antona Ropa iz SD stekli tudi v tej stranki. "Gre za enega najboljših možnih kandidatov za guvernerja. Gre za strokovnjaka z ustreznimi mednarodnimi izkušnjami, ki je obdržal razmeroma visoko raven politične neodvisnosti. Je tudi človek, ki bo ne glede nato, kdo bo vodil vlado, povedal svoje mnenje na kritičen in strokoven način," je ocenil Rop.

Janez Drnovšek je vodjem poslanskih skupin predlagal novega kandidata.
Janez Drnovšek je vodjem poslanskih skupin predlagal novega kandidata. FOTO: POP TV

Kranjčevo kandidaturo načeloma pozitivno ocenjujejo tudi v LDS in v skupini nepovezanih poslancev, ki se bodo o tem z Drnovškom pogovarjali v petek.

V vseh strankah so pozdravili Drnovškovo potezo, da se pred uradno objavo imena kandidata za guvernerja Banke Slovenije z njimi posvetuje. Zelo so zadovoljni, saj je s tem Drnovšek nekako "zaščitil kandidata", ob tem pa v strankah tudi upajo, da se bo iskanje novega guvernerja kmalu zaključilo.

Kljub pogovorom pa bodo SDS, NSi in SLS v četrtek podprle sklep, da Drnovšek v DZ posreduje mnenje o imenovanju guvernerja Banke Slovenije. Horvat je povedal, da sta z Drnovškom sicer že danes govorila o postopkih, ki so jih Drnovšek in DZ izvedli v zvezi z iskanjem kandidata za guvernerja. "Mislim pa, da ni nič narobe, če predsednik države ustno ali pisno pojasni vse dogodke in postopke, ki so in še vedno spremljali izbiro guvernerja," je dejal Horvat.

Banka brez guvernerja že od aprila

Banka Slovenije je brez guvernerja od aprila, poslanci pa so doslej zavrnili dva predloga predsednika države, ki je na to mesto predlagal dotedanjega guvernerja Mitje Gasparija ter prej viceguvernerja, sedaj namestnika guvernerja Andreja Ranta.


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

drzavljan35
31. 05. 2007 13.23
Sašo Peče pa ima "jajca" :=) Je kr JJ popluvu, ko malo dete :=)
yanker007@gmail.com
30. 05. 2007 23.18
Kar naenkrat imamo primernega kandidata. Očitno vladi voda teče v grlo in je popustila.
boris-v
30. 05. 2007 21.59
Meni ni nikoli bilo lepše, kot mi je sedaj
PraviSvobodnjak
30. 05. 2007 21.21
Slovenija je bolj sproščena kot je bila, samo levosučneži, ki so bili navajeni, da vsi tulijo v en rog, druga stran se pa iz strahu ne upa biti preveč glasna, niso več zadovoljni. Taka so dejstva. Zdaj imamo končno pluralnost. Vsi pa, ki nakladajo, kaj vse hudega je sedanja vlada pripravljena narediti, pa niso sposobni dokazati. Menjava kadrov ob menjavi oblasti je normalna. To, da so tudi v gospodarstvu levosučneže zamenjali z boljšimi, je tudi dobro - LDS je imela prej vse pod kontrolo. Razne pravljice o usposobljenosti kadrov in strokovnosti LDSovcev, so pa samo to - pravljice. Sedanja vlada nima nič slabših kadrov kot prejšnja.
PraviSvobodnjak
30. 05. 2007 21.11
Po omenjanju Janše daleč prednjačijo levičarji. Torej so oni obsedeni z njim.
djordjevic.dejan@triera.net
30. 05. 2007 21.04
Hehe, če že tu žanjem tako podporo, bi morda moral ustanovit stranko in iti na volitve. :)))
djordjevic.dejan@triera.net
30. 05. 2007 20.55
Klasik: Mislim, da se nisva razumel. Jaz svojega glasu nisem dal vladajoči opciji. Le po načelni plati sem se strinjal s tem, da krmilo prevzame tudi desna stran, da se po desetletju trobljenja končno 'izkažejo'. Pa vendar k temu nisem hotel tudi dejansko pripomoči.
Uporabnik113189
30. 05. 2007 20.50
djordjevic.dejan, z delom tvojega komentarja se strinam. Je tudi lepo da si priznal, da si jih volil. JAZ NIKOLI. To pa zato, ker jih poznam. Vedel sem kakšna je njihova politična kultura in česa so sposobni ( še mnogo slabše stvari, le da marsikaj nikoli ne bo prišlo v javnost). Pomeni, da si sam stvari napačno ocenil. Če napačno oceniš zavorno razdaljo potem nastane škoda in prav podobno je tudi v tem primeru, le škoda je temu primerno večja. Za stanje, ki ga imamo si sokriv. (To je ena od priložnosti, ko lahko opomnim na besede Drnovška o zavedanju - nekateri se nikoli ne bodo zavedali svoje krivde, medtem ko se drugi čez čas posledic svojeih dejanj zavedo, med zadnje spada Dejan ) In še nekaj. Prejšnja garnitura je dokazano imela ustrezna znanja in politično kulturo. Slovenija je v času njihove vlade postajala vedno bolj prepoznavna v pozitivnem smislu kot uspešna, urejena, kulturna, varna itd.. Izgledalo je tako preprosto, le akterji so bili vsak danj bolj sivi in bledi., ker je strokovno delati naporno..Hočem opozoriti, da se ne strinjam s trditvijo, da smo na splošno nezreli kot mlada demokracija. gre za nezrelost dela družbe, ki demokracijo smatra kot ureditev, kjer je vse dovoljeno, sami pa niso nikoli želeli vložiti svojega truda za skupno dobro. Edino dobro ki ga poznajo je njihov žep, ki je edini resnični motiv. Kam takšno početje vodi, pa vidimo. Tako, kot je nujno imeti ustrezna znanja za opravljanje različnih poklicev, tako ne gre brez ustreznega znanja za delo v politiki, sicer se začno dogajati stvari, ki smo jim priča. Po tistem starem reklu, brez muje se še čevelj ne obuje. S tem nisem mislil na bosanskega z veliko začetnico.
balon200
30. 05. 2007 19.47
djordjevic.dejan,...enako mislim.
malasutra@gmail.com
30. 05. 2007 19.01
djordjevic.dejan, se popolnoma strinjam:)
matjaz.jah@gmail.com
30. 05. 2007 16.12
ni imel matematike...
Vegos
30. 05. 2007 15.05
Muha, kolk si mel pa matematiko?
u?itelj Žan
30. 05. 2007 15.03
15 let vladavine je okužilo vse pore RS in je te pore bilo in je še potrebno razkužiti, kako pa to drugače storiti kot na trenutno aktualni način... vlada je čisto prav naredila, levico itak veže sam gnar in korupcija, in ko se je to omejilo, je tudi ena od levih strank izgubila bistvo, druga pa še bo......
matjaz.jah@gmail.com
30. 05. 2007 13.52
bog daj da bi vsi razmišljali kot djordjevic.dejan ...se popolnoma strinjam s tvojo izjavo......
djordjevic.dejan@triera.net
30. 05. 2007 13.37
Naj še jaz primaknem svoje mnenje glede dela vlade. Čeprav sem volil drugi pol, sem načelno podpiral menjavo oblasti in to iz čisto pragmatičnega razloga. Načelo razvoja enostavno zahteva periodično menjavanje oblasti. Tako naj bi se vsaka vlada trudila delati bolje od prejšnje in ji ne bi bil edini cilj samo to, kako oblast zadržati. Toda pri nas je to drugače. Pa da ne bomo samo pljuvali po politikih. V končni fazi niso krivi samo oni, da je tako. je že tako, da je raven politične kulture pri nas zelo nizka, dvig pa se ne zgodi kar čez noč, ampak bo potrebno še lepo število let, da se zgodijo resni premiki. V končni fazi šteje naša mlada demokracije komaj 16 let. V primerjavi z Veliko Britanijo, zibelko moderne parlamentarne demokracije je to torej neznatno število. No, podpiral sem menjavo oblasti in to tudi zato, da bi videl, kako se bo včasih na trenutke prav podla opozicija odrezala v vlogi oblastnika. Pa da ne bo pomote, čeprav nisem podpornik te vlade, bi ji mirne duše privoščil še en mandat, če bi le pokazali, da so sposobni. To sem dejal na predvečer volitev. Na žalost so me razočarali. Potrdili so moj 'gut feeling', da niso nič boljši od prejšnjih vlad. Res mi je žal. Svojega prepričanja namreč ne prodam za ceno nalepke ob registraciji ali znižanja tarif notarjem. Dejansko je res, da trenutno razen SD prave alternative ni, upam pa, da se bo do naslednjih volitev na tem področju kaj premaknilo. Enostavno nočem vlade, ki enoznačno podira domnevno nameščene kadre in nastavlja sebi primerne, hkrati pa uvaja nadzor nad vsem, kar se nadzorovati da. Tudi vi, dragi volivci pomladnih strank, ste gotovo sprevideli , da je edini cilj sedanje garniture obdržati se na oblasti čim dlje, za to pa bodo storili vse. To pa ni prav. Pa še misel za konec. Prej se bomo nehali obkladati z ideološkimi oznakami in žaljivkami, prej bo prišel čas, ko bomo dejansko storili kaj za našo prihodnost. Začnimo pri sebi in morda bomo kmalu živeli v bolj sproščeni Sloveniji,
pepi34
30. 05. 2007 13.36
Jaz pravim samo kapo dol Dnevniku in POP TV, da upata v danasjih svincenih casih v Sloveniji tako kritizirati vlado. Mislim, da s taksnim pocetjem novinarji v teh dveh hisah mnogo riskirajo. Ostala trobila vlade kot so delo , Vecer in nacionalna TV pa tako ali tako niso vec za gledati ali brati. Cenzura je OGROMNA. Poznam par novinarjev na delu ter na nacionalni TV. To ni sala. Saj tudi evropsko porocilo o svobodi govora govori o tem problemu v Sloveniji, ki je v zadnjem casu v porastu.
politik70
30. 05. 2007 13.22
zupancicf dobra lastnost te vlade je bila ta da je naredila kar dobro čistko po ministrstvih kajti prejšna vlada je bila predolgo na oblasti in sami tega niso bili več zmožni naredit. Kar se tiče blaginje res nam ne gre slabo .če se ozremo okoli naših sosednjih držav(Hrvaška,Madžarska,tudi italija)mi kar lepo živimo.In da je tako je zaslužna tudi prejšna vlada.Glede časnika Delo ga je pa Slivnik do konca zafuru in se ga sploh ne da več brat.Včasih smo rekli preberi Delo Dnevnik Družino Mladino in Mag pa si potegni svojo mnenje in si res lahko prišel do neke resnice.Zdaj je pa v Delu čitamo tisto kar smo prej v magu in to ni uredu.In jaz še zmerom vsak dan Vsaj prelistam če že ne preberem Delo in Dnevnik.In po moji oceni se je časnik delo poslabšal so podna.Nekoč najbolj brana sobotna priloga je uničena.
janezgorenc@email.si
30. 05. 2007 13.15
MOžno je, da preverjajo članke, ampak preverjali so jih tudi prej. Na Delu so odstranili Barbaro Šuro (med drugim) in prav je tako. Vlada ni lastnica Dela ampak je Pivovarna Laško, torej o člankih odločajo oni, ne vlada. Če je Delo slab časnik, ga ljudje ne bodo kupovali, se bodo pač obrnili tja, kjer se Janšo kritizira. In hvala Bogu imamo veliko privatnih postaj in časnikov, poleg tega pa še internet in teh menda res nihče ne cenzurira, ali pač? In prav je, da je tako. Tako je v demokracijah normalno. Če kdo misli, da bi bilo dobro samo, če bi iz vseh medijev bruhali ogenj in žveplo po Janši - no, to se je dogajalo prej in to ni ne pluralnost ne demokracija. Kar se tiče dobrega počutja - vsekakor se počutim bolje kot takrat, ko je bil Rop. Ni mi všeč, ker se zbuja občutek, da vladajo izredne razmere, vendar zame tega ne počne Janša, pač pa njegovi kritiki, ki ga demonizirajo tam nekje od 1992 naprej.
Felix2
30. 05. 2007 12.53
politik70 če si fer, pa še ti povej kakšno dobro lastnost te vlade. si boš upal? Kar se tiče Dela in Ropa, se ne morem strinjati s tabo. repovž, jež, in še veliko drugih je kar tekmovalo, kdo bo kaj slabega napisal o takratni opoziciji, oblast so imeli zavito v vatko. Normalno, da Slivnik&Co. piše o blaginji, saj ta v nekaterih pogledih zares že obstaja v SLO, na nekaterih področjih bo potrebno še veliko postorit. Ampak, kdor hoče videti, bo tudi videl in priznal napredek, kdor noče videti, pač ne bo videl.
politik70
30. 05. 2007 12.31
zupancicfflepo da si tudi kakšno slabost navedel ampak bi te pa vseeno vprašal ali res verjameš da je vzdušje boljše?In kar se lojalnosti medije tiče.Kar se pa medijev tiče je pa časnik delo tipičen primer kako novinarji ne smejo objavljat člankov.Poglej malo nazaj kako je Časnik Dnevnik pisal o Antonu Ropu.Delo pa odkar ga vodi Slivnik piše samo o blaginj in kako vlada dobro dela pa Janša je vsak dan vsaj na pol strani objavljen.Prodaja Delu pada Dnevniku pa narašča.Kaj to pomeni?Dnevnika na SLO 1 se splph ne da več gledat 15 minut Janša 15 Irak.Nobene kritike vlade še poslanska vprašanja cenzurirajo(poznam novinarko ki pripravlja odmeve,ravi da je stanje nevzdržno da jim vse članke petkrat preverijo) A JE TO ZATE SVOBODA GOVORA?Pa neboš rekel da 24 ur in časnik dnevnik vse kar napišeta in objavita čista komunistična laž?