Slovenija

'Dokumenti so avtentični'

Ljubljana, 17. 05. 2007 10.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Lovro Šturm je ostro zavrnil namige, da so dokumenti o Sovinem financiranju ponarejeni. Meni, da si agencija tega ne bi privoščila.

Nekdanji direktor Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (SOVA) zavrača očitke, da je podpisal dokument o plačilu stroškov Drnovškovega indijskega zdravilca. Svetovalec v kabinetu predsednika republike Iztok Podbregar tako zatrjuje, da naj bi bil njegov podpis ponarejen.

Nekdanji direktor Sove in sedanji Drnovškov svetovalec Iztok Podbregar trdi, da ni podpisal dokumenta o plačilu stroškov indijskega zdravilca
Nekdanji direktor Sove in sedanji Drnovškov svetovalec Iztok Podbregar trdi, da ni podpisal dokumenta o plačilu stroškov indijskega zdravilca FOTO: POP TV

Podbregar podpisa na enem od dokumentov agencije "ne prepozna kot svojega," je izjavil na opoldanski novinarski konferenci. Poleg tega iz objave na spletnih straneh vlade po navedbah Podbregarja ni razvidno, da je z dokumentov umaknjena stopnja tajnosti, zaradi česar naj bi bil "še vedno zavezan k molčečnosti, ker so vsi dokumenti posebnega sklada tajni".

Podbregar je tudi izjavil, da iz objavljenih dokumentov ni razvidno, da se vsi nanašajo na isto zadevo posebnega sklada. Dodal je, da iz teh dokumentov "ni dobil vtisa, da gre za naročilo letalske karte".

Vlada: Nepredstavljivo, da bi Sova ponaredila Podbregarjev podpis

Tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak si ne predstavlja, da bi SOVA kot vladna obveščevalna agencija vladi predložila ponarejene listine
Tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak si ne predstavlja, da bi SOVA kot vladna obveščevalna agencija vladi predložila ponarejene listine FOTO: POP TV

Na Podbregarjeve trditve se je odzval tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak. "Gre za uradno dokumentacijo SOVA, ta jo je odstopila delovni skupini za oceno dela agencije,“ je dejal Hajdinjak. "Težko si predstavljam, kaj bi se zgodilo, če bi se ugotovilo, da je agencija vladni skupini predložila ponarejene dokumente.“

Podobnega mnenja je tudi nekdanji predsednik parlamentarne komisije za nadzor Sove Jožef Jerovšek (SDS). S potrditvijo, da je Podbregarjev podpis dejansko ponarejen, bi se zastavilo vprašanje, "kako je SOVA poslovala v času, ko je bil Iztok Podbregar njen direktor," je za oddajo Svet na Kanalu A povedal Jerovšek.

Glede špekulacij, ali objavljeni dokumenti dejansko pričajo o tem, da je bila z denarjem SOVA kupljena letalska karta za zdravilca predsednika države, je Hajdinjak poudaril, da je vlada zatrdila le, da so podatki iz dokumentov podlaga za nakup letalske karte in da jih je posredovala predsednikova sodelavka Valentina Flander. "Nismo govorili o nobenih drugih špekulacijah, kaj je ta človek počel ali česa ni počel. Le navedli smo ugotovitev glede poslovanja z neproračunskimi sredstvi SOVA," je dejal tiskovni predstavnik vlade.

Če je šlo za kriminal, bo preverila policija

Po Hajdinjakovem mnenju bi bilo „najbolje počakati na ugotovitve tožilstva“, ki je prejelo vmesno poročilo o ugotovitvah vladnega pregleda v Sovi.

Generalna državna tožilka Barbara Brezigar je vladno poročilo o pregledu finančnega poslovanja Sove posredovala policiji
Generalna državna tožilka Barbara Brezigar je vladno poročilo o pregledu finančnega poslovanja Sove posredovala policiji FOTO: POP TV

Na Generalnem državnem tožilstvu so za 24ur.com potrdili, da so poročilo vladne delovne komisije, ki opravlja nadzor nad delom Slovenske obveščevalno varnostne agencije (SOVA) danes odstopili policiji. Tako naj bi kriminalisti preiskali sume kaznivih dejanj. "V tej fazi postopka o zadevi ni mogoče dajati nobenih vsebinskih informacij," je povedala tiskovna predstavnica Vrhovnega državnega tožilstva Sonja Gašperlin.

Vlada je včeraj umaknila oznako zaupno in objavila dokumente, ki naj bi potrjevali, da so se sredstva Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (SOVA) uporabljala za financiranje zdravljenja predsednika republike Janeza Drnovška.

Tako so postali javno dostopni letalska karta, odredba, ki jo je podpisal takratni direktor SOVA Podbregar, elektronsko sporočilo vodje Drnovškovega kabineta in dokumenti letalskega prevoznika.

Je Podbregarjeva razlaga (ne)prepričljiva?

Podbregar je danes predložil fotokopijo svojega podpisa na osebni izkaznici, kar naj bi dokazovalo, da gre za drugačno pisavo kot je na dokumentu Sove: Strokovnjak za forenzično preiskovanje pisav Borut Pogačnik je v oddaji Svet na Kanalu A poudaril, da bi moral Podbregar predvsem odgovoriti, ali je dokumente potrjeval tudi s t.i. parafo - začetnico svojega imena.
Podbregar je danes predložil fotokopijo svojega podpisa na osebni izkaznici, kar naj bi dokazovalo, da gre za drugačno pisavo kot je na dokumentu Sove: Strokovnjak za forenzično preiskovanje pisav Borut Pogačnik je v oddaji Svet na Kanalu A poudaril, da bi moral Podbregar predvsem odgovoriti, ali je dokumente potrjeval tudi s t.i. parafo - začetnico svojega imena. FOTO: Kanal A
Vajgl: 'Ljudje razumejo Drnovškov jezik'

Na objavljene dokumente se je danes odzval tudi svetovalec predsednika republike Ivo Vajgl, ki je novinarjem povedal, da "predsednik vedno najde svoj način, da odgovori na tovrstne zadeve in tudi ljudje zelo dobro razumejo jezik, ki ga predsednik govori". „Najbrž si ni posebno težko vsak dan izmisliti nekaj približnih ali pa popolnih izmišljotin in jih zaviti v celofan papir, ki prikrije dejanske namene tistega, ki to počne,“ je novinarjem povedal Vajgl.

Po njegovi oceni je „trenutno v teku neka politična kampanja“ oz. „poskus škoditi ugledu predsednika države“. Vendar "tisti, ki to delajo, ali ne vedo ali pa zelo dobro vedo, pa ravno zato to delajo, da se s tem ne škodi samo predsedniku države ampak ugledu cele države". Izrazil pa je bojazen, da "se bo Slovenija potem, ko se bodo razvedrili oblaki teh afer, oškodovana za velik del svojega ugleda, ki ga je imela v svetu" in prepričanje, da "nam tega v tem trenutku ni bilo treba".

Nekdanji direktor Sove se je z današnjo trditvijo, da je njegov podpis ponarejen, distanciral od razlage, da naj bi stroške za indijskega zdravilca odobril v okviru tajne akcije pridobivanja pomembnih obveščevalnih podatkov v korist države, kar naj bi bila osnovna naloga Sove.

Če bi se obtožbe o zlorabi tajnega finančnega sklada izkazale za upravičene, bi po mnenju nekaterih uglednih pravnih strokovnjakov šlo za kršitev zakona in protipravno ravnanje. Zakonodaja in predpisi o Sovi namreč ne določajo, da med nalogami, ki jih opravlja obveščevalna agencija, sodi tudi plačevanje stroškov zdravljenja državnih funkcionarjev.

Pravnik Miro Cerar tako meni, da bi moral Drnovšek glede dokumentov podati "prepričljivo pojasnilo". Dekan Pravne fakultete in izvedenec za upravno pravo Rajko Pirnat pa je ocenil, da po doslej znanih podatkih "poraba navedenih sredstev ni bila zakonita". "Povsem drugačne bodo posledice, če ugotovijo, da je predsednik Drnovšek vedel za to," je povedal Pirnat glede možnosti ustavne obtožbe predsednika republike.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

KOMENTARJI (174)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bartolomeus
18. 05. 2007 21.47
Srčno upam, da bo aktualni oblasti končno uspelo obračunati z udbomafijsko garnituro.
User201413
18. 05. 2007 17.53
Nisem proti, da se za nekoga nekaj stori,če ima posebne zasluge,naj se to državljanom pove.Lepo je biti humanitarec s tujim denarjem,iz lastnega žepa težko.Prav za prav G. Drnovšek ima tako velike dohodke, da bi si lahko zdravljenje plačal sam,denar iz črnega fonda Sove pa podaril Onkološkemu inštitutu.To pa bi bilo HUMANITARNO DEJANJE.
User175540
18. 05. 2007 12.27
kačo, ki jo je nad nas poslal opus dei. vatikanski agent na čelu ministrstva za pravosodje. ogabno.
User110688
18. 05. 2007 12.15
Zenkrat je vladajoci koaliciji nekaj zelo dobro uspelo. Razdvojiti ljudi. Ampak, ne spomnim se, da je to bilo omenjeno v predvolilnih obljubah. Prav tako se ne spomnim, da je to bilo zacrtano v programu dela te koalicije. Omenjeno pa je bilo marsikaj drugega. Hinko meni je pa bilo vse jasno, ko sem opazoval ministra SSturma. Njegov izgled, obvezno zelo hitro oblizovanje ustnic, koscena majhna, ozka glava... neverjetno spominja na kaco.
User110688
18. 05. 2007 11.44
Tomi, a mi prosim poveš kaj natančno je komunizem? Na podlagi česa sklepaš, da smo živeli v komunizmu? Pa še to: če mi odgovoriš mi še prosim navedi vir - res me zanima.
User175540
18. 05. 2007 10.12
mymind, saj mislim, da je tudi v tem del zgodbe. janša in njegovi arogantno, nam pred nosom, delajo velike nepravilnosti. ko malo zagusti, pa ven privlečejo dimno zaveso in skušajo zamegliti pogled. zdaj bi morala biti največja afera v državi bručan, pa ni. ne, največja afera je drnovšek in njegova domnevna zloraba 1000 evrov neproračunskih sredstev iz nekega črnega fonda sove. prav. se tudi sam strinjam, če je bilo kaj narobe, naj odgovarjajo tisti, ki so naredili napako. vendar, naj to velja za vse, predvsem pa za velike lopove. vsaj začne naj se pri velikih. to bi bilo logično. vse bolj upam, da si bo drnovšek premislil in kandidiral za novi mandat. če bo, bo spet predsednik. vse ankete tako kažejo tudi v tem primeru, ko se janša tako trudi umazati njegov ugled.
User112149
18. 05. 2007 10.08
matej111: drzavni proracun je ohoho denarja...a ti sploh ves koliko poslov je kjer se pac zmenijo za par tisoc eur gor ali dol(ki gredo v privat zepe). ce imajo poslanci lahko dodatno zdravstvo placano, ne vidim zakaj predsednik ne bi smel met. itak pa, tudi ce je stvar resnicna, ne pozabi da gre za denar iz crnega fonda ki torej ni davkoplacevalskega izvora kot smo slisali. ampak ocitno si eden tistih ki vec kot 4 podatke ne znajo povezati, znajo pa povezati. ojoj kako ste naivni..a mislite da si samo komunist. voditelji privoscijo...ravno vceraj so rekli da je francoskemu predsedniku tajna sluzba hcerko vozila v vrtec ali solo. v drugih drzavah ni nic drugace...samo mi smo v nekem naivnem misljenju da bomo imeli transparentne tajne sluzbe...moj bog. Joj matej1111, zdaj ko se1x berem tvoje pisanje me dela nemirnega...kaksne nepovezane in z neumnimi argumenti dolocene stvari...kot da je tvoj dopust isto kot zdravje predsednika. no pa saj se po pisanju vidi da verjetno nisi ravno zelo bistrega uma:)
mymind
18. 05. 2007 10.02
Nihče se pa ne vpraša, koliko predsednikom držav vlada ni odobrila denarja za službene poti, medtem ko se Janševi vojaki npr. minister Vizjak vozi z najetim letalom v Nemčijo na sejem tri minut za redno linijo. Pa še na ljudem se na Brniku kaže. Smešno.
User112013
18. 05. 2007 09.59
Dejstvo je, da je to zloraba proračunskega denarja. Ne glede na to kako velik znesek je. Sam sem pa pripričan, da so na Sovi in tudi Drnovšek preinteligentni, da bi počeli take naumnosti, če pa so jih, pa naj odgovarjajo. Zanimivo pa je kako ljudje izgubijo razsodnost- tu se je "kradlo" (mogoče) 1000 evrov, na drugi strani pa se kradejo (nedvomno) milijoni evrov, pa nič. To je slovenski fenomen. Da ne govorim o namenu za kaj je je denar porabljen. Humani čut je čisto izgino. Pa ne mi govorit, kak si nekdo drug tega ne more privoščiti. Človek je človek. Če se da pomagat, se pomaga. Verjamem, da je Drni pomagal drugim v malo večjem znesku. Brez njega bi bil balkan dosti bliže. Mentalno. No, astralno. Ampak to je že druga zgodba.
weper
18. 05. 2007 09.59
malasutra 9:45: krasen post, se popolnoma strinjam. Res bi rad slišal komentar zagovornikov JJ glede Bručana in njegovih evrov. To je vsota dveh manjših stanovanj v lj in za samo eno se je potrebno zadolžiti za 20 let. no bi želel slišati komentarje. Sem pa tudi že povedal, v primeru, da pa so obtožbe tudi za teh 1000 evrov resnične, sploh pa glede morebitnih manipulacij s podpisi, pa morajo odgovorni tudi kazensko odgovarjati.
User175540
18. 05. 2007 09.49
tomi, jaz se vedno bolj nagibam k prepričanju, da so besede kot komunizem, tito, kumrovec, partija tvoji fetiši, tvoje mokre sanje. človek, ti naravnost orgazmiraš ob njih. no, v tvoje užitke ne bom več drezal. to, kar so za druge svilene hlačke in nedrčki, so zate pač gulagi, stalin, partija, komunajzarji. pa brez zamere. s fetišisti je preprosto nemogoče razpravljati o čemerkoli drugem kot o njihovih lastnih fetiših.
User175540
18. 05. 2007 09.45
matej1111, oprosti, ampak ti in tebi podobni ste zares žalostne kreature. ja, bil je predsednik nekdanje jugoslavije. no, in? ti to kaj pove? bil je prvi in edini nestrankarski predsednik sredi takratnega socialističnega sistema. kot tak je pomenil prelomnico v dotedanjem razmišljanju tudi v takratni jugoslaviji. on je bil tisti, ki je bil med nosilci sprememb in eden ključnih ljudi, da ti danes živiš v sloveniji, ki je medtem postala tudi članica eu (za kar je spet poskrbel v največji meri prav on - drnovšek, ki je super uspešno vodil kar nekaj vlad in slovenijo pripeljal s tem v eu). žalostno, žalostno, žalostno, kako malo ali nič spoštovanja nimate do predsednika, ki smo ga državljani in državljanke v veliki večini neposredno izvolili na to mesto. kot pravi roko - zaganjate se v hudo bolnega človeka, brez kančka spoštovanja do njegovega dela in brez trohice empatije in človečnosti. obnašate se kot rulja na nogometnih štadionih, ki tuli in žvižga, če je nasprotnik boljši ali enako dober kot njihovo moštvo. primitivno. vsi vemo, da se na štadionih izživljajo najbolj primitivne strasti. no, janez janša je poskrbel, da je tudi slovenska politična arena postala en tak štadion, kjer prevladuje skrajni primitivizem. kaj res ne zmorete niti osnovnega razmisleka in premisleka o vsem skupaj? res ne prepoznavate poceni političnih manipulacij janeza janše? res ne vidite, kje so pravi problemi te družbe? a vas tistih DOKAZANIH bručanovih 240 000 evrov res manj skrbi kot DOMNEVNIH 1000 evrov za nekoga, ki naj bi zdravil hudo bolnega predsednika? pa še teh 1000 evrov ni iz proračunskih sredstev, pač pa iz nekih tujih virov (če to sploh drži).
hinko.murovec@siol.net
18. 05. 2007 09.41
Hinko MUROVEC, zakaj ob nekaterih , ki jih vidim na TV dobim enak občutek kot ko stopim med plazilce? . Včerajšnja debata in obnašanje g. Petka sploh pa njegov izraz obraza me je prepričalo v " iskrenost in poštene namere te vlade" ,sicer niso bili njegovi pristaši nič bolj prepričljivi a se vsaj malo bolj obvladajo. Ni čudno, da so ga prebutali mu pa ni nič " nucalo". Drnovšku se res ni treba bati tako inteligentnih nadsprotnikov, saj bodo na lastni zlobi zogleneli. Res to je čista depandansa Vatikana delujoča po principu koza nostre. Gorje narodu, ki je udarjen s slepoto. Strokovnjaki , ki se tako presneto razumejo na delovanje SOVE pa verjetno nudijo z strokovnimi debatami o njenem delu njenim ljudem več zabave kot težav. Je že tako nobena kupljena in prišvercana diploma ne naredi človeka pametnega, tudi pripadnost pravi stranki ni recept za pridobitev možganov, če jih ni jih pač ni. Pa srečno petki. LP
tomi.passion@gmail.com
18. 05. 2007 09.33
matej1111, se podpišem pod tvoje. Volk dlake ne menja pravijo. Kaj so počeli nekdanji komunistični voditelji do nedavnega vedo samo sami. Vsakomur, ki je vsaj malo inteligenten pa je jasno, da na pošten način niso mogli biti na oblasti 60 let.
matej1111
18. 05. 2007 09.27
roko, kaj te je on počel? Bil je predsednik komunistične Jugoslavije, ki je takšne stvari tam počel tu jih žal ne more! Kučan,Drni&Co enostavno nemorejo iz svoje kože!
matej1111
18. 05. 2007 09.24
Če si je kupil zračnico iz državnega proračuna in če je dokazano ga je treba kaznovat! Kdo pa meni kaj da in kaj te je on meni, da bom jaz njemo plačal letalsko karto? Za letošnji prevoz na dopust mi ni treba skrbet, bom si z državnim proračunom kupil letalsko karto! Vas že vidim kak se bi razburjali!
balon200
18. 05. 2007 09.01
Malo si preberite življenjepis, kaj je ta človek počel in na koga se spravljajo. http://www.up-rs.si/ Upam, da bo administrator naredil izjemo in pustil tale link.
balon200
18. 05. 2007 08.49
Za dostojanstvo, zahvalo in spoštovanje je treba dnevno skrbeti,.......(mogoče malo pretiravam) ..;-),...ampak treba se je neprestano truditi, da lahko živimo v miru in ne v vojni. Treba je biti človek,..humanist. Fašistoidni agresivni banditi se na to požvižgajo, zato delajo samo razdor, žrtve in škodo. Gre jim samo za moč in oblast.
balon200
18. 05. 2007 08.43
Bila je nekoč Izraelska država v kateri je prebival Izraelski narod. Narod se je izpridil v svoji nemoralni dekadenci, zato jih je bog odločil izgnati iz lastne države in državo uničiti. Tako so še danes Izraelci raztepeni po svetu in v svoji nekako nazaj izsiljeni državi še danes nimajo miru, saj dnevno preštevajo ranjene in mrtve. Narod si lahko državo in suverenost tudi zapravi, če ne zna delati z njo in nima pravega odnosa do nje. Bog že za to poskrbi, če ne takoj pa v naslednjih 100 letih. Bomo videli,...oz....bodo videli.
balon200
18. 05. 2007 08.33
Jaz samo ne vem kakšen folk je to, da se s tako silo iz najvišjih državnih nivojev že en mesec zaganjajo v bolanega predsednika zaradi usrane letalske karte. Ne vem kaj si ambasadorji tujih držav mislijo in kaj poročajo v svoje države. Vsekakor je takšno obnašanje do lastnega človeka in predsednika višek sramotnosti, poniževanja in tipičen pokazatelj zajedljivega, ciničnega, fovšljivega karakterja, ki prevladuje tudi drugje ne samo v vladi. Kdo so Slovenci? Ja to so tisti indijanci, ki so lastnega Janeza predsednika, ki jih je tudi na račun svoje zdravja uravnovešeno popeljal iz komunizma v demokracijo na koncu obglavili zaradi letalske vozovnice. To je tak brezobrazen narod, brez občutka za dostojanstvo in spoštovanje.