Slovenija

Referendum o družinskem zakoniku vse bolj realen

Ljubljana, 31. 01. 2012 16.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Kompromisni predlog družinskega zakonika, ki ga je pripravilo društvo Družinska pobuda, nima velike podpore med poslanci. Iniciativo podpirajo le v SDS in NSi. DLGV, SD in PS pa podpirajo obstoječi zakonik.

Otrok
Otrok FOTO: Thinkstock

Društvo Družinska pobuda je včeraj predlagalo spremembe družinskega zakonika, iz katerega bi črtali določila o istospolnih parih. Če bi poslanci sprejeli njihov predlog, je civilna iniciativa pripravljena umakniti zahtevo po izvedbi referenduma o omenjenem zakoniku. Vendar pa med poslanci predlog društva nima široke podpore.

Poslanka SDS Alenka Jeraj meni, da je družinski zakonik eden tistih zakonikov, ki slovensko javnost očitno razdvaja in "zato je smiselno poiskati vse možne rešitve, da bi dejansko prišli do nekega soglasja o ključnih vsebinskih rešitvah, ki bi bile za večino sprejemljive". V SDS so po njenih besedah odprti za pogovore, saj "noben dodaten pogovor ter iskanje kompromisa ne more škodovati". Kot pravi Jerajeva, jih čudi, da se "v nekaterih strankah z iniciativo Družinske pobude že vnaprej ne strinjajo, da so vnaprej zavrnili pogovore in da izključujejo kakršno koli možnost dogovarjanja o katerem koli kompromisu".

Tudi stališče SLS do omenjenega predloga je po besedah njihovega poslanca Jakoba Presečnika "v glavnem pozitivno". Njihov pogoj pa je, kot pravi, da bi podporo temu predlogu vnaprej napovedala vsaj večina poslanskih skupin. V tem primeru je pametno to pobudo realizirati, v nasprotnem primeru pa bi "ta razdvojenost trajala naprej in je zato bolje, da se izvede referendum", pojasnjuje Presečnik.

Poslanka SDS Alenka Jeraj
Poslanka SDS Alenka Jeraj FOTO: Aljoša Kravanja

PS, SD in Lista Virant za obstoječi zakonik

V Listi Virant pa so prepričani, da je kompromisni predlog "nepotreben, saj je bil že družinski zakonik sprejet kot kompromis". Ta predlog po njihovem mnenju pomeni dva koraka nazaj pri urejanju pravic drugačnih oblik družin, zato ga ne podpirajo in pozivajo predlagatelje referenduma, "naj ne povzročajo nepotrebnih stroškov državi in naj podpisov za referendum ne vložijo". V stranki namreč podpirajo lani junija sprejeti zakonik, "ker nikomur nič ne jemlje, tradicionalni družini ne škoduje, določeni skupini ljudi pa je v pomoč, saj formalno ureja nekatere v praksi živeče skupnosti".

Kot so sporočili že v ponedeljek, se s pobudo ne strinjajo tudi v poslanski skupini Pozitivne Slovenije, prav tako pa ji niso naklonjeni v SD. Oboji, tako kot Lista Virant, podpirajo že sprejeti zakonik. Nasprotno pa v NSi iskanje kompromisnih rešitev, s katerimi bi se izognili verjetnemu referendumu, podpirajo. V poslanski skupini DeSUS se na predlog še niso odzvali.

Kompromisni predlog društva Družinska pobuda ima tako ob nasprotovanju poslanskih skupin Pozitivna Slovenija, SD in Lista Virant, ki imajo skupaj 46 poslancev, malo možnosti za uspeh. Tako se obeta referendum o že sprejetem zakoniku, za katerega so v Civilni iniciativi za družino in pravice otrok že zbrali podpise. Kot so napovedali v ponedeljek, bodo z njihovo vložitvijo v DZ počakali, dokler ne bo jasno, ali so politične stranke pripravljene na tak kompromis.

Kot je pojasnil vodja civilne iniciative Aleš Primc, še čaka na telefonski klic predsednika Družinske pobude Tomaža Meršeta, ki naj bi ga obvestil o uspehu svoje pobude. Merše je sicer na ponedeljkovi predstavitvi kompromisnega predloga pojasnil, da so poslanske skupine in druge naslovnike prosili, da do danes do večera sporočijo, ali je predlog zanje sprejemljiv. Pobudniki referenduma morajo sicer zbrane podpise vložiti najpozneje do 11. februarja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (89)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gruli75
01. 02. 2012 20.59
+1
4 mio EUR politiki zapravijo zelo hitro. Če pa je zapravljena priložnost, da se družinski zakonik popravi in napiše boljši, pa je to neprecenljive vrednosti. Vsak otrok ima pravico najprej s strani države v zakonskem izhodišu pravico do očeta in mame. Zagotovo, da se večina otrok rodi iz ljubezni in mu edino to želimo straši tudi nuditii. A življenje potem prinese svoje. Idelane družine ni, a država mora narediti svoj delež, da nudi optimalne pogoje za otorkovo najboljše. In tukaj morajo biti interesi otrok pred odraslimi. Tako predlagam, da se za istospolne svari uredijo v ZRIPS-u, za ostale pa v družinskem zakoniku. Jabolk ain hruške pač ne gre mešati. Očitno bo potreben referendum, potem pa ljudstvo naj odloči.
X-XY
01. 02. 2012 14.34
+2
Članek "Vse več mladih uživa antidepresive" je tudi zanimiv. Upam, da jih v bodoče ne bo še več.
swz112
01. 02. 2012 00.04
+8
sploh mi ni jasn ,zakaj bi jaz odloču o življenju drugih
dannyer
31. 01. 2012 21.37
+2
Sicer je pa vlada že naredila dovolj škode.
dannyer
31. 01. 2012 21.21
-3
Pa rad bi se opravičil ker ne uporabljam povsem pravilni pravopis pa vejice sem spustil . Imam veliko dela pravkar privajam nekaj iz latinščine pa iz angleščine . Bom danes še zelo dolgo delal hehe.Po vsej verjetnosti danes sploh ne bom šel spat .uff
abigail
01. 02. 2012 09.41
+2
Aha, "privajaš"? Upam, da ne tako nerazumljivo, podivjano ter brez repa in glave, kot pišeš tukaj.
dannyer
01. 02. 2012 13.18
+1
dannyer
31. 01. 2012 21.02
-7
tako da slabi izdelek prejšnje vlade je v posmeh ljudem znanosti in zemlji in to pa je sovražno ane vlada lahko
dannyer
31. 01. 2012 20.50
-1
dannyer
31. 01. 2012 20.39
-2
res se človek vpraša kam gre ta svet
dannyer
31. 01. 2012 20.31
+0
zanimivo kako politiki manipulirajo z svojimi ebejovskimi diplomami . izbira izbira izbira bla bla bla .ni znanstveniki biologa ki bi to potrdil sicer pa je ta zakonik še diskriminatorski potem bi morali spolni pri stoniki dobiti pravice na pa, da jih napadamo pa za oni ki imajo radi živali itda ni prijetno ko odpreš temo ki ni naravna ki izvira iz genetskih motenj napak po raziskavah se je od 1990-2010 rodilo več otrok z raznimi motni kot v zadnjih 100letih očitni je nekaj narobe z hrano zrakom ali okoljem to je tema s katero bi se morali ukvarjati ?opazite razliko
Kakecnapalci
31. 01. 2012 21.03
+1
dannyer
31. 01. 2012 20.18
-3
smešni komentarji ko slovenska politika manipulira z kao znanostjo .1 izbira ni ?2 rodijo se z nekim genetskim kiksom v katerih imajo pri vlačenja na nasprotni spol . po raziskavah otrok oz dojenček loči očeta in mater .in te raziskave so iz leta 2005 očitno jih bomo dobili 2015 javno???.po globalni raziskavi se je pokazalo da je telesna vzgoja 85% uspešna in v 15 %neuspešna .danes pa nadaljujemo z eksperimentom,ki traja že 30 let in povzroča zmedo kaos in nepopravljive škode in v času ko celo skandinavija razmišlja o spremembah saj so videli kako podivjano ne kvalitetno mladino imajo in ko je jasno ,da bodo spremenili zakon mi pa ponavljamo za njimi .halooooooo, nažalost je 85%več kot 15 % in ne 15%od 85%.toliko o strokovnosti ,da pri nam pišejo teorije tisti strokovnjaki brez prakse iz terena halooooooooo zato z slabim družinskim zakonikom ki je ne kvaliteten ki je izven znane znanosti ki se posmehuje biologiji ne bom podprle.pametni razgledani ljudje pa prav tako saj imam občutek da so ga sami napisali stranke brez strokovnosti in to me skrbi . ja isto spolni imajo pravice iste kot mi ne morajo pa imeti druge če jih po normalnosti ni primer je isto koda bi vsi moški hoteli imeti maternico in prsi da bomo dojili -čeprav sledne so že umetne ko si jih lahko gor daš .(?) pol bi pa s tem napisali v zakon da imajo vsi pravico roditi ??????????????? sicer ne vem kdo sedela norca iz znanosti ,biologije in ljudeh jasen mi pa je da se bodo znanstveniki iz EUja začenjajo upirati z zlorabo znanosti v političnih temah .cela zmeda nastaja in cirkus . a pol bi bilo tudi ta argument pravičen vsi imamo pravico ,1000ali več evrov plače vsi imamo pravico živeti 120 let noben ne sme umreti pravice za moške da moremo skos seksati vsi imamo pravice ,do ferrarijev ,vsi imamo pravice živeti na luni ,na marsu .vsi imamo pravico se izražati (v bistvo je nimamo več)itd ??????????????? ne realna dejstva so pogubna .sej vidimo kam gre razviti svet z takšnimi logikami je vidno zaton evrope
billie_jean
31. 01. 2012 20.50
+0
Ne vem, od kod je tebi jasno, da bodo Severnjaki spreminjali ne vem kakšne zakone? Nam svoje mnenje predstavljaš kot dejstva? Kje točno piše, da je telesna vzgoja v tolikšnih odstotkih uspešna? A si tudi proti posvajanju otrok iz strani neplodnih raznospolnih parov, ali se tvoja strokovnost, ki jo tako vneto utemeljuješ s tem, kaj je naravno in kaj ne, tukaj preneha? Poleg tega pa upam, da se zavedaš, da istospolni ljudje niso neplodni in jim torej narava omogoča imeti otroke. Gre samo za pravno varstvo.
dannyer
31. 01. 2012 21.15
-2
prvič nisem proti onim ko ne morejo imeti otrk, da bi jih posvojili drugič na norveškem švedskem in finskem in tudi v veliki britaniji razpravljajo o spremembah o vzgoje otrok ,ker je današnji sistem povzročal kaos finci in švedi se sprašujejo kaj naj z podivjano nesposobno mladino itd se mi ne da pisati v sloveniji se o tem ne govori ker naši politiki zastajajo. po raziskavah se je pokazalo da je telesna vzgoja naj bolj uspešna za ljudi .je pa res , je treba starše malo podučit ne s polnimi udarci po glavi da mlajše otroke od 10 let ne smeš tresti da naj bodo stiki pricej vzgojni kot so za ušesa po riti ne pa s pestmi pasom ,učinkovita je tudi tanka palica strah prednjo itd danes se je pokazalo da imamo zelo scrklano mladino telesno šibkejšo kot od starih starši mentalno šibkejšo če bi prišlo do ww2 danes s tako populacijo mladih bi jih 80%vseh mladih končalo z hudimi psihološkimi posledicami torej vojna danes za te šibke otroke je katastrofa . drugič danes po sloveniji si otroci še po 4 ali 5 razredu na znajo brisati zadnjo plat vstiko z prvo uviro se ugasnejo in nočejo itd sami problemi in prav to podpiranje je katastrofalno podivjana nedisciplinirana maldino v katero pametni človek jim sploh nebi zaupal .no na finskem so dajali da svojim ne zaupajo voditi če so pa nesposobni.očitno so povedali s tem vse kratko in jedrnato.pravo so pa ustvarili ljudje rimsko pravo pa cesar da je zagotovil mir razvoj itd zato pa imamo pravice ki bi morale biti v mejah .s preveč pravicami ne pridemo nikamor
billie_jean
31. 01. 2012 21.20
+2
A si ti morda čisto malo zašel s poti tukaj? Meni pša verjetno še marsikomu se tudi ne da ukvarjati z nekom, ki takole pavšalizira. Če omenjaš raziskave, podaj konkreten vir, ker drugače je tvoje besedičenje podobno gostilniškemu tarnanju. Pa drugič pozorno preberi besedilo, ki ga nameravaš komentirati. Nikjer nisem omenil, da si proti tistim, ki ne morejo imeti otrok!
dannyer
31. 01. 2012 21.32
-2
kontaktni viri hm ne smem jih dati .politika veš ima moč (EU ,Ameriikanizem pa še naši veljaki lepo blokirajo)tako ,da ki manipulira z znanostjo tako kot s statistiko ki ne laže lahko pa zavaja .in prikazuje eno in drugo stran sam to je neki drugega . bom sicer pogledal ene raziskave so bile objavljene za javnost samo mediji se ne zmenijo.
dannyer
31. 01. 2012 21.39
-2
resnice se v javnost tako ali tako ne sme objavljati ker niso pogodu vladajočim ali vsiljenem trendu tako ,da se ve .
billie_jean
31. 01. 2012 22.55
-1
dannyer
01. 02. 2012 13.17
+1
Maancy
31. 01. 2012 20.10
+0
Naj narod odloči on ima vedno prav pa kakorkoli se odloči za ali proti.. Lahko tudi za Likvidacijo Slovenske države vedno naj odloči narod na referendumu..ampak z absolutno ne relativno večino..
odprioci
31. 01. 2012 19.21
+3
Skupine nimajo pravice samo posamezniki imajo pravice. Če se dva istospolna hočeta "poročiti" (morala bi biti neka druga beseda) in imeti ugodnosti li izhajajo iz tega, jim tega ne more noben vzeti kot posameznikom. Če dva moška najdeta žensko da jim rodi otroka je to njihova stvar. Da pa država diktira drugim da to morajo narediti je pa absurd.
odprioci
31. 01. 2012 19.26
-1
Če daš minus argumentiraj, če ne nimaš pmjma
odprioci
31. 01. 2012 19.28
+2
V svobodni družbi je tako, da ima vsak posameznik pravice, ki jih mu ne mora nikdo vzeti. Če pa daš skupinam pravice to pomeni da bo neka druga skupina imela manj pravic oz. bo imela več pravic na račun nekoga drugega.
prašek
31. 01. 2012 19.30
+0
Tukaj je govora o tistih otrocih , ki so že rojeni v "normalnem" zakonu. Zakaj se tistih otrok ne bi smelo posvojiti ??? P.s. Ne klikam ne plusov , ne minusov
odprioci
31. 01. 2012 19.46
+0
Če se oba biološka starša strinjata s posvojitvijo potem tu ni problema. Če pa eden od staršev nasprotuje je pa to spet njihova stvar, ki jo bodo rešili med sabo. P.S. To je bilo namenjeno tistim, ki neznajo argumentirat zakaj se ne strinjajo z izjavo.
InterReflections
31. 01. 2012 19.56
+0
odprioci, če se oba biološka starša strinjata s posvojitvijo s strani 2 istospolnih, kjer je eden biološki starš, omogoča že trenutna zakonodaja. DZ pa bo omogočal, da lahko partner posvoji svojega biološkega partnerja brez privolitve drugega biološkega starša. Lahko, da je eden biološki partner umrl, ali pa je izgubil pravico do otroka. Skratka, DZ bi omogočal večje pravice otrok, ki so že v istospolni skupnosti, kar je edino pravilno.
odprioci
31. 01. 2012 20.04
+2
Se strinjam s tem da lahko posvojijo. Jaz govorim o tem, ker vsi govorijo o pravicah za istospolne, pravice za ženske, pravice za majhne, pravice za velike, kar je neumnost moramo imeti enakovredn pravice za VSE brez privelegij.
odprioci
31. 01. 2012 20.07
+1
Svoboda izražanja in svoboda živeti svoj življenski stil. Delaj kar hočeš dokler ne škoduješ drugemu in tuji lastnini. Brez vtikanja v stvari, ki se ne tičejo ostalih.
odprioci
31. 01. 2012 20.17
+0
Žalostno je koliko ljudi se ne strinjajo s posameznikovo svobodo in jih zanima samo svoja.
InterReflections
31. 01. 2012 19.14
+6
Družinski zakonik podpirajo Slovenci, nasprotujejo mu pa Slovenceljni.
NSjezek
31. 01. 2012 19.21
+2
hahahahahahaha :D človeka pa znaš nasmejat :D
InterReflections
31. 01. 2012 19.25
+3
Slovenec = vsak, ki mu je materni jezik slovenščina Slovencelj = volilec SDS, SLS in NSi Slovenceljni ne znajo slovensko. Znajo samo njihovo narečje iz regije, katere prihajajo.
Casper Duhc
01. 02. 2012 10.09
-2
Žal se ne strinjam popolnoma, sem Slovenec neglede na to kaj sem in kaj bom volil. Sem pa tudi močno proti družinskemu zakoniku, mislim da ima današnja mladina dovolj težav. Ni potrebno da se jim potem poraja vprašanje: "Kdo je moja mami, tisti z brki ali tisti z brado?" Vsi, ki pa mislite da otrok lahko normalno živi z istospolnimi partnerji pa naj se še enkrat upraša kakšen je zakon narave. Saj je čisto enostavno, hočejo imeti otroka .......... OK ni problema, naj si ga naredijo in naj ga imajo, jih čisto podpiram po tej poti.
zdrava.pamet
03. 02. 2012 16.29
Anticerkev, ti pa si neki komunistek, a ne in misliš da so slovencii samo rdeči v ljubljani ? Ostali pa smo kaj...vaši sužnji?
Frater
31. 01. 2012 18.54
+9
Tako kot bi teta pred šestdesetemi padla v šok, ko bi izvedela, da njen krščenec podira dekleta pred poroko, smo kljub vsem moralnim tegobam to drugačnost sprejeli!!! Ter mlajši generaciji prihranili trpljenja in stigmatizacije.
User771747
31. 01. 2012 19.10
-5
billie_jean
31. 01. 2012 20.36
+1
spaceair
31. 01. 2012 18.41
+3
SLS,SDS,NSi se ne morejo obnašati še vedno kot normalni ljudje Kot da se zakon samo sprejema samo za njih in ne za vse SLOVENCE
QueerAsYou
31. 01. 2012 18.37
+1
DZak ne morejo popravljati, dokler ne začne veljati. Ne more pa začeti veljati, dokler zahtevajo referendum. Umaknejo naj zahtevo za referendum, družinski zakonik bo objvlvjen v Uradnem listu, 15 dni po tem bo začel veljati (uporabljati pa šele po enem letu!) - in šele veljavni zakon se lahko popravlja. Ker pač zakonodajni postopek pozna le tri faze v DZ (+ ponovno glasovanje, če je vložen veto Državnega sveta) - in zakon se sprejme ali ne. In ko se ga sprejme, se ga ne da popravljati, dokler ne začne veljati. Če DZak na referendumu pade, bo še vedno veljal ZRIPS - in Ustavno sodišče ima na čakalni listi zahtevo za presojo ustavnosti ZRIPSa v celoti. In to bo prišlo na vrsto še v letošnjem letu - in lahko se celo zgodi, da US ZRIPS v celoti ali delno razveljavi (po lastni presoji katerikoli člen) in predpiše analogno uporabo ZZZDR za vse pare, ne glede na spolno sestavo. Kar pomeni dejansko izenačitev pravic parov - tako hetero kot homo. In tako potrditev ideje iz originalnega predloga DZak. Torej, dokončno in povsem izgubijo lahko v vsakem primeru: če referendum je ali pa če ga ni. In očitno so se tega začeli zavedati.
VOY
31. 01. 2012 18.44
-4
če v celi EU ni take galame,jo tudi prinas ne potrebujemo. Imamo veliko bol važne stvari za poštimat Sem pa zato da Slovenija kod zadnja sprejme DZ,tako kot smo vstopili v EU,pa še DZ sprejmimo. Nevidim potrebe po nekem HITENJU..pa to
QueerAsYou
31. 01. 2012 18.55
+4
Saj DZ je že sprejet! To povej Primcu&Co! Oni težijo!
QueerAsYou
31. 01. 2012 18.56
+5
Ti seveda ne vidiš nobene potrebe, istospolni pari in istospolne družine pa! A ti veš z kakšnimi banalnimi stvarmi se moramo ukvarjati samo zato ker zakoni niso pošlihtani!?
VOY
31. 01. 2012 19.00
-3
QueerAsYou
31. 01. 2012 19.05
+4
NSjezek
31. 01. 2012 19.10
+2
nikol se nebo umaknu referendum....nej se preveri volja ljudstva.
gasper07
31. 01. 2012 18.29
+5
nisem bral članka... sam ko sem videl besedo referendum sem takoj pomislil na... predlagam usporedni referendum in sicer: za večno ukinitev nadomestil plač poslancem... za ukinitev sejnin... že tako dobijo plačo... ja če nezna nihče tega predlagat, ga mormo pa mi ki jih plačujemo ne ;)
QueerAsYou
31. 01. 2012 18.24
+8
Kaj ko bi Primc&Co odstopila od referenduma? DZ sploh ni sporen tako da zapravljajo naših 4 miljone za osebne probleme!
prašek
31. 01. 2012 18.26
+4
A se ti malo šališ ???? Primc odstopil od zahteve ??? LOL
VOY
31. 01. 2012 18.27
-6
Sploh ni res,izenačite pomeni KAJ? No mi že vemo kam se tačka moli,to je samo bližnjica Ko se prizna IZENAČITEV-je DOVOLJENO VSE !!! Barantanje ODPADE!!!
QueerAsYou
31. 01. 2012 18.32
+5
prašek
31. 01. 2012 18.16
+7
Prav nikogar čisto nič ne briga , kaj se dogaja v spalnici. Za otroke je pa dobro, da imajo dva ljubeča starša , ne glede na istospolnost. Čital sem neko raziskavo , v kateri je dokazovano , da so istospolni še celo daleč boljši starši !!!!
brabusednet
31. 01. 2012 18.30
-6
A res misliš,da se istospolni ne kregajo,varajo,tepejo in drugo.Kdo garantira,da se nebodo razšli ločili,kdo bo dobil otrokain
odsotna85
31. 01. 2012 18.31
+1
ja_tak_je
31. 01. 2012 18.14
+16
Stvar je čisto preprosta - poglejte nekaj primerov, kako se trpinči in zlorablja otroke v "normalnih" družinah ( avstrijski in ptujski Fritzl naprimer). Pa so te družine vse po idealih tega zakonika. Nikjer ne piše, da istospolna partnerja ne bosta delala enako, prav tako pa sta lahko zelo dobra starša. Zakaj bi morali biti otroci v sirotišnicah in vernih ustanovah, kjer se otroci itaq zlorabljajo. In zakaj mišljenje, da bo otrok istospolnih partnerjev homoseksualen?! Pa saj homoseksualci izvirajo iz "normalnih" družin ... Čas gre naprej, ljudje pa nočejo in nočejo ...
prašek
31. 01. 2012 18.18
+8
Miselnost desnosučnih je obstala nekje v srednjem veku......
ja_tak_je
31. 01. 2012 18.20
+8
tu nekje smo ja .... Je pa iz njihovih vrst zelo velliko tistih, ki so med tako imenovanimi krivci ...