Slovenija

Marca gremo na referendum

Ljubljana, 01. 02. 2012 16.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Poskus, da bi dosegli kompromis o družinskem zakoniku in se tako izognili referendumu, ni uspel. V Družinski pobudi, ki je predlog sestavila, so krivca za to našli v strankah, ki zakonik podpirajo.

O družinskem zakoniku bomo odločali na referendumu.
O družinskem zakoniku bomo odločali na referendumu. FOTO: Thinkstock

Kompromisni predlog družinskega zakonika, ki ga je sestavila Družinska pobuda, med strankami ni naletel na dovolj široko podporo, to pa pomeni, da referendum skoraj zagotovo bo. "V Družinski pobudi smo naredili vse, kar je bilo v naši moči, da bi prišlo vsaj do pogovora o kompromisu, sprejemljivem za vse strani. Žal pa so stranke, ki podpirajo družinski zakonik, zavrnile že samo možnost za pogovore za iskanje kompromisa, s katerim bi prihranili štiri milijone evrov," je dejal predsednik pobude Tomaž Merše.

Pobudo za iskanje kompromisa so podprle SDS, NSi in SLS. Ker pa imajo te stranke manj kot polovico poslank in poslancev v državnem zboru, Merše ugotavlja, da ni zadostne volje za pogovor o kompromisu. "Tako bomo pač šli na referendum, kjer pa sedanje različice zakonika pač ne bomo mogli podpreti," je sklenil.

Primc: Ne ostane nam drugega, kot da vložimo podpise za razpis referenduma

V Civilni iniciativi za družino in pravice otrok bodo v kratkem vložili podpise za razpis referenduma. Kdaj bodo to storili, njen vodja Aleš Primc ni povedal, časa pa imajo do 11. februarja. Predsednik državnega zbora mora referendum razpisati najmanj 30 in največ 45 dni zatem. To pomeni, da bomo na volišča odšli marca, referendum pa bo najverjetneje potekal sočasno z nadomestnimi županskimi volitvami. V desetih občinah bodo te 11. marca, v Ljubljani pa dva tedna pozneje.

Kaj so predlagali?

Otrok
Otrok FOTO: Thinkstock

Družinska pobuda je predlagala spremembo opredelitve zakonske zveze, tako da se doda pomen zakonske zveze, ki da je v zasnovanju družine. Iz zakonika bi črtali člen o zunajpartnerski skupnosti, saj po mnenju predlagateljev takšna skupnost kot istospolni ekvivalent zunajzakonske skupnosti nesorazmerno posega v svobodo in zasebnost dveh oseb istega spola, ki skupaj živita.

Pravice zakoncev o svobodnem odločanju o rojstvu otrok zakonik ne more predpisati istospolnemu paru, ker je rojevanje otrok naravno pogojena pravica, ki jo imata skupaj ženska in moški, so tudi poudarili predlagatelji. Po njihovem mnenju bi pri posvojitvah otrok v istospolne skupnosti potrebovali strokovne in neodvisne raziskave.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (610)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

marelica.
04. 02. 2012 09.10
-8
Najhuje je, da se nihce ne zaveda da gre za pravice otrok. Jaz bi za svojega posteno razmislila komu bi ga dala, ce bi se mi kaj zgodilo. In odlocitev, da bi ga dala v istospolno druzino sploh ne obstaja, ga imam prevec rada.
provideus
03. 02. 2012 19.43
+12
Naj takšni razpihovalci sovraštva in nestrpnosti do manjšine,ko je Primc-SAMI PLAČAJO STROŠKE REFERENDUMA!!! Ga ne podpiram in ga nikoli ne bom,ker mislim,da nima en fanatičen cerkvenik pravice zbirat podpise,če sam ni v tej manjšini! Zbirati proti-se pravi ljudem,ki nam niso nikoli nič žalega storili,so povsem nekje že itak odmaknjeni na obrobje-VENDAR MED NAMI-je absurd! Ti ljudje obstajajo-zagotoviti jim moramo osnovne pravice-(predvsem pravica dedovanja ,..). ŠE NIKOLI NISEM SLIŠALA,DA BI TI LJUDJE SPOLNO ZLORABLJALI NEMOČNE-SE PRAVI OTROKE! Primc je verski fanatik-zakaj ne zbira podbise za katoliško prečiščevanje pred pedofiliji!
wwwspring
10. 02. 2012 11.31
tako je, naj referendum plačajo pobudniki le-tega!
gruli75
03. 02. 2012 19.13
-5
Spoštovani, referendum je demokratična pravica ljudstva.. Zato ga iamo v ustavi! teh 4 mio je zelo malo, glede na to, da tajkuni še danes dobivajo miljone- denimo te dni je Boštajnu Nagodeti dobil od Mitja Gasparija pa 5 mio proračunskih sredstev. Zakaj že? Otroci so v tej zgodbi najbolj ranljiva skupina in se sami ne morejo branit. Naj torej ljudstvo pove kaj je za njih najboljše, če politiki ne znajo zbližati stališč. Zakaj pa zagovorniki zakonika niso hoteli v zadnjem poskusu kompromisa društva Družinske pobude, ki je dala kompromis za obe strani? Niti na pogovor niso prišli. Torej zagovorniki zakonik aniso konstruktivni. Vsaj do sedaj še tega niso pokazali.
Shutzstaffen
04. 02. 2012 06.50
+3
V časopisi piše, da je Boštjan Nagode ''izčrpal'' Tosamo. Zakaj ne napišejo, da je vse pokradel-tat barabinski. Skupaj z Gasparijem (potomcem zagrizenih udbovcev) bi ju bilo treba izčrpati na kakšen prisilnem delu-seveda zastonj-samo za juho iz krompirjevih olupkov, itd.
GTR
03. 02. 2012 14.08
+11
Primc je neumn.
prehlad
06. 02. 2012 11.04
-1
A TI PA IMAŠ POTRDILO ,DA SI PA PAMETEN .JEL
lepota in zdravje
03. 02. 2012 13.10
+6
Ma, naj se tile referendumi enkrat nehajo;a smo res tako bogati.Tisti,ki sproži to zadevo naj poleg podpisov položijo še denar
on39
03. 02. 2012 13.46
+5
swz112
02. 02. 2012 14.15
+14
včasih sem imel sodelavca ki je gey in moje mnenje je da bo zelo dober oče...tako ,da bom brez pomislekov glasoval ZA.
on39
03. 02. 2012 13.45
+5
Odpri..Oci
02. 02. 2012 11.51
+0
Queer : "DZ podprite zaradi otrok, pa ne samo tistih iz istospolnih družin! Gre za tisoče otrok, ki jim bodo z novim DZ lahko hitreje pomagali!" . Še en dokaz izsiljevanja "sprejetja svojih dveh členov" na račun celotnega ostalega, sicer dobrega zakona !!!! . Princip delovanja: Naredi dober zakon.... in podtakni kukavičje jajce v obliki dveh členov.... potem pa izsiljuj na zgornji način (podprite tudi "naša dva člena", sicer bo ostalih 398 dobrih in poštenih členov zavrnjenih.....) kaže na vso sprevrženost tega nenaravnega in nenormalnega lobija !!!!!!
prašek
02. 02. 2012 12.26
+6
».....kaže na vso sprevrženost tega nenaravnega in nenormalnega lobija !!!!!! « Kaj pa je "nenaravno , nenormalno in sprevrženo" ?????????????
prašek
02. 02. 2012 11.46
+9
Referenduma se bom udeležil in obkrožil , da sem ZA zakonik !!!
prašek
02. 02. 2012 11.45
+10
Vsi , ki ste proti zakonu , si ga najprej preberite, da boste vsaj vedeli proti čemu ste !! Dostopen je na netu !
wwwspring
10. 02. 2012 11.32
huh, mislim, da bo za njih malo pretrd oreh, da bi ga prebrali!! :))))
prašek
02. 02. 2012 11.44
+9
V zakonu ni odstavka , ki bi dovoljeval posvojitev istospolnim, ravno obratno , vgrajena je varovalka. Lahko posvojijo biološkega otroka svojega partnerja !!! In to je v redu !!!
prašek
02. 02. 2012 11.42
+6
»lahko pa partner partnerske skupnosti ali partner zunajpartnerske skupnosti posvoji otroka svojega partnerja;« ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
prašek
02. 02. 2012 12.14
+4
Si prečital zakonik ??? Oziroma zakon ???? Pa še povej , kaj je "pravilno" oziroma , kaj je "nepravilno"
Odpri..Oci
02. 02. 2012 11.40
-8
Zavrnitev kompromisa je dokaz, da zagovornikom zakona OTROCI sploh niso pomembni (vsi členi, razen dveh, izbolšujejo stari zakon...), ampak so za privilegije parih priviligirancev (stenica, gaspar gaspar, čefurini, pasja kr...), ki so zapisani v dveh členih (kateri itak ne pašejo v ta zakon !!!) pripravljeni ogroziti prav vse ostale, sicer dobre člene !!!!! . Kar se mene tiče, so LDS, SD in Prašičja Staja točno pokazali, da jim glasovi "istospolnikov" pomenijo več kot dobrobit OTROK.... slednji namreč (še) nimajo volilne pravice !!!!!
on39
03. 02. 2012 13.48
+5
prašek
02. 02. 2012 11.40
+9
Pravilno je , da referendum bo.Da razložimo ljudem, da se večina ljudi NE sme vtikati v življenje manjšine. Jaz ne bom nikomur kukal v spalnico , naj ljudje živijo tako, kot sami želijo !!!
freexgirl.
02. 02. 2012 09.24
-1
Admin ponovno si se izkazal z brisanjem. Očitno so ti žalitve in potvarjenje resnice zelo pri srcu. Bravo.
nefretete
02. 02. 2012 14.24
+2
ne, ti si ga pokazala. Admin skrbi za red. Če tebe ni nihče prijavil, še ne pomeni da ni odgovoren, za pisanje neumnosti, ki jih z veseljem in brez premisleka stresate po portalu. Svojo resnico pa oznanjaj med svojimi verniki.
freexgirl.
02. 02. 2012 15.43
-3
zakaj pa bi me kdo prijavil? ker sem rekla, da ne bi smel nihče imet za heroja hitlerja, stalina ali tita in jih zagovarjat? se hecaš? ti sploh veš kaj sama pišeš?
freexgirl.
02. 02. 2012 15.56
-1
ker je bilo zaradi vseh teh voditeljev, enostavno preveč grdobij med in po vojni. ker sem rekla, da je neumno tekmovat v tem, kdo je bil boljši, ker je na vseh straneh preveč ljudi trpelo? besedo blentava si omenila sama, jaz sem rekla, da se je poklanjat komurkoli malo mimo. pa si obrnila moje besede. dodaten absurd je, da jaz nisem nikoli rekla, da bom proti zakoniku. ja tudi meni gre konkretno na bruhanje, ko vidim kako dojemate nekateri vse to in mnenja drugih. groza in žalostno. najprej preštej svoje žaljive besede. potem pa govori o kakšnih prijavah. S kakšno lahkoto žališ in to očitaš drugim. Sramota. Res otročje.
nefretete
03. 02. 2012 00.32
-1
Rdečka, tudi ti si ena polpismena kura. Umiri živčke, pa malo med ljudi pojdi.
Feels_good_man
02. 02. 2012 07.18
+9
Krasno, še za to bomo stran metali dnar. Kljub temu da mi je vseeno za to problematiko se bom referenduma udeležil in glasoval za novi zakonik. Samo zato da bom tem klerikalcem kajlo spustu! svetujem da vsi naredite enako.
Aleks Šernek
02. 02. 2012 07.37
+5
Nikakor. Malo se seznani s predlogom tega zakonika. In tu istospolni sploh ne predstavljajo problema. Hujši je predlog o družini v kateri je starš v bistvu poponoma podrejen volji in muham otroka. Problem bo vzgajati otroka (palica - korenček). Po tem zakoniku bo otrok deležen samo korenčka. In kam to lahko pripelje si predstavljajte sami (velja za starše in odrasle). Nasilje v družini naj bo stvar kazenskega zakonika in ostale kazenske zakonodaje.Predlog tega zakonika je porazen. V vseh delih. In tvoj zgornji komentar kaže na popolno nerazumevanje le tega. Glasovati samo za to DA BOM KAJLO SPUSTU. Žalostno. Jaz osebno grem na referendum in to ZA.
Odpri..Oci
02. 02. 2012 11.28
+1
hehehe... zgoraj sta oba "ZA".. pa še niti vprašanja ne poznata... in tudi zagovarjata nasprotni stališči ...... @zbunek... ponavadi je vprašanje tipa "Ali ste za to, da se zakon uveljavi..."... in ti si napisal, da boš "ZA" ???? . In če pri vsej poplavi referendumov še do sedaj niste "opazili" : ponavadi je vprašanje tako zavajajoče, da "nepoučeni" res pojma nimajo, o čem v resnici sploh "odločajo" !!!!
piton-1
02. 02. 2012 01.47
+11
Zdaj pa mam res dosti teh vladnih nesposobnežov, pa teh ko zahtevajo referendum! A vam ni jasno da je to 4mil.€? Sej ne rabimo vlade pol če bomo hodli za vsako malenkost na referendum? Jest sem osebno za, da se volitve in referendumi naredijo preko spleta!
tinetone
01. 02. 2012 23.11
+1
te cerkvene miši bomo namesto k maši v delovna taborišča gnali, da bo vsak kakšna korist od njih
nefretete
01. 02. 2012 23.26
+1
Daj nehaj že lajnat eno in isto, no! Pošteni Slovenci so se v hosti borili ali se kako drugače uprli okupatorju. Oportunisti, zavedeni in kolaboranti pa so prisegli sovražniku. Zdaj pa jih povzdiguješ med heroje in žrtve. Izdajalci zaudarjajo, to pa res!
nefretete
01. 02. 2012 23.48
+0
Pa kaj naj jaz priznam? Kaj vam je? Ta starih, ki so krivi, v glavnem sploh ni več med živimi! Kaj hočete, da naredim študijo o tem, kako se je cenilo in spoštovalo človeško življenje? Zaslužite si, da se cmarite v preteklosti, ki je niti doživeli niste. Postavite si spomenike in objokujte preteklost, medtem ko vam bo prihodnost spolzela med prsti, še vedeli ne boste kdaj. Pa ste res face. Za one s praznimi in nafilanimi bučami še najdem izgovor, Rdečka ti pa daj vzemi še malo sebe v precep, pa razmisli o svojih izjavah. Saj si načitana.
nefretete
02. 02. 2012 00.25
+1
In ti si kompetentna za to, kaj je resnica, jaz pa blentava. OK, naj bo po tvoje. Pravico imam do svojega mnenja, fino se zabavajte ob tem, kdo je česa kriv, naučili se niste NIČ. Cel svet obsoja kolaborante edino naši so bili pošteni. Pustite že ljudi počivati v miru. Tako ali drugače si premlada, da bi vedela kako drugače kot jaz. Iz druge roke.
freexgirl.
02. 02. 2012 01.01
+0
kolikor si blentava boš presodila sama. ali pa tudi ne. tudi jaz imam pravico do svojega mnenja. resno pa se sprašujem česa si se naučila ti? škoda, da ne dojameš, da niso samo hudobni na eni strani in prijazni na drugi. trpeli so povsod. in to priznava ves svet. ja iz druge roke, seveda in hvala bogu. v koliko sem se preposlušala pradedka partizana in prababice, ženske, ki so jo z družino strpali v taborišče in še in še, vem še ob kakšni literaturi povsem dovolj. priznam da ne vem vsega in to me ne moti. ker je zgodovino zares potrebno počasi pustit za nami. nesmiselno je časiti v splošnem smislu kogarkoli. in gojit zamere, ki se pri nas vlečejo v večnost do drugih- ki s tem sploh nimajo nič. to se pri nas dogaja. kar poglej si stanje na naših volitvah. P.S. resnično se ne zabavam ob misli na to in je že sama takšna pripomba vsaj neprimerna, če ne že žaljiva. vsaj zato, ker sama velikokrat rahlo "tekmuješ" v tem kdo je bil bolj kriv za kaj.
titovka
02. 02. 2012 10.50
-1
kaj pa to pomeni BLENTAVA???? NEFRIKA CMOKA????
nefretete
02. 02. 2012 14.20
-1
Titovka, Rdečka res misli, da jaz zgodovinskih dejstev ne poznam (blentava - zaslepljena) in na koncu je povedala isto kot jaz. Le da hoče, da se poklonim še kakemu izdajalcu. Vojna je svinjarija in take stvari se pač dogajajo povsod, kjer se sporazumevajo z orožjem in nasiljem. Sprašuje se, kaj sem se jaz naučila, namesto, da bi izprašala sebe in svojo vest. To je večna težava desnih, da se neprestano vtikajo v druge, jamrajo in očitajo, kako jim je hudo in težko. Na srečo pa se bosta sedaj začela cediti med in mleko. Le še tale zakonik spravimo skozi, upam, da si je ogledala vse posnetke zavajanja mamic, o čem govori zakonik. Na bruhanje mi gre, kaj so mladi ljudje govorili ob stojnicah, kjer so zbirali podpise. Tudi o tem, da preprečuje krvoskrunstvo. Vse sem povedala. Če lahko s to neumnostjo živite, pa dajte.
SpelaSpelika
01. 02. 2012 22.36
+15
Problem je v tem, da se ljudem meče pesek v oči, s tem ko toliko poudarjajo, da se pri novem družinskem zakoniku gre samo za homoseksualce. Temu pa ni tako. Tisti, ki veste kaj ta zakonik predlaga, veste tudi, da predlaga popolnoma permisivno vzgojo - kar pomeni da imajo otroci večjo besedo kot starši, poleg tega to pomeni umik kakršnekoli kazni za otroka - in potem se vprašam, kam bo to otroke pripeljalo? Tisti, ki se na to malo bolj spoznamo, vemo, kaj postanejo otroci, ki so vzgojeni s permisivnim vzgojim slogom. Pa tudi na kratko glede homoseksualcev - po antropološki logiki vemo, da te osebe niso funkcionalno odrasle, ampak mene osebno ne moti, če bodo imeli otroke, ker je potrebno poudariti tudi to, da obstaja tudi velika večina slovencev, ki niso homoseksualci, pa prav tako niso funkcionalno odrasli. Pa preden da gdo spregovori, da je funkcionalna odraslot žalitev, naj najprej preuči, kaj to pomeni.
QueerAsYou
02. 02. 2012 05.44
+2
Pa tudi na kratko glede homoseksualcev - po antropološki logiki vemo, da te osebe niso funkcionalno odrasle@ Vsak dan zveš nekaj novega!
Odpri..Oci
02. 02. 2012 11.40
-2
Zavrnitev kompromisa je dokaz, da zagovornikom zakona OTROCI sploh niso pomembni (vsi členi, razen dveh, izbolšujejo stari zakon...), ampak so za privilegije parih priviligirancev (stenica, gaspar gaspar, čefurini, pasja kr...), ki so zapisani v dveh členih (kateri itak ne pašejo v ta zakon !!!) pripravljeni ogroziti prav vse ostale, sicer dobre člene !!!!! . Kar se mene tiče, so LDS, SD in Prašičja Staja točno pokazali, da jim glasovi "istospolnikov" pomenijo več kot dobrobit OTROK.... slednji namreč (še) nimajo volilne pravice !!!!!
nefretete
02. 02. 2012 14.22
+1
To je zato, ker stojijo za svojimi predvolilnimi obljubami! Pa se lahko še tako nesramno zgražaš. Bomo videli, koliko jih bo Ivan Janez izponil! Si danes že pil med in mleko iz pipe?
tali?ni tom
01. 02. 2012 22.29
+7
čist takole mimogrede bi lahko še ACTA sporazum zraven dal na glasovanje ! bo ceneje !
prvi_svit
01. 02. 2012 22.19
+5
Pri tem zakoniku ne gre za pridobivanje pravic otrokom, ampak homoseksualcem. Ni še pravih raziskav, kako življenje v "homo družini" vpliva na otroka ... a ne morem si predstavljati, da nevtralno, saj otrok brez identifikacije s svojim spolom in z nasprotnim spolom znotraj družine ne more normalno razviti svoje osebnosti in odnosa do nasprotnega spola. Ne delajmo eksperimentov z otroki!
Tonček Balonček
02. 02. 2012 01.12
+10
Res je, vsi otroci, kis o zrasli v cerkvnih sirotošnoicah pri nunah, niso normalno razvili osebnostiin odnosa do ansprotnega spola, običajno so imeli spolne stike s spovedniki! A si perdstavlajte, d aše dndanašnji, v 21. stoletju, nekateri otroci hodijo k spovedi k duhovnikom in tam nekim dedcem razlagajo svoje najintimnejše skrivnosti. Res moraš biti perverzen, d as eti to zdi normalno, celo del vzgoje! Si perdstavlajte neko punčko ali fanta, ki duhovniku v neki leseni škatli razlaga, kao se samozadovoljuje recimo in kako iam slabo vest, duhovnik pa mu naloži pokoro. To s edogaja vsak dan!!Tukaj, pri nas, v Sloveniji! Preganjamo pa neke tipe, ki fotografijajo otroke pred šolo!
QueerAsYou
02. 02. 2012 05.46
+6
Ni še pravih raziskav, kako življenje v "homo družini" vpliva na otroka@ Raziskave lahko najdeš na internetu! Imaš nemško in ameriško raziskavo! Zeleno luč pa so prižgali tudi psihiatri, razvojni psihologi, socialni delavci in varuh človekovih pravic!
Odpri..Oci
02. 02. 2012 11.59
-4
Raziskave podkupljenih "strokovnjakov" dokazujejo (oz. trdijo) tudi, da že letos ne bo več ledenikov v Himalaji..... pa da bo puščava vse do Alp (in še čez)..... pa realnost dokazuje ravno ta trenutek, kako "strokovni" so lobistični "strokovnjaki"..... . PS : Koliko si pa sam prispeval za podkupnino tem "strokovnjakom" ?????
prvi_svit
02. 02. 2012 20.21
-1
Ja raziskave ... samo kakšne? Raziskave delajo tudi maturantje za zaključne naloge pri maturi in sicer na vzorcu 30-ih ljudi.