Slovenija

Kombinatorika šolskega koledarja in dopustov: za 4 dni dopusta kar 12 dni počitnic!

Ljubljana, 29. 08. 2019 08.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Nina Šašek
Komentarji
112

Pregledali smo, kaj prinaša šolski koledar za leto 2019/2020, katere so novosti pravilnika in kako čim bolj kombinirati dopuste s pouka prostimi dnevi, da boste lahko za čim manj dopusta čim dlje na počitnicah. Ker 3. januar pade na petek, bo pouka prost dan, kar pomeni, da bodo šolarji v času božično-novoletnih počitnic doma kar 12 dni.

Pred začetkom šolskega leta 2019/2020 smo preverili, kaj prinaša šolski koledar. Kdaj bodo šolske počitnice, pouka prosti dnevi, katere so novosti v povezavi s šolskim koledarjem ter predvsem, kako kombinirati dopust s pouka prostimi dnevi in si omogočiti čim daljše počitnice.

2. septembra se za okoli 264.000 učencev in dijakov spet odprejo šolska vrata.
2. septembra se za okoli 264.000 učencev in dijakov spet odprejo šolska vrata. FOTO: Dreamstime

Tri dni dopusta za cel teden počitnic

Minulo šolsko leto so šolarji kar trikrat morali v klopi v soboto, saj so nadomeščali 24. december in 3. maj, ki sta bila prosta v okviru počitnic, prav tako so morali še eno soboto v šolo, da so zagotovili zadostno število dni pouka. Zakon o osnovni šoli namreč določa, da pouk v šolskem letu traja največ 38 tednov po pet dni v tednu, vendar ne manj kot skupno 189 dni. Izračun za šolsko leto 2019/2020 predvideva 194 šolskih dni, z upoštevanjem vseh praznikov, počitnic in pouka prostih dni.

Po šolskem koledarju bodo šolarji prvič odšli na počitnice v ponedeljek, 28. oktobra, ko se začnejo jesenske počitnice. Te bodo trajale teden dni. Ker 31. oktober in 1. november padeta na četrtek in petek, boste za cel teden počitnic s svojimi otroki morali vzeti tri dni dopusta.

3. januar bo pouka prost dan

Naslednji sklop pouka prostih dni bo v okviru novoletnih počitnic. Te se začnejo z božičnim dnevom 25. decembra in trajajo do 2. januarja, a ker je 3. januar petek, bodo šolarji imeli pouka prost dan, ki pa jim ga zaradi sprememb na področju pravilnika o šolskem koledarju ne bodo treba nadomeščati.

V posameznem koledarskem letu se lahko teden pred ali po daljših praznikih začne ali konča z le enim delovnim dnem. V takih primerih je zato minister s podrobnejšimi navodili o šolskem koledarju za posamezno šolsko leto doslej določil ta dan kot pouka prost dan, ki pa se je nadomeščal na drug delovni dan oziroma na soboto. To je predstavljalo številne zaplete pri organizaciji in izvedbi pouka v posameznem šolskem letu. Prav zato novi pravilnik dopušča ministru, da lahko določi, da je ta dan pouka prost dan brez nadomeščanja. "Minister je s podrobnejšimi navodili o šolskem koledarju za šolsko leto 2019/20, ki so objavljena na spletni strani ministrstva, določil, da bo 3. januar 2020 pouka prost dan in se ta dan ne nadomešča," so pojasnili na pristojnem ministrstvu za izobraževanje.

3. januar 2020 je 'osamljeni' delovni dan med počitnicami in koncem tedna, zato bo pouka prost dan. Z vijolično barvo so obkroženi dnevi, ko lahko vzamete dopust in si omogočite daljše počitnice v kosu.
3. januar 2020 je 'osamljeni' delovni dan med počitnicami in koncem tedna, zato bo pouka prost dan. Z vijolično barvo so obkroženi dnevi, ko lahko vzamete dopust in si omogočite daljše počitnice v kosu. FOTO: Dreamstime

12 dni počitnic za zgolj štiri dni dopusta 

Če boste torej v službi prijavili dopust v petek 27. decembra ter v ponedeljek in torek 30. in 31. decembra, boste lahko na počitnicah kar devet dni. Če pa dodate v ta nabor še petek, 3. januar, pa boste lahko doma kar 12 dni. Ob upoštevanju zgolj štirih dni dopusta so to že konkretne počitnice.

'Slaba bera' za prvomajske praznike

Leto 2020 nam s prazniki in s tem z dela ter pouka prostimi dnevi ni naklonjeno. 8. februar bo padel na soboto, k sreči je tu velikonočni ponedeljek, ki bo 13. aprila, prvomajske počitnice pa se začnejo s praznikom dan upora proti okupatorju v ponedeljek, 27. aprila in trajajo do 2. oziroma 3. maja (nedelja). Ker 1. maj pade na petek, 2. maj pa na soboto, boste v primeru, da si vzamete tri dni dopusta (torek, sredo in četrtek), na počitnicah lahko devet dni  v kosu. Ali pa izkoristite dva zaporedna podaljšana vikenda.

1. september je letos nedelja in se v skladu s pravilnikom o šolskem koledarju ravno zato, ker je pouka prost dan, ne nadomešča.

Slovo od šolskih klopi na sredo, 24. junija

Zadnji dan pouka bo 24. junija, kar je sreda, zato bodo najverjetneje mnogi izkoristili priložnost in vzeli v petek, 26. junija dopust ter si privoščili podaljšan vikend na morju – v četrtek (25. 6.) je namreč praznik.

Nadomeščanje ob sobotah ostaja

Minulo šolsko leto so šolarji nadomeščali kar tri dni, torej so na večini šol imeli tri delovne sobote. Mnoge starše, pa tudi zaposlene v šolstvu, je to ujezilo, zato se je med novostmi pravilnika omenjalo tudi ukinitev nadomeščanja ob sobotah. Na ministrstvu pojasnjujejo, da sedmi člen Pravilnika o šolskem koledarju za osnovne šole določa, da šola lahko v letnem delovnem načrtu določi, da se dva dneva pouka v šolskem letu izvedeta v drugem terminu, kot ju za pouk določa šolski koledar, ne more pa ju izvesti na dan, ko pouk že poteka. Dneva ne smeta biti določena v istem tednu, razmik med njima pa mora biti najmanj teden dni.

Šolski koledar za šolsko leto 2019/2020
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (112)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sebix
30. 08. 2019 07.40
+1
Za vse ki vam ni jasno. Ta clanek lepo nazoruje problem nizke produktivnosti v drzavi slovenceljnov. Ker je produktivnost vezana na kolicino ustvarjenega v drzavi ni sans pricakovat evropske place! Samo jamrat in hrepenet po evropskih placah ne bo dovolj dovolj saj tisti ki delamo v tujini poznamo razljike.
flisd
02. 09. 2019 13.43
+1
Edini problem v Slo je ta, da šefi ne upajo ocenjevat delavcev, ker jih je strah obtožb o mobingu in spolnem nadlegovanju (kar zakonodaja enostavno tudi omogoča). Kolektivne pogodbe so neumnost, ki ustrezajo ljudem, ki se jim ne ljubi delat. Tisti, ki pa res garajo, na koncu dobijo isto plačo kot tisti, ki se cele dneve praska. Tudi nagrade so enake za vse. Danes živimo v večjem socializmu kot pred 40imi leti. Vsako delo se da oceniti, če pa ne, se pa takega dela ne rabi.
Pa kaj
29. 08. 2019 21.16
-1
šolski koledar in dela prosti dnevi so usklajeni samo z ostalimi kao "delavci" v JS.. po tovarnah, trgovinah, bolnicah dopustov ni..
KungFuPanda
29. 08. 2019 21.46
+10
To ni res. Prvič: zaposleni v bolnicah so javni sektor. Drugič: vsak zaposleni ima po zakonu pravico za določeno število dni dopusta. Glede na pogodbo imaš odrejeno število dni dopusta, ki ga moraš porabit v tekočem letu. Kdaj ga porabiš je odvisno od delovnega procesa, vendar je večina ljudi vseeno avtonomna vsaj pri porabi nekaj dni tega dopusta. V naši firmi je 3 dni po izbiri, ostalo odreja delodajalec, v kolikor je potreba. Vendar do sedaj ni bilo potrebe, ker se med seboj sodelavci usklajujemo, da imamo tisti z šoloobveznimi otroki dopust takrat, ko imajo oni počitnice. In prav tako imajo nekari delavci v naši tovarni odobren dopust med počitnicami, normalno pa je, da ne morejo imeti vsi naenkrat. Pač se enkrat eden, drugič drug. To, kar pišeš, se sicer dogaja, ampak ne moreš trditi, da je to splošna praksa.
Miran1960
29. 08. 2019 21.13
-8
Še dodaten dan za spremstvo prvošolčka naj jim dajo, kot da drž uprava nima še preveč dopusta
KungFuPanda
29. 08. 2019 21.49
+1
Učitelji ega ne morejo, tudi, če bi hoteli, ker je prvi dan šole. Kako bi bilo, da bi ti pripeljal prvošolčka v šolo, njegove učiteljice pa ne bi bilo? Potem bi prvi dan šole bila šola zaprta in bi drugi dan šole bil prvi. In potem bi drugi dan šole učiteljice peljale svoje otroke v šolo in jih spet ne bi bilo zaradi prostega dneva (saj bi bil prvi dan šole), potem bi moral biti tretji dan prvi dan šole...
ajnajs
30. 08. 2019 07.21
-4
potem pa naj tudi v šolskih prostorih presedijo 8 ur na dan, pa bodo videli kaj to pomeni. Otrok učitelja ima tudi očeta, ki ni učitelj pa ga ta spremlja.
KungFuPanda
30. 08. 2019 08.37
+2
Seveda imajo nekateri otroci tudi očeta (jaz ga nisem imel recimo) , vendar je bil to odgovor na (sarkastičen) komentar, naj imajo še prvi dan prost, da spremljajo prvošolčka v šolo.
Luka40
29. 08. 2019 20.40
+7
Pozabili ste napisati, da si bodo takšen dopust lahko privoščili državni uradniki.. Trgovine, bolnice, gostinstva, različna podjetja lahko samo sanjajo o tem!!
KungFuPanda
29. 08. 2019 21.50
+4
Jaz bom imel dopust, pa sem v gospodarstvu.
Banion
29. 08. 2019 19.38
+3
Ni vse tako enostavno in lepo kot zgoraj piše, šolarji morajo proste dneve nadoknaditi zaradi učnega načrta in če so v šoli šolarji morajo biti tudi učitelji, so nekaj prosti potem pa delajo ob sobotah.
Božji hram
29. 08. 2019 17.59
+13
Hišniki smo itak 2 mesca bli frej...vsaj jest...naslednjih 10 mesecev se pa tut ne bom pretegnu...kaj šele pregreu
Šifra
29. 08. 2019 19.27
+6
GALARI
29. 08. 2019 17.25
+18
Za mnoge je tudi sobota delovni dan in ni tako lahko uskladiti dela .
tv1206802
29. 08. 2019 16.58
-4
Zadnjič ena učiteljica komentira, da ogromno zadev za šolo postori še v prostem času, saj kot razredničarka mora veliko dela nositi domov s sabo. Vključena je tudi v razne krožke in druge dejavnosti. Vse to je super samo se pa vprašam ali vso to delo ( razrednik, krožki... ) dela zastonj ker ji je super ali to dobi posebej plačano ( samo sprašujem, ker nimam pojma kako je to urejeno )?
tv1206802
29. 08. 2019 18.13
+3
Banion
29. 08. 2019 19.40
+3
Imam učiteljico v hiši in še razredničarko povrhu, tisto delo pač mora opraviti doma ker ga drugje ne more, vsi učitelji se otepajo razredništva in potem ga pač porinejo maldim kajti stare arhe se ne dajo
KungFuPanda
29. 08. 2019 21.52
Ko je bil v veljavi zujf, niso dobile plačano. Ampak krožke je bilo treba met, ker jih je šola dolžna ponudit. Zdej mislim, da celo nekaj dobijo, ampak nisem siguren.
VZORNIK
29. 08. 2019 16.58
+11
Nadomeščanje v soboto je le pesek v oči in siromašenje davkoplačevalskega denarja .....
obožeobože
29. 08. 2019 14.59
+0
Še z dopusta niste prišli pa že silite na dopust! Jasno! Leni Levičarji!
KungFuPanda
29. 08. 2019 15.37
+24
Zafrustrirani desničar, moram ti povedati, da se šolski koledar pripravlja pred začetkom šolskega leta in ne na "horuk", kot ste nekateri navajeni. In v članku je govora o šolskem koledarju, kar so novinarji takoj navezali na dopust. Je pa smiselno seveda, da koledar premišljeno združi proste dneve tako, da je s čim manj dopusta čim več prostih dni. Vsi delovni ljudje, tudi mi v gospodarstvu, ki imamo s šoloobvezne otroke to pozdravljamo. Če si pa ti brezposeln ali pa nimaš šoloobveznih otrok, ti je pa seveda vseeno in lahko pljuvaš. Seveda me boš takoj karakteriziral kot levičarja, ker se s teboj ne strinjam, čeprav se sam nimam za levičarja.
KungFuPanda
29. 08. 2019 15.47
+23
Po tvoje, če bi bil JJ na oblasti, bi šolski koledar pripravili decembra, ker do takrat ne bi smeli razmišljati o dopustu?
obožeobože
29. 08. 2019 17.30
-11
KungFuPanda
29. 08. 2019 21.57
+5
Nisem levičar. Takoj, ko se okarakteriziraš za simpatizerja ene opcije, začneš gledati na moje in tvoje. In psihološko takoj začneš svojim popuščati, ostale pa šimfati. To je slabo, ker potem nisi objektiven. In ti očitno nisi. Jaz pa nisem lenuh, sem se pa takrat učil, ko so drugi za kiklami gledali in mi zdaj ni treba biti jezen na cel svet in zagrenjen misliti, da so vsi, ki ne mislijo enako, kot jaz, manjvredni. Me pa pogrejejo izraziti verniki v politične opcijen(katero koli od njih), teh pa ne maram, ker niso objektivni.
KungFuPanda
30. 08. 2019 08.26
+5
V svojem prvem komentarju pa sem seveda svojega predhodnika okarakteriziral za zafrustriranega desničarji, ker je iz njegovega komentarja jasno razvidno, da za vse slabo, kar se mu dogaja v življenju, krivi levičarje. Sicer levičarjev, predvsem radikalnih, ne maram. Levica je izgubila fokus in se ukvarja bolj s kadrovanjem, elitizmom in vsake toliko časa podari en bonbonček, da bi dala občutek, da dela za ljudi. Pa ni res. Po drugi strani se desnica ukvarja s preteklostjo, namesto s prihodnostjo, in je zelo populistična, kar je zelo lahko, dokler nisi prisiljen sprejemati odločitev. Jaz temu pravim, da je lahko s tujo roko koprive trgati. Imam še veliko argumentov, zakaj ne maram obeh strani. Sredine pa ni pri nas, ker je država razdeljena na rdeče in belo. Dokler bo tako, se ne bo nič izboljšalo.
to je kr neki
29. 08. 2019 14.00
+13
tale sobotna nadomescanja so bullshit. Al naj zacnejo leto ze v avgustu (letos to ne pride v postev, ker se zadnji teden v avgustu ne konca sredi tedna), ali pa podaljsajo do julija (26,27 junij).
Zentrum
29. 08. 2019 14.20
+29
Zaradi treh sobot nadomeščanja bi ti podaljšal oz. prej začel s poukom? A bodo res TOLIKO prikrajšani za znanje, če jim izpadejo trije dnevi šole...?
caspera1
29. 08. 2019 14.44
+21
Ne gre se tu za znanje, ampak za delovne ure, ki bi manjkale učiteljem.
Zentrum
29. 08. 2019 14.51
+23
Pa naj imajo učitelji tisti dan kakšno izobraževanje ali zaradi mene tudi dodaten dan fraj. Nobenega ne bo pobralo.
KungFuPanda
29. 08. 2019 15.40
+7
Gre za učni načrt, ne samo za ure učiteljev. Seveda se mi zdi nepotrebno nadomeščati dan ali dva, vendar tudi mi v službi imamo samo določeno število dni dopusta, ostale izostanek pa moramo nadomeščati z urami. Naj se navadijo na red.
Zentrum
29. 08. 2019 18.36
+4
Mi v službi služimo denar, poganjamo slovensko gospodarstvo in tega se nikakor ne da primerjati s šolo. Če bodo oni imeli dodaten prosti dan, se to ne bo poznalo, pa še družine doma bodo bolj zadovoljne.
Uporabnik1152447
29. 08. 2019 13.47
+46
Zadnjič je bil intervju z mentorico učenja. Beseda "zapomniti" (zapomniti si snov) je bila uporabljena 14x. Beseda razumeti oz. njene izpeljanke pa 0x. Najbolje se bo otrok naučil, če bo stvari razumel. Če se jih samo zapomni, od tega ni velike koristi. Če bo otrok stvari razumel, bo tudi starejši znal razmišljat s svojo glavo, pa še šola bo veliko lažje "prebavljiva". Meni je zelo pomagalo v osnovni šoli, ker mi je 5 let starejša sestra lahko razložila stvari, ki jih nisem razumel, zato mi je bilo v šoli lahko, imel sem dobre ocene, se nisem veliko sekiral in bil še kar priljubljen. Če pa starši otroku samo težijo, naj ima boljše ocene, pomagajo mu pa ne, je pa slabo. V glavnem, otroci naj hodijo v šolo zato, da bodo snov razumeli, ne pa zato, da si jo bodo "zapomnili".
caspera1
29. 08. 2019 14.45
+27
Ja, razložiti tako, da otrok tudi razume, to ne zna vsak.
KungFuPanda
29. 08. 2019 16.03
+6
Se strinjam, da je nekaj razumeti ključno in naredi šolo znosno. Mislim pa tudi, da je potrebno najti neko razmerje med učenjem na pamet in razumevanjem, saj z "piflanjem" tudi urimo možgane v drugi smeri. Jaz sem recimo v "piflanju" izredno slab in sem nagnjen k razumevanju snovi, pa bi bi koristilo, da bi si kaj več tudi zapomnil. Predvsem je potrebno najprej poznati teorijo, ki jo potem uporabimo za razumevanje. Je pa res premalo poudarka na razumevanju, zato jaz sam kot starš ta aspekt poskušam prinesti svojemu otroku.
felix59 drugič
29. 08. 2019 12.25
+11
Eni ste pa res bunke. Kaj mislite , da je tako lahko prenešati v šoli vaše nevzgojene smrkavce ??!!
Abica
29. 08. 2019 13.00
+18
Zentrum
29. 08. 2019 13.20
+14
Felix, če je nevzgojen samo pri tebi in tvojem predmetu, si ti tisti, ki delaš nekaj narobe...
KungFuPanda
29. 08. 2019 16.08
+15
Veliko jih je nevzgojenih povsod. Gre za splošne manire otroka, ko ve, kdaj lahko govori, da se ne posega v besedo, da ima kaj potrpljenja in da ima spoštovanje do starejših. Tile mulci okoli nas še pozdraviti ne znajo. Ker sem tudi sam starš, vidim na našem igrišču recimo, da veliko staršev svoje otroke vzgaja tako, da na sedijo na klopci in čike kadijo, pa ogovarjajo vse okoli sebe, ta mali pa okoli brezglavo nori. Ko pridejo pa domov pa tablico v roke, da majo mir. To vidim okoli sebe.
borec91
29. 08. 2019 11.56
-2
danes naj bi bilo v solstvu v sluzbah cudno pa jih kar nekaj tu in na kavicah visi
slabzadah
29. 08. 2019 11.56
-3
Če bi bili učiteljni plačani po ocenah, bi tudi Jankovićev Jurček šolo naredu.
Zentrum
29. 08. 2019 10.30
+46
Največja bedarija pa je pouk ob sobotah. In potem se sprašujete, od kje sovraštvo do šole?
skradin
29. 08. 2019 11.16
+9
Ja res sobote...........in potem v juniju se kr neki zmišjujejo, ko je že vsega itaq konec......!!!!
medo90
29. 08. 2019 10.08
+52
Tile šolniki so resnično bogi. Reveži delajo svetek in petek, plače mizerne, za vse so krivi starši, ker so otroci nevzgojeni,........ Le nesposobni starši bomo 9 mesecev sedeli vsaj po 3 ure na dan, da bodo nevzgojeni otroci doma naredili vse dom. naloge in ponovili vso snov ter se učili bedarije, ki jih v življenju le malogdo potrebuje.
MojsterSplinter
29. 08. 2019 10.09
+49
Krainerland
29. 08. 2019 10.10
+7
Zagotovo bo Levica prva, ki bo tem znižala plače in jih dala delavcu. Sej za to se borijo ne?
jarti?
29. 08. 2019 11.56
+27
žal morajo otroke vzgoje naučiti starši in ne učitelji . za tako imenovane bedarije, niso krivi učitelji. tako, da kaj zdaj. verjemi, da tudi 4 ure biti z tvojimi nevzgojenimi otroki, bi morali vsi učitelji biti nagrajeni ne pa linčani
Krainerland
29. 08. 2019 10.02
+9
Koliko pride štrukljevanje Slovenca na letni ravni? To morajo biti neverjetne cifre. Se s tem sploh kdo ukvarja?
pingvinislo5
29. 08. 2019 09.57
+27
zaposleni v šolstvu bodo svojim trem mesecem dopusta dodali še en teden zraven. pa še štrajkal bodo, kako jim je hudo.
jarti?
29. 08. 2019 11.58
+21
ne kar neki na pamet pisati. kdo od učiteljev ima 3 mesece dopusta?
Pan1
29. 08. 2019 12.23
-8
Podkrinko
29. 08. 2019 12.25
+21
Se strinjam noben. vzgoja se zacne doma kakor tudi prehranjevalne navade in ucitelji nimajo casa bdeti cel dopoldne nad posameznikom imajo namrec program dela katerega se morajo drzati to je njihovo poslanstvo in ne pregovarjanje z nevzgojenimi ucenci lp
resslovenka
29. 08. 2019 09.52
+17
Aja. Večina meni, Da ucitelj oddela tistih par ur na dan, potem je pa prost in uživa? Madonca, kako nimate niti malo pojma o njihovem delu. Seveda je ta poklic specifičen kot vsak drug, ki ni primerljiv s poklici v gospodarstvu. Ampak tako pač je. Ne more biti vsak učitelji, a ne? Pa saj jim drugi postavljajo pravila in razporeditev delovnega časa. Torej, pripombe pošljite na.. Ministrstvo za šolstvo. 🤗
naŠIHTmamCAJT
29. 08. 2019 10.07
+2
Moja soseda je ucitreljica, nedela nic, celo poletje se po hribih pase, res so bogi
undisputed
29. 08. 2019 10.21
+38
Potem pa prošnjo predaj za učitelja in boš živel mirno, brez stresa, ne preveč dela do penzije...časa boš imel na pretek za vse obveznosti, celo delo na črno si lahko poiščeš za polni delovni čas
Abica
29. 08. 2019 10.36
+8
"prošnjo predaj za učitelja" - no, res upam, da nisi učitelj?
undisputed
29. 08. 2019 10.48
+18
Nisem učitelj, vendar je tvoj komentar odraz današnje družbe, ni važno kaj je napisano, ampak kako...a je vejica, a je ni...če še nisi opazila, je komentiranje v večini primerov v pogovornem jeziku, v slengu in pravopis res ne igra neke vloge. Pomembe zadeve se spregledajo ker je črka narobe napisana
Abica
29. 08. 2019 10.58
-4
Kaj pa je pomembnega pri tvojem komentarju, kar sem spregledala? Nekomu praviš, naj gre za učitelja in poleg tega še dela na črno?
ManBoy
29. 08. 2019 11.29
+12
Branje sarkazma te niso naučili na tej težji fakulteti.
Abica
29. 08. 2019 11.52
-7
borec91
29. 08. 2019 11.55
+1
jarti?
29. 08. 2019 12.01
+6
verjetno se tudi ti z njo paseš, kako bi ,to pašo v hribih videl. tako, da si tudi ti bogi.