Slovenija

'Med stavko ne bomo delali. Tisti, ki otroke pošilja v šole in vrtce, naj zanje sprejme odgovornost'

Ljubljana, 07. 02. 2018 12.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Naslednji teden se obetajo kar tri stavke, ki jih očitno ne bo moč preprečiti. "Dejstvo je, da se sindikati ne bodo umaknili in da se bo srž pogajanj nadaljeval po stavkah," je pojasnila namestnica vodje poslanske skupine SMC Anita Koleša. Ministrstvo zagotavlja, da vrtci in šole v času stavke ne bodo zaprti. SVIZ pa: tisti, ki otroke med stavko pošilja v šole in vrtce, naj zanje sprejme odgovornost.

V ponedeljek bodo stavkali policisti, v torek zdravstveni delavci, v sredo pa šolniki. Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport so ob tem poudarili, da kljub temu vrtci in šole v času stavke ne bodo zaprti.

Ministrstvo je na poslovodne organe zavodov naslovilo okrožnica, v kateri so poudarili, da šole in vrtci v času stavke ne bodo zaprte in jih pozvala, naj delo ustrezno organizira tudi v času stavke.

Vzgojno-izobraževalni proces v vrtcih in šolah se na dan stavke ne bo izvajal, a vrtci in šole ne bodo zaprti. Vrtci in šole so namreč tudi v času stavke dolžni zagotavljati minimalni delovni proces, pravi ministrstvo. 

Kot so pojasnili, to pomeni, da mora biti v poslovalnem času vrtca oziroma šole ustrezno poskrbljeno za varstvo in oskrbo otrok, učencev in dijakov. Poleg varstva morajo šole za učence in dijake v času stavke zagotoviti tudi prehrano in prevoze za tiste, za katere je to tudi sicer organizirano.

Šole in zavodi za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami pa morajo zagotoviti celodnevno varstvo in oskrbo otrok ter vse pogoje varnega bivanja. Delavci, ki se ne bodo pridružili stavki, bodo opravljali predhodno dogovorjeno delo, so sporočili z ministrstva.

Okrožnica, ki jo je poslalo ministrstvo, je po mnenju Sviza kršenje ustave.
Okrožnica, ki jo je poslalo ministrstvo, je po mnenju Sviza kršenje ustave. FOTO: iStock

Sviz od ministrstva zahteva umik okrožnice o delu v času stavke

Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (Sviz) ostro protestira zoper vsebino okrožnice šolskega ministrstva, v kateri je to navedlo priporočen seznam del in nalog v času sredine splošne stavke za področje vzgoje in izobraževanja. Med drugim so poudarili, da šole in vrtci v času stavke ne bodo zaprte. V Svizu zahtevajo umik okrožnice.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, dejavnost vzgoje in izobraževanja upoštevajoč akte mednarodnih organizacij in veljavne zakonodaje ne sodi med dela posebnega družbenega pomena, v katerih je stavka dopustna le pod določenimi pogoji. Stavka v vzgoji in izobraževanju torej ni posebej omejena in zato po navedbah Sviza med stavko ni potrebno opravljati določenih del, pač pa velja pravica do prekinitve dela v celoti in stavke v skladu s splošnimi predpisi.

Sviz meni, da mora tisti, ki bi na dan stavke pozival učence ali dijake, naj pridejo v šolo, zanje v celoti prevzeti odgovornost, saj zaposleni ob tem, ko bodo uresničevali svojo ustavno pravico do stavke, ne delajo.

"Za področje vzgoje in izobraževanja zakonodaja ne omejuje pravice delavcev do stavke in delavcem ne predpisujejo minimuma delovnega procesa, zato vsako oviranje pri izvajanju te pravice – v ta nabor spada tudi omenjena okrožnica ministrstva – pomeni kršitev ustave," so opozorili. Če bodo delodajalci spoštovali navodilo okrožnice ministrstva, bodo po mnenju Sviza s tem izpolnjeni znaki kaznivega dejanja.

Na dan stavke stavkajoči ne delajo, zato so v Svizu poudarili, da stavkajočim zato ni mogoče naložiti nobenega dela, ki ni predhodno dogovorjeno s stavkovnim odborom v zavodu, na območnem odboru ali z glavnim stavkovnim odborom Sviza. "Tudi poskusi omejevanja stavkajočih, da bi se na dan stavke udeležili protestnega shoda na Kongresnem trgu v Ljubljani, predstavlja oviranje izvrševanja pravice do stavke," so zapisali.

Glavni stavkovni odbor Sviza je že pred časom sprejel odločitev in to ustrezno zapisal v navodilo sindikalnim zaupnikom, da se v času stavke v vrtcih ne izvaja nobenega programa, v šolah pa ni pouka. Zaradi občutljivosti položaja v odnosu do najmlajših otrok pa bodo po navedbah Sviza zaposleni v vrtcih, v nujnih primerih in ob vnaprejšnjih dogovorih s starši, zagotovili ustrezno varstvo in skrb, podobno je urejeno tudi v šolah za učence prvega triletja.

Ministrstvo: Ne omejujemo pravice do stavke

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport so odločno zavrnili trditve Sviza o kršitvi pravice do stavke. "Z okrožnico, ki jo je ministrstvo poslalo vzgojno-izobraževalnim ustanovam, v ničemer ne omejujemo zaposlenim pravice do stavke," so zapisali v sporočilu za javnost.

Na ministrstvu so poudarili, da morajo otroci in učenci, ki bodo na dan stavke prišli v vrtec ali šolo, čeprav se tisti dan zaradi stavke ne bo izvajal vzgojno-izobraževalni program, biti varni oziroma mora biti zanje ustrezno poskrbljeno. "In prav to je bil ključni namen omenjene okrožnice," so poudarili.

Koprivnikar: Vlada išče možne rešitve, a sindikati ne popuščajo

Po besedah ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja je vladna stran doslej podala že vrsto približevalnih predlogov, sindikati pa v svojih zahtevah ne popuščajo. Znova je ocenil, da so stavke nepotrebne. "Če ne pristanemo takoj na vse stavkovne zahteve, to ne pomeni, da ne iščemo rešitev," je poudaril Koprivnikar.

Minister  je tudi zavrnil obtožbe sindikatov, da je vlada pasivna. "Sestajamo se z različnimi pogajalskimi skupinami in izjemno aktivno delujemo praktično cele dneve do poznih popoldanskih in večernih ur," je dejal in dodal, da so na vladni strani že ponudili protipredloge, ki so vredni več deset milijonov evrov.

Kot je pojasnil, je situacija v pogajanjih zahtevna. Pogajajo se s štirimi pogajalskim skupinami, pri katerih gre – poenostavljeno povedano – za dve konktradiktorni zahtevi, na eni strani po linearnem dvigu plač vsem delavcem, na drugi po drugačni umestitvi ene plačne skupine.

Različnih stavkovnih zahtev je več kot 80 in na vladni strani se po ministrovih besedah zelo trudijo, da bi znotraj enotnega sistema našli sprejemljive rešitve. Po njegovi oceni so sindikatom ponudili kar nekaj konkretnih predlogov, na sindikalni strani pa so bila le minimalna popuščanja, kot je razdelitev zahteve po osemodstotnem dvigu plačnih razredov na dva dela, pri čemer bi prvo polovico izplačali že letos.

"Stavkovne zahteve sindikatov so praktično enake, kot so bile prvotno postavljene, in gredo proti milijardi," je ugotavljal. Ob tem pa napovedal, da se bodo pogajali še naprej in iskali možnosti zbliževanja, a v okviru možnosti.

V dneh, ko bodo potekale stavke, sicer sam potuje v Dubaj na The World Government Summit. A kot je pojasnil, v tem času s sindikalno stranjo ni dogovorjenih pogajanj, ker tudi sindikati menijo, da ni korektno, da se vršijo pogajanja z eno skupino, medtem ko druga stavka.

Koalicijski partnerji razpravljali o težavah v pogajanjih

Minister Koprivnikar je koalicijske partnerje danes seznanil z izhodišči za nadaljnja pogajanja, vendar pa konkretnih rešitev za izhod iz stavkovne zagate ni povedal, so pojasnili partnerji, ki glede tega niso ravno optimistični.

"Dejstvo je, da se sindikati ne bodo umaknili in da se bo srž pogajanj nadaljeval po stavkah," je po koalicijskem srečanju pojasnila namestnica vodje poslanske skupine SMC Anita Koleša.

Začetek naslednjega tedna bo v znamenju stavk.
Začetek naslednjega tedna bo v znamenju stavk. FOTO: Miro Majcen

Minister za javno upravo je po njenih besedah omenil nekatera izhodišča, ki se navezujejo tudi na stališča finančne ministrice Mateje Vraničar Erman. "A nobenih odločitev v zvezi s tem ni bilo sprejetih," je pojasnila poslanka.

Koalicija pa želi, da se Koprivnikar pogaja naprej. Na vprašanje o možni rešitvi za vse te težave v javnem sektorju, glede na zahteve sindikatov na eni strani ter razpoložljiva finančna sredstva na drugi, je Koleša odgovorila, da je to temeljno vprašanje. "Javnofinančni položaj je takšen, kakršen je. Nujno je, da znotraj teh okvirjev najdemo dogovor ter nikakor ne gremo izven enotnega plačnega sistema, ki velja in ga ne želimo končati ali morda celo uničiti," je poudarila.

Po njenem mnenju morda še ni čas, da bi se v pogajanja vključil tudi premier Miro Cerar, ki pa "nikoli ne izključuje sodelovanja pri tem".

Manjši koalicijski partnerici sicer večkrat poudarita, da je srž problemov v javnem sektorju v dogovoru z zdravniki lansko leto. Koleša je danes spomnila, da so se anomalije v plačnem sistemu pojavile že leto ali dve po njegovi uveljavitvi. Dogovor z zdravniki je bil po njenih besedah del odpravljanja anomalij.

Vodja poslancev DeSUS Franc Jurša je povedal, da je minister Koprivnikar pred koalicijo razgrnil težave v pogajanjih z javnim sektorjem in pojasnil, da posebnih približevanj s strani sindikatov ni, vendar tudi ni povedal, kako bi zadevo lahko razrešili.

Kot ocenjuje Jurša, bodo vlada in sindikati pogajanja nadaljevali prihodnji teden, kako bodo zadevo zbližali, pa je še odprto vprašanje. Spomnil je na zahteve sindikatov in na javnofinančne okvirje. Če pa bo prišlo do uskladitve oz. povišanj plač, v DeSUS pričakujejo, da to storijo za vse plačne skupine pod enakimi pogoji, ne le za nekatere, kot je bilo po navedbah Jurše danes slišati. Sicer pa meni, da bi bilo dolgoročno najbolje, če bi tudi v javnem sektorju lahko nagrajevali po učinku.

Vodja poslancev SD Matjaž Han pa je priznal, da glede izhoda iz stavkovne zagate ni optimističen. Je pa položaj komentiral s športno primerjavo: "Dragić tudi ni igral zadnjih nekaj minut, a smo vseeno zmagali." "Ko si utrujen, greš na klop," je dodal Han, a ni želel neposredno odgovoriti na vprašanje, ali bi vlada morala zamenjati glavnega pogajalca s sindikati.

Koalicijski partnerji so sicer danes spregovorili tudi o težavah v kulturnem sektorju ter o projektu drugi tir.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (655)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

proofreader
11. 02. 2018 17.50
+0
Malo se število otrok na razred dvigne in ne bo potrebno tako ogromno število šolnikov.
Marinček
08. 02. 2018 17.33
+4
Imam rešitev za JS in JU za dvig vsehplac in to ne za 4 razreda kot zahtevajo. Naj odpustijo v obeh sektorjih 40% viška zaposlenim za katere so vse vlade povedale in priznale da jih je toliko prevec in imajo tako maneverski prostor za dvig vseh ostalih plač tistim kateri ostanejo In mamo takoj rešitev
Sajeta5
09. 02. 2018 20.38
+3
Štefka Šturm
08. 02. 2018 16.06
-4
Kaj ko bi enkrat razdelali pojem javna in pojem državna uprava. Strinjam se, da je na nivoju državne uprave zelo veliko uslužbencev, ki so nepotrebni, da ne govorimo o tem, da jih je veliko takih, ki zavirajo napredek v Sloveniji in prav ti državni uradniki se ponašajo z visokimi plačami in velikokrat kratko pametjo. Šolstvo bi moralo biti izvzeto iz sistema javne uprave. Ne vem zakaj vsem gre v nos Štrukel, le kaj neki je z njim narobe. Ker je glasen, ker zahteva ali ker ima za sabo štirideset tisoč članov in je zaradi števila članstva ta sindikat tako močan. Sindikate poznajo v vseh naprednih družbah in je edini, ki stoji v bran delavcev. Ko se odločijo stavkati šolniki v Franciji, Nemčiji .... stavkajo ne en dan temveč en teden, tako je to.
Uporabnik113089
08. 02. 2018 15.33
+1
Zakaj se vedno govori o zagati v javnem sektorju? Ljudem je treba pošteno povedati da je več kot 40% zaposlenih v javnem sektorju preveč. Ko smo v gospodarstvu zaradi globalne krize zašli v težave, smo v letih 2007 -2009 odpustili več kot 25% zaposlenih. Ko smo konec leta 2009 zaradi povečane proizvodnje potrebovali kadre, jih na trgu dela enostavno ni bilo! Vsi strojni mehaniki, elektrikarji in vodovodni inštalaterji so našli zaposlitev, kam drugam kot v javnem sektorju. V letih 2007 - 2010 so na novo zaposlili okoli 7.000 ljudi, kljub temu da je zaradi propada gradbenih gigantov ostalo na cesti skoraj 40.000 ljudi. Preden postavijo nove stavkovne zahteve, naj se lepo preštejejo in povejo, koliko referentov na dobro plačanih uradniških položajih ima le IV in V stopnjo izobrazbe in dva tisočaka plače, v gospodarstvu pa magister strojništva le 900 eur. netto plače. Ne morejo kar tako, čez palec, vsi Štrukljevi zahtevati dvig plač za 4. plačne razrede, na račun nekakšnega "šparanja". Takrat so sprejeli začasno ustavitev "napredovanj" ki se vlečejo še iz partizanskih časov, v zameno za ohranitev delovnih mest, Zdaj ko jih je skoraj polovica preveč pa zahtevajo še dvig plač? Zaposleni v gospodarstvu tudi po 25 letih dela ne poznajo besede napredovanje, ker so skozi celotno delovno dobo onemogočena vsa napredovanja. Če predlagaš da bi lastniki nekomu dvignili plačo za 20 evrov, se takoj postavijo pokonci, češ to bo podrlo "ravnovesje" v firmi in zmanjšalo njeno konkurenčnost. Tako je bilo četrt stoletja pod Semoličem in tako bo še naprej pod Jerkičevo.
srebrnibreg
08. 02. 2018 17.44
Po prvem stavku se mi zdi, da je to bilo že nekaj krat prilepljeno več pa itak ni vredno branja ponavljajočega plačanega blebetanja sektaških fehtarjev na tem portalu. Sedaj si bo pa še na veliko pluse ponarejal, da bi naj bolj pameten izpadel.
cap77
08. 02. 2018 10.17
+4
Štruklja bi bilo treba na balin obriti,da bi imela pamet lažji dostop v glavo
Vse stransko
08. 02. 2018 08.31
+6
malo čitam, ker mi ji dolgočasno. opazam, da bi eni tipa orcus morali malo obiskati kaksno ustanovo. sicer pa, jaz na placam vrtca za dan, ki ga nekdo ne oddela. pa obrnimo malo plosco. ce komu ni vsec plača j JU, naj da odpoved in gre delat drugam, ne da ima nas za talce. Aaaaa, ne bi, ker tam pa ni trte mrte. JE TREBA DEVAT, bi rekel moj sosed s prelepe Gorenjske.
prašek
08. 02. 2018 08.54
-4
Kdaj boste pa štrajkali v RS ??? sam prašam
Morana7
08. 02. 2018 09.41
+3
Prašek, ko bo stavka plačana in zaposlenemu ne bo grozilo, da izgubi službo in ko bo sindikat RS tako močan, da bo držal državo za goltanec kot to počne JS.....
Morana7
08. 02. 2018 09.42
+2
Cerar je odraz JS...pravi vodja vsi skupaj jočejo v nekem kotu kot tiste zajklje od Huga Hefnerja...ki tudi kao niso imele izbire...
Opazujemvas
07. 02. 2018 22.33
+8
Pa še to, dragi delavci nekateri v JS, predvsem pa šolniki, da ne bo na koncu joka in stoka in boste Štruklja lovili po Sloveniji.
Opazujemvas
07. 02. 2018 22.08
+9
Če boste stavkali nimate kaj delati v vrtcih, šolah. Stavka ne bo plačana in vso škodo, ki bo nastala boste poravnali iz svojih osebnih dohodkov.Vem, 100%, da ne boste dobili ničesar, saj nihče od vladajočih politikov, kot tisti v opozicije, si ne bo upal s sprejetjem vaših zahtev ugroziti politične kariere in finančne stabilnosti države. Če se pa boste sprenevedali gospe in gospodje v JU in JS,se bo pa z vami obračunalo na drugačen način. Prvič na vašem mestu bi si že iskal delo v privatnem sektorju.
orcus
07. 02. 2018 22.26
-2
Misliš. Veliko volilcev je v javnem sektorju in pridno gredo volit, se posebej leve, ker so na tak nacin dobili sluzbe. Ti pa se raje bolj potrudi v sluzbi, da bos naredil vecjo dodano vrednost, da bo za place v js
orcus
07. 02. 2018 22.26
-5
Misliš. Veliko volilcev je v javnem sektorju in pridno gredo volit, se posebej leve, ker so na tak nacin dobili sluzbe. Ti pa se raje bolj potrudi v sluzbi, da bos naredil vecjo dodano vrednost, da bo za place v js
Opazujemvas
07. 02. 2018 22.29
+7
Ti samo nakladaj orcus, dobili ne boste nič, vi se niti ne zavedate, kaj se vam pripravlja, kmalu bo tudi Štruklju jasno, vi samo uživajte dokler lahko, dolgo več ne boste.
orcus
07. 02. 2018 22.38
-4
Jaz delam v gospodarstvu in nehaj grozit, ces da bo nkdo visel
orcus
07. 02. 2018 22.40
-4
Opazujemvas
08. 02. 2018 08.26
+1
orcus@Ne vem iz katerih rovt si se privlekel pa vendar le bi te opozoril na nekaj. Prvič, glede na tvoje izražanje in žaljenje drugače mislečih komentatorjev, ki jih imenuješ s teleti , reveži, troli in jih obtožuješ nerazgledanosti, se vprašaj naslednje. Mogoče pa le ni z drugimi nič narobe, mogoče si pa ti vse to kar obtožuješ druge in to potrjeno. Če je več komentatorjev proti tebi ni z njimi nič narobe, temveč s tabo.
silce
07. 02. 2018 22.06
+10
A jaz naj pa dopust vzamem,da bo moj otrok v sredo doma?
silce
07. 02. 2018 22.09
+4
hren2
09. 02. 2018 09.02
-1
Ja, točno to, dopust ali pa babice. Kaj stokaš zaradi enega dneva. Dan stavke ne bo plačan. Kaj vsem skupaj ni jasno. Si res želiš da tvojega otroka poučuje berač. To smo postali šolniki. Za teden bivanja na zimovanju, delo poteka 24 ur sploh pri predšolskih otrocih dobimo 100 € , ja za cel teden in ne na dan. Sobotno obvezno izobraževanje v Planici od 7 - 17ure , dnevnica 7 €. Teh 7€ je namenjeno hrani in napitku. To je realnost v šolstvu.
Scodi
07. 02. 2018 21.58
+10
Vsak delavec v državi si zasluži dostojno plačo, da si lahko v življenju kaj ustvari oz. privošči; odločitev vsakega posameznika. Ključen problem te stavke so plače, ki v primeru, da se bodo dvignile, bo čutiti vpliv v gospodarstvu. Privat sektor bo bolj obremenjen, ker si bo država za pokrpat primankljaj v proračunu izmislila dajatev ali bo preprosto povečala eno od obstoječih dajatev ali davkov. To pa v gospodarstvu ni zaželeno, ker je že sedaj precej finančno obremenjeno iz strani države. Res je brez javnega sektorja ne gre ampak zavedajmo se, da je gospodarstvo tisto, ki hrani javni sektor. Endini pravilni način, da se plače javnega sektorja dvignejo je ta, da se prvo plače v gospodarstvu dvignejo in posledično bo večji priliv v blagajno iz katere se napaja javni sektor. Paradoksu do katerega nas lahko privede dvig plač javnega sektorja. Lahko se bodo plače v privat sektorju zamrznile, kar pa privede do neizbežne višje ovdavčitve prebivalstva in gospodarstva. Posledice so preproste gospodarstvo bo na račun tega lahko odpuščalo posamezne delavce - večja brezposelnost. Podjetja v tuji lasti lahko pričnejo razmišljati o selitvi poizvodnje v drugo državo, kjer je cenejša delovna sila in manjše dajatve. Osebno ne bi želel bit v vlogi tistega, ki bo sprejemal odločitev. Malo offtopic. Resno me nasmejite s temi pretiravanji koliko kdo dela. Bodite reali in ne pretiravajte.
Štefka Šturm
08. 02. 2018 16.16
-2
Zakaj pa niste bili glasni ko so v banke vrgli 5 miljard, pa ko so pomagali z miljoni Grkom, pa ko še vedno plačujemo za izbrisane ( 26 miljonov ), pa zaradi tega ker se ni prodala Ljubljanska banka 360 mio. pa vse zgube na evropskih sodiščih ..... Kregate se za oslovo senco, pozabljate pa, da vsek dan potrebujete delavce v vrtcih od kuharic in delavk v oddelkih, ki z visoko izobrazbo ne zaslužijo niti tisočaka. Da bi kot družba in predvsem starši podprli prizadevanja za boljši gmotni položaj zaposlenih v teh ustanovah vam pa ne pride niti na misel, sram vas bodi.
orcus
07. 02. 2018 21.38
-4
Tak zdaj pa moram it iz wcja ker so mi noge zaspale na skoljki, lep vecer se napre, imejte se radi in se spostujte. Bo vsem boljse
endva
07. 02. 2018 21.34
-11
Poslušam, kako realni sektor pljuva vse vprek... Pa dajte že, STAVKAJTE!!!! Delate za uboge mezde, na cesto pa ne upate... Če ne veste kako se stavka -vprašajte ŠTRUKLJA!
Skunk Works
07. 02. 2018 21.42
+15
Včasih mi uide in komu zabrusim: pojdi za ene 5 -10 let kot s.p. na prosti trg, ..tako da postaneš človek,.......da boš razumel življenje,.....
orcus
07. 02. 2018 21.47
-11
Jezen si, ker ti ne gre, moras pa placevat prispevke? Mogoce pa sp ni za tebe, ker si ga odprl zaradi subvencije? Kaj pa ce bi se prekvalificiral pa sel za tehnika zdravstvene nege v bolnico, ali pa paznika v zapor? Pac moznost imas
Skunk Works
07. 02. 2018 22.04
+7
Uh, si me nasmejal,..res, .. svetoval bi ti zgoraj napisano, pa vem, da zastonj........
orcus
07. 02. 2018 22.31
-2
Ce pa imam sp pa vem kak je. Po dvajsetih letih javnega sektorja in ziher place sem rekel hvala lepa in sel na svoje. V cisto drugo panogo. Zakaj? Ker imam tri otroke, in jim tisto placo, ki se ni dvignila takrat pet let nebi mogel nudit osnove. Pa so vedno govorili naj bom srecen da je redna in da je pac v godpodarstvu kriza in da napredovanja, stimulacije, usklajevanja odpadejo! Hvala bogu mi gre sdaj dobro. Fejst delam, tak kot sem prej v javni sluzbi
orcus
07. 02. 2018 22.36
+0
Meni ne svetuj, malo se pozanimaj, pa poglej razlicne situacije v js. Koliko je v js tistih ki delajo za minimalno placo, kolko za podpovprecno, in kolko jih cuza sistem. Res da vsi strajkajo in da oni pri koritu to situacijo najbolj izkoriscajo, ampak kaj naj hisniki, cistilke, vzdrzevalci, soferji, bolnicarji, kuharji, navadni delavci, vojaki ki imajo minimalne in nizke place naredijo drugo kot grejo na cesto in recejo hocem boljse zivljenje
Skunk Works
07. 02. 2018 22.37
+2
hahaha, .....sem mislil, da si že končal z vici za nocoj,.....
orcus
07. 02. 2018 22.40
-1
orcus
07. 02. 2018 22.42
+0
Ce pa imas res sp, pa celo zaposlene, pa se zamisli kaksno placo mu dajes in kaj si mislis o njemu
Skunk Works
07. 02. 2018 22.43
+6
Ja, hišniki, čistilci, medicinske sestre, gasilci, ipd, so, se strinjam, premalo plačani v JS, za katerega gre več kot preveč in dovolj denarja, vendar je tam nepravično razporejen, pa da ne govorimo, kje vse ponikne v zdravstvu in še na milijon mestih. Znotraj tega iščite rešitve, ne pa s krajo gospodarstvu žagat prihodnosti te mlade države in njene mlade generacije, ki mora bežati v tujino......
orcus
07. 02. 2018 22.52
+0
Jaz nimam kaj iskat, jaz sem z temi ljudmi delal dvajset let. Pa nisem bil na podnu, pac nisem bil zadovoljen. Skozi so nas jehali z solanji, certifikati, protokoli, sparanjem, dobrim gospodarjenjem.... place pa realno samo dol. Po dvajsetih letih sem si lahko manj privosco kot na zacetku. Nena te fopam, ker nimam nic od tega. Vecina je ostala in je se sedaj tam, jaz pac sem sel naprej. Ni enostavno, da pa se. Denar v JS izginja v dolocenih krogih tesno povezanih z politiko. Place tu nimajo veze. Javna narocila, korupcija, pranje, razne malverzacije, klientele....
ukukuruz
07. 02. 2018 21.28
+9
Jaz vam sam tolk povem, da če se mojmu otroku kaj zgodi na ta dan v vrtcu, vas pošljem tja kjer ne potrebujete več denarja!
Nogo3
07. 02. 2018 21.31
+3
Kaj pa bi se mu naj zgodilo.Saj so lepo povedali, da bo za vse otroke poskrbljeno...
orcus
07. 02. 2018 21.34
-7
Pol pa poskrbi za otroka in spostuj delavce v vrtcu, ki ti drugace cuvajo tvoje najvecje bogastvo in ponos!
ukukuruz
07. 02. 2018 21.41
-2
Ja? Kot razumem tisti ki bodo delali za to ne bodo plačani in dejansko jim narekujejo naj ne delajo. Vem kako izgleda če samo par otrok pustiš pol ure da delajo kar želijo... v našem vrtcu pa bodo združili vse starostne skupine in vprašanje koliko bo sploh učiteljic... in če bodo raje pile kavico kot pazile na otroke je vseeno če jih ni.
ukukuruz
07. 02. 2018 21.45
-2
Seveda sem kar pričakoval odgovor "poskrbi za otroka"... Nimam ravno "bring your 3yr old kid to work" službo. Nimam babice in dedkov in ne mislim iskat in plačevat neke "naključne" privat varuške ki jim ne bi zaupal svojega psa
ukukuruz
07. 02. 2018 21.49
-2
Absolutno spoštujem vse delavce, tudi učiteljice, ampak moj otroj je le edini moj otrok... zato tako kot jaz prevemam odgovornost da vam ga zaupam, prevzamite tudi vi to odgovornost da ga čuvate.
orcus
07. 02. 2018 21.49
+3
Jaz svojega nebi peljav ce strajkajo, nikoli ne ves. Raje bi placal varusko, pa se pod realni sektor spada, bo vesela zasluzka. Saj vrtca ti za tisti dan ne bodo obracunali, vsaj jaz jim nebi placal
ukukuruz
07. 02. 2018 21.53
-2
Tako da še enkrat ponovim bolj preprosto; moj otrok je moje vse in če se mu kaj zgodi boste vi postali moja živjenjska misija.
orcus
07. 02. 2018 21.54
+2
Vidis kikuriku, ni javni sektor vedno brezveze
ukukuruz
07. 02. 2018 22.01
-3
Nisem nikoli rekel da je brezveze. Jaz samo pravim da če delaš nekaj naredi to dobro. Pridt na šiht in zabušavat ni na mojem urniku. Če imaš rad svoje delo ga opravljaj korektno in če ga nimaš rad si najdi službo drugje...
ukukuruz
07. 02. 2018 22.05
+1
načeloma je eden izmed pogojev da postaneš učitelj da imaš vsaj približno rad otroke, tako da "načeloma" ne bo večjih problemov... vedno pa so tu pomisleki... poznam kar nekaj takih v ZS ki pravijo "ne morš me tko slabo plačat kakor jaz lahko slabo delam" in čisto možno je da je tudi v JS nekaj takih :)
Opazujemvas
07. 02. 2018 22.17
+1
ukukuruz@Dragi prijatelj popolnoma prav imaš, samo mislim, da te orcus ne razume.Dragi orcus, človek ti misli dopovedati, da bi v primeru, da se njegovemu otroku kaj zgodi, zaradi takih kot si ti in tebi podobni, boš visel iz drevesa tako ti, kit tebi podobni.
Štefka Šturm
08. 02. 2018 16.25
-1
Če se stavka se ne dela, kaj ti ni jasno ukukuruz. Mar v vrtcih nimajo ustavne pravice do stavke? Vzami si dopust in popazi svojega malčka, s tem boš pokazal spoštovanje do učiteljic tvojega otroka, ki si vsak dan znova prizadevajo, da bi mu bilo lepo ob tem pa ga še zelo veliko naučijo.
orcus
07. 02. 2018 21.25
-2
Mi v realnem sektorju se moramo bolj potrudit, da si bomo javni sektor privoscili. Ce pa na tej relaciji izginja denar, pa ke treba politiko vprasat kje je?? Slovensko gospodarstvo je bilo leta v krizi in slabo delalo, pa so ljudje vseeno bili servisirani iz strani javnega sektorja. Govorim o zdravstvu, policiji, gasilcih, vojski in podobnih. Za agencije za folkloro, hitro potezni sah, strikane natikace... mi je vseeno
Skunk Works
07. 02. 2018 21.32
-1
Skunk Works
07. 02. 2018 21.34
-1
Včasih mi uide in komu zabrusim: pojdi za ene 5 -10 let kot s.p. na prosti trg, ..tako da postaneš človek,.......da boš razumel življenje,.....
orcus
07. 02. 2018 21.35
-1
Niti ne, pac je treba bit objektiven, pa stvar pogledat z vec kotov, kako knjigo prebrat, se razgledat
orcus
07. 02. 2018 21.36
-1
Ali si preprican da je slovensko gospodarstvo ful dobro in delavci nadpovprecni? Mhm.
Skunk Works
07. 02. 2018 21.23
+12
Na kratko: problem je ker živimo v dveh svetovih, eni na krvavo realnih tleh, in ta drugi živeči v oblakih, in deželi vedno polnih bankomatov, ...in ker državo šofirajo oni z oblakov, se nam obeta temu primerna prihodnost,......pa lahko noč,.....
Nogo3
07. 02. 2018 21.34
-3
Tudi v JS so ljudje, ki bankomat lahko bolj poredko obiščejo. Lahko delajo nadure, a jih žal ne morejo dobiti izplačane. S čim pa gospodarstvo podpira zaposlene v Js?
TistoPravo
07. 02. 2018 21.19
+4
Učitelj bi bil, če bi kaj naučil...naučitelj...policist, rešitelj...vojak, borec...zdravnik, ki bi ozdravil...ozdravnik...in sodnik, ki pošteno razsodi...razsodnik. Politik, pa brez političarjenja...voditelj z odgovornostjo...ker je pač lažje bit dobro in sigurno brez jasne odgovornosti plačan z nekim nazivom funkcije, ki jasno opisuje pot do rešitve...in ne rešitev....pa je seveda to človekovo spenevedanje zelo pisano na kožo, ljudem brez etike. A ko stavkajo, je to ni nič drugega kot...zahtevamo. Zakaj že? A zato, da učite...ali zato, da kaj naučite...a zato da zdravite, ali zato da ozdravite...a zato, da sodite...ali zato, da razsodite. Z vso svojo odgovornnostjo in z jasnim prevzemom posledic, ko delo ni uspešno vestno in pošteno...predvsem do ljudi, ki vam to sprenevedanje omogočajo. Hlapci, aia hlapci. Kdo so že oni. Je težko priznati, seveda težko...ker naučiti razsoditi ozdraviti reševati in se boriti in biti odgovoren voditelj narodu po nareku se ne da. Predvsem pa si odgovoren voditelj nebi kupoval glasove s tem, da učite sodite zdravite...on vam pa zato delo in rezultat dovoli sesanje naše domovine na plečih hlapcev.
orcus
07. 02. 2018 21.20
-1
SKRIPT
07. 02. 2018 21.03
+1
Vsi iz stranke resnice,ali ste si sinoci ob 21.00 na slo ogledali idajo o pedogiliji v cerkvi,to je pravi problem
orcus
07. 02. 2018 21.07
+3
Problem je ker je v Sloveniji desnica za drek! En mucenik vlece vse v brezno, levica pa se krepi in siri svojo neproduktivno idejologijo. Pod crto, kriv je Jansa, ki onemogoca razvoj desnice, sam pa nenaredi nic pametnega, razen da goni o svojih kompleksih
SKRIPT
07. 02. 2018 21.02
+0
Problem ni javni sektor,ampak potomci domobrancev in rkc
orcus
07. 02. 2018 21.03
+0
NajboljsiBoguniverzuma
07. 02. 2018 21.13
+5
Heh, hlapček zafrustriran!! Slovenci v Argentini so dosti bolj zavedni, kot mi v Slovenijo!! Druzijo se, pomagajo si med seboj, negujejo naš jezik itd.. Zaradi rdečih parazitov, nas bodo pa balkanci povozili na lastni zemlji!!
User1063544
07. 02. 2018 21.13
+5
Problem je javni sektor je in bo tudi ostal... En avtomehanik ti računa uro dela 40€ samo zato ker mu država od tega vzame 19€ in za koga???? Za nekega 70 letnega dr. veterana v zdravstvu ki smdri po cipresah, nič ne dela ima pa 8000€ plače.... Med tem pa mehanik dela za 900€ Seveda mladi ne dobijo službe in odhajajo... TO JE PROBLEM!!!
sid33
07. 02. 2018 21.14
-1
Problem so paraziti, če so pa še v kombinaciji z "borci" hostarji, pa to pomeni bankrot države, eno so že uspeli uničiti, sedaj so na dobri poti, da uničijo še drugo v dobrih 80 letih...
Skunk Works
07. 02. 2018 21.19
+0
Ja, njihove države so bolj kratkega daha,.....dokler jim ne zmanjka sposojenega denarja, kot bi rekla nekdanja železna Lady Margaret Teatcher,.....
orcus
07. 02. 2018 21.19
In kaj imajo veze zdaj tisti ekstremi z vsesplosno stavko??? Potem pa je treba uredit te ekstreme ki skodijo vsem nam, ne pa se zdaj jokat ker oni stavkajo mi pa moramo delat it
orcus
07. 02. 2018 21.52
+1
Joza to za argentino ne vem, je verjetno dolga zgodba, za one doli pa ti dam prav. Se v Lj se govori slovensko, nisem bil ze deset let tam
orcus
07. 02. 2018 20.52
-9
Za vse v realnem sektorju, ki jim marsikaj ne gre v racun: dajte odpovet, prekvalificirajte se in se zaposlite v javne. To je popolnoma legalno! Lahko ste sestra gasilec policaj uradnik.... ni potrebno bit celo zivljenje mehanik sivilja mesar prodajalka ali navadno delavec. Ce pa vasa firma slabo dela pa dajte odpovet pa idite drugam in pokazite direktorju svoje! Ali pa v tujino, to tudi gre!!
orcus
07. 02. 2018 20.53
-2
orcus
07. 02. 2018 21.09
-1
Mozno je tudi, delam pa drugace v realnem sektorju. Takim kot si ti smo pa v otroskih letih rekli jera cmera
orcus
07. 02. 2018 21.10
-1
Sicer pa ne razumem tocno kaj govoris, kao grozis mu ali kaj?
snifff
07. 02. 2018 21.16
@orcus se ti kar kregaš sam sabo ali kaj?
snifff
07. 02. 2018 21.19
Lej delam v gospodarstvu, sam nisem slabo plačan, res ne ampak vidim pa veliko anomalij drugje, recimo pri moji ženi npr. in me to zelo moti, ker ravno tako dela v gospodarstvu, ampak uravnilovke ni.
orcus
07. 02. 2018 21.32
Pa delam tudi jaz v gospodarstvu. Res sovelike razlike. V javnem sektorju so razlike in v gospodarstvu. In tudi med obema. Samo da vsi iz realnega sektorja sedaj pljuvajo po stavki in pokroviteljsko mi vas placujemo.... ne no, to pase sedaj samo politiki, ki nebi rada porabla presezkov za place, ampak bi si rada napolnila kleti, da bo kasneje lahko igrala svoje perverzne igrice. Bolj kot pljuvanje po javnem sektorju bi nam koristil boj za manjso obdavcitev in proti bolanemu bogatenju elit
User1063544
07. 02. 2018 20.49
+10
Realni sektor mora nujno na cesto.. Najprej da se JS prizemlji z njihovimi nerealnimi pravljičnimi zahtevami, in drugič da se sformatira to politiko na nivo ljudovlade. Dajte no ljudje, kako dolgo bomo še požirali ta SR.. Vse je bilo umetno povzročeno; Najprej so si rastalali nagrade med direktorji in je tako prišlo do verižne reakcije v javnem sektorju ki kot ovce v čredi paradirajo svoje zahteve neglede na posledice, ki bodo doletele državo. .. Tako si politika nabira točke. Mi delavci v realnem sektorju pa bomo za nagrado dobili, višje davke, pšrispevke in še kakšnega zraven.. nepremičninski je tako ali ta ko že na poti... KAKO DOLGO ŠE??? DRŽAVLJANSK NEPOKORŠČINE. Ker ta stavka dokazano krati pravice zasebnemu sektorju s tem da ga postavlja v podrejen položaj čeprav ZASEBNI SEKTOR PRINAŠA DODANO VREDNOST v to gnilo državo. ZS ima manjše plače samo zato, da ima JS polno rit... A res ne vidite tega?? Me zanima kaj bi bilo, če nehamo plačevati račune, davke, prispevke itd.. da se ustavi promet, storitve, proizvodnja in prodaja... Od kod bo pa takrat JS dobil svoje plače????
orcus
07. 02. 2018 20.58
-2
Bolj se potrudi v sluzbi pa ti bo dal lastnik visjo placo. Mogoce.
User1063544
07. 02. 2018 21.03