Slovenija

Katičeva ne sprejema odgovornosti: Naloga stroke je, da ministru predlaga ukrepe za izboljšanje stanja

Ljubljana, 22. 02. 2018 06.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 13 min
Avtor
Jure Tepina/Urša Zupan/STA/A.I.
Komentarji
1924

Po negativni oceni Nata našim vojakom je vlada razrešila načelnika Generalštaba SV Ostermana in na njegovo mesto imenovala Alana Gederja. Ministrica se ob tem sprašuje, kako je lahko poročilo z oznako 'Nato restricted' prej kot do nje prišlo do medijev. Je pa poudarila, da za slabo oceno Nata ne sprejema odgovornosti, saj da o tem ni bila obveščena.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Ministrica ne sprejema odgovornosti za slabo pripravljenost vojakov
    10:20
    Iz 24UR ZVEČER: Ministrica ne sprejema odgovornosti za slabo pripravljenost vojakov
  • Iz 24UR: Alan Geder je novi načelnik SV
    03:17
    Iz 24UR: Alan Geder je novi načelnik SV
  • Iz SVETA: Ministrica: preverjanje bi lahko prestavili
    02:11
    Iz SVETA: Ministrica: preverjanje bi lahko prestavili
  • Iz SVETA: Kdo je Alan Geder?
    01:47
    Iz SVETA: Kdo je Alan Geder?
  • Korez pojasnjuje prejeto nezadostno oceno
    03:20
    Korez pojasnjuje prejeto nezadostno oceno
  • Korez o stanju v Slovenski vojski
    00:40
    Korez o stanju v Slovenski vojski
  • 'Oprema vojakov ni slaba'
    03:58
    'Oprema vojakov ni slaba'
  • Zakaj je ministrica izvedela šele iz medijev?
    01:29
    Zakaj je ministrica izvedela šele iz medijev?

Dejstvo, da bataljonska bojna skupina 72. brigade Slovenske vojske (SV) pretekli teden s strani Nata ni prestala preverjanja pripravljenosti za bojno delovanje, za kar je ministrica Andreja Katič izvedela šele iz medijev, je prineslo kadrovske spremembe v Slovenski vojski, lahko pa se tudi zgodi, da bosta sedanja kontingenta morala svoje služenje v tujini podaljšati.

Katičeva je odgovornost za stanje preložila na načelnika Generalštaba SV Andreja Ostermana, s katerim sta že dlje časa v slabih odnosih. Vladi je predlagala njegovo razrešitev in ta je Ostermana danes tudi razrešila. Na njegovo mesto je na ministričin predlog imenovala njegovega namestnika Alana Gederja.

Po naših informacijah, ki so jih potrdili na Generalštabu SV, je bil Osterman v ponedeljek, torek in sredo na že prej planiranem dopustu, ki mu ga je odobrila ministrica sama in je torej zanj vedela. Vso odgovornost in posle je v tem času po vojaški hierarhiji prevzel njegov namestnik, torej Geder. On je bil tisti, ki bi ministrico moral seznaniti z negativno oceno, za katero je izvedel v ponedeljek, pa tega ni storil.

Katičeva pravi, da se z Ostermanom ni razumela, ker se ni strinjala z njegovim načinom, da je vojska politično usmerjena.
Katičeva pravi, da se z Ostermanom ni razumela, ker se ni strinjala z njegovim načinom, da je vojska politično usmerjena. FOTO: POP TV

Bosta morala sedanja kontingenta podaljšati svoje služenje v tujini?

Po tistem, ko je bataljonska bojna skupina, oblikovana v 72. brigadi Slovenske vojske na ocenjevanju po merilih Nata dobila oceno nepripravljena za bojevanje, so na vojski tudi odpovedali udeležbo vojakov iz te brigade na misijah v Libanonu in Kosovu. Tako se lahko zgodi, da bosta sedanja kontingenta morala svoje služenje v tujini podaljšati.

Informacijo so potrdili v Slovenski vojski.

Kot so pojasnili, je danes razrešeni načelnik Generalštaba slovenske vojske Andrej Osterman od poveljnika sil Milka Petka zahteval analizo razpoložljivih kadrov za rotaciji na Kosovu in v Libanonu. Ko jo bo prejel, se bo odločil, na kakšen način bosta ti rotaciji sestavljeni. Tako je možno, da bodo vojaki, ki so že na teh misijah, morali svoje delo podaljšati, ni pa to nujno, so povedali v vojski.

Končno odločitev bo najverjetneje sicer moral sprejeti danes imenovani novi načelnik generalštaba Alan Geder, ki bo posle od Ostermana prevzel prihodnji teden, predvidoma že v ponedeljek.

Katičeva ne sprejema odgovornosti: Naloga stroke je, da ministru predlaga ukrepe za izboljšanje stanja

Ministrica za obrambo Andreja Katič je za 24UR ZVEČER povedala, da ne prevzema odgovornosti za nastalo situacijo glede negativne ocene Nata, prav tako načelniku Ostermanu "zameri", da je za to izvedela šele iz medijev. "Naloga stroke je, da ministru v katerem koli resorju, ne zgolj meni kot obrambni ministrici, predlaga ukrepe za izboljšanje obstoječega stanja," je Urošu Slaku povedala Katičeva.

"Sama kot ministrica za slabo oceno nisem odgovorna, saj je pripravljenost vojakov delo generalmajorja." Katičeva je dejala, da je ta vlada naredila veliko za Slovensko vojsko, strogo pa zanika 42. člen Zakona o obrambi, ki pravi, da minister določa planiranje in opremljanje slovenskih vojakov. "Še enkrat poudarjam, da je naloga generalmajorja, ki je pripadnik stroke, da predlaga izboljšave in usposabljanja. Če je vedel in vedel zagotovo je, da brigada ne bo prestala testiranja, bi mi to moral povedati, da bi stvar prestavili." 

Ministrica Katičeva je v oddaji 24UR ZVEČER dejala, da ne prevzema odgovornosti za slabo pripravljenost vojakov, saj da je to delo generalmajorja.
Ministrica Katičeva je v oddaji 24UR ZVEČER dejala, da ne prevzema odgovornosti za slabo pripravljenost vojakov, saj da je to delo generalmajorja. FOTO: POP TV

Katičeva je sicer pred tem na novinarski konferenci povedala, da je odločitev o zamenjavi Ostermana z Gederjem sprejela po tehtnem razmisleku. "Vesela sem, da je sprejel izziv, ki ne bo lahek in verjamem, da bo pripomogel k izboljšanju slovenske vojske – ob podpori ministrstva, vlade in celotne politike. Verjamem, da bova lahko skupaj naredila pravi korak v pravo smer," je dejala in mu zaželela uspešno delo. Po njenem mnenju je nesprejemljivo, da so vojake povsem po nepotrebnem izpostavili negativni oceni v očeh slovenske javnosti. "Tega si ne zaslužijo. Preudaren poveljnik pošilja vojake v boj zato, da zmagajo."

Glede Ostermanovega dopusta in neobveščanja je povedala, da je bil po njenih informacijah prisoten ob preverjanju vojske, tudi na Počku. "V teh dneh je bil v Sloveniji, tudi na ministrstvu, imel je možnost, da bi me obvestil," je zagotovila in izpostavila tudi vprašanje, kako je lahko poročilo z oznako "Nato restricted" prej kot do nje prišlo do medijev. Prav Osterman je po ministričinih besedah tudi odredil preverjanje na Počku, čeprav je vedel, da bodo neuspešni.

Na vprašanje, ali sta bila z Ostermanom res že prej v slabih odnosih, je odgovorila, da je večkrat poudarila, da se ne strinja z njegovim načinom, da je vojska politično usmerjena. "In tudi to, da je v javnost vse prišlo prej, kot k meni, ni bilo prav." Zakaj ga torej ni zamenjala že prej? "Morda bi to res morala storiti, kljub nasprotovanju", je odvrnila. Na vprašanje, nasprotovanju koga, pa ni želela odgovoriti. "V svojem mandatu se nisem velikokrat oglašala, želela sem v hiši reševati zadeve, čeprav so stvari curljale v javnosti in so nekateri posamezniki izvajali velik pritisk. A tokrat je bila storjena velika škoda za vojake," je dejala ministrica. 

Kar se tiče spolitiziranosti slovenske vojske, je ministrica v oddaji 24UR ZVEČER dejala, da ima vsak človek pravico do lastnega mnenja: "A sodelovati morajo s tistim ministrom, ki ga ta trenutek imajo. Po volitvah pa je seveda vse drugače." 

Pahorju se zamenjava generalmajorja tik pred volitvami ne zdi smiselna

Na vprašanje, ali Ostermana, s katerim se očitno nista razumela, ni zamenjala zaradi predsednika Boruta Pahorja, Katičeva v oddaji 24UR ZVEČER ni želela odgovoriti. Pahor je danes namreč dejal, da se mu zamenjava generalmajorja tik pred volitvami ne zdi smiselna. "Do volitev je še nekaj mesecev, zamenjava je zato kljub temu smiselna, čeprav se predsednik kot vrhovni poveljnik SV s tem ne strinja," je bila jasna ministrica, ki sicer jasnega odgovora glede pereče teme ni podala. 

Na očitke, da je ministrici premier Miro Cerar očital, da ne obvladuje razmer v lastnem resorju, je dejala, da je vladi podala popolno poročilo in da bodo razmere v mesecu dni uredili. "Kar se tiče škornjev – danes smo v skladišču našli 1500 popolnoma novih Alpininih vojaških škornjev, ki so prestali vsa testiranja, torej ni res, da vojaki nimajo kvalitetne obutve."

Predsednika republike in vrhovnega poveljnika obrabnih sil Pahorja je sicer Katičeva danes seznanila z razlogi za imenovanje novega načelnika Generalštaba Slovenske vojske. Pahor je ponovil dvom o smiselnosti zamenjave štiri mesece pred volitvami, so sporočili iz urada predsednika republike.

Katičeva je Pahorju zagotovila, da ga bo skupaj z novim načelnikom Gederjem sproti obveščala o ukrepih za izboljšanje razmer v obrambnem resorju.

Borut Pajor dvomi v smiselnost zamenjave načelnika GŠ štiri mesece pred volitvami.
Borut Pajor dvomi v smiselnost zamenjave načelnika GŠ štiri mesece pred volitvami. FOTO: UPRS

'Vlada je od leta 2015 povečevala finančna sredstva za Slovensko vojsko'

Ministrica je še poudarila, da je vlada od leta 2015 povečevala finančna sredstva za SV. Leta 2015 bilo za vojsko namenjenih 361 milijonov evrov, od tedaj dalje so se obrambni izdatki vsako leto so dvigovali. Letos je tako vojska dobila dodatnih 82,2 milijona evrov, je naštela Katičeva. Povečana vlaganja bi se po njenem prepričanju morala že poznati. Tako je po oceni ministrice glavni problem vojske vodenje.

Kot je danes ugotavljala Katičeva, v vsem tem času ni bilo izboljšanja pri poveljevanju v vojski. "Veliko moramo narediti na področju voditeljstva v vojski," je dejala. Spomnila je, da je prav Geder v zadnjem času tudi javno izpostavil svoj kritični pogled na stanje v SV. Zato ministrica verjame, da bosta skupaj naredila korak v pravo smer. Kot je napovedala, bosta z novim načelnikom v čim krajšem času predstavila možne ukrepe.

Ministrica je izrazila prepričanje, da bo novi načelnik pripomogel k izboljšanju razmer v SV, "ob veliki podpori ministrstva, vlade in celotne slovenske politike". Po njeni oceni je Geder sprejel izziv, ki ne bo lahek.

Cerar: Nad poročilom smo bili presenečeni, v vojski se očitno dogajajo zadeve, ki jih ministrica nima pod nadzorom

Iz ministričinega poročila, ki sem ga prejel, izhaja, da je bila kadrovska popolnitev in opremljenost enote ustrezna, negativna ocena preverjanja se nanaša na priprave, vodenje in poveljevanje, gibanje na bojišču, vzdržljivost, premike in transport, in medicinsko podporo, informatiko in komunikacije. Vzrok za tako stanje je – glede na poročilo – pomanjkljiva usposobljenost osebja, pa je na novinarski konferenci povedal premier Miro Cerar.

Ob tem je poudaril, da je vlada že konec leta 2016 na osnovi strateškega pregleda obrambe sprejela ukrepe, s katerimi so vojski zagotovili dodatna sredstva, nato pa so sprejeli tudi ukrepe, usmerjene v izboljšanje pripravljenosti in organiziranosti SV. "Vlada je torej v veliki meri svoje naloge že opravila, zato smo bili presenečeni, ko smo dobili to poročilo," je dejal.

Kot poroča ministrica, iz rezultatov ocenjevanja 72. brigade "izhaja, da se ukrepi za izboljšanje stanja SV ne izvajajo s pričakovano dinamiko", je navedel. In ker je prav načelnik Generalštaba SV po zakonu o obrambi prvi odgovoren za pripravljenost, delo in uporabo vseh poveljstev in enot SV, ga je vlada zamenjala.

Cerar je presenečen tudi, da se je SV sama odločila za to ocenjevanje v času, ko bi lahko vedela, da ta enota še ni v celoti pripravljena. "Tu je prišlo do javnega in namernega samoponižanja SV in vojakov. Mislim, da je to zelo neprimerno," je dejal premier, zato je od Katičeve zahteval, da preveri, "kdo je sprožil takšno dejanje in s kakšnimi motivi".

Predsednik odbora za obrambo Žan Mahnič je včeraj na Twitterju zapisal, da bi ministrica morala odstopiti, a o tem danes na tiskovni konferenci ni bilo govora. Mahnič je ministrico znova pozval k odstopu, prav tako tudi brigadirja Franca Koračina in Milka Petka, saj brigada preverjanja ni prestala pod njunim vodstvom.

Vse to kaže tudi na težave pri delovanju SV in tu mora ministrica po Cerarjevih besedah zagotoviti, da se bodo zadeve normalizirale. "Zato sem ji naložil, da mi najpozneje v enem mesecu predstavi dodatne ukrepe, s katerimi bo bojna bataljonska skupina dosegla končne operativne zmogljivosti," je dejal. Od nje pa pričakuje tudi splošne usmeritve za učinkovito porabo sredstev v vojski in ustreznejše opremljanje vojakov.

Na očitke o odgovornosti ministrice Katičeve pa je Cerar dodal, da ta primer kaže, da se v vojski dogajajo zadeve, ki jih tudi ministrica nima v celoti pod nadzorom in pričakuje, da bo zadevo spravila v red. "Katičeva ve, da mora vzpostaviti nadzor nad resorjem. Generalštab ji mora pomagati. Če kdo pri tem ne bo uspešen, mora prevzeti odgovornost," je ob tem dejal Cerar.

Obregnil se je tudi ob dejstvo, da je njegova vlada prevzela mandat v času, ko je bilo celotno področje obrambe v zelo slabem stanju, saj so vsa leta krize sredstva za vojsko upadala, kriza je naredila svoje, tudi politika preteklih vlad pa je pokazala, da vojska nima osrednje pozornosti. "Naša vlada je sprejela ustrezne normativne in finančne ukrepe, da se začne vojska modernizirati, če bo imela ustrezno vodstvo. Ta proces bo treba nadaljevati," je še dejal.

Dogajanje je ob robu vladne seje komentiral tudi Karl Erjavec, ki je danes zunanji minister, bil pa je tudi obrambni. Meni, da ocena, ki jo je prikazala vaja, gotovo ni realna in da je šlo za določena pretiravanja. "Ne verjamem, da vojaki nimajo ustrezne obutve. Mislim, da gre tukaj za nekaj drugega. Morda tudi za tako imenovano belo stavko, zaradi nezadovoljstva v sami vojski. Ne verjamem, da se naši vojaki ne znajo gibati po terenu, da nimajo dovolj kondicije, da nimamo ustreznih vozil za prevoz vojakov, kot se očita v tem poročilu," je dejal. Ob tem je dodal, da z razrešitvijo načelnika Generalštaba SV "še ne bomo rešili vseh problemov, ki so se nabrali v preteklih letih znotraj Slovenske vojske".

Tiskovni predstavnik SV Simon Korez je včeraj zanikal navedbe, da je oprema vojakov vsesplošno slaba.
Tiskovni predstavnik SV Simon Korez je včeraj zanikal navedbe, da je oprema vojakov vsesplošno slaba. FOTO: POP TV

'Ne gre za obliko bele stavke, a splošno stanje je apatično'

Predsednik Sindikata vojakov Slovenije Gvido Novak na drugi strani meni, da je zamenjava Ostermana samo prevalitev krivde za stanje, v kakršnem se je znašla Slovenska vojska (SV). Odgovornost za to je bolj na strani ministrice za obrambo Andreje Katič in celotne vlade.

Osterman je bil prvi, ki je v DZ jasno povedal da v vojski rabimo 42 milijonov evrov za normalno delovanje. A tega denarja nismo dobili in posledica se že vidi. Gvido Novak, predsednik Sindikata vojakov Slovenije

Opozoril je, da politika še vedno ni naredila ničesar za izboljšanje stanja v vojski. Menjava na vrhu Slovenske vojske pa "stvari ne bo nič kaj potegnila v pozitivno smer", saj načelnik generalštaba ni pravi naslov za odgovornost. Spomnil je, da je bil Osterman prvi, ki je v DZ jasno povedal, da v vojski rabijo 42 milijonov evrov za normalno delovanje: "Tega denarja nismo dobili in posledica tega je verjetno tudi to, da smo prejšnji teden na preizkusu dobili nizko oceno."

Novak je komentiral tudi izjave zunanjega ministra Erjavca, da ocena, ki jo je prikazala vaja, gotovo ni realna in da je šlo za določena pretiravanja, morda tudi za tako imenovano belo stavko zaradi nezadovoljstva v vojski. "Tu ne gre za obliko bele stavke," je zagotovil predsednik sindikata. Je pa potrdil, da pripadniki vojske niso motivirani, da bi dali vse od sebe in da bi vaja uspela, saj se po njegovih besedah ukvarjajo z nizkimi plačami in kadrovsko stisko v vojski. "Splošno stanje je zelo apatično," je še dejal.

SDS: Osterman je za težave, ki jih ima SV, še najmanj odgovoren

Zamenjava načelnika Generalštaba SV ni epilog zadnjih dogodkov v SV, pač pa mora zaradi strokovne odgovornosti priti do zamenjave brigadirjev Franca Koračina ter Milka Petka, pa meni poslanec SDS Žan Mahnič. Politično pa je po mnenju SDS odgovorna ministrica za obrambo Andreja Katič, zato vztrajajo pri njenem odhodu s položaja.

V SDS menijo, da je general Osterman, ki ga je vlada danes razrešila z mesta načelnika Generalštaba SV ter na njegovo mesto imenovala njegovega dosedanjega namestnika Gederja, najmanj odgovoren za težave v SV, o katerih mediji poročajo v zadnjih dneh.

Zamenjava načelnika Generalštaba pomeni, da je bila v Sloveniji končno sprejeta odgovornost, a z vidika strokovne odgovornosti mora odstopiti tudi ministrica. Žan Mahnič

Z vidika strokovne odgovornosti bi morala svoj položaj zapustiti brigadir Koračin, poveljnik 72. brigade SV, ki ni opravila preverjanja, in poveljnik poveljstva sil brigadir Petek, ki je pred odhodom enote na teren pregledal postroj, je na današnji novinarski konferenci dejal poslanec SDS in predsednik odbora DZ za obrambo Mahnič.

Sicer pa je po mnenju SDS za stanje v SV in za zadnje dogodke politično odgovorna ministrica Katičeva. To po Mahničevih navedbah dokazuje tudi dejstvo, da je za novega načelnika Generalštaba SV predlagala generala, ki ga "edinega od vseh generalov ni želela oceniti, dokler mu Osterman ne bi znižal ocene". Ministrica je Gederja šikanirala, ker je na seji odbora DZ za obrambo pred dvema tednoma ostro opozoril na stanje v SV, meni Mahnič. S tem, ko ga je predlagala za načelnika, pa mu je po njegovem mnenju pritrdila in priznala svojo politično odgovornost.

V SDS sicer menijo, da je do današnje razrešitve Ostermana in imenovanja Gederja prišlo izključno zato, da Katičeva "reši svojo kožo". Mahnič se je sicer strinjal z oceno Katičeve, da gre za politizacijo SV, ker "sta ministrica za obrambo in njena stranka SD Slovensko vojsko do konca spolitizirala". Ob tem je vnovič opozoril na kadrovanje SD.

Mahnič je še ocenil, da je Osterman svoje delo v danih razmerah dobro opravil, izpostavil pa je tudi ustrezne kompetence Gederja. "V SDS se sicer zavedamo resnosti težav in od generala Gederja ne pričakujemo, da bo čez noč naredil čudeže," je povedal poslanec in ponovno opozoril na hude težave s financami, kadri in neprimerno opremo v SV. Če Geder ne bo imel podpore vladajoče politike, po Mahničevem mnenju do sprememb ne more priti.

Korez: Vojaška oprema ni slaba

Svojo plat zgodbe so v sredo predstavili tudi v SV, kjer so zaradi prejete negativne ocene zaskrbljeni, ni pa jih ta rezultat v celoti presenetil. Tiskovni predstavnik Simon Korez je spomnil na minule negativne ocene SV, ki so bile po njegovem posledica šibkosti SV na področju kadrov, opreme in zagotavljanja sredstev za razvoj.

O tem, kdo je odgovoren za neustrezno bojno pripravljenost bataljonske bojne skupine, ni želel govoriti, češ da morajo položaj najprej analizirati.

Zanikal pa je navedbe, da naj bi imeli vojaki tudi neprimerno opremo, ki je sicer nova, zaradi česar naj bi nekateri med usposabljanjem dobili ozebline. "Ob večkratni in dolgotrajni uporabi vojaška oprema mora biti strgana, mora se uničiti! V nasprotnem primeru vojaki ne izvajajo svojega temeljnega poslanstva, to je usposabljanje tudi v ekstremnih primerih," je pojasnil. "Narobe bi bilo, če bi vojaki imeli zelo zloščene čevlje, ko pridejo s terena."

Primopredaja med Ostermanom in Gederjem bo po informacijah z ministrstva za obrambo sicer predvidoma prihodnji teden, ko bosta Osterman in Geder tudi podala izjavi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (1924)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PUMA
07. 03. 2018 18.13
+1
Kaj naj še dodam ja ministrica za obrambo Katičeva o njej sem že precej pisal in tudi Pahorju a zakaj ker je prav njegova vlada u bistvu vse vlade jemalo prav od obrambne ministrice in od vojske sredstva a kaj sedaj naj Pahor sedaj napiše POROČILO koliko je njegova vlada vzela vojski sredstev in vse vlade še pred Pahorju vsi bi morali napisati POROČILO koliko so vzele a Katičeva ni čarovnik da dela čuda z toliko manjka sredstev.Katičeva ima prav da ne sprejme odgovornosti saj ona ne komanduje vojski krivi so tisti kateri so URILI Slovensko vojsko a kaj se tiče čevljev,čevlji gredo od zadolžitve vojaka in koliko dolgo je ta vojak v službi SV in marsikateri novi ki pride v vojsko zadolži tudi stare čevlje a če so strgane ima vsak vojak pravico da dobi nove a ti čevlji so za nalašč nastavljene zgolj za fotoaparat in še enkrat zakaj ni bila vojska tedaj pripravljena in kdo je kriv pa KRIVI so tisti kateri so tisto vojsko urili a ne Katičeva in sam Pahor priznava da je plača premala in kaj sedaj ali bodo Katičevo raztrgali ki NIČ NI KRIVA ona dela in da koliko je denarja madona bodite vsaj malce razgledani komentatorji in ne jo kar na prve besede Katičevo obdolževati ker nimate prav in pika...
piu
07. 03. 2018 16.37
-1
V bistvu je situacija taka, da bi ministrica in Borat morala podati prošnjo na Dob, da ju takoj zaprejo, tudi brez ugotavljanja odgovornosti.......... to bi ustrezalo nastali situaciji....
piu
07. 03. 2018 16.34
-1
Ministrica se ne sme sprtaševati kako je prišlo v javnost, ampak mora ona to pojasniti javnosti....... oziroma bi že morala.....
oježeš
07. 03. 2018 10.32
Take zadeve se dogajajo v vseh področjih, zato, ker nihče ni za nič odgovoren. Ko bodo razdelili odgovornost glede na delovne dolžnosti in delovna mesta, bo povsem drugače. Še predsednik navadnega društva odgovarja s svojim imetjem za društveno lastnino, v državnih službah in na vodilnih položajih pa nihče ne odgovarja za nič. Samo sprenevedanje in podtikanje, ko se želijo nekoga znebiti, ker ne more nekdo delati čisto po svoje ampak po predpisih.
PUMA
07. 03. 2018 18.37
Odgovorne so vse vlade do sedaj naj spomnim ko je bila kriza pa kje so klestili pa ravno pri vojski samo jemali so tudi Pahorjeva vlada a Katičeva ni čarovnik in da reće denarja je dovolj ali naj sebi laže tako premislite prej kaj posameznik želi komentirati a glih Doba si ne zasluži sploh ne to je za mene žalitev ti zgoraj PIU ne bodo te zbrisali če bi jaz to navedel bi bil zbrisan..
blazter
23. 02. 2018 20.14
-1
Verjetno ni nihčeomenil ničesar. Tudi Pahor ni pred časom omenil ničesar.
wolfterier
24. 02. 2018 16.20
+1
Pahor je lani in predlani opozarjal na nezadostno pripravljenost in opremljenost vojske.Cerar in Katićka nista slišala !!!
blazter
25. 02. 2018 21.54
Ja no to sem povedal. Da ministrica ni slišala ničesar, tudi vlada ne, kar se je govorilo. Če ne razumeš dvoumnosti....
Uporabnik473573
23. 02. 2018 18.14
-4
NATO = Amerika, POPTV = Ameriški lastnik NATO želi 2% državnega proračuna za vojske po svetu. Američani zato preko 24ur spreminja javno mnenje, da do tega pridemo. Je kar preveč očitno. Slovenci pa ovčice nasedate medijskemu spinu.
Klimova
23. 02. 2018 17.05
+7
Najbolj me razbesni, ker nihče ne prevzame odgovornosti za svoja dejanja.
kapljač1
23. 02. 2018 14.40
-8
Tako je , kot je Katičeva obrazložila!
endva
23. 02. 2018 14.08
+8
Katićeva ne more skbreti za slovensko vojsko, saj je ne ćuti kot svoje. Njo bolj zanima ali bodo prebivalci njenega Velenkovaca uspeli obdržati realsocialistični kip njenega maršala druga Mirka!
ROMELS
23. 02. 2018 13.41
-2
JLA je bila zakon.
wolfterier
24. 02. 2018 16.23
+2
Ja,veličastno so bežali iz Knina,predsednik Martić je mamo v kleti pozabil,tako se mu je mudilo !!!
puspan
23. 02. 2018 12.51
+0
Ti čevlji na sliki, v svojem obstoju še niso videli globina na sebi, kaj šele žabjo mast.
korintos23
23. 02. 2018 13.01
-1
In ti škornji v SV niso več v uporabi 6 let!
puspan
23. 02. 2018 13.11
-1
Nisem hotel napovedati starosti, se pa tudi na deset let staremu usnju lepo vidi, koliko je bilo vzdrževanja na njemu. Nič in spet nič. Jaz imam vedno zimske čevlje v odličnem stanju, ne glede na njihovo starost, jih pa redno pred vsako uporabo namažem z žabjo mastjo. Ne verjamem, da v SV nimajo ustrezne zaščite, le uporabiti jo je vedno treba. Če nove čevlje ne vzdržuješ, so v pol leta za odpad.
korintos23
23. 02. 2018 13.27
+3
Plačan vojak je slab vojak, on ni tam zaradi branjenja domovine ampak zaradi plače. Ko bo pa zaropotalo, kaj pa potem???
wolfterier
24. 02. 2018 16.26
+2
Na politički nastavi v JLA je bezbednjak rekel,da smo prostovoljci.Pa sem rekel,če je to res,grem jaz jutri domov...pet dni sem premog premetaval !
puspan
23. 02. 2018 12.48
+8
Kdaj pa je pri nas že kateri minister sprejel odgovornost? Še nikoli. Jaz jo čisto razumem, saj bi s priznanjem izgubila mesečno gažo, ki ni majhna. Kot vsi drugi se bo držala svojega mesta tudi z zobmi, če bo treba. Moramo enostavno priznati, da za demokracijo nismo in še dolgo ne bomo sposobni. Nikjer nas več ne jemljejo resno in vedno bolj bo tako. Smo pač del Balkana, kamor tudi spadamo. Samo opozicijo poglejmo, ki si ne zasluži tega imena že od vsega začetka ne. To so dejstva, ki se jim ne moremo izogniti.
korintos23
23. 02. 2018 13.05
-5
Če vojak nizahteval novih škornjev je kriva ministrica, Če jih je, pa jih ni dobil, je tudi kriva?
puspan
23. 02. 2018 13.12
-2
Po moje še čevljev ne bi bilo treba zahtevati, samo mazati jih je treba redno in problema sploh ne bi bilo.
kaktusar1
23. 02. 2018 13.12
+5
kori, vsaj članek preber....Opozoril je, da politika še vedno ni naredila ničesar za izboljšanje stanja v vojski. Menjava na vrhu Slovenske vojske pa "stvari ne bo nič kaj potegnila v pozitivno smer", saj načelnik generalštaba ni pravi naslov za odgovornost. Spomnil je, da je bil Osterman prvi, ki je v DZ jasno povedal, da v vojski rabijo 42 milijonov evrov za normalno delovanje: "Tega denarja nismo dobili in posledica tega je verjetno tudi to, da smo prejšnji teden na preizkusu dobili nizko oceno."
korintos23
23. 02. 2018 13.22
-3
kaktusar, kaj ima politika če vojak ni usposobljen? Krivi so vsi od navadnega vojaka naprej. Čudno je pa to, da niso dobili dobre ocene, pa ne zaradi slabih škornjev! To je politična pacunga, metanje polen pod noge, fasali pa bodo ravno toti kateri so to povzročili!
korintos23
23. 02. 2018 13.26
-1
Plačani vojak mora biti usposobljen ob vsakem času in vremenu, zato je plačen. Če se mu pa ne dopade pa naj vse pusti in gre naprej poklica opravljat za katerega se je izšolal.
kaktusar1
23. 02. 2018 13.38
+1
težko je meni nekaj komentirat, zakaj točno so padli, ker je zaenkrat bolj malo podatkov o tem, se pa strinjam, da mora poklicni vojak biti vedno 100% pripravljen, mu pa mora država tudi omogočit, da se v tem času , ko ima pogodbo ne ukvarja s drugimi stvarmi...(plača, normalno preživetje, stanovanje ali pač objekt kjer lahko živi.....)..to je kot v športu...delo poklicnega športnika je, da se ukvarja s tistim, kar najbolj zna, vse ostalo pa mora biti urejeno....to, da je pa vse urejeno, je pa stvar vodstva in politike (za vojaka) in tu je naša država padla na izpitu...
korintos23
23. 02. 2018 14.05
-1
kaktusar, vojak je državni uslužbenec, ima plačo pač tako kot jo ima, vsak si prostovoljno izbere poklic! Če pride do vojne, kakega posredovanja, bodo pristopili v obrambo domovine tudi tisti kateri niso za to plačani, kateri imajo domovino v srce, ne zaradi denarja, ker jo imajo radi in v njej živijo! Prvo morata poklicni športnik in vojak pokazati kaj vesta, kaj obvladata, vnaprej se denarci ne talajo! Naši vojaki tega zadnjič niso pokazali, na izpitu NATO so padli, in sedaj za nagrado večje plače???
kaktusar1
23. 02. 2018 14.32
+1
vsak ma svoje mnenje...dober delavec je zadovoljen delavec...še vedno ne vem točnega vzroka, zakaj so padli ustvari dobili negativno oceno..lahko ti poveš?
korintos23
23. 02. 2018 15.59
-1
kaktusar, Nato ima svoje norme, kot v športu, če tega ne dosežeš pač ne greš na svetovno prvenstvo, kaj je še tu za praviti, niso se izkazali kot vojaki, niso dosegli norm NATO, kljub temu da so imeli že par mesecev pri sebi zahtevek in navodilo, samo potem bi moral švic teči.
kaktusar1
23. 02. 2018 18.40
+2
se prav, da ne veš točno, kaj je bilo slabo, ampak posplošuješ..po tej logiki, bi lahko samo slabše streljal..recimo..
kaktusar1
23. 02. 2018 12.25
+3
no, dejstvo je, da se bo čez par mesecev elita mal zamenjala, pa bosta oba..ministrica in novi načelnik general štaba spet samo bivša...
korintos23
23. 02. 2018 12.34
+2
kaktusar1
23. 02. 2018 12.38
+4
kaktusar1
23. 02. 2018 12.43
+3
sej mamo velik takih....od tiste švice, ki nam jo je obljubil demos, je ostalo samo še švicanje državljanov..na eni strani mamo tabele, ki načrtujejo samo revanšizem, na drugi pa taleve, ki še vedno harajo po svoje....narod je pa vmes in naj...e
korintos23
23. 02. 2018 13.05
+0
kaktusar, volivci se vedno prav odločijo! Če ni kaj v redu, potem se za 4 leta drugega izvoli. Počakajva.
korintos23
23. 02. 2018 12.12
-3
Kim Žan Mah Nič bo te toto vojsko vkup sklanfo ali ne?
resort
23. 02. 2018 12.00
-4
Sedaj pa je že čez mejo, to kritiziranje ministrice in blebetanje "strokovnjakov" . Naj bo vsem jasno. Ministrica ni vojaška oseba in ni podvržena generalštabu, da bi bila odgovorna za tako stanje. Vsaka jutranja "smotra" bi pokazala stanje ali "sra..." v enoti. Ali tega dejanja ni več v vojski. Potem pa je res kot vaška združba. In kdo je vrhovni poveljnik in kdo vsi podrejeni, ki so zadolženi za red in disciplino. v vojski gre odgovornost od spodaj navzgor in obratno, ampak v vojski, ne navzven.
staridida
23. 02. 2018 12.15
+2
kaktusar1
23. 02. 2018 12.23
+6
pol je ministrica samo za okras...aja, zato so zadnje čase vojaški ministri ženskega spola..
korintos23
23. 02. 2018 12.35
+4
kaktusar, v Nemčiji odstavili prometnega ministra ker je prometni znak malo visel, za to je bil on odgovoren, Katičeva pa za strgane škornje stare 6 let! Vsaj zakrpala bi jih lahko.
kaktusar1
23. 02. 2018 12.39
-1
ne vem, kaj mi hočeš povedat s tem...al pa še enkrat preber zgornji post, pa moj odgovor najn
korintos23
23. 02. 2018 13.00
-1
Prvo ke kriv vojak da ni zahteval drugih škornjev, čeprav je to bilo zaigrano, potem je kriv njegov poveljnik, če je zahteval, potem pa še in še dobro plačanih oficirjev in generalov, potem pa pride na vrsto ministrica, tako bo vedno, tudi ko boste vi vladali. hahaha
kaktusar1
23. 02. 2018 13.11
-1
mi..kdo mi...a si včeraj s postelje padel...tabelih ne maram, tardečih pa tud ne...kdaj bomo potem mi vladal...
korintos23
23. 02. 2018 13.24
+1
SDS to dela, sedaj se za vsako slamico lovijo ko jim slabo kaže. Še vedno misliš da treba ministrica odstopiti?
kaktusar1
23. 02. 2018 13.42
+1
nikoli nisem bil pristaš sds in vedno pravim, da ko izbiram med levo in desno opcijo, se odločim za manjše zlo, to je..rdeče ...in kljub temu sem še vedno prepričan, da bi morala ministrica prevzet svojo odgovornost (pa ne za tiste stare škornje na sliki :), ampak za ostale stvari....
prašek
23. 02. 2018 11.58
-3
Zdaj se pa opravičuvljem, ampak raje od vas imam to kar me zdajle čaka, namreč krvavico !
lizing
23. 02. 2018 11.52
+12
To kar kažejo z opremo ne bo povsem držalo. poznam razmere od znotraj pa tako hudo tudi ni. Je pa res ,da je iz vojske odšlo vse kar je kaj veljalo ostalo je pa kar je. Pa absolutno preveč ljudi v generalštabu tako v civilnem kot v vojaškem delu
ROMELS
23. 02. 2018 11.50
-4
Boljše in bolj varno je bilo v jugi.
staridida
23. 02. 2018 11.57
+2
RoccoS
23. 02. 2018 11.48
+6
Zanimivo je gledat 24ur, kako je začel sistematično diskreditacijo levih strank, po napadu na luko mesca je bila na vrsti smc z milojko, sedaj so se spravili na katičevo... pa čeprav štiri leta spremljamo nesposobnost omenjenih. Naslednji napad pričakujmo še na erjavca zaradi nesposobnosti pogajanj s hrvaško. V ozadju pa je vse namenjeno le enemu cilju, to je preusmeritev glasov levih volilcev v korist šarca. Žalostno pa je le to, da bodo ljubitelji turških limonad in šova kmetije temu nasedli!
staridida
23. 02. 2018 11.51
+2
resort
23. 02. 2018 12.02
+7
Ta , ki to vodi, nima v mislih Šarca ampak svoj pohlep po oblasti.
mallonge
23. 02. 2018 11.42
+11
Katićeva tako ne ve kaj je odgovornost, sicer na ta položaj sploh ne bi kandidirala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mallonge
23. 02. 2018 11.43
+10
Tajnica je čisto lep poklic z zanjo zadosti velikimi izzivi.
korintos23
23. 02. 2018 11.44
-3
Šola šteje, eni so ministri drugi pa na portalu neumnosti kvasijo kot ti! Enkrat se že sprijazni da ste gotovi, noče vas vaš ljudstvo, volivci so vam hrbet pokazali.
prašek
23. 02. 2018 11.45
-4
Skrajni čas, da VI prevzamete. Samo še narod zamenjate ....
mallonge
23. 02. 2018 11.47
-1
Po vama se ravna tudi kvaliteta ministrice in vojske, žal.
prašek
23. 02. 2018 11.48
-4
mallonge
23. 02. 2018 11.50
+1
Po tvojem dobro, je dokazano slabo. Preberi si poročilo.
prašek
23. 02. 2018 11.52
-4
Tudi o tebi bi se dalo napisati dobro poročilo, pa ne bi nihče verjel vanj !