Slovenija

Kar 80-odstotni porast nelegalnih prehodov meje, policija za pomoč vojske

Ljubljana, 26. 03. 2020 16.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Daniel Fazlić / STA
Komentarji
894

Vlada je že nekajkrat opozarjala na potrebo po aktivaciji 37.a člena o obrambi, ki bi vojakom dal nekatera pooblastila, ki bi omogočala njihovo aktivno sodelovanje pri varovanju južne meje. Za dodelitev pooblastil je potrebna dvetretjinska večina poslancev Državnega zbora, to pa bi zahtevalo podporo tudi opozicijskih poslancev. Kaj ta pooblastila sploh pomenijo in kdaj bi jih potrebovali?

Vojska zdaj ne more aktivno posredovati pri preprečevanju nelegalnih prehodov meje. Kot smo lahko opazili, vojska opazuje določene točke na južni meji, in ob morebitnih nepravilnostih pokliče policijo.
Vojska zdaj ne more aktivno posredovati pri preprečevanju nelegalnih prehodov meje. Kot smo lahko opazili, vojska opazuje določene točke na južni meji, in ob morebitnih nepravilnostih pokliče policijo. FOTO: Miro Majcen

Kot sta napovedala notranji minister Aleš Hojs in tudi premier Janez Janša, bi se vojska tako lahko tudi aktivno vključila v varovanje južne meje, kjer policistov primanjkuje. Trenutno je na južni meji nekje okrog 150 vojakov, ki policiji večinoma pomagajo podporno, sami pa se ne smejo vključiti v noben postopek, ki bi zahteval legitimacijo posameznikov ali preprečeval nelegalne prehode meje. Vojaki tako pogosto sodelujejo na skupnih patruljah, omogočajo pa, da imajo policisti, ki so z njimi, številčno pomoč in dajejo vidik pomembnosti, a aktivno se ne smejo vključevati.

Ker je policistov v današnjih situacijah premalo, saj nadzorujejo tako italijansko kot avstrijsko mejo in imajo tudi več dela v notranjosti države, medtem pa še vedno nadzorujejo in preprečujejo nelegalne prehode meje, so na vladi predlagali aktivacijo 37.a člena. Tudi podatki o nelegalnih prehodih meje za prve mesece v letu 2020 kažejo, da prihaja do izjemnega porasta, in že leta 2019 je bila rast zelo visoka. Policija pravi, "da se je število glede na prva dva meseca leta 2019 povečalo za 79,8 odstotka."

Prehodi meje

Dnevna poročila, ki jih pošiljajo policijske uprave, kažejo, da se ta trend v marcu ni nič spremenil, še več, nekatera kažejo, da se celo pospešuje. Po naših informacijah naj bi bila tudi hrvaška policija bolj pasivna glede preprečevanja prehodov meje med Bosno in Hrvaško. Slovenska policija zaznava tudi 20-odstoten porast prošenj za mednarodno zaščito in kot dodajajo, "so pričakovanja glede nadaljevanja trenda negotova, tudi zaradi situacije zaradi covida-19."

Vlada je tudi tvitnila, da bodo tudi drugače razporedili delo policistov, da bi lahko nadomeščali tiste, ki bi morebiti zboleli, kar pomeni, da je oziroma bo policistov na meji verjetno še manj.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kaj pravi 37.a člen?

Na podlagi zgornjih podatkov in dodatnih zahtev po potrebah policije na severni in zahodni meji ter tudi v notranjosti, kjer pomagajo dodatno nadzorovati spoštovanje omejitev gibanja, je dejstvo po mnenju poznavalcev, da bi bila časovno omejena razporeditev več vojakov na mejo smotrna. 37.a člen pa vojski daje relativno široka pooblastila pri širšem varovanju državne meje, saj bi vojaki lahko dobili naslednja pooblastila: opozarjanje, napotevanje, začasno omejevanje gibanja oseb in sodelovanje pri obvladovanju skupin in množic.

Ta zakon tudi pravi, da za vojake ta pooblastila niso absolutna, kar pomeni, da morajo, ko izvedejo ukrepe, ki jih predvideva zakon, o tem nemudoma obvestiti policijo. 37.a člen ne predvideva, da bi vojska ta pooblastila lahko uporabila za druge policijske naloge, ki niso povezane z varovanjem meje, pa tudi omejuje trajanje pooblastil na največ tri mesece. To sicer lahko podaljšajo, a je ponovno potrebna dvetretjinska večina navzočih poslancev. Člen je sicer že bil aktiviran leta 2016, ko so vojakom za obdobje treh mesecev ta pooblastila dali, in kot je takrat rekla notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar, ravno z namenom razbremenitve policistov in povečanja učinkovitosti varovanja meje.

Negotova usoda dogovora med EU in Turčijo

Turčija je leta 2015 odprla vrata do Evrope in takrat je pol milijona migrantov v samo nekaj mesecih ali tednih s turške obale prišlo do prestolnic številnih evropskih držav. Prav tako je prišlo do preobremenitve varnostnih sistemov in hitrega reševanja kriz, v praksi pa je to pomenilo, da so večino migrantov spustili do držav, v katere so želeli priti.

Predsednik Recep Tayyip Erdogan je pred meseci ponovno grozil z odpiranjem meja, grožnje pa konec februarja tudi uresničil. V sredini marca so bili  na grško-turški kopenski meji novi izgredi in spopadi, saj je na tisoče ljudi poskušalo nelegalno prečkati zunanjo mejo Evropske unije. Turki namreč, poleg milijardnega paketa pomoči, ki je bil dogovorjen leta 2016, zahtevajo nove dopolnitve in večjo denarno nadomestilo EU. Kaj se bo zgodilo v prihodnjih mesecih pravzaprav ne ve nihče, saj je politična situacija v Turčiji zelo negotova, tudi zato, ker je možno opaziti določene vzporednice z letom 2015, kar smo podrobneje opisali v članku Geopolitični deja vu na grško-turški meji.

Politična podpora v Sloveniji

Notranji minister je včeraj povedal, da je pozval vse poslanske skupine, naj razmislijo o podpori aktivaciji 37.a člena. Pogovore s skupinami je že začel. Opravil jih je že s SDS in SNS, Levico, ki predlogu najbolj nasprotuje, do petka pa bo zaključil pogovore z ostalimi skupinami in se nato odločil, ali bo predlagal podelitev izrednih pooblastil vojski.

Danes so sledila srečanja s poslanskimi skupinami SMC, DeSUS in SAB, v petek pa se bo Hojs sešel še s poslanci LMŠ in nazadnje s poslansko skupino SD. Dosedanji odzivi kažejo na to, da v opoziciji z izjemo SNS načelno niso naklonjeni uveljavitvi takšnega ukrepa. 

V Levici so po sredinem srečanju tako sporočili, da vztrajajo, da bi bil ukrep pretiran, nepotreben in celo protiustaven. Nasprotovanje aktivaciji 37.a člena je danes v izjavi za medije ponovil tudi vodja poslancev Levice Matej T. Vatovec.

Policisti imajo več dela tako na zahodni kot na severni meji.
Policisti imajo več dela tako na zahodni kot na severni meji. FOTO: Aljoša Kravanja

Prvak SD Dejan Židan je dodal, da je povezovanje aktivacije 37.a člena z obvladovanjem epidemije "povsem napačno". V SD trenutno navedbe o aktivaciji vojske po njegovih besedah razumejo kot "najavo represije". Bodo pa na pogovor o tem vprašanju po napovedi Židana kljub vsemu sprejeli notranjega ministra Hojsa.

Poslanka LMŠ Jerca Korče je medtem ocenila, da trenutne razmere niso takšne, da "bi na zalogo, zaradi morebitne grožnje povečanega prehoda meje aktivirali ta člen". Če bi se zadeve spremenile, pa so se v LMŠ o novonastalih razmerah pripravljeni pogovoriti, je pojasnila.

V SAB medtem niso vnaprej proti temu, da vojska na meji pomaga policiji. "Ocenjujemo pa, da v tem trenutku še niso izpolnjeni vsi pogoji za aktivacijo tega člena," je danes dejala predsednica SAB Alenka Bratušek. Z ministrom Hojsom so se zato danes dogovorili, da jim posredujejo še dopolnjeno gradivo, ko bo to pripravljeno, in se takrat o tem ponovno pogovorijo. "Varnost ljudi in države je tudi za nas na prvem mestu," je poudarila.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (894)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tirolec
29. 03. 2020 10.05
+5
Vsem migrantom STOP ! To so borci, ki bodo kot mravlje zasedle vsa ozemlja EU. Od koder so, ni več vojnih razmer, cel svet je obdan s COVID-19 in se tudi okoli tega vse vrti. Kdo želi zamegljevati resnico o migrantih? Vse migrante poslati cokom pokom nazaj DOMOV v njihovo domovino. /pika.
Ost1234
27. 03. 2020 16.33
+0
Vdor migrantov se preprečuje na začetku priliva migrantov - v Grčiji! Ne pa znotraj meja EU!Koliko vojakov in policajev so v Grčijo poslale države EU?? Koliko v Italijo? Ajde da vidim podatke!
SLO-SURVIVAL
27. 03. 2020 14.33
+19
aha že drugače čivkate, na to sem opozarjal leta in leta! Niso to miroljubne družine, ki nikomur nič nočejo, ljudje imajo internet in so videli kaj se dogaja na grško turški meji! Sedaj si jih levaki lahko domov peljete in jih krmite, samo kako dolgo!!!
Hachi
27. 03. 2020 14.03
+5
1. Janez,zakaj ne aktiviras rezervne policije? 2. Janez,mi prosim razlozis,zakaj se ne onkoloskem pregledu ne mores niti narociti na pregled,ki bo čez 4 mesece.zakaj je potrebno čakat 1 mesec,da se bo dalo narociti in potem spet čakati se 4 mesece.kaksne veze ima narocanje na pregled za 4 m3sece naprej s trenutnim virusom. A na onkoloskih oddelkih ni nikogar,ki bi narocal bolnike?
Ost1234
27. 03. 2020 14.23
+4
Še en pameten ukrep - ukinitev celoletnega recapta. Namesto 4x po zdravila sedaj 12x! Bravo!!! Kronično obolelih se je treba pač rešit????
tirolec
29. 03. 2020 10.07
Ja točno, nekaj se kuha...bomo kmalu dobili vročo župo...namesto zdravil...
štrekeljc
27. 03. 2020 12.33
+6
Poglejte prva dva odstavka 37. člena: (1) Naloge Slovenske vojske so: - izvaja vojaško izobraževanje in usposabljanje za oborožen boj in druge oblike vojaške obrambe; - zagotavlja potrebno ali zahtevano pripravljenost; - ob napadu na državo izvaja vojaško obrambo; - ob naravnih in drugih nesrečah v skladu s svojo organizacijo in opremljenostjo sodeluje pri zaščiti in reševanju; - izvršuje obveznosti, ki jih je država sprejela v mednarodnih organizacijah in z mednarodnimi pogodbami. (2) Slovenske vojske ni dovoljeno uporabljati za politično ali strankarsko dejavnost ali namen. Če vojska HOČE pomagati in nima drugih namenov, lahko to stori že sedaj, saj lepo piše: ob naravnih in drugih nesrečah v skladu s svojo organizacijo in opremljenostjo sodeluje pri zaščiti in reševanju. Naj torej pomaga, ne da se gre politiko - ki se je itak ne sme!
Ost1234
27. 03. 2020 12.58
+2
Ja, to je res. Ampak zajec je v drugem grmu ....
HorstWiesel
27. 03. 2020 12.59
+3
Ost1234
27. 03. 2020 13.24
-4
HorstWiesel
27. 03. 2020 13.43
+1
Ost1234
27. 03. 2020 13.57
-3
HorstWiesel Ja, verjamem da veš ... Bo pa zelooooo težko šlo čez ...
jastreb13
27. 03. 2020 12.29
+16
Z takimi izjavami in stališči ti praznoglavci samo potrjujejo kar že narod dolgo ve. Gre za navadne odpadnike in izdajalce slovenske družbe. Te davkoplačevalske parazite treba pod nujno zmetati na smetišče zgodovine. Udbopartijska tovarišija, ki ji ni mar za državo in narod, mar jim je samo za denar, ki ga narod vplačuje v davčno blagajno.
OrodniK
27. 03. 2020 11.49
+28
LEVICA, SD, LMŠ, SAB ste očitno PROTI SLOVENCEM!!! Zakaj ne dovolite, da vojska EFEKTIVNO zavaruje našo južno mejo? Samo iz razloga, da preprečite novi vladi da to naredi!!? PO KAKŠNI LOGIKI SE BODO SLOVENSKI VOJAKI OBRNILI PROTI LASTNEMU NARODU?!? kot navajate, da jih bo Janša ugrabil za lastne interese?!?! Pa da je vojska ˝razdeljena˝- kaj pol se bo vojska med sabo 1000 na 1000?!?! LOL! Slovenski vojak se NIKOLI ne bo obrnil proti lastnemu narodu, ne glede na to KDO MU TO UKAŽE!!! To pravico mu zagotavlja ustava!!! Pa ne mislite da smo ljudje tako neumni, da bomo nasedli na vaše politikantstvo in pridobivanje političnih točk. LEVIČARJI,NAROD VAS JE SPREGLEDAL!!! Še prave levičarje je SRAM kaj počnejo njihovi izvoljenci!!
Ost1234
27. 03. 2020 12.11
-11
Iz predloga vsaj 4. alinejo ( če že tretje ne) in zadeva rešena! Migranti ne hodijo čez mejo v nekih silnih množicah, temveč v skupinah!
OrodniK
27. 03. 2020 12.26
+18
Poglej si posnetke iz Grško Turške meje. Kot bi gledal srednjeveška obleganja ali horde orkov iz Gospodarja prstanov (lestve, trganje ograje, metanje zažigalnih molotovk, solzilca). Ja, mi bomo pa ˝proporcionalne ukrepe˝ sprejemali ko jih bo 500 000 na meji, tako kot je Šarec sprejemal ukrepe za Korono-okuženi zdravniki v bolnice in domove za starejše.
OrodniK
27. 03. 2020 12.27
+5
Poglej si posnetke iz Grško Turške meje. Kot bi gledal srednjeveška obleganja ali horde ork-ov iz Gospodarja prstanov (lestve, trganje ograje, metanje zažigalnih molotovk, solzilca). Ja, mi bomo pa ˝proporcionalne ukrepe˝ sprejemali ko jih bo 500 000 na meji, tako kot je Šarec sprejemal ukrepe za Korono-okuženi zdravniki v bolnice in domove za starejše.
Ost1234
27. 03. 2020 12.43
-8
Grška meja je Grška! In zunanja meja EU! In kaj počne EU? Najprej "Wilcomen", potem pa problem prepušča članicam! Pa ne mi o 500.000 migrantih na slovenski meji! Med Turčijo in Slovenijo je še kakšna meja, a ne?Na slovensko prihajajo le iz Bosne. Hrvati jih pa bore malo zaustavijo. Včasih so jih kar z vlaki dostavljali na hrvaško-slovensko mejo. Je danes podobno.
HorstWiesel
27. 03. 2020 12.46
+5
četrta lineja govori o "sodelovanju pri obvladovanju skupin in množic"
Ost1234
27. 03. 2020 13.43
-9
Teh množic pa na meji ni! Ta alineja je namenjena v primerih notranjih nemirov! Kaj ti ni jasno??
kuku...kuku
27. 03. 2020 11.08
+12
vrhovni poveljnik oboroženih sil republike slovenije.....samo s prstom migne pa mora bit vojska na meji....levi pa desni se pa lahko še naprej repenčijo,kdo je za,kdo je proti...
štrekeljc
27. 03. 2020 12.16
+1
Če samo s prstom migne, zakaj torej hočete, da se aktivira 37a. člen?
prašek
27. 03. 2020 11.07
-12
A je Jovanu zmanjkalo silikona ????? Je rekel , da bo neprodušno zaprl mejo !!!!!☺☺☺
Heretik1
27. 03. 2020 10.33
-43
Ne zaupajte Janši! Aktivirati želi zloglasni člen 37a samo zato, da bi vzpostavil diktaturo in legaliziral štajersko bando! Potem poti nazaj ne bo! Na enak način je diktaturo uvedel Adolf Hitler. Vsekakor so migranti in koronavirus manjša nevarnost za Slovenijo, kot pa Janša!
Malinha
27. 03. 2020 10.47
-8
Diktat nad vojsko ima njegova lutka, vendar ji sam želi neposredno diktirati. Pojem zaupanja pa sovpada s politično pripadnostjo: za zaupljive je on sam UP, edinstven in nenadomestljiv. Na drugi strani je pa vednost.
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.52
+7
Ja, teh 2000 vojakov s slabo opremo pa res lahko naredi diktaturo in škodo in to sredi EU in Nata.
Uporabnik1727405
27. 03. 2020 10.53
+15
Tvoja percepcija stanja je v celoti zgrešena.Sovraštvo ti je zameglilo razum.Ko bodo okuženi migranti prenašali virus,mogoče tudi v tvoj dom,se verjetno šele takrat boš spraševal ali je tvoje stališče bilo pravilno;takrat bo ,verjemi,prepozno ...
Jst !
27. 03. 2020 11.34
+0
Heretik1 Razlaga : kdor uči ali zagovarja krivo vero, je herétik - in to počneš ti . Ni kaj izbral si si najbolj originalen naziv !
mejacrnikal
27. 03. 2020 11.57
-1
Uporabnik1727405
27. 03. 2020 10.31
+26
Takoj je treba poslati vojake na mejo .Moramo v teh težkih časih biti vsi enotni,drugače pa se nam slabo piše...
emilzapata
27. 03. 2020 10.27
+9
ne morem se znebiti občutka, da sovpadanje begunske krize in pandemije corona virusa nista čisto naključje
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.28
-5
emilzapata
27. 03. 2020 10.34
+11
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.41
+4
Popolnoma možno. Med tem, ko se spopadamo s korono in so vse sile uporejene proti pandemiji, nam lahko skozi stranska vrata urivajo migrante s koronami, virusi, bacili in vrag si ga vedi čem vse.
Malinha
27. 03. 2020 10.50
+2
".. vrag si ga vedi čem vse." To ti sam skušam napisati kaj bi to "vse" bilo. Spodaj si pisal, da v času epidemije ni levih in desnih. Če zavlada diktatura, bodo posledice nosili tako levi kot desni.
HorstWiesel
27. 03. 2020 11.02
+7
Če, če, če,.... nobena diktatura ne bo zavladala, ker niti niso razmere za to primerne niti ni pogojev. Če misliš, da se bodo "janševi" vojaki vozili s tanki po LJ si presneto mimo ustrelil.
vinogradnik33
27. 03. 2020 10.26
-5
Ob aktivaciji 37A člena zaupam vojski , ne zaupam pa vladi Janše , da tega ne bo zlorabila
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.35
+7
in kako naj bi to zlorabila, kaj naj bi po tvoje naredila?
Jst !
27. 03. 2020 10.06
+22
Opozicija, dajte aktivirajte svoje, ki v Dražgoše hodijo v uniformah in s puškami na rami, če že ne želite, da se aktivira vojska. Jih je za celo vojsko in naj oni prevzamejo varovanje južne meje ! Janša bo vesel , da ste konstruktivna opozicija, pa še očitat vam ne bo mogel, da imate samo v Dražgošah 1 krat na leto smotro oz. zbor.
VolkBrenin
27. 03. 2020 09.44
-13
porast migrantov je grozljiva...za 80 % ...nsmesto 10 jih je sedaj že 18....Ubogi svečkarji....
wolfterier
27. 03. 2020 09.35
+17
Vsi ukrepi ne bodo pomagali nič,dokler se velike skupine okuženih tujcev sprehajajo po deželi !
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.39
+20
Točno to, zato pa je treba aktivirat 37a člen, da se nadzoruje ilegalne prehode, zajete tujce pa bi bilo potrebno ali vrniti nazaj ali pa v karanteno, do enega.
VolkBrenin
27. 03. 2020 09.43
-15
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.44
+5
volkec, dnevno jih nekaj ilegalno vstopi v državo
VolkBrenin
27. 03. 2020 09.46
-10
svečkar hors bo sedaj šel povedat v parlament kaj je treba ...in tam bodo demokratično sprejeli odločitev kako in kaj ... tudi janša govori o demokraciji....
VolkBrenin
27. 03. 2020 09.49
-9
ja...porast je strahovita...za 80 % ....pa to...
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.50
+6
V izrednih razmerah, ko velja omejevanaje demokratičnega gibanja, ko velja prepoved demokratičnega zbiranja več kot 5 ljudi, je očitno demokracija male okrnjena. Svečko si pa lahko nekam vtakneš.
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.03
+5
Očitno te svečke mikajo in spolno vzburjajo, sicer jih ne bi omenjal.
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.31
+32
Ni logično, da za celo državo velja omejitev gibanja,..... migranti bi se pa z vsemi možnimi virusi, bacili,.... nekontrolirano sprehajal čez mejo in po državi.
Malinha
27. 03. 2020 09.38
-20
Odlok, ki ga je spisala vlada o omejenem gibanju je ne samo protiustaven, celo pade na prvih pravnih izpitih. Po domače povedano: kazensko ovadbo zoper kršilca tega vladinega odloka bi zavrnil že sam tožilec. Vem, da ti ne bo jasno, ampak, tako pač je.
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.41
+17
Misliš? Govorimo o izrednih razmerah, ki trenutno veljajo, o omejevanju gibanja zaradi koronavirusa,.... Če misliš, da je to protiustavno se pritoži na ustavno sodišče.
VolkBrenin
27. 03. 2020 09.47
-7
horsem ni logično ...da jih kdo jezdi...s sedlom ali brez ...Tako pač je ...
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.52
+5
Malinha
27. 03. 2020 09.54
-7
Izredne razmere je razglasila vlada. Misliš, da vlada (naša, ali pa v katerakoli državi) ne počne protiustavnih stvari? Pojem izrednih razmer, ki ga je 'vrgla ven' vlada nima pravnorealne podlage. Vsekakor se ravnamo samozaščitno, tako posamezniki kakor celotna družba (pri nas in v tujini), vendar na sodišču, vsaj našem, zadeva enostavno 'pade'. Nobena opcija (politična ali individualna) se ne bo zaradi tega dajala na sodiščih, še manj pa na ustavnem, edino desna opcija z Điđijem na čelu, bi tak sodni ukrep takoj sprožila. Razmere, ki trenutno obstoje se lahko razrešijo hitro, oz. nedoločeno, zaradi tega ukrepi na sodiščih, z vojsko in izrednih razmerah niso relevantne, saj ne gre za dolgotrajnejši 'napad' na naše ozemlje s strani nekega 'sovražnika'. Če ti bo do tu stvar jasna, je ok., če ne, pa prenehaj z branjem. Torej, ravno to situacijo izkorišča trenutna vlada, da bi sprožila svojo ideologijo ter z njo posegla - izredno - v zakonodajo.
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.02
+10
Če si pozabil, ustavno sodišče je ugotovilo, da 37a člen ni protiustaven.
Malinha
27. 03. 2020 10.41
-5
Ti si pa pozabil dve točki: 1.) da o tem lahko odloči Državni zbor na predlog vlade z dvotretjinsko večino glasov navzočih poslancev 2.) da ga tudi ustavno sodišče velikokrat 'biksa'. Spomni se Ernesta Petriča in njegov pravno-vodoinstalaterski jezik: "ne pije vode." Zaradi njega kriminalec ne sedi na Dobu.
HorstWiesel
27. 03. 2020 10.48
+8
Nič nisem pozabil in prav je, da o tem odloča državni zbor z 2/3 večino. Tudi ustavno sodišče ga biksa, kot ga tudi vsi ostali, tudi ti in jaz. Treba pa se je zavedati, da trenutno niso normalne razmere, da so izredne razmere, da so nam zaradi pandemije okrnjene demokratične pravice in svoboščine,........ in prav je tako, če želimo omiliti in omejiti škodo, ohraniti čimveč življenj.
Malinha
27. 03. 2020 10.56
-3
".. zaradi pandemije okrnjene demokratične pravice in svoboščine." Demokracija, pravice, svoboščine v vseh njenih širokih pojmih niso tako okrnjene, da bi bilo potrebno vpoklicati vojsko. Tega se moraš zavedati. Kaj so izredne razmere, kdo izda odlok o izrednih razmerah, sem ti že spodaj napisal. Med drugim, ko omenjaš demokracijo, ta vlada ni bila demokratično izvoljena.
HorstWiesel
27. 03. 2020 11.06
+3
Vojsko se ne vpoklicuje zaradi urejanja razmer znotraj države ampak zaradi pomoči policiji pri nadzoru in omejevanju ilegalnih prehodov meje. Lahko pa na meji postavimo minska polja in avtomatska mitralješka gnezda pa ne bo potrebno niti policije niti vojske na meji. Glede vlade, zakaj pa je demokratično izvoljena vlada padla?
štrekeljc
27. 03. 2020 12.21
+0
Horst, izredne razmere NISO bile razglašene, zato so ti ukrepi protiustavni! Ne trdim pa, da niso potrebni!
jastreb13
27. 03. 2020 12.37
+0
Znano je, da ne premorejo kaj preveč svoje lastne pameti in se bolj zanašajo na čredni nagon zato se združujejo v krdela enako mislečih in ne kaj preveč intelegentnih. Tako pač deluje rdeča tovarišija.
METKA102
27. 03. 2020 09.16
+32
Kaj se sploh pregovarjate. Jasno je, da mora vojska na mejo. Avstrijci jo imajo že od 2015. Je pa še ena možnost: vsa Levica, SD in vsi, ki nasprotujejo, naj odidejo tja in nas varujejo, pa vojski ne bo treba.
štrekeljc
27. 03. 2020 12.23
-5
Nihče ni proti temu, da vojska varuje mejo, smo proti temu, da se uveljavi 37a. člen tak, kot je sedaj!
Hachi
27. 03. 2020 09.09
-11
A ni Jansa reku,da migrantov ne bo,ko bo on na ablasti.no,ocitno so migranti slisal zanj in jih je se za 80%vec.bravo Janko
wolfterier
27. 03. 2020 09.37
+15
Janša je na oblasti 10 dni,80% porast je od novega leta.Poklukar,pa to !
HorstWiesel
27. 03. 2020 08.57
+27
V takih razmerah je edino pametno in logično aktivirat 37a člen in poslati vojsko na mejo, da razbremeni policijo.
Malinha
27. 03. 2020 09.06
-13
V takšnih razmerah, ko deluje edinstvena pamet in logika desničarjev, le potrebno le to popolnoma ovršti.
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.18
+21
V danih razmerah, ko primanjkuje policije za uspešno varovanje meje, ko jo potrebujemo znotraj države, je edino pravilno poslati vojsko na mejo, da nadzoruje in omejuje ilegalne prehode migrantov.
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.19
+21
Ne govorimo o levičarjih in desničarjih, ker je to trenutno popolnoma brezpredmetno, govorimo o zdravi pameti in logiki.
Malinha
27. 03. 2020 09.31
-17
Pisal sem o "edinstveni pameti in logiki desničarjev" - preberi še enkrat - kar pomeni, ker si desničko, ti pač moram napisat, da kar je na desni politični opciji, nima stika z družbenorealnim, torej je izven obče pameti, kaj šele logike. Ker si desničko seveda tega ne boš razumel.
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.33
+11
In ker si ti tepec in ne znaš druzga kot ljudi ukalupirati na levičke in desničke, ker vidiš samo belo in črno brez vmesnih sivin, da o barvah niti ne govorimo, je taka tvoja izjava popolnoma tebi primerna.
wolfterier
27. 03. 2020 09.38
+9
A Kordiš se ti zdi zdrav in pameten,dej no !
HorstWiesel
27. 03. 2020 09.43
+10
Ja, razni kordiši, videmški, mesečniki, lunatiki,.... pa se cvetober zdravja in pameti
Malinha
27. 03. 2020 09.56
-9
OrodniK
27. 03. 2020 11.34
+5
...popolnoma ˝ovršti˝?!? Kaj naj bi to pomenilo velecenjeni intelektualec?