Slovenija

Bo s sprejetjem novega zakona lažje priti do stanovanj?

Ljubljana, 09. 11. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Tina Hojnik / 24UR ZVEČER
Komentarji
237

Kako do stanovanja, je vprašanje, ki si ga v Sloveniji zastavlja marsikdo, še posebej pa mladi. Cene novih in rabljenih stanovanj so izjemno visoke. Najemnine letijo v nebo, najemnih stanovanj je občutno premalo, po drugi strani pa je ogromno praznih. Po nekaterih ocenah celo 170 tisoč. Ministrstvo za okolje in prostor je pripravilo predlog novega stanovanjskega zakona, ki naj bi olajšal pot do stanovanj. Pa bo ta lahko ustregel vsem željam?

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Kako do stanovanja?
    03:05
    Iz 24UR ZVEČER: Kako do stanovanja?
  • Iz 24UR ZVEČER: Gosta Aleš Prijon in Boštjan Udovič
    09:23
    Iz 24UR ZVEČER: Gosta Aleš Prijon in Boštjan Udovič
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (237)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1375217
21. 11. 2019 11.31
+1
hayo72
09. 11. 2019 19.12
+10
Rešitev prekopirati iz tujine tam kjer živiš ni davka vsaka naslednja nepremičnina ki jo imamo v lasti min.10% vrednosti letnega davka pa bo stvar takoj resena
Sputnik8
10. 11. 2019 15.19
-2
In od kje bo lastnik pobral teh 10%?? Vam zaupam?? Od najemnikov! LP
Bourne
09. 11. 2019 14.09
+14
V 30 letih bi postena drzava z lahkoto zagotovila ustrezno kvoto javnih najemniskih stanovanj z normalnimi najemninami in razhajkala to nepremicninsko salabajzerijo na trgu.
detect
09. 11. 2019 13.18
+24
Motiviranost mi pade ko vidim kakšne plače so v Sloveniji celo za tiste, ki imajo neko izobrazbo, ter kako je vse drago. Če primerjam nekatere druge države, dobi nek navaden delavec po par 1000€ s tem da mu ni potrebno nič znat, nobene odgovornosti,... Brezveze Še nekega dostojnega življenja si ne moreš privoščit.
jugatneme
09. 11. 2019 13.40
-9
Pa skoči v tujino še ti delat, boš zaslužu brez dela....le kaj čakaš?
detect
09. 11. 2019 15.10
+7
EkonomskaSvoboda
09. 11. 2019 15.36
-4
detect, ampak resno. Skoči v tujino. Ne bi bil prvi. Pa zasluži, se nauči česa novega, pa se vrni magari potem. Saj ni konec sveta. Se upaš?
jugatneme
09. 11. 2019 21.58
-3
Jullia
10. 11. 2019 16.47
+2
detect ni rekel,da sev tujini ne dela, povedal je samo resnico,katera je ocitno tebi neznana! In res je, da v tujini ljudje imajo OD dostojno clovekovega zivljenja, pa naj dodam se to, da so najemnine za stanovanja prècej nizje, luknje katere oglasujejo najemodajalci v Sloveniji,so sramotne! Ti pa kar naprej nabijaj tvojo teorijo!
Jullia
10. 11. 2019 16.49
ocitno si si dobro postlal,briga te za ostale..:( , sicer ne bi utrujal ..
detect
09. 11. 2019 12.55
-4
v sloveniji velja nekako splošno prepričanje,da kdor si ni postavil hiše ,je lenuh.pač primitivnost ljudi.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 13.02
+0
Vsakomur ki je zapravil vse kar je zaslužil za osebne užitke, obleke, zabave, drage avte, draga potovanja itd, je zmanjkalo za družino, dom in prihodnost. Nekega dne pač prihaja račun za vse kar si počel, potreboval boš nego za starost, varno prebivališče, pokojnino, ker nisi vlagal za prihodnost boš pač pristal na socialnem dnu.
detect
09. 11. 2019 13.05
+1
Moros
09. 11. 2019 13.08
+0
TOčno tako in tako je tudi prov. Vsak je svoje sreče kovač!
Uporabnik113189
09. 11. 2019 13.13
+9
Hiša je tvoj življenjski prihranek, ki ga lahko vnovčiš, ko boš v stiski. Ali podaril v zamenjavo za ustrezne storitve v naravi. Vedno se najde rešitev, če imaš kaj ponuditi. Poskusi kaj zgraditi, boš opazil zanimivo zakonitost.. Potem ko si plačo porabil za hrano, položnice in še kaj kar si prisiljen plačati, ti ostane nek drobiž, s katerim kupiš material, na primer ploščice, pesek.. Skratka, v hišo ali stanovanje lahko vložiš samo prihranek. Ali kredit, kar je eno in isto, le da te v varčevanje prisili banka in to drago zaračuna, ker si sam nesposoben odločati o svojem denarju..
Uporabnik113189
09. 11. 2019 13.18
+20
In če nadaljujem zgodbo, če država tvojo hišo obdavči ( vemo da je nastali iz tvojih prihrankov) ni storila nič drugega, kot obdavčila tvoje prihranke, medtem ko tistega hedonista s potovanji, prenažiranjem večerij in zabav ni obdavčila. Je to enakost pred zakonom?
Uporabnik740916
09. 11. 2019 13.41
-8
Pač obsedenost slovenčkov, da morajo obvezno živet v hiši, pa če celo življenje kruh pa vodo jejo + imet večji avto od soseda. Mogoče se bomo počasi znebili tudi razmišljanja, da je treba bajto sezidat še za tri naslednje generacije - in potem penzionisti živijo v bajti, z katero rabijo GPS, da najdejo od sekreta do dnevne sobe. Stran vržen denar - živi se pa samo enkrat. Denar se da tudi drugače naložiti za starost, predvsem pa tako, da zato ne plačuješ davka na davek. Pač v tem pogledu je država bolj pametna kot slovenske ovčke :)
Uporabnik113189
09. 11. 2019 14.38
+5
V bistvi je vseeno, hiša, stanovanje, kontejner, ali samo zidanica za dva. Glavno da nisi na breme države in da država zato pobira malo davkov.. Množica "lenuhov" ki vse sproti zapravijo, zavračajo odgovornost za svoje bližnje, potem pa zahtevajo dom za upokojence, celodnevno varstvo, vrtce, socialno pomoč, celodnevno oskrbo na domu ( za priviligirane) ostali umrejo v čakalni vrsti, bi pa morala biti kaznovana. Zakaj bi sam moral kot davkoplačevalec prenašati zvračanje njihovih stroškov na moj račun se vprašam?
EkonomskaSvoboda
09. 11. 2019 15.36
+0
Detect: to pa ne velja. Jaz si nisem postavil hiše, pa mislim, da nisem lenuh. Daleč od tega:)
detect
09. 11. 2019 18.02
-3
Sputnik8
10. 11. 2019 15.21
Spet en , ki še hiše ni naredil, pa uči druge kako se dela.
Škrat na kvadrat
09. 11. 2019 12.45
+12
Zaradi 10 % kriminalcev, mora najebat 90 % poštene populacije. Kaj če bi raje pospravili teh 10 % na dob.
gulmor
09. 11. 2019 12.36
+5
Obdavčit prazna stanovanja, da bodo lastniki kr cvilili...in jih tako prisiliti k čimprejši prodaji. Tako pač 50.000€ vrednemu stanovanju nabiješ ceno 100.000€ in čakaš na obupanega bedaka, ki ga bo kupil...oziroma mafijca, ki bo tako opral nezakonito pridobljeni denar.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 12.48
+1
Komunisti so nekoč obdavčili vse lastnike da so kar cvilili, potem pa je nastala država revežev kot Kuba. To bi rad?
Uporabnik113189
09. 11. 2019 12.56
+3
Pa še to, visoko bdavčene ne bodo kupili niti tujci, saj niso na glavo padli, ti pa tudi ne, ker si ne moreš privoščiti kredita zaradi prenizke plače. Ker zagovarjaš visoke davke, boš jutri imel še nižjo. Res nič ne misliš na sebe, ampak samo o sovraštvu do drugih?
Uporabnik740916
09. 11. 2019 13.43
+12
Nekdo ima stanovanje - je njegova lastnina, zakaj rabiš nabijat davke? Zato, da dobi nekdo pravico bivanje v tvoji lastnini. Ja pajade - osebna odločitev je, a bo stanovanje orazno, ali boš koga noter spustil.
EkonomskaSvoboda
09. 11. 2019 15.38
+0
gulmor, tebi pa manjka šmajser v rokah, pa bosta s Kordišem delala novodobno nacionalizacijo do bridkega konca. Če rabiš pogledati kako to izgleda, scyscanner, za 500 eur letiš iz Amsterdama v Caracas ali v Havano. Lakho vidiš iz prve roke, ker meni ne boš verjel kam tvoje metode pripeljejo.
Škrat na kvadrat
09. 11. 2019 12.32
+1
VINO = visoko izobražena nezaposljiva oseba
CyberWorm00000
09. 11. 2019 12.39
+3
na filofaksu jh maš na tone : ))) slawoj žižek je lep šolski primer : )))
Uporabnik740916
09. 11. 2019 12.23
+12
Dokler bo slovenski mindset balkanski in hlapcevski - tako dolgo bo drzava taka kot je - politika je sam odraz vecine. Pri nas je folk vesel ce sosedu crkne krava, ce je drug na minimalcu, fousija, podpiramo vsakega luzerja ki je ‘bogi’, vsak prislek je vec vreden kot drzavljan, sicer, uspeh je nezazeljen, delo je nevredno, delavci niso srce podjetja. Hja - ne more biti drugace.
Škrat na kvadrat
09. 11. 2019 12.20
+3
V Nemčiji se zadnjih 6 let gradi neomejeno, razlog, obrestna mera je minimalna, in kredit = pomeni najemnino. Druga je, koliko firm gradi hale, ...delu ni videti konca, kvalitetnega kadra pa ni
Uporabnik740916
09. 11. 2019 12.31
+2
Tudi pri nas je hudo pomanjkanje kvalitetnega in delavnega kadra za nadpovprečne plače. Miselnost je: sistem javne uprave pa 3.000 EUR neto. Ko pa delavcu reces ce se pokrijes placo za 5.000 neto in prneses dobicek dobis tuk - lahko mas toliko, te pa butasto gleda.
Neža001
09. 11. 2019 12.17
+3
Zanimivost: dohodkovni cenzus, do katerega je najemnik (enočlansko gospodinjstvo) neprofitnega stanovanja še upravičen do neprofitne najemnine, je 2.200 EUR - NETO PLAČA, MESEČNO.... pol se pa pejmo.... Neprofitna najemnina za garsonjero v centru večjega mesta znaša okoli 80 EUR in se ni spremenila že od leta 2005... pa se pejmo še bolj....
CyberWorm00000
09. 11. 2019 12.25
+4
mislim da je skrajni čas da se wčlaniš w stranko SD : ))) tam ni limitou : ))) še wilo boš lohka ukradla : )))
kritika1
09. 11. 2019 12.16
+13
Že ne vem kolikokrat sem zapisal, da se vračamo v preteklost, ko je država poskrbela za vse. Strinjam se, da je država odgovorna, vendar v tem, da ustvari primerno okolje in v stanovanjski zgodbi tega zagotovo ni storila. Predsednik vlade kritizira ukrep BS a ta ista vlada, ki jo on vodi ni storila nič, da bi se stanje na tem področju izboljšalo. Praznih stanovanj je veliko in ljudje jih ne dajejo na trg, zakaj? Povejte kako boste stanovanje izpraznili, če podnajemnik dela neumnosti ... na papirju bi že nekako šlo, kako pa v praksi. Poglejte, še upravnika, ki dela neumnosti ne morejo zamenjati, kar kaže na resnično zablojenost celotnega sistema, da o stanovanjski gradnji ne izgubljamo besed, gradijo se samo nadstandardna stanovanja v prestolnici, vse ostani ni vredno omembe. Okolica Ljubljane, veliko možnosti za novogradnje, vendar ne tako, da zgradite sosesko brez vrtca, šole .., vse to je treba zgraditi, zagotoviti infrastrukturo .... O tem lahko samo sanjamo. Pokažite mi eno lokalno skupnost, ki dela na tem, ki načrtuje in gradi?? Koroška bi, pa nima smisla, ker vsi od tam bežijo, ni ceste, ni industrije ..., Štajerci se itak raje vozijo v Ljubljano, ker se jim to splača, otroci tam študirajo on pa tam delajo in se stvari pokrijejo in stroškovno je to zelo ugodno. To je samo nekaj drobcev, ko ta mozaik sestavimo dobimo pravo sliko. Vlada se s tem ne bo ukvarjala, ker bi bil to očitno prevelik zalogaj, bistveno bolj enostavno je kritizirati ukrepe BS, kot nareiti to, za kar si dejansko odgovoren, kajne g. Šarec. In če bomo k temu dodali še dejstvo, da se pri kreditni sposobnosti potni stroški in nadomestilo za malico ne upošteva dobimo realno sliko, kako sami sebe goljufamo. Tako, kot je grenka slika ukrepa BS, je potem grenak izračun za pokojnino ampak mi še vedno prisegamo na neobdavčen keš za malico in vožnjo čeprav pri tem izgubljamo čisto vsi!
Uporabnik8879
09. 11. 2019 12.29
+1
Saj pravilno razmišljaš, samo da bi se vse to kar pišeš lahko saniralo, bi bilo potrebno kar nekaj mandatov Šarca. Za enkrat on ni prav nilč kriv, to je zatečeno stanje od preje, ki ga v enem letu ni možno spremeniti, še posebno, če imaš manjšinsko vlado, kjer vsak vleče na svoj konc pod bremeni preteklosti. Kar se ukrepa za kredite tiče pa se ravno ne strinjam z Šarcem. Pretirano zadolževanje pelje k novimi potrebami po socialnih transferjih in reševanje tistih, ki kredita ne morejo odplačati in k novi bančni luknji. Pol Prekmurja je že v Avstrijski lasti, ker so se zadolževali v tamkajšnjih bankah, kreditov pa niso vrnili, tudi na gorenjskem je kar nekaj takih primerov. 95% folka ima bančne limite pokoriščene v nulo. No tko jaz razmišljam, če pa prav, naj pa vsak sam presodi.
resslovenka
09. 11. 2019 12.31
-4
Uporabnik8879
09. 11. 2019 12.44
+11
Po kateri resslovenka? Odlično poznam razmere v Avstriji, ker živim na meji in imam z njimi vsakodnevne stike. Lahko pišemo o napol praznem, ali pa napol polnem kozarcu. Samo tudi tam ni nič zastonj, res pa je glede na to, da imajo že vpeljano dolgoletno prakso, vse skupaj bolj urejeno pregledno in z manj administrativnimi omejitvami. Pri nas manjka nekdanji SDK in vse bi bilo drugače, sem pa prepričan, da se bo tudi to počasi uredilo, da bo od države dobil res tisti, ki to ne po svoji krivdi tudi potrebuje, ne pa vsak, ki samo grunta kako bi najmanj sam delal, pa čim več dobil.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 12.52
+2
Res je, mnogo tega so krive vlade, danes pa preusmerjajo pozornost na banko, da prikrivajo svoje nedelo na makroekonmski ravni. Vsak izgubljena ura v prazno dveh milijonov državljanov je dva milijona ur. Številke v letnem merilu so katastrofalne če pogledamo javni transport. Trenutno se vozijo prazni vlaki in avtobusi, vsi financirani iz naših davkov. Neusklajeni vozni red, za vožnjo do mesta množice potnikov porabijo ure in ure časa, zato potnikov ni in kupujejo avte. Plačamo davek in še avto, da pa je mera polna izgubljamo še čas. To je nacionalna katastrofa, kapitalisti in država se norčujejo iz časa državljanov, ki je zelo dragocena dobrina in vsak dan vržemo skozi okno strahoten kapital.. Če bi ta čas namenili otrokom, bi imeli potomstvo bolje vzgojeno, več otrok, boljše odnose v družini, visok prihranek na davku za šolstvo in vrtce. Čas bi vsak izkoristil po svoje, nekdo za učenje, drug za pripravo podjetniške ideje, tretji za šport. Vse to krepi narod in državo, danes vse sedi za krmilom in vsakodnevno tvega življenje. Cenejše staovanje bi lahko bilo v okolici mest, precej bolj zdravi naravi, če bi bil čas vožnje kratek in cena nizka.. Prihranili bi ogromne zneske za uvoz goriv, ker ne bi ure preživeli na cesti v osebnih avtih.. Vendar to ni v interesu avtomobilske industrije, saj bi se prodaja zmanjšala, od goriva ne bi bilo trošarin, država bi imela manj v proračunu. Javna uprava in birokracija bi se morala racionalizirati, le kdo bi v svoj skledo pljuval?
Domendo
09. 11. 2019 14.13
+3
Hahaha nekaj mandatov šarca. On bi rad nekaj mandatov šarca, ki nima strategije, plana, programa ali karkoli za mesec dni vnaprej. Ponavlja za drugimi oz. Predhodniki. Tu pa tam si izmislijo nove besede da narod mal nazaj zaspi
Uporabnik8879
09. 11. 2019 12.10
+4
Vsak mlad sposoben in zdrav ima vse pogoje, da si sam ustvari bivalne in življenske potrebe, tako kot smo si jih tudi mi. Da ima nekdo premalo plačo, je za to sam kriv, ker se ne pobriga, da bi bilo drugače, če mu vse odpove še vedno lhko odpre svojo firmo. Tu omenjate Avstrijo.....tudi tam nič ne pade iz neba, edino kar je, da imajo urejeno, da se davki res plačujejo. Nikomur, ki resnično ni potreben pomoči tudi tam nič ne dajo. Res je, da imajo nekatere ugodnosti pri nabavi parcele in gradnji, vendar jim morajo kasneje vse to povrniti. Na žalost je pri nas še vedno balkansko razmišljanje, kje in kaj bi od države izvlekli, da bi čim manj delali in dobro živeli. Prav v vsaki vasi najdemo nekaj takih, ki to s pridom koristijo in se nam velikokrat celo v brk smejejo, kako smo neumni.
CyberWorm00000
09. 11. 2019 12.14
+11
še posebej zoki pa sinčki se wam režijo direkt ke w faco : ))) sinček jurček je uradno klošar w osebnem stečaju še socialka mu pripada : ))) okol se pa wozi w awtu k je weč wredn k 2 sobno stanowanje : )))
Domendo
09. 11. 2019 13.26
+7
Aha, po tvoji logiki je tisti ki ma majhno plačo nesposoben. Tisti z veliko pa nadsposoben. Slovenija pa tako ali tako vzgaja same nesposobneže, k jih je toliko na malih plačah. Pride kriza tudi v Avstrijo potem pa nič več retorika sam kriv.
Truth
09. 11. 2019 20.37
Domendo: Nekako nas solski sistem res poneumlja ja. In kar nekaj zelo dobrih podjetji je bilo zaceti, ko so lastniki pustili solanje, ker je bilo neuporabno. Ljudje niso vedno sami krivi za slabo pot v zivljenju, najveckrat pa. Tudi zato ker se raje kot s seboj ukvarjajo z drugimi. In leta tako tecejo, ....
ivan.z Doba
09. 11. 2019 11.58
+1
".....že s tega seznama je očitno, da so omejevalne ukrepe sprejele predvsem vzhodnoevropske države, ki v primerjavi z zahodnimi NIMAJO posebne stanovanjske politike. V Avstriji ali Nemčiji omejevalni ukrepi centralne banke pri odobravanju stanovanjskih posojil ne bi bili smiselni, ker najranljivejše skupine prebivalcev – mlade, tiste z nizkimi dohodki ali samske – tako ali tako KREDITIRA DRŽAVA."... (vir:Mladina)
ivan.z Doba
09. 11. 2019 12.01
+12
Urediti je potrebno naš oderuški bančni sistem. Predvsem v bankah, ki so bile NEPOVRATNO sanirane z našim denarjem! Naj vrnejo sredstva, ki so jih dobile z dokapitalizacijo. S temi milijardami bi lahko zgradili ogromno stanovanj.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 12.06
-2
Sanjaš, banke so v tuji lasti, prodane, le kako lahko zahtevaš, da ti kupec tvojega avta, poleg dogovorjene kupnine plača še tisto, kar si "pozabil" zaračunati...
Cisto na hitro
09. 11. 2019 12.40
+9
Recimo tovaris Kramar iz SD je tisti cas dobil miljon evrov odpravnine. SD skrbi za malega cloveka. Bljak.
Škrat na kvadrat
09. 11. 2019 11.54
+7
Drugi nasvet, vsem moškim, previdno kam vlagate svoj tekoči potencial, slovenke s svojim karakterjem, hočejo višji standard, kot zmoremo. :)
Škrat na kvadrat
09. 11. 2019 11.46
+9
Bolano, da nam vlada odloča koloko je minimalna plača, koliko kredita nam lahko banka da. Tukaj dokazujejo, kako nesposobni so, ne zaupajo niti svojim, odgovornim, ki bi morali delati red v državi.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 11.43
+7
Ko seštejete zelo aktualnega Cankarja, ki je s kritiko slovenskega strankarstva zelo natančno orisal posledice kravjih kupčij strankarskih prvakov. Citat iz sosednjega prispevka "Doslej smo se greli vsi skupaj pod enim plaščem ( državni zbor in stranke), in pod tem plaščem se je godilo precej nedelikatnih stvari. Če se prične boj na življenje in smrt, bodo prihajale na dan te nedelikatne stvari; a v svetli luči se vidijo take nedelikatnosti še bolj nedelikatne, kot so v resnici." Ta citat tudi razkriva zakaj vse naše stranke vneto pometajo resnico pod preprogo. Izdali so narod, prodajali našo zemljo, ropajo domačine z visokim davkom in delijo bombončke iz davkov tujcem, najprej pa seveda sebi kopičijo premoženje. Če prvi v politiki razkrijejo druge, bodo tudi drugi razkrili prve, torej je najbolj udobno če molčijo. Skratka gre za nekakšen skrit in neuraden dogovor politikov.. Če bi politika želela res rešiti stanovanjske težave, potem bi bila zgodba precej preprosta. Najprej bi razbremenili najemnine visokih davkov in stanodajalcem iz naslova dohodnine, brisali neumne pravice najemodajalcev, ki delajo škodo na stanovanjih nekaznovano. Ponudba stanovanj na trgu bi se drastično dvignila. Res bi država imela nekaj manj od davkov, bi pa na drugi strani profitirala mnogo večji znesek, ki jim ga ni potrebno vložiti v stanovanjski fond. Skratka naš narodni kapital bi investirali v samega sebe, kar je najboljša investicija sploh. V nekaj mesecih bi bilo stanovanj dovolj, mladi bi imeli svoj prostor, tuji priseljenci, turisti pa še kdo malo manj.. Ker pa je politika še tista iz bratstva in enotnosti, ki je nikakor ni mogoče izbiti iz glave socialistom, ti še kar dajejo visoke socialne podpore priseljenim, ter uničujejo domačine z visokimi davki, tako da že desetletja mnogi ne vidijo druge možnosti kot odhod v tujino. Seveda njihov dom kupijo turki, kosovarji, zadnje čase kitajci, vsi tisti ki so prali denar z delom na črno. Država pa je pohlepna, sploh pa politična oblast. Začaran krog se začne na volitvah, dobili smo velik delež priseljenih z juga, ki krepko vplivajo na volitve zaradi svoje miselnosti.. Ta miselnost in kultura ( naj mi država da stanovanje in socialno iz visokih davkov, brez dela, ker mi se rajši prepiramo cel dan kot eno uro delamo) pa je uničila skoraj vse bivše republike. Tisti slovenci, ki še držijo našo deželo pokonci so tiho, in se preprosto držijo svojega dela, ali skromno živijo z mizerno pokojnino, ponos da so ponižani jim ne dovoli da bi šli na socialno.
S.O.S 1
09. 11. 2019 11.59
+1
srecnii
09. 11. 2019 11.41
+20
Oglašajo se pa tist, ko so od staršev podedoval kako parcelo, stanovanje ali del hiše ali kar celo hišo. Da ne omenjam tiste, ko so pri 18 letih še do 30tega leta žive pri starših pa so lahko nekaj dal na stran seveda za kako potovanje za 2-3000 evrov pa kak hud avto.......Res bi rad videl nekoga, ko začne gradit pri 18 letih in plača 800-900 neto plače. Brez da dobi parcelo od staršev, brez pomoči staršev in sorodnikov. Ja pri 35 letih mogoče že vseliš notri a brez kredita za okna, centralno ne bo šlo. Za sorodnika lahko rečem, da brez podeovane parcele in pomoči staršev se še danes pri 40 letih nebi vselil. Tko da mi smo dal za kopalnico 5000 evrov za dnevno sobo z 2 oknoma (velika) in ploščice čez 3000 evrov. Nova centralna 2000 evrov samo zmenjava stare.
komarec
09. 11. 2019 11.50
+16
Danes mlad 20 letnik z 800€ plače si ne more privoščiti gradnje hiše tudi, če je sam gradbenik. Preden se sploh lotiš rabiš 10 000€ za dokumentacijo. Tudi če dobiš kredit si s to plačo ne boš zgradil hiše razen če ti hrano, obleke, avto kupijo starši in si pri njih nastanjen. Ampak to pomeni, da ti starši delno gradijo hišo. Sam nimaš tu nobenih možnosti.
jugatneme
09. 11. 2019 12.00
+9
Nekdo z 20 leti načeloma še ne more zidati hiše, saj je komaj dobro začel delati.
ivan.z Doba
09. 11. 2019 11.37
+24
Odličen članek o kreditiranju in reševanju stanovanjskega problema v Avstriji, Nemčini, Franciji, je v Mladini. Tam država pomaga in subvencionira kreditiranje TUDI socialno najšibkejšim. Fiksna brestna mera v avstrijskih bankah je 0.7%, pri nas pa od 2,5-3,7%. Avstrijske banke služijo, slovenske pa odirajo kreditojemalce........."Vzemimo za primer štiričlansko družino z dvema mladoletnima otrokoma, v kateri želi oče dobiti stanovanjsko posojilo za 20 let. Če bi v Sloveniji zaslužil povprečno plačo, torej 1119 evrov neto, bi si lahko na podlagi veljavnih pravil Banke Slovenije privoščil najvišji znesek mesečnega odplačila 167 evrov. Po podatkih Banke Slovenije fiksna obrestna mera za 20-letna posojila zdaj znaša od 2,5 do 3,5 odstotka. Če predpostavimo, da bi pri banki dobil posojilo s triodstotno fiksno obrestno mero, bi mu lahko banka izplačala največ 30 tisoč evrov posojila. V 20 letih bi stroški posojila znašali 9931 evrov. Na avstrijskem Koroškem bi bil tak posojilojemalec upravičen do 78 tisoč evrov državnega posojila za nepremičnino, ki ne bi smela presegati 90 kvadratnih metrov uporabne površine. Če predpostavimo, da bi tak posojilojemalec zaprosil le za 30 tisoč evrov posojila, bi ga 18 tisoč evrov za 20 let prejel po 0,7-odstotni fiksni obrestni meri. Ta del bi ga stal 1294 evrov. Dvanajst tisoč evrov posojila bi moral vzeti pri komercialni banki, kjer je zdaj v Avstriji fiksna obrestna mera od 1,5 do 2,5 odstotka. Če bi dobil dvoodstotno obrestno mero, bi ga tako posojilo stalo 2569 evrov. Vendar bi mu v tem primeru država vrnila približno pet odstotkov posojila v prvih desetih letih in štiri odstotke v naslednjih desetih letih. Skupaj 540 evrov. V Avstriji bi torej posojilojemalec imel s posojilom 3323 evrov stroškov, v Sloveniji pa trikrat več, 9931 evrov."
jugatneme
09. 11. 2019 11.41
+11
V Avstriji to ne gre kot v Sloveniji, kjer ti odpišejo pufe za lep nasmešek...minus pa le mora nekdo pokriti....žal
srecnii
09. 11. 2019 11.48
+7
Pozabil si, da ni Avstrijca ki bi delal za dobrega jurja neto plače.
Uporabnik113189
09. 11. 2019 11.51
+1
Mi smo prodali banke in sedaj tuje služijo z visoko obrestno mero. Če prodaš kmetijo, potem moraš krompir drago plačati na trgu, na svoji zemlji je bistveno cenejši.. Ne moreš primerjati Avstrije s Slovenijo, generacijo iz socializma so spravili na beraško palico, imela je samo dolgove, avstrijci pa privarčevane milijone. To so dedki in babice današnje mladine, miselnost pa se še vedno ni spremenila, nihče ne bi varčeval, vsi bi najemali puf.. Lastik denarja ( Avstrijci) pa pač določijo komu bodo dali in komu ne..
ivan.z Doba
09. 11. 2019 11.52
+5
Pri izračunu gre za znesek kredita, stroške kredita in ne višino plače, ki seveda ni nepomembna.
Uporabnik740916
09. 11. 2019 11.53
+9
V Avstriji tudi ljudje davke plačujejo, v sloveniji je nacionalni šport neplačevanje davkov. Mirno se lahko vsak preseli v avstrijo. Saj ni daleč - ne moreš primerjat stoenke in maseratija...
jugatneme
09. 11. 2019 11.57
+4
Tudi stroški življenja so višji - pa kot življenje ne smatram samo kruh in mleko in klobase...
jugatneme
09. 11. 2019 11.59
+8
KLASIK - točno tako, nekateri bi imeli plače in standard po zahodu....miselnost in delo pa po tekovinama revolucije v času Tita...
Neža001
09. 11. 2019 11.37
+8
Spet pacajo stanovanjski zakon uradnički na MOPu, stroka pa nanj nima vpliva.... iz butastega zakona bodo naredili še večjo bedarijo.