Slovenija

Kako bo slišan glas otrok?

Ljubljana, 28. 12. 2011 15.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ne bomo odločali, ali lahko istospolni pari posvojijo otroka ali ne, poudarjajo zagovorniki družinskega zakonika. Nasprotniki po njihovem mnenju "žal gradijo predvsem na demagoškem strašenju in hujskanju proti istospolno usmerjenim".

Odločbo ustavnega sodišča v zvezi z družinskim zakonikom je treba spoštovati, vendar nepričakovana odločitev ni vsebinska, trpelo bo človekovo dostojanstvo, meni podpredsednica SD Majda Potrata. "Ustavno sodišče je pri tehtanju med političnimi in človekovimi pravicami dalo prednost politični pravici vsakega državljana, da izrazi svojo voljo na referendumu," je dejala.

Po njenih besedah je bilo pričakovati, da bo ustavno sodišče – podobno kot pri odločbi o prepovedi poimenovanja Titove ceste, utemeljene s spoštovanjem človekovega dostojanstva – tudi ob presoji dopustnosti referenduma o družinskem zakoniku štelo kriterij kot ključen. Dodala je: "V družinskem zakoniku SD vidi sistemski zakon, ki smo ga ves čas obravnave v državnem zboru podpirali, zato se bomo dejavno vključili v pojasnjevanje, kakšne bodo posledice morebitne zavrnitve družinskega zakonika na referendumu, predvsem za najšibkejše člane naše družbe, to je za otroke."

V SD pozivajo k strnitvi vrst zagovornikov družinskega zakonika.
V SD pozivajo k strnitvi vrst zagovornikov družinskega zakonika. FOTO: iStockphoto

Poslanka SD Andreja Črnak Meglič medtem poziva k strnitvi vrst zagovornikov družinskega zakonika, tako političnih strank kot civilne družbe. Razočarana je, ker "bodo po dveletni zelo vroči razpravi v parlamentu spet doživljali razpravo ob obravnavi referenduma o družinskem zakoniku. Ustavno sodišče je odločalo na podlagi formalnih in ne vsebinskih razlogov, v katere smo vložili največ energije in tudi argumentov, to pa je, da je problematično uresničevanje enakih pravic vseh državljanov v Sloveniji."

Četudi bo za eno leto zamaknjeno odločanje o družinskem zakoniku, bo po njenih besedah še vedno potrebno najmanj eno dodatno leto, da se zakonik v celoti uveljavi. To pomeni nadaljnje odlaganje urejanja družinskih razmerij in novih pravic otrok najmanj za dve leti, če bo referendum uspel, je opozorila. Poudarila je tudi, da se je v vsej dosedanji razpravi pozabljalo na bistvo družinskega zakonika: boljše varovanje pravic otrok in zagotavljanje njihove večje zaščite in varnosti. Vse to po njenem pomeni, da bo bolj slišan glas otrok. Zato je treba po njenih besedah slovenski javnosti povedati pravo vsebino družinskega zakonika, "kajti na žalost so bili v dosedanjem času seznanjeni z zavajajočimi trditvami, ki vsekakor ne govorijo o tem, kaj je zapisano v 309 členih zakonika".

"Pravice istospolno usmerjenim zagotavljajo drugi prepisi"

V Državljanski tribuni medtem poudarjajo, da na referendumu državljani ne bodo odločali, ali lahko istospolni pari posvojijo otroka ali ne. Pač pa bodo na referendumu odločali predvsem, ali bodo v prihodnje znali graditi družbo, ki zmore vsaj simbolno priznati tudi obstoj drugačnih, so sporočili. Dodajajo, da v družinskem zakoniku določene pravice istospolno usmerjenim zagotavljajo že drugi predpisi. Kot so zapisali, nasprotniki zakonika niso navedli prepričljivih vsebinskih argumentov za njegovo zavrnitev, temveč svojo kampanjo "žal gradijo predvsem na demagoškem strašenju in hujskanju proti istospolno usmerjenim". Ustavno sodišče je po njihovi oceni zamudilo "odlično priložnost, da bi z odločnejšim posegom postavilo višje standarde varovanja pravic manjšin in predvsem omejilo zaskrbljujočo prakso načrtnega grajenja politik na delitvah in ščuvanju proti drugačnosti". Na referendumih ne bi smeli odločati o pravicah manjšin, opozarjajo.

V Liberalni akademiji so prepričani, da je ustavno sodišče z odločitvijo glede družinskega zakonika večino državljank in državljanov po nepotrebnem zavedlo v dvom glede temeljnih človekovih pravic in odločanje glede sicer samoumevnega stališča, da enakopravnost manjšine sodržavljank in sodržavljanov pri oblikovanju načina življenja v skladu z njihovimi osebnimi nagnjenji v ničemer ne omejuje tradicionalnih oblik družine, so sporočili. Menijo, da so "spričo zgodovinskih, ekonomskih in socialnopsiholoških kontekstov dane velike možnosti, da bo na referendumu zakon zavrnjen", kar bi po njihovem prepričanju vodilo "k poglobitvi konservativne, patriarhalne in represivne mentalitete namesto k postopnemu prestopanju takih zastarelih vrednostnih okvirov v celotni družbi".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Alojz Železnik 1
30. 12. 2011 08.32
-8
Zakonik je bil pripravljen v tajnosti, brez široke družbene razprave in brez prave znanstvene podlage. Pisci zakonika pripadajo le eni ideološki opciji zato o pluralnosti in strokovnosti ne more biti govora. Zaradi vsega tega je referendum, kakor že tolikokrat, edina in zadnja možnost manjšine, da prepreči samovoljo vladajočih. V skoraj preteklem letu smo spoznali, da se v okviru zakonika, dodeljuje istospolnim tudi privilegije “igranja” očetovske in mamine vloge otrokom, ki jih istospolni par lahko posvoji v svojo skupnost. Tako favoriziranje istospolnih skupnosti, da morajo imeti vse, čisto vse in popolnoma vse kar želijo proti strokovno dokazanim argumentom, da je za skladen otroški razvoj pomembna prava očetovska in mamina vloga (ne umetna oziroma “igrana”), je primer absurda uveljavljanja želja do onemoglosti, hkrati pa tudi velike ideološke nestrpnosti slovenske levice, ki se kaže na vseh področjih.
PrerokSI
02. 01. 2012 11.19
+8
Kakšni tajnosti=? dve leti javnih sej, prenašanih na tv, na odboru za socilalo je tajnost ? Kako brez znanstvene podlage= beri: strokovne publikacije. Ideološka nestrpnost levice? kdo ti je pa te fraze narekoval? SO samo obrat ideološke nestrpnosti Cerkve, ki se jo greste, da bi prikrili vaše lastno stanje.
Roman Hren
29. 12. 2011 17.14
+1
Nekateri pravijo, da je treba ustavo in ustavno sodišče spoštovati. Po nekaj odločitvah,za katere so sodniki našli podlago v ustavi, jaz pravim, da je treba ustavo in ustavno sodišče ubogati. Med ubogljivostjo in spoštovanjem pa je velika razlika!
enaneza
28. 12. 2011 23.26
+2
jao, zdaj se na glas otroka sklicujete. Dajte raje kakšno knjigo od Cankarja prebrat in se boste naučili marsikaj...
Roman Hren
28. 12. 2011 21.11
+10
Ne razumem; kaj pomeni v ustavi zagotovljena enakopravnost vseh, ne glede na narodno, spolno, versko politično pripadnost in da je protiustavna vsaka nestrpnost na tej osnovi. Tega ne znam uskladiti z dogajanji v državi na najvišjem nivoju. Namesto tega nam posamezniki stalno vsiljujejo svojo voljo in v ta namen zlorabljajo pravico do referenduma. Zapravljajo ogromno energije, časa in denarja za "otroke", ki ga ravno zaradi tega primanjkuje za vse nujne potrebe.
QueerAsYou
29. 12. 2011 05.50
+2
Gejevski lobi ne obstoja! Ne zmišljujte si! Pa tudi če bi, le kako bi jim ta zakon koristil?
sonas
29. 12. 2011 07.59
-1
koliko pa je sploh takih otrok v takih skupnostih?
sonas
29. 12. 2011 08.06
-7
RomanHren veš, so zagovorniki tega zakona bistveno bolj agresivni in žolčni v razpravah. tako, da lahko debatiramo o tem kdo komu vsiljuje voljo. če smo pri tem, tudi tvoj post bi se lahko dalo napisati bolj strpno do drugače mislečih :)
Roman Hren
29. 12. 2011 17.27
+2
Imam pravico živeti po mojih merilih in nikomur ne preprečujem, da bi živel po svojih. NImam pa namena nastavljati drugega lica! "otroci" pa so le prispodoba.
Marija Gergar
28. 12. 2011 19.15
-10
neodgovorno in dvolično obnašanje politike*, prav je da se pravice istospolnih uredijo zakonom. Tudi istospolni imajo pravico živeti svoje življenje, tega jim nihče ne oporeka,sem pa proti posvojitvi otrok. Polna usta so vas človekovih pravic, kaj pa otrokove pravice, kdo bo dvignil glas za njih?? Samo politizirate, dvignite roke v državnem zboru, kdo od vas bi dal svojega otroka geju. Nihče, za zapuščene otroke vas pa ne briga, kaj bo z njimi.Ej, ljudje božji , za otroke se gre, ne za istospolne. Lhko živijo skupaj, lahko se poročijo, to je pa tudi vse.*
mhm_mhm
28. 12. 2011 19.22
+12
Istospolne družine že obstajajo in zelo dvomim, da jih bo zaradi zakona več. Gre se za urejanje pravic otrok, ki že rastejo v teh družinah in jim bo s tem v življenju bistveno lažje. Preprečitev zakona ne bo ustavila posvojitev in istospolnih družin, ki so in bodo, le da so trenutno nepriznane, otroci pa reveži.
QueerAsYou
28. 12. 2011 20.05
+9
Gospa Marija, če bi si prebrala DZ bi vedela da gre za otroke!
Marinaconti
28. 12. 2011 22.43
-8
Queer As You, seveda gre za pravice otrok, ki jih pa ta zakon ne priznava, ko dodeuje uboge otročke kot da so igračke. Oče in mati sta podoba otroka, po kateri se vzgleduje, kakšen vzgled pa pa bodo imeli pri istospolnih, da o zlorabah ne govorim....
enaneza
28. 12. 2011 23.28
-7
Marija Gergar. Se strinjam v marsičem. Vlada naj sprejme tak Zakon ki bo šel skozi parlament, pa naj umakne sporne člene. Saj referenduma ne bi bilo, če ne bi šli z glavo skozi zid Pahorjevi in LDS. Pogovor in še enkrat pogovor je potreben , pa ne bo referendumov.
PrerokSI
02. 01. 2012 11.20
+2
te si mal posodobit skrite iz katerih pišete... zakon je že šel skos parlament... sporni členi so že bili umaknjeni. ( ni posvojtiev za istopspolne pare, ni proke) Update pa bo
mhm_mhm
28. 12. 2011 19.02
+19
Najbolj mi gre pa na živce, ko nasprotniki poudarjajo, kako bodo vrstniki zafrkavali otroke..veliko vas tudi tu piše, kako bom otrok stigmatiziran. Po tej neumni logiki tudi debeli, priseljenci, invalidi itd. ne bi smeli imeti otrok, ker bi se jih lahko zafrkavalo?? Zafrkavanja ne moreš preprečiti z omejevanjem drugačnosti, pač pa z učenjem tolerance in razumevanja. Tudi jaz sem zrasla samo z mamo, nič me ne bi motilo, če bi imela dve. Ne bodimo Slovenceljni, bodimo Slovenci!
sonas
28. 12. 2011 19.41
-11
se pravi, da smo vsi, ki ne mislimo tako kot ti Slovenceljni? iz tvojih ust vre razumevanje in toleranca do drugačnih :) bravo!!!
mhm_mhm
28. 12. 2011 19.56
+10
Slovenci v smislu, da se razgledamo in se odločimo s svojo glavo. Če imaš kot nasprotnik, nasprotnica zakona premišljen argument, da bo ta zakon otokom z istospolnimi starši škodil, pa kar na plano. Če bi bila jaz tak otrok, bi si želela, da družba moja starša sprejema in podpira.
sonas
28. 12. 2011 20.00
-9
tudi drugi mislimo s svojo glavo. s takim tonom ne moreš biti strpen in toleranten. pač se ne strinjava! tvoje mnenje sprejemam, vendar pa se ne strinjam z njim. razlog je naveden na začetku.
QueerAsYou
28. 12. 2011 20.09
+13
Otroka nikoli ne moreš popolnoma zaščititi pred zunanjimi vplivi! Če pa kaj poznaš današnjo mladino bi lahko vedel da so oni v popolnoma drugačnem svetu. Oni odraščajo v času kjer so geji nekaj običajnega.
Marija Gergar
29. 12. 2011 11.14
-6
Otrok je fasada za doseganje cilja.Mene niso prepričali s tem zakonikom, povsod so v prvem planu istospolni in ko nakladajo o pravicah, prosim lepo , OTROK NI PRAVICA!!!!!!!!Naj jim uredijo status in to je to.Nismo edini v Evropi, vse države so v dilemi, razen morda Skandinavije....
Tadej Bu?ar
08. 01. 2012 01.02
+3
Strinjam se, otrok ni pravica. Ima pa otrok pravico do staršev in veliko otrok žal staršev ne dočaka.
mori007
28. 12. 2011 16.34
+14
Slovenci za kaj takšnega ne bomo zreli še vsaj 200 let!!! LP
delboske
28. 12. 2011 18.03
-7
To ni stvar zrelosti. Je pogled na določeno vrednoto.
PrerokSI
02. 01. 2012 11.21
+2
sonas
28. 12. 2011 16.23
-16
ne odrekam pravice istospolnim. po mojem družba ni zrela za tak korak in iz tega razloga sem proti. tak otrok bo tako ali drugače stigmatiziran. dokler istospolnost ne bo v celoti destigmatizirana sem odločno proti. noben otrok ne bi smel biti izpostaljem "oranju ledine". to bi lpomenilo hude duševne rane za takega otroka. sprementi je potrebno mišljenje ljudi, pri tem pa je čisto vseeno kaj zapovedujejo zakoni. s kaznimi se ne bo nič spremenilo.
taurus90
28. 12. 2011 16.28
+17
dejstvo je, da taki otroci žeobstajajo. že obstajajo otroci, ki živijo v istospolni družini. gre se samo za to, da se te \'\'skupke ljudi\'\' zdruzimo v skupino, ki jo imenujemo družina
Mrci
28. 12. 2011 16.45
+21
Obstajajo - in stigmatizirajo jih po moje ravno tisti odrasli, ki 'v imenu otrok in zaščite družine' zganjajo kraval zoper ta zakon. Sem mamica in poročena in me, vseeno ali pa prav zato, boli, ko slišim, kako nekateri določajo kaj je družina in kaj ni.
sonas
28. 12. 2011 17.27
-5
QueerAsYou
28. 12. 2011 18.13
+18
Neodgovorno je od vas, ki nagajate istospolnim družinam ter parom v imenu pravic otrok. Sicer pa ne vem od koga bo stigmatiziran otrok ki izhaja iz istospolne družine. Saj so vas polna usta da nimate nič proti istospolno usmerjenim. Torej v čem je problem?
mhm_mhm
28. 12. 2011 19.11
+14
Sonas, \"oranje ledine\" je edini način, da se kaj spremeni. Nedolgo nazaj črnski otroci niso hodili v šole z belimi. Ali bi se ti to zdelo upravičeno pustiti kako kot je bilo, z razlogom da nobenemu črnskemu otroku ne bi bilo treba prvemu \"orati ledine\"?? Ne moremo ostat v srednjem veku samo zato, ker so spremembe najprej težavne.
sonas
28. 12. 2011 19.39
-11
gre za otroke! tem črnskim otrokom ni bilo lahko! menim, da je cena za to previsoka! kaj če bi bil to tvoj otrok? bi še vedno mislil enako?
mhm_mhm
28. 12. 2011 19.54
+12
S takimi ne-argumenti pljuvaš po velikih ljudeh, ki so ti izborili osnovne človekove pravice. Če bi bil moj otrok črn v tistih časih, bi ga podpirala in bila ponosna, da sodeluje pri razvoju družbe. Raje to, kot da bi bil celo življenje diskriminiran in nesrečen ter bi se počutil manj vrednega, saj bi tako trdil še zakon.
sonas
28. 12. 2011 20.07
-7
prosim še enkrat preberi moja pisanja. *prosim za majčkan več strpnosti do drugače mislečih. spoštujem ljudi, ki so se borili za človekove pravice. samo otroke pa ne bi izpostavljala. tebe kot odraslo osebo spoštujem, da se boriš za svoj cilj. verjamem, da bo enkrat drugače! menim, da je kaj takega treba doseči bolj na mehki način.
QueerAsYou
28. 12. 2011 20.12
+10
sonas@ Očitno ne razumeš! Otroci so že prisotni v istospolnih družinah. Sedaj jim samo urejamo pravni status.Tega stanja ne moreš spremeniti! Razen če razmišljaš radikalno in je po tvoje potrebno te otroke odvzeti istospolnim parom!?
sonas
28. 12. 2011 20.26
-4
kako pa bi to zgledalo? lahko o tem kaj poveš? a bi imel otrok dve mami ali dva očeta?
QueerAsYou
29. 12. 2011 05.48
+7
sonas@ Ne "a bi imel " ampak "imajo". Govorimo o otrokih ki že živijo v istospolnih družinah. Ti otroci že hodijo v vrtce, šole..... Samo da se njihove starše obravnava kot enostarševska družina, ker drugi partner ni zakonsko priznan. In da, imajo dve mami in dva očeta. In kaj pol? Ali misliš da so istospolno usmerjeni tako drugačni od ostalih ali misliš da imajo drugačne vrednote? Ne!
sonas
29. 12. 2011 07.57
-3
še vedno ni jasno. se pravi, ta otrok bi imel potem tri starše! imel bi biološko mamo in očeta, potem pa še zraven dodatnega očeta ali mamo. ali bi potem starševke pravice enega od bioloških staršev črtali??? se pravi, da ta zakon odreka enemu od bioloških staršev pravice? ne razumem! koliko pa je sploh takih družin? a gre to za kak osamljen primer ali je tega več? dost podobno je pri ločenih starših. skratka en ločenec si najde novega partnerja in potem bi imel ta novi partner starševske pravice. ej to pa ne gre! ni malo čudno?
QueerAsYou
29. 12. 2011 11.30
+8
O čem ti govoriš!? 95% otrok v istospolnih družinah zivi v lezbijčnih skupnostih! Vsi vemo da se lahko ženska oplodi na več načinov! Kako pa je urejeno ko se mož in žena ločita in se npr. ona ki je obdržala otroka znova poroči?
sonas
29. 12. 2011 13.09
-1
o čem pa ti govoriš? kaki načini za oploditev žensk pa so? dej me izobrazi? štorklja? kaj pa očetje teh otrok???? se pravi, s tem boste kratili pravice očetom otrok? ej to pa je bolano! vsak otrok ima pravico do svojega očeta! in vsak starš ima pravico do otorka! novi partner ločenke nima nobenih roditeljskih pravic na otroku! tak otrok ima očeta in temu pripadajo očetovske pravice!
Tadej Bu?ar
08. 01. 2012 01.04
+1
Men se zdi bolano biološko delanje otrok medtem ko je na tisoče sirot ki čakajo na posvojitelja. Kje je tukej pravica? :/ (pač moje mnenje)