Slovenija

Kako bi potres prenesli slovenski domovi?

Ljubljana, 12. 04. 2009 17.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Janez Usenik
Komentarji
32

Potres, kakršen je zatresel tla v Italiji, bi se lahko zgodil tudi v nekaterih delih Slovenije. Kako bi to prenesli naši domovi?

Potres, kakršen je zatresel tla v Italiji, bi se lahko zgodil tudi v nekaterih delih Slovenije. Kako bi to prenesli naši domovi?

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dolzvlado115
14. 04. 2009 18.45
KAJ NAS NI BOG ŽE DOVOLJ KAZNOVAL S TO VLADO.
Buena Vita
14. 04. 2009 18.41
imate prav,,,,čisto vsi
Buena Vita
14. 04. 2009 18.40
sej večjega gorja,kot ga prinaša ta vlada SLOVENIJA ne more dobiti pa za krista svetega,sej nismo državljani za bogom kamenje metali,da bi še nam bog kazen naložil
VolilecSI
14. 04. 2009 14.38
Ja, samo še potres nam še manjka, po izvolitvi neaktivne Pahorjeve vlade, gospodarski krizi, brezposelnosti, mizernim plačam in draginji.
illuminati
13. 04. 2009 22.39
...en dober potres najvišje stopnje in še čez - lokacija : Sslovenski parlament - kdaj : ko bo nabito poln ob kakšni seji !!!!
insaner
13. 04. 2009 22.34
igor.gojcic 13.04.2009, 22:03, dokler ob taki škodi vrednost nižajo iz 6,3 na 5,8 in končno na 5,3 jim verjamem. ko bojo podatki obratni, bo šlo pa za prikrivanje odgovornosti
Ramzess
13. 04. 2009 22.03
LordOfWar="Proti mati naravi je ni pomoči. Zelo nemočni smo. Bodisi potres, poplave, požari, vetrovi različnih moči,... Proti temu ne moremo. Lahko dodatno ojačamo hiše, domove,... ampak ko pride so posledice vidne." Izgovarjati in opravičevati na dejstvo, da smo proti naravi nemočni, je milo rečeno, kratkoumno. Lahko je izgovarajati na premoč narave, medtem ko človek sam krši malo vse nje zakone in pravila. Kaj potem takem pomaga protipotresna gradnja, samo delo na stavbi je enako nič, če vse ostalo zanemarimo, vključno z lastnim znanjem in vedenjem pred, med in po potresu, ki je kombinacija množice sunkov, ne le enega glavnega, okoli katerega se že tako preveč vrtimo. Kaj pomaga še tako dobra stavba, če ljudje naposled umrejo zaradi množice lastnih napak in neumnosti, po možnosti pa s sabo v smrt potegnejo še druge. Potres, in druge naravne katastrofe in nesreče, ter pojavi, v resnici, 'ubijejo' bore malo ljudi, zelo majhen delež. Večina jih umre zaradi drugih razlogov, zaradi lastnih napak in neumnosti, ki jih počnejo, ki vodijo v vse drugo. Samo spomnite se kaj ljudje počnejo v takih okoliščinah, praktrično ni mogoče verjeti, da lahko počnejo kar je v nasprotju z zdravo logiko, itd. Kako lahko to kdo sploh še opravičuje. Je mogoče, da ljudje, ki se sicer postavljajo z vem mogočimi dosežki, titulami, naslovi, diplomami, magisteriji, doktorati, in podobnim, povsem odpovedo, in pokažejo, da kljub vsemu ne obvladajo niti najosnovnejših pravil preživetja (brez sodobnih igrač, odvisnih od elektrike, ipd.). Le kam nas je pripeljal obstoječ sistem. Lestvice merjenj naravnih katastrof so vredu, so nek orientir, pa vendar ne povsem zanesljiv, saj se vsake toliko pomika merilo navzgor, po drugi strani pa nam ob množici manipulacij prav eno figo koristijo, če podatek o moči potresa pred uradno potrditvijo parkrat spremenijo, po možnosti navzdol, tako je verjetnost točnosti uradnega podatka vse manjša.
insaner
13. 04. 2009 14.09
Kathalena 13.04.2009, 10:04, »odgovor« bi bil primernejši kakšni bolj politični strani, a vendar : Že nekaj dni berem tvoje kritike do SD. Čeprav je to skoraj »moja« stranka, se moram žal z večino tvojega gneva strinjati Ob tem tvojem zapisu le – spomni se, da je bil takratni predsednik vlade brezprizivni diktator, ki ga je šele bolezen spreobrnila v kasnejšega guruja miru. V koaliciji malo naivno pogrešam SNS, ki je imela včasih dokaj kvalitetne teoretične gospodarsko-socialne kombinacije, a z odhodom Pečetove struje je to preveč prezrto gromovništvo skoraj zamrlo, Jelinčič pa je zelo dovzeten za ideološko zagovarjanje njemu materialno najustreznejše ponudbe. Če se povzamem – neglede na neučinkovitost sedanje vlade me je groza, da bi bila v naslednjih letih na njenem mestu SDS. Niso le popolnoma nesposobni, predvsem so popolnoma nepošteni. Bolj, kot pretekla, predvsem pa sedanja SD ter sestrski LDS in Zares.
Ulikses
13. 04. 2009 11.32
mah, tudi za bajte v posoju so po l. 1998 govorili, da so ultra protipitresno varne, da zdržijo ne vem kako rušilen potres...pol pa jih je popolnoma sesul potresi 5,8 po richterju... dejstvo je, da če pride še en rušilen potres v LJ, bo itak štala.
LordOfWar
13. 04. 2009 11.31
Mah tko bom reku.Proti mati naravi je ni pomoči..Zelo nemočni smo.Bodisi potres,poplave,požari,vetrovi različnih moči,...Proti temu ne moremo.Lahko dodatno ojačamo hiše,domove,...ampak ko pride so posledice vidne.Pri nekaterih bolj pri drugih manj.Ampak so.Res je zelo drago je to da bi si na tak način ojačali hišo kot je prikazano na filmčku in veliko ljudi si tega ne more privoščit.Po moje bi morala država in europa pomagat po vsem svetu.Sem gledal potres v Italiji.Heh sem je dosti slovencev k sovražijo italiane...Ampak človek je človek ne glede na barvo in nacionalnost in kri nam teče vsem po žilah.Smilijo se mi.
Kathalena
13. 04. 2009 10.04
Potres bi Slovenci dobro prenesli prav tako tudi žrtve in ostale posledice saj gre za ponosen delaven narod. Ne bi pa prenesli še nekrat takšnega načina reševanja stiske Slovencev kjer je takratna državna administracija pod Vodstvom sedanje do tal Potolčene LDS v enakem sestavu kot je danes državljanom pokradla sredstva za pomoč obvezno, denar zalufttalai po Ljubljani Oškodovancem pa podelila pasje kreditee z astronomskimi obrestmi. Tega pa ne bi več prenesli. Pahor in ostali se tega še dobro spominjajo saj so bili pri koritu zraven.
insaner
13. 04. 2009 09.15
phikoss 13.04.2009, 08:50, osnove poznaš verjetno tudi sam. - kvalitetna preiskava sestave in nosilnosti tal pod predvideno hišo. Slabo je, če teren ni enake sestave - npr, skala v glini - od kvalitete tal je odvisna velikost in vrsta temeljev. Temeljenje na kvalitetnem terenu je enostavno, problematično je na plazovitih pobočjih, kjer je odvisno tudi od kvalitetnega odvodnjavanja, najbolj problematično je na barjanskih tleh, kjer je potrebno pilotiranje - vertikalne in horizontalne vezi s primerno gostoto armaturnih stremen. Statik določi, ali vertikalne vezi sodelujejo z nosilnimi zidovi ali so predvidene kot samostojni stebri - kvaliteten beton in potrebna količina armature v vseh ab konstrukcijah - PLAČAJ STATIKA, NE NASEDAJ ZIDARJU. še tako drag projekt je majhna cena proti sanaciji poškodovane hiše. no viš, se mi zdi, da en kmet približno ve , kva je treba nasest
insaner
13. 04. 2009 08.59
janus13 13.04.2009, 00:22, glede na to, da potresna lestvica ni linearna, anpak hudo progresivna, dvomim, da sami statiki verjamejo v varnost svojih izračunov za 9 stopnjo, čeprav za varnost upoštevajo teorijo desete
Piko Boss
13. 04. 2009 08.50
Same brihte kle. A ker kmet kle sploh ve kva je treba nasest proti potresu da se bajta ne sesuje
Klampfman
13. 04. 2009 08.20
Vau, zdaj je bil en potres v naši bližini in že zganjate paniko! Zaka pa ne delate panike, ko je potres v Pakistanu ali Indiji?
Janez Usenik
13. 04. 2009 00.22
igor.gojcic - glede na evropske standarde in potresno lestvico je vse jasno. Dobro grajene stavbe bi morale zdržati do 9. stopnje, potresno varne do 10 ali celo 11. V Sloveniji je norma, da zdrži 9. stopnjo, če ni bilo goljufij pri gradnji. Italijo ocenjujejo na 8-9 stopnjo, v ogroženih delih Slovenije so 500 letni potresi ocenjeni na 9., v drugih delih Slovenije na 8.
Ramzess
12. 04. 2009 23.46
Brezpredmetno vprašanje, ker je vse odvisno od stopnje moči potresa. Torej je treba vprašanje definirati bolj konkretno, da se ve, na kaj oz. katero stopnjo se nanaša, ali pa se gremo odgovore ocenjevat in razlagat po stopnjah potresa. Seveda je rezultat 'škode' potresa odvisen od številnih faktorjev, od katerih jih največji delež prispeva človek sam.
Epi
12. 04. 2009 23.19
_nike_ 12.04.2009, 20:30 "sami so si krivi zakaj pa imajo hiše iz lesa" - 1. nimajo hiš iz lesa, ampak je zidano opeka, kamen, in 2. če bi bile lesene, bi bilo bistveno manj škode, saj je lesen objekt potresno bistveno bolj varen, saj je bolj elastičen.
xes
12. 04. 2009 23.01
bnam: se strinjam s teboj... ravno pred nekaj tedni sem se pogovarjal z enim gradbenim mojstrom... baje, da se na gradbiscih v prestolnici taksne izvaja da joj... ti novi bloki so baje skoraj vsi zgrajeni s pol manj betona. Stene so ozje od predpisanih, zeleza je pol manj ali pa je premer manjsi, pri recepturi betona se spara, skratka hisice iz kart vseskup... in glede na razne tv prispevke kjer novi lastniki grajajo slaba koncna dela in napake v gradnji, ki so na povrsini se sploh ne bi cudil, ce bi bilo vse to celo res.... me kar zmrazi, ko pomislim na to, kaj se utegne zgodit ob kaksnem potresu tistega ranga 1 x na 100 let.... gre pa za isti gradbeniski lobi, ki ti je sposoben tut avtocesto zgradit za kak meter ozjo kar se podpre njegove besede....
jurc1
12. 04. 2009 22.33
k se nihanje zemlje ujame z nihanjem hiše je najhuj, zato se podere hiša, k pride do resonance