Slovenija

Dars upošteva nacionalne predpise

Ljubljana, 26. 09. 2007 12.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Dars trdi, da je v raziskavi Eurotesta o varnosti slovenskih gradbišč vrsta netočnosti.

Gradbišče na avtocesti Ljubljana - Koper pri Vrhniki
Gradbišče na avtocesti Ljubljana - Koper pri Vrhniki FOTO: Dare Čekeliš

V Družbi za avtoceste v RS (Dars) so presenečeni nad ugotovitvami skupine Eurotest, da sta slovenski gradbišči na avtocesti Ljubljana-Koper pri Vrhniki in pri Senožečah med najslabše zavarovanimi v Evropi. Dars je v raziskavi ugotovil vrsto netočnosti, je dejal predsednik uprav Darsa Rajko Siročič in poudaril, da v raziskavi niso upoštevani nacionalni predpisi s področja označevanja in zavarovanja del na cestah.

Gradbišča v skladu s slovenskimi predpisi

Gre za raziskavo 50 gradbišč v 11 evropskih državah, ki jo je julija opravilo 16 avtomobilskih klubov v Evropi, med drugimi je sodelovala tudi Avto moto zveza Slovenije. Raziskava je pokazala, da so v Sloveniji največje pomanjkljivosti pri varnostni opremi in napravah.

Kot je na današnjem srečanju z novinarji v Ljubljani povedal Siročič, je pravilnik o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovirah v cestnem prometu, katerega uporabnik je Dars, nastal na osnovi dolgoletnih izkušenj stroke v Sloveniji in primerljive stroke iz tujine. Pripravo pravilnika je naročilo ministrstvo za promet, veljati pa je začel 13. januarja letos.

Prometno ministrstvo bo po Siročičevih napovedih v roku 10 dni tudi pojasnilo skladnost omenjenega pravilnika z evropskimi smernicami, Dars pa si bo "kot odgovorni uporabnik pravilnika aktivno prizadeval, da bo nekatere stvari v skladu z operativno potrebo tudi spreminjali". Član uprave Darsa Aleš Hojs meni, da je pravilnik dobro pripravljen, da pa bi lahko z nekaterimi spremembami določene stvari izpopolnili na višjo raven. "To pa pomeni tudi določeno finančno obveznost," je prepričan Hojs.

Kot je pojasnil Hojs, je vsaka postavitev zapore na avtocesti podvržena določeni proceduri. "Vsak elaborat zapore pregleda pristojni inženir, nato pa verificira pristojna institucija in na podlagi tako izdanega eleborata Dars izda dovoljenje za postavitev zapore," je dejal in dodal, da so vse zapore na slovenskih avtocestah postavljene v skladu s pravilnikom.

Dars vztraja, da so vse zapore na slovenskih avtocestah postavljene v skladu s pravilnikom
Dars vztraja, da so vse zapore na slovenskih avtocestah postavljene v skladu s pravilnikom FOTO: Dare Čekeliš

Če bi Dars med izvajanjem obnovitvenih del odstranil originalne talne oznake, tako Hojs, bi ravnal v nasprotju z veljavnimi predpisi. V skladu s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah se talne označbe ne odstranjujejo, temveč se v času zapor in preusmeritev vzpostavijo začasne, ki so rumene barve.

Dars: Določene zahteve prilagojene terenu

Nekatere zahteve na podlagi ugotovitev raziskave je po Hojsovih besedah tudi fizično nemogoče uresničiti. Tako tudi očitek v zvezi z avtocestnim deloviščem pri Vrhniki, da je v smeri proti Kopru levi pas preozek, v smeri proti Ljubljani pa, da sta preozka oba prometna pasova, ne odraža razmer "na terenu". Kot je poudaril Hojs, so prometni pasovi res izvedeni v minimalnih dimenzijah, in sicer zato, ker prečni profil cestišča ni dovoljeval izvedbo širših voznih pasov.

Očitek je letel tudi na vključevanje na podlagi stop znaka iz smeri Vrhnike. "Tako vključevanje je bilo izvedeno zato, da smo lahko izvedli dva prometna pasova, ki omogočata večjo pretočnost vozil. Tako vključevanje je povsem v skladu s pravilnikom," je zatrdil.

Pravilnik o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovirah v cestnem prometu ne predpisuje, da se za začasne preusmeritve prometa oz. tam, kjer se uvede zaporo dela vozišča postavlja informacijske table. "Res je, da tabel ne postavljamo, saj bi navedba vseh informacij terjala zelo velike črke, posledično bi bile table zelo velike, s tem pa bi po naši oceni preusmerjali pozornost voznika," je pojasnil Hojs in dodal, da pa v skladu s pravilnikom redno obveščajo javnost o gradbiščih.

Glede očitka o preveč sunkovitem zmanjševanju hitrosti pred deloviščem Verd v smeri proti Ljubljani je Hojs dejal, da je bilo zmanjšanje hitrosti izvedeno postopno, linearno in za vožnjo povsem primerno. V zvezi s precejšnjim nagibom vozišča ob menjavi prometnih pasov na delovišču pri Vrhniki proti Kopru je Hojs pojasnil, da je nagib vozišča nujen zaradi zagotavljanja pravilne odvodnje meteornih voda. Promet je speljan preko t.i. interventnih prehodov. Če je vožnja prilagojena predpisani hitrosti, menjava prečnih nagibov vozišča ni sporna, pravi Hojs.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

drejchi@yahoo.com
28. 09. 2007 11.29
100. člen Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Ur.l. 46/2000 in 110/2006) pravi: "Znake za izrecne odredbe je treba ponovno postaviti za vsakim križiščem ceste, na kateri je takšen znak, z drugo cesto, če naj velja izrecna odredba tudi še za takšnim križiščem." Po domače povedano: križišče razveljavi omejitev hitrosti (zato je ni treba izrecno preklicati), vzrok si pa lahko poiščeš v lastnem odgovoru. In ja, če je omejitev 40km/h in ni preklicana velja do naslednjega izvoza. Tako pač je, če je pa smiselno, je pa drugo vprašanje.
nintendo64@email.si
27. 09. 2007 14.21
drejchi: ni res, omejitev vseeno more biti preklicana. Za priključkom se kvečjemu more ponoviti, da jo še vidijo tisti, ki pridejo gor (tudi tega ni pri nas). Tudi v tujini omejitve vedno prekličejo na naslednji informativni tabli. Torej če je 40 km/h zaradi vetra na enem viaduktu, naslednji izhod pa čez 15 km, se naj zdaj 15 km vozimo 40?
drejchi@yahoo.com
27. 09. 2007 12.55
@nintendo64: omejitev bi veljala 100km oz. 400 km, če vmes ne bi bilo nobenega priključka, dvomim pa, da imajo na Hrvaškem take avtoceste :)
DarthRevan
27. 09. 2007 10.48
Ah, očitno gre tudi tu le za nesporazum. DARS dela brez napake, za težave so pa krive tiste črne luknje, ki prehajajo čez Zemljino magnetno polje, o katerih sem že govoril...
xes
27. 09. 2007 10.42
Mogoc bi blo pa tveganje kaj manjse, ce bi darsovci dela opravili v najkrajsem MOZNEM casu namesto da delajo na nekem odseku po cele mesece od 8-14h cez dan, vikende imajo pa - jasno - fraj.
nintendo64@email.si
27. 09. 2007 01.16
No, pa še nekaj. Če je omejitev na delu avtoceste nižja od splošne, jo je potrebno ponoviti vsaj vsaki 1 km, kot to počnejo v tujini. Isto je z variabilnimi hitrostmi na informativnih tablah. Kaki smisel ima, da na tabli napišeš gor omejitev 40, če je nikoli ne prekličeš in tako teoretično velja v dolžini 100 km ali več? V tujini je stvar vedno preklicana na eni izmed naslednjih tabel. Počnejo pa na Hrvaškem tudi iste bedarije kot pri nas. Na informativnem panoju dajo gor omejitev 100 km/h, ki je potem nikjer ne prekličejo in če smo natančni, takšna omejitev potem uradno velja 400 km in več. Še daleč smo od Evrope.
nintendo64@email.si
27. 09. 2007 01.08
No, aj1 ni res. Večina nemških avtocest še je vedno dvopasovnih. In večina jih tudi ima ograjo za zaščito pred divjadjo. Samo Nemci niso ocenjevali samo nemških avtocest, ampak tudi ostale evropske, ki so popolnoma enake kot naše in so se njihova gradbišča odrezala odlično. Tako da so vsi tvoji argumenti nesmiselni. Če so lahko avstrijska gradbišča super, ne vem, zakaj ne bi mogla bit tudi naša.
Prvo Bore
26. 09. 2007 21.38
Vozim že skoraj 29 let in se dejansko bojim vse teh novih gradbišč na AC, ker niso miselno napravljane. Kdo je še v tej vladi kaj priznal ?? Bodimo realni , da so nesposoben, ampak niso za svoj žep. Mora priti kitajsko sodstvo k nam.
pikam_dopust@yahoo.com
26. 09. 2007 21.35
Ker ne znati brat: "Član uprave Darsa Aleš Hojs meni, da je pravilnik dobro pripravljen, da pa bi lahko z nekaterimi spremembami določene stvari izpopolnili na višjo raven." Čemu le, če pa trdijo, da je vse tipi-topi-OK? "To pa pomeni tudi določeno finančno obveznost," je prepričan Hojs." Hvala, da ste potrdili vašo glavno skrb, ki vam ne da spati. Človeških življenj pač ni v bilancah, zakaj bi zaradi tega potem zapravljali evre? Res - človek se ne more načuditi, kako se lahko darsovci, ko se na njihovem gradbišču ubije 7 ljudi, zjutraj sploh še pogledajo v ogledalo.
pikam_dopust@yahoo.com
26. 09. 2007 21.30
Ja, lahko te popravim - če nekaj ne ocenjuješ, ne moreš nič ugotoviti, kaj ne? Zato ni govora o golovcu - ker golovca niso ocenjevali. Glih zaradi tako neumnih "čejev", ki si jih ti našel, varnosti na cesti ne ocenjujejo aj1-ni, ampak ustrezno usposobljene osebe. Kar ti nisi. Jaz tudi ne. Zato pa zaupam tistim, ki so za to usposbljeni. In ti so ugotovili, da imamo to slabše urejeno kot Italijani. Ali portugalci. Ali Španci. Ali Grki. BTW - pozdravi prijatelje na darsu.
230
26. 09. 2007 20.59
pikam_dopust Očitno se ne razumeva.V prvem komentarju sem napisal- ja lahko bi bilo bolje- a za normalno vožnjo je tudi to dovolj!!!Tem tujcem, ki so ocenjevali lahko rečeš tudi nemški ADAC.Kot sem slišal v medijih, je bilo ocenjevanje opravljeno v času, ko je bila zapora na Golovcu in kakšnih posebnih ugotovitev ni bilo, če pa sem jih preslišal me lahko popraviš.Vsekakor imajo oni drugačna merila za ocenjevanje razmer na avtocestah, saj so njihove neprimerno širše (večinoma tropasovnice) in tehnično bolje opremljene.Ker v Nemčiji nimajo splošne omejitve na avtocestah- torej kjer ni table za omejitev, lahko voziš kolikor ti avto nudi- imajo vsled tega tudi druga merila za postavljanje tabel za omijetve pred gradbišči in tudi za njihovo pogostnost.Ne vem koliko si se prevozil po nemških avtocestah, toda če pogledaš ob rob cestišča opaziš, da nemške avtoceste nimajo niti zaščitne ograje (mreže) proti divjadi ali morebitnim poljedelcem, ki bi s traktorjem lahko z njive zapeljali kar na avtocesto!!!Dvakrat sem že zašel na nemških avtocestah pa ni bilo zapor, pač prepozno opazil tablo, se odpeljal petnajst kilometrov naprej in nazaj, saj mi kakšno obračanje niti na misel ne pride.Pa še konkretno. ČE bi bila recimo betonska pregrada na Golovcu, pa ČE bi na prehodu na drugi pas prehitro pripeljal večji tovornjak, pa ČE bi se mu zaradi prevelike hitrosti ob zavijanju na ta drugi pas odtrgal kason in padel čez BETONSKO PREGRADO, pa ČE bi na drugem pasu..., torej v nedogled.Ali pa ČE bi mlada mamica z dojenčkom v vozičku vozila svojega otroka po pločniku in prišla do vozila parkiranega na pločniku in nebi mogla mimo, pa bi hipotetično zavila na cestišče in ČE bi spregledala prihajajoče vozilo in ČE..., spet v nedogled!Bi bil potem kriv Janković, ČE bi se to zgodilo v Ljubljani, ker ni postavil koločkov ob cestišču, saj bi s tem omogočil nevestnemu vozniku, da je parkiral na pločniku- mimogrede, v Ljubljani bi bili rešitev Turški pločniki, ki so visoki kakšnih 40cm (Alania).Dobro pizzo pa po mojem okusu lahko dobiš v Cerklah pri Tonaču, tja pa se lahko pripelješ na diesel ali bencin! LP!
pikam_dopust@yahoo.com
26. 09. 2007 20.23
aj1 - ker nisi opazil: tu govorimo o enem delu prometne problematike. In sicer o urejenosti in označenosti cestnih gradbišč. Res je, tudi drug del prometa je problematičen (kultura voznikov), a žal tudi odlična kultura voznikov ne spremeni dejstva, da so naša grabišča katastrofalno varovana (kar so potrdili TUJCI). Da skrajšam - ko se bomo drugič pogovarjali o pečenju pizze, se ti kar veselo razpiši o kakovostnih razlikah med dizlom in benzom.
230
26. 09. 2007 20.06
pikam_dopust Veš, Slovenci smo že navajeni na našo prometno (ne)kulturo, zato nas težko kaj šokira.Zakaj primerjam Avstrijo ali pa Nemčijo- tam še nisem doživel, da bi me kdo prehitel po vzporednem pasu za zavijanje, ko sem speljeval izpred semaforja ( pa da ne bo kdo mislil, da tako cijazim, roko na srce, v povprečju vozim do deset preveč), pri nas pa to ni tako redko, kakor tudi to, da te prehiti Policija, ko voziš po omejitvi, le-ta pa ni na nujni vožnji!
pikam_dopust@yahoo.com
26. 09. 2007 19.07
aj1, vse lepo in prav. Problem je samo v tem, da so pri Golovcu daleč največ prekrškov naredili tujci (kaj ima tu veze slovenska vozniška kultura?), da največje nesreče ne bi bilo, če bi bilo, če bi bili pasovi fizično ločeni (kot so npr. tudi v AUT, če jo že tako omenjaš), in da so bili nad nevarnostjo naših gradbišč šokirani tujci in ne slovenci. Sploh pa - zakaj potem sploh postavljamo kakšno od ograj? Napravimo 20 km omejitev, ker pri tem lahko človek vozi tudi poleg nezaščitenega prepada, in za vse nesreče okrivimo voznike.
230
26. 09. 2007 17.42
Strinjam se, da bi bilo možno marsikaj narediti in označiti bolje.Toda glavni problem pri nas je še vedno prevelika hitrost in objestnost nekaterih voznikov!Neživljenska je tudi omejitev 40km/h na avtocesti in morda prepozen preklic te omejitve (ali pa je splih ni), nebi pa mogel reči, da je naprimer v Avstriji, kjer imajo tudi stalna gradbišča na avtocestah (kot tudi v Nemčiji), ki so dolga tudi več kilometrov tisti ožji pas kaj širši.Ravno tako moraš vseskozi paziti in biti skoncentriran, še posebej če prehitevaš kakšen tovornjak.Res je tudi, da tam vozijo v povprečju do deset km/h več od dovoljene, med njimi tudi Slovenci, doživel pa sem tudi že to, da ko je ta isti Slovenski voznik prečkal državno mejo-torej se je vrnil domov- je v hipu pozabil na vse prometne predpise in omejitve!Tistih če-jev ob nesrečah bo pa vedno dovolj, kajti nekaterim lahko postaviš dvojne betonske pregrade pa ne bo nič pomagalo- pomagalo bi jim le tako, da bi jih ujeli na "delu" in jim odvzeli vozniško in avto če je treba-, žalostno je le to, da jo norci ponavadi odnesejo le s kakšno prasko!!!
Prvo Bore
26. 09. 2007 17.29
Dars: Vse delamo v skladu s pravilnikom Kot je pojasnil Hojs, je vsaka postavitev zapore na avtocesti podvržena določeni proceduri. "Vsak elaborat zapore pregleda pristojni inženir, nato pa verificira pristojna institucija in na podlagi tako izdanega eleborata Dars izda dovoljenje za postavitev zapore," je dejal in dodal, da so vse zapore na slovenskih avtocestah postavljene v skladu s pravilnikom. Če bi Dars med izvajanjem obnovitvenih del odstranil originalne talne oznake, tako Hojs, bi ravnal v nasprotju z veljavnimi predpisi. V skladu s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah se talne označbe ne odstranjujejo, temveč se v času zapor in preusmeritev vzpostavijo začasne, ki so rumene barve. Priznavajo, da so prometni pasovi na avtocestnem delovišču izvedeni v minimalnih dimenzijah Nekatere zahteve na podlagi ugotovitev raziskave je po Hojsovih besedah tudi fizično nemogoče uresničiti. Tako tudi očitek v zvezi z avtocestnim deloviščem pri Vrhniki, da je v smeri proti Kopru levi pas preozek, v smeri proti Ljubljani pa, da sta preozka oba prometna pasova, ne odraža razmer "na terenu". Kot je poudaril Hojs, so prometni pasovi res izvedeni v minimalnih dimenzijah, in sicer zato, ker prečni profil cestišča ni dovoljeval izvedbo širših voznih pasov. Očitek je letel tudi na vključevanje na podlagi stop znaka iz smeri Vrhnike. "Tako vključevanje je bilo izvedeno zato, da smo lahko izvedli dva prometna pasova, ki omogočata večjo pretočnost vozil. Tako vključevanje je povsem v skladu s pravilnikom," je zatrdil. Zanikajo očitek o preveč sunkovitem zmanjševanju hitrosti pred deloviščem Verd Glede očitka o preveč sunkovitem zmanjševanju hitrosti pred deloviščem Verd v smeri proti Ljubljani je Hojs dejal, da je bilo zmanjšanje hitrosti izvedeno postopno, linearno in za vožnjo povsem primerno. V zvezi s precejšnjim nagibom vozišča ob menjavi prometnih pasov na delovišču pri Vrhniki proti Kopru je Hojs pojasnil, da je nagib vozišča nujen zaradi zagotavljanja pravilne odvodnje meteornih voda. Promet je speljan preko t.i. interventnih prehodov. Če je vožnja prilagojena predpisani hitrosti, menjava prečnih nagibov vozišča ni sporna, pravi Hojs. Pravilnik o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovirah v cestnem prometu ne predpisuje, da se za začasne preusmeritve prometa oz. tam, kjer se uvede zaporo dela vozišča postavlja informacijske table. "Res je, da tabel ne postavljamo, saj bi navedba vseh informacij terjala zelo velike črke, posledično bi bile table zelo velike, s tem pa bi po naši oceni preusmerjali pozornost voznika," je pojasnil Hojs in dodal, da pa v skladu s pravilnikom redno obveščajo javnost o gradbiščih.
sdspecy
26. 09. 2007 17.00
Spet so predpisi pa zakoni glavni akterji dogajanj. Kot je že blo povedan, sploh ni važno kako je, sam da je po predpisih. Mrtvi, vendar "po predpisih"! Kreteni!!! To, da itak sami sodelujejo pri oblikovanju predpisov (pa naj mi sam kdo reče, da to ni res), to pa sploh ni važno, a ne!!!!! PS: Pa ne zagovarjam kretenov na cestah - tu ni govora o razlogih za nesreče ampak o razlogih za tako težke posledice nesreč!!!
selector
26. 09. 2007 15.07
Na DARSu so sami negativci pod(repljeni)krepljeni z Zidarji in podobnimi botri.
janezek123@gmail.com
26. 09. 2007 15.06
Naj se raje enkrat peljejo po nemški ali švicarski avtocesti in potem pametujejo o nekih pravilnikih... v glavnem, pri nas vozim vsak dan in me ti naši nelogično postavljeni znaki vedno zmedejo. Drugje pa sem tujec in četudi se tam znajdem prvič, lepo vozim po znakih in nimam nikoli problemov ter takoj najdem vse.
drejchi@yahoo.com
26. 09. 2007 15.03
Ti na DARSu so pa tipični slovenski birokrati. "Saj ni važno, če je dobro, samo da je po predpisih." Res so z lepim zagovorom prišli na dan, čeprav mislim, da jim nihče ni očital, da ne delajo po predpisih, ampak preprosto, da so njihova gradbišča najslabše zavarovana v Evropi. Namesto, da bi raje razmislili o rezultatih, ti pridejo s takimi birokratskimi odgovori.