Slovenija

'Referendum bi bil škodljiv'

Ljubljana, 13. 02. 2009 12.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Podobnikov Zavod 25. junij in Jelinčičeva SNS sta naredila prvi korak k referendumu o ratifikaciji vstopa Hrvaške v Nato. Janša meni, da bi bil referendum škodljiv, Pahor pa, da ugled države ne bo oslabljen, četudi do njega pride.

Zavod 25. junij je sporočil, da so zbrali potrebnih 2500 podpisov, ki so pogoj za zbiranje podpisov za razpis referenduma o vstopu Hrvaške v Nato. V DZ jih bodo vložili, če odbor za zunanjo politiko v ponedeljek do 16. ure ne bo sprejel sklepa, da Slovenija ne bo priznala nobenih hrvaških dokumentov po 25. 6. 1991, ki bi prejudicirali mejo.

Zavod 25. junij je zbral potrebnih 2500 podpisov.
Zavod 25. junij je zbral potrebnih 2500 podpisov. FOTO: Tomaž Ungar

Predsednik zavoda Marjan Podobnik je zatrdil, da bodo podpise zbirali še naprej, saj bi jih radi oddali več kot 3000: "V ponedeljek bomo pred parlamentom spremljali zasedanje OZP, tam pa bo tudi možno oddati svoj podpis."

Podobnik je dopustil možnost, da pobude za začetek zbiranja podpisov za razpis referenduma ne bodo vložili, če bo OZP ali DZ sprejel predlog SLS, ki je predlagala sprejem posebne izjave DZ, po kateri Slovenija ne bi priznavala nobenih hrvaških dokumentov po 25.6.1991, ki bi prejudicirali mejo, in po kateri bi vsako delovanje hrvaške vojske na spornih območjih vzeli za sovražno dejanje. "Že pred časom smo jasno napovedali, da ob ratifikaciji protokola o vstopu Hrvaške v Nato pričakujemo podporo sklepu v DZ, ki bo zaščitil vitalne nacionalne interese Slovenije ob dejstvu, da je del dokumentacije sporne oziroma del dokumentacije niti ni bil predstavljen, ko gre za vprašanje vstopa Hrvaške v Nato," je poudaril Podobnik.

SNS je vložila predlog za referendum o vstopu Hrvaške v Nato.
SNS je vložila predlog za referendum o vstopu Hrvaške v Nato. FOTO: Dare Čekeliš

SNS zahteva referendum

Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o ratifikaciji Protokola o pristopu Republike Hrvaške k Severnoatlantski pogodbi, ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na 2. redni seji, dne 9. 2. 2009? Predlog za referendumsko vprašanje

Poslanska skupina SNS z Zmagom Jelinčičem na čelu je v državni zbor vložila pobudo za razpis naknadnega zakonodajnega referenduma o ratifikaciji vstopa Hrvaške v Nato. Za razpis referenduma mora pobudo sprejeti večina vseh poslancev, kar pa je malo verjetno, saj je ratifikacijo v ponedeljek podprlo 75 od 90 poslancev.

O pobudi SNS bo moral DZ odločati v osmih dneh. Kot je povedal predsednik DZ Pavel Gantar, je pobudo že predal pristojnim strokovnim službam, ki bodo presodile, ali vsebuje vse potrebne zahteve, predvidoma v ponedeljek ali torek pa bo o tem razpravljal kolegij predsednika DZ.

Janša: Referendum bi bil škodljiv

Predsednik SDS Janez Janša je poudaril, da je SDS glasovala za ratifikacijo vstopa Hrvaške v Nato, zaradi česar bi bilo protislovno, če bi zdaj podpirali referendum na to temo. Poudaril je sicer, da je referendum legitimna oblika odločanja in ji kot takšni v stranki ne nasprotujejo. "Mislim pa, da bi bil referendum zaradi zavlačevanja, ki ga povzroči, pa tudi zaradi situacije, v kateri je Slovenija pri pogajanjih s Hrvaško za reševanje mejnega vprašanja, v okviru njihovih pogajanj za vstop v EU, škodljiv.

Pahor: Podpora članstvu Hrvaške v Natu ni branjenje hrvaških interesov

Premier Borut Pahor je še enkrat poudaril, da nasprotuje odločanju o vstopu Hrvaške v Nato na referendumu, obenem pa poudaril, da je treba spoštovati ustavno pravico drugih do tega. Če pride do referenduma in Slovenija zamudi ciljni datum ratifikacij pristopnih protokolov Albanije in Hrvaške v Nato, po njegovem mednarodni ugled države ne bo oslabljen.

"Če bo do referenduma prišlo, se bomo vlada in tisti, ki smo to odločitev podprli, potrudili javnosti povedati, zakaj je pomembno, da je ta odločitev sprejeta, da je pozitivna, da je to zagovarjanje slovenskih interesov in interesov zavezništva, ne pa branjenja hrvaških interesov," je povedal premier.

'Celo Nobelovec nima čarobne rešitve'

Brez spremembe okoliščin Slovenija odločitve ne bo spremenila, je odločen premier Borut Pahor.
Brez spremembe okoliščin Slovenija odločitve ne bo spremenila, je odločen premier Borut Pahor. FOTO: Reuters

Če se okoliščine, ki so Sloveniji decembra narekovale, da ne da soglasja za nadaljevanje pristopnih pogajanj Hrvaške z Evropsko unijo, ne bodo spremenile, Slovenija svoje odločitve na prihodnji pristopni konferenci s Hrvaško konec marca ne bo spremenila, je odločen premier Pahor.

"Slovenija pozdravlja pobudo Evropske komisije o mediaciji za rešitev spora med Slovenijo in Hrvaško," je dejal. "To je v tem trenutku najboljša in verjetno tudi edina rešitev," je poudaril. Obstaja sicer še druga možnost za rešitev, ki se ji Slovenija, kot je spomnil premier, ni nikoli odrekla, in sicer ''bilateralno reševanje spora, če bi se s tem strinjali v Zagrebu''. "Rad bi, da bi bila vsebina evropske pobude sprejemljiva za obe strani, o njenih rezultatih pa v tem trenutku ne morem govoriti," je dejal Pahor. Je pa poudaril, da bo rešitev vsekakor kompromis. "Celo Nobelov nagrajenec ne more najti čarobne rešitve," je dodal. Za Slovenijo je, kot je še poudaril, ključen pogoj za sprejem kompromisne rešitve, da rešitev državi omogoča prost dostop na odprto morje.

Türk: Problem bolj političen kot praven

Predsednik Danilo Türk: Mediacija je pravi način za reševanje spora, ki je bolj politične kot pravne narave.
Predsednik Danilo Türk: Mediacija je pravi način za reševanje spora, ki je bolj politične kot pravne narave. FOTO: Dare Čekeliš
Hrvaški premier Ivo Sanader je na srečanju z avstrijskim kanclerjem Wernerjem Faymannom ponovil stališče, da bi bilo spor glede meje med Slovenijo in Hrvaško najbolje rešiti pred Meddržavnim sodiščem v Haagu. "Hrvaška vztraja na načelu, da se dvostranska vprašanja ne morejo in ne smejo vnašati v evropska pogajanja," je poudaril.

Spor o meji med Slovenijo in Hrvaško ni tako zelo zapleten, da ga ne bi bilo mogoče rešiti do vstopa Hrvaške v Evropsko unijo, je dejal predsednik republike Danilo Türk. Na vprašanje, ali bi moralo spor med državama reševati Meddržavno sodišče v Haagu, je odgovoril, da se v teoriji mednarodni spori delijo na pravne in politične, čeprav je ločnico pogosto težko potegniti. Slovensko-hrvaški spor se mu zdi bolj politične kot pravne narave, zato sodišča v Haagu ne vidi kot najbolj primerne opcije za njegovo rešitev.

Sicer je prepričan, da bi morala biti rešitev "takšna, ki bo v obojestransko korist oziroma bo pravična za obe strani". Morala bi upoštevati mednarodno pravo, pa tudi nekatere druge vidike, kot je zgodovinski, je dejal. O možnih rešitvah ni želel govoriti, pozdravil pa je odločitev Evropske komisije, da se vključi v reševanje spora, in ta korak Bruslja vidi kot "izraz evropskega duha". Sicer pa je spor o meji po njegovih besedah dvostransko vprašanje, zato ne pričakuje, da se bodo članice unije vanj globoko vpletle.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (1546)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mali-kekec
17. 02. 2009 17.19
littleSister 17.02.2009, 08:41 0 dost sranja, referendumov itd... evropsko sodišče in pika ... naj se 1x že zmenjo ... ali bo referendum prinesel rešitev???? NE ! mojega glasu nimate. Slovenija ne želi na najbolj ugledno meddržavno sodišče! Je preveč mahanično in ni pravično?? ;(
littleSister
17. 02. 2009 08.41
dost sranja, referendumov itd... evropsko sodišče in pika ... naj se 1x že zmenjo ... ali bo referendum prinesel rešitev???? NE ! mojega glasu nimate.
Niko_K
17. 02. 2009 08.31
@darjaclara hmm, če je referendum priključen volitvam za evropski parlament, stroški niso tako visoki, kot bi bili sicer...
Darja Clara
16. 02. 2009 19.13
Mal drago reklamo sta si omislila Podobnik in Jelinčič. A se ne da denarja porabit na kakšen bolj koristen način?
cupofmarja@email.si
16. 02. 2009 18.32
Referendum bo stran vržen denar.......kot večina referendumov, ki so bili....spomnite se referenduma o delovnem času trgovin ipd.......skratka bedarija.........
joc_123
16. 02. 2009 16.34
Jj me je razočaral..." referendum bi škodil Hrvaški pri vstopnih pogajanjih v EU-šok"......Kaj bi pa škodl Sloveniji? lp, Joc. Sem za referendum in sicer za obvezujoč! za take bleferje kot je JJ in podlizniki, ki podpirajo vstop JJ v funkcionarja Nato, ko vemo, da je že mim, in je Čeh dobil funkcijo..Sicer bom še mamo vprašal, pa bom povedal. Pa Porkya..
marija120
16. 02. 2009 16.01
Ja Jelenčič na referendum bom šla tak vesela kod si se ti veselo odpovedo 200 evrom ko gre za tebe se boriš ko pa gre da bi moro kaj dat tr pa je joooooj
bluoka_nm
16. 02. 2009 08.55
resslovenka, tole si pa lepo povedala in se povsem strinjam s teboj!
bkaval
16. 02. 2009 08.14
Vedno sem smatral, da v kolikor se ne morejo večinsko, brez nekih igric, odločiti v parlamentu, dajo stvar na referendum. Zanimivo pa je, da pri nas rezultat referenduma ni obvezujoč v parlamentu. To pomeni, da v parlamentu vladajo posamezne grupe od katerih je vse odvisno, ne pa želje ljudstva. Resnično žalostno.
resslovenka
16. 02. 2009 07.48
Jaz ne grem na noben refernedum več. Naj se zmeni politika sama, kot se je ali se ni do sedaj. Prepričana sem, da ljudje ne želijo poslabšanja medsebojnih odnosov med sprtima državama. Država smo predvem ljudje, ki smo zaupali politikantom, da bodo državo vodili po načelu pravičnosti in medsebojnega razumevanja. Pa razen sporov za ta iste ljudi niso naredili čisto nič.
vetlan
15. 02. 2009 18.59
Referendum ne bi bil škodljiv, ampak ne bo imel nobenega učinka, ker je sigurno odločitev v EU že padla in to več let nazaj. Mogoče bi bil škodljiv za naše vodje, ki bodo morali prilagoditi izid referenduma željam EU. Pa še nepotrebno razmetavanje denarja, ker za rešitev takih vprašanj obstaja mednarodna arbitraža.
Pavliha23
15. 02. 2009 17.12
Naj bo referendum čim prej!!! Živé naj vsi naródi, ki hrepené dočakat' dan, ko, koder sonce hodi, prepir iz svéta bo pregnan, ko rojak prost bo vsak, ne vrag, le sosed bo mejak!
deadea
15. 02. 2009 16.01
ne vem kako ste srbi lahko pozabili na kosovo med vojno
deadea
15. 02. 2009 16.01
se strinjam. kosovo je srbija. osamosvojiti pa bi se moral sandzak.
inna@volja.net
15. 02. 2009 15.22
gibanje za blaginjo rupsija PAHOR BO PO NOVEM ODPRL PODJETJE ZA IZDELAVO SEKRETOV IN SEKRETOVIH PRIMOCKOV ! Z NJIMI RACUNA PRODRET NA SIRSEM OBMOCJU EVROPE IN BALKANSKIH DRZAV TIPA KOSOVO ! TAM PO PAHOR &CO NUDIL UGODNE NIZKOKAKOVOSTNE SEKRETE TER VSPOSABLJANJA ZA UPORABO SEKRETOV TRETJE GENERACIJE !! VEC NA WWW.PAHOR=SEKRETTRETJEGENERACIJE.SI
KomentarDOO
15. 02. 2009 13.21
Pahor predvsem si ti škodljiv!!!
josip.hr
15. 02. 2009 13.12
MojcaCoh15.02.2009, 12:590 Imaš taktiko lova v mutnem, Zdaj so naenkrat tukaj tudi Jasenovac, fašisti..ne držiš se teme. Praviš da te Hrvati ne zanimajo ampak vsi tvoji komentari so usmerjeni prav njima, iz so zarad njih. Ja res, njih vglavnem žališ in se obnašaš kot da so nižja bitja, ampak to največ govori o tebi, a ne o njim. No, bojim se da si še ena od tistih katera misli da je vsevedežna a njeno so mnenje gradili politiki in mediji.
MojcaCoh
15. 02. 2009 12.59
RE Josip.. Menda si pismen mene sploh ne briga ali ste ali niste v Evropi in ali ste ali niste v Natu....??..prav tako mje ne zanima zakaj ste bili v drugi svetovni vojni Cerkveni Rimokatoliški fašisti in zakaj takšne gene nosite po svetu še danes to je vaša stvar. . Slovenski avtohtoni kulturni prostor ne pozna đjamij in poleg Bosancev, ki so ekonomski emigranti ter v Sloveniji še Klateži bi morali tudi Slovence vprašati kaj si mislijo o tem in tisti ogabni đjamiji to jih pa zelo zanima.. Vi Hrvati pa ste ali niste nas ne zanimate čisto nič. Vendar vas dobro poznamo kot tudi Srbi vaše kvalitete v Jasenovcu. Mojjca Lp..
josip.hr
15. 02. 2009 12.41
MojcaCoh15.02.2009, 12:220 Tvoj je komentar precej nacionalističen, huškački. Ispada da je vse v Sloveniji kaj ne velja pravzaprav po krivdi nekoga drugoga, samo ne Slovencih samih.
MojcaCoh
15. 02. 2009 12.22
Slovence sploh ne zanima vstop Hrvatov v Nato in Eu. Zelo jih pa zanima zakaj si Srbijanec Jankovičl dela norca iz Slovencev ter na dan plebiscita prodaja Slovensko zemljo Bosancu. ter uničuje brez, da bi kdo kaj Slovence vprašal Sloveski Avtohtoni kulturni prostor Referendum ki Slovenijo zanima se bi moral glasiti ali ste za gradnjo đ jamije ali ne. In tu se kaže splošna ignoranca Slovencev z strani Slovenske Administracije, ker Slovencem še tega ne dovoli da se o tem vprašanju izrečejo demokratično. Zato ima Slovenija trenutno na vladi rasistično politično garnituro ki je v rokah Bosancev ter Balkanskih klatežev in dela po njihovem diktatu.. Mojca