Slovenija

Jelinčič proti beračenju

Ljubljana, 05. 08. 2008 12.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Jelinčič bi beračenje oglobil s 1.000 evri denarne kazni. Kot pravi, prihaja v Slovenijo vedno več beračev iz Romunije in Bolgarije.

Beračenje bi Jelinčič oglobil s 1.000 evri denarne kazni.
Beračenje bi Jelinčič oglobil s 1.000 evri denarne kazni. FOTO: Dare Čekeliš

Vodja poslanske skupine SNS in predsednik stranke Zmago Jelinčič je pozval vlado, naj uredi problematiko, povezano z beračenjem. Meni, da bi morala vlada spremeniti zakon o varstvu javnega reda in miru, in sicer tako, da bi beračenje prepovedala. Za kršitev takšne določbe zakona Jelinčič predlaga izrek globe v višini 1.000 evrov.

Kot je pojasnil, je beračev iz Bolgarije in Romunije v Sloveniji vedno več, policija pa v zvezi s tem "ne naredi nič". Skupine so po njegovih besedah organizirane tako, da v Ljubljano pridejo z avtobusi, nato pa "gospodarji" po prestolnici razporedijo svoje "uslužbence". Ti berači morajo nato opraviti določeno število beračenj, "gospodarju" pa prinesti določen znesek denarja, sicer so po Jelinčičevih besedah celo kaznovani.

Po njegovem mnenju kazen, ki jo predlaga poslanska skupina SNS, ni previsoka, sploh glede na to, da je z beračenjem možno, kot je dejal, "zaslužiti" tudi do 200 ali 300 evrov na dan.

Beračenje sicer pri nas ni prepovedano, je pa v zakonu o javnem redu in miru zapisano, da "kdor na vsiljiv ali žaljiv način koga nadleguje z beračenjem za denar ali druge materialne dobrine, se kaznuje z globo 10.000 tolarjev".

Janković nasprotuje Jelinčičevemu predlogu

"To kaže na en del karakterja Zmaga Jelinčiča in njegovo nestrpnost. To karakterno značilnost pa bo zdaj v mesecu pred volitvami še poudaril." S temi besedami je ljubljanski župan Zoran Janković komentiral poslančevo pobudo. Po njegovem mnenju problema ne bi smeli reševati s prepovedjo, ampak bi morali ljudem na cesti, ki očitno nimajo zadosti sredstev, da bi se sami preživljali, poiskati zaposlitev ali jim brezplačno deliti hrano. Ob tem je Janković še poudaril, da so bili njegovi kolegi, župani glavnih mest držav EU, nedavno izjemno presenečeni nad majhnim številom beračev v prestolnici Slovenije.

Policija zavrača očitke Jelinčiča

Policija je v sporočilu za javnost zapisala, da zoper storilce prekrškov vsiljivega beračenja ukrepa v skladu s svojimi pooblastili. Prav tako vsako prijavo kaznivega dejanja sprejema z vso resnostjo in prične z vsemi aktivnostmi za odkritje storilca. Nikakor ne držijo navedbe g. Jelinčiča, da prijav kaznivih dejanj nočejo niti registrirati.

Na policiji poudarjajo, da so takoj reagirali tudi na pojave organiziranega beračenja tujcev. Jasno so pokazali, da so tovrstna dejanja v Sloveniji prepovedana ter da pristojni organi in institucije preprečujejo takšno ravnanje posameznikov ali skupin. V zvezi s kaznivimi dejanji pa lahko policija poda kazenske ovadbe na pristojno sodišče, privede osumljence ipd. Dolžnost policije je, da ukrepa v skladu z zakonodajo. Vsekakor pa policija ne ukrepa šele po izvršenih dejanjih, temveč z različnimi oblikami dela kot sta opazovanje in patruljiranje v mestnem središču, taka dejanja poskuša preprečiti. Na mestih, kjer berači postanejo vsiljivi, policija svojo dejavnost še okrepi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (137)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Samoyedka
11. 08. 2008 14.21
Eno so organizirane združbe, kar tudi sama ne bi verjela, če ne bi videla v Mariboru, ko jih tip s kombijem pripelje: starčke, matere z dojenčki, invalide, otroke,...jih naštima po placih in se tekom dneva nekajkrat pripelje okrog, da pobere dnevni izkupiček- te bi kaznovala tudi jaz, pa ne tiste, ki prosjačijo, ampak te zvodnike, ker niso nič drugega kot to. "Avtohtoni" klošarji in berači pa tako nimajo običajno še za tisto dnevno dozo alkota, da bi lahko funkcionirali, kaj šele 1000€. In kaj bi imel g.Preplemeniti s kaznovanjem klošarjev? Ne kaj dosti. Nikoli ne veš, kdaj se znajdeš na njihovem mestu, četudi smo ljudje prepričani, da se nam pa takšna usoda ne more zgoditi.
mala_nimfomanka
11. 08. 2008 08.27
MRŠ!! Ka si bo še ta use zmislu, da bi prdobil na dvoji popularnosti. Sej ne podpiram beračenja, sam tale jelinčičeva ideja je pa prav neumna. Od kje bi on sploh uzel beračem dnar, če morjo še prosit za njega. Nej rajš za "kazn" opravljajo kaka javna dela zastonj. Ta jelinčič je pa tak za u ku klux klan.
Tonček Balonček
06. 08. 2008 20.36
Jelinčič(Plemeniti) po cerkvah ni beračil, tja je pošiljal kar bratovo ekipo in so si jemali, kar se jim je zdelo, sam je skrbel le za komercialno-finančni del!
titovka
06. 08. 2008 19.10
pa saj tudi v cerkvi beračijo pa nobenga ne moti.
vinadap
06. 08. 2008 15.06
sladoledcebula - da,samo ti ljudje v 99%. Marsikaj sem videl in doživel,tudi to,kako so me okradli,oguljufali,Romi seveda,ne Bolgar. Pravi Bolgari so prijetni normalni ljudje,tako kot mi,in tudi njihov turizem ob Črnem morju je odličen. Naj se gredo Hrvatje tja malo naučiti,kako se dela pravi turizem. Življenje se dogaja od 00-24h.Res,velika pohvala.
sladoledcebula
06. 08. 2008 14.43
VINADAP da bolgarija je kao domovina romov, in to so ti oni povedali da je milijon romov? tudi v romuniji je 500 000 romov pardon ciganov in misliš da samo ti počnejo to? sprašujem?
vetlan
06. 08. 2008 13.24
Pa še to. Jelinčič, v svojem nastopu si rekel, da je bil problem z beračenjem v bivši YU urejen, samo pozabil si, da tudi revežev v bivši YU ni bilo.
vinadap
06. 08. 2008 13.11
vetlan - pardon,ja to je pa drugo.
vetlan
06. 08. 2008 12.37
vinadap, pa saj ne govorim o tujcih. Ampak, če sem prav razumel, globo želi vpeljati tudi za naše berače.
trapo
06. 08. 2008 12.25
POP TV POP TV Napisana kazen je 100.000 SIT (popravki zakona)!!!
mica33
06. 08. 2008 12.02
Ne gre se za to, da nekomu želiš, da naj... Jaz nikoli nikomur nisem kaj takega rekla, ker ne poznam ozadja njihovih zgodb. Bistvo je, da dovoliti tujcem prosjačiti in v nekaterih primerih posledično tudi krasti, je nesprejemljivo. Kot sem že napisala, ljudje, ki pridejo v tujo državo z namenom, da se zaposlijo, morajo imeti sredstva!!!!Ljudi, ki pa pridejo z namenom, da bojo prosjačili, bi se pa moralo nekako zakonsko preganjati. To se ne bi smelo dogajati. Nikjer, ne samo v Sloveniji
viharnik
06. 08. 2008 11.57
Se strinjam z tem,da tujim beračom rečemo ne...za ostalo bo poskrbela potem policija,oziroma bo Slovenija za tuje organizirane berače postala nezanimiva...
vinadap
06. 08. 2008 11.32
vetlan - Berači iz Romunije in Bolgarije,ko pridejo k nam,so prefesionalni barači,in to niso Bolgari in Romuni v pravem pomenu,temveč bolgarski in romunski Romi (Cigani). Bil sem na dopustu v Bolgariji,pa sem marsikaj zvedel od domačinov,kakšne probleme imajo tam z njimi,jih je pa čez 1mio. Naše avtohtone Klošarje ne moremo primerjati z njimi,ker so klasificirani čisto iz drugega socialnega vidika.
vetlan
06. 08. 2008 11.16
"ko vidi berača reče, naj si najde službo.." ne, ne mislijo s tem da se "prekvalificirajo", ampak mislijo, da "če sem jaz naje.. v tej državi, moraš tudi ti", ker dobro vedo kako je s službo, saj je veliko zaposlenih na robu beračenja.
mica33
06. 08. 2008 10.49
aja, beračenje je poklic? Ok, zakaj pa potem večina ljudi, ko vidi berača reče, naj si najde službo...aja s tem verjetno mislijo samo prekvalifikacijo. Ne me narobe razumet, jaz sočustvujem z ljudmi, ki so lačni in težko preživijo iz dneva v dan...kot sem že omenila, sem jim dostikrat dala denar (za kaj so ga porabili me sploh ne zanima), tako da imam občutek za ljudi, samo ne razumem kako se lahko podaš nekam z namenom, da boš beračil...mi je prav žal, ampak to je bolno. Vsakomur se lahko zgodi, ne rečem, ampak imamo svojih problemov dovolj, še preveč, da bi se morali ukvarjati še s tujci. Ko se bojo pa začeli problemi (verjetno so že), se vas bo pa 3/4 sprenevedal in spet si boste želeli, da se vsi skupaj vrnejo domov.
mica33
06. 08. 2008 10.38
Tonček Balonček...res je demokracija (kakršna že pač je) in prost pretok ljudi in blaga, ampak spomnimo se nedolgo nazaj komentarjev o tukaj živečih južnjakih...vsi po vrsti ste jih hoteli poslati domov, da nimajo tu kaj iskat, da naj se vrnejo od koder so prišli,...da ne omenjam žaljivk. A zdaj pa takole? A to je pa v redu? Pa oni tudi kradejo, in to ne malo...
vetlan
06. 08. 2008 10.33
Tonček Balonček, he he, pa še res je.
Prvo Borec
06. 08. 2008 10.32
mica33 njihov poklic je BERAČANJE !!
vetlan
06. 08. 2008 10.29
Več glasov bi dobil, če bi bil proti revščini, vendar to je utopija. PB, ali ni zdaj iskanje službe spominja na beračenje, samo oblika je drugačna ? Imaš prav, časopis "Kralji Ulice" pa bi res priporočil za branje našim "statistom".
Tonček Balonček
06. 08. 2008 10.28
Zakaj ne bi smeli tu bloditi tujci? Mi smo člani evropske družine, demokratično je, konec komunizma, gre za svobodni pretok ljudi in blaga, ne pa za neka omejevanja, kam lahko grež in kje si bil? Vsak tuj "podjetnik" tu pokasira in Slovence oskubi bolj kot ne vem kateri klošar, samo s patrijami bodo pokasirali več kot še par generacij klošarjev ali beračev, le da se ne vidi kar na ulici, dogaja s epač v desetem in enajtem nadstropju, v mahagoniju in nerjavečem jeklu, v objemu fikusov in marmorja! Kars etiče Kralja ulice Takoj so seveda vsi sociologi in antropoogi ter socialni znanstveniki obiskali Norveško terna ekskurziji, ki je bila seveda zelo koristna (in draga) npridno nabirali izkušnje drugih! Klošarji seveda obujajo spomine na minulo evropsko klošarsko prvenstvo v nogometu....