Serije Magazin

Pet faz projekta JEK 2 – se bo kdaj zgodil premik s prve?

Ljubljana, 25. 07. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Neža Pušnik
Komentarji
144

Kje leži naša energetska prihodnost? To je vprašanje, ki bi si ga morali postaviti že včeraj. Trenutno v Sloveniji Nuklearna elektrarna Krško letno proizvede več kot pet milijard KWH, kar pomeni približno 40 % vse proizvedene električne energije v Sloveniji. Elektrarna, ki že 39 let deluje v Krškem, bo po načrtih – če bodo izpolnjeni vsi pogoji – obratovala vse do leta 2043. In kaj potem?

NEK proizvede okoli 40 % vse električne energije v Sloveniji.
NEK proizvede okoli 40 % vse električne energije v Sloveniji. FOTO: ICJT

V predlogu Energetskega koncepta Slovenije (EKS) je navedeno, da je kombinacija obnovljivih virov energije (OVE) in jedrske energije po letu 2045 stroškovno najučinkovitejša rešitev. Ker je v predlogu zapisano tudi, da odločitev za dolgoročno rabo jedrske energije zahteva dolgotrajne postopke umeščanja v prostor in da jo je treba sprejeti pravočasno, smo pristojne v državi za energetska vprašanja – ministrstvo za infrastrukturo – vprašali: kdaj je še pravočasno? 

"Ob predpostavki, da je od odločitve do postavitve nove jedrske elektrarne potrebnih okrog 20 let, bi bilo pravočasno, če bi investitor odločitev o gradnji nove elektrarne sprejel do leta 2023 (torej odločitev o primerni tehnologiji in ustrezni finančni konstrukciji virov za naložbo) in bo za to pridobil potrebno politično podporo," konkretno odgovarjajo na MZI.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Jedrska elektrarna Krško deluje od leta 1981, zgrajena pa je bila na podlagi samoupravnega sporazuma med Slovenijo in Hrvaško, ki sta vsaka vložili polovico sredstev. Z elektrarno neposredno upravlja podjetje Nuklearna elektrarna Krško, ki je na hrvaški stranki v lasti Hrvatske elektroprivede, d. d., na naši strani pa v lasti GEN energije, d. o. o. Eden glavnih projektov zadnjega sta načrtovanje in priprava na gradnjo drugega bloka jedrske elektrarne Krško, krajše JEK 2. Dejstvo, ki ga ni mogoče zanikati, je, da bi bila ena izmed ključnih prednosti JEK 2 zmanjševanje energetske uvozne odvisnosti, kar priznavajo tudi na MZI. "Če drugega bloka ne bo in do takrat ne bo ustreznega obsega naložb v izrabo obnovljivih virov, se bo na področju energije močno povezala uvozna odvisnost Slovenije," so zapisali.

Energetska uvozna odvisnost države je po njihovem tudi glavno tveganje za prihodnost, "če se ne bo bistveno spremenil odnos države in javnosti do novih naložb v elektrarne, ki je danes zelo nenaklonjen hidro in vetrnim elektrarnam". Na MZI se zavedajo vse večje odvisnosti od električne energije in dodajajo, da bo zagotavljanje zanesljive oskrbe z energijo vedno težje, povečala pa se bodo tudi sezonska in dnevna nihanja cen. To bo imelo največji vpliv na energetsko intenzivno industrijo, ki je je v Sloveniji precej, poslabšana konkurenčnost gospodarstva pa ima, tako MZI, vedno negativne posledice na zaposlovanje.

Skoraj dve tretjini oziroma natančneje 62,2 % končne energije v industriji porabijo štiri energetsko intenzivne panoge: proizvodnja kovin, proizvodnja papirja in izdelkov iz papirja, proizvodnja nekovinskih mineralnih izdelkov ter proizvodnja kemikalij in kemičnih izdelkov.

Stališče pristojnega ministrstva do JEK 2 je bila do zdaj (!) tehnološka nevtralnost pri snovanju scenarijev za zagotavljanje "zanesljive, trajnostne in konkurenčne oskrbe z energijo", a kot dodajajo, daje veljavni koalicijski sporazum pri energetski politiki na prvo mesto učinkovitost, ob tem pa izpostavlja nadomeščanje fosilnih virov z OVE. V nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu, ki je akcijski načrt za obdobje od leta 2020 do 2030, je po besedah MZI jedrska energija pomembna kot nizkoogljični energetski vir in tudi energetsko varen vir, saj v teh desetih letih zagotavlja zanesljivo oskrbo z električno energijo po konkurenčni ceni.

Če ne prej bi torej odločitev o gradnji drugega bloka JEK morali sprejeti do leta 2030. Gradnja drugega bloka bi po besedah Bojana Ambrožiča, zaposlenem na Izobraževalnem centru za jedrsko tehnologijo (ICJT), trajala 10 do 15 let. Spomnimo, JEK bo obratovala le še do leta 2043. Ko k temu prištejemo dejstvo, da Slovenija že danes uvozi med 20 do 30 % električne energije in da JEK letno zagotovi okoli 40 % proizvedene električne energije, je "računica" jasna – potrebujemo načrt, kaj potem, če ne želimo postati energetsko popolnoma odvisni od drugih držav.

Med vsemi energetskimi načrti najslabše pripravljen prav slovenski

V poročilu Planning for Net Zero: Assessing the draft National Energy and Climate Plans (Načrtovanje za nevtralnost: Ocena osnutkov nacionalnih energetskih in podnebnih načrtov) je fundacija European Climate Foundation slovenski nacionalni energetski in podnebni načrt označila za najmanj ambiciozen – od 100 možnih so mu pripisali le 3,2 točke. Ministrstvo za infrastrukturo je takrat priznalo, da so slabši osnutek oddali tudi zato, da bi se izognili finančnim sankcijam.

Z direktivo EU 2009/28/ES predpisan delež OVE (tj. 25 %) v bruto končni rabi energije do leta 2020 Slovenija najverjetneje ne bo uspela izpolniti. V letu 2017 smo dosegli 21,5 % delež, za izpolnitev zastavljenega cilja pa bi bilo treba povečati uporabo OVE za 3,5 %, kar je skoraj trikrat toliko, kot se je povečal delež med letoma 2010 in 2017.

"Oktobra 2017 je bila imenovana medresorska delovna skupina za pripravo NEPN. Strokovne službe MZI so sicer pripravile tudi razpis za izvajalca strokovnih podlag, vendar je prejšnje vodstvo MZI razpis objavilo šele 29. 8. 2018, tik pred iztekom mandata. Jeseni 2018 so se aktivnosti končno pospešile, saj se je novo vodstvo MZI zavedalo resnosti posledic, če Slovenija do konca decembra 2018 Evropski komisiji ne predloži vsaj osnutka NEPN. Slovenija bi bila edina država članica EU, ki osnutka ne bi predložila, izgubila pa bi tudi možnost črpanja 460.000 evrov nepovratnih sredstev, povezanih neposredno s predložitvijo osnutke NEPN (Strategic Reform Support Programme)," so takrat pojasnili na ministrstvu.

V kabinetu predsednika vlade Marjana Šarca so glede stališča do gradnje JEK 2 bili, milo rečeno, skopi z besedami. Razen podatka, da mora RS do konca leta pripraviti (nov) podnebno energetski načrt, in dejstva, da bo "jedrska energija kot nizkoogljični vir ena od pomembnih možnosti, ki bo ustrezno obravnavana in ovrednotena", konkretnejšega odgovora nismo dobili.

'Vlada je pripravljena prisluhniti strokovnim argumentom'

Skupina GEN energija je časovnico projekta JEK 2 razdelila na pet faz: pripravo in strateško odločanje, izbiro in potrjevanje lokacije, odločanje o investiciji, gradnjo in obratovanje. "Projekt je prešel v fazo, ko moramo pridobiti jasno stališče lastnika, Republike Slovenije. Sprejeti je treba strateško odločitev o energetski prihodnosti Slovenije," so zapisali na spletni strani.

Skupina GEN je v 100 % lasti države in poleg NEK združuje tudi Savske elektrarne Ljubljana, Hidroelektrarne na Spodnji Savi in TE Brestanica.

Na Skupino GEN smo naslovili tudi vprašanje, kakšna se jim zdi splošna politična volja za projekt JEK 2 ter kako ocenjujejo odnos javnosti do tega vprašanja. Smo na to pripravljeni?

"Opažamo, da se javnost na splošno vse močneje zaveda resnosti podnebnih sprememb. Manj je razumevanja, kako zelo so vse naše dejavnosti – tako na ravni gospodarstva kot v javnem sektorju, gospodinjstvih, prometu – odvisne od zanesljive, stabilne oskrbe z energijo oz. kako ranljive so razvite družbe v primeru tudi že manjših motenj oskrbe," pravijo v družbi. A javnost ne zna sestaviti trajnostne energetske mešanice, ki bi tudi v prihodnjih desetletjih uspešno odgovarjala na "družbene, ekonomske ter okoljske izzive in potrebe sodobne družbe", dodajajo.

V primeru morebitnega zaprtja TEŠ-a in brez jedrske elektrarne po 2043 bi Slovenija uvozila 2/3 električne energije.
V primeru morebitnega zaprtja TEŠ-a in brez jedrske elektrarne po 2043 bi Slovenija uvozila 2/3 električne energije. FOTO: Damjan Žibert

"Vse to seveda kliče po večji odločnosti odgovornih pri opuščanju fosilnih goriv ter po sprejemanju pravočasnih, zadostnih in učinkovitih ukrepov, kar nenazadnje javnost od vlade tudi upravičeno pričakuje," še zapišejo. Po besedah GEN energije je vlada pripravljena prisluhniti strokovnim argumentom in ima realen in dolgoročen pogled pri snovanju energetske politike. Posluh torej obstaja, a JEK 2 še vedno ostaja v prvi fazi. Fazi priprave in strateškega odločanja. Odločanja o energetski prihodnosti Slovenije.

jedrska energija banner
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (144)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kau?SelektorMojster
29. 07. 2019 20.03
-3
Rbmk rraktir naj bo notri
silvo.uzmah
29. 07. 2019 19.18
+1
Tega se v Sloveniji ne bojimo, ker nismo v stanju zgradit par kilometrov proge, nismo v stanju zgradit enga malce daljšega tunela, kaj šele JEK. To bi bilo pritožb, ugovorov... Dokler bo v delovanje gradbene mafije tako močno, podkupljeno, pokvarjeno, se tudi JEK ne bo gradil, do takrat se bodo med sabo skregal.
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.47
+10
še ena 1200-1500 MW nuklearka v naslednjih 20-30 letih bo potrebna, pa se lahko mi na glavo postavimo. Razen, če ne želite imeti tako drage elektrike kot je v Italiji, ali pa redukcije. Ne moreš sedeti na dveh stolih. Bo treba iz nekje vzeti za napajanje iphonov;) No, pa električnih avtov, posebno če se res zgodi, da bomo morali zapreti TEŠ 6.
pesnitev
27. 07. 2019 11.58
-19
Kako hitro so zavohali Američani, da nas zlahka prepričajo o potrebi nove jedrske elektrarne za slovenijo, ki bi nam jo seveda zgradila nihče drug kot ameriška firma! In mi Slovenceljni smo bili takoj za to reč! Ne zavedamo se še, koliko dragocenih obnovljivih virov imamo sami, z majhnimi vložki - veliko energije. A peščica samodržcev, ki v stilu TEŠ-a pričakujejo polne žepe, nas bi rado izpostavilo nedognanim pridobivanjem energije, ker so odpadki nevarni za ljudi in okolje, sama jedrska elektrarna pa izpostavljena razlučnim nevarnostim!
hojnikb
27. 07. 2019 20.16
+6
No, in kateri so ti viri ? Pa da niso obsceno dragi po kWh in nimajo hudega vtisa na okolje.
setisfekšn
27. 07. 2019 10.47
+17
Jedrska energija je zakon!!!
glava2
26. 07. 2019 20.20
+1
jedrska energija je najčistejša, odpadke pa bi lahko z današnjo tehnologijo skladiščili na luni, tam nebi motila nikogar!
pesnitev
27. 07. 2019 11.59
-9
Komentar je nepotreben, kdor tako razmišlja, je za luno
Blue Dream
29. 07. 2019 14.52
+1
zakj bi jih vozil na luno?bolj smiselno in si predstavljam ceneje, da jih pošlješ v prostrano vesolje.Luna pa mogoče še kdaj prav pride
yaxscdvf
26. 07. 2019 12.42
+10
Nuklerno elektrrarno lahko nadometiš samo s kako termo ali pa hidro, nikakor pa ne z mlinčki na veter in fotosintezo...
glumac666
26. 07. 2019 20.17
-4
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.49
+7
Morda lahko nadomestiš MW, ne pa vpliva na okolje. Jedrska, ob pravilnem skladiščenju odpadkov ima minimalen vpliv okolje. Jedrska je prava pot, dokler ne pogruntajo boljše reči od tega. Sončne celice in veter so tralala. Hidro je v redu, a ne se slepiti, da nima vpliva na okolje. Ima ga.
Manandi
25. 07. 2019 21.36
-25
Kako jih skrbi kje in za kašen denar bodo parkirali svoje zadnje, ko se življenska doba NEKA 1 izteka in bodo na dan privrele vse laži, Miti o poceni in varni energiji..Gospoda v SKUPNEM seštevku 7 % instalirane moči ni in bo proizvedlo 40 ž energije to je največja laž GENA 1 v Sloveniji.
Manandi
25. 07. 2019 21.37
-20
Gospoda tako draga elektrika kot je iz NEKA...še tista na partizanski švic ni ??
stromar5
26. 07. 2019 07.38
+27
1) Kljub zelo nizkim cenam na borzah z električno energijo, NEK letno naredi za desetine milijonov evrov profita iz poslovanja. Mit o poceni energiji? 2) Jedrska energija povzroči manj smrtnih žrtev kot vetrna in sončna industrija. Mit o varni energiji? 3) NEK ima instalirano neto moč 700 MW, skupna instalirana moč vseh slovenskih elektrarn je cca. 4.000 MW. 7 %? NEK proizvede v povprečju cca. 5,5 TWh elektrike letno, skupna poraba v SLO je cca. 14 TWh. 40 % je laž?
Smitz
26. 07. 2019 09.13
+2
polovica od teh 5,5 TWh gre Hrvatom, se pravi JEK zadosti 20 procentom slovenskih potreb. Sam sem pogojni zagovornik drugega bloka JEK. Samo kaj ko bo potreben pristanek Hrvaške, cena gradnje, naša majhnost, politika in še kaj najbrž prevelika ovira za gradnjo,...
jozes12
26. 07. 2019 11.03
+2
Bomo pa brez problema zgradili še za 2 milijardi sončnih elektrarn, torej bomo pokrili še do 5% porabe. Tam gre naš denar direktno od nas. Gradnja ostalih objektov pa davkoplačevalce ne stane nič, ker ne gre za javnofinančne izdatke. Te objekte gradijo podjetja, ki z dobičkom polnijo državno blagajno.
Rakijan
26. 07. 2019 13.07
-10
stromar5 in jozes12 a vidva sta plačana za te vajine modrosti? Dejta prosim škodo delat kje drugje, mi ne mislimo plačevati za se eno zgodbo o korupciji in super znanju vas resiteljev.. Tehnično izkoristljivega hidro potenciala imamo v Sloveniji se za 6 TWh letno brez crpalnih hidroelektraren. Vstejmo se razvoj turizma, ribogojnistva, namakalnega kmetijstva, ohranjanja nivoja podtalnice, protipoplavne zaščite itd.. Pejta škodo delat in lobirat kam drugam, v Sloveniji za te kurceve 3TWh na leto iz jedrske nas ne prepričate in nehajta. Si jo pa lahko postavita na svojem vrtu pa naj se vajini otroci igrajo z odpadki mi bomo pa vetrnice pa sončne postavljali za preostalo razliko potrebne energije..
glumac666
26. 07. 2019 20.18
-2
pesnitev
27. 07. 2019 12.01
-4
Seveda, moto kapitalizma je profit. Ljudje niso pomembni, kaj pa je, 2 Mio. Slovencev, ki bi ob katastrofi izginili iz zemljevida!
pesnitev
27. 07. 2019 12.04
-2
Zodiac23
25. 07. 2019 19.26
+0
naj raje pogledajo kje jim grejo daljnovodi po slovenskem območju. Zakaj so daljnovodi v takšni neposredni bližni hiš? Vse te daljnovode so postavljali še v času Jugoslavije ko ni noben vprašal ali se smel pritožiti kje daljnovod poteka. Ali bodo takšni daljnovodi še naslednjih 20-30let? Glede na finance, ki jih premorejo takšna podjetja bi lahko traso daljnovodov (govorim o večjih daljnovodih nad višino 8m + 10m + ) postavili na območjih kjer ni hiš oziroma prebivalcev. Sploh posavsaka regija ima s tem večjo težave kjer poteka daljnovod do Zagreba.
stromar5
26. 07. 2019 07.40
+9
Vse se da naredit, lahko se celotno omrežje da pod zemljo. Samo vse to se bo poznalo na veliko višji omrežnini. Vprašanje pa je, če smo to pripravljeni plačati.
jozes12
26. 07. 2019 11.06
+3
Danes plačaš skoraj približno enak znesek za omrežnino kot je za energijo. Zgleda, da bi nekaterim pasalo plačati za omrežnino še več, npr. 2x več. Ja daljnovodi bodo še naslednjih 100 let, razen če nas ne bo več.
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.52
+5
Vse se da, vse se da. Samo ne potem jamrat, ko bo omrežnina dražja od same energije! Slovenceljn bi imel Mercedesa, plačal bi pa Golfa. E, ne može. Oz, može, ampak bo treba odkintat kaj več denarja. Tako to je izvan Butal.
_Grizzly _
25. 07. 2019 17.12
-3
Belo knjigo o obrambi bodo izdali septembra 2019.Potrjeno je. Dobili bomo 8x8 oklepnike.
KladivoSi
25. 07. 2019 16.10
+48
Teš6 predelat v čimbolj čisto sežigalnico odpadkov, zraven postavit, nacionalni center za reciklažo odpadkov. Da se za odvos obnovljivih surovin ne no več plačevalo tujem, in potem od njih drago kupovalo predelanih surovin. Jek2 pa zgradit brez hrvatov!!!
_Grizzly _
25. 07. 2019 17.11
+5
Odlagajalnica za odpatke bo operativna 2021 mali stran od JE Krško. In ja brez hrvativ bomo gradili
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.53
+2
Res bi bili vosli, če bi še enkrat gradili s Hrvati.
letmeseeit
25. 07. 2019 15.46
+11
Če bodo nuklearko delali kot naše avtoceste, smo 5 let garantirano Črnobil.
pesnitev
27. 07. 2019 12.08
+1
JohannDoe
25. 07. 2019 15.00
+1
Pred leti se je govorilo, da imamo pri nas subvencionirano poceni elektriko za industrijo. Torej bi lahko, recimo, v zameno uvedli zahtevo, da z elektriko ravnajo varčno. Sej tud kmete mamo, recimo, subvencionirane, pa to ni zastonj. Jih stalno gledajo z letali in droni, če je vse pokošeno in obdelano kot obljubljeno. Alternativa je, seveda, da kar v prvo zaprosimo oziroma zberemo še več denarja pa ga delimo vsem kmetom brez omejitev in zahtev.
madonca
25. 07. 2019 13.42
+37
Da si nihče ne želi odvisnosti od uvoza el energije, je seveda vsem jasno. Jek 2 je samo vprašanje časa, bi pa bilo za nekatere zelene, ki so a priporu proti vsemu, morda le pametna kakšna redukcija elektrike, npr 4 ure/teden, da bi se zavedali odvisnosti od energenta oz. krize ob pomanjkanja le tega.
JohannDoe
25. 07. 2019 14.47
-6
A tako kot v kaliforniji leta 2000-2001 misliš? Bi rad višjo ceno al pa neki, rukneš dol elektrarne med špicami, pol države brez elektrike... pa to... pa ni da ne plačajo na konc 10x več al neki...
pesnitev
27. 07. 2019 12.10
-1
Madonca, še nisi slišal, da lahko naš planet reši le varčnost in malo več skromnosti! Zapravljanje dobrin je moda, ki je mimo, če se tega še ne zavedaš!
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.55
+2
By the way, to je zelo enostavno narediti. Kao zataji en nepomemben ventil, nuklearka se samodejno ustavi, pol pa "zaradi starosti" popravilo poteka dlje kot je bilo predvideno. Toliko, da najbolj zagreti eko teroristi nimajo več kje napajati svojega iphona, ker so tudi powerbank že pocuzali.
kure bedne
25. 07. 2019 13.24
-3
Kaj sem vam rekel. Že pred dvema letoma sem tukaj pisal, da bodo začeli z JEK 2 pa ste mi same minuse nasuli.. Evo vam zdaj. Spet eden večjih projektov, kjer se bo lahko na veliko kradlo.
Rakijan
25. 07. 2019 13.15
-17
Zdej sem vas pa prijavil in upam da vas kazensko preganjajo zaradi zavajanja in laži! Podatki iz energetske bilance RS za leto 2017 (podatki za leto 2016) najdete na internetni strani ministrstvo za infrastrukturo ali SURS.. Električna proizvodnja brez izgub in lastne porabe v RS 15,5 TWh od tega 5 TWh hidroelektrarne, 6 TWh termoelektrarne, zgolj 3 TWh jedrska (50% se pravi se 3 TWh izvozimo, dobijo Hrvati.. Deljeno lastništvo) od kje vam potem 40%?!?! Zavajate, lažete najverjetneje lobirate! Po omenjenih podatkih iz SURS zadnjih 10 let izvažamo elektriko! Kdo laže vlada, ministrstvo, surs ali vi bodo upam ugotavljali pristojni organi
JohannDoe
25. 07. 2019 13.20
+8
Kaki pristojni organi. Če bi vsako bučko preganjali, bi imeli čez noč zaprtih 2/3 šund medijev.
Rakijan
25. 07. 2019 13.25
-9
Takšne bučke se nismo imeli pri nas.. Govorimo o 5-10 milijardah 😉 ni to TEŠ 6 sploh pa prijavil sem avtorja članka zaradi njegovega strokovnega raziskovalnega novinarstva in ne energetskega lobija ali kakšnega pritiska iz tujine pa lp
JohannDoe
25. 07. 2019 13.34
+7
Kam si prijavil avtorja? A misliš, da maš res kaj in komu to prijavit. Pa zapreti bi morali 3/4 vseh medijev v tej državi, če bi morali vsako zapisano stvar preverjat, če ne na svetu. Sploh pa v google-copy dobi, ko je avtor samo par prstov in miška. Tako da privošči "avtorju", bo verjetno vsaj plačan za objavo, če je resnična oseba. Ostali morajo kardashianke google translate pa limat pa naslove obračat tako, da jo je "pokazala", da na koncu na količino naberejo za en sendvič.
JohannDoe
25. 07. 2019 13.36
+0
JohannDoe
25. 07. 2019 13.41
+2
@lord Se pravi 5,43 na pol je še manj ko tri al kaj češ rečt?
Rakijan
25. 07. 2019 13.51
+1
JohannDoe se popolnoma zavedam, žal pri nas to ni kaznivo dejanje in lahko kvazi novinarji dejansko pišejo karkoli želijo.. Imam pa osebno zadovoljstvo.. Kot vidimo ljudje sploh ne vedo da je polovica proizvodnje JEK, Hrvaške in takšni heroji potem to podpirajo in zavirajo gradnjo HE, zadnja v vrsti na katero nimajo pripomb niti hrvati je HE Mokrice.. Pač, Butale..
stromar5
25. 07. 2019 14.22
+22
Saj ti lepo piše v članku: "NEK proizvede okoli 40 % vse električne energije v Sloveniji.". Čeprav je 50 % elektrike iz NEK-a hrvaške, še vedno proizvede 40 % električne energije na slovenskem ozemlju. Bistvo je, da en relativno majhen reaktor proizvede ogromne količine električne energije.
Rakijan
25. 07. 2019 14.29
-4
Dej si spremeni vzdevek ker ti očitno res marsikaj ni jasno.. A terase montiras pa kable vlečeš in misliš, da si stromar? Gre se za potrebe Slovenije, porabo Slovenije, kaj ima veze koliko proizvajamo če tega ne porabimo mi niti ne zaslužimo z izjemo zaračunavanja distribucije.. 10 milijard bomo dali da bomo potem izvazali to poceni elektriko in delali dodaten minus? Elektrika je draga ko je manjka, viski so poceni oz. pod ceno.. Pa kaj vam res ni jasno??? Imamo mogoče zastonj energent, že obstoječo infrastrukturo iz nekih drugih casov? Inteligenca na kvadrat
pesnitev
27. 07. 2019 12.15
+1
Naravne vire pa kar v koš in pozabit! Upam, da nas bo Evropa zaustavila pri lakomnosti glede jedrske elektrarne in nam pomagala pri financiranju pridobivanja energije iz obnovljivih virov. Smo ena od najbolj vodnatih držav v Evropi! Da o sončnih in vetrnih urah ne govorimo!
big brother
25. 07. 2019 13.06
-18
Naj bo tam kjer ima največ podpornikov ta tehnologija. Če ne pa 5 manjših naj nardijo. Sm ne Krško, ker tle ni podpornikov, je samo lobij, ki to podpira zaradi denarja
Misija1
25. 07. 2019 13.23
+21
Laž na kvadrat. Krško in okolica ima kar veliko od JEK. Od sofinanciranja vrtec itd..
JohannDoe
25. 07. 2019 13.43
-5
Ooo glej ti socializma, kar vrtec financirat pa to pa še druge bonitete.... Če bi bila NEK privatna, kot v vseh normalnih državah brez socializma, teh anomalih ne bi bilo. Pa to.
big brother
25. 07. 2019 18.09
-9
lepo prosim ne lagat. Ni res, 40 let je mama delala v vrtcu, pravljice. Kaj ma vrtec veze če pa jih 500 zakoplejo vsako leto zarad raka ki je še posebej izrazit
pesnitev
27. 07. 2019 12.17
+0
Ja, ampak to je kaj hitro minljiva stvar! Kako ozko obzorje, Misija 1
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 12.59
+1
Ne moreš kar neke jedrske mlinčke za kavo graditi. Ekonomičnost je vezana tudi na velikost in to je strokovno vprašanje. Mimogrede, pol Krške doline je zaposlene v NEK, NEK podpira skoraj vse resnejše klube in društva tam dol. Brez NEK so ubogi. VSI podpirajo NEK. in tudi JEK2. Ne govori na pamet.
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 13.00
+1
Pa ne zaradi JEK. Kvečjemu v okolici Šoštanja jih 500 zakopljejo zaradi same elektrarne. Ne v Krškem oz. ne zaradi NEK-a. Govoriš na pamet tralala.
Neutrino
25. 07. 2019 12.59
+37
Vsaka država, ki želi imeti neodvisnost od električne energije, bo vlagala v jererski razvoj in ne bo zapirala jedrskih elektrarn.
Prototip
25. 07. 2019 13.18
+32
Ja,nemci jih zapirajo,zdaj pa cvilijo,ker gredo cene štroma v nebo,,,pa tako reklamirajo električne avtomobile,,,,,na koncu bodo še veseli,če bodo imeli dizle,,
JohannDoe
25. 07. 2019 13.21
+0
Neodvisnost od električne energije pomeni, da greš direkt na veter in mlinsko kolo.
pesnitev
27. 07. 2019 12.19
+1
Poceni lahko uvažamo el. energijo od Avstrijcev, imamo pa sami veliko rek!
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 13.01
+1
NEK že ima podaljšano življenjsko dobo. Enkrat ga bo potrebno zapreti, zaradi iztrošenosti.
Capo dei Capi - novi profil
25. 07. 2019 12.44
-90
Podpišite peticijo(pravapeticija_si), katera bo omejila delovanje in gradnje novih jedrskih reaktorjev/elektrarn. :)
yaxscdvf
25. 07. 2019 12.51
+54
JohannDoe
25. 07. 2019 12.54
+9
Ali pa raje podpišite kako za prepoved prikritega oglaševanja.
Gigapuddy
25. 07. 2019 13.21
+4
ageless
25. 07. 2019 14.00
+33
A kdo ve kje podpisem peticijo da se dve nuklearki postavmo ne samo ene?
Gigapuddy
25. 07. 2019 16.12
+4
če mislis da je to enako kot črnobil lahko gres kr u vojnik pogledat če majo kak plac zate
pesnitev
27. 07. 2019 12.20
+0
Hvala bogu, da taki minusarji ne odločajo o varnosti Slovenije!
pozzo
25. 07. 2019 12.34
-1
Kera neumnost, z elektriko crpat vodo v hrib, da jo spustis dol da bos prouzvajal energijo? V vsaki pretvorbi imas pa izgube.
yaxscdvf
25. 07. 2019 12.53
+22
Jah, prvo vložiš 10MWh, takrat ko jih imaš preveč, v črpanje vode na hrib, da potem, ko jih imaš premalo, voda naredi 9MWh.
ageless
25. 07. 2019 14.02
+1
Ja res tezko vprasanje, z elektriko k je viska in je itak noben nebi porabu met izgube al pa jo stran vrec. Itak vse trg uravnava z ceno elektrike katera se formulira glede na povprasevanje in ponudbo
Kjegavidissss
25. 07. 2019 18.21
+2
Si se malo ZAJ... dobiš jih 7.7MWh, ker deluje z 77% izkoristkom :) In sploh ni tukaj fora o tem da bi shranjevali viške ampak fantje služijo oz. ustvarjajo z razliko med dragim (proizvajajo) in poceni tokom (črpajo). Gre bolj za kapitalistično usmerjenost kot karkoli drugega.
EkonomskaSvoboda
29. 07. 2019 13.04
+2
pozzo. Ne gre se za izkoristek, ampak za ponudbo/povpraševanje. Ponoči je odjem manjši in namesto, da prekomerno zmanjšuješ proizvodnjo velikih elektrarn (ki s stem tudi izgubljajo izkoristek), nočne viške e. energije pretvoriš v to, da pumpajo vodo nekam visoko na en hrib. Potem pa podnevi to dol spustiš po 3x ceni. Energetsko je to res potrata, ekonomsko pa ne. Pa tudi sicer elektroenergetski sistem potrebuje kondenzatorje (hranilnike energije). V tem primeru je to jezero na višini. Sploh pa so take elektrarne relativno redke.