Slovenija

Je risa na dvorišče hiše prignala lakota? 'Gozd je vse bolj prazen'

Kurešček, 29. 12. 2024 19.56 | Posodobljeno pred dvema dnevoma

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Kaja Kobetič
Komentarji
82

Marsikateri raziskovalec danes zavida prebivalcem naselja blizu Iga. V neposredni bližini hiš se je namreč zadrževal ris, tik pred dvoriščem je nepremično sedel kar pol ure. Domačini ugibajo, da ga je morda prignala lakota, v Društvu za zaščito živali pa opozarjajo, da jim dodaten stres lahko povzročijo tudi rakete oziroma petarde. In ob tem domačini še poudarjajo, da risi ne vdirajo v prostor, kjer bivamo ljudje, pač pa da smo mi tisti, ki smo, ko smo gradili tako blizu gozda, vdrli v njihovo prvotno bivalno okolje.

Prebivalce naselja Škrilje blizu Iga je v petek zvečer pričakal nepričakovan obisk, se ob pogledu na fotografijo spominja domačin, na dvorišču katerega je posedal ris. Nepremično naj bi v naselju sedel kar pol ure, preden se je vrnil v gozd. Stopinje v snegu pa še danes nakazujejo, kje se je divja mačka potepala.

Lovec Tone Pucihar pokaže pot, po kateri je prišel ris, in nato vdolbino v snegu, kjer je počival. Franci Lenič, lastnik doma, pred katerim je postala žival, pa pravi, da ne ve, zakaj je prišla ravno na njihovo dvorišče.

Prestrašen ris se je zatekel pred eno od hiš.
Prestrašen ris se je zatekel pred eno od hiš. FOTO: Gašper Svetlin

Ris ni bil videti poškodovan, pripovedujejo domačini. Da je to divjo mačko, ki sicer velja za plaho, tako blizu ljudem najverjetneje prignala lakota, pa predvideva lovec, saj je gozd po njegovih besedah vedno bolj prazen. "Imamo ogromno plenilcev, naj bo medved, volk ali šakal. Ni pa hrane za plenilce. Srn praktično nimamo več, zato pa risi in tudi medvedje prihajajo v vas," pravi.

Svoje pa so naredili tudi ljudje, dodaja. Na obrobju gozda, kjer so včasih bivale divje živali, so namreč zgradili predvsem počitniške hiše. "Pridemo v petek, v nedeljo se vrnemo nazaj v Ljubljano, na kompost pa damo vse odpadke. Tako se tudi živali potem približajo hrani," pove lovec.

A divjim živalim se ne približujte, opozarjajo v Društvu za zaščito živali, še manj jih hranite. "One živijo v naravi. Tam naj bi se znašle in ne potrebujejo naše pomoči, niti ne želijo naše bližine. Divje živali, vključno z risom, zato pustimo pri miru," poudarja Maša Cerjak Kastelic z društva.

Če risa torej opazite, ga raje od daleč občudujte, dodaja, saj so po čopu dlak na uhljih prepoznavne mačke izjemno redke, še redkejša pa so tovrstna srečanja z njimi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
30. 12. 2024 15.41
+3
Ko bo risu, volku, šakalu zmanjkalo hrane na kaj se bodo obrnili? Komaj takrat bo ups? Kaj pa zdaj?
Smuuki
30. 12. 2024 15.04
+5
Občutno preveč je jelenjadi ta požre za hrano naravne sadike javorja, hrasta,jelke. Obstane samo bukev. Naseljevanje in zaščita neavtohtonih zveri pa res intenzivno zmanjšuje stalež srnjadi, zajcev. Z našimi naravnimi viri gospodarijo nvo ji in kvazi stroka. Rezultat zablod vidimo vsi
tornadotex
30. 12. 2024 12.37
+5
Premalo pozornosti namenjate tujerodni invazivni vrsti plenilcu Šakal. To je žival ki neusmiljeno redči naš živalski habitat...Sploh se ne zavedate, kako učinkovito zmanjšujejo vse vrste populacije od srne navzdol. In v nekaj letih,se ne bo dalo več videti ne srne ne zajca !! Celo ta občan je izjavil isto ugotovitev...
lokson
30. 12. 2024 13.23
+1
Bukovlist
30. 12. 2024 14.36
+1
JApajaDAja
30. 12. 2024 12.22
+3
na kočevskem masovni odstrel divjadi v zaščito gozda....preživela divjad išče hrano v naseljih....slobodani obvladajo :-)
lokson
30. 12. 2024 11.44
+2
Če je česa v naših gozdovih dovolj, je to hrane za živali. Kako se nihče ne obregne, ko se po mestih sprehajajo lisice, kune, jazbeci ,prašiči itd. Lovstvo, ni samo pobijanje, kot pravite nekateri, ampak predvsem in v GLAVNEM skrb živali. Kaj mislite, kaj počnejo lovci celo zimo po gozdovih. Nabirajo rožice??. Najbrž ne. Za vzpostavitev naravnega ravnovesja, v katerem bodo živali tekale okrog brez omejitev, obstaja samo en moteč faktor. In to je človek. Z svojo prisotnostjo vedno in povsod, smo porušili vse parametre. Kolikšno, pa je vzdržno število neke živali na določenem prostoru, pa je druga zgodba in predmet številnih brezkončnih debat. Z svojim načinom življenja in poseganja v prostor namenjenemu živalim, smo že zdavnaj storili nepopravljivo škodo. In sedaj , mi isti ljudje, modrujemo kaj in kako je dobro za živali. Ne gre. Vsaka oblika aktivizma, katera izhaja iz nepoznavanja, pa povzroča samo še dodatno škodo.
mr.poper
30. 12. 2024 12.05
+2
Desetletja napačne lovske politike. Se strinjam z napisanim .
lokson
30. 12. 2024 12.12
+4
Ni problem, kot praviš napačna lovska politika, ampak mi ljudje kot taki. Brez lovcev, bi bilo stanje v naših gozdovih kaotično, verjemi.
Podlesničar
30. 12. 2024 11.37
+1
"Srn praktično nimamo več" ... ta pa strela kozle. Gozdarji pravijo, da jih je preveč.
iskriv
30. 12. 2024 10.58
+3
Glede na dogajanja v gozdovih se ne čudim , da ni divjadi na spregled . Divjaki s "krosovci " in štirikolesniki divjajo po gozdovih in plašijo živali in niso nevarni samo živalim , tudi ljudem , zlasti gobarjem , saj ti vozijo po brezpotjih . To , da se opozarja , ne zaleže , če ni v ozadju sankcij .
Homerino
30. 12. 2024 10.50
-1
tale bi pasal v lovsko sobo.......
kranjski janezz
30. 12. 2024 10.50
+3
risov je preveč.jih uvažajo z evrope za dobro plačilo od EU.polovili so pa že večino srn,saj so njihova glavna hrana.in tako nastajajo težave
Endless
30. 12. 2024 10.20
+5
Če je človek na silo posegal v to in risa tlačil nazaj na Slovenski prostor, katerega je ris očitno zapustil zaradi pomanjkanja hrane, naj mu da ta isti človek še za jesti. Ne pa 'super, poglejte .. pripeljali smo rise' zdaj naj se pa znajdejo' .. z razlogom so odšli in zdaj poskrbite za njih, ker so zaradi vas spet tukaj !!
watever
30. 12. 2024 10.08
+1
Najbolje da mu pripravite malo toplega mlekeca in piškotke
PomisliNaSonce
30. 12. 2024 10.04
Živali gredo za smrčkom. Človek pa slepo sledi sistemu, in se sprašuje...vse zakaj, in si stalno izmišljujejo.odgovor zato.
nikagaja
30. 12. 2024 09.58
+0
lovci si na zimo napolnijo skrinje. prej je bilo polno srnjadi, zdaj redko vidis katero.
PomisliNaSonce
30. 12. 2024 10.03
+3
Da niso migrirale preko meja. Živali gredo za smrčkom, na boljše
nikagaja
30. 12. 2024 11.57
+2
ne, na zalost so migrirale v skrinjo. jaz sem srecala dva, ki sta se trudila me prepricat, da so jih to kmetje prosili in govorila se druge nebuloze.
Vitruvio
30. 12. 2024 09.49
+12
V gozdu kraljujejo motokros motorji Husqvarna , Honda ,KTM , Suzuki ...žalostno da vlada namenja denar za obveščanje o prepovedi vožnje v naravi ,ob tem priznava ,da nimajo dovolj kadrov za nadzor . Zaposlite nadzornike narave in jim dajte pooblastila .
Rafael Kramar
30. 12. 2024 09.40
-2
Lahko, da ima mladiče pa si je šel samo malo glavo zluftat...
Emtisunce
30. 12. 2024 09.37
+9
Gozd je poln raje, ki po njem smuča, sanka, borda, nabira gobe, borovnice, kostanj, leti tik nad njem z motornimi padali, po njem kolesari, se vozi z motorji, štirikolesniki, so tam in izvajajo kao psihoterapijo in pritem kričijo in objemajo drevesa, ... , zato je šel na dvorišče ene izmed hiš, ker je tam bolj mirno in varno.
txoxnxy
30. 12. 2024 09.30
+5
Predlagam takojšnje rušenje vseh objektov na celotnem območju da bo lahko maček v miru užival .
obožeobože
30. 12. 2024 09.11
+3
Pomanjkanje hrane.
Julijann
30. 12. 2024 09.01
+2
A ko se pa vlada odloči, da je treba v državnih odorih na Kočevskem postreliti vse živali, je pa prav. Le kaj bo na vse to porekla " zagovornica" živali Tina?
mr.poper
30. 12. 2024 09.04
-2
Vitruvio
30. 12. 2024 09.50
-1
mr.poper
30. 12. 2024 08.55
+3
Ko pa lovec našteje celo vrsto plenilcev in razloži zakaj je gozd vse bolj prazen , bi v lovski zvezi morali goreti vsi alarmi .Ampak ne, saj so od prvega do zadnjega vsi isti Največja napaka je bila v preteklosti, dovolilnice za prodajo ali lov tujcem sedaj pa se opaža da je skupinski lov le za vajo drugače pa v večini pleni vsak zase , TAKO DA JAGRI NAJVEČJI PLENILCI STE SAMI zato pa uboga žival niti mrhovine nima gozd ,pa je dobesedno prazen Rešitev problema je ,da se vsem JAGROM pobere lovno pravica do lova vsaj za desetletje z prostovoljnim delom pa naj naravi vrnejo divjat čeravno niso bili tisti ki so bili prvi .
lokson
30. 12. 2024 09.08
-1
Ti pa si ekspert in predvsem izjemen poznavalec "zakonov" narave. V bistvu, nimaš predstave, kaj bi se zgodilo, če ne bi bilo lovcev. Čisto biciklistično razmišljanje nekoga, kateri ima svoj pogled na stvari, o katerih pa oprosti nimaš prav veliko pojma.
mr.poper
30. 12. 2024 09.24
+1
Ne dajaj biciklističnih izjav pa se sprehodi po gozdu !
lokson
30. 12. 2024 09.33
+2
Poper, iz prve roke, verjemi. Nepoznavanje razmer ni škodljivo. Vsiljevanje lastne percepcije, pa je do sedaj v spregi s mediji, povzročilo kar nekaj škodljivih ukrepov.
Soul
30. 12. 2024 10.12
+0
Loki, a poznaš koga, ki ne vsiljuje lastne percepcije? O lovcih pa ni kaj dodati. Morda bo znanost v prihodnosti opravila znanstveno delo, ki bo podalo odgovor na človeško nujo po ubijanju, samohvali in vseh ostalih idealih blodnjavega ega.
lokson
30. 12. 2024 10.46
+1
Hmm. Za vzpostavitev naravnega ravnovesja, v katerem bodo živali tekale okrog brez omejitev, obstaja samo en moteč faktor. In to je človek. Z svojo prisotnostjo vedno in povsod, smo porušili vse parametre. Kolikšno, pa je vzdržno število neke živali na določenem prostoru, pa je druga zgodba in predmet številnih brezkončnih debat. Z svojim načinom življenja in poseganja v prostor namenjenemu živalim, smo že zdavnaj storili nepopravljivo škodo. In sedaj , mi isti ljudje, modrujemo kaj in kako je dobro za živali. Ne gre. Vsaka oblika aktivizma, katera izhaja iz nepoznavanja, pa povzroča samo še dodatno škodo.
Soul
30. 12. 2024 11.15
In ravno lovski aktivizem vnaša neravnovesja, ruši življenska načela itn. Že večkrat sem omenil 20 študijo, ki je bila izvedena v Franciji in Italiji. Študija dokazuje, da prav lovstvo razdira ravnovesje, uničuje hierarhijo alfa samic, ter ponuja nenaravno priložnost mlajšim samicam splolno aktivnost in posledično razplod. Normalno nihče od lovcev ne bo sprejel znanstvenega dela, saj smo vsi žrtve lastnega ega, mar ne?
Soul
30. 12. 2024 11.17
lokson
30. 12. 2024 11.35
Se ne strinjam. Študije po vzoru propada ledenikov, študije o dvigu morja in podobno. Lovstvo, ni samo odstrel v smislu uravnavanja prekomerne namnožitve določenih vrst, ampak v največji meri skrb za divjadi. Nihče ne vidi, kaj vse lovci v teh ledenih dneh naredijo za živali. In zakaj??. Najbrž ne zato, da jih lahko potem iz zavetja varnega doma obkladajo z raznimi pridevniki.
Soul
30. 12. 2024 12.03
A misliš, da sem pričakoval soglasnost s komentarjem! A misliš, da ne poznam osebno lovce in njihovo mentaliteto. A misliš, da ne poznam umetno hranjenje divjih živali z enim samim namenom. Pojasnila kot jih navajaš so balzam za ušesa nevednežev, ki ne vidijo realnosti kot je. Da sploh začnemo resno argumentirati zaledje samega življenja, bomo morali dojeti, kaj življenje je kdo ga poganja v samem jedru in se moramo držati načel krvavega nenasilja. A kot praviš, vidik lastne percepcije ima v sebi vprašanje in odgovor na vso zablodo človeštva.
Soul
30. 12. 2024 12.06
" in zakaj se moramo držati.... jbt napake se vrstijo. Tudi ko imam čas pisat koment. običajno nimam časa 🙃
mr.poper
30. 12. 2024 12.07
-1
Soul
30. 12. 2024 12.44
Upoštevajoč primankljaj praktičnih izkušenj - smo vsi soočeni z dvomom verjeti ali ne! A mimo dejstev ne gre, kot bi dejal "lokson" se ne strinjam z znanstveno študijo! Pogumni bi rekli, dokaj dobro sem indoktriniran v sistem matrice, zamahneš z glavo in nadaljuješ svoje umetno poslanstvo, češ od nekdaj je tako zakaj bi bilo drugače..
lokson
30. 12. 2024 13.35
Lepo in povedno, se strinjam. Imaš pač svoj pogled, kar ni nič narobe. Sam sem vpet v ohranjanje narave in preprečevanje škodljivih posledic nepremišljenosti, katere so bazirale na podlagi podobnih študij, katere omenjaš skoraj 40 let. Kaj vse so povzročile študije tki. ekspertov, mi ne rabiš govoriti in to na vseh področjih. Pač dejstvo je, da bi brez lovcev, v trenutnih razmerah divjadi trda predla, pa kakorkoli se to že sliši.
Soul
30. 12. 2024 14.52
Glej, niso potrebne študije, ker vsi vemo kako deluje narava in posledice ko se odstrani alfa samice in samce, seveda v korist trofeje. Poruši se sistem, ki ga je narava ustvarjala milijone let. Človek pa, v svojem zanosu in v imenu trofej, naseljuje večje in bolj invazivne vrste ter hkrati uničuje vsa naravna varovala - lep primer je naselitev večjega in invazivnejšega prašiča in to samo z vidika trofeje, glede tega obstaja uradni članek in potrditev info. s strani lovca, ki ga poznam. Podobne neumnosti so počeli ribiči, ko so v sočo spustili invazivnejšo postrv, ki je uspešno izpodrinila domačo... Vedno je človek ta, ki potrebuje nujo, da nekaj uravnava, čeprav sploh ne razume narave in njenega delovanja. Za začetek, odložimo orožje in videli bomo rezultat nenasilja, morda bo potrebno deseletje za ponovni reset naravnega mehanizma, a zagotovo bo rezultat pozitiven v korist obojih.