Slovenija

'Dan D za javni sektor'

Ljubljana, 06. 12. 2012 06.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V sindikatih javnega sektorja, ki nasprotujejo znižanju mase plač javnih uslužbencev in njihovemu odpuščanju, je zavrelo. Odločili so se, da bodo 23. januarja 2013 izvedli splošno stavko. Na ministrstvu pa ponavljajo, da denarja za tako velik javni sektor preprosto ni.

Štrukelj pravi, da jim vlada ni pustila popolnoma nobene možnosti.
Štrukelj pravi, da jim vlada ni pustila popolnoma nobene možnosti. FOTO: Blaž Garbajs

Sindikati javnega sektorja so se po temeljitem razmisleku odločili za splošno stavko, ki bo 23. januarja 2013. Kot je pojasnil vodja Konfederacije sindikatov javnega sektorja Branimir Štrukelj, bo to splošna stavka celotnega javnega sektorja, kaj se bo z njo dogajalo kasneje, pa bodo sporočili v prihodnjih tednih in bo odvisno tudi od vlade.

V vsakem primeru pa bo 23. januar "dan D za javni sektor, ko bomo začeli prizadevanja za to, da nas v prvi vrsti ne bodo odpuščali", je še dodal Štrukelj. Stavkovne zahteve se tako po njegovih besedah vrstijo okrog preprečitve tega, da bi vlada odpuščala javne uslužbence. Ob tem je napovedal, da bo v prihodnjih dneh podpisan tudi sporazum, kako bodo to stavko izvajati.

Kot je dodal Štrukelj, ustava določa, da se lahko država financira na podlagi začasnega proračuna, zato ni nobene praznine, nobene nezakonitosti, nazadnje je bila taka situacija v letu 2001. "Če vlada želi to preprečiti, se bo z nami pogajali, mi pa lahko to ob uspešnih dogovorih tudi umaknemo," je dodal.

Minister za finance Janez Šušteršič je namreč v sredo dejal, da v kolikor bi kdo vložil referendum na proračun, tega ustavno sodišče ne bi dovolilo, ker to pomeni blokado kakršnih koli izplačil iz državnega proračuna, je prepričan minister.

Možnost, da bi ustavno sodišče tak referendum preprečilo, obstaja, priznava tudi Štrukelj in če bo sodišče presodilo, da referendum o tem zakonu ni mogoč, jim bo ostala "na razpolago zgolj klasična sindikalna borba, stavke, demonstracije in zaostrovanje konflikta".

Štrukelj: Dobiček kapitala je pomembnejši od socialnega položaja

Janez Šušteršič pravi, da bo denarja za plače javnih uslužbencev manj, možna pa so pogajanja o tem, kako se bo javni sektor prilagodil temu dejstvu.
Janez Šušteršič pravi, da bo denarja za plače javnih uslužbencev manj, možna pa so pogajanja o tem, kako se bo javni sektor prilagodil temu dejstvu. FOTO: Damjan Žibert

Štrukelj je sicer zavrnil še Šušteršičeve besede, da se ni mogoče pogajati o denarju, če tega ni. Denar je, a vlada ga je pač razporedila tako, kot ga je. Če se ne bi odločila za zniževanje davka na dobiček pravnih oseb, potem bi imela bistveno več denarja. A je bila njena zavestna odločitev, da bo šla raje v odpuščanje ljudi, kot da bi ohranila obremenitev kapitala, je dejal Štrukelj in dodal: "Sklep v tem primeru pa je, da je dobiček kapitala pomembnejši od socialnega položaja in usode ljudi, ki delamo za to državo."

Sicer pa so se danes sindikati javnega sektorja dogovorili tudi za skupno vložitev 2500 podpisov za začetek postopkov za referendum o zakonu o izvrševanju proračuna. Kot je dejal Štrukelj, je to hkrati izraz stiske, ker jim vlada ni pustila popolnoma nobene možnosti, da bi se pogajali.

V sindikatih javnega sektorja že dlje časa opozarjajo, da je vlada zaposlene v javnem sektorju glede znižanja plač postavila pred izvršeno dejstvo in zavrnila možnost dialoga o masi plač in predlogu zakona o izvrševanju proračunov za prihodnji dve leti, za katerega sami ugotavljajo, da je nezakonit.

Ministrstvo: Denarja za tako velik javni sektor ni

Javni sektor mora biti toliko odgovoren, da bo tudi nase prevzel pravičen in ne le minimalen del bremena te krize. Enake ukrepe je izvedla tudi večina drugih držav, tako bogatejše kot tudi revnejše države ter tudi naše sosede. Ministrstvo za pravosodje in javno upravo

Ministrstvo za pravosodje in javno upravo ob napovedani splošni stavki javnega sektorja znova poudarja, da ne smemo bežati pred odgovornostjo, ki jo moramo v času krize sprejeti in se nanjo primerno odzvati. Ne gre za vprašanje, kaj javnim uslužbencem in sindikatom ustreza. Gre za vprašanje, kaj državljanke in državljani od njih za svoj denar upravičeno pričakujemo ter kaj je zaradi finančne krize absolutna nuja storiti. Ugotovili smo, da denarja za tako velik javni sektor enostavno ni, so sporočili z ministrstva.

Vlada se je tako še naprej pripravljena dogovarjati o tem, na kakšen način bomo dosegli ciljno zmanjšanje obsega sredstev za plače in druge stroške dela. Glede na javno finančno situacijo pa se ni bilo in se tudi v prihodnje ni mogoče pogajati o višini zmanjšanja sredstev. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (677)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BRILLIEN
07. 12. 2012 20.27
+1
se strinjam da jih je v javnih službah precej takih, ki ne delajo nič.... Zakaj ne bi v javnih upravah znižali razredov za določeno delo...že z tem bi se ogromno prihranilo...zakaj bi moral nek javni uslužbenec pristat v 40 plačilnem razredu...če se ne motim je to 2.200 bruto.....z tem bi se dalo marsikaj uredit in z ukinitvijo občim..absolutno....
stric iz ozadja
07. 12. 2012 19.26
+1
Šprašujete se kje so bi takra.,,,. Takrat so bili tu in tudi zdaj so tu. Kaj nam je storiti,da se jih rešimo,!! Enostavno se izpišemo iz članstva. Potem pa nebodo več,,, kričali,,,ljudi zavajali,,,jih šuntali,,in razdvajali. Naredimo si Sloveijo, pravično,socijalno,za človeka sodobno življenje.!!
LOPOVIGOTOVISTE
07. 12. 2012 18.58
+1
Kje so bili sindikati ko se je delavce metalo na cesto? ko niso dobili plač po pol leta, se jim ni plačevalo prispevkov ... ? KJE ? Kje je bila javna uprav takrat kje? KJE? Kje ste bili takrat tisti dobro plačani uradniki v javnem sektorju, ko se je IZVAJAL VELIKI KRIMINAL NAD MALIM ČLOVEKOM? KJE !!!!I TAKRAT KO SE JE KRADLO DRŽAVNO PREMOŽENJE?? ste SEDELI NA DEBELIH RITAH IN ZDAJ BI ŠE RADI TO NAPREJ POČELI!!! SRAM VAS BODI LOPOVI!!
liskub
07. 12. 2012 16.17
+0
Štrukelj je pravi hujskač.Njegovo sliko bi morali nosit na demonstracijah saj ne dela drugega kod narod razdvaja.Sami javni sektor bo rešil državo si misli naj gre delat pa bo videl kako se služi denar.To je narobe v tej državi da tisti ki ne dela in ustvarja tisti stavka ki nima zakaj delavec na minimalcu je pa tiho pa lepo dela za razne štruklje
noire
07. 12. 2012 11.16
+2
V JS so večinoma zaposleni družboslovci. Na zavodu za zaposlovanje jih je s takimi diplomami več kot 16.000. Torej, če vam kaj ne paše bodo ti z veseljem zavzeli vaše delovno mesto za bistveno manj. Jasno?
stric iz ozadja
07. 12. 2012 15.51
El Koronito
07. 12. 2012 09.15
+3
Prav fino so se nagnetli tile naši zajčki v javni službah. Res je, da jih večinoma potrebujemo. Res je tudi, da je med njimi veliko takih, ki pa jih ne potrebujemo. Vsi tisti, ki so po zvezah prišli not oz., dobili službo v zameno za strankarsko pripadnost ali kaj podobnega, prav fino uživajo v brezdelju in se kotijo na davkoplačevalski račun (Dimitrij Rupel - kapitalc). Njih se recesija ne bo dotaknila. Plača je redna, dodatki visoki. Gnada (vlada) se je odločila, da jih ne bo odpuščala, kakor je to bil primer drugje. Saj veste, če se nabere preveč zalege jo je potrebno občasno očistiti. Na drugi strani pa imamo ljudi, ki jim sistem ne more zagotoviti dela in s tem dostojnega preživetja. Prejemajo socialno pomoč in veljajo za parazite, ker nič ne delajo. Mamice z dvema otrokoma, ljudje, ki so po 20 tih letih izgubili službe zaradi tega, ker imamo nesposobno gnado ter vsi ostali "paraziti", ki odžirajo denar sistemu. Njim je potrebno vzeti. Ah kaj, za nameček jim bodo pobrali še vse nepremičnine, če jih le imajo. Gospodje? Tovariši? Kdo je tu pravi parazit? Izoblikovala sta se dva pola, ki trošita davkoplačevalski + izposojen denar: na eni strani relativno varni birokratski državni aparat s svojo združbo, na drugi pa vsi tisti, ki notri ne spadajo. Imamo tudi takšne, ki prejemajo plače v gospodarstvu ampak o njih ne govorim, ker niso odvisni od državnega denarja, dokler službo imajo. Pomislite, kje se skrivajo pravi paraziti, ki so uničili, pokradli vse kar se je dalo. Ki kradejo že 20 let. Verjemite - jaz jih imam dovolj. Enostavno ne razumem, zakaj se ne moremo znebiti te nesnage in komaj čakam dan, ko se bo začela čistiti ta politično - bankirsko- odvetniško - birokratska zalega, da bomo lahko v miru in srečno živeli.
M_teorija
07. 12. 2012 08.24
-1
Prava resnica in namen proračuna te vlade je primer RTV naročnine. Namen zmanjšanja je SAMO zaradi uničenja javne RTV, da bi se lažje privatiziralo. Zdravstvo, šolstvo, znanost, kulturo je trba uničiti, ker dosedanjim ne odgovarja, ker potem ne moreš izvajati doktrine od revnih k še bolj bogatim!?
noire
07. 12. 2012 10.31
MICLA
07. 12. 2012 07.52
+7
tega klovna štruklja naj čim prej odstranijo kot kanglerja saj drugega ne dela kot šunta ljudi ki komaj živijo on sam pa tako plačo 5300 evrov in se direkt dela norca iz vseh slovencev to dela pa zato da bi ostal na vrhu in dobro živel
Raspunin777
07. 12. 2012 07.48
+2
Vem samo to da v zdravstvu eni doktorji ter sestre delajo na polno medtem ko se drugi praskajo po * Pomoje da je polovica javne uprave zaposlena po vezah in vlečejo plačo katere si ne zaslužjo! Dejstvo je da je v zdravstvu delo neprimerno razporejeno med zaposlene!
ajnajs
07. 12. 2012 07.26
+1
Malo poglejte, kaj delate, saj lahko demonstiramo s tem koga volimo, zdaj imamo to kar smo hoteli. Imam pa občutek, da strici iz ozadja spet delijo našo Slovenijo na dva dela naše in ne naše. potem pa bo ulica in klanje soseda. to smo že enkrat doživeli. A hočete isti režim, vlado peščice ki je zafurala državo po drugi vojni, ki je pobila naše možgane, izgnala ljudi. Ostali so tupoglavci, zdaj pa se narod zaveda in teži k povezanosti, pa je treba to prekiniti.
plasticman
07. 12. 2012 06.42
+6
Sej ni pomembn če v gospodarstvu odpustimo še enih 30000 ljudi, bognedaj da bi v javni upravi odpustil 1000 ljudi! Tipičen dokaz da so eni drugorazredni državljani! Nasopat mormo pa kao enotno, brez delitev!
Raspunin777
07. 12. 2012 07.40
+6
Rezat rezat bo treba v javni upravi! A mislte da vas bo gospodarstvo plačevalo za zafrkavanje na uradih in za nerazumno dolge roke? Poleg tega pa je treba uvest odgovornost javnih uslužbencev za svoja dejanja!
Skopušnik
07. 12. 2012 00.07
+15
Evo,da vam iz prve roke povem kako je v JU... sam imam nekaj letne izkušnje s sistemom, ki je večini tukaj nepoznan.... tukaj se službe talajo pod mizo, razpisi so farsa, zaposluje se ljudi, ki so že notri, tako se enostavno poveča naziv uslužbencu in dvigne plačo.... zaposluje se nove ljudi izključno po vezah in poznanstvih, kdor to zanika laže..... to je skrita resnica.... odpuščanje v javnem sektorju bo potekalo ravno po tem sistemu - tisti, ki nimajo vez bodo leteli... tako to je, krog VIP se bo še bolj počistil zunanjih in še težje bo priti noter..... toliko nepotizma kot sem ga srečal v JU v teh letih je tudi mene pognalo na ulice demonstrirat... dost mam nesposobnih sodelavcev, ki so prišli po vezah notri, vlečejo dve ali tri moje plače in nimajo pojma o ničemer, jaz pa moram delati namesto njih.... evo vam to je resnica..... p.s. bil sem v prvi vrsti med protestniki... med naglasnejšimi.....
pe?navodo
07. 12. 2012 00.31
+7
Pohvalno, tudi sam imem podobne izkušnje in ne verjamem da jih bomo rešili pred anarhijo, ker se bodo držali kot klopi drugače tako in tako propadejo in so brez evra. Nimajo kaj za izgubit, tako pa več ne gre. Sicer če bi bil v Ljubljani bi se tudi sam pridružil.
DeeDee77
07. 12. 2012 07.34
+5
tudi jaz lahko iz prve roke povem, da se kar strinjam s tabo, Mjavko. Žal, tako je. Sem za odpuščanje, ja. Tistih, ki so, kot si že ti napisal, prišli notr preko vez, katerih je pa res veliko. Ponavadi so to kakšni pomočniki pomočnikov :) Šalo na stran: zavedam se, da nas je preveč v JU. In sem ZA odpuščanje v JU. Vem, da tudi jaz lahko ostanem brez službe, ampak ne zdi se mi FER, da bi vsi z zniževanjem plač plačevali tiste "ritke" ki so v JU dejansko samo za to, da se na stolčkih ne nabira prah...
modri_dirka?
06. 12. 2012 22.45
+8
sindikati so katastrofa, ravno toliko ali pa še več so krivi za stanje kot ga imamo
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.35
+7
Npr. naj mi prosim kdo razlozi zakaj Slovenija rabi profi vojsko??? Pred Majerjem je nismo meli pa smo lih tak preziveli. Naj mi kdo razlozi zakaj rabi vsaka malo vecja vas svojo obcino, notri pa zaposlenih en kup ljudi, ki niti ne vejo dobro zakaj so tam?? Zakaj smo pred 10-15 leti lih tak lahko vsi nardili sole pa je bla samo ena prfoksa za slovo, mato, tuji jezik ( zaj baje rabimo po dve na vsaki OS)??? Zakaj pri bogu rabi en prfoks na faksu 1001 asistenta, ce se ma cas neke jake knjige pisat, ki so seveda pogoj za pristop k izpitu?? Zakaj morjo ucitli hodit na neke drage ekskurzije v eksoticne drzave???? Pa halo to je JAVNO SOLSTVO ne zasebno!! Zakaj mora met pomocnik direktorja neke kvazi drzavne ustanove se pet pomocnikov, vse seveda v visokih placilnih razredih??? Pa se dosti je teh zakajev...
lotmerzanec
06. 12. 2012 22.24
+7
Sedaj bodo pa dvignili trošarine in davke na dohodke tako bomo zopet potegnili kratko delavci v gospodarstvu!! Zato ker ima javni sektor močan sindikat!! Zanima me kje bodo vzeli denar,ko bo gospodarstvo razpadlo saj na žalost podjetja životarijo in komaj plačujejo davke in ostale dajatve,ki so najvišje v EU!!!!
silce
06. 12. 2012 22.21
+6
primer centrov za socialno delo:na novo so uvedli sistem:od 1.12-30 .12 je potrebno vloziti vloge za otroske dodatke in za znizano placilo vrtcev in to vsi drzavljani.seveda vlog,ki naj bi bile veljavne z januarjem ne zmorejo resiti v enem mesecu,sploh pa ne v decembru,saj je v tem mesecu kar dosti praznikov in dopustov.zato so seveda zaposlili tudi dodatne ljudi,celo najemali varnostnike,saj so ljudje kar precej jezni(upraviceno).prej so bile te vloge porazdeljene cez celo leto in vse je tudi lepo teklo,zdaj pa poglej ga zlomka vloge decembra in za znizanje prehrane v solah v poletnih mesecih in to vsi naenkrat.tudi,ce bi resili vse vloge z dodatnimi zaposlenimi v dolocenem roku,ne vem,kaj bi pocenjali ostalih 9 mesecev.spreminjanje dobro delujocih sistemov -cez celo leto ali teh zdaj mi ni jasno in nekdo vlece dobro placo,da se ukvarja s takimi spremembami.ocitno je pri nas dobra vsaka sprememba,tudi ce je slabsa,samo za to,da imajo nekateri sluzbe in kar se da zelo dobro placane.
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.40
+7
Totih vzvisenih dam pa niti ne omenjaj!!! Take place ko pa majo toti na CSD-jih pa jih ne vidis vsaki dan!!
nogavickapika
06. 12. 2012 22.10
-10
da ne govorimo o pomočnicah vzgojiteljic-začetnice, ki delajo za 650 €.
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.15
+2
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.24
-2
Aja, kaj te rabi vzgojitlca pomocnico??? Se deset let nazaj je niso rable, pa je blo v skupinah bistveno vec otrok kot sedaj!!
pe?navodo
06. 12. 2012 22.38
+5
in kaj bi še rada nogavička ? In res upam da delajo res 8 ur inne samo 4 kot jenegdo zapisal. Ali bi rada da še več denarja vzamejo od davka obubožanim delavcem da dajo pomočnicam vzgojiteljic ?? A delavci naj pa živijo od korenja in zelja ?? Upam da se zavedaš celote, poleg tega gdo jih pa plačuje. Kaj si na trgu dobijo plačo ? Naj gredo v evropo pa bodo bolše plačani , če pa hočejo SOCIALNO SLUŽBO. Je pa malo nad minimum današnja kruta realnost.
nogavickapika
06. 12. 2012 23.04
+1
kake 4 ure to je polna delovna obveza. Glej jaz ne želim čisto nič drugega kot to da nam ostanejo naše službe, pa ne rabim več. Ja glej tako je, eni smo vzgojitelji, drugi so bankirji tretji trgovci, pač vsak se je odločil za svoj poklic. Jaz ne rečem da si delavsi ne zaslužijo svojih plač si jih, ampak tudi ta sektor so uničili tajkuni, ki jih je podpirala naša vlada, in ne javni sektor. Toliko o tem, javni sektor ni kriv zato da so delavci ostali takrat brez služb. Ne vem kje pa ste obiskovali vrtec, ampak jaz sem vrtec obiskovala pred 20 leti in že takrat sta bili v skupini 2 vzgojiteljici, le da sta takrat imele drugačne nazive. Pač toliko o tem.
BRILLIEN
07. 12. 2012 20.36
sem pom vzg. ja moja plača je sice 700 eu....delam 7,5 ur...z veseljem bi delala 8 ur..ker to pomeni da ne bi rabila hodit na študijske..na aktive na srečanja z starši na razna izobraževanja...v letu 2009...2010..sem naredila teh izobraževanj za 200 ur ( bilo je posebno izobraževanje)....in to ov sobotah, ko bi raje bila z mojima otrokama...za to sem dobila 10 eu potnih stroškov kar sem porabila za hrano in bencin....bila sem v 21 plačilnem razredu...padla sem v 19 plačilni razred....po novem.....za izobraževanje nisem dobila niti centa.....ko nadomeščam sodelavko torej dipl. vzgojiteljico v skupini..ne dobim niti centa več..pa to pomeni da sem sama v skupini...rada bi povedala le da si vsi zaslužimo plačilo za dobro delo in da vsi naredimo včasih kaj več kot bi bilo potrebno.....
franceljtancelj
06. 12. 2012 22.06
+15
Ko so zapirali firme ste bili lepo tiho, le kaj neki ste mislili? Ste mislili, da prihaja mleko iz hladilnika v supermarketu?
Raspunin777
07. 12. 2012 07.44
+1
haha. pod stolčki jim gori pa nič ne pomaga če gasijo ker taka javna uprava kot je pri nas ne more delovat pa pika!
Muhec46
06. 12. 2012 22.05
+0
Ne mečite vseh javnih uslužbencev v isti koš.... mladi učitelji imajo zamrznjene plače. nezmožnost napredovanja, njihova neto plača je 900 eur oz. še celo par eurov manj .... in tu so velike razlike do tistih učiteljev, ki imajo po deset let in več delovne dobe ... tudi do 500 eur! Pa vsi delajo enako, vendar za zelo različni denar.
kuki337
06. 12. 2012 22.12
+2
Se strinjam ampak po drugi strani se pa oni v isti koš bašejo,
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.22
+4
Ucitelji tisina!!! Take place pa pogoje dela ko mate vi jih nima razen sodnikov nihce v drzavi!! Obnasate pa se kot da ste na robu prezivetja, a vsi mate svoje bajte, stanovanja, avto taki ko je treba, pol leta skoraj doma cmurite da se o dopustih raje ne pogovarjamo!!! Malo si poglejte kolko zasluzijo ucitli, vzgojitlce pa prfoksi po svetu glede na ostale poklice pol jamrajte!! Pa glede na to, da pol Slovenije studira za vzgojitlce itd. pol verjetno ni take sile v solstvu ne???
AmazonianQuenn
06. 12. 2012 22.23
-1
lunatix28
06. 12. 2012 22.58
+2
sploh ni problemv tistih par učiteljev, temveč v tisti pisarniški zalegi ki dobesedno
Huey
06. 12. 2012 22.05
+5
JU/JS pripravlja injekcije....da bo lahko mirno in humano uspaval gospodarstvo :D
DeeDee77
07. 12. 2012 07.37
+1
oziroma nam zmanjšajte plače in ne bomo mogli več kupovati slovenskih izdelkov, ki so v večini predragi oz. dražji od tujih. D?