Slovenija

Janša: Brez teritorija ni države

Ljubljana, 30. 05. 2010 18.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik SDS Janez Janša je znova poudaril, da če bo ta sporazum potrjen, bo obstajalo samo vprašanje, koliko bomo izgubili.

V Šentilju je danes potekal festival seniorjev in seniork SDS. Festivala so se udeležili tudi predsednik SDS Janez Janša evropski poslanec Milan Zver, Alenka Jeraj in drugi. Janša je komentiral aktualno politčno dogajanja in pa predvsem arbitržani sporazum.

Janez Janša
Janez Janša FOTO: Dare Čekeliš

Po njegovem mnenju je eden ključnih motivov sedanje vlade, da je šla v podpis škodljivega sporazuma tudi to, da ta tema prekrije vse ostalo, da se ne vidi nesposobost in da se lahko v ozadju mirno povečuje zadolževanje in se s tem kupuje socialni mir.

Po referendumu naše delo seveda ne bo končano. Takrat se bodo ti oblaki, ki zakrivajo ekonomske in socialne probleme razkadili in treba bo vložiti velike napore, da se na nek način ta škodljivi čas upravljanja z našo državo čimbolj skrajša. Jeseni so lokalne volitve, to je naslednja priložnost, ko lahko poskrbimo za skrajšanje tega časa in vsak lahko tukaj veliko prispeva”.

OGLEJTE SI tudi SOOČENJE med JANŠO IN PAHORJEM.

Odločanje o suverenost

"Naslednjo nedeljo bomo Slovenci ponovno odločali o vprašanju naše suverenosti, o vprašanju, ki je temelj suverenosti vsake države, o meji. Brez teritorija ni države in brez meje ni teritorija. To je nekaj, kar velja že dolgo in bo veljajo še v bistveno daljšo prihodnost," je pojasnil Janša.

V našem madatu smo opozicijo ne le obveščali o tem, kako potekajo pogajanja s Hrvaško, mi smo opozicijo vključevali v pogajalsko skupino. In edino tako je prav. Potem pa je prišla sedanja Pahorjeva vlada, nekega dne smo lahko v hrvaških časopisih prebrali osnutek sporazuma Pahor – Kosor, ki je bil potem tudi podpisan, brez posvetovanja s širšo stroko, slovensko javnostjo pred katero je bil skrit in seveda brez vključevanja opozicije,” je še poudaril.
 

Hrvaška ima težave z drugimi državami
 

Janša meni, da ima Hrvaška nerešena mejna vprašanja ne samo s Slovenijo, temveč tudi z Bosno, Črno Goro in Srbijo ter Madžarsko. "Niti z eno državo nima Hrvaška urejenih mejnih vprašanj. Meje so važne, meje so temelj državnosti vsakega naroda, ki ima lastno državo in te ga se je potrebno zavedati."

"Slovenska vlada je s tem sporazumom brez posvetovanja z opozicijo, strokovno javnostjo in brez vednosti javnosti pristala na hrvaško zahtevo, da se meja določi po mednarodnem pravu,, je povedal Janša. Poudaril je še sledeče: "To je nekaj, kar zanika ceno, ki smo jo Slovenci plačali za ta teritorialni izhod v mednarodne vode, ki ga danes imamo. Ko smo mi plačali to ceno, je Hrvaška dobila vse. Zaradi tega je ta princip zunanje pravičnosti, ki lahko upošteva zgodovinske okoliščine pri določanju meje tako pomemben."

Ljudmila Novak
Ljudmila Novak FOTO: POP TV

Tako kot je sporazum napisan, lahko izgubimo vso lastništvo nad teritorialnih izhodom na odprto morje. S tem sporazumom Slovenija ne dobi nièesar in referendum je s tem, da glasujemo proti, edina možnost, da to škodo popravimo."

Po besedah Janše nihčne ne bi smel potisniti Slovence v takšno razdeljenost pri odločanju ob tako pomembnem vprašanju. "Namesto da bi se tukaj razhajali s Hrvaško glede teh vprašanj, sta naša in hrvaška vlada na isti strani, cel hrvaški parlament je z njimi, mi smo pa razdeljeni," še zaključi.

NSI proti sporazumu

Kot je dejala predsednica NSi Ljudmila Novak v stranki postavljajo odgovorno odločanje pred počitnice pri sosedih, domoljubje pa je za njih pomembnejše od vikendov ob hrvaški obali. Po njenem mnenju bi se slovenski premier Borut Pahor moral o reševanju slovensko-hrvaških odnosov posvetovati z vsemi političnimi strankami, predvsem pa z najboljšimi strokovnjaki za mednarodno pravo, ne pa da je zdaj odgovornost za odločanje naložil državljanom. Ker pa je referendum postal dejstvo, je zavrnitev arbitražnega sporazuma po besedah Novakove edini način, da preprečimo veliko škodo za Slovenijo.

Tudi evropski poslanec Lojze Peterle je poudaril, da predlagani sporazum Slovenijo vodi v negotovost, in izrazil prepričanje, da je s pravo politiko še vedno mogoče skupaj s Hrvaško priti do takšne rešitve, pri kateri bosta zmagali obe strani in se nihče ne bo počutil prikrajšan ali prizadet. "Dokler pa predsednika obeh vlad o istem sporazumu govorita povsem drugače, temu ne bo tako. Takšen pristop je tudi razdelil slovensko politiko in celo znotraj vladnih strank so ljudje, ki pozivajo proti podpori sporazuma," je dejal Peterle.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (75)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

buzerantos
01. 06. 2010 16.23
Zdaj mi pa ti peterb110 prosim razloži eno stvar. Od kdaj ti osebno veš kakšen je dogovor in kako se bo določila meja? Vsi ste tak hudo pametni da mi gre na bruhanje. Noben od nas ne ve kaj se točno dogaja. Če sporazum pade, kaj bo pa pol Janša naredil? Spet pluval pa nategoval kot do zdaj. In tako kot je to bilo za časa osamosvojitve, ko smo ga dobesedno gledali zraven kontejnerjev ukradenega orožja, danes je pa gospod pošten in se zavzema za...ja, svojo rit, isto kot vsi. Zgodovinskih dejstev glede meje pa noben ne pozna, lahko pa začnete pri Kardelju recimo...
peterb110@gmail.com
01. 06. 2010 13.11
+1
-Malibob Kako si naiven in neuk. Se ti sploh malo zavedas zakaj tukaj gre? Kaj res ne vidis, da je arbitrazni sporazum tako napisan da nesporno le izgubimo nesporno nasa ozemlja in teritorialni stik z odprtim morjem (okno v svet) Stvar je ista kot ce bi ti sosed zasedel polovico tvoje parcele, trdil da je to njegovo in ti prepreceval tvoj izhod iz tvoje lastne hise na javno cesto. Nato bi te prisili v podpis arbitraznega sporazuma s katerim si zagotovi odlocanje po mednarodnem pravu, ki odloca po sredinski crti po katerem sosedu za vedno ostane cetrtina nesporno tvoje parcele, da pa ti sluznostni prehod ( z dolocenimi rezimi prehoda) preko prej nesporno tvoje parcele....pozabi pa se in se ne uposteva da pa ti je v 50-tih letih ze ukradel vec kot 10x vec ozemlja, ki sedaj kar legalno za vedno postane njegovo.... In ti bi podprl tak izdajalski sporazum???? Pa clovek zresni se malo, odpri oci !!!!
vinadap
01. 06. 2010 11.39
Očitno tukaj nekateri še danes ne vedo od kod pa do kod je segala cona b.
strogoff
01. 06. 2010 10.54
veš kaj - TAKŠNA "država" kakršna je tale; kar imejte .si jo ! _ _ _ _ _ _ :-(
sbosbo
31. 05. 2010 21.32
volek 31.05.2010, 20:18 -3 petdan, veš da se popolnoma strinjam s teboj. Slovenci, ki bodo glasovali ZA, resnično razmišljajo s svojo glavco, vendar tisti ta spodnjo med nogami. Še zmeraj bolje, kot pa prav z nobeno! A, ne da!?
volek
31. 05. 2010 20.18
petdan, veš da se popolnoma strinjam s teboj. Slovenci, ki bodo glasovali ZA, resnično razmišljajo s svojo glavco, vendar tisti ta spodnjo med nogami.
sbosbo
31. 05. 2010 19.13
matedolenc 31.05.2010, 14:16 2 10. februarja 1947 je bil v Parizu podpisan mirovni sporazum z Italijo (Pariška mirovna pogodba), s katerim je bilo ustanovljeno Svobodno tržaško ozemlje (STO). Razdeljeno je bilo na dve območji. Uradna jezika sta bila slovenščina in italijanščina. Cona A, ki je vključevala Trst, je bila pod vojaško upravo britanskih zavezniških sil, cona B, ki je zajemala Slovensko primorje in Istro, pa Jugoslovanska armada. STO tako ni nikoli zares delovalo kot enotna država, kljub temu pa je izdajalo svoj denar in poštne znamke. PROTI SPORAZUMU, ker ni v skladu s Pariško mirovno pogodbo. Glede na to, kateri so tam priznani uradni jeziki, je škoda dodatnih besed. Sej področja cone B STO, kjer so takrat bili Slovenci večinsko poseljeni, so danes v Republiki Sloveniji! Tako da s tistimi jeziki, dosti ne poveš!
petdan
31. 05. 2010 18.15
Slovenci, ki razmišljajo s svojimi glavami, bodo sigurno vsi glasovali ZA Arbitražni sporazum, preostali, ki nasedajo notoričnim lažem in populističnim izjavam nekaterih politikov, ki jim gre le lastne riti, pa bodo verjetno glasovali proti.
Mavri?ni Bojevnik
31. 05. 2010 15.35
@Kwolf praviš da je staus quo boljši. Pa veš da v pravu velja načelo po katerem stanja na terennu postajajo dejstva, kar pomeni da bo hrvaška čez nekaj let tudi formalno lastnica okupiranega ozemlja. Spomni se na albance in Kosovo...no jaz sem proti temu, zato sem ZA arbitražo.
Kwolf
31. 05. 2010 14.18
Ne arbitraži
Kwolf
31. 05. 2010 14.16
bolje vojskovodnja kot ena navadna mevža
matedolenc
31. 05. 2010 14.16
10. februarja 1947 je bil v Parizu podpisan mirovni sporazum z Italijo (Pariška mirovna pogodba), s katerim je bilo ustanovljeno Svobodno tržaško ozemlje (STO). Razdeljeno je bilo na dve območji. Uradna jezika sta bila slovenščina in italijanščina. Cona A, ki je vključevala Trst, je bila pod vojaško upravo britanskih zavezniških sil, cona B, ki je zajemala Slovensko primorje in Istro, pa Jugoslovanska armada. STO tako ni nikoli zares delovalo kot enotna država, kljub temu pa je izdajalo svoj denar in poštne znamke. PROTI SPORAZUMU, ker ni v skladu s Pariško mirovno pogodbo. Glede na to, kateri so tam priznani uradni jeziki, je škoda dodatnih besed.
petdan
31. 05. 2010 13.56
Ne razumem dokajšnjega števila državljanov, kateri še kar naprej slepo nasedajo na velike laži in populistične izjave velikega vojskovodje Janeza Janše. Za časa svoje vladavine ni bil sposoben narediti ničesar v zvezi z rešitvijo obmejnega spora, ker je pa uspelo recimo nekomu drugemu narediti pomemben korak naprej in se nam sedaj dejansko ponuja zgodovinska priložnost za rešitev tega, za oba naroda zavirajočega obmejnega spora, sedaj "podžiga slovence naj glasujejo proti, čeprav se verjetno sam zaveda, da je potrebno ta spor čimprej rešiti. Gre zgolj za nabiranje političnih točk brez kakršnega koli tehtnega argumenta. Teritorija, ki smo ga imeli na dan osamosvojitve nam ne bo nihče vzel, ladje bodo naprej svobodno plule v Koper, tako da v bistvu ne bomo izgubili ničesar; samo dobimo lahko kaj. Sanje o slovenski Istri, slovenskemu Lošinju in Cresu, so pa popolna utopija.
nightangel
31. 05. 2010 13.09
cupofmarja 31.05.2010, 11:56 -3 itak da bomo za.......to je treba enkrat za vselej rešit in se začet ukvarjaz z trenutno bolj perečo problematiko...... Ne bodi naivna no! Kaj misliš,da če bo sporazum sprejet,da se bo potem ta nesposobna vlada res začela ukvarjati z resnimi problemi? Ljudje ne se sprenevedat,za to vlado bodo nepomembna vprašanja vedno na prvem mestu,ker resnih problemov NISO SPOSOBNI reševat,zato ne s takimi,da ko bo rešen problem meje,bo na vrsti ostalo,haha.Ko bodo razdajali našo zemljo Hrvatom,bo že prepozno:ostali bomo brez našega dela zemlje,gospodarstvo bo pa takrat tako ali tako že v razsulu!
stopostoslovenc
31. 05. 2010 12.30
ha ha sem si prebral članke na 24sata. Tam ma admin šele dela!
Mavri?ni Bojevnik
31. 05. 2010 12.14
@g12345 Bravo! Eni pozabljajo da čas ni na naši strani in bi se še kaj pogovarjali s Hrvati..očitno 20 let res ni bilo dovolj da bi ugotovili, da ne bomo nikamor pišli. Zato sem ZA arbitražo.
AlternativeFacts
31. 05. 2010 12.04
Drugače pa raje ostanite doma.Politika vas je itak speljala tja kjer vas hoče imeti.Na križišče naših medsebojnih odnosov.Mediji pa so s tem, ko so prikazovali samo eno plat(minersko) zgodbe pripomogli k temu.Pa taka medijska nepristranskost ali če hočete objektivnost.
g12345@email.si
31. 05. 2010 12.04
dajte si prebrat današnji članek v dnevniku na to temo. je zanimiv - ker hrvaška in italija lahko razglasita zaščitno ribolovno cono in v jadranskem morju sploh ne bo več odprtega morja - razen na skrajnem jugu. kako bomo potem prišli do odprtega morja? s tem sporazumom imamo vsaj ta stik določen.
AlternativeFacts
31. 05. 2010 11.59
Seveda zadovoljstvo državljanov z državo je povzeto iz življenepisa Petra Pana.In kjo smo ravno pri njem.Dežela Nije, je brez teritorija, pa je vseeno dežela.
cupofmarja@email.si
31. 05. 2010 11.56
itak da bomo za.......to je treba enkrat za vselej rešit in se začet ukvarjaz z trenutno bolj perečo problematiko......