Slovenija

Lukšič za predčasne volitve, da se 'ta agonija' konča

Ljubljana, 24. 01. 2013 06.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

"Imamo neoperativno vlado in neoperativno večino v DZ," je jasen predsednik SD Igor Lukšič. Meni, da je rešitev odstop premierja Janše. O povezovanju s PS v primeru odstopa Jankovića pa: "PS je imel kongres, to se tam ni zgodilo". Erjavec pa: "Za sodelovanje s PS bi zadostovalo, če bi se Janković umaknil".

V skladu z napovedmi je finančni minister iz vrst DL Janez Šušteršič podal odstopno izjavo. S tem avtomatično preneha mandat tudi državnima sekretarjema Alešu Živkoviču in Dejanu Krušcu. Poleg Šušteršiča je odstopno izjavo že vložil tudi drugi minister iz vrst DL v Janševi vladi Senko Pličanič. Da odstopa s položaja predsednika DZ, pa je že v sredo povedal predsednik DL Gregor Virant.

Izvršni odbor DeSUS je danes sklenil svetu stranke predlagati odhod iz koalicije, je povedal prvak stranke Karl Erjavec. Po mnenju Alenke Bratušek, ki začasno vodi Pozitivno Slovenijo, je sedaj čas, da se stranke začnejo pogovarjati o projektni vladi in projektih, ki jih je treba nujno izpeljati. Medtem predsednica NSi Ljudmila Novak še vedno podpira Janšo. Vodja poslancev SLS Mihael Prevc pa meni, da je čas za streznitev glav. Predsednik SD Igor Lukšič je ponovil, da so edina rešitev predčasne volitve.

PREBERITE ŠE: Na razmere v vladi se je danes odzval tudi premier Janša. Dejal je, da glasovanje o zaupnici ne pride v poštev, Slovenija pa da ni v položaju, ko bi si lahko privoščili predčasne volitve.

Lukšič: Vlada in DZ nimata operativne večine

"Imamo neoperativno vlado in neoperativno večino v DZ", zato bi bilo "za skrajšanje te agonije, v katero vstopa Slovenija, dobro, da premier Janez Janša odstopi", meni predsednik SD Igor Lukšič. Ponovil je, da so po mnenju SD za državo edina možnost predčasne volitve, ki bi morale biti čim prej, zato da se "ta agonija" čim bolj skrajša.

"Vlada nima večine, DZ nima operativne večine, kar pomeni, da imamo zakonodajni in izvršni organ zunaj funkcije, in to je za državo zelo slabo," opozarja Lukšič.

kongres SD
kongres SD FOTO: Aljoša Kravanja

"Izmišljujejo si razne izraze, od projektne in tehnične vlade do vlade narodne enotnosti in manjšinske vlade. Kar koli od tega ne pride v poštev, ker bo vse samo podaljševalo agonijo in upravičeno dajalo vtis pri ljudeh, da poslanci samo kupčkajo, zato da bi čim dlje ostali v parlamentu," je dejal. Slovenija se mora po njegovem mnenju očistiti. Vendar očiščenje, pravi, ni možno s tem, da se "sodeluje z Jankovićevo stranko, ker Janković ostaja predsednik PS". Ta stranka ostaja s tem, kot pravi Lukšič, hendikepom.

Na vprašanje, ali se bi povezali s PS že v tem mandatu, če Janković odstopi, je odvrnil: "PS je imel kongres, to se tam ni zgodilo. Zdaj nekaj improvizirajo in uprizarjajo neke piruete, kar za slovenski politični prostor po naših kriterijih ni dobro".

Po mnenju Lukšiča je tudi napačna predstava, da bi dvokrožni večinski volilni sistem stabiliziral pozicijo vlade v političnem sistemu. Prav tako za to spremembo ni podpore, zato o tem nima smisla razpravljati, je še dejal.

Izvršilni odbor DeSUS predlaga svetu stranke odhod iz koalicije

Kot je Erjavec pojasnil, je svet stranke tisti, ki lahko odloči o vprašanju odhoda iz koalicije. Seja sveta stranke bo 5. februarja, je dejal Erjavec. Dodal je tudi, da bodo, v kolikor bo svet stranke tak sklep sprejel, oba ministra in državni sekretarji iz vrst DeSUS odstopne izjave premierju Janši podali 22. februarja.

Erjavec: Premier je zelo nervozen.
Erjavec: Premier je zelo nervozen. FOTO: Miro Majcen

Do takrat pa ne bodo mirovali. "Zagotovo se bodo začeli neformalni pogovori," je zatrdil Erjavec in dodal, da je tudi začasna predsednica PS Alenka Bratušek že povabila predsednike parlamentarnih strank k pogovorom.

"Ta kriza se bo razrešila, karte so na mizi, premier pa je zelo nervozen," je dejal Erjavec. Erjavec tudi misli "da bi bilo bolje, če bi Janša pojasnil svoje težave, ki jih ima v zvezi s poročilom protikorupcijske komisije".

Erjavec vidi dve možnosti za rešitev trenutne politične krize. Po njegovem mnenju je treba pripraviti vse za konstruktivno nezaupnico, pri čemer pa potrebujejo sodelovanje PS. Kot pravi, bi za sodelovanje zadostovalo, če bi se Zoran Janković umaknil iz stranke. Če do tega ne bo prišlo, vidi rešitev v spremembi zakona o vladi.

Če Janković ne bo več imel kontakta s stranko, funkcij ali vpliva v PS, potem Erjavec nima težav s sodelovanjem s stranko v koaliciji. Kot je dejal pred sejo izvršilnega odbora DeSUS, je Jankovićeva županska funkcija stvar Ljubljane in Ljubljančanov in da ga je mestni odbor DeSUS že pozval k odstopu.

Če se Janković ne bo v celoti umaknil iz Pozitivne Slovenije, pa Erjavec meni, da bi morali spremeniti 11. člen zakona o vladi, ki pravi, da je vlada nastopila funkcijo, ko je imenovanih več kot dve tretjini ministrov.

Bratuškova za pogovore o projektni vladi

"PS je pripravljena aktivno sodelovati pri reševanju situacije. Prvič, z dogovorom o projektni vladi, in drugič, z dogovorom o tem, kdaj izpeljemo predčasne volitve, če si tega res vsi, ki o tem govorijo, tako želijo," je dejala predsednica Pozitivne Slovenije Alenka Bratušek.

Na ultimate nekaterih strank, da so se s PS pripravljene pogovarjati le v primeru odstopa Zorana Jankovića, je dejala, da njen način dela niso ultimati, zato tega ne bo sprejemala z druge strani. "Zahteve, o katerih govorijo stranke, so že izpolnjene," je povedala in poudarila, da ima polna pooblastila za vodenje stranke. Dodala je, da upa, da jim bodo druge stranke dovolile, da razmerja v svoji stranki urejajo sami.

Bratuškova je sicer v torek vse predsednike in predsednico parlamentarnih strank povabila na sestanek, s tem pa so po njenih besedah pokazali iniciativo za začetek pogovorov.

Alenka Bratušek
Alenka Bratušek FOTO: Miro Majcen

Novakova: Težave v koaliciji so se pogosto pojavljale ravno zaradi Viranta

Na aktualne dogodke se je danes odzvala tudi predsednica NSi Ljudmila Novak. Poudarila je, da predčasne volitve ne rešujejo ničesar, saj bi razmerje sil ostalo nespremenjeno. "Obžalujem, da je Virant Janšo tako hitro pozval k odstopu. To je bila preuranjena poteza, iz katere se ni dalo izviti," je povedala Novakova.

Pojasnila je še, da so se težave v koaliciji pogosto pojavljale ravno zaradi Viranta. "Tisti, ki so razbijali vladno koalicijo, bi morali priti na dan s konstruktivno nezaupnico in novo vlado," je še dodala. "Če bi se meni nekaj očitalo in bi vedela, da imam prav, prav tako ne bi odstopila," je dejala.

Kot je pojasnila, NSi ne podpira večinskega volilnega sistema, ki je v korist predvsem velikih strank. Bi bilo pa po njenih besedah treba sistem spremeniti tako, da bi imeli volivci večji neposreden vpliv na izbiro poslancev. "Dokler ima vlada polna pooblastila in tudi podporo v DZ, toliko časa je operativna," je odgovorila na vprašanje, ali bi lahko vlada delovala samo z ministri SDS in NSi.

Virant in Pličanič
Virant in Pličanič FOTO: Aljoša Kravanja

Prevc: Usedimo se in streznimo

"Zdaj bomo morali strezniti glave," je dejal vodja poslancev SLS Mihael Prevc. V stranki bo predlagal, da se druge štiri koalicijske partnerice "usedemo, streznimo in rečemo, kako naprej".

Tudi po njegovem mnenju je ena od možnosti sprememba volilnega sistema, a v SLS imajo s tem težave. Kot je pojasnil, se bojijo, da zlasti male stranke ne bi več imele toliko možnosti za vstop v DZ. Kot drugo možnost Prevc povzema možnost konstruktivne nezaupnice, vendar v SLS vidijo bolj malo možnosti za novo politično vlado.

"Predvsem DL se je morda v prvih napovedih prenaglil in bi bilo mogoče res pametno, da bi delali po sistemu, da se nobena juha ne poje tako vroča, kot se skuha. Da bi se usedli in z bolj treznimi glavami začeli reševati to težavo," je še ocenil Prevc.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (3209)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pferdo
25. 01. 2013 23.35
+1
hitro predčasne volitve da bo ta agonija končana in da začnemo naprej z novo agonijo
prpa24
25. 01. 2013 12.20
+2
Tale Janša me spominja na Woody Allena, ko v filmu stoji oblečen v spermija in čaka, da tipu za orgazmo-tronom pride. In v tem momentu se vpraša: Ali si ga tip drka in bo končal na steni stranišča?  Tudi Janša se lahko vpraša, kateri tipi so za orgazmo-tronom, če med tipi niso tudi tisti, ki drkajo ali pedofili ali geji in kaj bodo storili z njim, ki tako ljubi orgazmo-tron?
?ira?ira
25. 01. 2013 12.08
-1
Kdo bo še šel na volitve..??????????????????
olyca
25. 01. 2013 11.38
-1
Če se zgodijo predčasne volitve je treba dat možnost tudi novonastalim strankam, da se delno rešimo pregorelih frisov.
big_foot
25. 01. 2013 11.17
+2
Lukšič valjda pritiska na predčasne volitve ker ima visoko podporo, AMPAK gospod Lukšič, podpora SDju je skoraj izključno zaradi nasprotovanja SDS (Zveru) pri predsedniških volitvah ter nekoliko podporo Pahorju, zaradi tega ker ga je Janša rušil z referendumi sam pa po dobrem letu na dan privlekel iste predloge. Če bo prišlo do predčasnih volitev ŽAL mislim da se bo najbolje odrezal SDS. Razlog pa bo v tem da ima SDS fanatične vernike in ne volilce ter jim je vseeno kaj njihov vodja počne. Ostali pa.... ker nimajo pravih predstavnikov bojo ostali doma, pa smo spet nazaj tu kjer smo sedaj. Edini ki bo malo več iztržil iz tega bo Virant, ker je izpadel kot moralen, čeprav je to le zelo dobro premišljena že predvolilna poteza. Če bi mu kazalo da bo izpadel iz DZ bi pa tulil v isti rog kot Ljudmila.
jagermeister1
25. 01. 2013 09.28
+12
jaz še zmeraj pravim da ta vlada ni delala tako slabo in da so se že kazali znaki okrevanja...............res je , da so bili na udaru javni uslužbenci , ampak to so delavci v gospodarstvu dali skozi že 3 leta nazaj.............vsi bi morali malo potrpeti in stvar bi se rešila...........sedaj se verjetno nebo tako zlepa...........to kar se dogaja sedaj , od poročila KPK do stavk je samo politično preigravanje določenih ljudi , ki si želijo na oblast..........sem član SDS in kljub temu mislim da bi bilo mogoče dobro da bi Janša odstopil in bi SDS postavil nekoga drugega za mandatarja , Janša pa bi v tem času dokazal svojo " nedolžnost "................če pa gledam z druge plati , zakaj bi moral Janša odstopiti , če pa Jankovič tudi noče.............saj je vendar pri Jankoviču ugotovljenih 10x toliko nepravilnosti kot pri Janši............županovanje je tudi javna funkcija , sploh če si župan glavnega mesta in verjetno za oba veljajo isti standardi in zakoni..........
big_foot
25. 01. 2013 11.42
+1
Se strinjam. V kolikor dokaže da je JJ nedolžen bi mu tole itak samo koristilo. Ampak moje mnenje je da sicer z vašo stranko v osnovi ni nič narobe in bi imela več volilcev ampak za vodjo imate človeka ki je skrajno: avtokrativen, žaljiv, skregal celo slovenijo, manipulativen... to me pa odbija
Bojan-F
25. 01. 2013 09.19
+0
Vidim, da ima pojava g.Lukšič Igorja v medijih terapevtske učinke na desnosučne ... sicer ne toliko kot g. Janković Zorana ampak ni za zanemariti ... zdravje je prvo! Mimogrede: v začetku junija 2012 so desnosučni odgreagirali na slike g. Janković Zorana s skoraj 8000 avtorskimi prispevki v treh dneh
hillya
25. 01. 2013 08.38
+6
PS JE KUČANOVA MARIONETA
qwertzuio9
25. 01. 2013 11.02
tale bratovička pa naj kandidira za slovenko leta, nje.....
dule100
25. 01. 2013 08.36
+5
Da se ta agonija konča in začne nova s tipi ala Lukšič !
24tweet
25. 01. 2013 08.33
+6
Joj joj en večji lopov kot drug, naj že vsi grejo kej delat, da bodo kakšen evro zaslužili za proračun, ne pa da samo kradejo. Imam občutek da imajo vsi politiki v državi kupljene diplome, sami nesposobneži!
dule100
25. 01. 2013 08.37
-4
Imaš za to kakšne dokaze, ali lupaš v prazno ?
24tweet
25. 01. 2013 08.39
+4
MICLA
25. 01. 2013 12.03
ta dule 100 ima sam prazno glavo zato pa piše take bedarije
jagermeister1
25. 01. 2013 08.30
+8
če ste mislili da je bilo sedaj slabo ko je vlado vodil Janša , boste videli kaj sledi sedaj...........mogoče se bo ob spremembi vlade za JS malo obrnilo na bolje, ampak samo za kratek čas , dolgoročno pa nas čaka pogreb Slovenije.............če ste do sedaj govorili kako ekstremni so bili posegi vlade , nas čaka sedaj še trikrat hujše...........prva stvar ki jo bodo naredili je dvig DDV iz 20% na 25% , kar bo sicer kratkoročno rešilo proračun , na dolgi rok pa bo uničilo gospodarstvo , ker jim bo to podražilo proizvodnjo ,obenem pa tudi izdelke..........kupna moč ljudi bo padla in bo še nižja kot je sedaj.........trgovine ne bodo prodajale , ker si ljudje ne bodo mogli privoščiti , podjetja bodo krčila zaposlene toliko časa dokler ne bodo propadla..............takrat pa nebo več priliva v proračun in potem sledi bankrot................
antifa4321
25. 01. 2013 08.41
+5
Se strinjam vendar pa, če ne gre drugače, naj se zgodi bankrot in takrat se bodo "računi" razčistili in na novo bomo začel postavljat državo, upam da boljšo in na drugačnih temeljih. Da nas moral pol države crkavati, da se elita kopa v razkošju, je nekaj narobe in nič čudnega, da ne more laufat.
LubaGela
25. 01. 2013 08.53
+5
Točno to... Nej se zgodi bakrot. Bomo pa ropali tiste, ki zdej ropajo nas. Če bojo pa pobegnali, smo pa itak dosegli svoje. Pol moremo bit tok kritični, da ne sprejmemo nobenga nazaj.
jagermeister1
25. 01. 2013 09.38
+1
se strinjam z vama , samo tudi če pride na oblast nekdo nov in neobremenjen s staro in novo politiko , bo ta v nekaj letih postal del neke nove elite in se bo isto kopal v premoženju na račun davkoplačevalcev................politična elita ne obstaja samo pri nas ampak obstaja po celem svetu in to nebo spremenila nobena revolucija ,ker revolucije spreminjajo sisteme hkrati pa ustanavljajo nove elite............ 45 let jugoslavije je tudi obvladovala politična elita in bila je ena in ista vsa ta leta in tudi oni so se kopali v razkošju na račun državljanov
Svobodni Umetnik
25. 01. 2013 08.29
+6
7.62 ... pa bi blo konc agonije
antifa4321
25. 01. 2013 08.36
+3
LubaGela
25. 01. 2013 08.28
+2
Alenko pa zihr Zoki prtiska.
MICLA
25. 01. 2013 12.05
+1
ja če mu mojga posodim on je bolj nagnjen k takim kot so jakič in njemu slični
Levji
25. 01. 2013 08.13
+1
Kaj bluzite z svojimi brezveznimi komentarji. Lukšič, Virant in še marsikdo predlaga volitve, da se prečisti politični prostor. Z tem je dana možnost, da se ustanovi nova močna stranka, ki bo v svojem programu imela Islandski recept, kar pomeni, da bo speljala zahteve ljudi, ki jih izražajo na demonstracijah. V tem primeru se bo videlo, kakšno podporo bodo dobile stranke ki so trnutno na političnem parketu v Sloveniji.
liskub
25. 01. 2013 08.08
+8
Reši nas samo trojka iz Bruslja.Vsi ostali ne pridejo v opoštev ker jih ljudje predobro poznamo.Kakšne volitve koga voliti da je pošten od teh ki bodo zopet čivkali kako nam bo dobro zato ker nam bodo oni kradli in nič drugega.
gulmor
25. 01. 2013 08.08
+5
Lukšič je izgubil kredibilnost in zaupanje, ko je podprl Pahorja za predsednika le za to, da bi se ga v stranki (SD) znebili. Ne zavedajo pa se tega, da so ga s svoje grbe le spravili na grbo države, vseh nas...
maneno48
25. 01. 2013 08.04
+1
lukšić pejd v Ćrno goro afne guncat !
factory
25. 01. 2013 07.57
+11
Še enkrat bom napisal kar sem že in če bo treba bom še napisal,podporniki JJ dajte si žile rezat za svojega liderja dajte skočite v Savo,Dravo bilo kam dejte spreglejte že enkrat da je JJ čisto vseeno za državljane in za svoje podpornike njemu se gre samo za denar in da bi slovence zasužnjil nas čipiral in imel pod kontrolo.Podporniki majerja uživajte naj vas majer vodi.Sam ne podpiram nikogar od teh dvornih norčkov ki so sedaj v vladi ne levih in ne desnih.Vse se mora menjat in te ki so sedaj že več kot 20 let v vladi poterat da se samo pokdai za njimi.
hungry
25. 01. 2013 08.04
+4
gogi911
25. 01. 2013 08.18
+2
antifa4321
25. 01. 2013 08.25
+3
big_foot
25. 01. 2013 11.11
+1
slehrnik
25. 01. 2013 07.55
+4
Lukćić je lopov. Ne pozabite igračkanj z miljoni!
LubaGela
25. 01. 2013 07.50
+13
Predčasne volitve niso opcija dokler so sami isti pr koriu, ki so vse zakuhali.. Jajša, Zoki, razni plagiatorji in še kdo...
hungry
25. 01. 2013 08.04
+4