Slovenija

Slovenski državni vrh se ograjuje od podpornih izjav Jankovića Vučiću

Ljubljana , 01. 02. 2025 19.48 | Posodobljeno pred 31 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Žana Vertačnik
Komentarji
385

V Sloveniji se medtem vrstijo odzivi na pismo podpore, ki ga je srbskemu predsedniku Vučiču poslal ljubljanski župan Janković. V njem ga je med drugim pozval, naj ne dovoli, da bi pritiski ali napadi zamajali smer, ki jo je začrtal v Srbiji ter mu ponudil brezpogojno pomoč. Slovenski državni vrh se je od teh izjav ogradil. V uradu predsednice republike poudarjajo, da Jankovićeve izjave niso uradno stališče Slovenije, enako na zunanjem ministrstvu. Nekdanji evroposlanec Klemen Grošelj se je srbskim študentom opravičil, sto Ljubljančank in Ljubljančanov pa županu sporoča: Ne v našem imenu.

V petek na srečanju srbske skupnosti v avstrijski prestolnici se je Magnifico z znano melodijo in besedilom poklonil srbski mladini. Medtem ko je njegov dolgoletni prijatelj Janković ta teden zavzel diametralno nasprotno pozicijo.

"Povedal sem, da je Vučić moj prijatelj, in na tem bom ostal. Če ga ne bo, ponavljam, če ga ne bo, bodo Srbi doumeli, kaj so imeli," je v torek izjavil Janković. 

Kmalu zatem je poslal še močnejši politični signal, pisal je srbskemu predsedniku. "V teh zahtevnih in kritičnih trenutkih, ko se Srbija sooča s številnimi izzivi, vam želim izraziti iskreno podporo in priznanje za vse, kar ste naredili za razvoj in stabilnost države. Vaše vodenje, odločnost in vizija so ključni za napredek, ki ga je Srbija dosegla v preteklih letih, in prepričan sem, da je treba to pot nadaljevati."

Jankovićevo pismo podpore Vučiću
Jankovićevo pismo podpore Vučiću FOTO: POP TV

Odzivi političnega vrha 

Novica o podpori župana slovenske prestolnice je prežela srbske medije. In sprožila vprašanje, ali Vučiću ponuja roko v imenu Ljubljane, še več – v imenu države. "To je njegova osebna podpora, Zoran Janković je župan, je kot župan dal podporo predsedniku Vučiću," je dejanje ljubljanskega župana komentiral podpredsednik vlade Matej Arčon

Pri predsednici republike pravijo, da to ni uradno stališče Slovenije in tudi ne predsednice. In še, da slednja notranjepolitičnih razmer v drugih državah ne komentira, njena načelna stališča pa so znana. Obsoja vsako obliko nasilja. Zagovarja svobodo izražanja kot temeljno človekovo pravico.

Tudi z ministrstva za zunanje zadeve: "Izjave župana Ljubljane ne predstavljajo uradnih stališč Slovenije." Prepričani so še, da so mladi in civilna družba ključni gradniki prihodnosti vsake družbe.

Pismo angažiranih Ljubljančanov

Upor Jankovićevemu pismu podpore pa tudi iz vrst angažiranih Ljubljančanov. Ki ne pristajajo, da gre za od županovanja neodvisno podporo, če je res tako, pravijo, bi mu jo lahko izrekel zasebno, po telefonu. "Enostavno ni fer, ker večina Ljubljančanov, sem prepričana, so na strani tistih, ki se upirajo Vučiću, ki ima za sabo zelo zelo grdo zgodovino med vojno, po vojni, z rasizmom do Albancev, Bosancev, Hrvatov in občasno, da ne bi pozabili, do Slovencev," pravi literarna zgodovinarka in antropologinja ter prvopodpisnica peticije v podporo srbskim protestnikom Svetlana Slapšak

Srbski mladini se opravičujeta bivši zunanji minister Ivo Vajgl in bivši evroposlanec Klemen Grošelj. "Se bojim, da smo zopet na tisti točki, podobni kot s tistim famoznim non-paperjem, v katerem se je govorilo o mirnem razpadu Bosne in Hercegovine. In ta neodzivnost na to pismo v kombinaciji konteksta ustvarja en zelo negativen pogled na Slovenijo na zahodnem Balkanu." Zato je zagnal peticijo, s katero želi razbliniti vtis, da je Jankovićevo pismo uradno slovensko stališče. Izpostaviti želi, da večina Slovencev verjame v demokratične vrednote, česar pa, ko govorimo o Vučiću, pravi Grošelj, ne moremo trditi. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (385)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
03. 02. 2025 14.17
+4
Zdaj se kar vsak z vsem ukvarja. Od kdaj se sploh sme en župan vtikati v odnose med državami? Res ni nikogar ki bi mu postavil jasno mejo?
Smuuki
03. 02. 2025 14.15
+4
Malo je prekoračil svoje pristojnosti. To v kar se je spustil on je pristojnost predsednika države, predsednika vlade in zunanjega ministra. Kljub vsemu je samo župan ljubljane. Od prej naštetih bi pričakoval da ga povabijo na pogovor in mu razložijo kje se njegove pristojnosti končajo. To anarhijo ki jo čutimo povsod povzroča on in njemu podobni. S tem je grobo kršil pravila obnašanja.
cakra
03. 02. 2025 13.01
Saj ga ni na volitvah podprl samo Janković tudi vsi Čeferini.
2mt8
03. 02. 2025 10.03
+5
Slovenski državni vrh naj raje prizna, da je v službi srbske politike. Janković pa je najbolj skorumpiran politik v Sloveniji ki se druži z najbolj skorumpiranimi srbskimi politiki na Balkanu. Čudim se ljubljančanom, da ga sploh volijo.
Sickk 2
03. 02. 2025 19.30
+1
Ja se strinjam, ampak si kr lepo deli prvo mesto z ivanom..
Joško-ribič
03. 02. 2025 09.11
+3
Enosmerno vozovnico pa adijo pa zdrava ostani.
zmerni pesimist
03. 02. 2025 08.34
+7
Janko sedaj si pa v temo brcnil
Smuuki
03. 02. 2025 13.54
+1
Ni brcnil v temo samo ne skriva več da se bori za srbsko ruske interese
Miran1960
03. 02. 2025 08.34
+8
S tem neumnim dejanjem se je spravil na nivo onega bednega dodika. Janko, pokveka mala lopovska piši svoje budalaščine samo v svojem imenu
Smuuki
02. 02. 2025 20.43
+10
Je pozabil igrati igro župana? Ne skriva več da je vlada samo marioneta. Zdaj je odkrito stopil iz sence. V imenu države daje podporo župan. Nobenega ostrega odziva predsednice, predsednika vlade
spermi?
02. 02. 2025 20.43
+8
Poberi šila kopita pa za Srbijo ,če ti tu ni več všeč.
SLObunkeljn
02. 02. 2025 20.23
+2
A JJ ne bo poslal pisma podpore? Obsodil pa tudi ne bo, a ne? S svojimi troli pravzaprav podpira Vučića, svojega pajdaša.
Joško-ribič
03. 02. 2025 09.12
+1
medŠihtom
02. 02. 2025 17.01
+8
hhaahahahahhaahha, kaj je zorane, ćivava rdeća škrbasta lažnjiva prestrašena, si dokazal da nekih kapacitet ravno nimaš. brez zaledja rdečega režima si zapufana prestrašena nula, tako kot damjanće in jurće.
SLObunkeljn
02. 02. 2025 20.20
+1
Verjetno ga pa Janša tokrat podpira. Vendarle je Vučić tudi Janšev dober prijatelj.
2mt8
02. 02. 2025 16.13
+5
Državni vrh sta Milan in Zoran. Ona 2 razpada Juge še dons ne moreta prebolet. Bolečine si lajšata s srbskim balzamom.
SLObunkeljn
02. 02. 2025 20.21
-1
A si pismen, si prebral kaj je Kučan izjavil?
Simon39
02. 02. 2025 15.33
+11
On je levi samo po tem, da se rad nastavlja na proslavah, ki slavijo partizansko tradicijo Slovenije, pa še to samo kadar rabi podporo
Simon39
02. 02. 2025 15.31
+13
Ne razumem ljudi, ki imajo Jankovića za levega politika??? Je klasičen ultra kapitalist, ki je iz Mercatorja znan po svojih krutih odnosih do dobaviteljev. Neusmiljen in brez kančka empatije do drugih. Je politik, ki politiko doživlja plenilsko, kot priložnost zase in razsipna sinova. Bil bi še hujši kot Vučić, a v Sloveniji si tega ne more privoščiti, zato se počasi umika in išče boljše priložnosti. Prva velika je EXPO, težek 14 milijard evrov in Janković bi rad bil med tistih nekaj, ki bodo odločali o tem kdo bo pokasiral ta denar. Zato tudi podpira Vučića, zato je "ljubezen" tako izrazita...
2mt8
02. 02. 2025 16.12
+4
S 17 leti v partijo pa ultrakapitalist. Vsa komunistična oblastna elita v SFRJ je bila kapitalistična. Zase so imeli vse, narod pa je bil enak v revščini ( 40 plač za stoenko, 12 plač za TV, itd.)
Smuuki
02. 02. 2025 16.30
+2
Levaštvo komunizem je največja prevara stoletja. Nekateri jo še danes ne razumejo
SLObunkeljn
02. 02. 2025 20.27
+1
No no, partijski veljaki niso imelo toliko kot imajo zdaj skorumpirani t.i. menedžErik, še zdaleč ne. Morda je bil televizor nekaj plač, je pa bila hrana in pa življensko stroški, vse precej nižje kot danes. Revni so bili z redkimi izjemami le lenuhi, danes pa so revni pošteni delavci.
medŠihtom
02. 02. 2025 15.00
+5
hhaahahahahhaahha, kaj je zorane, ćivava rdeća škrbasta lažnjiva, si dokazal da nekih kapacitet ravno nimaš. brez zaledja rdečega režima si zapufana nula, tako kot damjanće in jurće.
2mt8
02. 02. 2025 14.26
+5
Slovenija je za Srbijo enaka podpora kot Belorusija za Rusijo. Samo Belorusija ni v EU, Slovenija pa je. EU peta kolona Srbije.
iskriv
02. 02. 2025 14.22
-5
Janša je tudi sigurno dal podporo svojemu kolegu Vučiću . Janševo nekdanjo in Vučićevo sedanjo oblast povezuje tudi afera slovenski Watergate , vzajemna pomoč uradov za preprečevanje pranja denarja iz obeh držav pri nezakonitem pridobivanju bančnih podatkov o političnih nasprotnikih pred volitvami v Srbiji in Sloveniji leta 2022.
Oknaj 4
02. 02. 2025 13.50
+7
Da se državni vrh distancira od Jankovičeve podpore je spet ena usrana laž . Spomnite se Jankoviča u Rusiji ko je s sabo imel Šarca le za strežka . Ve se kdo pelje to državo in to sigurno ni trenutni politični vrh . Corona kolesarji imajo preveč privilegijev da bi se sedaj pojavili u javnosti , čudi pa me da ostali samo čakamo - kar bo pa bo
Smuuki
02. 02. 2025 14.15
+7
Zdaj smo kritizerji od daleč. Vsi vemo kaj je narobe in kaj prav nihče pa nič ne naredi. Mi smo l 1991 odšli v prve vrste in po zmagi so takoj pozabili da smo sploh kdaj obstajalj. Zdaj pa se zbudite mlajši in kaj naredite za svojo prihodnost. Samo od sebe se ne bi zgodilo nič. Ali pa se sprijaznite z uboštvom ki vam ga levaki lahko ponudijo kot edino izbiro. Vsaj razmisleka vredno
Juhec Juhica
02. 02. 2025 13.47
-8
Govna evro-fašistična. Katolibanski hlapci
Krištof Kartofel
02. 02. 2025 16.28
+3
Smuuki
02. 02. 2025 16.31
+5
Kaj smetiš s svojo srbščino. Drugače smo na slovenskem portalu.
Smuuki
02. 02. 2025 13.19
+1
Srbija je ta trenutek mnogo pred nami. Inteligenca srbije se je uprla tem rdečim izdajalcem kolaborantom rusije. Vse kaže da bodo v tem prizadevanjem tudi uspeli in očistili svojo sredino teh janičarjev. Bojim se da se bodo po porazu zatekli v Slovenijo
2mt8
02. 02. 2025 13.35
+3
Po BDP-ju je krepko za nami, s tem, da jo Janković še na skrivaj financira.
Smuuki
02. 02. 2025 14.22
+4
Trenutno imaš prav. Nižji bdp imajo zaradi levaštva ja res je. Ko se jih otresejo gredo po poti madžarske, češke, poljske. Vsi so nas že prehiteli. Se bomo v Sloveniji splog kdaj prebudili in rekli levaštvu ne? Vse do takrat bomo strmo padaki v bdp in standardu. Žal