Slovenija

Janković o pismu Vučiću: Moja politična napaka, moja odgovornost

Ljubljana, 04. 02. 2025 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
518

Kaj je želel Zoran Janković doseči s pismom ponujene pomoči srbskemu predsedniku Aleksandru Vučiću? "Da pride do pogovora, realizacije. Tri mesece je praktično ohromljeno življenje, razvoj se ustavlja. Nekdo mora reči, naj se ti protesti prelevijo v en dober naboj na volitvah, ker mimo volitev demokracije ni, drugega ne poznam," je ljubljanski župan poudaril v oddaji 24UR ZVEČER. V obsodbah Jankovićeve podpore Vučiću se je združil ves levi politični pol, celo Milan Kučan je to javno označil za veliko politično napako. "Moje prijateljstvo in spoštovanje do prvega predsednika pri meni ostajata," odgovarja Janković, ki pa poudarja, da je šlo za njegovo osebno mnenje, do katerega ima pravico.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Pismo podpore Vučiću
    03:07
    Iz 24UR: Pismo podpore Vučiću
  • Iz 24UR ZVEČER: Janković o tem, zakaj je pisal Vučiću
    13:36
    Iz 24UR ZVEČER: Janković o tem, zakaj je pisal Vučiću
  • Iz 24UR ZVEČER: Ogorčenje zaradi Jankovičevega pisma Vučiću
    03:48
    Iz 24UR ZVEČER: Ogorčenje zaradi Jankovičevega pisma Vučiću

Zoran Janković priznava, da bi mu bilo veliko lažje, če pisma Aleksandru Vučiću ne bi napisal, a vztraja, da za zapisanim stoji. Zagotavlja pa, da pri tej izraženi podpori ni imel v mislih nasilja nad študenti, ampak podporo pri tem, da se poišče neka rešitev.

Znova je spomnil na tri izjave, ki jih je dal že pred pismom. Poudaril je, da nikoli ni rekel niti besede proti mirnim protestom: "Smo jih imeli tudi v Ljubljani in jih je treba spoštovati." Kot drugo je izpostavil, da obsoja vsakršno nasilje. Kot tretje pa, da govori izključno v svojem imenu in nima nobenega pooblastila ne države ne mesta. "To je moj osebni pogled. Čeprav sem župan 24 ur na dan, imam tudi pravico do svojega mnenja," je poudaril, da ne govori v imenu Ljubljančanov.

Nič nima niti proti tistim, ki so zaradi njegove poteze spisali protestno pismo, saj pravi, da ima v demokratični družbi vsak svoje mnenje. Nekdanji predsednik Slovenije Milan Kučan, ki je sicer eden od Jankovičevih največjih političnih podpornikov, je izjavil, da je bilo pismo Vučiću politična napaka, v obsodbi se je poenotil tudi ves levi politični pol.

Janković je v oddaji 24UR ZVEČER dejal, da se je s Kučanom v ponedeljek slišal. "Moje prijateljstvo in spoštovanje do prvega predsednika pri meni ostajata. On ima tudi pravico do svojega menja. Tudi to, da je povedal, da je bila to politična napaka. Nimam teh težav," je zatrdil. Kot svojo največjo politično napako sam vidi dejstvo, ko leta 2012 ni sestavil vlade: "Kar je, še vedno trdim, škoda za Slovenijo."

Ob tem pa zdaj priznava, da je bilo napaka tudi pismo Vučiću: "Ampak to je moja politična napaka, moja odgovornost, jaz nosim posledice." Vseeno pa je prepričan, da ta napaka ne pomeni nič slabega za Ljubljančane.  

Študentski protesti v Novem Sadu
Študentski protesti v Novem Sadu FOTO: Bobo Pixsell

Še enkrat pa je izpostavil, da podpora Vučiću, ki velja za avtokratskega voditelja, ne pomeni nasprotovanja študentom. Zagotovil je, da če bi v Beogradu prišlo do zaplinjanja in vodnih topov, bo njegov odgovor Vučiću zelo jasen. 

Vučića podpira zaradi razvoja Beograda in Srbije

Spomnil je, da je bil sam rojen v Srbiji, zato se mu zdi, da lahko ocenjuje svojo domovino kot tako. Imel je tudi uradno vabilo za stolček beograjskega župana, ki pa ga je zavrnil. Pravi, da razvoj Beograda spremlja že od leta 2000, ko je bil zaradi Mercatorja še v gospodarskih vodah. Zatrjuje, da kljub opozorilom na korupcijo sami takih izkušenj med investicijo v Srbiji niso imeli. Pripoveduje, kako je Vučića dobro spoznal v času, ko je bil ta še predsednik vlade in govorec na eni izmed poslovnih konferenc. "Takrat je dejal, da bodo gradili razvoj Srbije skozi razvoj Beograda. Takrat je napovedal to mesto na vodi, ki je zdaj zgrajeno. Da nekdo dobi Expo proti vsem svetu, je neverjeten uspeh," je opisoval dosežke, zaradi katerih meni, da si je Vučić zaslužil njegovo podporo.

Aleksandar Vučić
Aleksandar Vučić FOTO: Profimedia

Ali ga ob tem skrbijo protesti v Ljubljani, ki so napovedani za soboto?  Celoten pogovor z Zoranom Jankovićem si lahko ogledate v priloženem videoposnetku.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (518)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
04. 02. 2025 21.49
+5
Ko bo deležen enake obravnave pred zakonom kot vsi državljani bo postal malo bolj krotak. Do kdaj bomo neme priče tem mafijskim poslom?
komercialka
04. 02. 2025 19.26
+5
Čestike gospodu Slaku, ki se ni pustil speljati iz znanega, spretno zavajujočega odgovarjanja ljubljanskega župana. Gospoda Jankovića v bistvu še nikoli nisem videl tako stisnjenega v kot in ubogega pri dajanju odgovorov. Potem pa še njegove osebne nebuloze, da je pač ta le njegovo osebno mnenje, pa sposobnost Srbije pridobiti EXPO, kjer ima omenjeni župan očitno neko vlogo in nalogo in na koncu še češnja na torti, da je tudi on Srb. Zelo uboga predstav edno samozavestnega samodržca. Takega župana se lahko samo sramujemo. Fuj.
cefre
08. 02. 2025 09.47
Tudi to, da tak gospod prizna, da je nekaj pa vse eno narobe naredil je dobro vsaj za začetek! Upajmo, da bo priznan še kakšen "kiks"!
jafalical
04. 02. 2025 18.02
+4
Kaj to pomeni, moja odgovornost, moja politicna napaka?Napaka je ze, sam nobene odgovornosti tu ocitno ni.Saj si ne bi smel sploh dovoliti, ne v imenu ljudstva,naroda.
Pikopiko
04. 02. 2025 16.32
+4
Morate se zavedat, da je praktično za vse te levičarsko mafijske povezave kriv IZKLJUČNO Kučan z svojimi udbaši.
vednokontra
04. 02. 2025 15.13
+5
Baja, Slovenci se vam nismo in se vam nikoli ne bomo prilagajali. Izobrazbo, bonton in kulturo pa očitno ne boste nikoli osvojili, zato se vas imenuje Balkanci.
Posteni
04. 02. 2025 16.29
+5
Tocn to.. k bomo koncno rekli ne ( tudi jugosom) bo spet cviljenje.. bajbl pa secravn oni bunijo glede migracij.. kdo bi jih razumel ? 🙈🤣
damko 1
04. 02. 2025 14.43
+11
A ima ta gospod kakšno odgovornost??? Farmacevta, stožnice....odpis 29 Mio...
vednokontra
04. 02. 2025 14.34
+5
Citiram Simona Gregorčiča, vsaka podobnost z obnašanjem v SLO je zgolj naključna.
Glavni_Baja
04. 02. 2025 14.47
-8
kva maš ti od tega, NĆ, prilagajajte se nm, folku iz južnega dela BLKN-a
peglezn
04. 02. 2025 17.52
+1
saj se vam prilagajamo, tako da potegnemo vodo v wc, da vam je lažje pucat ❤️
Smuuki
05. 02. 2025 09.16
+2
Vezano na vaš domet se zapirate v geto svojega jezika, svojih navad. Po tej poti se nikoli ne biste vrasli v družbo zmeraj boste nekaj posebnega. Tudi prav če vam tako paše. Pozabljate na hitro naraščajoče število prišlekov iz kosova ki vas bodo preglasili. Kmalu boste manjšina podrejeni njim zagotovo. Nič se niste naučili iz zgodbe izgubljenega kosova. Trpi in uživaj
vednokontra
04. 02. 2025 14.12
+10
POD STREHO NAŠO TUJI ROD NAJ GOST NAM BO A NE GOSPOD. Simon Gregorčič
Schnitzel
04. 02. 2025 14.18
+2
cefre
08. 02. 2025 09.50
+1
Ampak za izvedbo tega reka v realnosti smo odgovorni ali/in krivi IZKLJUČNO Slovenci, torej MI sami!
lambert
04. 02. 2025 14.09
+6
Za bruhat, da ga ni sram in sramota, da ga gledamo na tem mestu v Ljubljani. Pa kaj nam je narod?
Glavni_Baja
04. 02. 2025 14.14
-5
Schnitzel
04. 02. 2025 14.19
+6
Smuuki
04. 02. 2025 21.52
+2
A kdo ve koliko je slovenskih potnih listov v srbiji? Na dan volitev se pojavijo v ljubljani. Živijo v srbiji, zaposleni v srbiji, nikoli tu živeli a posedujejo slovenski potni list. V zameno pridejo volit zorana kot obveza.
Smuuki
05. 02. 2025 09.19
+1
Osebno sem spoznal ljudi in te potne liste videl na svoje oči videl. Delamo se nevedne kot da tega ni. Ja to dejstvo obstaja in deluje tudi. Volitve za jankoviča niso tako velik problem kot niso bile problem sankcije za srbijo. V času sankcij so potovali s slovenskimi potnimi listi
Smuuki
05. 02. 2025 09.21
Ko bo referendum o priključitvi slovenije k srbiji nodo imetniki potnih listov naše države zagotovo v sloveniji in bodo glasovali tako kot se od njih pričakuje
ZIPPO
04. 02. 2025 14.04
+8
Pa koga sploh zanima kaj si ta lopov misli???
Zalchi
04. 02. 2025 13.59
+6
Pa naj se gresta v grmovje požgat ne da si pisma pošiljata
Verus
04. 02. 2025 13.58
+4
Poglejte kakšna družba smo postali: Ko si nekdo prizadeva biti objektiven, se ga obsoja cele množice reči, kot bi si želeli, da je kaos in popoln razkol med ljudmi. Meni se tako po novem očita, da sem "sumljiv", ker "gostobesedičim" (veliko besed je bojda sum na nekaj, karkoli to že je). Ko to ne zaleže, se mi očita, da sem Ai. Tudi ta očitek sem že prebral. Vse to samo zato, ker se trudim biti objektiven. Ko to ni dovolj, se začne sklicevanje na večino in krožno sklepanje, kot je npr. "imam prijatelje, ki ne razmišljajo kot ti"? Da in? Pač oni ne razmišljajo kot jaz in jaz ne razmišljam kot tvoji prijatelji. Dejstva pa; če vas motijo daljša besedila, jih ne berite, tako kot ne berete knjig. Če vas moti drugačno stališče, navedite razloge, ne pa žaljivke. Če niste kompetentni na področju, se v področje ne zaganjajte. Predvsem pa; če vam je težko razmišljati objektivno, je mogoče bolj smiselno, da sprva raziščete vzroke za to, pa se potem lažje spustite v resen dialog ali debato z resnimi in predvsem spoštljivimi ljudmi, ki do vas niso žaljivi.
jank
04. 02. 2025 14.08
-4
Ja, nisi Srb, si Slovenec! Pusti Srbe v Sloveniji, da so poleg naših državljanov še vedno Srbi.
Verus
04. 02. 2025 14.12
+6
Seveda vsem Srb. Srb, ki si želi, da jih Slovenija Srbov ne gleda skozi prizmo zdrsov politike, polpretekle zgodovine itd. Sem Srb, ki želi živeti v Sloveniji, v kateri ne bo bral komentarjev kot so spodaj, ki bo dobil priložnost pokazati znanje in dokazati spoštljiv, intelektualen odnos. Jaz sem Srb. Tebi pa ni všeč kakšen Srb sem, ker ne ustrezam tvoji subjektivni oceni kakšen bi moral biti.
Verus
04. 02. 2025 14.13
+4
Sem pa Srb, ki se čuti Slovenec, ker tukaj živim, tukaj se je rodil moj otrok, slovenski mamici.
Verus
04. 02. 2025 14.14
+2
Kaj pomeni biti še vedno Srb? Pa ti si definicija logičnih zmot, pavšalnih trditev in predsodkov.
Posteni
04. 02. 2025 16.36
+2
Verus.. take kot ti sem vedno spostoval.. a kaj ko si eden redkih.. zato tudi tak pogled.. recimo v sluzbi pride samo en tak mimo in se ze na veliko debatira po " domače" .. in pol je majstr uzaljen k mu recem.. sori s tvojo izobrazbo bi pa lahk poznal vec slovenskih izrazov k sori da imas tezavw z dvojino al pa spreganjem z visoko izobrazbo je to ena zalost.in evo ti.. smo uzaljeni..
Grma53
04. 02. 2025 13.58
+5
Tudi našega potomca okupatorjev bi morali enako zbrcati, kot bodo Vućića
puspan
04. 02. 2025 14.02
+2
Potomca srbskih okupatorjev si mislil, kajne.
Glavni_Baja
04. 02. 2025 14.28
-5
potrčko, okupator te je stoletja imel za hlapca
eurosapiens
04. 02. 2025 13.55
+12
kako ljudi ni sram da podpirajo najbolj pokvarjenega župana v sloveniji ... verjetno so tudi sami isti brez vsake morale
cefre
08. 02. 2025 09.55
flexilbe principles
04. 02. 2025 13.47
+14
Kaj še nek župan sploh vtika v zunanjo politiko države? Komaj čakam volitve, da se enkrat dokončno znebimo tega Jankovića!
Schnitzel
04. 02. 2025 13.50
+3
cefre
08. 02. 2025 09.58
+1
Ja, ampak potrebno bo najti resnega proti kandidata, ki bo imel verodostojnost in argumente za zamenjavo z volitvami! Ga že imate (imamo)?
Klovni...
04. 02. 2025 13.47
+15
Kako omejen moraš biti da za župana največjega slovenskega mesta podpreš takšnega pritlehnega kriminalca. In po vrhu še tujca.
Schnitzel
04. 02. 2025 13.54
-4
Naš župan je pa debel, len, nesposoben, koruptiven in dvoličen. Ampak je pa Slovenec, zato ga bomo podpirali še naprej!
jank
04. 02. 2025 13.37
+1
Janković je povedal mnenje o dogajanjih v Srbijo. Napačno in nesprejemljivo! Vsi vladajoči so se tudi opredelili in podprli srbske študente. Zakaj niso nič resnega in kritičnega povedali o avtoritarcu Vučiču lideriji desnih in skrajno desno stranke Tonin, Logar in Janša???? Zlasti slednji kot šef desnice? Ali zato, ker mu je Vučič politično in ideološko tako blizu?
Grma53
04. 02. 2025 14.02
+2
Pa koga od avtohtonih Slovencev sploh briga Srbija in Balkan. Jih je pa veliko s koreninami od tam. A svet je veliko, veliko večji, kot ena majhna Srbija. Je že tako, da če se preveč napihuješ, enkrat počiš.
Hc4life
04. 02. 2025 13.35
+8
3 mesce je življenje ohromljeno,a bejž no.....da pa je tvoj najbolši prjatu za 13 let ohromil to državo ,jo oplenil ,skorumpiral ,da se je 1000 e mladih izselilo itd ,to pa zokita ne skrbi ....tud tebi pastirček se bo zgodila ulica brez skrbi
ARAMIS
04. 02. 2025 13.34
+11
Zoki, daj že enkrat “spoki”!!!
Pojem
04. 02. 2025 13.33
+10
Velika napaka: zameril se je svojim ljudem. Tega mu ne bodo odpustili.