Slovenija

Janković: Naloga župana je, da dela v dobro svojih meščanov

Ljubljana, 05. 12. 2012 17.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Župani se načeloma strinjajo s predlogom, da se uvede možnost odpoklica župana, vendar pa večinoma nasprotujejo predlogu o omejitvi na dva zaporedna mandata in predlogu o posrednih volitvah. Nekateri župani v takšnih predlogih vidijo poskus preusmeritve pozornosti, opozarjajo tudi, da je župana možno odpoklicati že po veljavni zakonodaji.

Kot je znano, SDS med spremembami političnega sistema predlaga, da bi se uvedla možnost odpoklica župana ter omejitev na dva zaporedna mandata ali posredne volitve, pri čemer bi župane izvolil (in razrešil) občinski svet.

Ljubljanski župan Zoran Janković
Ljubljanski župan Zoran Janković FOTO: Blaž Garbajs

Ljubljanski župan Zoran Janković je dejal, da je naloga župana in mestnega sveta, da dela v dobro svojih meščanov. Slednji so tudi tisti, ki na volitvah z glasom za ali proti ocenjujejo delo župana, kar je po njegovih besedah edino prav. "Sicer pa voditelju stranke SDS, ki je tudi predsednik vlade, svetujem, naj vse moči usmeri v reševanje države, ki je v tem trenutku v zelo slabem stanju," je še dejal Janković.

Celjski župan Bojan Šrot je povedal, da možnost odpoklica župana podpira, možnost omejitve na največ dva zaporedna mandata pa ne, saj ne vidi, kakšni so razlogi za omejitev. "Če gledamo Evropo, so uspešni župani, županske legende, to funkcijo opravljali 20 in več let," pravi. Po njegovi oceni en mandat potrebuješ, da se naučiš, kaj županska funkcija zahteva od tebe. Glede posrednih volitev pa meni, da bi bil to velik korak nazaj za Slovenijo, ki je takšen sistem že imela.

Šrot možnost odpoklica župana podpira.
Šrot možnost odpoklica župana podpira. FOTO: POP TV

Župan Mestne občine Nova Gorica Matej Arčon je povedal, da bi v prvi vrsti pričakoval, da DZ in parlamentarne stranke najprej pometejo pred svojim pragom. Rešitve ne vidi v omejitvi mandata županom in tudi ne v posrednih volitvah župana. Po njegovem mnenju bi s posrednimi volitvami župana spet podelili moč političnim strankam, glede možnosti odpoklica župana v primeru visoke stopnje nezaupanja občanov pa Arčon meni, da bi bilo zelo dobro preveriti že obstoječe možnosti v tistih demokratičnih državah, ki to že poznajo in uspešno izvajajo.

Velenjski župan Bojan Kontič pa meni, da bi vprašanje županovanja morali urediti na način, da se omogoči z določenim kvorumom podpisov zahteva za glasovanje o zaupnici županu, potem pa izvede neke vrste lokalni referendum. Z omejitvijo na največ dva zaporedna mandata se Kontič strinja, če bi bil mandat pet let in bi veljal za vse funkcije v državi. Nasprotuje uvedbi posrednih volitev župana. Kot je pojasnil, bi pri posrednih volitvah pomenilo, da občinski svet voli župana in bi se potem moral župan ves čas mandata ukvarjati s koalicijo v občinskem svetu, namesto da bi delal to, kar je napisal v svojem volilnem programu.

Koprski župan Boris Popovič meni, da je v tem trenutku nedopustno in zmotno iskati način, kako zamenjati trenutne župane. Po njegovem mnenju gre za politično zamegljevanje situacije, v kateri se je znašla naša do onemoglosti spolitizirana, zbirokratizirana in popolnoma neučinkovita država, je poudaril. Sicer se strinja, da je treba poiskati sistem, kako bi lahko občani odstavili svojega župana, če so v večini z njim nezadovoljni.

Kranjski župan Mohor Bogataj predlog predsednika vlade v celoti podpira. "Nobeno delovno mesto oziroma služba ni nedotakljivo, tako tudi ne funkcionarska mesta," je poudaril Bogataj, ki je prepričan, da bi možnost odpoklica župana, svetnika in poslanca tudi pomirila jezo in razburjenje ljudi, ki se kaže v protestih po Sloveniji. Prav tako bi uvedba odpoklica po njegovem mnenju potrdila, da so na oblasti tisti, ki si to zaslužijo.

Popovič meni, da je treba poiskati sistem, kako bi lahko občani odstavili svojega župana.
Popovič meni, da je treba poiskati sistem, kako bi lahko občani odstavili svojega župana. FOTO: Dare Čekeliš

Ptujski župan Štefan Čelan absolutno podpira predlog, s katerim bi predvideli odpoklic župana, a ne pristaja na to, da jih bi odstavljal nekdo, ki jih ni imenoval. Tako predlaga, da bi jih lahko odpoklicali občani na referendumu. Zavrača pa predloga o posrednih volitvah županov in omejitvi na dva zaporedna mandata. Po njegovem mnenju gre pri takih predlogih za rušitev temeljev demokracije.

Župan Novega mesta Alojzij Muhič podpira časovno omejitev opravljanja županske funkcije na dva zaporedna mandata le ob pogoju neposrednih županskih volitev. Ocenjuje še, da v primeru posrednih volitev župana volja občanov ne bi bila jasno izražena, kar se mu zdi na ravni lokalne samouprave ključno, zato take ureditve ne podpira. Ne glede na to, da veljavna zakonodaja že predvideva možnosti razrešitve župana, se strinja z določitvijo jasnih kriterijev, na osnovi katerih bi bilo mogoče župana odpoklicati, je še menil Muhič.

Župan Slovenj Gradca Andrej Čas pa meni, da je zdaj pravi čas za spremembe na tem področju, saj se je glede na proteste po državi treba odzvati. Glede odpoklica župana je Čas naklonjen možnosti, da se o tem izreče 15 odstotkov volilnih upravičencev, tako kot to predlaga DL. Naklonjen je tudi predlogu omejitve županskega mandata na dva zaporedna mandata, medtem ko ima pomisleke glede posrednih volitev župana.

Na Janšev predlog se je danes odzval tudi bohinjski župan Franc Kramar, ki ga moti omejitev županskih mandatov. Župan, ki nastopi funkcijo, namreč več kot en mandat potrebuje samo za pripravo dokumentacije za projekte. Spomnil je tudi, da je že na podlagi obstoječega zakona možno razrešiti župana, in sicer to lahko po pravnomočni obsodbi stori državni zbor.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (393)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MICLA
06. 12. 2012 09.02
+3
janković je delal dobro samo zase in za svoje bližne za ostale ljubljančane se mu pa fučka. samo poglejte koliko si je nabral od kar je prilezel na vrh s pomočjo tistega palčka kaj je imel ko je prišel v slovenijo.ljubljančanom je naredil toliko pufa kot ga ni bilo še nikoli ,koliko od tega je ostalo na njegovem in sinovih računov ne bomo nikoli vedeli ,zakaj so spustili tiste razgrajače takoj na prostost ,šušlja se da so bili to njegovi ,pa tudi sodnike ima v večini podkupljene posebno in tudi skoraj berjetno predsednika sodišča pa saj veste koga mislim.
User788024
06. 12. 2012 10.38
+1
Tako je ..Že svoje sinove je naučil krasti tujo imovino....
dule100
06. 12. 2012 07.25
+6
Se strinjam ! Samo ne vem pa, zakaj sta Jure in Damjan bolj meščana, kot ostali Ljubljančani !
srebrnibreg
06. 12. 2012 18.20
+1
Jure je bil doma v Slovenskem Neaplju za Damjana pa ne vem. Sta bolj slaba meščana Ljubljane.
flamengo
06. 12. 2012 07.11
+6
Njegov moto je, da dela dobro najbolj sebi in juretu pa damjanu.
User490480
05. 12. 2012 23.36
+1
Ja tako je, ampak to se dogaja v drugih državah. Na žalost.
apolon
05. 12. 2012 22.29
+8
User719718
05. 12. 2012 22.18
+8
Ko sem prebral vse kar sledi 'vendar' v uvodnem odstavku me je minilio. VEDNO mora biti nek "toda", "ampak"....ITN Ne vem kaj manjka mandatom? Zakaj so župani izjema?
User412976
05. 12. 2012 22.07
+18
Kangler bo odstopil , kdaj boš odstopil ti Janković?
User704772
05. 12. 2012 22.37
+10
Ko bo v LJ zmanjkalo nezazidljivih parcel. Potem se bo preselil v kakšno drugo občino in tam kandidiral!
User788024
06. 12. 2012 10.41
+1
Cela njegova družina bi morala odgovarjat za nečedna dela...Ne vem kaj je Ljubljančanom,da ne vidijo kaj jim dela pred nosom....
srebrnibreg
06. 12. 2012 17.04
Melx
05. 12. 2012 21.27
+11
10% podpisov občanov bi moral bit povod za odstop župana ali 1/3 občinskih svetnikov. Župan nikakor ne sme bit nedotakljiv. Ni prav, da si pri nas župan lahko dovoli skoraj vse, večina svetnikov si pa ne upa glasovat proti, ker sledijo posledice oz. zmanjšanje določenih privilegijev za njih. To je nedopustno, ta sistem je pod nujno potrebno spremenit
User640983
05. 12. 2012 21.30
+7
Če bi občinski svetniki odrekli podporo Kanglerju bi on moral sam odstopiti! Zakaj mu pa niso?
Desnica boli
06. 12. 2012 01.00
+6
brezcasni
05. 12. 2012 21.07
+22
daj JANKOVIČ ne modruj preveč ker si ti in tvoja familija preslab vzor kaj naj delamo mi navadni ljudje.Sicer pa ne pozabi da si bil tudi ti navaden državljan preden te politika ni nastavila za direktorja MERKATORJA.Takrat v zlatih časih si se okitil s perjem in nato z denarjem in si pridobil zavezništva sluzastih diplomirancev.Kaj si pa prej delal in imel............tako kot vsi nič posebnega.Zatorej psssssst
User640983
05. 12. 2012 21.12
+6
VolkBrenin
05. 12. 2012 22.34
+1
brezčasni...od kdaj pa mora biti županova familija vzor "nam navadnim ljudem "....kdo in kam ga je nastavil z predlogi o odstavitvi županov nima nobene veze... Kateri so po tvojem mnenju tisti sluzasti diplomiranci ??? p.s. kaj je recimo imel bill gates ko je "ustvarjal še v garaži "..? pišeš traparije človek.
Jožajoža
05. 12. 2012 21.03
-23
jankovič je eden redkih, ki si upa stopiti na ulico, med ljudi, , med narod. vsi, ki bodo kmalu za zapahi, se skrivajo po parlamentu,po občinah, nekateri so že v avstaliji, argentini,rimu, in drugih oazah desničarjev.
brezcasni
05. 12. 2012 21.10
+20
ja to je njegova specialiteta da bi izgledal LJUDSKI voditelj,zato tudi koketiranje na ulici,kavice med smrtniki in potepanja po LJUBLJANI.Vse to je že videno na Balkanu pred mnogimi mnogimi leti....
User640983
05. 12. 2012 21.13
+7
Jožajoža
05. 12. 2012 21.21
-14
narod ga bo skril in obvaroval. takšnih ljudi v sloveniji prešteješ na prste. ljubljana je šolski primer, kako je vse odvisno od župana. ljubljana cveti........kot gospodarsko kot urbanistično. a se ne zavedate, koliko vaših se vsak dan vozi v ljubljano, še posebaj iz propadlega maribora, katerega "vodi"grobar poilcist kangler.
User489807
05. 12. 2012 21.29
+15
smo videli kako je šel med ljudi prižgat smrekco, na konc je pa bejžal in to "junački" pred mamcam ki so ga zmerjale z lopovom. Če ne bi blo redarskega avta ki ga je odpeljal bi jih dobil po tintari
User640983
05. 12. 2012 21.31
+7
Če pa kaki fičnik Zokiju v žep kapne, to je po zakonu v Sloveniji.
nightangel
05. 12. 2012 21.50
+6
User719718
05. 12. 2012 22.25
+3
Balkanso-partijska šola! Greš med ljudi, rukneš nekaj špricarjev, dvakrat rigneš in poveš kak vic . V nekdanji skupni državi so to metodo izpilili predstavniki rdeče buržoazije, funkcionarjev, ki samo horizotalno menjajo položaje in včasih doijo drug naziv, a plača in privliegiji ostanejo . Iz te šole so pVSI naši poltiki in nihova demagogija, pojmovanje ''potenosti'' (če ukradeš 90% namest0 99% si že pošten) in vztrajno oklepanje stolčkov.
User788024
06. 12. 2012 10.44
+3
Dej Joža ali si tudi ti njegov plačanec...On vse podkupuje..Poznam njegovo delo še iz Mercatorja...Kako jih je podkupoval za volitve...
User719718
06. 12. 2012 12.27
+3
Resnica boli, ljubljanske ovčke....zato minusi
binmister
05. 12. 2012 20.52
+14
Ljubljančani so kot hipnotizirani in ubogljivi in se ne upajo zoperstaviti Ljubljanskemu davitelju tako ga spoštujejo .Nezadovoljstvo kažejo preko javnih občil da pa bi šli za dalj časa in več dni na ulice pa so vsi kot miši .
lodz68
05. 12. 2012 21.05
+11
kaj bojo protestirali,saj jih je polovica na državnem sesku......
noire
06. 12. 2012 11.39
+1
User488617
05. 12. 2012 20.46
+16
ljubljančani na tak način podpirajo maribor, da podpirajo lopova...ljubljančani učite se mal od drugih mest in protestov, ker si delate sramoto pred celo slovenijo...ofce..govorim za večino in se oproščam izjemam...
User981957
05. 12. 2012 20.44
+13
kaj bo solil pamet,,,,,,,, delat naj gre
binmister
05. 12. 2012 20.43
+9
Ne boste verjeli koga sem videl v spremljavi Miklavža v Ljubljani .Kučko je bil narejen v PARKELJČKA kar mu seveda tudi pristaja .
srebrnibreg
05. 12. 2012 20.50
-2
binmister
05. 12. 2012 20.54
+3
srebrni breg (( zdi se mi da si ti tisto spodaj med ritjo in jajčki tam zmes ( mufta ) pri Parkeljčku .Prepričan sem da nisi doma ker se te starši 100 % sramujejo ker si bebav .
User640983
05. 12. 2012 21.14
-1
sportko47
05. 12. 2012 20.43
+7
Zlajf ti si res faca in zaradi takih k si ti imamo tako situacijo! Pravis krade in se dela kar je po tvoje v redu??? Vec k se dela vec se lohk ukrade zato je tako " delaven" ! Mi pa iscemo takega zupana ki bo delal in nic kradel!! Ti pa se vol In podpiraj Jankovica! V.O.L.
User640983
05. 12. 2012 20.37
-7
V Sloveniji imajo župani preko 70 obtožnic, eni so polnomočno obsojeni, Jankovič zaenkrat ni med njimi!
Raspunin777
05. 12. 2012 20.41
+1
Res je! Tud jaz ne vem za nobeno pa ga nisem volu!
binmister
05. 12. 2012 20.29
+4
Opanko bolj dela za dobro sebe in njegova dva voluharja ter povrh še za tasta v žametnih hlačah značilnih za udbaše .
User705571
05. 12. 2012 20.14
+11
ni zastonj tista Lublana je bolana
Raspunin777
05. 12. 2012 20.17
+18
velikauharica
05. 12. 2012 20.20
+1
Raspunin777
05. 12. 2012 20.27
+6
Malo potrpi velikauharica še krepko boš spremenila svoje stališče.
lodz68
05. 12. 2012 21.01
+6
velikauharica-He,he še sanja se vam ne kaj vas čaka,lupili vas bodo ko banane....
User714433
05. 12. 2012 20.12
+15
Naloga župana je, da dela v dobro svojih meščanov, na pa da jih krade, sicer pa family Opanković, nić prida, kdor ne zna svojih otrok vzgojit, tudi sam ni kaj prida. To ti je PAŠTET majstor, goljuf pokvarjen !!!!!
rogia
05. 12. 2012 20.23
+7
temu tipu ni jasno , da on tudi mašira zadnji krog. Zoki pojdi na sam na Dob, da te ne bodo ljudje-narod(pošteni in pridni Slovenci) dostavli na kapijo zapora, in še kakšnega tvojega pajdaša vzemi s seboj. Če ti ni jasno, da spadaš v zapor ti bodo ljudje pokazal pravo pot.
VOŠINEK R.
05. 12. 2012 20.12
-7
no loleki naj eden pokaže kakšen dokaz koliko je pokradel.
VOŠINEK R.
05. 12. 2012 20.25
-6
Raspunin777
05. 12. 2012 20.26
-2
Zoki je enkrat reku: redki so ljudje, ki so tako pošteni kot jaz! To si bom zapomnu do konca življenja.
User412976
05. 12. 2012 20.27
+3
lej Miklavž je jutr mogoče ti pa mal možganov prinese , da ne bo v glavi vakum
Raspunin777
05. 12. 2012 20.37
+1
A celo to veš da obstaja Miklavž? Sm mislu da so te v šoli učil samo Tito- partija!
srebrnibreg
05. 12. 2012 20.43
+1
tanja- vprašal je nekaj in mu odgovori, če veš ali pa rajši tiho bodi.
mototurist
05. 12. 2012 23.22
+0
vosinek neposreno okrog 25 mio € + posredno 150 mio €.skratka JJ je smrkavi vajenec v primerjavi z njim.to ve vsak lolek!