Slovenija

Izvolitev Hollanda bo vplivala tudi na Slovenijo

Ljubljana, 07. 05. 2012 13.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ekonomist Mencinger meni, da se bo sedaj ''varčevalna histerija zmanjšala''. Borzni analitik Hribar se sprašuje, koliko bo Francija sploh lahko zapravljala. Premier Janša pa dodaja, da Francozi zagotovo ne bodo plačevali naših dolgov.

Kako bosta Evropo vodila Merklova in Hollande?
Kako bosta Evropo vodila Merklova in Hollande? FOTO: Reuters

Rezultati volitev v Franciji in Grčiji bodo seveda vplivali tudi na reševanje dolžniške krize v Evropski uniji, posledično pa seveda tudi na Slovenijo. Najpomembnejše volitve so bile seveda v Franciji, kjer se je na čelo države povzpel socialist Francois Hollande. Ta je že napovedal, da varčevanje ne more biti več edina možnost za Evropo ter napovedal krepitev proizvodnje in ohranitev socialnega modela.

Kot je za 24ur.com pokomentiral ekonomist Jože Mencinger, se bo sedaj ''najverjetneje ta varčevalna histerija zmanjšala''.  Težko sicer ocenjuje, kako močni bodo vplivi, a dvomi, da bo prišlo do čistega preobrata. Povedal je še, da bi lahko Hollande državo vodil v progresivno obdavčenje v korist dela in na škodo kapitala. Če ne drugega, se bo sedaj pokazalo, da nemško-francoski vlak, na katerega smo skakali, ni bila prava rešitev oziroma je bil obrnjen v napačno smer, je še dejal Mencinger.

Tudi borzni analitik Blaž Hribar se strinja, da izvolitev Hollanda pomeni odmik od iskanja ''bolečih'' rešitev. Kot je pojasnil v oddaji 24UR OB ENIH, bi bilo večje trošenje, ki ga omenja novoizvoljeni francoski predsednik, sicer zaželeno, vendar je Francija pri tem omejena. Hribar se sprašuje, koliko bo država sploh lahko trošila oziroma se zadolževala, ker je že sedaj zadolžena. Izrazil je bojazen, da bodo na koncu ostali le višji davki za bogate in seveda tudi za vse druge Francoze.

Premier Janez Janša pa je svoje mnenje glede tega, da bo nova francoska oblast vplivala na Slovenijo, podal v odgovoru na članek na Twitterju. "Mogoče, vendar zagotovo ne na tak način, da bodo Francozi plačevali naše dolgove," je zapisal Janša, ki se je sicer danes sestal s turškim premierjem Recepom Tayyipom Erdoganom. Janša tudi meni, da bo Francija ratificirala fiskalni pakt, ker predstavlja tudi zaščito francoskih davkoplačevalcev pred plačevanjem tujih računov.

Gospodarska rast ne izključuje varčevanja

Predsednik Socialnih demokratov Borut Pahor je opozoril, da rezultatov francoskih volitev ne gre jemati kot potuho za odmik od naporov za uravnoteženje slovenskih javnih financ, vključno s potrebo po varčevanju in vnosu zlatega fiskalnega pravila v ustavo. Pahor meni, da smo priče nevarnim poenostavitvam, da je koncept gospodarske rasti premagal koncept varčevanja, kot da gre za izključujoča koncepta. Pahor ostaja trdnega prepričanja, da gre za dva medsebojno povezana procesa izhoda iz krize.

Predsednik države Danilo Türk pa je izrazil željo, da bi novi francoski predsednik obiskal Slovenijo. Hollandeov obisk bi po njegovem mnenju zagotovil nadaljnjo krepitev tesnih francosko-slovenskih odnosov in omogočil poglobljen pogovor o evropskih in mednarodnih vprašanjih.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (89)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

I G N O R A N T
08. 05. 2012 10.28
+2
Angela je tako vesela,kar zari in brsti.
I G N O R A N T
08. 05. 2012 11.35
+2
sanya10
08. 05. 2012 08.26
+0
To bi tudi nam lahko dalo misliti, ne rabimo hlapcev Angele Merkel.
Buena Vita
08. 05. 2012 07.44
-1
ZATO BOMO PASLOVENCI PLAČALI GRŠKE,GRČIJA GRE V ZGODOVINO SPOOOPADOV,ENAKI SO KOT SRBI,BREZ SVOJIH VOJN NE MOREJO PREŽIVETI
Tonček Balonček
08. 05. 2012 08.14
+2
M_teorija
08. 05. 2012 00.49
+4
Poleg varčevanja še najbolj rezveseljuje dejstvo, da je Sarkozy izgubil predvsem, ker so imeli državljani dovolj njegovega razdvajanja ljudi!? To nam lahko da še največ za misliti!?
Tonček Balonček
08. 05. 2012 08.15
+2
ksenak2
07. 05. 2012 19.38
-2
Pahor pa take klati kot bi bil Sarkozi, ne pa socialni demokrat
ksenak2
07. 05. 2012 19.38
+1
Zadnji čas, da zamenja stranko in gre med lepe in bogate, tako kot si je od vekomaj želel.
SimonaHamer
07. 05. 2012 18.24
+2
Svet ne premore toliko kamna da bi vanj vklesal vse hrepenenje človeštva In le dvoje rok imaš in eno samo srce Mila Kačič
shupak
07. 05. 2012 17.52
+1
Čuha puha ču ču
zack12
07. 05. 2012 17.29
+9
zack12 07.05.2012 16:04:16 11 121Gospod premier Janša.. kot delavec v privatnem sektorju, sem pravkar prišel s "šihta" in sem vesel, da še imam delo,se popolnoma strinjam z vami... Francija nam naših dolgov sigurno ne bo plačevala...lahko se pa zgodi, da bomo mi pomagali Francozom..( po mojem smo jim že ) saj smo z reševanjem grkov, reševali tudi francoske banke.. Tisto zgodbo o hlapcih-SLOVENCIH- si velja zapomniti...GOSPOD PREMIER
wizeman
07. 05. 2012 18.03
-2
Ti kar bodi vesel, da imaš službo. Še malo, pa boš od nje imel edino to korist, da ta cajt, ko boš tam, ne boš doma trošil elektrike....
zack12
07. 05. 2012 19.12
+3
wizmen-Pri nas gremo naprej, če nam zagusti zaslužimo malo manj,ko nam gre dobro,zaslužimo več... in to že 33let
scipio
07. 05. 2012 17.04
+1
a turki? ja saj res, dajmo no pogledat, če nam kaže, da bomo zaradi ljubljanske banke morali plačat kakšen evro v smeri jugovzhod, potem lahko iz tiste smeri končno tudi kaj nazaj pride (čeprav doslej še nikoli ni). tile turki imajo tudi pri nas odprtih nekaj računov, saj so pribl.400 let hodili sem gor v shopping. mukte.
AlternativeFacts
07. 05. 2012 17.05
+3
saj bi šel v avstrijo,a se je opravičil...
AlternativeFacts
07. 05. 2012 16.59
+0
Tole je pa obnova knjige ALICA V ČUDEŽNI DEŽELI .... "Predsednik Socialnih demokratov Borut Pahor je opozoril, da rezultatov francoskih volitev ne gre jemati kot potuho za odmik od naporov za uravnoteženje slovenskih javnih financ, vključno s potrebo po varčevanju in vnosu zlatega fiskalnega pravila v ustavo. Pahor meni, da smo priče nevarnim poenostavitvam, da je koncept gospodarske rasti premagal koncept varčevanja, kot da gre za izključujoča koncepta. Pahor ostaja trdnega prepričanja, da gre za dva medsebojno povezana procesa izhoda iz krize."
wizeman
07. 05. 2012 18.04
+3
Pahor ima dobre namene, vendar enostavno ne razume osnovnih makroekonomskih pojmov.
AlternativeFacts
07. 05. 2012 16.57
+3
"Janez Janša....Mogoče, vendar zagotovo ne na tak način, da bodo Francozi plačevali naše dolgove," ..."Janša tudi meni, da bo Francija ratificirala fiskalni pakt, ker predstavlja tudi zaščito francoskih davkoplačevalcev pred plačevanjem tujih računov." - Lep primer kako iz pomaranče iztisnete bananin sok...Pa da ne pozabim grčija pravi hvala,tudi za pomoč ki bo prišla po sprejetju fiskalnega pravila.
Nedim Nedo
07. 05. 2012 16.44
+3
nič več Merkozy. Zdej je čas za Merkolonde.
Debely
07. 05. 2012 16.35
+11
Slovenci nimamo dolgov, dolgove ima JJ-jeva klika in ostala politikantska gol.azen. Leva, desna in srednja.
shupak
07. 05. 2012 16.38
-1
BUONGIORNO
07. 05. 2012 17.25
+9
Debely!!! Dolgove ima tvoja moja in še nekatera "klika" in bodi brez skrbi, nihče drug jih ne bo plačeval kot ti jaz, oz. davkoplačevalci RS. Plačevali jih ne bodo tisti, ki so svoje premoženje in firme že prenesli ven in se požvižgajo na SLO!!
shupak
07. 05. 2012 16.29
+6
Borute, opet kvakaš neke floskule... Ma smo ti pokazali da si adjiooooo... Ti pa še kar trajbaš tja v tri dni... Kaj češ, če pa si mutav, saj ti res ni pomoči.
ekskluziv.scena
07. 05. 2012 16.27
+5
Gre za privilegij posojanja neobstoječih papirčkov v zameno za obstoječe papirčke, znoj in naravne vire.
modrook
07. 05. 2012 16.15
+16
ziher jih ne bodo francozi nam plačevali, ker jim že mi plačujemo njihove
24uric
07. 05. 2012 16.36
+4
KisloZelje333
07. 05. 2012 16.10
+1
we are change slovenia in ujetsi pa ne rabte nobenih cajtngov, dnevnika gledat.....vse kar rabte zvedt o svetu in planih elite, najdete na omenjenih straneh. Lp
zack12
07. 05. 2012 16.18
+1
Od kot pa tebi tako znanje,kaj in kje mor kdokaj brat....?
janez6bb
07. 05. 2012 16.33
+5
ker vidi kako naivne ste, ubožčki, vse kar veste, veste iz mainstream medijev, koorporacijskih medijev, ja predvsem njim je da vi dobite resnico:) hehe kako ubogi ste res ljudje:)
KisloZelje333
07. 05. 2012 16.49
+1
zack12 vem samo, da se na omenjenih straneh govori o tem, česar elita ne mara preveč, zato na 24ur, bbcju, cnnu ponavadi takšnih stvari ne prebiraš...če pa že nanese na kakšno tako malce bolj občutljivo temo, pa gre seveda za laži in prevare, spomni se kako so opevali eno leto od bin ladna prejšnji teden, če pa prideš zadevi do dna, pa ugotoviš da je bil ladnov bine bivši agent CIE, ti kar sanjaj naprej, oprosti, ker sem ti hotu odpret oči.
zack12
07. 05. 2012 16.53
+1
Oprostite moji nevednosti......pa lep danVSEM SKUPAJ........................
ekskluziv.scena
07. 05. 2012 16.07
+0
Glejte, gospa Merkel... Od jutri naprej posoja denar NLB. OK? Ali pa kar jaz. V redu? Meni ste dolžni. Ni problema, lahko mirno spite. ;)
zack12
07. 05. 2012 16.04
+12
Gospod premier Janša.. kot delavec v privatnem sektorju, sem pravkar prišel s "šihta" in sem vesel, da še imam delo,se popolnoma strinjam z vami... Francija nam naših dolgov sigurno ne bo plačevala...lahko se pa zgodi, da bomo mi pomagali Francozom..( po mojem smo jim že ) saj smo z reševanjem grkov, reševali tudi francoske banke.. Tisto zgodbo o hlapcih-SLOVENCIH- si velja zapomniti...GOSPOD PREMIER
b77
07. 05. 2012 17.29
+2
W.A.S.P
07. 05. 2012 15.59
+10
Ne podcenjujte naših politikov,ker za sebe so bili izredno pametni in so dobro poskrbeli!Za nas pa brihtni ravno niso,so pa naredili zakon kateri je šel mimo nas in nas na začetku celo zelo razveselil,da so nam sprostili kredite ter nam dovolili jih najeti ampak prišel je čas odpuščanj in na to so bili oni pripravljeni ter celo to verjetno planirali nekaj let v naprej.Sedaj pa,ko nemoreš več odplačevat kredita pa gre hiška bay bay katero pa bodo kupili dobro situirani slovenčki po pol cene.Vse v naprej planirano in vnaprej pripravljen scenarij uničevanje in opustošenje večine slovencov ter jih spraviti na beraško palico.