Slovenija

Iz hotela v zapor - pomotoma

Ljubljana/London, 19. 07. 2007 10.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Š.Z./T.S.
Komentarji
30

Britanski novinar se je odpravil na počitnice v Slovenijo, pristal pa je v zaporu. Vse to zaradi kraje identitete.

Policisti so Kofija Sekeyera vklenili in odpeljali na policijsko postajo.
Policisti so Kofija Sekeyera vklenili in odpeljali na policijsko postajo. FOTO: Jani Dolinšek

Na začetku julija je športni novinar britanske medijske hiše BBC, Kofi Sekyere, z letalom poletel v Slovenijo na počitnice. Pristal pa je v zaporu, poroča BBC. Za neznancem, ki je uporabljal njegov ukradeni potni list, so namreč razpisali mednarodno tiralico, saj so ga lovili zaradi suma storitve kaznivega dejanja goljufije.

Izkušnja ga je zaznamovala za celo življenje

8. julija ob 9.40 uri so policisti pri preverjanju prijavnic tujih gostov ugotovili, da se v prenočišču v centru Ljubljane nahaja oseba, za katero je pravosodni organ Nemčije izdal evropski nalog za prijetje in predajo. Iskanje osebe je razpisal nemški Interpol. Policisti so ob prijetju osebe ugotovili, da gre za 36-letnega državljana Velike Britanije Kofija Sekyereja. Na podlagi Zakona o evropskem nalogu za prijetje in predajo so mu policisti odvzeli prostost in ga seznanili, da mu je bila prostost odvzeta na podlagi evropskega pripornega naloga in katera država je zanj odredila nalog. Ob 14. uri so policisti privedli Kofija Sekyere k dežurni preiskovalni sodnici, ki je zanj odredila pridržanje, so sporočili s Policijske uprave Ljubljana.

Z okrožnega sodišča v Ljubljani so za 24ur.com potrdili, da je bil Sekyere 8. julija priveden k preiskovalni sodnici, ki je najprej odredila pridržanje, naslednji dan je zaradi suma begosumnosti zanj odredila pripor. 10. julija, pa je bil pripor odpravljen, saj nemški pravosodni organi niso potrdili identitete zahtevane osebe ter izjavili, da ne vztrajajo pri predajnem postopku, so sporočili s sodišča.

"V Sloveniji sem preživel le eno noč, ko je okoli 9. ure nekdo potrkal na vrata moje hotelske sobe. Bil je receptor, ki je dejal, da želijo z menoj govoriti policisti. Bil sem utrujen, zmeden in prekrokan, saj smo ponoči popivali s prijatelji. Ker sem imel rojstni dan, sem mislil, da se želijo prijatelji pošaliti z menoj," je povedal Sekyere.

"Kmalu sem uvidel, da ne gre za šalo. Policisti so me vklenili in me odpeljali na policijsko postajo. Povedali so mi, da je nemška policija marca za menoj razpisala mednarodno tiralico, vendar takrat še vedno nisem vedel, kaj naj bi zagrešil. Spomnil sem se, da so mi pred sedmimi leti odvisniki od drog vlomili v stanovanje in mi ukradli potni list. Vlomilce so prijeli, mojih dokumentov pa niso nikoli našli. Krajo potnega lista sem takrat prijavil in dobil sem novega," je zatrdil.

"Na pripornem nalogu ni bila moja fotografija, prav tako se nista ujemali številki potnih listov. Vse skupaj je bilo skorajda smešno, bil sem prepričan, da bo nesporazum rešen v nekaj urah. Namesto na prostosti pa sem se znašel v sodni dvorani. Na srečo so poklicali uslužbenca britanskega veleposlaništva, da je prevajal, vendar, če povem iskreno, nisem razumel, kaj se dogaja. Sčasoma so mi pojasnili, da sem obtožen goljufije. Neko nemško podjetje naj bi oškodoval za 450.000 evrov."

"Sodnica se je odločila, da potrebuje več informacij, zato so me priprli. Bil sem prestrašen, saj nisem bil še nikoli na policijski postaji, kaj šele v zaporu. Dali so me v samostojno celico, nisem mogel jesti, niti spati. Vsakič, ko sem zaslišal paznika, sem upal, da bo odprl vrata in me izpustil na prostost. Bil sem v zaporu in bal sem se, da bodo pozabili name."

Slovenska policija
Slovenska policija FOTO: Jani Dolinšek
Pooblaščenec opozarja na primer kraje identitete, zaradi katerega se je pred kratkim v težavah znašel prebivalec Velike Britanije, ki je obiskal Slovenijo. Gre za zelo nazoren prikaz, kako resne in dolgoročne posledice ima lahko nespoštovanje načel točnosti in ažurnosti zbirk osebnih podatkov kot temeljnih načel varstva osebnih podatkov, ki bi se jih predvsem morali zavedati organi javnega sektorja.

Velikokrat v današnjih časih slišimo argument "saj nimam kaj skrivati, tu so moji osebni podatki", tudi evropske raziskave kažejo, da se posamezniki premalo zavedamo pomena posegov v zasebnost z izgovorom, da takšni posegi povečujejo varnost, a če ne zadostimo vsem kriterijem oziroma načelom varstva osebnih podatkov, potem lahko "trpijo" tudi nedolžni. Kraje identitete so možne tudi z drugimi vrstami osebnih dokumentov in osebnih podatkov, zato bodimo res previdni, kako z njimi ravnamo in kako nanje pazimo. Urad informacijskega pooblaščenca

"Eno uro na dan sem se lahko sprehajal zunaj na dvorišču. Nisem se želel družiti z zaporniki, saj me je bilo strah, da mi bodo kaj storili. Nekega dne sem opazil zapornika, ki je strmel vame. Vprašal me je, če sem iz Gane. Odvrnil sem, da, on pa je povedal, da je že bil v moji rodni deželi. Klepetala sva, ko je priznal, da je obtožen zlorabe mladoletnika. Takrat nisem več spraševal, zavedel sem se, da s takšno osebo v normalnem življenju ne bi prišel v stik," je dejal.

"Popoldne so me spet prepeljali na sodišče. Četudi so poslali potrdila, da so mi res ukradli potni list in da sem bil v času domnevne goljufije v Londonu, so me poslali nazaj v zapor. Tokrat sem v celici dobil cimra. Bil je iz Pakistana, tako da je znal govoriti angleško. V ječi je bil zaradi družinskega prepira, vendar je zatrjeval, da je nedolžen. Resnično mi je pomagal, pogovarjala sva se in se spodbujala. Kljub temu sem se počutil, kot da so mi ukradli dostojanstvo."

"Po drugi dolgi noči so se moja vrata odprla. Paznik mi je povedal, da sem prost. Objel sem sojetnika, oba sva jokala. V petih minutah sem odšel iz celice. Pred zaporom me je čakal brat, ki je priletel iz Velike Britanije, v spremstvu predstavnikov britanskega veleposlaništva v Sloveniji. Moj let je bil šele naslednji dan, zato sva z bratom sprehodila po Ljubljani. In kot naročeno, sva srečala enega od policistov, ki so me aretirali. Priznal je, da je sumil, da ne gre za pravega moškega, vendar je moral opraviti svoje delo. Dejal je, da upa, da Slovenije ne bom zapustil s slabim vtisom."

"Saj ne mislim, da so Slovenci slabi. Moram pa priznati, da je bila preizkušnja psihično zelo naporna. Zapomnil si jo bom za celo življenje. Moje ime so izbrisali s seznama iskanih oseb, vendar me še vedno skrbi, kako bo z naslednjim potovanjem. Naslednje leto nameravam namreč obiskati ZDA," je še dejal Sekyere.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
20. 07. 2007 16.03
Seveda je šok. Človeku se kraja zgodila že pre davnimi 7 leti, zadevo je prijavil, dokumentov očitno odjavil ni ali pa je bilo narejeno površno, dobil je nove in ... pozabil na to. Čez dolgih 7 let pa v tuji državi ga lepo zgrabijo in pod obtožbo zaprejo. Kdo ne bi bil šokiran, ni čudno da ni vedel zakaj ga ženejo, gotovo ni pomislil da je to povezano s krajo dokumentov pred 7 leti, to je ugotovil šele ko so mu (končno) pojasnili zadevo. Normano da je človek šokiran, če med dvema dogodkoma mine toliko časa, človek tega gotovo niti slučajno ni pričakoval. Ni vprašanje ali zaupati sodobni računalniški tehnologiji ali ne, vprašanje je ali zaupati ljudem, ki uporabljajo to tehnologijo, ali ne. Zaradi njih so težave, ne zaradi računalniške tehnologije.
kaalen
20. 07. 2007 10.38
Jaz tega človeka čisto razumem. Še nikoli prej ni bil v zaporu, niti priprt na policijski postaji... 1. je šok. Z njegovega stališča ni vedel kdaj bo izpuščen, valda da človeka skrbi v taki situaciji.
Shiraz
20. 07. 2007 01.07
Joža, joža, kaj ima pa s stem primerom Premier.... V tej državi se pa res vsaka zadeva daje ob bok Janši. Očitno niste dobro prebrali članka in tudi ne mojega posta. Igor Gojčič, ko takole citiraš članek....ali res misliš, da poteka ves postopek v enem dnevu...motiš se, to ne gre tako hitro. Mislim, da je to spet ena dobra tema za prodajo.....samo poglejte, kako se po netu dobro "prodaja"
Damir Secki
19. 07. 2007 21.32
Mislim ej kake eni pisete tuki: buhu, in da se je zjokal... in kako da jelahko mislil da bodo pozabli na njega mislim pa vi se znate psotaviti se v kaksno drugo kozo razen v vaso.... pismo.. pomislite malo... greste nekam na dopust in vam ukradejo potni list (ja njemu so doma).... in potem pac to prijavite in dobite novi potni list. Po nekaj letih grete v eno tujo dezelo. In vase ze prvo noc aretirajo ces da je za vami razpisana mednarodna tiralica. In vas vtaknejo v keho. KAJ BI SE VAM PLETLO PO GLAVI? Vsakega normalnega cloveka bi blo strah in po glavi se bi mu pletlo vse mogoce! Kaj ima tu razgledanost veze????? Sicer pa, a ni celo obiskal slovenije za svoj rojstni dan??? Pismo pol bi reku da se je ze pozanimal o svloveniji in se mu je zdela toliko kul da je prisel praznovat sem! dejte folk no. Malo resnosti in nepristranskosti ne skodi! vse pohvale za res odlicen clanek!!!
Ramzess
19. 07. 2007 20.08
Dober članek, pohvalno. predal="Kot bi bil v zaporu nedolocen cas!?" Z njegovega gledišča je bilo tako, saj mu niso v naprej povedali kako dolgo bo noter, nikomur ne povedo. Tonček Balonček="Noben človek ni kriv, če imajo policije po Evropi in Svetu neažurirane podatke, sam je vse preklical imel vse dokumente po predpisih! Dokler bo tako, je edina rešitev, da prizadeti dobi mastno odškodnino in povrnjene stroške! Če to lako iztožijo za neke žalitve in dobro ime, zakaj ne bi še za neke aretacije in pridržanja nedolžnih! To pa je doba informatike in računalništva "in real time"." S tem se pa strinjam. "Na pripornem nalogu ni bila moja fotografija, prav tako se nista ujemali številki potnih listov. Vse skupaj je bilo skorajda smešno," Kako ne bi bilo, pa so kljub temu priprli, šlamparija, vsaj preverili bi prej, če so ugotovili, da se kaj ne ujema. "Na srečo so poklicali uslužbenca britanskega veleposlaništva, da je prevajal, vendar, če povem iskreno, nisem razumel, kaj se dogaja." Zakaj bi, če mu ni bilo namenjeno, prevajalec dela zanje, ne zanj, to je klasična manipulacija s tujci na sodiščih. Tega se boji marsikdo, ki se v tujini znajde na sodišču, "njihov" tolmač ni nikoli povsem zanesljiv. "naslednji dan je zaradi suma begosumnosti zanj odredila pripor" Hm, ker je tujec, bi res lahko odšel iz države, smešno. Ko je sodnica spoznala da je tujec, ga je brez zadržkov dala zapreti, saj je verjela da bi zapustil državo, čeprav ni imel utemeljenih razlogov in brez dokumentov bi to težko storil. Dokaz, da se držijo črke zakona. "Četudi so poslali potrdila, da so mi res ukradli potni list in da sem bil v času domnevne goljufije v Londonu, so me poslali nazaj v zapor." Zanimivo, karikirano, očitno predpisana kvota dokazov še ni bila doseženena. "Moje ime so izbrisali s seznama iskanih oseb, vendar me še vedno skrbi, kako bo z naslednjim potovanjem. Naslednje leto nameravam namreč obiskati ZDA," Skrb je povsem upravičena, nobenega jamstva nima da je to res, ve da so ga izbrisali iz seznama iskanih oseb v TEJ državi, kaj pa drugod. Upravičeno ga je lahko strah, koga ne bi bilo. Ja, še to, ker je človek novinar je smelo pričakovati, da bo napisal lep članek o tej preiskušnji. Avtor tega (tega, ki ga zdaj komentiramo) članka naj se potrudi in tukaj objavi njegov prevod, bilo bi zanimivo branje.
Tonček Balonček
19. 07. 2007 19.43
Srednji vek in Evropa: Zadnjič je v Londonu nek Brazilec prehitro tekel po peronih na metroju, pa se jim je zdel sumljiv in so ga kar ustrelili. Pomota pač!
User242283
19. 07. 2007 19.26
Ob takem sodstvu, kot ga imamo je vprašanje koliko SLOVENCEV sedi po nedolžnem. In to dolga leta, ne pa en dan. In se mi zdi, da so bili do njega dovolj korektni, glede na situacijo. Banan pa v zaporu res ni.
User265491
19. 07. 2007 18.32
Da bo mel na Slovenijo slab spomin? Še vedno se lahk zmoti pa reče "You know, and when I was in Slovakia..."
kranjskiJanez123
19. 07. 2007 18.26
Zadeva se bila speljana čist lepo. Najbl smešn pa je, k je napisal da ga je blo strah da bojo pozabili na njega. Koker da smo v srednjem veku kjer so na zapornike kar pozabljali. Jao jao in to ti je novinar na BBCju ki ima tako mnenje o članici EU. Splošna razgledanost je zgleda na višku....
User266928
19. 07. 2007 15.09
Smola je v tem, da je bil na počitnicah in praznoval rojstni dan. Sicer pa bi rekla, da se je večini ljudi zgodilo že kaj dosti hujšega, tako da se mi zdi njegova trditev, da so mu ukradli dostojanstvo, malo pretirana. Pač ne bo imel lepih spominov na Slovenijo, se zgodi. Policija pa je samo opravljala svojo dolžnost.
trstenjak
19. 07. 2007 15.05
Pa kaj jamrate? Za neljubu dogodek si krivi tisti, ki v mednarodnih bazah podatkov niso zbrisali tiralice za tem človekom. Torej so krivci Nemci in Angleži sami in ne naša sodnica, ki je popravljala njihovo napako.
Jožajoža
19. 07. 2007 14.37
to je janševa dežela(JANŠANIJA), KJER PAČ zapirajo ljudi samo zato, če nekomu nisi všeč.tega so pač tzaprli, ker je črn in ni janšev.zato je sovražnik.
LLLoLLLL
19. 07. 2007 14.08
Bu-hu-hu.. Novinarji res znajo edino dvojno: boge se delat, pa iz muhe slone štancat, kot pravi kolega spodaj..
Tonček Balonček
19. 07. 2007 14.08
Seveda te lahko pridržijo, štos je v tem, da če si Slovenec, ne bo o tem nihče pisal in delal senzacije, če si pa tujec, je pa to atrakcija prvega reda. Žal obratno ne velja, če em zaprejo za dva dni v Italiji, nikogar ne briga, pač nesrečno naključje.
User267211
19. 07. 2007 14.05
To kvecjemu kaze, da nas sodni sistem (vsaj v nekaterih primerih) deluje in da so pedofili lepo pospravljeni v zaporu. Tale novinarcek pa naj to izkusnjo vzame kot moski, ne pa kot cmerava puncara. Kraja identitete se dogaja vsakodnevno. Naj bo srecen, da jo je odnesel samo s cuzo. BBC kje ti je kredibilnost, da objavljas take bedarije!
User45741
19. 07. 2007 13.35
ta zgodba se pa prav iz muhe delat slona ja fak.
User99725
19. 07. 2007 13.23
Tonček: Zato, ker te lahko pridržijo, četudi si nedolžen.
yanker007@gmail.com
19. 07. 2007 13.12
Objel je sojetnika in skupaj sta jokala... ma kak jokica je to. Sicer pa je vse skupaj napisano tako kot da je mislil da ni v Sloveniji ampak kje v Rusiji.
Tonček Balonček
19. 07. 2007 12.39
On je že vedel kdo je, problem je, ker tega ni vedela policija, saj si za njih le človek s papirji, brez njih si pa "kr neki". Spomnim se, kako so se opravičevali ženi od Đogiča, pa so jo le legitimirali, ona se je pa pritožila, da zaradi rure. Moje otroke so legitimirali že enštetokrat, pa se ni nišče zaradi tega opravičeval! Noben človek ni kriv, če imajo policije po Evropi in Svetu neažurirane podatke, sam je vse preklical imel vse dokumente po predpisih! Dokler bo tako, je edina rešitev, da prizadeti dobi mastno odškodnino in povrnjene stroške! Če to lako iztožijo za neke žalitve in dobro ime, zakaj ne bi še za neke aretacije in pridržanja nedolžnih! To pa je doba informatike in računalništva "in real time".
User205768
19. 07. 2007 12.32
Če ne drugega, pomeni to, da naša policija mednarodno sodeluje. Tip je bil en dan v Sloveniji in so ga že čopili. Pohvalno.