Slovenija

'Iskala sem strah, da bi izpodrinil žalost'

Ljubljana, 05. 09. 2024 07.00 | Posodobljeno pred 10 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Barbara Golub Ferenčak
Komentarji

Andreja Počkaj prihaja iz majhne vasice v osrčju Brkinov in že v otroštvu si je želela potovati. Ampak najprej njena starša nista imela dovolj denarja, nato kot dijakinja in študentka ni imela časa, ko je končno diplomirala in se zaposlila, pa ni bilo nikogar, ki bi potoval z njo. Odločila se je, da je čakala dovolj – šla je na pot sama.

V rubriki Vaš svet v današnji oddaji Svet na Kanalu A boste spoznali dekle, ki si je sámo uresničilo otroške sanje. V trinajstih letih je Andreja Počkaj obiskala 55 držav in od blizu spoznala svet, ki ga je nekoč gledala v dokumentarnih filmih. Danes razmišlja, da se je njena pot v svet začela po osnovni šoli, ko je vaška deklica odpotovala v dijaški dom v Ljubljano: "Mislim, da je bil to temelj, zaradi katerega mi je še zdaj vse v življenju tako lahko delati sama." A še veliko letnih časov se je zamenjalo, preden se je odločila za čisto pravo potovanje. Šele po končanem študiju se je na spletni strani, kjer so mladi takrat iskali popotniške prijatelje, povezala z dekletom, s katerim sta se pred potovanjem srečali le enkrat in dogovorili sta se, kam gresta. Izbrali sta Sicilijo in Sardinijo, tam spoznali par iz Švice, v katerem je bil moški po rodu Maročan, in prejeli sta vabilo v Maroko. Vse drugo je zgodovina.

Andreja Počkaj je doslej obiskala 55 držav, seznam njenih želja je še dolg.
Andreja Počkaj je doslej obiskala 55 držav, seznam njenih želja je še dolg. FOTO: Svet na Kanalu A

"Pri meni je treba paziti, kam se me povabi, jaz bom zagotovo prišla," se pošali popotnica in doda, da se je takrat zgodila popotniška čarovnija: "Nisva bili običajni turistki, peljali so naju med domačine, nama dovolili postati del njihovega sveta, ves čas sem imela občutek, kot da sem v dokumentarcu." Vedela je, da želi odkrivati svet, a izčrpavalo jo je nenehno iskanje, kdo bi šel z njo: "Nihče ni bil pripravljen potovati tolikokrat, vložiti v potovanja toliko časa in denarja. Ljudje so imeli službe, si začeli ustvarjati družine in potem sem poskusila sama." Prvič je šla sama na izlet v Sarajevo, za prvo čisto pravo potovanje pa je izbrala Kopenhagen. Ko jo je sestra peljala na letališče v Zagreb, si je zaradi strahu in občutka tesnobe skoraj premislila. A si ni in rodila se je nova strast – strast do solopotovanj.

Že od nekdaj potuje varčno, a le na račun luksuza, ne doživetij. Skozi leta potovanj si je nabrala dovolj izkušenj, da zna poiskati poceni letalske vozovnice, znajde se pri izbiri prenočišč. Do nedavnega je imela redno službo s povsem običajno količino letnega dopusta, zato se je naučila dobro načrtovati, da je svoje popotniške želje vkomponirala v proste dni. "Jaz sem iz družine delavskih staršev, kjer nismo imeli na pretek denarja. Mama nikoli v življenju ni bila na letalu, oče tudi ne. Oče je žal že pokojen, tako da nikoli ne bo šel ..." pripoveduje, dokler se ji ne zlomi glas in zasolzijo oči. Prav nenadna izguba očeta novembra lani je v njeno življenje prinesla globoko, vseobsegajoče zavedanje – tako krhki smo in minljivi, zato moramo živeti tukaj in zdaj. V službi je dala odpoved, odprla svoje podjetje, v katerem se ukvarja z digitalnim marketingom, in odpotovala v Afriko. In to ne kamorkoli – želela je v kraje, ki sta jih, ko je bila majhna deklica, z očetom gledala v dokumentarnih filmih, zato je izbrala Ruando in Ugando.

"Če bi bil oče živ, bi rekel, da se mi meša, da tja ni za hodit. A jaz sem hotela v te kraje," pripoveduje."Včasih sem nalašč izbirala mejne situacije, samo zato, da sem občutila strah, da je vsaj za hip izpodrinil žalost, ki me je dušila," odkrito opisuje svoje žalovanje. A po drugi strani so ji dosedanja potovanja dala toliko izkušenj, da je vedela, da bo v redu: "Ker jaz vem, kako se bom zavarovala. Kampala, to je glavno mesto Ugande, je najbrž najbolj nevarno mesto, kar sem jih videla v življenju. Mi si tega ne moremo predstavljati, kakšen kaos je to, koliko ljudi. Že kot pojava – belopolta in še plavolasa – si tarča." Vendar se ni bala, leta popotniških izkušenj so jo izklesala. "Vedno imam A, B, C, Č, D ... ne vem, koliko scenarijev, kaj se mi lahko zgodi in kaj bom jaz naredila, če se bo zgodilo, vnaprej pripravljenih. Če zamudim letalo, vem, kaj bom naredila. Če izgubim potni list, če mi bo nekdo kaj storil ...  jaz imam vedno v glavi varnostne zanke. Razen, če me bo nekdo ubil – potem ne vem, kaj bo," se pošali. In četudi se sliši ezoterično – prvo pravilo, od katerega ne odstopa, je to, da si zaupa in posluša sebe."Ne hodim po ulicah, kjer čutim, da zame ni za hoditi. Če se že znajdem v kakšnem takem predelu mesta, grem čim prej stran. Vedno držim vse stvari pri sebi. Iz nastanitve grem s čim manj denarja. Opazujem, kdo se giblje okrog mene. Zvečer ne hodim ven. Pogosto me kdo vpraša, kako si upam prositi, naj me nekdo fotografira, kako si upam dati telefon iz rok. Pa saj jaz ne dam telefona kar nekomu! Jaz se razgledam, opazujem, premišljeno izberem, kdo me bo fotografiral. Včasih ure sedim na miru in samo opazujem svet, kako se premika mimo mene," opisuje.

Potovanje po Ruandi in Ugandi je med najbolj nepozabnimi doslej.
Potovanje po Ruandi in Ugandi je med najbolj nepozabnimi doslej. FOTO: Osebni arhiv Andreje Počkaj

Najbolj so jo navdušili prav predeli sveta, ki so pregovorno najnevarnejši. "Ja, Bogota je eno najnevarnejših mest na svetu. Nenazadnje sem prav tam pred hostlom, takoj po tem, ko sem po pristanku z letalom prišla do nastanitve, videla mrtvega človeka. Dobesedno nekaj minut preden sem prispela, sta se spopadli dve tolpi. Na smrt sem se ustrašila, želela sem samo zapustiti to Bogoto in res sem šla naslednji dan takoj na izlet daleč stran. Ampak Kolumbija je tako lepa. In žal bi mi bilo, če ji ne bi dala priložnosti," slikovito pravi. Podobno je bilo tudi v Ruandi in Ugandi, kjer si je želela videti predvsem pristen afriški živalski svet. V čast očetu je obiskala rezervat goril, ure in ure je opazovala smrtni ples med levinjo in antilopo, za vedno si bo zapomnila noč, ko se je njen šotor znašel na poti povodnemu konju. "Slišala sem hrskanje, kot da nekdo nekaj prežvekuje, pa sem pogledala skozi linico na šotoru in le nekaj metrov stran zagledala povodnega konja. Skozi glavo mi je zletelo vse, kar vem o tej živali – kako teritorialna je, da pogosto ubija za zabavo, zgolj zato, ker je dovolj močna, da lahko. Resnično sem pomislila, da bom umrla. Čez nekaj časa – zdelo se mi je, da so minile ure – je mimo prišel čuvaj parka, ki je bil na obhodu in me vprašal, če bi šla rada pogledat povodnega konja. In sva šla, spoštljivo, z razdalje. Neverjetno doživetje je bilo, res bi ga bilo škoda zamuditi zgolj zato, ker me je bilo strah," sklene svojo pripoved.

Jeseni se odpravlja v Rim, skupaj z nečakinjama, sestro in mamo, ki bo prvič letela. FOTO: Svet na Kanalu A

Jeseni se odpravlja v Rim. Skupaj z dvema nečakinjama, sestro in mamo. "Kmalu po smrti očeta sem jo vprašala, ali ne bi vsaj enkrat v življenju letela z letalom. Rekla sem ji, naj naredi to, da ji ne bo enkrat žal, ker ni. Da bom jaz izbrala destinacijo, da bomo šle nekam blizu. Njej je bilo čisto vseeno, kam gremo, povsem mi je zaupala. In zdaj gremo v Rim. Tri generacije žensk. Mislim, da bo zelo čustveno," se veseli in dodaja, da se ne želi definirati kot nekdo, ki potuje sam. Zelo rada gre na pot tudi v družbi, a skrbno izbira, kam in s kom – tudi to so ji dale izkušnje. Njen potovalni seznam je še zelo dolg – kaj vse je na njem, kako izbira poti in koliko denarja porabi pa danes ob 18. uri v Svetu na Kanalu A.

KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BrezPitt
09. 09. 2024 18.36
To je bolj turbo turizem in prav nobeno popotništvo. Samo za zbiranje kljukic kje vse je bila, ter bežanje pred nečim.
symphonia
05. 09. 2024 19.37
Bravo Andreja, si moj navdih. Ljudje, ki ne potujejo, pa ne bodo nikoli razumeli kaj ti dajo takšna potovanja za dušo.
tornadotex
05. 09. 2024 12.56
Neki psihiater je definiral povsem takele osebke, primere, ki ne morejo biti pri miru, vedno potujejo in že ko so na potovanju, načrtujejo že naslednjega. To je neka vrsta psihične motnja, manije, ki se odraža z venomernim gibanjem,hlastanjem za novimi slikami, ki se morajo nenehno kazati takšni osebi pred očmi. V nasprotnem zapadejo v žalovanje, depresijo in občutek izgubljenosti...Problem takšnih ljudi je velik,saj si ne morejo najti stalnega partnerja, delovna okolica trpi zaradi velikih odsotnosti in tudi na koncu pristanejo nekje v zakotju,vendar šele ,ko jim pojenja življenska energija...
05. 09. 2024 17.21
mitja123123
05. 09. 2024 12.41
Ohoho koliko foušije, preljubi slovenceljni.
bandit1
05. 09. 2024 11.01
Pa naj gre v Libanon, Sirijo, Afganistan, Slonokoščeno Obalo, UA, RU sedaj če si upa. In naj pošilja fotke.
05. 09. 2024 11.49
v Sirijo vozi celo ena Slo agencija, ker je situacija zdj ok.
05. 09. 2024 17.23
06. 09. 2024 10.21
bogata zgodovina (rimski ostanki, križarski gradovi, najstarejši suk na svetu, ena najbolj pomembnih mošej na svetu, bizantinski ostanki, starokrščanske četrti, vasica kjer govorijo aramejsko...), dobra hrana, prijazni ljudje...
generaly
05. 09. 2024 10.39
Rožica33
05. 09. 2024 10.20
+13
Super. Pač je izbrala to pot. Jaz sem izbrala pa otroke in kredit. In ja oboje je ok. Srečno še naprej.
slavaukrajini
05. 09. 2024 10.04
Kramp pa lopata.pa ne bo niti strah niti žalosti zdravi vse .razvajena brezdelja....
slavaukrajini
05. 09. 2024 10.01
Ko bo pa 60+.pa jok ker ne bo penzije, država dej,pustite da umre od lakote....
Teleport
05. 09. 2024 10.41
Rožice so zacvetele
05. 09. 2024 11.35
Slava, zakaj ne bo penzije, saj ima svojo firmo?? Preberi si članek. Še vedno NE razumem vas, ki mislite, da sta kramp in lopata znak delovnega človeka. To je bilo pred 50+ leti, danes pa je to znak nesposobnosti v življenju, kar ti s svojimi zapisi non stop kažeš.
BrezPitt
09. 09. 2024 18.24
Tako je. Odpreš firmo digitalni marketing in potem lepo potuješ.
Ravenstein
05. 09. 2024 09.38
Potovanja v teh časih so precenjena. Včasih je to bila izkušnja, ker informacije niso bile tako dostopne in si dejansko širil obzorja, sedaj je dovolj, da si povezan v internet in lahko praktično vse vidiš in izveš še preden se kam odpraviš... Določeni ljudje se preko spleta bolj razgledajo, kakor tisti, ki potujejo in preždijo v resortih...
05. 09. 2024 10.15
Kakor si narediš. Večina jih žal potuje na način, da si splanirajo tudi to, kam bodo šli na wc, v enem dnevu pa žeiljo videti čim več muzejev in ostalih turističnih atrakcij. To so turisti, ne popotniki. Popotnik gre, kamor ga nesejo doživetja, zgodbe, srce. Ne pa lepi motivi, instagram lokacije, število kljukic obiskanih držav/ogledanih loakcij....
Ravenstein
05. 09. 2024 11.03
Torej si poptnik lahko tudi po naših vasicah - nekatere bogu za ritjo in neobljudene. Vam bodo stare ženice in možakarji povedali veliko zgodb... Mah odkrivanje tople vode, vse atraktivno je že zdavnaj odkrito in razkrito ter turistično oblegano...
05. 09. 2024 11.16
Dejansko lahko. A si odprl kdaj National Geographic? V njem je bila pred leti zgodba iz Slovenije iz vasic nad Tržičem... Revija predstavlja predvsem zgodbe in kraje, ki so še pristni, brez turizma. V NG ne boš najdel selfijev. Ne boš našel članka brez lokalnih ljudi. Ne boš našel nekih turističnih obleganih lokacij, kot jo lahko vidiš skozi oči vplivnežev na IG. Našel pa boš zgodbe lokalcev in pogled na te lokacije skozi njihov vsak dan, njihove oči, morda celo malo sarkastičen prikaz množičnega turizma. Ravno sedaj ima Hodalič dobro predavanje o Baliju, kjer pokaže, kako se je popotniška destinacija spremenila v turistično. In kake bizarnosti so prišle s turizmom. Kako je turizem uničil Bali. Priporočam, bo imel speltno predavanje na span.eu - Hodalič: Bali
Natoforever
05. 09. 2024 09.19
+11
Jaz bi tudi rad postal influencerka...koliko moras placat za rubriko na tej strani?
Gutenberg
05. 09. 2024 09.37
JohannDoe
05. 09. 2024 09.48
Zastonj verjetno ni. Ampak glej, smo v kapitalizmu. Kvazi nekem.
05. 09. 2024 10.08
ona se je spromovirala na socialnih omrežjih... bila gostja v nekaj podcastih pri nekaj 'vplivnicah'.... novinarke iz pro plus pa pač takim stvarem sledijo. medtem pa slovenc hodi peš okoli sveta, drug slovenc je prekolesaril celotno azijo, nekateri so na potovanjih preživeli leta, samo v afriki leto ali dve (ona dva tedna in že kar vse ve o afriki), itd itd... da ne omenjam, da popotniki ne vedo sploh, v koliko držav so potovali, ti vlivneži pa imajo to vse prešteto, ker očitno je to danes to, kar šteje, ne doživetja in zgodbe, ampak koliko kljukic si naredil.
05. 09. 2024 10.46
Ona se je spromovirala na socjalnih omrežjih, bila gostja v nekaj podcastih.... Novinarke pa to pač spremljajo. Medtem pa Oli Walker hodi okoli sveta. En drug Slovenc, Gašper, je ravno prekolesaril celotno Azijo. Nekateri so na potovanjih preživeli leta, samo v Afriki leto ali dve (pane mislim Šeruge, on je svoj težak kaliber :D )... Tu pa potem poslušamo nasvete nekoga, ki je bil v Afriki dva tedna, si pogledal par storijev raznih vplivnežev in sedaj že misli, da vse ve. To je novodobno 'popotništvo'. Pomembno je zbiranje čim več držav, čim več instagram lokacij.... Da pa bi si vzel čas, sledil zgodbam in doživetjim, spoznaval ljudi...to pa ni več pomembno. Včasih je pomenilo iti na potovanje, da si šel do Indije za leto ali dve, danes pa si že kar 'popotnik', če greš za dva tedna v tri države Afrike.
Natoforever
05. 09. 2024 09.18
Takile kot tile so unicili svet...te slikce so blefek na tocno dolocenih mestih
JohannDoe
05. 09. 2024 09.49
Kje pri vseh si pa ravno tele takele našel... lol
klop12
Super zelo lepo od nje
xyz01
05. 09. 2024 08.26
Nekateri tudi potujejo/mo pa ne obešajo/mo na veliki zvon.
05. 09. 2024 17.27
bohinj je zakon
05. 09. 2024 08.24
Že že............toda tvojemu tempu in načinu življenja nobeden ne bo sledil. Sama boš. Do konca svojih dni. Tvoja izbira.
Djangoman
05. 09. 2024 08.22
ženska za psihterapevta . cel lajf bo iskala po svetu srečo pa nkol jo ne bo ujela. k jo ne zna
klop12
A zivi pa od lufta!!
Gutenberg
05. 09. 2024 08.37
Od digitalnega marketinga. Saj piše. Pa če si sam, porabiš zelo malo za življenje ...
05. 09. 2024 08.44
Ja pa ne. Sam v najem je dražje, kot še z nekom. Ko pridejo pa mala vreščala, je pa potem druga zgodba 😆